quote:
De_Kardinaal. Op 9 april 2013 ben jij tot ons verdriet veel te vroeg overleden.
We zullen je eerlijke, soms botte, komische, wijze, droge en geïnteresseerde posts missen.
Voor altijd in ons hart, haan van ons kippenhok! Waak over deze slowchat!
Neem een groentetasquote:Op maandag 4 november 2013 23:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Is jouw maandbedrag veel hoger?
En wil jij me leren hoe je zo'n boodschappenlijst maakt voor een paar dagen? Dat ik van jou mag spieken zeg maar?
Groentetas??quote:Op maandag 4 november 2013 23:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Neem een groentetasSerieus, planning galore
Ja, van odin (ben ik geen fan van) of vitatas (wel fan). Ik kijk op vrijdag wat er in de tas zit volgende week, ik bestel aan de hand daarvan de tas die ik wil en ik heb elke week behoorlijk wat groente waar ik een recept mee kan bedenkenquote:
En is dat dan veel goedkoper dan dat je het los koopt ofzo?quote:Op maandag 4 november 2013 23:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, van odin (ben ik geen fan van) of vitatas (wel fan). Ik kijk op vrijdag wat er in de tas zit volgende week, ik bestel aan de hand daarvan de tas die ik wil en ik heb elke week behoorlijk wat groente waar ik een recept mee kan bedenken
Ik bedenk gewoon een week van te voren wat ik wil etenquote:Op maandag 4 november 2013 23:07 schreef Greys het volgende:
Ik eet niet zoveel groenten
Het is hier vooral salades en fruit qua groen. Of eigenlijk bijna alleen maar![]()
Ah op die manier.. Kan weleens kijken. Al lust de meneer weinig qua groentenquote:Op maandag 4 november 2013 23:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, van odin (ben ik geen fan van) of vitatas (wel fan). Ik kijk op vrijdag wat er in de tas zit volgende week, ik bestel aan de hand daarvan de tas die ik wil en ik heb elke week behoorlijk wat groente waar ik een recept mee kan bedenken
Maar WAAROM is dat dan goedkoperquote:Op maandag 4 november 2013 23:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik bedenk gewoon een week van te voren wat ik wil etenideaal en stukken goedkoper.
Da's wel redelijk veel jaquote:Op maandag 4 november 2013 23:09 schreef Greys het volgende:
Wij geven ca. 700 eu aan boodschappen per maand uit![]()
Twee personen
Nou zit daar wel ook al het dierenvoer en wijn enzo voor S bij, maar toch... dat kan wel wat minder...
Nou, voor biologische groente is het niet duur, dat zeker niet. En hij moet worden opgehaald, maar da's heel dicht in de buurt bij ons... ik heb zo'n tas voornamelijk omdat je zo gedwongen wordt eens iets anders te eten (deze week aardperen, wanneer haal je die nou in de supermarkt?quote:Op maandag 4 november 2013 23:08 schreef Greys het volgende:
[..]
En is dat dan veel goedkoper dan dat je het los koopt ofzo?
En heb je dan bezorgkosten of moet je het ergens ophalen?
Omdat je niet in de verleiding komt toch dat koekje of snoepje te kopen. Mensen die gezonde lijstjes maken en zich eraan houden hebben geen enkel probleem met dagelijkse boodschappenquote:Op maandag 4 november 2013 23:10 schreef Greys het volgende:
ideaal en stukken goedkoper.Maar WAAROM is dat dan goedkoper Leg het me uit ajb!Want de producten die je koopt zijn toch nog steeds even duur in de winkel, of je dat ene potje nou op maandag of donderdag koopt? Of puur omdat je dan minder er omheen koopt?
Nee valt wel mee eigenlijk, sinds een paar maanden drinkt ie alleen nog in het weekend bier en wijn en doordeweeks gewoon water of fris.quote:Op maandag 4 november 2013 23:10 schreef Bamba het volgende:
[..]
Da's wel redelijk veel jaOf drinkt S zoveel wijn?
Ik bij voorkeur ook, maar helaas werd het op een gegeven moment veel te vaak 'wat zullen we eten? Nou? Geen idee? Kieper de frietpan maar aan!' (zal je met een kind minder snel hebben, maar voor ons was dat wel een dingetje)... ik bedenk overigens geen week in het voren, maar een aantal dagen. En als een van ons er echt geen zin in heeft bedenken we wat anders. Maar per saldo is zo'n planning ook wel goed (voor mij in ieder geval) om binnen mijn kcal te blijven.quote:Op maandag 4 november 2013 23:12 schreef Bamba het volgende:
Bij mij werkt het niet om voor de hele week boodschappen te doenWij veranderen namelijk nogal vaak van gedachten qua eten
Het is moeilijk hoor, ik let altijd op de prijzen en zit ook makkelijk aan 100 euro per week voor ons 3-en. Wij eten ongeveer 2 keer per week aardappels, groenten en vlees. Vaak iets van nasi, macaroni, chili. 1x in de week frietjes, op zaterdag broodjes en zondag vaak iets uitgebreider. Maar het blijft moeilijkquote:Op maandag 4 november 2013 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee valt wel mee eigenlijk, sinds een paar maanden drinkt ie alleen nog in het weekend bier en wijn en doordeweeks gewoon water of fris.
Maar hij vindt bv de ribeyes van de AH zo lekker, hij werkt heel veel en hard en dan vindt ie (terecht) dat ie dat wel verdientMaar die dingen zijn bv 13 euro per twee stuks... Dat doe ik dan 1x per week. Maar we zijn niet van de aardappels-groenten-gehaktbal zeg maar, dat vinden we allebei niet zo lekker. Dus het is hier bijna elke dag lekker vlees, gebakken aardappeltjes of gepoft, salade en fruit enzo. En dat wordt allemaal veel te duur
Dus ik wil een soort ander patroon, dat ik bv max 100 eu aan boodschappen uit mag geven per week.
AH en Jumbo. Net welke weg er nu weer is afgesloten in het dorpquote:
Van die kant en klare peer-druiven-blauwekaas-salades van 5 euquote:En bijv sla, haal je die voorgesneden of als krop?
Op de dagen dat ik werk (maandag en dinsdag) eten we vaak wel wat makkelijker, omdat ik dan gewoon echt moe benquote:Op maandag 4 november 2013 23:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik bij voorkeur ook, maar helaas werd het op een gegeven moment veel te vaak 'wat zullen we eten? Nou? Geen idee? Kieper de frietpan maar aan!' (zal je met een kind minder snel hebben, maar voor ons was dat wel een dingetje)... ik bedenk overigens geen week in het voren, maar een aantal dagen. En als een van ons er echt geen zin in heeft bedenken we wat anders. Maar per saldo is zo'n planning ook wel goed (voor mij in ieder geval) om binnen mijn kcal te blijven.
HOLY FUCK!!!!! Daar zit ik inc medicatie en voer voor beer niet eens aan.quote:Op maandag 4 november 2013 23:09 schreef Greys het volgende:
Wij geven ca. 700 eu aan boodschappen per maand uit![]()
Twee personen
Nou zit daar wel ook al het dierenvoer en wijn enzo voor S bij, maar toch... dat kan wel wat minder...
Dat laatste tikt idd erg aan. Kun je zoiets niet makkelijk zelf maken? Als je daar zin in hebt dan, vaak op een werkdag heb ik daar ook geen fluit zin in.quote:Op maandag 4 november 2013 23:17 schreef Greys het volgende:
[..]
AH en Jumbo. Net welke weg er nu weer is afgesloten in het dorp![]()
![]()
![]()
Dus net waar ik het makkelijkst kan komen.
En heel soms Lidl, maar dat ga ik vanaf deze week eens per week doen voor de basisdingen. Zoals frisdrank en chips enzo lusten we allebei prima van de Lidl, we zijn niet eens merken-eters.
[..]
Van die kant en klare peer-druiven-blauwekaas-salades van 5 eu![]()
![]()
![]()
![]()
Dat laatste.quote:Op maandag 4 november 2013 23:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar WAAROM is dat dan goedkoperLeg het me uit ajb!
Want de producten die je koopt zijn toch nog steeds even duur in de winkel, of je dat ene potje nou op maandag of donderdag koopt? Of puur omdat je dan minder er omheen koopt?
Blijft prima goed in de koelkast de groente. Brood haal ik elke dag. Vleeswaren blijven ook een week prima en melk drinken we niet.quote:Op maandag 4 november 2013 23:11 schreef Greys het volgende:
Oh en... voor degenen die voor de hele week boodschappen doen...
Dan haal je wel los nog de verse dingen om de zoveel dagen ofzo? Want melk van een week oud vind ik engEn brood? Vleeswaren? Groenten? Dat blijft toch allemaal niet een week goed?
Met hoeveel mensen?quote:Op maandag 4 november 2013 23:21 schreef Queller het volgende:
Wij doen het nu van ¤ 80 in de week (exclusief de kosten van de dierenarts / dieetvoer voor de poezen). We genieten ons suf en hebben nu na 4 weken moeite de hele ¤ 80 uit te geven
Twee volwassenen en een puber, plus een deeltijdpuber (maar dat is tegenwoordig maar zo'n drie à vier dagen per maand).quote:
Op is opquote:Op maandag 4 november 2013 23:20 schreef Greys het volgende:
Maar zijn dan halverwege de week niet je snoepjes en koekjes op enzo?![]()
Wat knap, ik vind dat weinig hoorquote:Op maandag 4 november 2013 23:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Twee volwassenen en een puber, plus een deeltijdpuber (maar dat is tegenwoordig maar zo'n drie à vier dagen per maand).
Van welk eerder weekbedrag ben je gegaan, naar die 80, ongeveer?quote:Op maandag 4 november 2013 23:21 schreef Queller het volgende:
Wij doen het nu van ¤ 80 in de week (exclusief de kosten van de dierenarts / dieetvoer voor de poezen). We genieten ons suf en hebben nu na 4 weken moeite de hele ¤ 80 uit te geven
Doe eerst eens even geschokt reageren op mijn termijnbedragquote:Op maandag 4 november 2013 23:22 schreef Greys het volgende:
Het is ook vaak mijn beschetenheid dat ik geen zin heb om in mijn eentje met twee kratten zware boodschappen voor een week te gaan slepen, geef ik eerlijk toe
Ik ga morgen naar de Lidl.
Dat wordt een goede dag, Lidl en tandarts![]()
Eerst eens een boodschappenlijst maken morgenochtend, goede afleiding tijdens het wachten!
Het dubbelequote:Op maandag 4 november 2013 23:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Van welk eerder weekbedrag ben je gegaan, naar die 80, ongeveer?
Die heb ik gemistquote:Op maandag 4 november 2013 23:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Doe eerst eens even geschokt reageren op mijn termijnbedrag
Nee. Want ik eet ze niet en ik neem 3 pakken mee.quote:Op maandag 4 november 2013 23:20 schreef Greys het volgende:
Maar zijn dan halverwege de week niet je snoepjes en koekjes op enzo?![]()
Hier 90 met 2pers en dan decadent. Gesneden sla, geschrapte wortels, duur brood van 1,30 per half, blabla. Zou best goedkoper kunnen... Maar ik heb geen zin in wortels schrappenquote:Op maandag 4 november 2013 23:21 schreef Queller het volgende:
Ik hoop dat het de ketel was, want die is een week of 4 geleden vervangen. Als dat het niet is, dan weten we het niet meer...quote:Op maandag 4 november 2013 23:24 schreef Greys het volgende:
Oh christus![]()
Da's idd wel heel veel.
Enig idee hoe dat kan?
Ik drink ongeveer 4 flessen per week, denk ik.quote:Op maandag 4 november 2013 23:27 schreef Laysa het volgende:
Ik mag van mezelf nog maar 1 fles fris per week![]()
En wat Roos zegt: op is op
Misschien ga ik dat ook ooit nog wel doen. Maar voor nu heb ik m'n patroon zo ontzettend ten goede aangepast, dat ik mijn zegeningen telquote:Op maandag 4 november 2013 23:27 schreef Laysa het volgende:
Ik mag van mezelf nog maar 1 fles fris per week![]()
En wat Roos zegt: op is op
"If it ain't broken.... Don't fix it"quote:Op maandag 4 november 2013 23:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien ga ik dat ook ooit nog wel doen. Maar voor nu heb ik m'n patroon zo ontzettend ten goede aangepast, dat ik mijn zegeningen tel
Nee!quote:Op maandag 4 november 2013 23:24 schreef roos85 het volgende:
Hoef je straks niet meer naar Brabant Greys?
Hier ook hoor, een behoorlijk deel van ons week budget gaat op aan drinken. Maar wij zijn geen thee, koffie of echte water drinkersquote:Op maandag 4 november 2013 23:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik weet overigens dat wij grandioos zouden kunnen besparen als we de cola light de deur uit zouden doen. Echt grandioos. Maar ik wil 't niet
Brod gaat hier in de vriezer, vleeswaren pik ik altijd de onderste (met de langste houdbaarheidquote:Op maandag 4 november 2013 23:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Blijft prima goed in de koelkast de groente. Brood haal ik elke dag. Vleeswaren blijven ook een week prima en melk drinken we niet.
Ik hou van jouquote:Op maandag 4 november 2013 23:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Jeumig Greys![]()
In mijn excelletje (![]()
) staat 380 euro voor boodschappen per maand en 75 voor de diertjes.
En meestal redden we dat net of net niet![]()
Maar wat hier ook werd gezegd; een lijstje maken scheelt zooooo veel.
En idd, je basisdingen bij de Lidl scheelt ook echt!
Vandaag een volle kar met voor de hele week eten en drinken voor 40 euro.![]()
Op dinsdag komt hier meestal de folder van de C1000/Lidl (meer smaken hebben we niet) en dan kijk ik wat er in de aanbieding is, maak aan de hand daarvan een lijstje met wat we gaan eten, vraag meneer I. nog of hij iets specifieks zou willen eten en dan schrijf ik alles op wat ik daarvoor nodig ben.
En met 4 dagen werken vind ik het overigens ook heerlijk dat ik 's ochtend al weet wat ik uit de vriezer moet halen.
Lidl heeft overigens heerlijke zakken gemixte diepvriesgroenten en verse roerbakgroenten.
Ideaal om in de vriezer te gooien
Kipfilet in blokjes erdoor, gebakken aardappel erbij en je hebt een zeer smaakvolle, doch cheap ass maaltijd
En dan halen we bijna wekelijks nog iets van patat,shoarma, pizza oid.
Kan ook prima van het budget
Nou ja, de beeb doet het (aan de inkoopkant) en ik doe mee (aan de consumerende kant).quote:Op maandag 4 november 2013 23:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat knap, ik vind dat weinig hoor![]()
Brood heb ik nu ook in de vriezer want VET in de aanbieding. Maar als dat het niet is haal ik het elke dag. Zit gewoon bij die 90 euro inquote:Op maandag 4 november 2013 23:31 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Brod gaat hier in de vriezer, vleeswaren pik ik altijd de onderste (met de langste houdbaarheid) en melk haal ik altijd van de Lidl en dan niet de verse.
En standaard 2 zakken diepvriesgroenten in de vriepsert.
Oh wat fijnquote:Op maandag 4 november 2013 23:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee!Ik rijd nu van Bleiswijk naar Oudenbosch en terug.
Straks naar Moerkapelle. En dat is tien minuten rijden en GEEN METER snelweg, dus wrs nooit file
Ik kijk er zo naar uit!
Ik werk daar volgend jaar 15 jaar bij dat bedrijf en ik hoefde altijd maar tien minuten te rijden. En twee jaar geleden gingen ze echt heel plotsklaps verhuizen naar een stuk verderop. Ik huilen, baas huilen (![]()
) want zij wilden helemaal niet zo ver weg, maar het moest (want ze zochten een bepaalde ruimte waar we met het huis en kantoor en twee gezinnen en 9 honden in konden...).
Ik wist echter al die tijd dat ze weer terug zouden komen in mijn eigen regio, maar dat moest nog helemaal gebouwd worden en grond gekocht enzo. Dat heeft bij elkaar dus lang geduurd, verhuizing zou ongeveer nu zijn maar bouw heeft vertraging...
Dus dan ga ik weer meer werken, meer centjesEindelijk...
Ik heb mijn lijstje al klaar ook, met bedragen deels. Ik zal je de mijne ook ff sturen morgen.quote:Op maandag 4 november 2013 23:33 schreef Greys het volgende:
Wat ik sinds een week heb ingevoerd voor mezelf: een fles limonadesiroop
Hartstikke lekker en daar doe ik de hele week mee. Dus ipv fris voor mezelf drink ik limonade.
Da's een klein beginnetje.
Ing, mag ik van jou dan ook eens een weeklijstje ajb?Omdat je zei dat je voor de hele week voor 40 eu had? Mag ik dan een voorbeeld (een keer)?
quote:Op maandag 4 november 2013 23:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
Oh wat fijn![]()
Je kent daar vast bakkerij Nagelkerke wel?
quote:Op maandag 4 november 2013 23:35 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Daar halen ik en mijn collega dus twee keer per week een Clubsandwich![]()
à 6,50![]()
![]()
quote:Op maandag 4 november 2013 23:35 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
à 6,50![]()
![]()
Zitten dat soort dingen bij die 700 in?quote:Op maandag 4 november 2013 23:35 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
à 6,50![]()
![]()
Ja graag!!!quote:Op maandag 4 november 2013 23:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb mijn lijstje al klaar ook, met bedragen deels. Ik zal je de mijne ook ff sturen morgen.
Nee, want dat doe ik van mijn eigen geldquote:Op maandag 4 november 2013 23:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zitten dat soort dingen bij die 700 in?
De tyfusquote:Op maandag 4 november 2013 23:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, want dat doe ik van mijn eigen geld
Dat was o.a.quote:Op maandag 4 november 2013 23:33 schreef Greys het volgende:
Wat ik sinds een week heb ingevoerd voor mezelf: een fles limonadesiroop
Hartstikke lekker en daar doe ik de hele week mee. Dus ipv fris voor mezelf drink ik limonade.
Da's een klein beginnetje.
Ing, mag ik van jou dan ook eens een weeklijstje ajb?Omdat je zei dat je voor de hele week voor 40 eu had? Mag ik dan een voorbeeld (een keer)?
Ik doe ook echt gerust 4 winkels aflopen.quote:Op maandag 4 november 2013 23:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja graag!!!
En dan ook eentje van Queller en eentje van Ing en dan heb ik vast veel inspiratie.
Dank dank!
Ik was al helemaal trots op mijn limonadesiroop haha en als je er eenmaal zin in hebt om te besparen wordt het haast een sport.
Sterker nog, ik denk dat ik ook een kostensheetje bij ga houden.
Ik word een Ing!
Zet jij het bedrag er ook altijd al achter?quote:Op maandag 4 november 2013 23:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb mijn lijstje al klaar ook, met bedragen deels. Ik zal je de mijne ook ff sturen morgen.
Ik ga net zolang door tot het kloptquote:Op maandag 4 november 2013 23:40 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zet jij het bedrag er ook altijd al achter?
En ben je dan trotschhh als blijkt dat je eindbedrag bijna klopt?![]()
![]()
Hier ook. Met name met groente. Dus ik heb nu een week lijst hangen in de keuken met wat het eerst op moet. Vandaag was dat de wokgroente, morgen de wortels.quote:Op maandag 4 november 2013 23:39 schreef Greys het volgende:
Ik ga heel heel heel eerlijk opbiechten, waar het mis gaat (ging!!!) hier.
Ik loop door de winkel en denk 'ah, gevulde speculaas, dat vindt S heel lekker, ik hoef het niet, maar dan koop ik dat en dan kan hij dat meenemen naar zijn werk!'.
Twee weken later trek ik een lade open en denk 'verhip, die gevulde speculaas! over de datum...'. En dan moet ik het weg gooien.
Dat soort dingen gebeuren hier echt veel te vaak
Goede tip van de aardappels! Moeten die niet voorgekookt?quote:Op maandag 4 november 2013 23:39 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat was o.a.
Koekjes
Boter
4 pakken melk
Vleeswaren
Kaasplakjes
Kaaschips
Borrelnoten
Vla
Karnemelk 2x
Shoarma
1 KG rundergehakt
2 blikjes tonijn
Zak rucola
Fles mayo
Wattenstaafjes
2 flessen wijn
Zak broccoli
Zak gemixte seizoensgroenten
En vast nog wel iets, maar daar kom ik zo ff niet op.
Wel extreem goeikoop dit x hoor, komend weekend krijgen we logees en die boodschappen zitten er niet bij in.
En ik heb geen bier gehaald, want Lidl heb geen Warsteinert![]()
Qua gebakken aardappel kun je ook veel voordeliger een zak halen, aardappels schoonmaken en in partjes snijden met schil en al en dan ff bakken in olijfolie.
Veel lekkerder, stuk goedkoper en je kan 10x met 1 zak ipv iedere keer die voorgegaarde zakjes kopen.
Jaaaaaquote:Op maandag 4 november 2013 23:40 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zet jij het bedrag er ook altijd al achter?
En ben je dan trotschhh als blijkt dat je eindbedrag bijna klopt?![]()
![]()
Een kilo rundergehakt kun je toch wel een keer of vier van eten met z'n tweeën?quote:Op maandag 4 november 2013 23:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Goede tip van de aardappels! Moeten die niet voorgekookt?
En als ik in je lijstje kijk, zie ik twee keer vlees. Eet je op de andere 5 dagen geen vlees? (Niet dat het hoeft, maar wat eet je dan?Ik zou van jouw lijst 2-3 maaltijden kunnen maken, geen 7
).
Ik ookquote:Op maandag 4 november 2013 23:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hier ook. Met name met groente. Dus ik heb nu een week lijst hangen in de keuken met wat het eerst op moet. Vandaag was dat de wokgroente, morgen de wortels.
Oh ja sorry, een kilo idd.quote:Op maandag 4 november 2013 23:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een kilo rundergehakt kun je toch wel een keer of vier van eten met z'n tweeën?
Klopt, ik had nog bietjes in de koelkast en gehakt in de vriezer.quote:Op maandag 4 november 2013 23:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Goede tip van de aardappels! Moeten die niet voorgekookt?
En als ik in je lijstje kijk, zie ik twee keer vlees. Eet je op de andere 5 dagen geen vlees? (Niet dat het hoeft, maar wat eet je dan?Ik zou van jouw lijst 2-3 maaltijden kunnen maken, geen 7
).
Die ga ik woensdag verwerken tot gehaktballenquote:Op maandag 4 november 2013 23:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een kilo rundergehakt kun je toch wel een keer of vier van eten met z'n tweeën?
Check! Goeie dingen iddquote:Op maandag 4 november 2013 23:45 schreef Queller het volgende:
Echt, dat ik dit ooit nog eens zou schrijven
Anyway....
Er zijn dingen die je niet méér gaat gebruiken, hoeveel je er ook van in huis hebt. Denk bijvoorbeeld aan WC-papier, suiker, koffie, wasmiddel, wasverzachter, chloor, afwasmiddel, etc. Al staat je hele kast er vol mee. Die dingen kun je vaak prima in de aanbieding kopen.
Dan heb je nog de dingen die in prijs seizoensafhankelijk zijn. Volgens mij is dat vooral zo met groenten en fruit. Het scheelt echt euro's per dag als je even oplet wat de groenten en fruit van het seizoen zijn. Of koop lekker snijbonen uit de aanbieding!
Dan is er nog het eeuwige weggooien. Koop niet alleen dingen die binnen 2 dagen op moeten. Want dan heb je na drie dagen een volle vuilnisbak.
En dan tot slot de lastigste: kijk eens naar vervanging van de dure dingen. Wij zijn zo goed als gestopt met het eten van vlees. Niet uit kostenoverweging, maar omdat we het vanwege de bruutheid ervan gewoon niet meer wegkrijgen. Een eitje kan ook best. Of vis. Als we vlees eten, dan eten we vlees van de blije soort. Die is vaak wat duurder, maar vaak ook een stuk lekkerder.
Maar ik dwaal af: geen kleine pakjes melk, maar literpakken. Geen per stuk verpakte snacks voor mee naar school, maar een doos vol (waarvan miniatuurtje er dan 's morgens zelf een in een zakje doet), niet altijd frisdrank, maar ook eens Carvan Cevitam (heet dat geloof ik), goedkopere kaas (vooral over de witlof of in de tosti's kan dat meer dan prima), etc...
Nou ja, dat dus
Ik gebruik gehakt wel voor meer dingen: hartige taart, pasta, nasi/bami....quote:Op maandag 4 november 2013 23:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja sorry, een kilo idd.
Niet op gelet![]()
Maar dan eet je vier keer per week gehaktballen dan ofzo?
Ik voel me nu echt een faalhaas.
Ik hield vandaag 10 euro overquote:Op maandag 4 november 2013 23:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jaaaaaen nog veel trotser als ik zelfs over hou
Ik weet ook vrijwel alle bedragen klakkeloos uit mijn hoofdbest kansloos.
En pak stroopkoeken van de C1000 en 10 boterhammenzakjes; miniatuurtje 2 weken blijquote:Op maandag 4 november 2013 23:48 schreef Greys het volgende:
Noem eens een voorbeeld van die 'doos vol snacks'?
Ik koop me bv scheel aan Evergreen en Sultana, die S en ik beiden mee naar het werk nemen.
'verhip' is wel een dingetje bij jou hèquote:Op maandag 4 november 2013 23:49 schreef Greys het volgende:
Check. Morgen de 3 vriezer lades leeg ruimen.
Waarschijnlijk moet alles weggegooidWant ik stop het er in, vergeet het en jaren later denk ik 'verhip...'.
Die hadden wij ook; 3 bakjes voor 6 euroquote:Op maandag 4 november 2013 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik gebruik gehakt wel voor meer dingen: hartige taart, pasta, nasi/bami....
Maar met het overschot aan vriezers hier gaat het meestal gewoon in de vriezer
Maar bij de C1000 hadden ze bijv. laatst spaanse saucijzen, 12 stuks voor 6 euro. Gaan ook in de vriezer, als we dan een keer agv eten is het makkelijk en goedkoop.
En die doe je dan in 6 zakjes van twee in de vriezert?quote:Op maandag 4 november 2013 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik gebruik gehakt wel voor meer dingen: hartige taart, pasta, nasi/bami....
Maar met het overschot aan vriezers hier gaat het meestal gewoon in de vriezer
Maar bij de C1000 hadden ze bijv. laatst spaanse saucijzen, 12 stuks voor 6 euro. Gaan ook in de vriezer, als we dan een keer agv eten is het makkelijk en goedkoop.
24 rollen pleepapier 3 euro action. Geen schuurpapier..quote:Op maandag 4 november 2013 23:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Check! Goeie dingen idd
Ik ben er idd zo eentje die 6 wcrollen per keer koopt omdat het pak anders zo onhandig groot is om mee te nemen![]()
Noem eens een voorbeeld van die 'doos vol snacks'?
Ik koop me bv scheel aan Evergreen en Sultana, die S en ik beiden mee naar het werk nemen.
Thanks!quote:Op maandag 4 november 2013 23:50 schreef Qwea het volgende:
Even uit jy hoofd :
Sperziebonen 1.19 lidl
Wortelen 75 cent lidl
9x magere kwark a 65 cent p/s lidl
Bietjes voorgekookt vers 80 cent lidl
Spitskool 90 cent lidl
Wokgroente 85 cent lidl
Aardappelen 2 euro 5kg deka
Prei 19 cent p/s lidl
Vla 2x 1.19 p/s lidl
8x griekse yoghurt 0% vet 39 cent p/s deka
Broccoli 59 cent vomar
Varkenshaas lidl 4,35 p/s
Kipschnitzels 1.30 lidl
Sate schnitzels 2,25 deka
Bloemkool 79 cent, deka
Koekjes 1 euro p/s lidl 3x
Pepsi cola 4x 1,40 deka
Sprite zero 3x 1,70 ah
Hawaii schnitzel 1,60 deka
Chocomelk 0,50 cent palletvoordeel
Sultana yo fruit ah merk 1,80
Liga evergreen deka 1,80
Mandarijnen 2,59 2.3 kg deka
Kiwi's doosding bak 2 euro lidl
Rode wijn fles 2.30 lidl
Stoofperen 1,70 hele zak lidl
En ik vergeet zoooooo veel
En ook niet dat je er dwars doorheen prikt?quote:Op maandag 4 november 2013 23:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
24 rollen pleepapier 3 euro action. Geen schuurpapier..
Stickeren! Of met een stift op het zakjequote:Op maandag 4 november 2013 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
En die doe je dan in 6 zakjes van twee in de vriezert?
Want anders moet je ze weer alle 12 ontdooien.
En hoe weet je dan een paar weken later bv hoe lang die saucijzen al in je vriezer liggen? Want ook daar gaat het hier vaak fout. Dan zie ik iets in de vriezer (als ik er al eens in kijk) en dan weet ik niet meer hoe lang het al in die zakjes ligt en gooi ik het maar weer weg omdat ik het niet meer durf te eten...
Ze zitten per 4 in een pak, dus ik vries ze gewoon in per pak en dan haal ik ze er per pakje uit.quote:Op maandag 4 november 2013 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
En die doe je dan in 6 zakjes van twee in de vriezert?
Want anders moet je ze weer alle 12 ontdooien.
De saucijzen staan een datum op. Gehakt, kipfilet, dat soort dingen, heb ik een goedkoop vacumeerapparaatje voor gekocht waar ik al jaren plezier van heb. Vroeger codeerde ik, schreef ik er netjes op wanneer het ingevroren was, maar tegenwoordig zit het zo in mijn systeem dat het van nature goed gaat. Als de kipfilet in de aanbieding is koop ik een aantal kilo en als we kip eten haal ik het uit de vriezer, gaat prima. En anders kan ik altijd nog in Excel kijkenquote:En hoe weet je dan een paar weken later bv hoe lang die saucijzen al in je vriezer liggen? Want ook daar gaat het hier vaak fout. Dan zie ik iets in de vriezer (als ik er al eens in kijk) en dan weet ik niet meer hoe lang het al in die zakjes ligt en gooi ik het maar weer weg omdat ik het niet meer durf te eten...
Nope. Gewoon stevig goed papier. Zacht voor mijn anus ook, im spetterpoep.quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
En ook niet dat je er dwars doorheen prikt?
Nope. Haal ik ook allemaal. Morgen typ il heel mijn lijst uit voor je!quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Thanks!
Mijn lijst zou dan weer veel langer zijn, want als ik er 'stoofperen' op schrijf, dan koop ik daar ook kaneelstokjes, kruidnagels en van die rode suiker bij. En dat maakt het dan weer duur. Of heb jij dat soort dingen allemaal standaard in huis?
Stelregel hier : alles kan minimaal 3 maanden.quote:Op maandag 4 november 2013 23:57 schreef Greys het volgende:
En dan zoeken jullie op internet op hoe lang wat in de vriezer kan?
Want ik zou bloedserieus niet weten of kipfilet een maand of twaalf maanden goed blijft in de vriezer bv.
Ja is dat echt zo? Dus of je nou vers vlees haalt en meteen in de vriezer doet (vis ook??) of van dat bevroren vlees van de Lidl, dat kan echt allemaal zonder te hoeven opzoeken 3 maanden?quote:Op maandag 4 november 2013 23:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Stelregel hier : alles kan minimaal 3 maanden.
Jup! Ik betaal voor allesreiniger bij action 60 cent. Lidl is dacht ik duurder. Pak gele doekjes 1.29. En shampoo heb ik altijd gliss kur. Verre weg goedkoopste bij action. Snaaitroep zoals twix ook btw. Of wasmiddel / wasverzachter -> 1 liter 97 centquote:
Maar met alle respect hoor, wat kosten die dingen nou helemaal? 1,25 voor 20, zegt mijn sheet. Die dingen haal je, hoe vaak? Geen idee, maar niet wekelijks. Daar zit niet je winst, in het skippen van de vijf euro-salade wel...quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:01 schreef Greys het volgende:
En hebben ze bij Lidl of Eksjun dan wel van die trekbandzakken?
Dat is een luxe die ik me echt wil blijven permitteren, nooit meer van die klotedingetjes er omheen moeten pielen die toch altijd los schieten.
Anders haal je die toch elders? Ik haal mijn cola ook bij de deka...quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:01 schreef Greys het volgende:
En hebben ze bij Lidl of Eksjun dan wel van die trekbandzakken?
Dat is een luxe die ik me echt wil blijven permitteren, nooit meer van die klotedingetjes er omheen moeten pielen die toch altijd los schieten.
Jup. Doe het al jaren. Leef nog steeds.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja is dat echt zo? Dus of je nou vers vlees haalt en meteen in de vriezer doet (vis ook??) of van dat bevroren vlees van de Lidl, dat kan echt allemaal zonder te hoeven opzoeken 3 maanden?
Ik vroeg het alleen maar nav de post van Q dat je dat soort dingen ook goed bij de Action kunt halenquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar met alle respect hoor, wat kosten die dingen nou helemaal? 1,25 voor 20, zegt mijn sheet. Die dingen haal je, hoe vaak? Geen idee, maar niet wekelijks. Daar zit niet je winst, in het skippen van de vijf euro-salade wel...
En kipfilet misschien? Ik ben altijd een zeikerd met riebeltjes, vetjes en dat soort dingen, dus ik maak grondig schoon en geef de rest aan de kattenquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:03 schreef Greys het volgende:
Ik sla door.![]()
Maar ik heb er zin in.
Er ligt hier nog 1 vriezerlade vol met allerlei vers vlees worsten die ik ooit voor Biet heb gekocht. Ik vergeet het altijd er uit te halen en te ontdooien en als ik dat wel doe, dan lust ie het niet. Dus ik houd het wel gewoon bij goede brokken en af en toe wat rundergehakt...
Shampoo, vuilniszakken, allesreiniger, chloor, afwasmiddel: hier allemaal dikke A-merken. Want het B- of zelfs C-merk vind ik echt gewoon stukken minder.quote:Op maandag 4 november 2013 23:59 schreef Qwea het volgende:
Ooh en greys, dingen zoals shampoo, vuilniszakken, gele doekjes, allesreiniger, ect haal ik bij de eksjun.
Ja, echt!quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja is dat echt zo? Dus of je nou vers vlees haalt en meteen in de vriezer doet (vis ook??) of van dat bevroren vlees van de Lidl, dat kan echt allemaal zonder te hoeven opzoeken 3 maanden?
Nou, dat dusquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Vuilniszakken blijven hier alleen van Komo, koffiemelk moet DE, bier moet warsteiner, prik moet Sprite of Pepsi Max, wasverzachter Robijn.
Dat vertik ik ook; gelukkig hebben wij hier alleen een C1000 en een Lidl en die zitten schuin tegenover elkaar.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Laysa het volgende:
Als ik eerst langs 4 winkels moet om zo mijn boodschappen te doen ben ik dat geld ook weer kwijt met benzine geld....tenzij je alles op de fiets doet dan is het wel goedkoper
Shampoo heb ik gliss kur, vuilniszakken die blauwe van de action, 300x dikker dan komo en een keer zo groot. Was verzachter sendil of een ander merk.. Geen last mee. Wasmiddel robijn. Afwasmiddel dreft en ook de vaatwastabs dreft. Chloor doe van de action.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Shampoo, vuilniszakken, allesreiniger, chloor, afwasmiddel: hier allemaal dikke A-merken. Want het B- of zelfs C-merk vind ik echt gewoon stukken minder.
Ik ga veel vaker die vrieslades gebruiken en er daarna dan ook echt IN KIJKENquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, echt!
En meestal plan ik het wel zo dat ik dan in de maand nadat ik het te vriezert heb geworpen het ergens in verwerk
Winkels zitten vlakbij elkaar hier. Ik rij 1 op 20 :p bespaar alsnog dus.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Laysa het volgende:
Als ik eerst langs 4 winkels moet om zo mijn boodschappen te doen ben ik dat geld ook weer kwijt met benzine geld....tenzij je alles op de fiets doet dan is het wel goedkoper
Ik kijk idd vaak voordat ik boodschappenlijstje maak wat er nog in de vriezer ligt; zo hadden we nog bietjes over, nog een zakje instantpuree en er lag stroganoff-gehakt in de vrizer.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ga veel vaker die vrieslades gebruiken en er daarna dan ook echt IN KIJKEN
Denk dat ik een weekmenu op het magnetische bord in de keuken ga hangen en dan afstrepen als ik iets gegeten heb en stel dat ik er iets niet van gebruik, dat ik dat dan op de weeklijst van er na moet schrijven, zodat dat alsnog op gaat. Ofzo.
Ik heb een schoonmaakmiddelenfetisjquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Shampoo heb ik gliss kur, vuilniszakken die blauwe van de action, 300x dikker dan komo en een keer zo groot. Was verzachter sendil of een ander merk.. Geen last mee. Wasmiddel robijn. Afwasmiddel dreft en ook de vaatwastabs dreft. Chloor doe van de action.
Ik merk weinig verschil.
Los poeder. Grote dinges uit de aanbieding. Ik heb het een keer uitgerekend; scheelde bijna 70% in de kostenquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Vaatwastabletten maken me dan weer geen flikker uit welk merk
Psiesquote:Greys, action doe je gewoon 1x per 3 maanden ofzo en dan flink inslaan met shampoo en douchezooi
Jaquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Vaatwastabletten maken me dan weer geen flikker uit welk merk
Greys, action doe je gewoon 1x per 3 maanden ofzo en dan flink inslaan met shampoo en douchezooi
Glquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je A-merk chloor trouwens? Welke is dat dan? Rio?
Glorix gok ikquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Rio heeft action. ;P glorixquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Dinges.... kut.... Glorix!quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Bestáát er serieus los vaatwasmiddelpoeder?quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Los poeder. Grote dinges uit de aanbieding. Ik heb het een keer uitgerekend; scheelde bijna 70% in de kosten
[..]
Psies
OMGquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Bestáát er serieus los vaatwasmiddelpoeder?![]()
![]()
En dat frommel je dan in dat klepje waar normaal je tablet in gaat?
Hallo, welkom in 2013quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Bestáát er serieus los vaatwasmiddelpoeder?![]()
![]()
En dat frommel je dan in dat klepje waar normaal je tablet in gaat?
Klokthermostaat FTWquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:14 schreef Queller het volgende:
Ik ga ook slapen. Ook een hele goede manier van besparen, want als ik slaap staat de verwarming (tegenwoordig) op 15 graden, eet ik niets en drink ik niets
Welterusten
Wij hebben het bij de AH van Sunquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:15 schreef Greys het volgende:
En dat is veel goedkoper dan vaatwastabletten?
Hoe heet het en waar koop ik het???
17quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:16 schreef Greys het volgende:
Trusten Queller! Bedankt ook!
En ik heb een half uur geleden de verwarming laag gezet.
Alleen is 'laag' hier 18 gradenOmdat ik niet wil dat Boor en de vogels het koud hebben 's nachts
Hoe laag staat jullie verwarming in de nacht?
Ja, maar niet met ons dag/nachtritme. De ene dag gaan we om 22:00, de andere dag om 05:00. De ene dag staan we er om 6:30 naast, de andere om 14:30...quote:
Jup, da's waar.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:16 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, maar niet met ons dag/nachtritme. De ene dag gaan we om 22:00, de andere dag om 05:00. De ene dag staan we er om 6:30 naast, de andere om 14:30...
Trouwens, die TT van mij dekt perfect de lading!
* trots is
quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:15 schreef Greys het volgende:
En dat is veel goedkoper dan vaatwastabletten?
Hoe heet het en waar koop ik het???
Ok! Ik ga er naar kijkenquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:19 schreef Queller het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een keer in de aanbieding kopen. Losse fles glansspoel (ook op de aanbiedingen letten), los zout (gewoon kopen, kost geen drol). Sligro heeft soms de échte grote flessen poeder. Doen wij zo ongeveer een half jaar mee
Als beste getest, die van Lidlquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ok! Ik ga er naar kijken
En anders morgen de Lidl tabletten kopen! Dank!
Ah top! En ik wist dus idd ook niet dat Lidl ook dingen als glansspoelmiddel heeftquote:
Kattenspul koop ik alleen maar bij Zooplus, want geen zin om er mee te sjouwenquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah top! En ik wist dus idd ook niet dat Lidl ook dingen als glansspoelmiddel heeft
S zei net ook dat ik gewoon Boor zijn kattenvoerblikjes (gourmet wit vis blikjes, anders krijgt ie kale plekken en jeuk, heel apart...) voor een maand tegelijk moet inslaan. Misschien dat Zooplus dat wel eens in de aanbieding heeft per 50 stuks ofzo, zal eens kijken.
Zodat ik dan niet meer steeds naar de Jumbo of AH ga om boodschappen te doen 'omdat ze Boor zn voer niet hebben bij de Lidl'
Gewoon 1 flits en mega dreun, vanuit het nietsquote:
Dit klinkt wel een klein beetje discutabel hoorquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:31 schreef Greys het volgende:
Ik ga al mijn hyper-energie ook maar eens onder een dekbed gooien
Ik vond het helemaal niet handig. In tegendeelquote:Op dinsdag 5 november 2013 07:07 schreef Cat22 het volgende:
Ik had hetzelfde!![]()
Maar dan met mijn wekker. Wel handig heur, over een kwartiertje mot ik werkwaarts.
Daar gáát je dag.quote:Op dinsdag 5 november 2013 07:16 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vond het helemaal niet handig. In tegendeel
Ik had nog úren en úren kunnen slapen. Hypothetisch dan hè...
Terug naar bed gaat 'm niet worden. Over een kwartier moet ik miniatuurtje de deur uit schoffelen en dan weer 3 kwartier later komt de beeb thuis van de nacht (dus dan moeten we weer koffiedrinken). En dan weer een uur later moet ik naar de kapper...quote:Op dinsdag 5 november 2013 07:35 schreef indaha het volgende:
Goedemorgen
Q gauw wat eten en dan lekker teug naar bed of kun je dat niet .
Hier ongeveer 50 euro per week voor 2 personen, dat is buiten de katten want die eten me arm
Dan vanavond maar met de kippen op stok.quote:Op dinsdag 5 november 2013 07:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Terug naar bed gaat 'm niet worden. Over een kwartier moet ik miniatuurtje de deur uit schoffelen en dan weer 3 kwartier later komt de beeb thuis van de nacht (dus dan moeten we weer koffiedrinken). En dan weer een uur later moet ik naar de kapper...
Kind kind toch! Waaaat een leven!quote:Op dinsdag 5 november 2013 07:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Terug naar bed gaat 'm niet worden. Over een kwartier moet ik miniatuurtje de deur uit schoffelen en dan weer 3 kwartier later komt de beeb thuis van de nacht (dus dan moeten we weer koffiedrinken). En dan weer een uur later moet ik naar de kapper...
Maar kost die service dan niks, dat zij het voor je uitzoeken en in een krat stoppen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:15 schreef tombolafan het volgende:
Hoiiii
Weekboodschappen schelen hier ook veel idd, maar ook AH-pickuppoint bv: alleen bestellen wat je nodig hebt, makkelijk de goedkoopste kiezen en niet in de verleiding komen extra spullen in je kar te donderen want je haalt gewoon een krat af bij de balie
Niet als je voor meer dan 70 euro bestelt. Daaronder is het een euro (waaaarom weet ik ditquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar kost die service dan niks, dat zij het voor je uitzoeken en in een krat stoppen?
idd 1 euro ofzo maar dat bespaar ik sowieso doordat ik niet 10 extra dingen in de kar kieperquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar kost die service dan niks, dat zij het voor je uitzoeken en in een krat stoppen?
Stel jij altijd zoveel vragen bij simpele dingen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:18 schreef Greys het volgende:
Het is een goede tip, maar ik denk dat ik er dan ver voor moet rijden
Ik ga eens kijken... Dat is dan mss handig voor de verse dingen. Of hoewel, nee, koelingdingen zitten er dan niet bij zeker? Want hoe bewaren ze dat? Hoe lang van te voren maken ze je bestelling klaar?
Eh... kennelijk?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Stel jij altijd zoveel vragen bij simpele dingen?![]()
Zo'n rare vraag is het toch niet? Het kon toch zijn dat vers/koel/vrieswaren ervan uitgesloten zijn? Dat het voor de houdbare zware dingen is.quote:AH bied de service aan, dan zullen zij toch regelen dat je producten goed zijn? Anders krijgt die service toch een slechte naam?
Het viel me gewoon op bij posts van gisteravond ook. Maar kan ook aan mij liggen hoorquote:
Waarschijnlijk zetten ze op 2 plaatsen je boodschappen verzameld klaar. Gedeelte in de koeling/vriezer en gedeelte gewoon in het magazijn oid.quote:[..]
Zo'n rare vraag is het toch niet? Het kon toch zijn dat verswaren ervan uitgesloten zijn?
je krijgt gekoelde dingen vanuit een koelbox in je krat, en bevroren dingen vanuit een vriezerquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Eh... kennelijk?
[..]
Zo'n rare vraag is het toch niet? Het kon toch zijn dat verswaren ervan uitgesloten zijn?
is ook echt geen rare vraag.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Eh... kennelijk?
[..]
Zo'n rare vraag is het toch niet? Het kon toch zijn dat vers/koel/vrieswaren ervan uitgesloten zijn? Dat het voor de houdbare zware dingen is.
Imho kan je beter veel vragen zodat je weet waar je aan toe bentquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Het viel me gewoon op bij posts van gisteravond ook. Maar kan ook aan mij liggen hoor
[..]
Waarschijnlijk zetten ze op 2 plaatsen je boodschappen verzameld klaar. Gedeelte in de koeling/vriezer en gedeelte gewoon in het magazijn oid.
Ik denk dat ik gewoon een stuk dommer of onwetender ben dan jij/jullie?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Het viel me gewoon op bij posts van gisteravond ook. Maar kan ook aan mij liggen hoor
Dat zal dan wel. Maar ik zal voortaan alles Googlen en niets hier vragen, al vond ik het zelf best gezellig op deze manierquote:Waarschijnlijk zetten ze op 2 plaatsen je boodschappen verzameld klaar. Gedeelte in de koeling/vriezer en gedeelte gewoon in het magazijn oid.
hahahaha ik denk t niet hoorquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon een stuk dommer of onwetender ben dan jij/jullie?
wat een onzin. Je bent niet dommer of onwetender.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:23 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Dat zal dan wel. Maar ik zal voortaan alles Googlen en niets hier vragen, al vond ik het zelf best gezellig op deze manier
quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:23 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Dat zal dan wel. Maar ik zal voortaan alles Googlen en niets hier vragen, al vond ik het zelf best gezellig op deze manier
Wow ik maakte maar een opmerking. MEer niet. Ik vroeg het me echt gewoon maar af. Je hoeft je ook niet gelijk zo ontzettend gigantisch aangevallen te voelen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:23 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
oh en ik vind je niet cranky hoorquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:24 schreef Greys het volgende:
Nee ho stop, ik moet niet cranky doen.
Sorry. Toch een pietsie tandartszenuwen![]()
Maar ik had het idd ook best allemaal op kunnen zoeken.
Ik vind soms veel vragen leuker aan 'gebruiksdeskundigen'.
zo als jij nu?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:25 schreef Puala het volgende:
[..]
Wow ik maakte maar een opmerking. MEer niet. Ik vroeg het me echt gewoon maar af. Je hoeft je ook niet gelijk zo ontzettend gigantisch aangevallen te voelen?
ja ditquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat een onzin. Je bent niet dommer of onwetender.
Iedereen weet wel weer andere dingen. En eerlijk gezegd vind ik t best vervelend dat jij nu zo neergezet word .
Tof dit.
Dank je!quote:
Durf je nog wel naar de wc enzo? Ik durf meestal amper de hond uit te laten als ik wacht op een pakketje haha. Doe ik dan wel hoor, maar wel zodat ik nog steeds mijn huis kan zienquote:K zit te popelen tot de post komt. Kan ik mn expo foto's gaan inlijsten
Whahahaha en dan vind je dat Greys overdreven reageert?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:26 schreef Puala het volgende:
Zo, dat was de zoveelste keer dat ik iets zeg, het niet slecht bedoel en gelijk iedereen over me heen krijg. Ik zal mijn SS cadeautje afmaken en daarna hou ik het voor gezien hier in de SC. Wat mij betreft is de lol er af, het gaat jullie goed
Ik laat echt vaak zat dit soort opmerkingen over mijn kant gaan. Prima dat jij vind dat ik me aanstel, ik blijf dit gezeik niet accepteren. Er zijn wmb grenzen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Whahahaha en dan vind je dat Greys overdreven reageert?
Nou het ga je goed en succes dan maar
nee, ben extra vroeg opgestaan om te douchen enzo zodat ik tenminste de deur open kan doenquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je!
[..]
Durf je nog wel naar de wc enzo? Ik durf meestal amper de hond uit te laten als ik wacht op een pakketje haha. Doe ik dan wel hoor, maar wel zodat ik nog steeds mijn huis kan zien
of jij ziet t net ff anders dan de rest natuurlijkquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik laat echt vaak zat dit soort opmerkingen over mijn kant gaan. Prima dat jij vind dat ik me aanstel, ik blijf dit gezeik niet accepteren. Er zijn wmb grenzen.
Dat is ook wel rot idd als je je dan ineens van alle kanten aangevallen voelt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
Denk het feit dat heel het topic voor jou in de bres schiet Greys, terwijl je dit zelf ook al aan het afhandelen was.
Ja maar dat is t 'risico' van een forum, dat iedereen reageertquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
Denk het feit dat heel het topic voor jou in de bres schiet Greys, terwijl je dit zelf ook al aan het afhandelen was. Geeft imo wel een beetje een aanvallend gevoel richting Puala.
ik niet ik niet ik nietquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
We zullen allen wel massaal ongesteld zijn ofzo
quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:36 schreef tombolafan het volgende:
Ik weet al een leuke tt, ff volposten pleasssseee
quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
ik niet ik niet ik niet ik nietquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik wel jaquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
kan ook zijn dat puala haar reactie al aan het typen was en daarna dat er pas stondquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja maar dat is t 'risico' van een forum, dat iedereen reageert
En Greys zegt nog 'oh ik ben misschien' wel te cranky', terwijl Puala meteen boos wordt en weggaat...
whutquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:37 schreef Greys het volgende:
(nee hoor, het wordt een tranenloze dag, wiehoe!)
Ik zelf eik ook nietquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik niet ik niet ik niet ik niet
ik bedoelde meer dat ze misschien niet nog aanvallender had moeten doen, als blijkt dat meerderen t een aparte vraag vondenquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
kan ook zijn dat puala haar reactie al aan het typen was en daarna dat er pas stond
dan wist je t antwoord op je eigen vraag dus alquote:
Ja, stuk chagerijn dat je bent!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
straks na de tandarts welquote:
Krengetjequote:Op dinsdag 5 november 2013 11:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
straks na de tandarts wel
Mwoehahahahahahah![]()
![]()
![]()
![]()
Huil je al?
Dat wilde ik ook typenquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
straks na de tandarts wel
Mwoehahahahahahah![]()
![]()
![]()
![]()
lolquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:45 schreef Greys het volgende:
Oh de vorige keer had ik Bach Rescue Spray gekocht tegen de stress (helpt niks, maar er was ook geen redden meer aan natuurlijk bij mij) en dat moet je dan op je tong sprayen. Je gaat er enorm van naar alcohol ruiken, maar dat wist ik niet. Dus die tandarts heeft vast gedacht dat ik een fles wodka achterover had geslagen voordat ik daar ging liggen
En ik ook nietquote:
trots op je!quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:45 schreef Greys het volgende:
En jullie gekozen moment voor leedvermaak is dan wel weer goed, want vorige week had ik dit no wayyyyyyyy kunnen hebben, nu wel
quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:46 schreef indaha het volgende:
[..]
En ik ook niet![]()
![]()
![]()
En ik denk dat de vraag van Puala ook niet aanvallend bedoeld was , maar dat zij zich aangevallen voelde omdat niet alleen Greys maar iedereen er ineens antwoord op ging geven.
Maar ik vind het ook niet gek dat Greys het vraagt , hell dit is nog een normale vraag als je ziet welke dingen hier normaal langskomen van Aambeien tot Zenuwstoringen![]()
Zo en nu allemaal weer normaal want ik heb een dingetje en dat ga ik ook met jullie delen want anders is het weer niet goed.![]()
Effe duimen allemaal want mijn man is met mijn schoonvader naar de eerstte hulp want hij heeft uitvalverschijnselen
Damn dat is niet goedquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:46 schreef indaha het volgende:
[..]
En ik ook niet![]()
![]()
![]()
En ik denk dat de vraag van Puala ook niet aanvallend bedoeld was , maar dat zij zich aangevallen voelde omdat niet alleen Greys maar iedereen er ineens antwoord op ging geven.
Maar ik vind het ook niet gek dat Greys het vraagt , hell dit is nog een normale vraag als je ziet welke dingen hier normaal langskomen van Aambeien tot Zenuwstoringen![]()
Zo en nu allemaal weer normaal want ik heb een dingetje en dat ga ik ook met jullie delen want anders is het weer niet goed.![]()
Effe duimen allemaal want mijn man is met mijn schoonvader naar de eerstte hulp want hij heeft uitvalverschijnselen
Ik weet van mezelf dat als ik er tussen duik als ik cranky en licht ontvlambaar ben, dat ik het dan niet moet doen, want dan trek ik me dingen teveel aan. Trust me, het helptquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:48 schreef Puala het volgende:
Ik voelde me inderdaad aangevallen, maar een dm conversatie met Greys werkt rustgevendMaar het gaat niet om dit incident, het gaat om meer. En misschien was mijn reactie overtrokken, maar het voelt voor mij zo. En wie weet luister ik naar Greys advies "probeer er tussen te duiken als het onderwerp leuk is" en misschien ook niet. De lol was er af en nu probeerde ik het weer en is de lol er weer snel af.
O sorry het staat er ook niet echt duidelijkquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:48 schreef Laysa het volgende:
Indaha je man of je schoonvader? begreep ik even niet goed
Komt wel goed, we hebben allemaal wel eens een dingetjequote:Op dinsdag 5 november 2013 11:48 schreef Puala het volgende:
Ik voelde me inderdaad aangevallen, maar een dm conversatie met Greys werkt rustgevendMaar het gaat niet om dit incident, het gaat om meer. En misschien was mijn reactie overtrokken, maar het voelt voor mij zo. En wie weet luister ik naar Greys advies "probeer er tussen te duiken als het onderwerp leuk is" en misschien ook niet. De lol was er af en nu probeerde ik het weer en is de lol er weer snel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |