abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 07:57:44 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132816874
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 01:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overigens zijn er andere dingen die wel echt verdwijnen en/of onder vuur liggen....
De wereld is in rap tempo wel aan het veranderen, van verzorgingsstaat naar participatie maatschappij bijv.
De tv en de omroepen zoals we die kenden verdwijnen, de kranten, de tijdschriften, de bibliotheek, de postbode is al weg, de fotograaf is straks weg, veel kleine neringdoenden met een winkeltje gaan weg, werken met behoud van uitkering, het daardoor verdrijven van betaald werk, ook in de zorg, eerstehulpers die moeten worden ingezet als hulpverleners, geen politie meer maar buurtpreventie, arbeidsrechten verdwijnen, je pensioen verdwijnt, een overheid die lukraak ingrepen in je portemonnee doet, banken die het frauderen tot kunst hebben verheven........... Ja, de JSF blijft ja... :').
Ik hoor je daar allemaal niet over (of wel?), dat lijkt me iets waar je je meer druk over moet maken, denk ik, dan een discussie over Zwarte Piet, of een halfslachtige poging om de kerstboom te elimineren...
Dat al die overheid wordt afgeschaft zou in principe mooi zijn (wanneer de belastingtarieven in gelijke mate zouden dalen!). Verder heb ik vaak genoeg een topic geopend over de EU en het verlies van de Nederlandse soevereiniteit.

Nogmaals: het gaat niet om Zwarte Piet of de Kerstboom. Dan zou niet het halve Nederlandse volk in opstand komen. Het gaat erom dat men voelt dat de eigen identiteit zwaar onder druk staat.
The End Times are wild
pi_132816877
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
Maar vanwaar de ophef over "multiculturele tradities"? Nederlanders hangen toch zelf een buitenlands geloof aan, namelijk het christendom wat uit het Midden-Oosten komt..? Multicultureler dan dat kan bijna niet. _O-

Als men de Nederlandse authentieke cultuur werkelijk belangrijk vindt dan moet men het christendom weg doen en weer Thor en Freya gaan eren. Wat op zich op leuk lijkt.
Ben ik ook wel voor. WODAN! WODAN! :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 2 november 2013 @ 07:59:40 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132816885
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 03:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die verscheidenheid hebben we hier toch, juist daardoor ligt de Zwarte Piet onder vuur...
Overigens zou de Zwarte Piet aangepast kunnen worden in time, de kerstboom, die gaat nooit weg, want dat is je eigen huiskamer waar die staat... en dan nog, als de kerstboom verdwijnt, dat is de verscheidenheid die je voorstaat... toch?
Nogmaals geldt net zo hard voor Lodewijk14 als voor jou, er zijn dingen aan het verdwijnen die heel wat meer definitie gaven aan onze "gemeenschappelijke identiteit" maar hoor ik jou daar over...?
Neem de versoepeling van het arbeidsrecht bijv.... dat is een handjeklap geweest nu...
Volgens mij ben je ook niet zo jong meer, als partner van Gia, dus kom op, wat vind je daar nou eigenlijk van, dat is echt iets wat effect zou kunnen hebben op je leven... Niet het afschaffen van Zwarte fucking Piet of die kerstboom die 2 van de 52 weken in je huiskamer staat, en die alleen maar uitvalt, tot op het moment dat je huisdieren zich pijnigen aan de uitgevallen naalden...
O, ja huisdieren ook maar afschaffen dan. :').
blijkbaar raken abstracte zaken als de versoepeling van het arbeidsrecht de mensen niet zo. In ieder geval geen 2,2 miljoen likes in 3 dagen.
The End Times are wild
  zaterdag 2 november 2013 @ 08:06:13 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132816906
De kerstboom is juist niet Christelijk maar heidens, zwarte kousen grefo's hebben dan ook geen kerstboom.

De krokusvakantie is in februari en de paasvakantie rond april, de enige koppeling die je tussen die twee zou kunnen maken is dat de krokusvakantie rond carnaval is en dat de datum van Pasen afhankelijk is van die data, as-woensdag, witte donderdag, dolle dinsdag :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 2 november 2013 @ 08:51:23 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_132817176
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:19 schreef Zienswijze het volgende:

Als men de Nederlandse authentieke cultuur werkelijk belangrijk vindt dan moet men het christendom weg doen en weer Thor en Freya gaan eren. Wat op zich op leuk lijkt.
Dan hadden we afgelopen maandag in zak en as gezeten...
pi_132817248
BONK BONK BONK!!! OPENMAKEN, KERSTBOMENPOLITIE!!!

ZO MENEERTJE, ALS IK EEN KLEIN BOOMPJE MET KLUIT IN POT NEEM DAN KOMT NIEMAND DAAR ACHTER, DACHTEN WIJ ZEKER HÈ?! EN DAN LATER OOK NOG EENS IN DE TUIN SPITTEN!

KNUPPEL KNUPPEL HENGST HENGST!!

AU AU, maar ik dacht...

ZO, WE SLAAN NOG AAN HET DENKEN OOK!!!

HENGST KNUPPEL KNUPPEL HENGST!!

*kggggggggggg* Centrale, ja we hebben hier weer een gevalletje kerstoverlast, regelen jullie het even met het KOD, over.

:')
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:07:13 #157
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132817271
quote:
8s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:28 schreef pfaf het volgende:
Laat 'men' eens wat Halloween doen. Dat is pas cultuurvervuiling. :(
dronken chicks met outfits kleiner dan de snor van Adolf cultuurvervuiling noemen :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_132817317
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:07 schreef n8n het volgende:

[..]

dronken chicks met outfits kleiner dan de snor van Adolf cultuurvervuiling noemen :')
:D
pi_132817329
Ik zie vrij weinig nieuws in dit ontzettend matige trollberichtje van een of andere blogger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')