Als je dingen uit je eigen gewoonten en cultuur gaat schrappen, is het nooit een verrijking natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie het probleem niet.. Dat er mensen van een andere cultuur bijkomen kan ook een verrijking zijn en een vermeerdering van het aantal feestdagen ipv een aanslag op onze eigen cultuur die we onszelf nog aandoen ook.
Ik weet niet hoor, maar de krokusvakantie was bij ons gewoon de voorjaarsvakantie, in februari. Pasen komt veel later.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:06 schreef LXIV het volgende:
Op subtiele wijze is trouwens de Paasvakantie ook al afgeschaft. Die heet nu 'Krokusvakantie'. Toen dat gebeurde was het Nederlandse volk minder op zijn hoede en dit is zonder al te veel aandacht afgeschaft.
Ik betoog juist dat we dat dan ook niet moeten doen..quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als je dingen uit je eigen gewoonten en cultuur gaat schrappen, is het nooit een verrijking natuurlijk.
Het gaat primair om het artikel op Krapuul. En let maar op, dat is misschien het eerste anti-kerstartikel dit jaar maar er zullen er nog heel wat volgen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:25 schreef Xa1pt het volgende:
Omdat er ergens geen kerstboom stond is dat een bedreiging voor de cultuur. Vind je dat zelf niet een blijk van enorm wantrouwen richting die cultuur getuigen TS?
Blijkbaar voelen 'wij' ons zo minderwaardig dat we al onze eigen gewoonten, normen en waarden willen opdoeken, om de 'anderen' meer ruimte te geven voor de hunne. Ik snap er gen hol van.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als je dingen uit je eigen gewoonten en cultuur gaat schrappen, is het nooit een verrijking natuurlijk.
Je weet dat het vereren van bomen al veel ouder is dan het Christendom en ook door Germanen werd gedaan? Het Christendom heeft dit heidense gebruik overgenomen om heidenen een makkelijkere transitie tot het Christendom te geven.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:26 schreef Wespensteek het volgende:
Dat hele kerst hoort niet bij de Nederlandse cultuur, vroeger waren we tenminste nog echte Germanen.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:47 schreef PKRChamp het volgende:
Er is niets christelijks aan kerstmis, het is een heidens feest net als carnaval en heeft derhalve niets te maken met de joods/christelijke traditie.
Nee, een kindervriend die alom geliefd is en cadeautjes uitdeelt. Hoe kan die nu kwetsend zijn?quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:50 schreef Morrigan het volgende:
En nog steeds snap ik niet hoe een kerstboom kwetsend kan zijn.
En Pasen en de Meiboom (daar werd nog heel wat onder afgeneukt vroeger) en alles wat met zon en maanstanden te maken heeft, of rare heiligen met helpers, zaken die om middernacht plaatsvinden, witte wieven etc. Allemaal een heidense achtergrond en ingepast in het christendom.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:47 schreef PKRChamp het volgende:
Er is niets christelijks aan kerstmis, het is een heidens feest net als carnaval en heeft derhalve niets te maken met de joods/christelijke traditie.
Nee, die is iets opgeschoven en heet nu "meivakantie". De reden was niet om iets christelijks / Nederlands te verbieden maar omdat het gewoon praktischer was om een vakantie te hebben die niet de ene keer rond 25 maart en de andere keer rond 25 april lag.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:06 schreef LXIV het volgende:
Op subtiele wijze is trouwens de Paasvakantie ook al afgeschaft. Die heet nu 'Krokusvakantie'.
Dat neuken onder de Meiboom lijkt mij dan wel weer erg gaaf om mee te maken, lijkt mij wel intressant waarom de oude Germanen hun geloof hebben opgegeven en deels hun feesten ter faveure van het christelijk geloof.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En Pasen en de Meiboom (daar werd nog heel wat onder afgeneukt vroeger) en alles wat met zon en maanstanden te maken heeft, of rare heiligen met helpers, zaken die om middernacht plaatsvinden, witte wieven etc. Allemaal een heidense achtergrond en ingepast in het christendom.
En waarom denk je dat ze dat doen volgens jou?quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, een kindervriend die alom geliefd is en cadeautjes uitdeelt. Hoe kan die nu kwetsend zijn?
Het gaat niet om kwetsen. Het gaat om het, stukje bij beetje, afbreken van de Nederlandse identiteit. Omdat daar onze kracht in zit.
De romeinen hebben de oorloguiteindelijk niet gewonnen met hun legers, ze kwamen wel een eind. Maar ze hebben m,et handel, rijkdom en technologie (riolering, badhuizen, bouwkunst etc.) de mensen voor zich gewonnen. Later kwam vanuit rome/constantinopel het christendom. De romeinen hadden geen probleem met een paar goden meer of minder. Wat zij zo erg vonden aan het christendom is dat de rest van de goden werd ontkend. Later werden de romeinse keizers ook christelijk.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat neuken onder de Meiboom lijkt mij dan wel weer erg gaaf om mee te maken, lijkt mij wel intressant waarom de oude Germanen hun geloof hebben opgegeven en deels hun feesten ter faveure van het christelijk geloof.
Zie je ook bij vlees eten, daar verschuift het debat ook steeds meer. Het wordt nu al als een gegeven beschouwd dat het ongezond en barbaars is.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De tactiek van de 'progressieven' is dan ook niet om zo'n Zwarte Piet in één jaar af te schaffen. Hun tactiek is om gutta cavat lapidem het hele feest uit te hollen. Dus ieder jaar Zwarte Piet een tikkeltje verdachter te maken. En als de eerste gemeente over de dam is en voor kleurpieten kiest, dan volgt de rest binnen een paar jaar.
Dat is nog gewoon voorbehouden aan een klein groepje radicalen volgens mij hoor.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zie je ook bij vlees eten, daar verschuift het debat ook steeds meer. Het wordt nu al als een gegeven beschouwd dat het ongezond en barbaars is.
Dit is interessant in het kader van hun motieven en methoden (de wiki-pagina)quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En waarom denk je dat ze dat doen volgens jou?
quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lees anders maar eens wat over deze neo-Marxist avant la lettre: http://de.wikipedia.org/wiki/Antonio_Gramsci
Hij alleen is een van de grootste oorzaken van alles wat er nu in Europa gebeurd. Heel interessant. Zijn filosofie was niet om met geweld allerlei Marxistische ideeën af te dwingen. Zijn idee was om heel geleidelijk, in de loop van vele decennia, langzaam Marxistische en andere gelijkheidsidealen in de hoofden van de Europeanen te krijgen. Gewoon zolang herhalen totdat ze waarheid werden. Al waren die ideeen nog zo onlogisch en abject. Herhalen, herhalen, herhalen. Generatie op generatie. Strategische posities in het onderwijs en in de media bezetten. En die ideeen herhalen en herhalen. Stukje bij beetje. Iedereen die de kleren van de Keizer niet zag 'kaltstellen' of belachelijk maken.
Zijn bedachte processen lopen nog steeds.
Echt? In de Randstad misschien onder bepaalde kringen. Hier nog niet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zie je ook bij vlees eten, daar verschuift het debat ook steeds meer. Het wordt nu al als een gegeven beschouwd dat het ongezond en barbaars is.
In de Randstad ook niet hoor.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Echt? In de Randstad misschien onder bepaalde kringen. Hier nog niet.
Ok. Gelukkig. Maar het is goed mogelijk dat (veel) vlees eten over 20 jaar of zo als lichtelijk asociaal gezien wordt. Net als roken nu. Als ze dat willen natuurlijk. Ik denk niet dat vlees eten het primaire doel is.quote:
Inderdaad, bijna iedereen die ik hier ken in de randstad eet vlees.quote:
Hmm.. zal het dan toch mijn perceptie zijn. Ik heb de indruk dat de toon toch wel aardig veranderd is. Maar goed, is niet hard te maken, dus nevermindquote:
Ik ken wel een vegetariër hier in Rotterdam, en een paar mensen die niet elke dag vlees eten.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Inderdaad, bijna iedereen die ik hier ken in de randstad eet vlees.
Als iemand dat zo wil zien dan moet dat maar. Zolang niemands vrijheden worden ingeperkt besteed ik daar geen aandacht aan.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Gelukkig. Maar het is goed mogelijk dat (veel) vlees eten over 20 jaar of zo als lichtelijk asociaal gezien wordt. Net als roken nu. Als ze dat willen natuurlijk. Ik denk niet dat vlees eten het primaire doel is.
Gelukkig maar! Hier in Brabant hebben wij echt kei-veel varkens waar we vanaf moeten.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Inderdaad, bijna iedereen die ik hier ken in de randstad eet vlees.
Ik eet ook niet elke dag vlees. maar dat is niet bewust. Is ook iets anders dan vegetariër zijn, omdat die vlees weglaten uit principes.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ken wel een vegetariër hier in Rotterdam, en een paar mensen die niet elke dag vlees eten.
Je kunt je afvragen in hoeverre je van vrijheid kunt spreken onder permanente maatschappelijke en sociale druk. En voor wat rokers betreft: die hadden vroeger de vrijheid om in de trein, op bureau, etc overal te roken tegen een schappelijke prijs. Die vrijheid is ze wel ontnomen. Goede zaak of niet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als iemand dat zo wil zien dan moet dat maar. Zolang niemands vrijheden worden ingeperkt besteed ik daar geen aandacht aan.
Daar kun je wel een hoop rookworsten uit halen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Hier in Brabant hebben wij echt kei-veel varkens waar we vanaf moeten.
Fokken.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar kun je wel een hoop rookworsten uit halen.
Maar hoe kom je aan een overschot varkens?
De kwalijke zaak is dat de overheid zich daarmee bemoeit.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen in hoeverre je van vrijheid kunt spreken onder permanente maatschappelijke en sociale druk. En voor wat rokers betreft: die hadden vroeger de vrijheid om in de trein, op bureau, etc overal te roken tegen een schappelijke prijs. Die vrijheid is ze wel ontnomen. Goede zaak of niet.
Dat snap ik, maar het komt nu over alsof er meer gefokt is dan dat er vraag naar is.quote:
Oh nee, dat valt wel mee. De export loopt volgens mij zelfs beter dan ooit. Wat ik er van hoor dan, want zelf doe ik niks met varkens, behalve dan dat ik inwoner van Brabant ben.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het komt nu over alsof er meer gefokt is dan dat er vraag naar is.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met drank op achter het stuur is een kwalijke zaak, omdat dat gevaarlijk kan zijn voor de rest van de weggebruikers.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De kwalijke zaak is dat de overheid zich daarmee bemoeit.
Er is welgeteld één noemenswaardig antecedent te noemen. Eén uit 2009...quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat primair om het artikel op Krapuul. En let maar op, dat is misschien het eerste anti-kerstartikel dit jaar maar er zullen er nog heel wat volgen.
In het immer op ons voorlopende en politiek-correcte VS speelt dit onderwerp al veel langer: http://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_controversyquote:Op vrijdag 1 november 2013 23:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is welgeteld één noemenswaardig antecedent te noemen. Eén uit 2009...
De verantwoordelijkheid voor de veiligheid ligt bij de eigenaar van de weg. Dat zou de overheid niet moeten zijn, want die zou niet moeten bestaan.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met drank op achter het stuur is een kwalijke zaak, omdat dat gevaarlijk kan zijn voor de rest van de weggebruikers.
Ook hier worden welgeteld 6 situaties genoemd in de gehele VS, van 2000 tot 2010. In 2010 3. Als je dat wat oppervlakte betreft vergelijkt met Nederland stelt het net zoveel voor als die ene Haagse hogeschool.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het immer op ons voorlopende en politiek-correcte VS speelt dit onderwerp al veel langer: http://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_controversy
Het is ook zo dat bijvoorbeeld een VS-president het kwalijk wordt genomen als hij kerstkaarten verstuurt met Merry Christmas. Dat moet tegenwoordig Happy Holidays of iets dergelijks zijn.
dat heet vrije meningsuiting.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat primair om het artikel op Krapuul. En let maar op, dat is misschien het eerste anti-kerstartikel dit jaar maar er zullen er nog heel wat volgen.
Dat is jouw mening hierover.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat heet vrije meningsuiting.
Maar denk je dat er een complot erachter zit ?
Ik ben ook niet echt dol op kerstmis. Er zit zoveel flauwekul en schijnheiligheid aan verbonden . Het verdwijnen van kerstmis is echt geen groot verlies. Echt niet het einde van Nederland.
Lul niet zo slap, dat gristentuig heeft juist de hele politiek daar overgenomen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het immer op ons voorlopende en politiek-correcte VS speelt dit onderwerp al veel langer: http://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_controversy
Het is ook zo dat bijvoorbeeld een VS-president het kwalijk wordt genomen als hij kerstkaarten verstuurt met Merry Christmas. Dat moet tegenwoordig Happy Holidays of iets dergelijks zijn.
Bovendien de kerstboom is van oorsprong een heidens cultureel fenomeen, en tegenwoordig een internationaal fenomeen...quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:08 schreef ShevaJB het volgende:
Is dit niet een beetje stemmingmakerij? Nederland heeft door massale steun aangegeven achter de eigen culturele waardes te blijven staan. Zo vlot zal het niet lopen.
Ik vind kerst heel wat minder schijnheilig dan de goedheiligman hoor...quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat heet vrije meningsuiting.
Maar denk je dat er een complot erachter zit ?
Ik ben ook niet echt dol op kerstmis. Er zit zoveel flauwekul en schijnheiligheid aan verbonden . Het verdwijnen van kerstmis is echt geen groot verlies. Echt niet het einde van Nederland.
Hoezo? Van Sinterklaas wordt in elk geval als het kind een jaar of 6 is eerlijk verteld dat hij niet bestaat.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind kerst heel wat minder schijnheilig dan de goedheiligman hoor...
Je, het christendom is er mee verbonden, en dat schopt men graag tegen aan...
Als je dood wilt, wat houdt je dan tegen? Laat andere mensen er buiten alsjeblieft.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:08 schreef TLC het volgende:
Mensen beginnen steeds meer watjes te worden die hun vrienden op fb hebben en die 95 % van de tijd op een beeldschermpje turen.
Soms smacht je echt naar zo'n tweede meteoriet die destijds ook de dinosauriers de das omdeed.
Ik wil bij lange na niet dood, maar op zulke momenten dat ik zo'n dingen hoor denk ik weleens zat er maar ergens een f5 knopjequote:Op zaterdag 2 november 2013 00:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je dood wilt, wat houdt je dan tegen? Laat andere mensen er buiten alsjeblieft.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:18 schreef Peunage het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit iemand horen klagen over kerstbomen. Echt. Nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |