bronquote:Je kon tot vorige week gewoon de bonuskaart van de caissière lenen. Het mocht eigenlijk niet van het hoofdkantoor, maar het werd gedoogd.
Maar sinds vorige week is het door het hoofdkantoor absoluut verboden om dat nog toe te staan, het is zelfs zo erg dat de dames achter de kassa ontslagen worden, wanneer ze een bonuskaart van achter de kassa geven.
Je kunt natuurlijk een anonieme bonuskaart nemen, maar zodra je een keer een pinbetaling doet icm de bonuskaart, is de bonuskaart niet meer anoniem, want dan is deze gekoppeld aan jouw rekeningnummer.
lolquote:Op maandag 4 november 2013 11:16 schreef banapples het volgende:
Ik doe om deze reden al jaren geen boodschappen meer bij AH.
Heb je haar daarna nog gezien? Niemand vermist in de buurt?quote:Op maandag 4 november 2013 11:18 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hmm, paar dagen geleden kreeg ik hem nog van de cashiere
En je houd er ook rekening mee dat ze andere zaken koppelen zodat je wat minder anoniem bent?quote:Op maandag 4 november 2013 11:09 schreef RetRy32 het volgende:
Ik betaal alleen contant bij de AH als ik die bonus kaart gebruik.
Nog steeds anonymous. Honeymoes.
Tot ze je alcohol gebruik koppelen aan je zorgpremie.quote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is er nou zo erg als iemand ziet wat je allemaal koopt of gekocht hebt? Het is niet zo dat je bij de Appie dubbele dildo's, virberende eieren of een nepkut koopt..
Dat is wel erg ver gezocht bovendien dan koop je je drank toch ergens anders?quote:Op maandag 4 november 2013 12:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tot ze je alcohol gebruik koppelen aan je zorgpremie.
Bijvoorbeeld?quote:Op maandag 4 november 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
En je houd er ook rekening mee dat ze andere zaken koppelen zodat je wat minder anoniem bent?
Het gaat erom dat je minder anoniem bent dan je denkt, ik werk zelf vaak met grote bakken data, het is voor mij niet zo moeilijk om mensen redelijk eenvoudig te deanonimiseren.quote:Op maandag 4 november 2013 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat is wel erg ver gezocht bovendien dan koop je je drank toch ergens anders?
Koppeling met gegevens van je gsm provider of parkeercontroles.quote:
Leugensch! Kon in mijn AH's al maanden/jaren niet meer.quote:Op maandag 4 november 2013 11:05 schreef visjes_circle het volgende:
Je kon tot vorige week gewoon de bonuskaart van de caissière lenen
Nvt.quote:Op maandag 4 november 2013 12:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Koppeling met gegevens van je gsm provider of parkeercontroles.
Vodafone en parkeerbeheer is niet zo zuinig met de data, verkopen ze gewoon.quote:
Nou dat is al langer zo, als je daar niet aan mee wil doen dan moet je geen mobiele telefoon (met abo) nemen, internet de deur uit doen niet meer met je bankpas betalen etc.quote:Op maandag 4 november 2013 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je minder anoniem bent dan je denkt, ik werk zelf vaak met grote bakken data, het is voor mij niet zo moeilijk om mensen redelijk eenvoudig te deanonimiseren.
Ook zonder abo is het niet heel lastig te achterhalen wie je bent, of bel je nooit met je familie?quote:Op maandag 4 november 2013 12:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou dat is al langer zo, als je daar niet aan mee wil doen dan moet je geen mobiele telefoon (met abo) nemen, internet de deur uit doen niet meer met je bankpas betalen etc.
Over welke data gaat het dan?quote:Op maandag 4 november 2013 12:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vodafone is niet zo zuinig met de data, verkopen ze gewoon.
Ik maak me niet zo druk over mijn anonimiteit. Het heeft ook zo zijn voordelen, stel je voor iemand verdwijnt de politie kan nu wat makkelijker achterhalen waar die persoon uithangt of uitgehangen heeft omdat dit nu makkelijker te traceren is dan vroeger.quote:Op maandag 4 november 2013 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook zonder abo is het niet heel lastig te achterhalen wie je bent, of bel je nooit met je familie?
Nu niet, maar data die je nu deelt kan over 20 jaar controversieel zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 12:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik maak me niet zo druk over mijn anonimiteit. Het heeft ook zo zijn voordelen, stel je voor iemand verdwijnt de politie kan nu wat makkelijker achterhalen waar die persoon uithangt of uitgehangen heeft omdat dit makkelijker te traceren is dan vroeger.
Zoals?quote:Op maandag 4 november 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nu niet, maar data die je nu deelt kan over 20 jaar controversieel zijn.
Ik zie het niet gebeuren dat je over 5 jaar opeens opgepakt gaat worden omdat je kritiek geuit hebt over de EU of vanwege andere politieke standpunten, zo'n vaart zal het niet lopen. Bedreigingen zijn natuurlijk wat anders. Als we zo gaan denken dan ga je een beetje paranoïa worden en kun je niet meer leven en dat allemaal door een bonuskaartquote:
Tussen 1928 en 1938 zat ook maar 10 jaar, misschien wat paranoia maar soms kan het hard gaan, politici vinden het niet eens raar dat amerikanen je afluisteren zonder dat daar een rechter tussen komt. Kortom zo ver zijn we al.quote:Op maandag 4 november 2013 12:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren dat je over 5 jaar opeens opgepakt gaat worden omdat je kritiek geuit hebt over de EU of vanwege andere politieke standpunten, zo'n vaart zal het niet lopen. Bedreigingen zijn natuurlijk wat anders. Als we zo gaan denken dan ga je een beetje paranoïa worden en kun je niet meer leven en dat allemaal door een bonuskaart
Ik betaal cash.quote:Op maandag 4 november 2013 12:22 schreef -0- het volgende:
Met alleen je rekeningnummer weten ze dan toch net zoveel? Dus of je nou pint met of zonder bonuskaart maakt ook geen fluit uit.
Maar dan hebben ze ook geen gegevens om te koppelen aan de anonieme bonuskaart, dus nog steeds, geen verschil.quote:
Ik gebruik geen bonuskaart, ook geen van de kassa, vind het een dom systeem.quote:Op maandag 4 november 2013 12:23 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar dan hebben ze ook geen gegevens om te koppelen aan de anonieme bonuskaart, dus nog steeds, geen verschil.
Dan neem ik aan dat je ook nooit bij de AH komt?quote:Op maandag 4 november 2013 12:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gebruik geen bonuskaart, ook geen van de kassa, vind het een dom systeem.
Naja je ontkomt er toch niet aan, ik heb niks te verbergen dus ik maak me geen zorgen. Als je geen sporen wil achterlaten dan moet je alles de deur uit gooien, niet aan die telemediagekte meedoen, je koffers inpakken en ergens op een onbewoond eiland gaan zitten.quote:Op maandag 4 november 2013 12:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tussen 1928 en 1938 zat ook maar 10 jaar, misschien wat paranoia maar soms kan het hard gaan, politici vinden het niet eens raar dat amerikanen je afluisteren zonder dat daar een rechter tussen komt. Kortom zo ver zijn we al.
Jawel weinig keuze hier.quote:Op maandag 4 november 2013 12:24 schreef -0- het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je ook nooit bij de AH komt?
Hoezo niks te verbergen? Dat weet je nu niet, zaken die nu vrij gewoon zijn kunnen over 10 jaar best controversieel zijn, daarnaast de gemakzucht dat als je niks te verbergen hebt neemt nog niet weg dat ze je hoeven te bespioneren, wat nog erger is is dat je niet eens weet wat ze met je gegevens doen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Naja je ontkomt er toch niet aan, ik heb niks te verbergen dus ik maak me geen zorgen. Als je geen sporen wil achterlaten dan moet je alles de deur uit gooien, niet aan die telemediagekte meedoen, je koffers inpakken en ergens op een onbewoond eiland gaan zitten.
Nogmaals het is niet zo heel lastig om je bonuskaart te deanonimiseren. Ik zou voor de grap eens een proof of concept kunnen doen om dat te bewijzen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:25 schreef kingmob het volgende:
Bonuskaart of niet, je rekeningnummer hebben ze sowieso en aan die bonuskaart is geen naam etc. verbonden. Je bent dus precies zo anoniem of niet anoniem als voordat je de bonuskaart gebruikte.
Wat is je bonuskaartnummer?quote:Op maandag 4 november 2013 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Naja je ontkomt er toch niet aan, ik heb niks te verbergen dus ik maak me geen zorgen. Als je geen sporen wil achterlaten dan moet je alles de deur uit gooien, niet aan die telemediagekte meedoen, je koffers inpakken en ergens op een onbewoond eiland gaan zitten.
M'n punt is dat je dat al kan met het rekeningnummer alleen. Die bonuskaart maakt het vooral iets makkelijker als hij niet anoniem is, maar als hij anoniem is maakt het dus geen enkel verschil.quote:Op maandag 4 november 2013 12:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nogmaals het is niet zo heel lastig om je bonuskaart te deanonimiseren. Ik zou voor de grap eens een proof of concept kunnen doen om dat te bewijzen.
Hopeloos naiefquote:Op maandag 4 november 2013 11:19 schreef mstx het volgende:
Ik pin altijd al met dezelfde pas (zoals bijna iedereen doet) dus mijn koopgedrag weten ze al. Dat ze nu dan ook weten dat ik bonuskaartnummer 6346746458754 heb zal mij eigenlijk een worst wezen.
oja je hebt niets te verbergenquote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is er nou zo erg als iemand ziet wat je allemaal koopt of gekocht hebt? Het is niet zo dat je bij de Appie dubbele dildo's, virberende eieren of een nepkut koopt..
quote:Op maandag 4 november 2013 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 november 2013 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |