Gebraden_Wombat | maandag 4 november 2013 @ 15:32 | |
![]() ![]() Lap data Lap length - 5.516km (3.427 miles) Race laps - 56 Race distance - 308.896km (191.939 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 139.347 (199.881 kph) by Sebastian Vettel, 2012 Fastest lap - 135.657 (207.592 kph) by Sebastian Vettel, 2012 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight Distance from grid to turn one - 280m Car performance Full throttle - 68% Longest flat-out section - 1090m Downforce level - High Gear changes per lap - 54 Fuel use per lap - 2.5kg Time penalty per lap of fuel - 0.1s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 20.814s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Medium) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Hard) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirellis compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes Tijd en Weer ![]() TV-Uitzendingen BBC heeft enkel samenvattingen dit race-weekend ![]() Kwalificatie | BBC 2 | zaterdag 16 november | 23u30 Race | BBC 1 | zondag 17 november | 23u25 (NL'se tijden) Sport1 FP1 | vrijdag 15 november, 15:55 FP2 | vrijdag 15 november, 19:55 FP3 | zaterdag 16 november, 15:55 (Kanaal Extra1) Kwalificatie | zaterdag 16 november, 18:55 Samenvatting kwali | zondag 17 november, 19:00 Voorbeschouwing en Race | zondag 17 november, 19:30 Veronica Race | zondag 17 november 19.45 RTL (DE) Zaterdag: 17:45 Formel 1: Freies Training 18:55 Formel 1: Qualifying Zondag: 19:00 Formel 1: Countdown 19:55 Formel 1: Das Rennen 21:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights Streams Continue live stream van Sky Sports F1 FP1 vrijdag 16.00 FP2 vrijdag 20.00 FP3 zaterdag 16.00 Kwalificatie zaterdag 19.00 Race zondag 20.00 Sfeerimpressie ![]() ![]() ![]() ![]() Game on!! [ Bericht 32% gewijzigd door Ambrosius op 16-11-2013 16:11:56 ] | ||
Gebraden_Wombat | maandag 4 november 2013 @ 15:32 | |
Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?). | ||
M.Melandri | maandag 4 november 2013 @ 15:50 | |
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie. Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop. | ||
sasquatsch | maandag 4 november 2013 @ 15:54 | |
Smaken verschillen. Ik heb liever minder strategie en meer actie op de baan, dan andersom. Nadeel van bijtanken was dat als je er niet snel voorbij kwam, je erachter bleef hangen totdat die ander de pits in ging (of zelf eerder de pits in ging) en je dan pas sneller was, waardoor je die ander inhaalde terwijl die in de pits was. Minder actie op de baan dus. Nu is er veel meer actie op de baan. In de periode voor en na het bijtanken zijn er ook veel meer inhaalacties op de baan geweest dan tijdens de periode van het bijtanken. Dat er nu teveel beperkingen zijn ben ik met je eens, al wordt hierdoor het veld wel competitiever, waardoor er weer meer acties zijn. Misschien dat het volgend jaar met de nieuwe regels anders is en er door de motoren weer een groter verschil ontstaat. Als ze de beperkingen helemaal loslaten (zoals in het verleden, met ongelimiteerde ontwikkeling) ben ik bang dat we nog maar een paar teams overhouden en de F1 meer een specklasse wordt zoals de IndyCar. Daar hebben we er imho al genoeg van (zoals IndyCar, GP2, F3, WSR 3.5, etc.) | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 16:16 | |
Yay, USA. Lekker tijdstip altijd, die races aan die kant van de wereld. | ||
Marks | maandag 4 november 2013 @ 16:26 | |
Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT... Villeneuve stapte gewoon weer in ![]() | ||
sasquatsch | maandag 4 november 2013 @ 16:28 | |
Voor de meeste andere klassen blijft Eau Rouge lastig, ook met uitloopstroken. De F1 heeft tegenwoordig zoveel downforce dat deze bocht vol gas genomen kan worden, wat vroeger dus niet kon. | ||
Nattekat | maandag 4 november 2013 @ 16:42 | |
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 4 november 2013 @ 16:43 | |
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier! ![]() | ||
Racerblade | maandag 4 november 2013 @ 16:50 | |
Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was. ![]() | ||
Nattekat | maandag 4 november 2013 @ 16:50 | |
Was voor de race ![]() Maar hij duurde een half uur dus dat zou ook goed kunnen. | ||
Nieuwschierig | maandag 4 november 2013 @ 16:53 | |
Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken. Kortom, er moet hl veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1 | ||
Nattekat | maandag 4 november 2013 @ 16:54 | |
![]() | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 16:56 | |
Welkom in 2003 ![]() | ||
Michael_Moore | maandag 4 november 2013 @ 16:57 | |
![]() | ||
Nieuwschierig | maandag 4 november 2013 @ 17:05 | |
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 17:07 | |
Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen. | ||
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 17:08 | |
ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard. Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid | ||
Nieuwschierig | maandag 4 november 2013 @ 17:11 | |
Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders. | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 17:12 | |
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken. Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo ![]() | ||
Nieuwschierig | maandag 4 november 2013 @ 17:12 | |
Dat bedoel ik ook. Tijdens Le Mans bijvoorbeeld is nog gewoon een levensgevaarlijke sport | ||
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 17:25 | |
Typische uitspraak van een ramp-toerist ![]() je hoopt ook altijd dat een elektricien zichzelf elektrocuteert als ie een lamp-armatuur ergens moet vervangen, want ja, risico van het vak ![]() | ||
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 17:27 | |
denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling. | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 17:30 | |
Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken. | ||
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 17:35 | |
dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken. Voor (K)ERS hebben fabrikanten immers ook flink moeten investeren en voor komend F1-seizoen moeten ze weer omdat de capaciteit omhoog moet. En zo zijn er nog wel een aantal interessante zaken te bedenken die voor de racerij geschikt kunnen worden gemaakt. Voordeel bij het geschikt maken is dat er heel erg gelet wordt op het gewicht en de capaciteit, iets dat de producten beter kan maken. | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 17:36 | |
Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/ | ||
sasquatsch | maandag 4 november 2013 @ 17:59 | |
De sport is nu al anders dan 20, 40 of 60 jaar geleden. En zal over 10 of 20 jaar ook weer anders zijn. Vooruitgang hou je niet tegen. Zeker niet bij een technische sport als de F1. Eerlijk gezegd denk ik dat die vooruitgang juist een zegen is voor de F1 en niet de doodsteek. Soms kan men doorslaan (zoals met sommige veiligheidsmaatregelen, of beperking op ontwikkeling), dat klopt, maar over het algemeen is de vooruitgang goed voor de F1. | ||
sasquatsch | maandag 4 november 2013 @ 18:03 | |
Het is maar wat je gerommel in de marge noemt. Ik denk dat dit op den duur meer levenskans heeft dan de F1 in zijn huidige vorm. Vooral ook omdat het de techniek van de toekomst is (schoon, etc), maar ook omdat dit soort races op veel meer locaties gereden kan worden dan een F1 wedstrijd, juist doordat het schoner en stiller is. Dus dichter bij een bevolkt gebied, zonder dat er regels overtreden worden of protesten zijn tegen geluidoverlast, vervuiling, etc. Dus ik denk dat de F1 daar op den duur ook naar toe gaat. Niet direct de komende jaren, maar over een jaar of 20 toch wel. | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 18:08 | |
Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren. Nee, elektrisch rijden gaat een prima niche vinden in het stadsverkeer (bussen, kleine auto's en vrachtwagens etc) maar verder dan dat gaat hem niet worden. Tenzij men kernfusie 20 jaar naar voren kan halen. Bovendien valt er met de verbrandingsmotor nog genoeg te doen. Te starten met kleinere turbomotoren, waar de F1 nu dus ook naar toe gaat. | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 18:12 | |
Bovenstaande is volledig mijn eigen mening uiteraard, niet per se feit. | ||
JohnB52 | maandag 4 november 2013 @ 18:17 | |
Was dat de woordgrap van de dag? | ||
sasquatsch | maandag 4 november 2013 @ 18:17 | |
Ik weet dat er nog een lange weg te gaan is, maar dat is wel de kant waar we imho opgaan. Misschien dat een accu niet direct schoon is bij de fabricage of opwekking van de stroom om de accu te laden, maar het zorgt er wel voor dat de omgeving van de races veel schoner is dan nu. Net zoals ik verwacht dat steden in de toekomst de huidige verbrandingsmotoren gaan verbieden om te zorgen dat de lucht is de stad veel schoner wordt, omdat deze op veel plaatsen bij wijze van spreken te vuil is om te leven (zeker voor COPD paitent). Dus moet er een schoon alternatief komen, zoals elektrisch of waterstof. Maar dat is mijn mening. | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 18:19 | |
Dat zie ik ook nog wel gebeuren, zoals ik al zei. Daarvoor is elektrisch zeer geschikt. Maar voor de lange afstand zal dat volgens mij nooit gaan werken. Zeker niet zolang er voldoende olie is, en dat duurt nog wel 50 jaar. | ||
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 18:19 | |
Ach, en dan gaat Europa de grote boomknuffelaar uithangen (zoals nu eigenlijk al) en dan gaan Amerika en China alles weer teniet doen ![]() | ||
Breaker.Faker | maandag 4 november 2013 @ 18:55 | |
Deze race is ook te volgen op Veronica net als Brazili. Dit staat niet in de begin topic. Ik hoop dat ze deze race wil in HD uitzenden in Canada was deze in SD en Sport1 had deze wel in HD. | ||
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 19:02 | |
De OP is nog van Abu Dhabi ![]() | ||
Fer | maandag 4 november 2013 @ 21:19 | |
Bedacht met net een reden waarom Ferrari afstapt van het 1e en 2e rijder systeem en Raikkonen terughaald. De auto;s van volgend jaar worden reuze onbetrouwbaar, als kers eruit vliegt kun je net zo goed gelijk stoppen met racen. Daarom liever 2 goede coureurs, meer kans dat er 1 over de finish komt als de ander panne krijgt. | ||
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 21:22 | |
het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1 | ||
#ANONIEM | maandag 4 november 2013 @ 21:27 | |
Bij Ferrari? Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar. | ||
Peterselieman | maandag 4 november 2013 @ 21:29 | |
jup, maar nu Webber ingeruild wordt voor Ricciardo en er nieuwe regels komen denken ze een betere kans te hebben met twee eerste coureurs | ||
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 21:29 | |
Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt.... | ||
Fer | maandag 4 november 2013 @ 21:31 | |
In hun geval doen ze dat met reserve onderdelen voor kapotte Fiat's en royalties op speelgoed Ferrari's | ||
#ANONIEM | maandag 4 november 2013 @ 21:31 | |
Ik denk dat de coureurstitel uiteindelijk meer geld binnen harkt, reclametechnisch gezien. | ||
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 21:42 | |
Daarom zei ik ook:
![]() Het valt natuurlijk allemaal te berekenen voor een fabrikant hoeveel zo'n titel ze oplevert qua exposure, maar het prijzengeld is natuurlijk per direct cash op tafel. | ||
Marks | maandag 4 november 2013 @ 22:00 | |
Nee, ik ben graag bewonderaar van coureurs die dingen doen die ik zelf en 90% van de mensen niet zou durven. Dan kan ik werkelijk met tranen in de ogen zitten kijken van bewondering. Bij enkele motorraces kan dat gebeuren, sommige (vooral oudere) Nascar races, maar bij Formule 1 niet meer. Dat heeft niets met ramptoerisme te maken, maar met de kern van racen, zoals het in de begintijd een standaard ingredint was van de racerij. De mensheid is alleen zogenaamd geciviliceerder geworden, schoner, netter, politiek correcter. helaas ben ik 30 of misschien wel 50 jaar te laat geboren. Enkele laatste strohalmen zijn nog overeind en wil ik dan ook zeker gaan bezoeken voor ook daar de prijs van de vooruitgang voor wordt betaald: -Isle of Man TT -Indy 500 -Daytona 500 -F1 Monaco misschien ook wel... | ||
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 22:23 | |
Je reactie op Melandri zijn post, die het er trouwens over had dat destijds over de limiet heen gaan wl afgestraft werd, is dat je het wel veilig genoeg vindt. Want: ''wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...'' Maar goed, je bent dan volgens eigen zeggen een bewonderaar bent van waaghalzen en waaghalzerij. Prima, allemaal zeer leuk en aardig enzo nog wat allemaal. Maar toch kom je wr met clipjes aanzetten met crashes ![]() Komt bij mij toch echt over als ramptoerisme, of je kiest de verkeerde voorbeelden uit....... [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 04-11-2013 22:33:08 ] | ||
Gebraden_Wombat | maandag 4 november 2013 @ 22:28 | |
En dan nog: crashes zoals die laatste twee filmpjes zien we ook in de Formule 1 nog gewoon. Bijvoorbeeld Spa vorig jaar nog, en we hebben Webber ook meerdere keren zien opstijgen. En iets verder terug hebben we die megacrashes van Kubica en Ralf Schumacher. | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 22:30 | |
Maar daar ging niemand dood dus is het veel te veilig ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 22:38 | |
Vertel dat eens tegen Massa die destijds die veer van Rubens heeft gekopt ![]() Die had ook bij na het lampje van de tunnel gezien...... | ||
Gebraden_Wombat | maandag 4 november 2013 @ 22:39 | |
Gelukkig dat er dan nog wel af en toe wat marshalls omkomen. | ||
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 22:43 | |
![]() | ||
Marks | maandag 4 november 2013 @ 23:26 | |
Ja, die crashes laten zien wat het gevaar is en zijn onderdeel van racen. Dat is gewoon spectaculair. Onderdeel van de show. Punt. Zag laatst een fimpje weer over de Isle of Man TT, waar een rijder vooraf moest overgeven van de spanning. En dan toch opstappen, zonder een miljoenencontract zoals een MotoGP rijder op zak te hebben. Daar heb ik gewoon mega veel respect voor. Vond dat ook indrukwekkend om te zien in de film Rush, dat Hunt dat ook had. Iets wat inderdaad ook zo was bij hem. Tegenwoordig is dat er niet meer bij en ja, dat vind ik jammer. Maar het is niet anders... | ||
Fir3fly | maandag 4 november 2013 @ 23:31 | |
Ik vind doodsgevaar niet nodig om respect op te brengen voor coureurs. Hun natuurlijke talent en vermogen om zo'n beest berhaupt op de baan te houden is voor mij genoeg. | ||
bloodymary1 | dinsdag 5 november 2013 @ 02:16 | |
Wat een held is en blijft het ook die Sjakie. En die reactie van Craig Pollock, ook zo'n geweldige kerel. Waar is die eigenlijk gebleven? | ||
SiGNe | dinsdag 5 november 2013 @ 02:28 | |
Tijdens de pits niet tanken maar nieuwe accu's erin ![]() ![]() | ||
Bluurgh | dinsdag 5 november 2013 @ 03:18 | |
Je klinkt (mede door je comment over de Villeneuve crash) alsof je een crash waarin gewonden en/of zelfs doden vallen aanvaardbaar vindt. Wat een geleuter. Hoelang kijk je F1, 5 jaar? 10 jaar? Dat maakt verder niet uit, maar een beetje Youtube afstruinen naar F1 historie en dus waarschijnlijk ook de fatale ongelukken, dat laat een hele andere impact achter dan een coureur live op TV dood zien gaan (laat staan als je op de tribune zit). Daar kijk je niet voor, daar kijkt hopelijk niemand voor. F1 is tegenwoordig closer dan ooit, er finishen soms 15 rijders binnen 1 minuut en een paar seconden na een volle raceafstand. In de jaren '80 werd de nummer 2 soms op een ronde gezet, of nummer 3 die op 1,5e minuut van de winnaar over de finish kwam. Ja, het was bruut, de motoren klonken gaaf en de coureurs waren helden, maar saaie races waren er ook genoeg. Maar die kijk je natuurlijk niet terug. Nu is het ook niet altijd even fantastisch, er is veel minder vrijheid, de DRS kan het kunstmatig laten overkomen en de grote lappen asfalt maken circuits helaas er ook niet beter/sfeervoller op. Maar het is natuurlijk idioot om 20 jaar verbetering in veiligheid (gedeeltelijk) weg te gooien omdat de kijker dat spannender vindt. Want ook met de steeds verbeterende veiligheid zijn er in de laatste jaren genoeg coureurs geweest die de dans ontsprongen zijn. En uiteindelijk zal het wel weer een keer gebeuren, daar hoef je het lot niet voor op te zoeken. Aan het begin van 1994 was er 12 jaar geen dode gevallen in een officiele race (wel in een test 1986), maar F1 was eind 1993 volgens velen nog nooit zo veilig. Later begon het testen en kwamen er toch twijfels. 6 maanden later waren er 2 doden en een handvol coureurs die crashes met veel geluk hadden overleefd. Nu zijn we bijna 20 jaar verder, kijkers vergeten dingen, of gebeurtenissen zijn gewoon van voor hun tijd. Of ze volgen geen andere klasses, waar het nog wel mis gaat. En dan wordt er denk ik toch makkelijker over nagedacht en worden bepaalde risico's onderschat. | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 5 november 2013 @ 07:35 | |
Even deze baas quoten, want 100% mee eens. Al die uitloopstroken tegenwoordig krijg ik jeuk van. ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 08:12 | |
Die is baas van PURE, het oude Mecachrome zeg maar. Zouden motoren gaan leveren in 2014, maar noemt wilde ze hebben. | ||
Fer | dinsdag 5 november 2013 @ 08:25 | |
Mecachrome is de motorenbakker van Renault Pure zou de faciliteiten van Toyota in Duitsland gaan gebruiken. Volgens mij heeft pure al hun geld in de ontwikkeling van een i4 gestoken, toen het daarna een V6 zou worden waren de centen denk ik op. Vreemd eigenlijk, want Mercedes en Renault maken in het echt tegenwoordig voornamelijk turbo 4 cilinders. Zeker ook nu blijkt dat de V6 te zwaar geworden is. Misschien toch teveel druk van de teams die geen zin hadden een nieuwe spaceframe voor de i4 te ontwerpen. | ||
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 10:07 | |
Te veel druk van teams (lees: Ferrari) die vinden dat een 4 cilinder motor niet bij hun imago past. | ||
Geralt | dinsdag 5 november 2013 @ 10:09 | |
Rubens was daar een van. Die heeft toen ook echt een engeltje op zn schouder gehad hoor, want voor hetzelfde geld was hij er in gebleven toen ![]() ![]() =edit= En de idioten die toen zn wagen recht zette zijn ook volkomen debiel geweest. Het had heel goed gekund dat Rubens daar zn nek gebroken had. Sterker nog, dat was zeer wel denkbaar. En die flippen gewoon die wagen overeind. Voor hetzelfde geld had hij vanaf toen een verlamming vanaf de nek gehad ![]() | ||
Geralt | dinsdag 5 november 2013 @ 10:11 | |
Persoonlijk vind ik een 6 cilinder ook niet bij het imago van Ferrari passen ![]() | ||
Fer | dinsdag 5 november 2013 @ 10:29 | |
teams (behalve Ferrari) maken zich niet druk over imago mbt motoren. Ferrari is de enige die er geen voordeel van heeft als automerk. Mercedes, Renault en Honda wel. Als de meerderheid van de motorbakkers voordeel heeft van de i4, waarom wint de v6 dan toch? Invloed van de teams (Mercedes AMG en RBR/Lotus) op de motorfabrikanten? | ||
Fer | dinsdag 5 november 2013 @ 10:30 | |
Wacht maar.... | ||
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 10:35 | |
Het schijnt dat ze bezig zijn met een nieuwe auto met een hybride V6 turbo motor als opvolger van de Ferrari California. Blijkbaar hebben ze patenten voor zo'n wagen gedeponeerd. | ||
Geralt | dinsdag 5 november 2013 @ 10:36 | |
Ik kan die toch nooit betalen dus ik maak me er eigenlijk heel zo druk niet om ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 10:36 | |
Ferrari heeft vetorecht in de regelgeving en zou over de i4 een veto hebben uitgesproken. Daarom is de FIA overgestapt naar de V6. | ||
Meike26 | dinsdag 5 november 2013 @ 10:42 | |
Ferrari had toch voor zoveelste keer gedreigd uit F1 te gaan als er 4 cylinder motoren kwamen in de F1. Zou de naam Ferrari al helemaal te schande maken. V6 is nog net kantjeboord. | ||
Fer | dinsdag 5 november 2013 @ 10:47 | |
Ah, gewoon in het rijtje verbod van Berylium motoren, te brede Michelin banden, verbod op massadempers. Alleen dan jammer dat ze het sinds de reglementen van 2009 (vooral minder downforce) niet voor elkaar hebben. Besef echter wel dat de Redbull in 2008 al een goede auto was, alleen geen vermogen met Renault toen en 2009 kwam daar begin van het jaar die dubbele difuser van Brawn. | ||
Fiorano | dinsdag 5 november 2013 @ 10:53 | |
Eigenlijk zouden ze beide moeten toestaan, dat zou pas tof zijn. | ||
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 10:56 | |
Net zoals in de jaren '80, toen er 4 en 6 cilinder turbo's rondreden. | ||
Fer | dinsdag 5 november 2013 @ 11:17 | |
Zou teveel geld kosten, dan moeten alle fabrikanten beide motoren ontwikkelen en testen wat sneller is. En waarschijnlijk kwa performance is een v6 gewoon beter. Wordt echt wel spannend straks met die fuel-flow limiter van 100kg/uur. Dan moeten ze echt gaan tunen tussen maximale efficientie van de verbranding, de uitlaatgastemperatuur en levensduur van de turbo. Aan de andere kant, die motoren hebben inmiddels vast al meerdere keren Monza gereden op de testbanken. | ||
Fiorano | dinsdag 5 november 2013 @ 11:26 | |
Hoezo moeten ze beide ontwikkellen? Ferrari kan dan toch kiezen voor een V6 en Mercedes voor een I4. | ||
Fer | dinsdag 5 november 2013 @ 11:29 | |
Mercedes zal niet zomaar voor een i4 gaan, voordat ze weten dat een i4 ook sneller is. Daarom zul je eerst moeten testen om er zeker van te zijn dat hun i4 ook sneller zal zijn, anders heeft die hele i4 geen zin als blijkt dat Ferrari rondjes om ze heen rijdt met een V6. | ||
Sinister-D- | dinsdag 5 november 2013 @ 12:19 | |
ja jonge. Komt goed met je. Jammer genoeg ben je 50 jaar te laat geboren, dan had je veel meer doden mee kunnen maken in de racerij. Veel spannender inderdaad ![]() Want gevaar is dat gene waar het om draait, en niet de racen ansich ..... | ||
Marks | dinsdag 5 november 2013 @ 12:43 | |
Natuurlijk niet, maar races zoals de Targa Florio bestaan niet meer in de officiele vorm. Dat vind ik zeer jammer. En velen met mij. Vanaf 8.20 [ Bericht 10% gewijzigd door Marks op 05-11-2013 13:56:49 ] | ||
Geralt | dinsdag 5 november 2013 @ 12:51 | |
Wat vanaf 8:20? Dat filmpje duurt 2 minuten!? ![]() | ||
Fiorano | dinsdag 5 november 2013 @ 13:14 | |
Ik denk zomaar dat ze met pc berekening etc heel ver kunnen komen in een vergelijk.... | ||
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 13:34 | |
En daar zou jij weer een formule 1 race willen organiseren? Alleen al logistiek gezien gaat dat niet lukken. Banden gaan geen ronde mee enz enz | ||
Marks | dinsdag 5 november 2013 @ 13:55 | |
Lol... Wat is dit voor opmerking? Targa florio heeft niets met F1 te maken. | ||
Marks | dinsdag 5 november 2013 @ 13:57 | |
Nu staat de goede er ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 14:15 | |
Nee, maar daar vielen wel lekker veel doden! Heb jij die race live meegemaakt dan? | ||
Fer | dinsdag 5 november 2013 @ 17:25 | |
Vond het al akelig genoeg toen did jaar bij Le Mans een dode viel. Sta je toch ook niet lekker te feesten op het podium als winnaar dan. | ||
Bluurgh | dinsdag 5 november 2013 @ 17:39 | |
Inderdaad. En niet alleen hij dus. JJ Lehto had een crash tijdens een test, nekblessure Alesi had ook een crash tijdens een test, rugblessure. Gewonden in het publiek na de startcrash in Imola Gewonden in de pits na het verliezen van een wiel in Imola Wendlinger lag na een ongeluk in Monaco een paar weken in coma Montermini crashte in Spanje, een paar gebroken botten Lamy had een testongeval in Engeland en brak beide benen En Verstappen z'n ongelukken (Brazilie met Irvine en 2 anderen, pitbrand in Duitsland) hadden ook heel anders kunnen aflopen. Ik geloof dat in Brazilie Verstappen met 1 van zijn wielen het hoofd van een andere coureur raakte toen hij door de lucht vloog. | ||
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 18:21 | |
En dan nog paar jaar later Olivier Panis... | ||
Marks | dinsdag 5 november 2013 @ 21:28 | |
Inderdaad, het is op een enkeling na toch goed afgelopen elke keer. En zo hoort het, maar er is niets mis mee dat er een enkele keer een paar botten gebroken worden bij een crash. Met de Tour de France halen ze de 40 kmh gemiddeld, als ze daar op hun plaat gaan is dat normaal. En bij de F1, waar snelheden nog hoger liggen, mag dat in mijn ogen ook erbij horen. Wie dat niet wil als coureur, moet maar wat anders doen. Het publiek echter, daar vind ik van dat er nooit iemand bij gewond mag raken. Daar kan ik echt boos om worden, zoals bij de Nascar crash op Daytona dit jaar. Ook zon voorbeeld: de coureurs hadden niets, en de mensen die naar de show keken, waren de slachtoffers en gewonden ![]() | ||
Vaas3 | dinsdag 5 november 2013 @ 21:41 | |
hier nog zo een veroorzaakt door onze fijne vriend sato | ||
Fer | dinsdag 5 november 2013 @ 21:48 | |
De ongevallen met Sato hebben toch meer te maken met het feit dat die Amerikanen denken van "het is toch maar Sato" dan kan ik deze move toch wel maken, terwijl het eigenlijk niet past. | ||
Kenju | dinsdag 5 november 2013 @ 22:09 | |
Zart Sato nog maar in de F1. Was mijn favoriete coureur. Deze crash heeft Franchitti helemaal aan zichzelf te danken. Kwam daar uit een bocht, en dacht dat hij Sato voorbij kon, terwijl die op snelheid zat en in het vuil reed. Kon dus niet dichter aan de binnenkant rijden. Vind het verder wel opvallend, en jammer dat auto's amper meer in de bandenstapels eindigen. Kennelijk is het finishen van de race veel makkelijker dan vroeger en lijkt de enige manier waarop tegenwoordig mensen uitvallen door mechanische fouten te zijn... | ||
Vaas3 | dinsdag 5 november 2013 @ 22:19 | |
ze hebben nu niet voor niks die double file restarts ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 22:26 | |
Spektakel gegarandeerd met Sato. Dit was niet het enige incident waar hij bij betrokken was. Maar dit was inderdaad niet zijn schuld, al gaat het me te ver om Franchitti hier de schuld van te geven. Sato verliest de wagen bijna, waardoor hij snelheid verliest en Franchitti denkt er voor bij te komen maar Sato heeft de wagen nog niet helemaal onder controle en ze raken elkaar. Raceongeluk imho. | ||
Kenju | dinsdag 5 november 2013 @ 22:38 | |
Zeker. Ik zeg ook niet dat het Franchitti's schuld is, maar wel zijn eigen fout dat deze crash speelde... | ||
TagForce | dinsdag 5 november 2013 @ 22:57 | |
En daar heb je precies de spijker op z'n kop... Het racen moet voor de coureur en het publiek absoluut veilig gemaakt worden. Uitvindingen als HANS en SAFER zijn een geschenk uit de hemel. Echter is de F1 daarmee aan het doorslaan, en maken ze de F1 niet langer veiliger voor de mensen maar voor de auto's. Vroeger als je een fout maakte in de auto ging je het grind in, en even vaak zat je dan vast en was je race voorbij. Of je stuiterde over hoge kerbstones en je ophanging was aan gort. Resultaat: Einde race. Tegenwoordig, dankzij alle belachelijke 'veiligheids' maatregelen zijn er bijna geen kerbs hoger dan 3 cm meer, en zijn de grindbakken vervangen voor stukken asfalt in de meest verschrikkelijke kleuren die je je maar kan wensen. Resultaat na een fout: Uithuilen en die seconde die je bent verloren inhalen. Er zitten geen consequenties meer aan het maken van een fout. Dat heeft niets te maken met sensatiezoeken of ramptoerist spelen. In dat opzicht is het voorbeeld van NASCAR wel goed. Die maken de baan niet veiliger voor de auto's, maar wel voor de coureurs. Nu nog voor het publiek en het is helemaal top. Er gebeuren nog steeds ongevallen door stommiteiten van coureurs, maar ze staan daar gewoon ook nog steeds door in het grind, of hangen in de muur. Echter zijn de verwondingen opgelopen door de coureur tot een minimum beperkt. Dus die hebben het wel veiliger gemaakt voor de coureur zonder de spanning en benodigde skill-levels van de coureurs aan te tasten. Indycars daarentegen zijn rijdende doodskisten, zeker op ovals. Daar kijk ik dus ook niet meer naar. Ik wil geen doden zien, ik wil wel spannende momenten en uitvallers zien. Iets wat in de F1 jammerlijk meer en meer gemist wordt. | ||
kepler | dinsdag 5 november 2013 @ 23:13 | |
Whut ![]() Als je op die manier gaat redeneren kan je de helm ook wel weglaten, dat maakt het spannender! Opzich goed punt, maar door die uitloopstroken nemen de coureurs wel meer risico, waardoor er meer spektakel op de baan is ![]() ![]() Grindbakken zijn volgens mij ook weggehaald omdat ze nogal eens de neiging hadden om een auto te laten omslaan, niet heel veilig... | ||
Kenju | woensdag 6 november 2013 @ 00:00 | |
Het ding is dat dit zijn doel voorbij geschoten is. Ook zijn tegengestelde maatregelen genomen met de nieuwe aerodynamische regels. Verder zijn er niet echt risicovolle inhaalacties. Ik zie ze immers zelden doorschieten. Vroeger had je nog lef bij nodig het zetten van een snelle ronde. | ||
Marks | woensdag 6 november 2013 @ 00:13 | |
Precies, maar blijkbaar zitten hier allemaal andere soort racefans dan wij. Ieder het zijne, maar ik vind dat risico ook onderdeel van racen is. Niet alleen wie het best en zuiverst kan rijden. | ||
kepler | woensdag 6 november 2013 @ 20:01 | |
Hoezo is het zijn doel voorbij geschoten? Het doel was om mensen minder snel te laten uitvallen en minder snel te laten flippen.Missie geslaagd lijkt me ![]() Aerodynamische regels zijn toch juist gedaan om meer mechanische grip te creeeren, zodat er meer inhaalacties komen? Maar ik zie ze genoeg doorschieten hoor, kijk maar bv naar afgelopen race: Alonso en Sutil (toch?). Het valt alleen minder op omdat ze gewoon door kunnen rijden. En tja, wat is lef. Uitvallen omdat je te hard door een bocht gaat heeft niet heel veel met lef te maken. Meer met risico nemen, en in principe kunnen ze nu meer op het randje rijden zonder groot risico op een dure spin in de grindbak Ik blijf het raar vinden hoor. Waarom zou de F1 niet (binnen normale grenzen) de coureurs zoveel mogelijk beschermen? Tuurlijk ben ik het met je eens dat ze niet te ver moeten gaan, zoals bv een 'dakje' boven de coureur. Maar de huidige veiligheids-eisen van de auto's hebben heel weinig effect op het racen zelf. Die doorontwikkeling hoort ook bij de F1 en is altijd al zo geweest. Ik zie ook graag een flinke crash, maar ik vind wel dat het risico op verwondingen voor de coureur zo klein mogelijk moet zijn (zeker als het een kleine moeite is). | ||
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 20:08 | |
Heeft iemand ooit nog iets gehoord over die canopy wat ze getest hebben? ![]() | ||
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 20:10 | |
Die bedoel ik. Is men daar nog altijd verder onderzoek naar aan het doen, of heeft men dat afgeschoten? ![]() | ||
kepler | woensdag 6 november 2013 @ 20:13 | |
Ik moest lachen ![]() | ||
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 20:14 | |
Onbedoeld woordgrapje zie ik nu pas ![]() | ||
Kenju | woensdag 6 november 2013 @ 20:36 | |
Maar ook deels om de downforce te verminderen en de turbulentie of hoe je het ook noemt) aan de achterkant te verminderen zodat auto's achterom makkelijker in de buurt kunnen komen. Iets meer risico kunnen nemen zodat een mislukte poging niet meteen in tranen eindigt, vind ik ok. Maar nu is bijna iedereen die een keer doorschiet gewoon ok en kan hij verder... Toch wel, m.i. je zit meer op het randje, je test de limieten van de auto meer. Waarmee ze het dus sneller doen. Als het een keer mislukt, is het ok. Vroeger had je kloten nodig om het te durven om zo die pole te pakken. Nu mislukt het en probeer je het nog een keer.... Tsja, wat is doorontwikkeling. Waarom denk je dat auto's trager zijn dan een paar jaar geleden? Heeft wat mij betreft weinig met technische innovatie te maken. Het is eerder een technische beperking binnen welke kaders je dan creatief moet zijn. Onzin als DRS en KERS (ouderwets systeem trouwens) heb ik ook niets mee. | ||
Marks | woensdag 6 november 2013 @ 21:45 | |
Precies! En ik ben dan een ´´Mossoist´´, gezien de visie die Stirling Moss erop na houdt qua racen... Die denkt er net zo over als mij en vele anderen Zomaar een quote "I know when drivers of today get into a car like mine they say 'you must have been mad, it's really unsafe - crazy'. Jackie Stewart did a lot towards making racing safer. Today we have huge run-off areas for example. To me, at some circuits, this rather emasculates the sport." http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/4802.html | ||
kepler | woensdag 6 november 2013 @ 22:06 | |
Ja dat zeg ik ![]() ![]() [..] Misschien is de oplossing dan om de uitloopstroken korter/smaller te maken. Groot genoeg voor kleine foutjes, maar bij teveel lig je er alsnog af. Nee, dat is onzin. Met of zonder uitloopstrook, de auto gaat even hard ![]() Lef heb je nodig om op 2cm afstand van de muur door Monaco te rijden of een riskante inhaalmaneuvre te doen in Eau Rouge. Maar het is toch juist tof dat een coureur veel langer op (en makkelijker over) de limiet kan rijden? Echter wat jij zegt heeft ook wel zijn charme inderdaad, echt goede coureurs kunnen heel lang op de limiet rijden zonder er over heen te gaan. De mindere coureurs zullen eerder een foutje maken en daar voor niet gestraft worden. Misschien moeten we die uitlopenstroken gewoon plakkerig maken ![]() ![]() [..] [/q] Nee, het veiliger maken van de auto valt zeker wel onder innovatie. Denk bijvoorbeeld aan de monocoque (ok, ook beter voor de wegligging), of aan de impactbestendige tanks, fireproof overalls, helmen, HANS systeem, etc. Ik heb het nu puur over de veiligheid van de auto's, niet over alle andere kunstgrepen om het inhalen te verbeteren ![]() | ||
kepler | woensdag 6 november 2013 @ 22:12 | |
Inderdaad, die grote uitloopstroken wil ik je idd gelijk in geven. De circuits zelf hoeven niet veiliger gemaakt te worden voor de coureurs (behalve palen en bomen ![]() ![]() | ||
Kenju | donderdag 7 november 2013 @ 00:15 | |
Aardig idee. Dat snap ik ook wel. Maar als de kans er is dat het mis gaat, zullen ze minder risico nemen, en dus minder hard gaan, snappie? Die limiet is een andere limiet als een overschrijding niets anders dan een verpest rondje is en je dus een halve minuut kan nemen en opnieuw kan beginnen. Ok, je snapt dus wel degelijk wat ik bedoel. Het lef en de kwaliteit van een coureur moet meer beloond worden. Tuurlijk is dat zo. Maar dat is niet de innovatie waar we als publiek naar kijken. Dat gaat om geweldig snelle auto's die de wetten van de natuurkunde steeds verder pushen. En wat esthetiek is ook niet weg. | ||
kepler | donderdag 7 november 2013 @ 19:01 | |
Ik denk dat je het kan splitsen in de coureur die op zijn limiet rijdt en een coureur die op de limiet van de auto rijdt. Dat eerste kan beter als er minder ruimte voor fouten is en dat tweede kan pas als er juist ruimte is voor foutjes. Mijn inziens gaat het voornamelijk om de limiet van de auto (op te zoeken), maar daar verschillen we dus van mening ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 15 november 2013 @ 11:34 | |
Nieuwe OP voor de voorlaatste race van het jaar ![]() ![]() ![]() Lap data Lap length - 5.516km (3.427 miles) Race laps - 56 Race distance - 308.896km (191.939 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’39.347 (199.881 kph) by Sebastian Vettel, 2012 Fastest lap - 1’35.657 (207.592 kph) by Sebastian Vettel, 2012 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight Distance from grid to turn one - 280m Car performance Full throttle - 68% Longest flat-out section - 1090m Downforce level - High Gear changes per lap - 54 Fuel use per lap - 2.5kg Time penalty per lap of fuel - 0.1s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 20.814s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Medium) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Hard) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes Tijd en Weer ![]() TV-Uitzendingen BBC heeft enkel samenvattingen dit race-weekend ![]() Kwalificatie | BBC 2 | zaterdag 16 november | 23u30 Race | BBC 1 | zondag 17 november | 23u25 (NL'se tijden) Sport1 FP1 | vrijdag 15 november, 15:55 FP2 | vrijdag 15 november, 19:55 FP3 | zaterdag 16 november, 15:55 (Kanaal Extra1) Kwalificatie | zaterdag 16 november, 18:55 Samenvatting kwali | zondag 17 november, 19:00 Voorbeschouwing en Race | zondag 17 november, 19:30 Veronica Race | zondag 17 november 19.45 RTL (DE) Zaterdag: 17:45 Formel 1: Freies Training 18:55 Formel 1: Qualifying Zondag: 19:00 Formel 1: Countdown 19:55 Formel 1: Das Rennen 21:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights Streams Continue live stream van Sky Sports F1 FP1 vrijdag 16.00 FP2 vrijdag 20.00 FP3 zaterdag 16.00 Kwalificatie zaterdag 19.00 Race zondag 20.00 Sfeerimpressie ![]() ![]() ![]() ![]() Game on!! CTRL-C/CTRL-V ![]()
| ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 15:37 | |
[ Bericht 28% gewijzigd door Gramulanion op 15-11-2013 15:48:06 ] | ||
Nattekat | vrijdag 15 november 2013 @ 15:50 | |
Begint al lekker | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 15:56 | |
Uitzending is nu wel gestart. 10 minuten vertraging omdat de medische helikopter niet kan vliegen. | ||
chufi | vrijdag 15 november 2013 @ 16:03 | |
Dat kan nog wel even duren zo aan de mist te zien... Er is zowaar redelijk wat volk zo vroeg in de ochtend | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 16:08 | |
Nog een keer 10 minuten uitstel. | ||
sasquatsch | vrijdag 15 november 2013 @ 16:19 | |
En nog eens. | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 16:27 | |
| ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 16:30 | |
16:30 beginnen we.Zal Kvyat blij mee zijn. | ||
sasquatsch | vrijdag 15 november 2013 @ 16:34 | |
Nog eens 10 minuten uitgesteld. | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 16:40 | |
Kovalainen naar buiten. ![]() | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 16:42 | |
Denk ik nu mis ik het eerste half uur....., dus niet ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 15 november 2013 @ 16:44 | |
Training duurt maar een uur. | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 16:54 | |
Rode vlag. | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 16:55 | |
waarvoor dan?? zie niks vreemds | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 16:56 | |
Further problems with the medical helicopter. Van Dam had na 2 minuten door dat er een rode vlag was. | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 16:56 | |
weer Heli problemen dus | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 16:56 | |
![]() ![]() | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 16:56 | |
idd.., zag gelijk dat er een rode vlag gezwaaid werd | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 16:59 | |
Voor Giedo doet deze training geen pijn dus ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 17:01 | |
Tijd staat opeens weer op 45:53 | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 17:02 | |
Gaan ze toch vanaf dat punt door. | ||
chufi | vrijdag 15 november 2013 @ 17:16 | |
Lekker land hoor de VS... Stel je krijgt een ongeluk op de normale weg... Ja sorry het is mistig dus wacht nog maar 30 minuten .. We vliegen alleen bij heldere hemel... Ik hoor geluid | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 17:17 | |
ja iemand zingen ![]() | ||
franklop | vrijdag 15 november 2013 @ 17:18 | |
dat gebeurt in Europa ook hoor bij evenementen. Was t paar jaar terug ook niet in Belgi bij de F1 | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 17:18 | |
ik zie een heli landen ![]() | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 15 november 2013 @ 17:19 | |
Alsof heli's in de rest van de wereld wel in de mist vliegen ![]() | ||
chufi | vrijdag 15 november 2013 @ 17:19 | |
![]() | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 17:20 | |
Nu weer 40 minuten met de klok die loopt ![]() | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 15 november 2013 @ 17:20 | |
Sessie verlengd tot 18:00u exact. | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 17:20 | |
Dan hadden ze toch ook nooit met de training mogen beginnen? | ||
chufi | vrijdag 15 november 2013 @ 17:21 | |
De regels in Texas gelden alleen in Texas ... ![]() | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 15 november 2013 @ 17:21 | |
Hoezo, de mist was opgetrokken toen ze begonnen. Later bleek dat er iets mis wat met de medische heli, dus nu wachten op de reserveheli die ingevlogen wordt. | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 17:22 | |
Ah, ik dacht dat er helemaal geen heli was. | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 17:23 | |
ja maar de heli moet op het circuit staan voordat ze beginnen... dat stond die niet dus hadden ze nooit mogen rijden. | ||
WEST | vrijdag 15 november 2013 @ 17:24 | |
maar ik ga de rest van de training niet mee maken.., en de volgende ook niet. Dus ik zie vannacht de trainingen wel.![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 17:27 | |
Touchdown! | ||
Gort | vrijdag 15 november 2013 @ 17:27 | |
The US GP organisers are having a shocker here. It seems a helicopter has arrived, but it may not be the medical helicopter. ![]() | ||
chufi | vrijdag 15 november 2013 @ 17:28 | |
Houston bye bye last time F1 was here | ||
chufi | vrijdag 15 november 2013 @ 17:44 | |
Rem momentje Hamilton![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 17:47 | |
Gonzalez is lekker aan het stampen. | ||
chufi | vrijdag 15 november 2013 @ 17:48 | |
Je ziet ook gewoon de strepen op het asfalt ![]() | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 15 november 2013 @ 17:49 | |
Ik vind er maar weinig aan, die roterende camera. | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 17:58 | |
Plof. | ||
Desunoto | vrijdag 15 november 2013 @ 18:12 | |
Ik vind hem desorinterend werken. ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 19:39 | |
3 plaatsen. | ||
Peterselieman | vrijdag 15 november 2013 @ 19:40 | |
netjes. Normaal duurt het langer toch? ![]() | ||
Breaker.Faker | vrijdag 15 november 2013 @ 20:19 | |
Sky sports stream staat weer aan. Net even geschakeld naar de Sport1 stream Ronald had weer over wat er gebeurde in 2005. Hij haalt weer oude koeien uit de sloot. Zondag komt Albers er naast zitten dat wordt helemaal een drama. Gelukkig hebben we Sky Sports nog. | ||
Fer | vrijdag 15 november 2013 @ 20:24 | |
Ik zie zon, ik denk bandenslijtage en mr finger op 0,4s sneller dan de rest. Goh wie wint de GP van Texas zondag. | ||
Fer | vrijdag 15 november 2013 @ 20:28 | |
Nee Ronald, volgend jaar hebben we ERS, ipv KERS. | ||
Gramulanion | vrijdag 15 november 2013 @ 20:28 | |
Grosjean met een andere helm. ![]() | ||
M.Melandri | vrijdag 15 november 2013 @ 20:59 | |
Kovalainen gelijk sneller dan Grosjean, wat een domme keuze toch van Lotus om het supertalent Valsecchi niet te nemen. | ||
Nattekat | vrijdag 15 november 2013 @ 21:00 | |
Wat is Ferrari weer een ramp zeg ![]() Hopelijk hebben ze zondag een betere tactiek dan vorige race, anders gaat Mercedes er met de 2e plek vandoor. PS. ik heb zo'n fantastisch scherpe stream ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Nattekat op 15-11-2013 21:07:56 ] | ||
Nattekat | vrijdag 15 november 2013 @ 21:22 | |
Hoe krijgt Chilton het voor elkaar om daar zo stil te staan? ![]() | ||
Breaker.Faker | vrijdag 15 november 2013 @ 21:24 | |
De remmen zijn aardig over verhit. Er kwamen vlammen uit. | ||
JohnB52 | vrijdag 15 november 2013 @ 21:33 | |
Gaan ze echt zo slecht? | ||
Nattekat | vrijdag 15 november 2013 @ 21:35 | |
10 en 12 | ||
Fer | vrijdag 15 november 2013 @ 22:07 | |
Wie was die Gonzales in fp1, "speedy" was ie niet echt. P5 voor Kovaleinen. | ||
sasquatsch | vrijdag 15 november 2013 @ 22:52 | |
Rodolfo Gonzales, iemand die al jaren (sinds 2008) in de GP2 rond rijdt zonder veel succes. Was vorig jaar de teamgenoot van Giedo bij Caterham en werd 22ste met 6 punten. Giedo haalde 160 punten. Zegt genoeg denk ik. | ||
Fer | vrijdag 15 november 2013 @ 23:57 | |
50kg brandstof verspild en een set banden + trainingstijd van Guido? Omdat ze misschien wat Mexicaanse dollars konden verdienen.. | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 00:03 | |
Gonzalez reed voor Marussia en is geen Mexicaan, maar een Venezolaan. De Amerikaan Rossi reed voor Caterham | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 00:07 | |
En Guido rijd niet bij Caterham, voor de rest klopte het wel wat je typte ;-) | ||
wimderon | zaterdag 16 november 2013 @ 00:15 | |
Eerst maar eens de race kwalificatie en race afwachten. Gutierrez was ook sneller dan Hulkenberg. | ||
Marks | zaterdag 16 november 2013 @ 01:38 | |
Mooi toch he, iets van 10 auto's spinnen tijdens de vrije trainingen in Suzuka. Mooi, chaos, spektakel. Het enige spektakel vandaag kwam van de mist en het later beginnen van de trainingen en her en der een blokkerend voorwieltje ![]() Godzijdank volgende race weer een echt circuit. Uiteraard zegt dit niets over de race zelf, die was vorig jaar briljant op Austin. | ||
Marks | zaterdag 16 november 2013 @ 01:41 | |
Albers heeft echter zeker wel interessante weetjes, voor mij althans en ik denk dat ik behoorlijk veel al weet van F1. Is gewoon goede commentator qua info en inhoud, qua opzwependheid / emotie niet. Echter, hij faked dat ook niet, maar van Dam doet dat wel en DAT is pas irritant. In het begin van het seizoen zag ik eens een overzicht van co-commentatoren, met Verstappen meerdere malen erin en ook Coronel vaker dan de 2x die hij is geweest. Daar is helaas niets van terecht gekomen dit jaar. | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 02:23 | |
Verwacht ook niet dat hij een plek in de top 6 vast kan houden, maar hij laat wel zien dat hij direct op snelheid is. Een man als Valsecchi is gewoon middelmaat en moet te veel leren over de banden om in de buurt van de punten te komen. | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 02:24 | |
Verstappen vond ik echt een afgang, was met de GP van China co-commentator en het was net alsof hij 4 jaar lang geen F1 gekeken had. Albers,Coronel en Doornbos zijn idd prima. | ||
Geralt | zaterdag 16 november 2013 @ 08:43 | |
Ik vond Coronel de mooiste. ![]() Ja en dan voel je als coureur dus dit en ja, dan ga je natuurlijk dat doen. Ja. Volgens mij zegt die kerel in elke zin ja als hij iets uit gaat leggen waarvan hij denkt dat het gros het niet weet. Prachtig om te horen ![]() | ||
Geralt | zaterdag 16 november 2013 @ 08:46 | |
Het is Giedo Voor de rest weet ik wegens nachtdienst niet wat wel en niet klopt want ik kan niet meer nadenken en alles. | ||
Ajaxfan | zaterdag 16 november 2013 @ 08:50 | |
Irritante is ook dat van Dam steeds door de radio heen ouwehoert en belangrijke acties met vertraging bespreekt omdat hij zogenaamd zijn verhaal af wil maken. Het is echt een wereld van verschil met Olav Mol dit. | ||
Geralt | zaterdag 16 november 2013 @ 08:52 | |
Ik wil Ollie nog steeds terug ![]() We kunnen met zn allen ACTA verwerpen (ok ok die komt er toch wel onder een andere noemer, maar het gaat om het idee), we hebben miljoenen zwarte pieten likes in een dag of 2 maar Olav terug dat lukt niet. Wat is deze? ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 09:07 | |
Ja, hallo Vosss, wat zeg ik dan???? | ||
Geralt | zaterdag 16 november 2013 @ 09:19 | |
| ||
Marks | zaterdag 16 november 2013 @ 11:49 | |
Hij wil ook niet terug he, de studio in | ||
Luctor.et.Emergo | zaterdag 16 november 2013 @ 12:09 | |
Olav Mol lulde ook altijd door de radio heen. | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 16 november 2013 @ 12:09 | |
I stand corrected. http://www.volkskrant.nl/(...)n-nog-onbekend.dhtml | ||
kepler | zaterdag 16 november 2013 @ 12:15 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 16:00 | |
Pic 5 plaatsen gridstraf wegens een bakwissel. bron: Ted Kravitz op Sky. [ Bericht 28% gewijzigd door Sinister-D- op 16-11-2013 16:20:09 ] | ||
Breaker.Faker | zaterdag 16 november 2013 @ 16:46 | |
zit wel groot verschil tussen Caterham en Marussia Racing. | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 16:51 | |
Ferrari gaat lekker op de harde band: 13 & 18.... | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 17:02 | |
Massa heeft echt een probleem hier, medium als option band is voor hem een drama. | ||
Breaker.Faker | zaterdag 16 november 2013 @ 17:56 | |
Sport1 zendt liever herhaling in HD uit dan live sporten Zelf de herhaling van de NBA was belangrijker voor Sport1 dan de 3de vrij training. Ik hoop dat Sport1 vanaf volgend jaar de formule1 niet meer uitzendt. Het moet weer terug naar RTL7. Het is totaal geen geld meer waard | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 18:02 | |
Denk dat je (helaas) dikke pech hebt. En volgende week weer... | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 18:13 | |
als je in ''mijn'' OP had gekeken : SPT / 2013 Formula 1 GP's #65 - United States Grand Prix dan had je gezien dat FP3 op kanaal Extra1 uitgezonden werd ![]() en als je daar wel gekeken hebt trek ik mijn woorden terug, want ik kan zelf niet controleren of het ook daadwerkelijk zo was ![]() | ||
Breaker.Faker | zaterdag 16 november 2013 @ 18:50 | |
Voor mij maakt het niet veel uit heb toch geen Sport1 ik kwam deze artikel tegen. Maar dan heeft Sport1 weer gelogen want Sport1 heeft in het begin gezegd dat alles van de formule1 in HD uit wordt gezonden en Extra kanalen zijn alleen in SD. Heb ondertussen een HD stream gevonden met super scherp beeld die de formule1 ook uitzend geen Sky helaas maar ik zet daar het geluid van uit en doe het geluid van de stream van sky aan. | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:00 | |
Tja, de Belgen hier vinden het ook belangrijker om een uitzending van ''De beste Singer-Songwriter van Vlaanderen'' te herhalen, en een weekoverzicht van het nieuws uit te zenden tussen 20.15 en 20.45. Waarna direct een spelletje met 1.000.000 als inzet waar alleen maar domme gasten aan meedoen uitgezonden moet worden. Veel belangrijker natuurlijk en dat mag geen 10 minuten wachten ![]() Maar goed, er zijn meer wegen die richting Rome gaan zullen we maar zeggen ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 19:00 | |
RTL 7 heb je helemaal geen VT, dus dan zie je bij Sport1 meer. | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:03 | |
Trouwens weer goed druk bij die Rednecks ![]() ![]() ![]() en het valt me nog mee, dat mijn stream maar 20s later is ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:05 | |
Komen dacht ik ook heel wat Mexicanen op deze race af. | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:10 | |
Wie blockte Maldonado nou? | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:11 | |
aaahw, arme Valsecchi ![]() ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:12 | |
He, een klagende Button. | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 19:13 | |
Baan voelt ook heel anders aan, ze zijn bijna 3sec langzamer dan in Vt3. | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:13 | |
Godver, kom ik er net achter dat de race ook niet live uitgezonden wordt op de Belg ![]() ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:14 | |
Ah ok, heb VT3 niet kunnen zien. Neemt niet weg dat je een soort van bingo kan houden van een klagende Button. ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:16 | |
Ik heb het begin gemist... waarom is iedereen zo traag? | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 19:16 | |
Klopt, maar Hulk was ook aan het klagen, deed in Vt3 een 37.2 en nu 40.3, dat is echt bizar. | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:17 | |
Dat is inderdaad wel een heel groot verschil in zo'n korte tijd. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:17 | |
Ik vraag me soms af of die echt zoveel meer ''klaagt'' dan andere coureurs. Eigenlijk legt ie gewoon aan zijn engineer uit wat die waar voelt aan de wagen, wat gevoelige info kan zijn. Als andere teams dat nu meer achter een priv kanaal doen, krijgen wij automatisch meer geklaag te horen van Button dan van andere rijders..... | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 19:21 | |
Bizar van Bottas, 1,5 sec sneller dan Maldonado. | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:21 | |
En de Farce India heeft weer eens een probleem ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 19:21 | |
probleem voor Sutil en net als Malledonna er in Q1 uit | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:22 | |
Dat is inderdaad heel moeilijk te bepalen op die manier. Misschien valt hij in vergelijking met andere coureurs wel mee, maar kiezen ze er toevallig voor om die van hem uit te zenden. Neemt niet weg dat je hem toch relatief vaak hoort. Al heeft hij gezien de omstandigheden op het moment wel een punt natuurlijk. | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 19:22 | |
Noord Amerika ligt hem goed. | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:22 | |
Dag Sutil ![]() | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 19:22 | |
Giedo ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:23 | |
Met die wagen mag die wel klagen ja, maar vorig jaar hoorde je 'm ook meer dan de eerste de beste, en die wagen was ook niet verkeerd ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:25 | |
Ferrari gaat het nog lastig krijgen straks... | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 19:25 | |
Weer netjes gedaan idd ![]() | ||
Breaker.Faker | zaterdag 16 november 2013 @ 19:26 | |
Dadelijk krijgt kimi nog spijt dat hij naar Ferrari gaat ze zijn niet vooruit te branden. | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:27 | |
Yup, hij heeft denk ik gewoon een beperkte sweet spot, dus hoor je hem daarom gemiddeld genomen vaker klagen. Dat was inderdaad niet echt geweldig. ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 19:27 | |
dat noem ik nog al een understatement | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:29 | |
Heeft iemand nog een Sky stream? Die van mij is op eens een andere zender | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:30 | |
die uit de OP? | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:30 | |
Lekke band, toch? | ||
Breaker.Faker | zaterdag 16 november 2013 @ 19:31 | |
http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=225992&part=sports | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:32 | |
Oja... ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:33 | |
Alweer die Valsecchi ![]() ![]() | ||
M90 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:33 | |
http://www.ustream.tv/channel/the-pd-show prima kwaliteit ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 16 november 2013 @ 19:34 | |
hoe zit het eigenlijk met de benzine hoeveelheid in Q 1&2? | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:35 | |
Whhhaa, wat dafuq was dat voor 'n gedrocht ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:35 | |
Ik zie liever de vriendin van Sutil in beeld <3 | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:35 | |
Holy shit ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:35 | |
Zo min mogelijk | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:36 | |
Ik zie liever de actie op de baan ![]() | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 19:39 | |
Bottas ![]() ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:40 | |
Massa gaat niet lekker daar achter... | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:41 | |
Past zich alvast aan aan de Williams van Maldonado voor volgend seizoen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:42 | |
Mis gecalculeerd voor Vergne? | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 19:43 | |
Rosberg ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 16 november 2013 @ 19:43 | |
WTF Rosberg | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:44 | |
Massa ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 19:44 | |
Rosberg ![]() Massa ![]() Kovalainen ![]() Bottas ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:44 | |
Heeft toch maar mooi Massa verslagen. | ||
M90 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:44 | |
Verrassende q2 ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:44 | |
Dan kan die beter eventjes aan Bottas vragen hoe die dat gedaan heeft ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 19:44 | |
Alonso ook erg goed in Q2 | ||
Funzel | zaterdag 16 november 2013 @ 19:45 | |
Bottas ![]() Rosberg en Massa ![]() | ||
Beach | zaterdag 16 november 2013 @ 19:45 | |
Idd goede ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 19:46 | |
Yup, of dat Williams zich niet opeens bedenkt en toch liever iemand anders neemt. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:46 | |
En dan trappen ze bij Mclaren Perez buiten ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:46 | |
Wie liggen er nou uit? RTL is bloedsnel in het naar de reclame gaan. Jev, but, mas, ric, gut.... | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 19:47 | |
ROS DIR | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 19:47 | |
Beide Toro Rosso's, Massa, Button, Rosberg en Di Resta | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 16 november 2013 @ 19:47 | |
Dat Button eruit zal gaan had ik verwacht. Maar Rosberg ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 19:48 | |
Vorig jaar was Rosberg ook al matig hier. | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:48 | |
Rosberg zeker van chassis gewisseld met Hamilton? ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:49 | |
Vorige week Alonso, nu Massa, wtf zijn ze bij Ferrari aan het doen ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 19:50 | |
volgens mij soort van testwerk | ||
opreis | zaterdag 16 november 2013 @ 19:51 | |
handig als je nog om de 2de plek bij constructeurs aan het strijden bent | ||
JohnB52 | zaterdag 16 november 2013 @ 19:51 | |
Alsof p2 bij constructeurs kampioenschap niet meer belangrijk is voor ze? | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 16 november 2013 @ 19:51 | |
Nu de spanneste deel van de kwalificatie voorbij is, ga ik eens wat anders doen. | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 19:52 | |
mja, Ferrari wil er in ieder geval met n auto goed bij zitten. Dat lijkt nu te lukken, na alle problemen van de afgelopen sessies en dat is best netjes. P2 in het constructeurskampioenschap kunnen ze vergeten. Mercedes is te sterk | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 19:52 | |
Tja, zo te zien gaan Alonso,Hamilton en de Saubers maar 1 run doen. | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 19:52 | |
Stoer | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 19:53 | |
![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 19:53 | |
Rosberg staat er niet goed bij hoor, Massa kan gewoon niks met deze harde compounds. | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 19:54 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ow en ''de spanneste deel'' ![]() | ||
WEST | zaterdag 16 november 2013 @ 19:55 | |
Klote zooi Q1 en Q2 gemist omdat ik dacht dat de kwali om 20:00 begon | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:55 | |
Tis wel zo..., enkel de reden die hij heeft is ![]() | ||
Beach | zaterdag 16 november 2013 @ 19:55 | |
Vinger in de neus vettel pole | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 19:56 | |
| ||
Desunoto | zaterdag 16 november 2013 @ 19:58 | |
Nee hoor, Webber gaat voor pole.
| ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:58 | |
Ach wat maakt het uit, iedereen weet dat Vettel 1e ligt na de eerste bocht. | ||
opreis | zaterdag 16 november 2013 @ 19:58 | |
Bottas fastest first sector of anybody | ||
Desunoto | zaterdag 16 november 2013 @ 19:59 | |
Dat is wel zo. Webber start vaak niet zo best. ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 19:59 | |
Wat is deze, mijn F1 2013 timing app geeft aan dat de kwali elk moment kan beginnen ![]() | ||
opreis | zaterdag 16 november 2013 @ 20:00 | |
webber aan het vliegen | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 20:00 | |
Webber gaat hem weer pakken | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 20:00 | |
Nee, hij rijdt nog steeds ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 20:01 | |
Dag Vettel ![]() ![]() | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 20:01 | |
![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 20:01 | |
![]() | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
Red Bull een seconde sneller dan de rest. ![]() | ||
opreis | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
hoe voel jij je nu? | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
komt door een foutje van Webber in de laatste sector ... | ||
Funzel | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
He bah alsnog Vettel | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo dus. | ||
Gramulanion | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
Yes boys | ||
Schunckelstar | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
![]() | ||
ElmarO | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
Yup, hij heeft het zelf vergooid. | ||
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 20:02 | |
Deed ie nu een schaap na? | ||
Fir3fly | zaterdag 16 november 2013 @ 20:03 | |
Dat mensen berhaupt anders verwacht hadden ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 20:03 | |
Vettel ![]() ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 20:03 | |
Dure fout van Webber, had makkelijk pole gepakt zonder die fout. | ||
Beach | zaterdag 16 november 2013 @ 20:03 | |
![]() | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 20:03 | |
Net die 2 tienden die hij nodig had... | ||
M.Melandri | zaterdag 16 november 2013 @ 20:03 | |
Webber geeft het zelf weg | ||
Funzel | zaterdag 16 november 2013 @ 20:05 | |
Kovalainen ook gewoon keurig hoor. | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 20:05 | |
Goed van Kova trouwens, ''maar'' een halve seconde langzamer in een auto waar die nog nooit in gereden had voor vrijdag morgen. | ||
Weltschmerz | zaterdag 16 november 2013 @ 20:05 | |
Leek me geen foutje van 2 tienden. | ||
Fokkingvet | zaterdag 16 november 2013 @ 20:06 | |
scheit vettel ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 20:06 | |
Hij verloor wel 2 tienden in de laatste sector tov zijn vorige tijd. | ||
opreis | zaterdag 16 november 2013 @ 20:06 | |
Als kovaleinen punten pakt dan komen die niet achter kimi zn naam toch? Dan gaat kimi nog wel paar plekken zakken vrees ik |