abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132818497
Dit is een topic voor de al dan niet vrij langzame vorderingen van onze verbouwing. Delen doen we zelf, andere delen besteden we uit omdat we daar gewoon de skills en tijd niet voor hebben, we maken veel beginnersfouten, doen best wat goed, en zijn niet al te kies- en nauwkeurig. Dat laatste zorgt nog wel eens wat voor extra (toekomstig..) werk, maar vooralsnog zit er gestaag vooruitgang in!

Het huis, een semi-detached extended cottage, is ergens aan het eind van de 19e eeuw gebouwd en was oorsporonkelijk vrij klein (vooral smal) en er zaten geen keuken en badkamer in, want dat hadden ze toen niet nodig ;) :')
Ergens in de 50'er jaren is de eerste aanbouw (extra slaapkamer, badkamer) eraan gebouwd en in de laatste 20 jaar verschenen er een garage en een (nieuwe) keuken.

We konden er zo in. Niet meteen onze smaak natuurlijk, alles, en het wordt een groots project om alles uiteindelijk naar de zin te krijgen, maar dat hindert ons niet. Leuk juist om er tijdens het wonen steeds meer dingen aan te passen.

:% Wat we nog moeten doen (1 november update):

• 3e slaapkamer aanpakken
• hal laten behangen (gebeurt begin november)
• plinten verven in de badkamer
• studeerkamer af maken: planken in de nissen (gebeurt begin november)

Oude foto's onder spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* w/ Voor- en na foto's tot op heden:

Die ga ik binnenkort even updaten.

[ Bericht 8% gewijzigd door motorbloempje op 02-11-2015 17:45:30 ]
Ja doei.
pi_132818518
Wat moet er nu allemaal nog gebeuren?

Never mind:
quote:
Wat we nog moeten doen:

tegeltjes in de keuken (behang met randje ;( ) bijna klaar!
hal behangen
badkamer afmaken: tegels op de vloer, toilet en wasbasin plaatsen en inbouw kast maken
studeerkamer af maken (behang, boekenkasten naast de schouw)
dining room aanpakken: lelijke gesausde muur weg zien te krijgen en schilderen
boven een toilet/wastafel plaatsen. Daarvoor offeren we een deel van de derde slaapkamer op
Of je leest de OP, Isa.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132818532
Zie de geupdatete (maar incomplete) lijst in de OP ;)
Ja doei.
pi_132818545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Zie de geupdatete (maar incomplete) lijst in de OP ;)
Je doet wel ;) maar je dacht |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132820052
JA, MENS! LEES NOU TOCH EENS POTDOMME :( :( :( :r
Ja doei.
pi_132820106
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
JA, MENS! LEES NOU TOCH EENS POTDOMME :( :( :( :r
Je geeft zo wel het goede voorbeeld he, als moderator o|O
pi_132820822
En jij bent?
Ja doei.
pi_132820842
Zo. Muurtegels zijn gevoegd (wij zijn zulke pro's!), zo maar eens ons buigen over de vloertegels! :o :%
Ja doei.
pi_132821318

Uurtje klussen :+
Ja doei.
  Moderator zaterdag 2 november 2013 @ 14:48:39 #10
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_132823265
Isa, ik doe met je mee qua half lezen van de OP :D Ik las de eerste zin en dacht WAT ZONDE NEEE WAAROM?! En toen bedacht ik dat de verhuizing er natuurlijk al op zat en dat dít de verbouwing van de verhuizing was :') :') Dat er zeg maar een reden was dat t doorgestreept was :+

Maar hij gaat lekker MoBlo *O* *O* Ik vind jullie tegels echt mooi O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_132825844
Zal de OP vandeweek ook even helemaal aanpassen enzo, maar daar hebben we vandaag geen tijd voor... :')

Net de hele badkamer uitgetekend, op de grond en op de tegels, netjes genummerd ook alles, dus zo de tegels slijpen en daarna hopelijk ze op de grond leggen. Wel vanuit het midden, netjes, begonnen met meten, maar het leggen moet straks echt van achter naar voren omdat de badkamer te klein is om er nog om heen te kunnen lopen als je in 't midden begint: dan lijm je écht niet meer lekker. Maargoed, zoals met alles hier, zeggen we: "we moeten er maar rekening mee houden dat we alles zelf hebben gedaan, dus niet alles is perfect.."

:)
Ja doei.
pi_132827105
Mr.Mo is een baas met de slijptol! Het wordt nog wat! :P :z Wordt wel weer een latertje.. maargoed.. dat zijn we wel gewend inmiddels. Het pizza bestellen helaas ook :') :')_!
Ja doei.
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:06:41 #13
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_132830059
Op de wc in de garage is ook wifi. :D
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_132830088
TMI... ;(

Tussen de bedrijven door ook nog even via ebay een bureau gekocht voor in de studeerkamer :9
Alle tegels zijn nu geslepen, zo even pizza eten en dan gaan de tegels erin... spanning ende sensatie :o Het is maar wat, dat zelf klussen...
Ja doei.
pi_132830221
Met zulke updates wordt het net een soap. Volgende keer in MoBlo's Verbouwing... :+
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_132830419
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:06 schreef Wolve000 het volgende:
Op de wc in de garage is ook wifi. :D
_O-

Hey mobiele eenheid ;)
pi_132831135
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:11 schreef WheeleE het volgende:
Met zulke updates wordt het net een soap. Volgende keer in MoBlo's Verbouwing... :+
Ik kan niet zoveel doen als Wolve aan 't slijpen is :') O-) En nu wachten op de pizza...

Dus, nog maar wat foto's:

2 moeten nog even bijgesneden worden. Maar nu eerst pizza :9
Ja doei.
pi_132831282
quote:
Voor- en na foto's tot op heden:
Het zijn voor en tijdens foto's
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 november 2013 @ 20:02:50 #19
269689 crew  Viv
pi_132832212
Oh die 2 rijen ontbrekende tegels rechts op de muur zitten me nog steeds dwars :D
Zeer productieve dag trouwens, goed bezig! _O_
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:07:03 #20
63722 z80
I fink you freaky
pi_132832392
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik kan niet zoveel doen als Wolve aan 't slijpen is :') O-) En nu wachten op de pizza...

Dus, nog maar wat foto's:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

2 moeten nog even bijgesneden worden. Maar nu eerst pizza :9
ik blijf het knap vinden. bijsnijden. bij mij gaat er altijd een stukje vanaf.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_132842887
De vloer ligt! Nou ja, al een uurtje .. Even wat opgeruimd en nu bier! Maar 2 tegels die wat dubieus liggen, maar gelukkig op de plekken waar toilet en wasbak komen... Morgen voegen!
Ja doei.
pi_132854045
En ineens leek het wel heel erg op een vloer :o

Ja doei.
pi_132866974
Iemand die hier meeleest toevallig nog tips voor het ophangen van planken aan weerszijden van een schouw? In de studeerkamer willen we aan beide kanten dus een boekenkast maken, de ene kant is 106cm breed, de andere kant 137cm breed. Het moeten stevige planken zijn (want boeken) en een beetje simpel (wel stevig!) te bevestigen.
Ja doei.
pi_132868018
Ik denk dat je dan op zoiets uit komt:

Stevig genoeg voor boeken en makkelijk te bevestigen. Maar of je het mooi vind is een 2e..
pi_132868451
Ja, nee... dat hebben we liever niet nee :@
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')