Zou tijd worden dat Hein eindelijk eens gaat hangen. Figuurlijk dan. Die vent is gewoon mede-verantwoordelijk voor alle ellende.quote:Op maandag 18 november 2013 08:31 schreef Reya het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-dopinggebruik.dhtml
Dat zou me niet verbazen.
Willy Voet deed in 98 zelfs al gelijkaardige uitspraken over Verbrugghen ...quote:Op maandag 18 november 2013 08:31 schreef Reya het volgende:
Laat Hein maar diep vallen.quote:Op maandag 18 november 2013 08:31 schreef Reya het volgende:
Nou als jij het zegt inderdaad.quote:Op maandag 18 november 2013 12:10 schreef THEFXR het volgende:
Emma O'Reilly had volgens mij een verhouding met Lance, dat mag ze er ook weleens bij zeggen.
Dus ze zou moeten zeggen:quote:Op maandag 18 november 2013 12:10 schreef THEFXR het volgende:
Emma O'Reilly had volgens mij een verhouding met Lance, dat mag ze er ook weleens bij zeggen.
Nu aan de andere kant , wat is een getuigenis van Lance hierover waard ? Die gast liegt al z'n hele leven over alles wat ie doet.quote:
Omdat hij $90.000 heeft overgemaakt toen Hein nog voorzitter was!quote:Op maandag 18 november 2013 18:24 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Nou kon je dat tot op zekere hoogte misschien ook nog wel zeggen van Landis en Hamilton, maar die zijn volgens mij een stuk minder egocentrisch en psychopatisch dan Armstrong. Armstrong heeft al gelogen onder ede, waarom zou ik nu geloven dat hij de waarheid spreekt?
quote:Oud UCI-voorzitter Hein Verbruggen doet de recente beschuldigingen die Lance Armstrong tegen hem heeft geuit af als verzinsels. In een SMS gericht aan de NOS trekt Verbruggen de geloofwaardigheid van Armstrong ernstig in twijfel. "Sinds wanneer gelooft men Lance Armstrong?", schrijft de voormalig UCI-voorzitter.
In een interview met de Engelse krant The Daily Mail zei Armstrong maandag dat Verbruggen in 1999 op de hoogte was van het vervalsen van een medisch attest door Armstrong en zijn toemalige ploegleiding van US Postal.
Armstrong werd naar eigen zeggen tijdens de Tour de France van 1999 positief getest op cortisonen, waarna volgens hem in samenspraak met toenmalig UCI-voorzitter Verbruggen een list werd verzonnen om de positieve dopingtest te verdoezelen. Volgens Armstrong zou Verbruggen gezegd hebben dat een positieve dopingtest van Armstrong de "knock-out" zou betekenen voor het wielrennen en dat ze derhalve "iets moesten bedenken".
Gevraagd naar zijn reactie op het verhaal van Armstrong schrijft Verbruggen in een SMS aan de NOS: Sinds wanneer gelooft men Lance Armstrong? Sinds hij bij Oprah Winfrey zei dat hij nooit iets met de UCI 'regelde'? Of sinds hij (tegen betaling!) films maakt en interviews geeft en dan blijkbaar met juicy verhalen moet komen?
Zijn verhaal is onlogisch want het ging niet om een positief/strafbaar feit volgens de bevoegde anti-doping instantie. Die betreffende instantie was niet de UCI, maar het Franse ministerie.Van beschuldigingen een jaar terug over grootscheepse medeplichtigheid van de UCI aan doping door Lance Armstrong en zijn team, zijn we dus nu terug tot een cortisonen-gevalletje uit 1999 dat niet eens door het UCI behandeld werd. Hoogachtend, Hein Verbruggen.
Omdat ploeggenoten reeds hetzelfde al verklaard hebben? In het Usada rapport staat toch ook al gewoon dat Armstrong/Bruyneel op de hoogte werden gesteld van die positieve test en deze konden verhullen met een attest dat werd vervalst. Er werd alleen geen concrete naam genoemd volgens mij. Er is alleen nooit concreet iets mee gedaan door de Uci (McQuaid).quote:Op maandag 18 november 2013 18:24 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Nou kon je dat tot op zekere hoogte misschien ook nog wel zeggen van Landis en Hamilton, maar die zijn volgens mij een stuk minder egocentrisch en psychopatisch dan Armstrong. Armstrong heeft al gelogen onder ede, waarom zou ik nu geloven dat hij de waarheid spreekt?
Verbruggen is het prototype van de typische "bobo" natuurlijk. Volgens mij is die vent nog corrupter dan Blatter en Platini samen.quote:Op maandag 18 november 2013 23:43 schreef JohnDDD het volgende:
Volgens mij is die Verbruggen een nóg grotere leugenaar dan Armstrong...
Straffe uitspraak.quote:Op dinsdag 19 november 2013 08:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Verbruggen is het prototype van de typische "bobo" natuurlijk. Volgens mij is die vent nog corrupter dan Blatter en Platini samen.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.quote:Op maandag 18 november 2013 18:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nu aan de andere kant , wat is een getuigenis van Lance hierover waard ? Die gast liegt al z'n hele leven over alles wat ie doet.
Los van het feit dat ik wel geloof wat ie over Verbruggen zegt is Lance wél psychopaat genoeg om zelfs als het geen waar is dat soort dingen te zeggen in de hoop dat hem dat nog strafvermindering kan opleveren ...
Daar komen ze nu pas achter, lolquote:Op woensdag 20 november 2013 15:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zeer interessante column over de effectiviteit van dopingcontroles:
http://guusvanholland.com(...)ing-weggegooid-geld/
quote:Toenmalig UCI-voorzitter Hein Verbruggen heeft in 1999 gedreigd de Mapei-wielerploeg voor altijd uit het peloton te zetten. Dat heeft Giorgio Squinzi, de voormalige baas van de voormalige wielerformatie, gezegd in de Italiaanse media.
Verbruggen uitte zijn dreigement toen Squinzi opperde dat het in zijn ogen voor een renner onmogelijk was om zonder doping hoog te eindigen in het klassement van een grote ronde.
Aanleiding voor de ontboezeming van de Italiaan was de uitspraak van Lance Armstrong dat Verbruggen de Amerikaan tijdens de Tour de France van 1999 had geholpen een positieve dopingtest te verdoezelen. "Dat is zeker gebeurd", bevestigde Squinzi.
Mapei was van 1993 tot 2002 een grote ploeg in het wielerpeloton, die dankzij coureurs als Franco Ballerini, Michele Bartoli, Paolo Bettini, Johan Museeuw, Tom Steels, Tony Rominger en Andrea Tafi vele zeges boekte. In 2002 kondigde Squinzi aan dat Mapei ging stoppen als sponsor, onder meer omdat Stefano Garzelli, een renner uit de ploeg waarvan Quick-Step toen nog co-sponsor was, in de Ronde van Italië betrapt was op dopinggebruik.
Iddquote:Op woensdag 20 november 2013 18:15 schreef JohnDDD het volgende:
Ik begrijp het niet; dat is toch juist positief van Hein dan dat hij Mapei eruit wilde zetten?
Het is nooit goed om een omerta te verbreken. Dus ja dat is dan positief.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:29 schreef Steven184 het volgende:
Uhm, kunnen jullie me dat uitleggen? Een teambaas zegt dat iedereen hoog in een GT klassement doping gebruikt en dan is het positief om dan die ploeg eruit te zetten?
Duidelijk.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is nooit goed om een omerta te verbreken. Dus ja dat is dan positief.
wees toch stil, klein kind dat je bent.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wees blij dat er over geschreven worden ipv jezelf voordoen als 'ja ik zag alles al jaren eerder!'
Zeikstraal dat je bent.
Afspraken verbreek je niet. Anders ga je slapen met de vissen.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor mij niet. Waarom zou het negatief zijn om de omerta te verbreken?
Hoeveel Maffia leden hebben dat overleefd?quote:Op woensdag 20 november 2013 19:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor mij niet. Waarom zou het negatief zijn om de omerta te verbreken?
Heintje voelt nattigheid en is alvast begonnen met indekken.quote:Verbruggen: "Zou gesproken kunnen hebben" met Armstrong
Twee dagen na zijn felle antwoord op Lance Armstrongs beschuldigingen, is Hein Verbruggen (foto, rechts) een stuk minder stellig. Tegen persbureau AP gaf hij aan dat hij de Amerikaan "mogelijk gesproken" heeft.
"Ik zou hem gezegd kunnen hebben dat de UCI een prescriptie nodig had, maar ik weet zeker dat dat door onze antidoping afdeling behandeld is, niet door mij", zijn nu ineens de woorden van de voormalige UCI-voorzitter. "Volgens onze regels kon dat ook achteraf gebeuren."
Dat stond echter helemaal niet in de regels, meldt de Daily Mail. Desondanks zou Verbruggen een onderzoek met vertrouwen tegemoet zien. "Ik ben nooit bang geweest van een onderzoekscommissie. Ik zal overal aan meewerken en ik zal nooit schuldig worden bevonden van wat dan ook", klinkt het vol bravoure.
quote:'Hein Verbruggen zei: Ik bepaal wie er positief is'
Meer renners beschuldigen wielerbobo van manipulatie
Ooit was hij onze grote bestuurder in de wielerwereld en bij het Internationaal Olympisch Comité, maar Hein Verbruggen komt steeds meer onder vuur te liggen.
Nadat Lance Armstrong de 72-jarige Brabander afgelopen weekend al ervan beschuldigde dat hij in zijn tijd als UCI-baas positieve dopingtests van wielrenners verdoezelde, doen meer ex-wielrenners en insiders vandaag een boekje open tegenover het AD.
Verbruggen manipuleerde meer dan eens de controle op doping, stellen ze in een reconstructie van de Verbruggen-jaren van het wielrennen, waarin regels er waren om te worden gebroken of gebogen, zoals te lezen is in onderstaand voorbeeld.
Het gebeurt in de Ronde van Zwitserland van 1988. Peter Stevenhaagen, net 23 en renner van de Nederlandse PDM-ploeg, heeft in een interview gezegd dat het wielrennen slecht wordt geleid. Dat de tv-rechten ook met de ploegen zouden moeten worden gedeeld, dat er geld terug moest in de sport. Achteraf had hij dat misschien beter niet kunnen zeggen. Twee dagen na het interview stapt Hein Verbruggen bij hem in de lift.
Volgens Stevenhaagen begint Verbruggen een gesprek dat als volgt verloopt:
Verbruggen: 'Jij hebt een probleem, jongen. Zulke renners als jij kan ik maken of breken. Ik bepaal wie er positief is. Ik weet drommels goed wat er aan de hand is bij PDM.'
Stevenhaagen: 'Als je me dat flikt, dan trek ik je mee.'
Verbruggen: 'Ga je gang maar. Komt er weer een stukje in de krant van een renner die iedereen beschuldigt - weer zo'n ongeloofwaardige stakker.'
In een reactie in de krant zegt Verbruggen dat hij nooit met Stevenhaagen over doping heeft gesproken en ontkent ook de andere beschuldigingen.
In AD Sportwereld zegt ook oud-renner Peter Winnen dat ploegleiders als Walter Godefroot tevergeefs bij de UCI aan de bel hebben getrokken over het gebruik van epo in het peloton. 'Maar daar is niets mee gedaan', aldus Winnen.
Dat gold ook voor oud-coureur Edwig van Hooydonck. 'Nadat ik was gestopt, heb ik een gesprek met Hein Verbruggen verteld wat er speelde: dat epo sinds het begin van de jaren '90 in opmars was. Hij zei dat ik overdreef.'
Volgens Italiaanse media zou Verbruggen in 1999 ook hebben gedreigd de ploeg Mapei uit het peloton te verbannen. Verbruggen zou dit hebben gedaan nadat de oud-teambaas zijn twijfels had uitgesproken of het nog wel mogelijk was 'schoon' een goed klassement in een grote ronde te rijden.
Bij de ASO zal het niet anders zijn geweest, zie b.v. de Delgado-Rooks Tour.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:02 schreef kl1172 het volgende:
Ik hoop dat er bij Verbruggen niet gestopt wordt met zoeken, kan toch niet dat enkel Hein boter op het hoofd heeft in die kringen. Waarschijnlijk zal het wel moeilijker zijn om tegen zulke personen bewijzen te verzamelen.
ik denk dat het in heel veel sporten zo gaat/is gegaanquote:Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Het net sluit zich om Verbruggen.
[..]
Bij de ASO zal het niet anders zijn geweest, zie b.v. de Delgado-Rooks Tour.
quote:Robin Haase is in 2006 positief getest toen in zijn urine een te hoge concentratie testosteron werd aangetroffen. De Haagse tennisser zegt dit vrijdag in de Volkskrant.
De toen 19-jarige Haase werd niet gestraft omdat na drie volgende controles werd bevestigd dat het om een 'lichaamseigen productie' ging.
Hij kreeg een alarmerende brief van de spelersvakbond ATP. Maar daarin werd het vermoeden uitgesproken dat de afwijkende verhouding testosteron-epitestosteron lichaamseigen zou kunnen zijn.
"De ATP kondigde aan dat ik binnen 2 weken drie keer zou worden getest om dat te bevestigen. Toen bleek ik telkens op dezelfde waarden uit te komen. Ik heb daarna nooit meer iets gehoord'', aldus Haase.
quote:Die tests leverden 32 positieve gevallen op, die grotendeels buiten de publiciteit bleven vanwege de privacywetgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |