Tsja, als je toch een nieuwe auto nodig hebt is het wel een goede optie ja. Als ik geen andere baan had gevonden had ik op termijn ook een andere auto moeten kopen. Maar als je een goede auto hebt is het niet zo'n gemis. Mijn leaseauto is nl. wel duur, kun je ook makkelijk zelf een 2e handsje voor rijden (ca. 400 per maand).quote:Op woensdag 27 november 2013 19:49 schreef From het volgende:
[..]
Netjes toch..
Ik vraag me af of ik mezelf niet tekort heb gedaan om niet om een lease auto te vragen (begin maandag bij nieuwe werkgever).
Ik heb net een nieuwe gekocht, zuinig model ook. Was allang blij dat ik na 5 dagen thuiszitten al een nieuwe baan had. Punt is dat ik over 3/4e jaar ook om de 3 maanden naar duitsland / belgie moet rijden, tot die tijd kan ik met de baas mee rijden. Zie het eigenlijk niet zo zitten om dat met me eigen auto te moeten gaan doen tegen 0,19 cent (die ik overigens ook voor woon-werk krijg).quote:Op donderdag 28 november 2013 09:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja, als je toch een nieuwe auto nodig hebt is het wel een goede optie ja. Als ik geen andere baan had gevonden had ik op termijn ook een andere auto moeten kopen. Maar als je een goede auto hebt is het niet zo'n gemis. Mijn leaseauto is nl. wel duur, kun je ook makkelijk zelf een 2e handsje voor rijden (ca. 400 per maand).
Precies. Je gaat leven naar wat er binnenkomt, dus ook al je 1k meer hebt, is het te snel op.quote:Op donderdag 28 november 2013 07:44 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Klopt, ik mag niet klagen. Maar iets meer is toch fijn... Maar dat zal iedereen wel hebben, ongeacht het salaris
Je moet me toch eens vertellen welk boekhoudtrucje jij gebruikt, want dat wil ik ook!quote:Op donderdag 28 november 2013 08:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële administratie/advisering
02: Functie: Boekhouder
03: Opleiding: Begonnen aan hbo
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ong 1100
09: Netto maand salaris: ongeveer 1200
10: Overuren betaald: Nee, tvt
11: Werkervaring: geen
12: Goodies: Betaalde hbo-opleiding, regelmatige loonsverhoging in het vooruitzicht bij contractverlenging
13: Tevreden?: Ja, maar kijk er wel naar uit om te groeien in werkzaamheden.
Ernstige fout ditquote:Op donderdag 28 november 2013 16:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies. Je gaat leven naar wat er binnenkomt, dus ook al je 1k meer hebt, is het te snel op.
[..]
Je moet me toch eens vertellen welk boekhoudtrucje jij gebruikt, want dat wil ik ook!
Ben ik niet met je eens. Jij beweert dus dat mensen die meer gaan verdienen ook opeens meer uit gaan geven? Ik niet in ieder geval. Zou niet weten waar ik het nog aan uit zou moeten geven, zonder het echt over de balk te smijten.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies. Je gaat leven naar wat er binnenkomt, dus ook al je 1k meer hebt, is het te snel op.
/quote]quote:Op donderdag 28 november 2013 16:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
[[quote]Op donderdag 28 november 2013 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving juist niet anders
Het is niet dat je ineens veel meer of duurder gaat eten ofzo, maar als je meer financiële ruimte hebt ga je wat makkelijker uit eten, een avondje weg, grotere auto, extra stedentripje, wintersportje extra, net die tv van een paar honderd euro meer, dat soort dingen. Het gaat niet meer op aan noodzakelijke goederen, maar meestal aan meer luxe.
En op de lange termijn wordt het huis ook groter, etc.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving juist niet anders
Het is niet dat je ineens veel meer of duurder gaat eten ofzo, maar als je meer financiële ruimte hebt ga je wat makkelijker uit eten, een avondje weg, grotere auto, extra stedentripje, wintersportje extra, net die tv van een paar honderd euro meer, dat soort dingen. Het gaat niet meer op aan noodzakelijke goederen, maar meestal aan meer luxe.
Hooguit gelegen op een mooiere plek. Ik snap de drang naar een groter huis niet zo..quote:Op donderdag 28 november 2013 18:46 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En op de lange termijn wordt het huis ook groter, etc.
Maar die uitgaven lopen wel op. Het enige 'voordeel' is dat het zaken zijn waar makkelijk op te besparen is.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
/quote]
Dat klopt alleen heb jij het wel over incidentele uitgaven, als je echter de vaste lasten ook mee laat stijgen ben je imo niet heel slim bezig.
Dat wel, ja. In eerste instantie niet, maar als je jarenlang alleen maar stijgt, ga je groter en luxer leven. Zo werkt het nou eenmaal. Je gaat vanuit je studentenkamer naar een flatje, vanuit daaruit naar een huis en van daaruit naar een groter huis met garage en flinke tuin. Althans, ik ken weinig miljonairs die nog in hun rijtjeshuis van anderhalve ton wonen.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:46 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En op de lange termijn wordt het huis ook groter, etc.
Ja, maar dan verdien je ook veel meer dan 'vroeger'. Waarschijnlijk kun je met dat grote huis nog net zo veel sparen als vroeger in je kleine hut. Als ik 1k meer zou hebben per maand (zoals Piet__piraat aanhaalde) zou dat echt niet opeens op gaan. Misschien inderdaad eens een huis kopen, maar zelfs dat niet te gek.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar die uitgaven lopen wel op. Het enige 'voordeel' is dat het zaken zijn waar makkelijk op te besparen is.
[..]
Dat wel, ja. In eerste instantie niet, maar als je jarenlang alleen maar stijgt, ga je groter en luxer leven. Zo werkt het nou eenmaal. Je gaat vanuit je studentenkamer naar een flatje, vanuit daaruit naar een huis en van daaruit naar een groter huis met garage en flinke tuin. Althans, ik ken weinig miljonairs die nog in hun rijtjeshuis van anderhalve ton wonen.
voor 2000 bruto koop je in je eentje amper een garagebox.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:40 schreef Renesite het volgende:
Miljonairs en meer verdienen. Appels met peren vergelijken.
2000 bruto = een huisje kopen
met 4000 bruto zou je nog steeds in het huisje wonen. En dat is snel al wel een inkomen waarop genoeg mensen op stranden. Zelfs wat ook hoog ingezet wmb.
Ik heb juist sparingsdrang (de s wel lezen!) in zo'n geval. Gek is dat. Ons bent zuunig en iets-met-de-paplepel-aangeleerd ...quote:Op donderdag 28 november 2013 19:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, maar dan verdien je ook veel meer dan 'vroeger'. Waarschijnlijk kun je met dat grote huis nog net zo veel sparen als vroeger in je kleine hut. Als ik 1k meer zou hebben per maand (zoals Piet__piraat aanhaalde) zou dat echt niet opeens op gaan. Misschien inderdaad eens een huis kopen, maar zelfs dat niet te gek.
Ik snap niet waar die drang vandaan komt om je geld op te maken
Ik woon in een gunstige regio. Ben niet zo bekend met de randstadquote:Op donderdag 28 november 2013 19:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
voor 2000 bruto koop je in je eentje amper een garagebox.
Ik ken het wel, probeer ook flink te sparen. En hoe meer er binnenkomt, hoe meer je kunt sparenquote:Op donderdag 28 november 2013 19:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb juist sparingsdrang (de s wel lezen!) in zo'n geval. Gek is dat. Ons bent zuunig en iets-met-de-paplepel-aangeleerd ...
Tsja, 'gunstig' in financieel opzicht zullen we maar zeggen danquote:Ik woon in een gunstige regio. Ben niet zo bekend met de randstad![]()
Gaat vanzelf. Je moet verhuizen omdat je kinderen krijgt ofzo. Dan ga je snel net iets duurder wonen als je salaris het toe laat. Of dat nu locatie of vierkant meters betreft is voor iedereen anders natuurlijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hooguit gelegen op een mooiere plek. Ik snap de drang naar een groter huis niet zo..
Natuurlijk, als starter ben ik nu nogal snel tevreden met iets. Misschien zie ik het nu nog niet..quote:Op donderdag 28 november 2013 19:52 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Gaat vanzelf. Je moet verhuizen omdat je kinderen krijgt ofzo. Dan ga je snel net iets duurder wonen als je salaris het toe laat. Of dat nu locatie of vierkant meters betreft is voor iedereen anders natuurlijk.
Ik zit nu wel heel goed eigenlijk, kan lekker op de fiets enzquote:Op woensdag 27 november 2013 00:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben er ook blij mee maar was enigszins lucky. Ik wilde verhuizen naar Brabant en was toe aan een nieuwe auto dus ging zoeken. Ik had al snel een contract liggen van een andere nieuwe werkgever. Deze was iets van 300 bruto verhoging + middenklasse leaseauto. Had bijna getekend en kreeg net op tijd telefoon van een recruiter voor mijn huidige baan. Aangezien ik al wat achter de hand had heb ik een beetje gebluft. En het is nog gelukt ook
Ik hou nu ongeveer 200 netto meer over + mooie leasebak. Ben zeer content met de Beemer.
quote:Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef silent_scream1 het volgende:
01: Bedrijfstak: Verven en coatings
02: Functie: Marketing Manager
03: Opleiding: Communicatie
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: 2200
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 2,5 jaar
12: Goodies: Tablet, reiskosten vergoeding
13: Tevreden?: Ja, groeiend bedrijf waar ik in mee kan groeien.
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:52 schreef pfaf het volgende:
De users die wel hun bruto, maar niet hun nettosalaris weten, kijken die nooit op hun bankrekening? Of afschriften? Of loonstrookjes?
Hoeveelste jaar zit je nu qua promotie? Neem aan dat je dat doet en doe je ook kliniek erbij? 46 duidt op kliniek (cao) anders is fulltime natuurlijk 36.quote:Op donderdag 28 november 2013 08:54 schreef dotKoen het volgende:
01: Bedrijfstak: Wetenschap
02: Functie: Arts-onderzoeker
03: Opleiding: MSc Geneeskunde
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 46
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2800
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: geen
12: Goodies: reiskostenvergoeding: komt neer op gratis woon-werkverkeer
13: Tevreden?: ach ja. Als ik het ga combineren met klinisch werk gaat het harder.
Contractueel jaquote:Op vrijdag 29 november 2013 11:29 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hoeveelste jaar zit je nu qua promotie? Neem aan dat je dat doet en doe je ook kliniek erbij? 46 duidt op kliniek (cao) anders is fulltime natuurlijk 36.
Nee dat begrijp ik maar in de cao umc staat ook verwacht gemiddelde van 46 uur, vandaar mijn vraag. Ik heb dit jaar net als vorig jaar ook 180 uur teveel aan uren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Contractueel jain de praktijk kom je er niet met 36 uur
Manager?quote:Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef silent_scream1 het volgende:
01: Bedrijfstak: Verven en coatings
02: Functie: Marketing Manager
03: Opleiding: Communicatie
08: Bruto maand salaris: 2200
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 2,5 jaar
12: Goodies: Tablet, reiskosten vergoeding
13: Tevreden?: Ja, groeiend bedrijf waar ik in mee kan groeien.
Je hebt natuurlijk gelijk. Het was nog een tijd niet duidelijk of ik als basisarts of arts-assistent werd ingeschaald. P&O-adviseur had het over 46 uur, maar dat kan natuurlijk niet, aangezien ik schaal 10 stap 2 krijg. Even zorgen dat m'n aanstellingsbesluit wel correct isquote:Op vrijdag 29 november 2013 11:29 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hoeveelste jaar zit je nu qua promotie? Neem aan dat je dat doet en doe je ook kliniek erbij? 46 duidt op kliniek (cao) anders is fulltime natuurlijk 36.
1k (netto) per maand meer gaat niet per se meteen op nee, maar ik weet zeker dat je op het eind van de maand niet meer het volledige bedrag over hebt. Je gaat dus meer uitgeven. Spaarde je eerst 500p/mnd, nu misschien 1.100p/mnd, geef je netto alsnog 400 p/mnd meer uit.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, maar dan verdien je ook veel meer dan 'vroeger'. Waarschijnlijk kun je met dat grote huis nog net zo veel sparen als vroeger in je kleine hut. Als ik 1k meer zou hebben per maand (zoals Piet__piraat aanhaalde) zou dat echt niet opeens op gaan. Misschien inderdaad eens een huis kopen, maar zelfs dat niet te gek.
Ik snap niet waar die drang vandaan komt om je geld op te maken
Ik was een paar jaar geleden ook in de veronderstelling dat elke euro die ik netto meer zou verdienen, ten gunste zou gaan van mijn spaarrekening. Helaas werkt dat niet zoquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1k (netto) per maand meer gaat niet per se meteen op nee, maar ik weet zeker dat je op het eind van de maand niet meer het volledige bedrag over hebt. Je gaat dus meer uitgeven. Spaarde je eerst 500p/mnd, nu misschien 1.100p/mnd, geef je netto alsnog 400 p/mnd meer uit.
Onzin. Denk dat je voor jezelf praat.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1k (netto) per maand meer gaat niet per se meteen op nee, maar ik weet zeker dat je op het eind van de maand niet meer het volledige bedrag over hebt. Je gaat dus meer uitgeven. Spaarde je eerst 500p/mnd, nu misschien 1.100p/mnd, geef je netto alsnog 400 p/mnd meer uit.
Zou kunnenquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Onzin. Denk dat je voor jezelf praat.
Dan spreek ik dus niet voor mezelf, want ook jij stelt meer uit te gaan geven.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:27 schreef Pap89 het volgende:
Denk dat ook. Als hier er 1000 euro p/m extra zou binnen komen, zou er al snel 8-900 extra gespaard worden.
Wellicht ben jij nu wel heel ongelukkig en zou je iedere extra euro gebruiken ten behoeve van jouw levensvreugde. Ik heb dat niet nodig want ik heb (materialistisch gezien) alles al wat ik wilquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik weet in elk geval dat ik die beheersing niet heb
Ja maar dit staat volledig los van wat jij en die andere users eerder zeiden. Dat je nooit geld genoeg hebt en dat je eraan went enzo. Dát is nl. helemaal niet het geval voor veel mensen. Er zijn er genoeg die met minder af kunnen dan ze nu verdienen. Als ik vanaf volgende maand 500 euro minder zou krijgen per maand kan ik precies zo blijven leven als ik nu doequote:Dan spreek ik dus niet voor mezelf, want ook jij stelt meer uit te gaan geven.
Jou plannen klinken wel goed, zou het ook zo doen in jouw geval. Buitenland leek mij ook altijd mooi. Goed cashen ook in mijn sector in het Midden-Oosten. Nu met een vriendin en een kinderwens wordt dat iets lastiger, dus het zal er wel niet meer van komen.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:40 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Ik zit nu wel heel goed eigenlijk, kan lekker op de fiets enz. Ben alleen bang dat ik te lang hier blijf, waardoor de spurt die ik afgelopen jaren heb gemaakt (zowel salaris als werkzaamheden) weer teniet wordt gedaan. Als ik hier blijf ben ik over 5 jaar de manager van 4 afdelingen, maar dan ken ik alleen dit bedrijf
![]()
.
Wil eigenlijk (weer) naar het buitenland, maar als er een werkgever in de richting van 45k (incl auto)-50k(zonder auto) geeft ben ik ook weg.
Hmmm, dat heb ik nooit willen zeggen. Volgens mij ga je wat leven naar je inkomen naarmate je meer verdient, als in: je schaft makkelijker luxe producten aan. Je went aan een bepaald uitgavenpatroon en een bepaald gemak, maar dat betekent niet dat je er van afhankelijk wordt. Sommige mensen wel, maar lang niet iedereen. Het is echter absoluut níet zo, dat ik vind dat je nooit genoeg hebt en dat alles wat binnen komt er maar uit moet. Ik kan me goed voorstellen dat als ik over een aantal jaren een huisje en een leuke auto hebt, ik wat eenvoudiger spaar en ik echt niet wanneer ik 200 euro meer krijg per maand, ga bedenken waar ik dat aan ga uitgeven. Het blijven zorgvuldige afwegingen. Wat ik me wél kan voorstellen, is dat ik dan eerder een andere auto koop, omdat het kan en leuk is, niet omdat ik moet.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wellicht ben jij nu wel heel ongelukkig en zou je iedere extra euro gebruiken ten behoeve van jouw levensvreugde. Ik heb dat niet nodig want ik heb (materialistisch gezien) alles al wat ik wil
[..]
Ja maar dit staat volledig los van wat jij en die andere users eerder zeiden. Dat je nooit geld genoeg hebt en dat je eraan went enzo. Dát is nl. helemaal niet het geval voor veel mensen. Er zijn er genoeg die met minder af kunnen dan ze nu verdienen. Als ik vanaf volgende maand 500 euro minder zou krijgen per maand kan ik precies zo blijven leven als ik nu doe
Een fiscalist die geen idee heeft wat zijn nettosalaris wordt?quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:07 schreef Manfisc het volgende:
Mijn salarisbrief ook weer ontvangen ivm mijn aankomende beoordelingsgesprek
Voorgestelde salaris per 01-01-2014
01: Bedrijfstak: Belastingadvies/Accountancy
02: Functie: BTW adviseur
03: Opleiding: WO Fiscaal recht
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40 (praktijk 45-50)
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3050 (was 2900)
09: Netto maand salaris: nog geen idee (was 2020)
10: Overuren betaald: Ja, tijd voor tijd (maar daadwerkelijk overuren schrijven is not done)
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: mobiliteitsbudget van 493 bruto euro per maand (was 156 euro), lunchvergoeding.
13: Tevreden? minder dan vorig jaar. Vorig jaar een stijging van 6 procent nu 5 procent. Beoordeling is beter dan vorig jaar. De stijging van mobiliteitsbudget is wel lekker natuurlijk, al kan ik er geen auto voor uitzoeken.
Verschilt per bedrijf en functie, maar ik zal zeggen dat 2,5-5% tot een normale verhoging behoort.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:32 schreef Zocalo het volgende:
Bij mijn beoordelingsgesprek wordt (logischerwijs) bepaald hoe ik het gedaan heb. Als ik 2,5 of hoger scoor (max is 5) volgt er een procentuele stijging.
Er staat niet bij hoeveel dit kan zijn, wat is normaal?
Bij mijn beoordelingsgesprek (eentje gehad tot nu toe, binnenkort wederom een gesprek) wordt niet over salaris gesproken.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:32 schreef Zocalo het volgende:
Bij mijn beoordelingsgesprek wordt (logischerwijs) bepaald hoe ik het gedaan heb. Als ik 2,5 of hoger scoor (max is 5) volgt er een procentuele stijging.
Bij ons:quote:Op donderdag 5 december 2013 18:32 schreef Zocalo het volgende:
In mijn functie heb ik geen auto nodig in principe (intern), dus het zou voor mij een extratje zijn. Als het voor mijn functie nodig is dan is het natuurlijk anders.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jou plannen klinken wel goed, zou het ook zo doen in jouw geval. Buitenland leek mij ook altijd mooi. Goed cashen ook in mijn sector in het Midden-Oosten. Nu met een vriendin en een kinderwens wordt dat iets lastiger, dus het zal er wel niet meer van komen.
Wat bedoel je met het verschil auto en zonder auto? Met 45k incl auto hou je uiteindeiljk door de bijtelling nog minder over. Dan wordt het verschil afhankelijk van je auto misschien wel 10k (dus 5-6k netto). Als je niet te veel prive rijdt en een fatsoenlijke reiskostenvergoeding krijgt kun je daar makkelijk prive voor rijden.
Als ik geen auto zou hebben en 5k bruto meer salaris zoals jij schetst, zou dat mij op jaarbasis 7-8k netto opleveren. Daar kun je prive best een leuk wagentje voor rijden.
Ik ken er twaalf. Ik durf met zekerheid te zeggen dat er in. Nederland meer miljonairs in een twee-onder-éénkap wonen dan vrijstaand.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar die uitgaven lopen wel op. Het enige 'voordeel' is dat het zaken zijn waar makkelijk op te besparen is.
[..]
Dat wel, ja. In eerste instantie niet, maar als je jarenlang alleen maar stijgt, ga je groter en luxer leven. Zo werkt het nou eenmaal. Je gaat vanuit je studentenkamer naar een flatje, vanuit daaruit naar een huis en van daaruit naar een groter huis met garage en flinke tuin. Althans, ik ken weinig miljonairs die nog in hun rijtjeshuis van anderhalve ton wonen.
Dat jij niet onderhandelt betekent nog niet dat je niet kan onderhandelen. Die ruimte is er wel alleen wordt dat 1) minder vaak gedaan en 2) door je manager of hr wijs gemaakt dat je niet kan onderhandelen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:57 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Bij ons:
Matige beoordeling: +1,5% (inflatie)
Normale beoordeling (je doet wat er verwacht wordt, niet meer) +3,5%
Goede beoordeling +5%
Uitstekende beoordeling +6/7,5%
Tot je aan het eind van je schaal bent, dan is het max 2,5% bij uitstekende beoordeling.
Nadeel van dit systeem is dat er niets te onderhandelen is, alles gaat via een formele weg.
[..]
Mooi lijstje en heel verstandig.quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:58 schreef revpolen het volgende:
01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Eigenaar / kok
03: Opleiding: MBO zelfstandig werkend kok niveau 5. ( + enkele diploma's er bij )
05: Aantal uren per week: variërend 16 tot 60+ uur
06: Aantal vakantiedagen: zoveel ik wil
08: Bruto maand salaris: 2300
09: Netto maand salaris: 1500
11: Werkervaring: vanaf me 15e in de horeca, banen gehad in Aruba, St.tropez, UK enz.
12: goodies: IPad, iMac, iPhone, lease auto van de zaak, pensioen + ziektekosten op rekening van de zaak,
13: Tevreden?: YUP! Ik kan mezelf veel meer salaris geven... Maar hou het geld liever in me bedrijf zodat ik in slechte tijden ook kan overleven
quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:58 schreef revpolen het volgende:
03: Opleiding: MBO zelfstandig werkend kok niveau 5. ( + enkele diploma's er bij )
11: Werkervaring: vanaf me 15e in de horeca, banen gehad in Aruba, St.tropez, UK enz.
12: goodies: IPad, iMac, iPhone, lease auto van de zaak, pensioen + ziektekosten op rekening van de zaak,
13: Tevreden?: YUP! Ik kan mezelf veel meer salaris geven... Maar hou het geld liever in me bedrijf zodat ik in slechte tijden ook kan overleven
Catering bedrijf,quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:34 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Mooi lijstje en heel verstandig.
Wat heb je precies voor restaurant?
Leuk hoor.quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:58 schreef revpolen het volgende:
Heb dieetkok, sociale hygiene, diploma cateraar, en bedrijfsadministratie er bij. Dus noem het altijd niveau 5 iddquote:Op zaterdag 7 december 2013 15:05 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Leuk hoor.
Dat leek me vroeger ook super toen ik nog echt 100% de horeca wilde doen. Zit zelf ook al jaren in de horeca, maar ik ben een beetje de passie kwijt geraaktVind het wel knap dat iemand dat kan doen voor zo'n salaris. Maar ja ze zeggen ook wel vaker. Horeca moet echt je passie zijn
![]()
Maar niveau 5? Dacht dat die mbo opleidingen maar tot niveau 4 gingen.
ik dacht dat het vrij lastig gaat. Behalve een mogelijk andere baan aangeboden krijgen en evt cursussen kan ik me niet anders voorstellen waarbij een werkgever zou afwijken van de cao.quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat jij niet onderhandelt betekent nog niet dat je niet kan onderhandelen. Die ruimte is er wel alleen wordt dat 1) minder vaak gedaan en 2) door je manager of hr wijs gemaakt dat je niet kan onderhandelen.
Wat dacht je van een tevreden werkgever/marktconform salaris? Als jij een zeer tevreden werkgever hebt en je kan hem wijs maken dat je meer waard bent dan wat je nu krijgt, waarom zal je werkgever niet afwijken van de cao? Het is een kwestie van onderhandelen. Uiteindelijk heeft de werkgever twee opties namelijk of jou een hoger salaris aanbieden, of je zien vertrekken naar een ander werkgever die wel meer wilt bieden, en hij dus opzoek moet gaan naar een ander die net zo goed of beter dan jij presteert.quote:Op zondag 8 december 2013 00:16 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
ik dacht dat het vrij lastig gaat. Behalve een mogelijk andere baan aangeboden krijgen en evt cursussen kan ik me niet anders voorstellen waarbij een werkgever zou afwijken van de cao.
Maar de regering wil marktwerking in de zorg dus dan komt winst maken automatisch om de hoek kijkenquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:55 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ziekenhuis zou altijd kosten dekkend moeten zijn wat word betaald door de overheid. Winst in een ziekenhuis is raar omdat dit altijd ten kostte gaan van betere of snellere zorg.
Klopt. Zit al bijna op modaal. Heb een leuk sprongetje gemaakt toen ik naar een bedrijf ging waar ik stage liep. Komt grotendeels door de branche.quote:Op zondag 8 december 2013 10:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen verkeerd salaris, ruim 30k bruto (ex. winstuitkering) voor een 24-jarige mbo'er.
eerder stoppen met werken, sabbatical, hypotheekvrij wonen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:19 schreef MadDorito het volgende:
Waar spaar je dan precies voor als je oneindig blijft opsparen zonder je consumpties te plegen? Een erfenis?
Bijna datzelfde hier, maar dan hypotheekvrij wonen, sabbatical en eigen onderneming.quote:Op zondag 8 december 2013 21:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
eerder stoppen met werken, sabbatical, hypotheekvrij wonen.
Doel je dan specifiek op de komende reorganisatie of iets anders?quote:Op zondag 8 december 2013 21:17 schreef webbyplus het volgende:
01: Bedrijfstak: Verzekeringen
02: Functie: Testmanager
03: Opleiding: HBO-BI afgestudeerd
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 36 (4x9)
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3400
09: Netto maand salaris: 2275
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 13
12: Goodies: Pensioenregeling, 25% korting op hypotheekrente, korting op verzekering
13: Tevreden?: Ja, vakinhoudelijk. Nee, koers van het bedrijf (Achmea)
Hoezo niets zeggends? Gewoon de stap voor director dusquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ah. Titel wordt iets compleet niets-zeggends. Denk aan "vice president" ofzo
Mag ik vragen in welke regio je werkt? En wat is je markt?quote:Op maandag 9 december 2013 10:37 schreef ioko het volgende:
Update na functioneringsgesprek:
01: Bedrijfstak: Consultancy (projectmanagement, organisatieadvies en procesverbetering)
02: Functie: Medior Consultant
03: Opleiding: WO (Organisatiepsycholoog en Bedrijfskundige)
04: Leeftijd: 33
07: 13e maand: Nee. Wel bonus van zo'n 5 a 7 %.
08: Bruto maand salaris: 3.600
09: Netto maand salaris:Circa 2.200
10: Overuren betaald:Nee.
11: Werkervaring: 7 jaar.
12: Goodies: Laptop, telefoon, leaseauto (Renault Megane), bijdrage internetkosten en bijdrage pensioen (5%). Opleidingsbudget van circa 5.000 euro per jaar.
Tevreden? Redelijk. Ben er dit jaar maar erg weinig op vooruitgegaan (2,5%). Maar dat is de markt. Ga wel minder werken volgend jaar door de komst van een kleine.
Mijn werkgever zit in Utrecht. Werklocaties tot nu toe zijn, Zwolle, Arnhem, Eindhoven, Den Haag, Utrecht.quote:Op maandag 9 december 2013 11:06 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Mag ik vragen in welke regio je werkt? En wat is je markt?
Bij ons gaat ten eerste alles via de afdeling HR. Dus als mijn manager heel tevreden over mij is, dan moet hij eerst de HR manager overtuigen (die mij niet kent). En dan zal het antwoord 9 van de 10x zijn dat het niet mogelijk is.quote:Op zondag 8 december 2013 08:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Wat dacht je van een tevreden werkgever/marktconform salaris? Als jij een zeer tevreden werkgever hebt en je kan hem wijs maken dat je meer waard bent dan wat je nu krijgt, waarom zal je werkgever niet afwijken van de cao? Het is een kwestie van onderhandelen. Uiteindelijk heeft de werkgever twee opties namelijk of jou een hoger salaris aanbieden, of je zien vertrekken naar een ander werkgever die wel meer wilt bieden, en hij dus opzoek moet gaan naar een ander die net zo goed of beter dan jij presteert.
Nergens in de cao staat dat je niet mag afwijken in voordeel van de werknemer. Ik heb een paar vrienden geadviseerd om hetzelfde te doen, enkelen hebben ook boven de prestatieverhoging een paar honderd euro bijgekregen. Ikzelf is een iets ander verhaal, maar mag volgens cao en contract geen overuren schrijven, maar in praktijk wordt ik wel gecompenseerd voor de overuren, of tijd voor tijd of uitgekeerd als loon. Think outside the box. Hoe harder je werkgever jou nodig heeft, des te meer je kan eisen. Geen enkele werkgever ziet graag een goede werknemer vertrekken.
Goed voor elkaar!quote:Op maandag 9 december 2013 20:12 schreef Nat-Water het volgende:
Nou, laat ik er ook even tussenkomen met mijn startersfunctie:
01: Bedrijfstak: Papierindustrie
02: Functie: Officieel: Drying Systems Analyst. Vertaling: Ik inspecteer de efficiency van papiermachines.
03: Opleiding: HBO Chemische Technologie
05: Aantal uren per week: 39
06: Aantal vakantiedagen: 27 + zooitje ATV dagen
07: 13e maand: Nee, wel winstuitkering. Die ligt ergens rond de 3000.
08: Bruto maand salaris: Was het 1e jaar 2250, is nu verhoogd naar 2450.
09: Netto maand salaris: Was het 1e jaar 1790, nieuw netto nog niet duidelijk
10: Overuren betaald: Nope.
11: Werkervaring: Ha, dit is mijn 1e baan. Nu 1 jaar!
12: Goodies: Laptop, iPhone
13: Tevreden?: Ja! Kijk, het loon is misschien niet het allerhoogste ter wereld (zeker in mijn branche) maar ik heb het ontzettend naar mijn zin. Ik reis door de hele wereld voor mijn werk, ik mag ontzettend flexibel zijn (thuiswerken wanneer ik wil, vrij vragen kan bij wijze van spreken nog op de ochtend zelf) en ik heb een vast contract. Dat voor mijn 22 jaar.. ach, het is prima zo
Zolang ik nog goed gehumeurd naar mijn werk kan gaan, daar kan lachen en mijn rekeningen kan betalen + wat overhou vind ik het best.
Precies, de volgende niets zeggende titelquote:Op maandag 9 december 2013 00:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoezo niets zeggends? Gewoon de stap voor director dus
Nou, dat vind ik wel meevallen eigenlijk. Hoe oud ben jequote:Op maandag 9 december 2013 22:33 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Precies, de volgende niets zeggende titel
Ben 33. En ik vind director zelf wat inhoudsloos als je niet daadwerkelijk ingeschreven bent als director van de onderneming. Met name in de financiele wereld is die link volledig verdwenen, wat daarbuiten soms verwarring geeft.quote:Op maandag 9 december 2013 22:35 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wel meevallen eigenlijk. Hoe oud ben je
Op je 33e al director zijn vind ik wel netjes hoor. Ik ken vrij veel mensen in de financiële wereld hier (London) die director, MD of partner zijn maar die zijn over het algemeen 40 en ouderquote:Op maandag 9 december 2013 22:43 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ben 33. En ik vind director zelf wat inhoudsloos als je niet daadwerkelijk ingeschreven bent als director van de onderneming. Met name in de financiele wereld is die link volledig verdwenen, wat daarbuiten soms verwarring geeft.
Enfin, ben zelf nu dus director, zodoende. VP was een voorbeeld, titel hebben wij niet.
Naja, in ons (mijn) wereldje werkt het misschien wat anders, maar je weet wel waar je aan toe bent (ben zelf ook director (of operations).quote:Op maandag 9 december 2013 22:43 schreef Bajskorv het volgende:
En ik vind director zelf wat inhoudsloos als je niet daadwerkelijk ingeschreven bent als director van de onderneming
Natuurlijk, het geeft een bepaalde hierarchy weer. Neemt niet weg dat de titel an sich inhoudsloos is verder, zeker voor buitenstaanders. In de financiele wereld komt VP bijvoorbeeld voor director, dus compleet andersom van jouw industrie. Dat maakt het voor een buitenstaander (iemand die in dit topic naar mijn titel vroeg) wat zinloos.quote:Op maandag 9 december 2013 23:06 schreef static het volgende:
[..]
Naja, in ons (mijn) wereldje werkt het misschien wat anders, maar je weet wel waar je aan toe bent (ben zelf ook director (of operations).
Bij ons in de sector gaat het meestal zo: manager > senior manager > director > VP > CTO.
Dank je, maar ben bijvoorbeeld nog geen partner. Dat komt over 3-4 jaar, als ik zo door ga.quote:Op maandag 9 december 2013 22:44 schreef Stuart het volgende:
[..]
Op je 33e al director zijn vind ik wel netjes hoor. Ik ken vrij veel mensen in de financiële wereld hier (London) die director, MD of partner zijn maar die zijn over het algemeen 40 en ouder
Gezien jouw bedrijfstak en username, kan ik bij jullie niet iets betekenen op waterzuiveringsgebied?quote:Op maandag 9 december 2013 20:12 schreef Nat-Water het volgende:
Nou, laat ik er ook even tussenkomen met mijn startersfunctie:
01: Bedrijfstak: Papierindustrie
02: Functie: Officieel: Drying Systems Analyst. Vertaling: Ik inspecteer de efficiency van papiermachines.
03: Opleiding: HBO Chemische Technologie
05: Aantal uren per week: 39
06: Aantal vakantiedagen: 27 + zooitje ATV dagen
07: 13e maand: Nee, wel winstuitkering. Die ligt ergens rond de 3000.
08: Bruto maand salaris: Was het 1e jaar 2250, is nu verhoogd naar 2450.
09: Netto maand salaris: Was het 1e jaar 1790, nieuw netto nog niet duidelijk
10: Overuren betaald: Nope.
11: Werkervaring: Ha, dit is mijn 1e baan. Nu 1 jaar!
12: Goodies: Laptop, iPhone
13: Tevreden?: Ja! Kijk, het loon is misschien niet het allerhoogste ter wereld (zeker in mijn branche) maar ik heb het ontzettend naar mijn zin. Ik reis door de hele wereld voor mijn werk, ik mag ontzettend flexibel zijn (thuiswerken wanneer ik wil, vrij vragen kan bij wijze van spreken nog op de ochtend zelf) en ik heb een vast contract. Dat voor mijn 22 jaar.. ach, het is prima zo
Zolang ik nog goed gehumeurd naar mijn werk kan gaan, daar kan lachen en mijn rekeningen kan betalen + wat overhou vind ik het best.
Dat klopt, daar heb je gelijk in. Alleen is mijn bedrijf een 'extern' bedrijf en levert onderdelen / kennis mbt het papiermaakproces zelf. We produceren zelf dus geen papierquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gezien jouw bedrijfstak en username, kan ik bij jullie niet iets betekenen op waterzuiveringsgebied?Papierfabrieken hebben vaak een (grote) waterzuivering.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Een loonsverhoging voor het nieuwe jaar is vaak gebaseerd op het boekjaar van het bedrijf waar je werkt, en vaak wordt er gekeken naar je performance van het jaar ervoor. Aangezien je 1 december begint heb je geen historie en zul je hoogstwaarschijnlijk geen verhoging krijgen (en redelijk terecht lijkt me)quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:48 schreef ikjijallebei het volgende:
Ik zie iedereen praten over loonsverhoging (voor volgens kalenderjaar). Hoe zit het als je pas sinds 1 december werkzaam bent, en totaal geen ervaring hebt? Heb je dan ook al recht op loonsverhoging of?
Vraag ik ook af. Ben begin september begonnen bij mijn nieuwe werkgever. Uiteraard wel de arbeidsvoorwaarden uitonderhandeld tijdens de contractbespreking. Het is de afgelopen maanden wel goed gegaan, maar vind het toch wel lastig om er na een paar maanden al over te beginnen. Zeker omdat mijn salaris en voorwaarden al prima zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:48 schreef ikjijallebei het volgende:
Ik zie iedereen praten over loonsverhoging (voor volgens kalenderjaar). Hoe zit het als je pas sinds 1 december werkzaam bent, en totaal geen ervaring hebt? Heb je dan ook al recht op loonsverhoging of?
Heb ik ook, zo'n klote pensioen. Bij PMTquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:32 schreef Roffa010 het volgende:
01: Bedrijfstak: Inkoper / Ziekenhuis
03: Opleiding: HBO + Nevi 1/2
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 36 (4x9)
07: 13e maand: ja 8,3% (volgend jaar 8,5%)
08: Bruto maand salaris: 3.325
09: Netto maand salaris: 2.150
10: Overuren betaald: Tijd voor Tijd
11: Werkervaring: 5 jaar.
12: Goodies: Uitruilen reiskosten/Fietsplan/Opleiding.
13: Tevreden?: Ja, al baal ik wel extreem van mijn bruto/netto verhouding t.o.v. vrienden. Dit komt vooral doordat we in de zorg 12.2% afdragen aan ons pensioen.
Naar een andere functieschaalquote:Op woensdag 27 november 2013 17:10 schreef Pap89 het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw/Fundering
02: Functie: Fundering
03: Opleiding: Mbo (niet gerelateerd)
05: Aantal uren per week: 40 (meestal 50 door overuren)
06: Aantal vakantiedagen: 25+ een hoop atv dagen (17-20)
08: Bruto maand salaris: omgerekend 2654 (4wekelijks loon)
09: Netto maand salaris: 2200+- (waarvan 350-400 door overuren)
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 4 jaar gerelateerd.
12: Goodies: Mobiel abonnement, prive tanken met korting (20% bovenop advies), 10min van huis
13: Tevreden?: Sinds kort weer 100 bruto erbij (4 wekelijks), zwaar werk, maar met overuren erbij wel een leuk salaris.
Update na beoordelingquote:Op donderdag 28 november 2013 23:28 schreef Fukushima het volgende:
01: Bedrijfstak: industrial
02: Functie: service manager
03: Opleiding: MBO bol 4 telematica
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 40
07: 13e maand: nee (wel 4% winstuitkering)
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 2175
11: Werkervaring: 8
12: Goodies: smartphone / laptop
13: Tevreden?: jepen er zit nog genoeg rek in de schaal
Ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:08 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Naar een andere functieschaal
01: Bedrijfstak: Bouw/Fundering
02: Functie: Fundering
03: Opleiding: Mbo (niet gerelateerd)
05: Aantal uren per week: 40 (meestal 50 door overuren)
06: Aantal vakantiedagen: 25+ een hoop atv dagen (17-20)
08: Bruto maand salaris: omgerekend 2850 (4wekelijks loon)
09: Netto maand salaris: 2100+- ( +350-400 door overuren)
11: Werkervaring: 4 jaar gerelateerd.
12: Goodies: Mobiel abonnement, prive tanken met korting (20% bovenop advies), 10min van huis
13: Tevreden?: Jazeker!, klim van 300 bruto ivm 1 maand geleden. Zeker in deze branche.
Bizar. 29, mbo, idioot veel vakantiedagen en dan bovenmodaal verdienen. Ik vind het een hoop geld. Wel lekker voor je hoor, maar ik blijf me verbazen over de bedragen die betaald worden in sommige functies.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:19 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Update na beoordeling
Ga nu naar 3225
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |