bronquote:Je kon tot vorige week gewoon de bonuskaart van de caissière lenen. Het mocht eigenlijk niet van het hoofdkantoor, maar het werd gedoogd.
Maar sinds vorige week is het door het hoofdkantoor absoluut verboden om dat nog toe te staan, het is zelfs zo erg dat de dames achter de kassa ontslagen worden, wanneer ze een bonuskaart van achter de kassa geven.
Je kunt natuurlijk een anonieme bonuskaart nemen, maar zodra je een keer een pinbetaling doet icm de bonuskaart, is de bonuskaart niet meer anoniem, want dan is deze gekoppeld aan jouw rekeningnummer.
lolquote:Op maandag 4 november 2013 11:16 schreef banapples het volgende:
Ik doe om deze reden al jaren geen boodschappen meer bij AH.
Heb je haar daarna nog gezien? Niemand vermist in de buurt?quote:Op maandag 4 november 2013 11:18 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hmm, paar dagen geleden kreeg ik hem nog van de cashiere
En je houd er ook rekening mee dat ze andere zaken koppelen zodat je wat minder anoniem bent?quote:Op maandag 4 november 2013 11:09 schreef RetRy32 het volgende:
Ik betaal alleen contant bij de AH als ik die bonus kaart gebruik.
Nog steeds anonymous. Honeymoes.
Tot ze je alcohol gebruik koppelen aan je zorgpremie.quote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is er nou zo erg als iemand ziet wat je allemaal koopt of gekocht hebt? Het is niet zo dat je bij de Appie dubbele dildo's, virberende eieren of een nepkut koopt..
Dat is wel erg ver gezocht bovendien dan koop je je drank toch ergens anders?quote:Op maandag 4 november 2013 12:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tot ze je alcohol gebruik koppelen aan je zorgpremie.
Bijvoorbeeld?quote:Op maandag 4 november 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
En je houd er ook rekening mee dat ze andere zaken koppelen zodat je wat minder anoniem bent?
Het gaat erom dat je minder anoniem bent dan je denkt, ik werk zelf vaak met grote bakken data, het is voor mij niet zo moeilijk om mensen redelijk eenvoudig te deanonimiseren.quote:Op maandag 4 november 2013 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat is wel erg ver gezocht bovendien dan koop je je drank toch ergens anders?
Koppeling met gegevens van je gsm provider of parkeercontroles.quote:
Leugensch! Kon in mijn AH's al maanden/jaren niet meer.quote:Op maandag 4 november 2013 11:05 schreef visjes_circle het volgende:
Je kon tot vorige week gewoon de bonuskaart van de caissière lenen
Nvt.quote:Op maandag 4 november 2013 12:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Koppeling met gegevens van je gsm provider of parkeercontroles.
Vodafone en parkeerbeheer is niet zo zuinig met de data, verkopen ze gewoon.quote:
Nou dat is al langer zo, als je daar niet aan mee wil doen dan moet je geen mobiele telefoon (met abo) nemen, internet de deur uit doen niet meer met je bankpas betalen etc.quote:Op maandag 4 november 2013 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je minder anoniem bent dan je denkt, ik werk zelf vaak met grote bakken data, het is voor mij niet zo moeilijk om mensen redelijk eenvoudig te deanonimiseren.
Ook zonder abo is het niet heel lastig te achterhalen wie je bent, of bel je nooit met je familie?quote:Op maandag 4 november 2013 12:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou dat is al langer zo, als je daar niet aan mee wil doen dan moet je geen mobiele telefoon (met abo) nemen, internet de deur uit doen niet meer met je bankpas betalen etc.
Over welke data gaat het dan?quote:Op maandag 4 november 2013 12:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vodafone is niet zo zuinig met de data, verkopen ze gewoon.
Ik maak me niet zo druk over mijn anonimiteit. Het heeft ook zo zijn voordelen, stel je voor iemand verdwijnt de politie kan nu wat makkelijker achterhalen waar die persoon uithangt of uitgehangen heeft omdat dit nu makkelijker te traceren is dan vroeger.quote:Op maandag 4 november 2013 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook zonder abo is het niet heel lastig te achterhalen wie je bent, of bel je nooit met je familie?
Nu niet, maar data die je nu deelt kan over 20 jaar controversieel zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 12:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik maak me niet zo druk over mijn anonimiteit. Het heeft ook zo zijn voordelen, stel je voor iemand verdwijnt de politie kan nu wat makkelijker achterhalen waar die persoon uithangt of uitgehangen heeft omdat dit makkelijker te traceren is dan vroeger.
Zoals?quote:Op maandag 4 november 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nu niet, maar data die je nu deelt kan over 20 jaar controversieel zijn.
Ik zie het niet gebeuren dat je over 5 jaar opeens opgepakt gaat worden omdat je kritiek geuit hebt over de EU of vanwege andere politieke standpunten, zo'n vaart zal het niet lopen. Bedreigingen zijn natuurlijk wat anders. Als we zo gaan denken dan ga je een beetje paranoïa worden en kun je niet meer leven en dat allemaal door een bonuskaartquote:
Tussen 1928 en 1938 zat ook maar 10 jaar, misschien wat paranoia maar soms kan het hard gaan, politici vinden het niet eens raar dat amerikanen je afluisteren zonder dat daar een rechter tussen komt. Kortom zo ver zijn we al.quote:Op maandag 4 november 2013 12:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren dat je over 5 jaar opeens opgepakt gaat worden omdat je kritiek geuit hebt over de EU of vanwege andere politieke standpunten, zo'n vaart zal het niet lopen. Bedreigingen zijn natuurlijk wat anders. Als we zo gaan denken dan ga je een beetje paranoïa worden en kun je niet meer leven en dat allemaal door een bonuskaart
Ik betaal cash.quote:Op maandag 4 november 2013 12:22 schreef -0- het volgende:
Met alleen je rekeningnummer weten ze dan toch net zoveel? Dus of je nou pint met of zonder bonuskaart maakt ook geen fluit uit.
Maar dan hebben ze ook geen gegevens om te koppelen aan de anonieme bonuskaart, dus nog steeds, geen verschil.quote:
Ik gebruik geen bonuskaart, ook geen van de kassa, vind het een dom systeem.quote:Op maandag 4 november 2013 12:23 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar dan hebben ze ook geen gegevens om te koppelen aan de anonieme bonuskaart, dus nog steeds, geen verschil.
Dan neem ik aan dat je ook nooit bij de AH komt?quote:Op maandag 4 november 2013 12:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gebruik geen bonuskaart, ook geen van de kassa, vind het een dom systeem.
Naja je ontkomt er toch niet aan, ik heb niks te verbergen dus ik maak me geen zorgen. Als je geen sporen wil achterlaten dan moet je alles de deur uit gooien, niet aan die telemediagekte meedoen, je koffers inpakken en ergens op een onbewoond eiland gaan zitten.quote:Op maandag 4 november 2013 12:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tussen 1928 en 1938 zat ook maar 10 jaar, misschien wat paranoia maar soms kan het hard gaan, politici vinden het niet eens raar dat amerikanen je afluisteren zonder dat daar een rechter tussen komt. Kortom zo ver zijn we al.
Jawel weinig keuze hier.quote:Op maandag 4 november 2013 12:24 schreef -0- het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je ook nooit bij de AH komt?
Hoezo niks te verbergen? Dat weet je nu niet, zaken die nu vrij gewoon zijn kunnen over 10 jaar best controversieel zijn, daarnaast de gemakzucht dat als je niks te verbergen hebt neemt nog niet weg dat ze je hoeven te bespioneren, wat nog erger is is dat je niet eens weet wat ze met je gegevens doen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Naja je ontkomt er toch niet aan, ik heb niks te verbergen dus ik maak me geen zorgen. Als je geen sporen wil achterlaten dan moet je alles de deur uit gooien, niet aan die telemediagekte meedoen, je koffers inpakken en ergens op een onbewoond eiland gaan zitten.
Nogmaals het is niet zo heel lastig om je bonuskaart te deanonimiseren. Ik zou voor de grap eens een proof of concept kunnen doen om dat te bewijzen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:25 schreef kingmob het volgende:
Bonuskaart of niet, je rekeningnummer hebben ze sowieso en aan die bonuskaart is geen naam etc. verbonden. Je bent dus precies zo anoniem of niet anoniem als voordat je de bonuskaart gebruikte.
Wat is je bonuskaartnummer?quote:Op maandag 4 november 2013 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Naja je ontkomt er toch niet aan, ik heb niks te verbergen dus ik maak me geen zorgen. Als je geen sporen wil achterlaten dan moet je alles de deur uit gooien, niet aan die telemediagekte meedoen, je koffers inpakken en ergens op een onbewoond eiland gaan zitten.
M'n punt is dat je dat al kan met het rekeningnummer alleen. Die bonuskaart maakt het vooral iets makkelijker als hij niet anoniem is, maar als hij anoniem is maakt het dus geen enkel verschil.quote:Op maandag 4 november 2013 12:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nogmaals het is niet zo heel lastig om je bonuskaart te deanonimiseren. Ik zou voor de grap eens een proof of concept kunnen doen om dat te bewijzen.
Hopeloos naiefquote:Op maandag 4 november 2013 11:19 schreef mstx het volgende:
Ik pin altijd al met dezelfde pas (zoals bijna iedereen doet) dus mijn koopgedrag weten ze al. Dat ze nu dan ook weten dat ik bonuskaartnummer 6346746458754 heb zal mij eigenlijk een worst wezen.
oja je hebt niets te verbergenquote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is er nou zo erg als iemand ziet wat je allemaal koopt of gekocht hebt? Het is niet zo dat je bij de Appie dubbele dildo's, virberende eieren of een nepkut koopt..
quote:Op maandag 4 november 2013 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ga los op Big Data ansich. Voor onze maatschappij kan het een zegen zijn, de maakbare samenleving is erg dichtbij. Voor onze persoonlijke levens in de nabije toekomst is het een nachtmerrie.quote:Op maandag 4 november 2013 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grappig dat iedereen los gaat op de nieuwe bonuskaart. Maar over bijv de makropas hoor je geen hond.
Dit dus, men heeft geen idee wat men met je data doet, laatst heeft Vodafone nog gegevens verkocht aan justitie, wat ook veel mensen niet weten is dat elke pagina die getracked word google analytics of andere includes dit zo blind doorgeven. Kortom bezoek jij veel sites omdat je over een erfelijke ziekte wilt weten, dan komt dit blind bij onze vrienden in Amerika terecht. Wat ook een leuke is zijn bevestigingspagina waar je email vrolijk in de url staat.quote:Op maandag 4 november 2013 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
[..]De domheid en de naïviteit , het is echt ongelooflijk. Mensen zoals jij verdienen het gewoon om keihard onderdrukt en uitgeknepen te worden door corporaties.
Stoer man, echt hoorquote:Op maandag 4 november 2013 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
[..]De domheid en de naïviteit , het is echt ongelooflijk. Mensen zoals jij verdienen het gewoon om keihard onderdrukt en uitgeknepen te worden door corporaties.
Het probleem is de instelling, dat het maar gewoon gevonden word dat bedrijven je privacy verneuken.quote:Op maandag 4 november 2013 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Stoer man, echt hoorwie weet heb ik niet eens een bonuskaart weet jij veel. Als men graag zo anoniem mogelijk wil zijn dan moeten ze ook geen Ipads, Iphones etc aanschaffen.
Dat beweer ik niet, ik geef aan dat je er niet aan ontkomt of je moet een hele hoop dingen gaan laten.quote:Op maandag 4 november 2013 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is de instelling, dat het maar gewoon gevonden word dat bedrijven je privacy verneuken.
Ach, noem het naïef. Ik vind het gewoon te omslachtig om alles contant te betalen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hopeloos naief
Als over 10 jaar je zorgpremie wordt verhoogt omdat de verzekeraar de gegevens gekocht heeft over jouw koopgedrag in de supermarkt dan verwacht ik dat je anders reageert.
Gewoon alles weer kontant betalen.quote:Op maandag 4 november 2013 11:07 schreef trovey het volgende:
Dan doe je gewoon geen boodschappen bij de AH, opgelost.
Dat kan ook.quote:Op maandag 4 november 2013 13:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Gewoon alles weer kontant betalen.
Een kilo bananen is in elk geval goedkoper dan bij de Jumboquote:Op maandag 4 november 2013 14:36 schreef Farenji het volgende:
Als je privacy belangrijk vind, loop dan niet te zaniken over de bonuskaart maar gebruik dat ding gewoon niet. Het is niet verplicht, en die kul-kortingen zullen je echt niet miljonair maken... AH is sowieso tiefusduur en die kortingskaart verandert daar echt niks aan.
Gelukkig weet jij binnen 1 regel tot de kern van de zaak door te dringen! Je weet feilloos de belangrijke punten uit het verhaal te pakken om vervolgens met een vlijmscherpe conclusive te komen!quote:Op maandag 4 november 2013 15:02 schreef Marsenal het volgende:
Caissières die ontslagen kunnen worden, yeah right. Wat een gelul.
Kan hier nog steeds hoor.quote:Op maandag 4 november 2013 12:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Leugensch! Kon in mijn AH's al maanden/jaren niet meer.
Ik zeg ook nergens dat het nergens meer kan. Ik spreek tegen dat het overal nog kon.quote:
quote:Op maandag 4 november 2013 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mensen die zeggen niets te verbergen te hebben...quote:Op maandag 4 november 2013 15:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Je hebt genoeg te verbergen dacht ik zo
quote:Op maandag 4 november 2013 11:16 schreef banapples het volgende:
Ik doe om deze reden al jaren geen boodschappen meer bij AH.
Ik haat het als mensen de OP quotes, maar vooruit.quote:Op maandag 4 november 2013 11:05 schreef visjes_circle het volgende:
Nooit bij stilgestaan eigenlijk maar wel logisch...
[..]
bron
Wel goed om hier ook eens bij stil te staan, die fukkers respecteren je privacy steeds minder
Jij bent niet werkzaam bij AH dus daar heb jij niets mee, tevens zijn mijn medewerkers-gegevens eraan gekoppeld want medewerker.quote:
Ik wil helemaal geen bonuskaart. Ik rijd iets verder voor een C1000. Dan heb je dat gezeik niet.quote:Op maandag 4 november 2013 19:39 schreef einschtein het volgende:
[..]
Jij bent niet werkzaam bij AH dus daar heb jij niets mee, tevens zijn mijn medewerkers-gegevens eraan gekoppeld want medewerker.
Jij wilt een anonieme bonuskaart? Kan ik je gedeeltelijk regelen.
Oke, top. Scheelt weer.quote:Op maandag 4 november 2013 19:40 schreef banapples het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen bonuskaart. Ik rijd iets verder voor een C1000. Dan heb je dat gezeik niet.
Zal vast een heel complex algorithm zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 19:42 schreef einschtein het volgende:
Wees blij dat je bij de Target in de USA geen boodschappen doet, daar hebben ze een kooppatroon ontwikkeld waaruit ze kunnen opmaken wanneer een vrouw zwanger is.
Maar je bent het dus mee eens dat er prive-gegevens aan dat bonuskaartnummer gekoppeld zijn. Anders gaf je wel gewoon dat nummerquote:
En de AH kan dat straks niet?quote:Op maandag 4 november 2013 19:42 schreef einschtein het volgende:
Wees blij dat je bij de Target in de USA geen boodschappen doet, daar hebben ze een kooppatroon ontwikkeld waaruit ze kunnen opmaken wanneer een vrouw zwanger is.
Is een heel team van analisten mee bezig geweest.quote:Op maandag 4 november 2013 19:44 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Zal vast een heel complex algorithm zijn.
Ik geef hem niet omdat mijn bonuskaart een medewerkerspas is, waardoor er hoe dan ook gegevens van mij aan gekoppeld zijn. Als jij een bonuskaart in de winkel ophaalt, zonder hem online te registeren/gegevens van je oude bonuskaart laat overzetten, dan zitten daar echt geen prive gegevens aan gekoppeld. Die gegevens kunnen ze nergens vandaan halen zonder dat jij het opgeeft.quote:Op maandag 4 november 2013 19:44 schreef banapples het volgende:
[..]
Maar je bent het dus mee eens dat er prive-gegevens aan dat bonuskaartnummer gekoppeld zijn. Anders gaf je wel gewoon dat nummer
[..]
En de AH kan dat straks niet?
Terms & Conditions May Apply gezien?quote:Op maandag 4 november 2013 19:42 schreef einschtein het volgende:
Waarvan? Link?quote:Op maandag 4 november 2013 19:53 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Terms & Conditions May Apply gezien?
Dat is een docu over (het gebrek aan) privacy. Daar werd ook het voorbeeld genoemd van de Target. Die winkelketen wist eerder dat een jongedame zwanger was dan haar bloed eigen vaderquote:
Ook een documentaire van Tegenlicht. Dit soort documentaires zijn DE reden dat de publieke omroepen moeten blijven bestaan.quote:
Terms and Conditions May Apply (2013) - IMDbquote:
Oh, nee, ik had het er laatst over met een journo. Die kwam daar dus mee.quote:Op maandag 4 november 2013 19:56 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Dat is een docu over (het gebrek aan) privacy. Daar werd ook het voorbeeld genoemd van de Target. Die winkelketen wist eerder dat een jongedame zwanger was dan haar bloed eigen vader![]()
Op basis daarvan ging ik er van uit dat je dit gezien had
Had die documentaire ook een naam?quote:Op maandag 4 november 2013 19:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ook een documentaire van Tegenlicht. Dit soort documentaires zijn DE reden dat de publieke omroepen moeten blijven bestaan.
Top!quote:Op maandag 4 november 2013 19:58 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Terms and Conditions May Apply (2013) - IMDb
Stond ook op uitzending gemist, maar is inmiddels niet meer beschikbaar. Zeker een aanrader, overigens.
Loopt er zo'n dikzak en dan worden er dieetpillen in de aanbieding gesmeten?quote:Op maandag 4 november 2013 19:57 schreef d4v1d het volgende:
In England hebben ze nu reclameschermen bij een supermarkt met een camera, krijg je persoonlijke reclames!
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375980quote:Op maandag 4 november 2013 19:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Oh, nee, ik had het er laatst over met een journo. Die kwam daar dus mee.
Maar goeie tip, zal eens kijken wat dat is.
[..]
Had die documentaire ook een naam?
Geen idee of het op postuur isquote:Op maandag 4 november 2013 20:00 schreef einschtein het volgende:
[..]
Loopt er zo'n dikzak en dan worden er dieetpillen in de aanbieding gesmeten?
Even onthouden deze. Terms and Conditions May Apply staat al te downloaden.quote:Op maandag 4 november 2013 20:01 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375980
Tegenlicht: Uw persoonlijke data zijn goud waard
Enjoy!quote:Op maandag 4 november 2013 20:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Even onthouden deze. Terms and Conditions May Apply staat al te downloaden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |