'verhip' is wel een dingetje bij jou hèquote:Op maandag 4 november 2013 23:49 schreef Greys het volgende:
Check. Morgen de 3 vriezer lades leeg ruimen.
Waarschijnlijk moet alles weggegooidWant ik stop het er in, vergeet het en jaren later denk ik 'verhip...'.
Die hadden wij ook; 3 bakjes voor 6 euroquote:Op maandag 4 november 2013 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik gebruik gehakt wel voor meer dingen: hartige taart, pasta, nasi/bami....
Maar met het overschot aan vriezers hier gaat het meestal gewoon in de vriezer
Maar bij de C1000 hadden ze bijv. laatst spaanse saucijzen, 12 stuks voor 6 euro. Gaan ook in de vriezer, als we dan een keer agv eten is het makkelijk en goedkoop.
En die doe je dan in 6 zakjes van twee in de vriezert?quote:Op maandag 4 november 2013 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik gebruik gehakt wel voor meer dingen: hartige taart, pasta, nasi/bami....
Maar met het overschot aan vriezers hier gaat het meestal gewoon in de vriezer
Maar bij de C1000 hadden ze bijv. laatst spaanse saucijzen, 12 stuks voor 6 euro. Gaan ook in de vriezer, als we dan een keer agv eten is het makkelijk en goedkoop.
24 rollen pleepapier 3 euro action. Geen schuurpapier..quote:Op maandag 4 november 2013 23:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Check! Goeie dingen idd
Ik ben er idd zo eentje die 6 wcrollen per keer koopt omdat het pak anders zo onhandig groot is om mee te nemen![]()
Noem eens een voorbeeld van die 'doos vol snacks'?
Ik koop me bv scheel aan Evergreen en Sultana, die S en ik beiden mee naar het werk nemen.
Thanks!quote:Op maandag 4 november 2013 23:50 schreef Qwea het volgende:
Even uit jy hoofd :
Sperziebonen 1.19 lidl
Wortelen 75 cent lidl
9x magere kwark a 65 cent p/s lidl
Bietjes voorgekookt vers 80 cent lidl
Spitskool 90 cent lidl
Wokgroente 85 cent lidl
Aardappelen 2 euro 5kg deka
Prei 19 cent p/s lidl
Vla 2x 1.19 p/s lidl
8x griekse yoghurt 0% vet 39 cent p/s deka
Broccoli 59 cent vomar
Varkenshaas lidl 4,35 p/s
Kipschnitzels 1.30 lidl
Sate schnitzels 2,25 deka
Bloemkool 79 cent, deka
Koekjes 1 euro p/s lidl 3x
Pepsi cola 4x 1,40 deka
Sprite zero 3x 1,70 ah
Hawaii schnitzel 1,60 deka
Chocomelk 0,50 cent palletvoordeel
Sultana yo fruit ah merk 1,80
Liga evergreen deka 1,80
Mandarijnen 2,59 2.3 kg deka
Kiwi's doosding bak 2 euro lidl
Rode wijn fles 2.30 lidl
Stoofperen 1,70 hele zak lidl
En ik vergeet zoooooo veel
En ook niet dat je er dwars doorheen prikt?quote:Op maandag 4 november 2013 23:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
24 rollen pleepapier 3 euro action. Geen schuurpapier..
Stickeren! Of met een stift op het zakjequote:Op maandag 4 november 2013 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
En die doe je dan in 6 zakjes van twee in de vriezert?
Want anders moet je ze weer alle 12 ontdooien.
En hoe weet je dan een paar weken later bv hoe lang die saucijzen al in je vriezer liggen? Want ook daar gaat het hier vaak fout. Dan zie ik iets in de vriezer (als ik er al eens in kijk) en dan weet ik niet meer hoe lang het al in die zakjes ligt en gooi ik het maar weer weg omdat ik het niet meer durf te eten...
Ze zitten per 4 in een pak, dus ik vries ze gewoon in per pak en dan haal ik ze er per pakje uit.quote:Op maandag 4 november 2013 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
En die doe je dan in 6 zakjes van twee in de vriezert?
Want anders moet je ze weer alle 12 ontdooien.
De saucijzen staan een datum op. Gehakt, kipfilet, dat soort dingen, heb ik een goedkoop vacumeerapparaatje voor gekocht waar ik al jaren plezier van heb. Vroeger codeerde ik, schreef ik er netjes op wanneer het ingevroren was, maar tegenwoordig zit het zo in mijn systeem dat het van nature goed gaat. Als de kipfilet in de aanbieding is koop ik een aantal kilo en als we kip eten haal ik het uit de vriezer, gaat prima. En anders kan ik altijd nog in Excel kijkenquote:En hoe weet je dan een paar weken later bv hoe lang die saucijzen al in je vriezer liggen? Want ook daar gaat het hier vaak fout. Dan zie ik iets in de vriezer (als ik er al eens in kijk) en dan weet ik niet meer hoe lang het al in die zakjes ligt en gooi ik het maar weer weg omdat ik het niet meer durf te eten...
Nope. Gewoon stevig goed papier. Zacht voor mijn anus ook, im spetterpoep.quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
En ook niet dat je er dwars doorheen prikt?
Nope. Haal ik ook allemaal. Morgen typ il heel mijn lijst uit voor je!quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Thanks!
Mijn lijst zou dan weer veel langer zijn, want als ik er 'stoofperen' op schrijf, dan koop ik daar ook kaneelstokjes, kruidnagels en van die rode suiker bij. En dat maakt het dan weer duur. Of heb jij dat soort dingen allemaal standaard in huis?
Stelregel hier : alles kan minimaal 3 maanden.quote:Op maandag 4 november 2013 23:57 schreef Greys het volgende:
En dan zoeken jullie op internet op hoe lang wat in de vriezer kan?
Want ik zou bloedserieus niet weten of kipfilet een maand of twaalf maanden goed blijft in de vriezer bv.
Ja is dat echt zo? Dus of je nou vers vlees haalt en meteen in de vriezer doet (vis ook??) of van dat bevroren vlees van de Lidl, dat kan echt allemaal zonder te hoeven opzoeken 3 maanden?quote:Op maandag 4 november 2013 23:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Stelregel hier : alles kan minimaal 3 maanden.
Jup! Ik betaal voor allesreiniger bij action 60 cent. Lidl is dacht ik duurder. Pak gele doekjes 1.29. En shampoo heb ik altijd gliss kur. Verre weg goedkoopste bij action. Snaaitroep zoals twix ook btw. Of wasmiddel / wasverzachter -> 1 liter 97 centquote:
Maar met alle respect hoor, wat kosten die dingen nou helemaal? 1,25 voor 20, zegt mijn sheet. Die dingen haal je, hoe vaak? Geen idee, maar niet wekelijks. Daar zit niet je winst, in het skippen van de vijf euro-salade wel...quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:01 schreef Greys het volgende:
En hebben ze bij Lidl of Eksjun dan wel van die trekbandzakken?
Dat is een luxe die ik me echt wil blijven permitteren, nooit meer van die klotedingetjes er omheen moeten pielen die toch altijd los schieten.
Anders haal je die toch elders? Ik haal mijn cola ook bij de deka...quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:01 schreef Greys het volgende:
En hebben ze bij Lidl of Eksjun dan wel van die trekbandzakken?
Dat is een luxe die ik me echt wil blijven permitteren, nooit meer van die klotedingetjes er omheen moeten pielen die toch altijd los schieten.
Jup. Doe het al jaren. Leef nog steeds.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja is dat echt zo? Dus of je nou vers vlees haalt en meteen in de vriezer doet (vis ook??) of van dat bevroren vlees van de Lidl, dat kan echt allemaal zonder te hoeven opzoeken 3 maanden?
Ik vroeg het alleen maar nav de post van Q dat je dat soort dingen ook goed bij de Action kunt halenquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar met alle respect hoor, wat kosten die dingen nou helemaal? 1,25 voor 20, zegt mijn sheet. Die dingen haal je, hoe vaak? Geen idee, maar niet wekelijks. Daar zit niet je winst, in het skippen van de vijf euro-salade wel...
En kipfilet misschien? Ik ben altijd een zeikerd met riebeltjes, vetjes en dat soort dingen, dus ik maak grondig schoon en geef de rest aan de kattenquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:03 schreef Greys het volgende:
Ik sla door.![]()
Maar ik heb er zin in.
Er ligt hier nog 1 vriezerlade vol met allerlei vers vlees worsten die ik ooit voor Biet heb gekocht. Ik vergeet het altijd er uit te halen en te ontdooien en als ik dat wel doe, dan lust ie het niet. Dus ik houd het wel gewoon bij goede brokken en af en toe wat rundergehakt...
Shampoo, vuilniszakken, allesreiniger, chloor, afwasmiddel: hier allemaal dikke A-merken. Want het B- of zelfs C-merk vind ik echt gewoon stukken minder.quote:Op maandag 4 november 2013 23:59 schreef Qwea het volgende:
Ooh en greys, dingen zoals shampoo, vuilniszakken, gele doekjes, allesreiniger, ect haal ik bij de eksjun.
Ja, echt!quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja is dat echt zo? Dus of je nou vers vlees haalt en meteen in de vriezer doet (vis ook??) of van dat bevroren vlees van de Lidl, dat kan echt allemaal zonder te hoeven opzoeken 3 maanden?
Nou, dat dusquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Vuilniszakken blijven hier alleen van Komo, koffiemelk moet DE, bier moet warsteiner, prik moet Sprite of Pepsi Max, wasverzachter Robijn.
Dat vertik ik ook; gelukkig hebben wij hier alleen een C1000 en een Lidl en die zitten schuin tegenover elkaar.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Laysa het volgende:
Als ik eerst langs 4 winkels moet om zo mijn boodschappen te doen ben ik dat geld ook weer kwijt met benzine geld....tenzij je alles op de fiets doet dan is het wel goedkoper
Shampoo heb ik gliss kur, vuilniszakken die blauwe van de action, 300x dikker dan komo en een keer zo groot. Was verzachter sendil of een ander merk.. Geen last mee. Wasmiddel robijn. Afwasmiddel dreft en ook de vaatwastabs dreft. Chloor doe van de action.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Shampoo, vuilniszakken, allesreiniger, chloor, afwasmiddel: hier allemaal dikke A-merken. Want het B- of zelfs C-merk vind ik echt gewoon stukken minder.
Ik ga veel vaker die vrieslades gebruiken en er daarna dan ook echt IN KIJKENquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, echt!
En meestal plan ik het wel zo dat ik dan in de maand nadat ik het te vriezert heb geworpen het ergens in verwerk
Winkels zitten vlakbij elkaar hier. Ik rij 1 op 20 :p bespaar alsnog dus.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Laysa het volgende:
Als ik eerst langs 4 winkels moet om zo mijn boodschappen te doen ben ik dat geld ook weer kwijt met benzine geld....tenzij je alles op de fiets doet dan is het wel goedkoper
Ik kijk idd vaak voordat ik boodschappenlijstje maak wat er nog in de vriezer ligt; zo hadden we nog bietjes over, nog een zakje instantpuree en er lag stroganoff-gehakt in de vrizer.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ga veel vaker die vrieslades gebruiken en er daarna dan ook echt IN KIJKEN
Denk dat ik een weekmenu op het magnetische bord in de keuken ga hangen en dan afstrepen als ik iets gegeten heb en stel dat ik er iets niet van gebruik, dat ik dat dan op de weeklijst van er na moet schrijven, zodat dat alsnog op gaat. Ofzo.
Ik heb een schoonmaakmiddelenfetisjquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Shampoo heb ik gliss kur, vuilniszakken die blauwe van de action, 300x dikker dan komo en een keer zo groot. Was verzachter sendil of een ander merk.. Geen last mee. Wasmiddel robijn. Afwasmiddel dreft en ook de vaatwastabs dreft. Chloor doe van de action.
Ik merk weinig verschil.
Los poeder. Grote dinges uit de aanbieding. Ik heb het een keer uitgerekend; scheelde bijna 70% in de kostenquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Vaatwastabletten maken me dan weer geen flikker uit welk merk
Psiesquote:Greys, action doe je gewoon 1x per 3 maanden ofzo en dan flink inslaan met shampoo en douchezooi
Jaquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Vaatwastabletten maken me dan weer geen flikker uit welk merk
Greys, action doe je gewoon 1x per 3 maanden ofzo en dan flink inslaan met shampoo en douchezooi
Glquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je A-merk chloor trouwens? Welke is dat dan? Rio?
Glorix gok ikquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Rio heeft action. ;P glorixquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Dinges.... kut.... Glorix!quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |