abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132883039
Nooit bij stilgestaan eigenlijk maar wel logisch...

quote:
Je kon tot vorige week gewoon de bonuskaart van de caissière lenen. Het mocht eigenlijk niet van het hoofdkantoor, maar het werd gedoogd.

Maar sinds vorige week is het door het hoofdkantoor absoluut verboden om dat nog toe te staan, het is zelfs zo erg dat de dames achter de kassa ontslagen worden, wanneer ze een bonuskaart van achter de kassa geven.

Je kunt natuurlijk een anonieme bonuskaart nemen, maar zodra je een keer een pinbetaling doet icm de bonuskaart, is de bonuskaart niet meer anoniem, want dan is deze gekoppeld aan jouw rekeningnummer.
bron

Wel goed om hier ook eens bij stil te staan, die fukkers respecteren je privacy steeds minder :(
  maandag 4 november 2013 @ 11:06:55 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_132883067
Denken dat een bedrijf jou een bonuskaart geeft zonder eigenbelang :')
Frysk bloed tsjoch op!
pi_132883069
Dan doe je gewoon geen boodschappen bij de AH, opgelost. :s)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_132883129
Ik betaal alleen contant bij de AH als ik die bonus kaart gebruik.
Nog steeds anonymous. Honeymoes.
  maandag 4 november 2013 @ 11:16:27 #5
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132883289
Ik doe om deze reden al jaren geen boodschappen meer bij AH.
Sometimes you see knopjes
pi_132883311
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 11:16 schreef banapples het volgende:
Ik doe om deze reden al jaren geen boodschappen meer bij AH.
lol
pi_132883343
Hmm, paar dagen geleden kreeg ik hem nog van de cashiere
  maandag 4 november 2013 @ 11:19:09 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_132883356
Ik pin altijd al met dezelfde pas (zoals bijna iedereen doet) dus mijn koopgedrag weten ze al. Dat ze nu dan ook weten dat ik bonuskaartnummer 6346746458754 heb zal mij eigenlijk een worst wezen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 4 november 2013 @ 11:19:14 #9
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132883358
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:18 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hmm, paar dagen geleden kreeg ik hem nog van de cashiere
Heb je haar daarna nog gezien? Niemand vermist in de buurt? :P
Sometimes you see knopjes
  maandag 4 november 2013 @ 11:24:15 #10
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_132883490
Hoe komen ze er bij dat je rekeningnummer aan je bonuskaart wordt gekoppeld?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 4 november 2013 @ 11:25:03 #11
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132883509
Big brother is watching you en niet alleen via de bonuskaart hoor.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132883774
review consumentenbond:

Voor de introductie van de nieuwe Bonuskaart was het mogelijk om aankopen van iedereen in te zien, door simpelweg het Bonuskaartnummer in te voeren op de website van Albert Heijn. Dat kaartnummer stond onder meer op de kassabon, op de displays van sommige kassa's (zichtbaar voor klanten in de rij) en op de Bonuskaart zelf. Een test die we afgelopen weekend uitvoerden wijst uit dat de grootgrutter het lek in de 'oude' kaart heeft gedicht: online moet je inloggen om recente aankopen te kunnen bekijken.

De app Appie vraagt sinds kort telkens via een pop-up of je 'm wilt updaten. Doe je dat niet, en vul je een willekeurig Bonuskaartnummer in, dan geeft de app altijd de melding dat het kaartnummer ongeldig is, ook als het kaartnummer geldig is. Kortom: de oude Bonuskaart lijkt nu wél veilig, al is dat mosterd na de maaltijd.

Aankopen met de nieuwe Bonuskaart zijn pas zichtbaar nádat de kaart geregistreerd is. Door wie? Door iedereen die over het kaartnummer beschikt. Heb je geen zin je Bonuskaart te registreren of heb je een 'anonieme' Bonuskaart, en registreert iemand anders jouw kaart? Dan kan diegene vanaf dat moment zien wat je wanneer koopt. Een woordvoerder van Albert Heijn reageert desgevraagd: 'kwaadwillenden kunnen altijd wel toegang krijgen, dat is niet te voorkomen'.

Toch wordt het lastiger het Bonuskaartnummer van iemand zomaar in handen te krijgen: 'Albert Heijn gaat de komende weken al haar kassasystemen aanpassen, zodat straks alleen nog de laatste 4 cijfers van het Bonuskaartnummer op de bon staan.' En de displays van sommige kassasystemen, die nagenoeg het hele nummer tonen zodra de caissière de Bonuskaart heeft gescand? 'Die passen we niet aan. Maar slechts een kwart van onze supermarkten heeft die displays nog, en die worden op termijn allemaal vervangen', aldus een woordvoerder.

Daarnaast is de nieuwe Bonuskaart niet meer aan meer dan één account te koppelen, en is een eenmaal gekoppelde kaart niet meer aan een ander account te koppelen. Dus: áls je je Bonuskaart registreert, kunnen anderen dan jezelf en Albert Heijn in principe niet meer meekijken wat en wanneer je bij AH koopt.

Van de nieuwe Bonuskaart wordt Albert Heijn veel wijzer. Enerzijds omdat veel meer klanten de kaart zullen registreren om persoonlijke aanbiedingen te ontvangen, anderzijds omdat er bij de nieuwe kaart veel meer informatie over de klant wordt vergaard. Wil je dat niet, dan kun je ofwel een 'anonieme' Bonuskaart gebruiken (die je dus niet registreert), ofwel de caissière vragen of hij of zij de 'Bonus Mastercard' wil scannen. Iedere caissière heeft zo'n kaart. Heb je geen Bonuskaart (bij je), én vraag je de caissière niet om de 'Bonus Mastercard', dan steekt Albert Heijn het Bonusvoordeel dat ze bij haar leverancier(s) heeft bedongen in eigen zak, en dat is zonde.

Conclusie
Albert Heijn heeft zowel de 'oude' (huidige), als de nieuwe Bonuskaart een stuk veiliger gemaakt. Áls je je nieuwe Bonuskaart registreert, is de kans minimaal dat anderen nog inzage hebben in je aankopen, maar tegelijkertijd weet Albert Heijn meer dan ooit van je. Registreer je je nieuwe kaart niet, dan loop je het risico dat iemand anders dat heimelijk voor je doet, waarna diegene alsnog ziet wat jij wanneer bij Albert Heijn koopt. Het Bonuskaartnummer, nodig voor registratie, is echter minder makkelijk te achterhalen dan voorheen.
  maandag 4 november 2013 @ 11:54:34 #13
189978 controlaltdelete
pi_132884173
Wat is er nou zo erg als iemand ziet wat je allemaal koopt of gekocht hebt? Het is niet zo dat je bij de Appie dubbele dildo's, virberende eieren of een nepkut koopt..
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132884311
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:09 schreef RetRy32 het volgende:
Ik betaal alleen contant bij de AH als ik die bonus kaart gebruik.
Nog steeds anonymous. Honeymoes.
En je houd er ook rekening mee dat ze andere zaken koppelen zodat je wat minder anoniem bent?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_132884329
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is er nou zo erg als iemand ziet wat je allemaal koopt of gekocht hebt? Het is niet zo dat je bij de Appie dubbele dildo's, virberende eieren of een nepkut koopt..
Tot ze je alcohol gebruik koppelen aan je zorgpremie.
  maandag 4 november 2013 @ 12:01:55 #16
189978 controlaltdelete
pi_132884389
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tot ze je alcohol gebruik koppelen aan je zorgpremie.
Dat is wel erg ver gezocht bovendien dan koop je je drank toch ergens anders?
pi_132884417
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

En je houd er ook rekening mee dat ze andere zaken koppelen zodat je wat minder anoniem bent?
Bijvoorbeeld?
pi_132884422
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is wel erg ver gezocht bovendien dan koop je je drank toch ergens anders?
Het gaat erom dat je minder anoniem bent dan je denkt, ik werk zelf vaak met grote bakken data, het is voor mij niet zo moeilijk om mensen redelijk eenvoudig te deanonimiseren.
pi_132884440
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:02 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld?
Koppeling met gegevens van je gsm provider of parkeercontroles.
pi_132884453
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:05 schreef visjes_circle het volgende:
Je kon tot vorige week gewoon de bonuskaart van de caissière lenen
Leugensch! Kon in mijn AH's al maanden/jaren niet meer.
pi_132884484
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Koppeling met gegevens van je gsm provider of parkeercontroles.
Nvt.
pi_132884507
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:04 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Nvt.
Vodafone en parkeerbeheer is niet zo zuinig met de data, verkopen ze gewoon.
  maandag 4 november 2013 @ 12:05:22 #23
189978 controlaltdelete
pi_132884517
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je minder anoniem bent dan je denkt, ik werk zelf vaak met grote bakken data, het is voor mij niet zo moeilijk om mensen redelijk eenvoudig te deanonimiseren.
Nou dat is al langer zo, als je daar niet aan mee wil doen dan moet je geen mobiele telefoon (met abo) nemen, internet de deur uit doen niet meer met je bankpas betalen etc.
pi_132884553
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou dat is al langer zo, als je daar niet aan mee wil doen dan moet je geen mobiele telefoon (met abo) nemen, internet de deur uit doen niet meer met je bankpas betalen etc.
Ook zonder abo is het niet heel lastig te achterhalen wie je bent, of bel je nooit met je familie?
pi_132884603
Net nog de bonuskaart van de caissière geleend. :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')