abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:26:02 #101
381212 Gulara
From the future
pi_132818723
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Werkte hier als een tiet! :Y
Eehm Coco, niet om het een of ander hoor. Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ie kurken tussen de billen van je baby stopt hoor. :o

Welke Carvan Cevitam kan ik laten invliegen.

Hij lijkt er wel last van te hebben. Hoewel het moeilijk te zeggen is want:
A. Hij jankt om zo'n beetje alles de afgelopen twee dagen :')
B. Ik ben te moe om te ontdekken wat z'n probleem nu is. :')

En loj! *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O* *O* *O* :o *O* *O*
Wat fijn!

Was het nou de osteopaat wat uiteindelijk zo geholpen heeft?
pi_132818773
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:18 schreef Loj het volgende:
Meiden!!!!!!!
Ik heb ff geen tijd om te reageren en bij te lezen (komt nog wel vandaag) maar dit moeten jullie horen!!!!

Ow heeft doorgeslapen!!!!!!! (Van 23.00-6.30)
*O* *O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O*
Wat zul jij je brak voelen vandaag :')

En tegen kapotte billen:
- sudocreme en bepanthen om de beurt smeren werkt hier als een trein
- maizena in de luier
- zoveel mogelijk bloot
- voor het schoonmaken veel deppen en met een hydrofiel washandje met wat water ipv met die billendoekjes
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:29:15 #103
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132818787
*O* Loj!!

Omen, hier ook geen ritme in de slaap. Ze slaapt wel nog steeds heel veel. Gisteravond bijv van 19-21:45, wakker gemaakt voor voeding om 22u, weer naar bed om 22:30, 06:00 eruit gehaald voor voeding, 07:00 weer slapen tot 9:30 en nu slaapt ze sinds een kwartiertje alweer.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_132819294
Het is zo's loopwagentje

Deze dus

Dit is overigens niet Riley. :D
Die heb ik alleen op de film. En een crappy bewogen foto

Loj *O*
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:02:16 #105
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132819453
Loj! *O* super zeg!

Gulara, dat wat danic zegt :P . klinkt als luieruitslag namelijk. En als ik alle symptomen zo hoor heeft ie of een naar virus je te pakken of zijn er tandjes op komst.

Coco, Is ze al bijna jarig? :o

Omen _O_ voor je megapost en tof loop wagentje.
pi_132819495
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:55 schreef Omentielvo het volgende:
Het is zo's loopwagentje

Deze dus

[ afbeelding ]

Dit is overigens niet Riley. :D
Die heb ik alleen op de film. En een crappy bewogen foto

Loj *O*
Die heeft Saar ook, groot succes :Y Alleen slingeren die balletjes/figuurtjes echt overal en nergens door het huis :+

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:02 schreef pessie het volgende:
Coco, Is ze al bijna jarig? :o
Woensdag al! :Y En dinsdag viert ze haar verjaardag op de opvang :)
pi_132819781
quote:
Meiden!!!!!!!
Ik heb ff geen tijd om te reageren en bij te lezen (komt nog wel vandaag) maar dit moeten jullie horen!!!!

*O* *O* *O* *O* *O*
Wat goed!!! *G* *G*
Heb je zelf ook goed geslapen?
pi_132819789
Omen lekker een avondje weg!
Gulara wat zielig :'( hier was het wondermiddel zinkolie en maizena. En andere billendoekjes want die ik had prikten. En idd lekker veel bloot laten, misschien in zn blote billen buiten? Weet niet hoe t weer nu is :P Als het niet beter wordt kan het ook een schimmelinfectie zijn, dan even langs de ha, zalfje halen. Hier had L toen kleine rode stipjes bloed bij t deppen.

Loj wat geweldig O+ O+ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *1000
Enig idee hoe t kwam? (dan ga ik dat ook meteen doen :+ )

L was hier vannacht van 2 tot 3 wakker en aan het huilen. Ik dacht zelf aan verlatingsangst want hij was stil toen ik kwam en ging brullen toen ik weer weg ging. Dan is het meestal geen honger of pijn, dan huilt hij door met mij erbij. Zo lastig :{
pi_132822040
Sorry krijg filmpjes hier niet geupload. Maar voor wie het leuk vind....er staat een filmpje van Rosalie op mijn fb. Met haar huidige dagbesteding.
Genadeloze trotse spam hoor dit :D :P
pi_132822835
quote:
Meiden!!!!!!!

*O* *O* *O* *O* *O*
Ooooooh! Hiervoor kom ik uit lurkstand hoor! Wat SUPER!!!!!!!!!

*O* *O* _O_ _O_ *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Is dat de osteopaat of heb je iets anders geprobeerd? (sorry als ik nu vraag naar iets waar je het niet over wil hebben :@)
  zaterdag 2 november 2013 @ 14:34:37 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132822866
Loj!!!! Super zeg! Wow, jullie wisten zeker niet wat jullie overkwam? Ben echt helemaal blij voor je!

Gulara: ik gebruik allerlei soorten jam. Wel gewone, geen halva-toelie enzo. Sneu van de kapotte billen;( smeren en in blote billen rond laten kruipen werkte hier wel perfect.
pi_132823018
Loj *O*

Maizena werkt erg goed tegen kapotte billen en billenspray ipv doekjes en watjes gedrenkt in olie om schoon te deppen.

Fieder -O- verlantingsangst kan. Maar leuk is anders. Helpt een lampje aanlaten?

Sac is echt een ander kind dan Ean. Wakker is eten en wel tegelijk. En ik ik vrees dat ze mijn darmen heeft. Ze poept bij lange na niet elke dag met moeite om de dag.

En ik weet niet meer wie het vroeg, maar helemaal opgeknapt ben ik nog niet. Heb nog erg veel pijn en ook nog wat verhoging.

Danic ik heb je niet op Facebook dus kan rosalie haar filmpje niet zien -O-
  zaterdag 2 november 2013 @ 14:41:10 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132823039
LoJ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Hoezee!

Hier juist een J. met een lichte vorm van nachtelijke verlatingsangst. J helemaal :'( :'( :'( :'( , kom ik op zn kamertje, doet ie :D :D. Evil baby >:) .

Maar misschien ook weer een tandje, gisteren ontroostbaar, en na een Dentinox 'behandeling' binnen 2 minuten in slaap -O- Vraag me nu wel af, 4 tanden in een maand, is dat normaal, of doet ie een enorme inhaalslag?
  zaterdag 2 november 2013 @ 14:51:11 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132823333
Gaat hier ook zo in fases MM! Silvijn kreeg er vorige keer ook 4 tegelijk. Dat was echt zielig -O-
Nu zit ie al weken op een of twee hoektanden te werken maar dat blijven grote witte bobbels. Had dentinox uit nieuwsgierigheid bij mezelf geprobeerd en kan me voorstellen dat dat een verademing is, het wordt er echt goed doof van :+
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:46:58 #115
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132824841
Loj wat super zeg! *O* *G* *O*

Spees, dat je het op jezelf hebt uitgeprobeerd :D Handig om te onthouden bij tandpijn dus :+

FR, nog steeds zo'n last van de ks? :*

Fieder en mousemickey, verlatingsangst -O- Lijkt me zielig!

Hier net voor het eerst T. een klein uurtje bij m'n ouders achtergelaten en samen met Yur een rondje door het dorp gelopen. Ging goed, ben nu wel moe :')
pi_132824893
Loj! Wauw! Wat fijn! *O* geniet van de uurtjes slaap achter elkaar!
pi_132824922
Haha Spees ik ga het ook proberen! Heb net mn tong verbrand, misschien helpt het :P
FR lampje kan ik nog proberen. Balen dat je nog niet helemaal opgeknapt bent.
GotC rustig opbouwen he. Hoe vond je het zonder T?
pi_132825034
Mini-Olf en Mini-ola hadden een playdate vandaag :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mineola op 02-11-2013 21:11:24 ]
pi_132826066
Oh kiek nou! O+ wat een knappe zoon heb jij Mineola! Mini-Olf showt haar pamperbibs weer als vanouds ;)
pi_132826316
Loj, wat goed! *G* *G* *G*

Wat een leuke foto's Mineola. En wat een knapperds inderdaad O+
pi_132826891
Egospamzonderbijlezenpost! Isa is vandaag een half jaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En men wat is ze vervelend vandaag :') Maar wel lief hoor O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132827486
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:46 schreef GotC het volgende:
Loj wat super zeg! *O* *G* *O*

Spees, dat je het op jezelf hebt uitgeprobeerd :D Handig om te onthouden bij tandpijn dus :+

FR, nog steeds zo'n last van de ks? :*

Fieder en mousemickey, verlatingsangst -O- Lijkt me zielig!

Hier net voor het eerst T. een klein uurtje bij m'n ouders achtergelaten en samen met Yur een rondje door het dorp gelopen. Ging goed, ben nu wel moe :')
nee van de ravage in mijn mond. al ben ik nog niet 100% hersteld van de ks.
pi_132827524
Wat een leuke minimeet! Mooie kindjes O+
Hoera voor Isa! *O* Die twee fotootjes linksonder O+ precies dezelfde houding
  zaterdag 2 november 2013 @ 18:55:12 #124
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132829663
Spirit, Isa een half jaar *O* Mooie meid, leuk om de foto's zo te zien.

Leuk, die mini-meet tussen mini-Ola en mini-Olf :) En pamper-bips O+

Ah FR, dat is waar ook.. flinke ellende he?

Fieder, ging goed! Voel me een ontaarde moeder, vond het namelijk wel lekker om even samen weg te zijn :@
pi_132830574
Spirit, zal je net zien! :D mooie collage O+

FR hoop dat je gauw opknapt!

GotC dat is heel herkenbaar hoor ;) fijn dat het zo goed ging!
pi_132831938
Ze heeft zoveel leuke maat 74 jurkjes maar d'r billen komen er inderdaad onderuit. :@
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:56:46 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132831966
Af en toe eventjes weg kan best soms heel fijn zijn GotC :) zeker als alles nieuw en overweldigend is, vond ik dat soms even 'lucht' geven, en daarna weer helemaal met nieuwe energie verder :+

Mineola en Olf, wat leuk! Die linksonder is mijn lievelings! O+

Van harte Spirit! morgen is ze vast weer gezelliger!
pi_132831989
En hoera voor de halfjaardag! Leuke foto's zeg! Hopelijk is ze morgen weer gezelliger ;)
pi_132832303
Spirit, een half jaar alweer *O* Mooie foto's :Y

Toffe minimeet! Leuke baby's O+

Vandaag de uitdeelcadeautjes ingepakt voor Saartje's verjaardag op het kdv :)

Bedankt nog voor de tips! :Y Alleen nog even de celebrations gaan halen voor de leidsters.
pi_132833153
Coco tof!

Loj *O* geweldig meid!!

Mineola O+ toffe foto's!

Spirit hoera voor de halfjaarsdag! Toffe fotospam!
pi_132833221
coco ziet er tof uit zeg

spirit Isa alweer een half jaar. mooie foto's hoor

gotc lekker even weg zonder T. Ik mag morgen even uit zonder kinderen.

Tja en mijn gebit een gebed zonder end inmiddels gok ik. Ik heb er jaren niks aangehad tot net voor kerst 2008 ik kon niks meer van de pijn. Ik was ervoor al 2x naar de ta geweest omdat ik pijnscheuten had maar ze konden telkens niks vinden. Uiteindelijk net voor kerst een wortelkanaalbehandeling gehad. toen begon de ellende aan de andere kant. nu denkt de ta eindelijk gevonden te hebben waar die pijn vandaan komt en daar gaat hij de 25e mee verder. Ik kon dus maar aan 1 kant eten en net voor de geboorte van sac brak van de kies waar ik al een wortelkanaalbehandelijk aan had gehad een stuk af. En nu beet ik diezelfde kies van de week door midden. En ondanks dat er geen zenuw meer zit doet het nog verrekte pijn. Echt zenuw/botpijn geen idee wat hij gedaan heeft. En ik heb ook nog een mysterieus gezwel in mijn kaak. Het groeit niet dus mag blijven zitten en biopt wees niks uit. En ik ben nog niet zo oud en moet er nog heel lang mee doen -O-

Ik hoop dus heel erg dat ean en sac later gaan wisselen dan ik.
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:34:29 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132833736
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Spirit, een half jaar alweer *O* Mooie foto's :Y

Toffe minimeet! Leuke baby's O+

Vandaag de uitdeelcadeautjes ingepakt voor Saartje's verjaardag op het kdv :)
[ afbeelding ]

Bedankt nog voor de tips! :Y Alleen nog even de celebrations gaan halen voor de leidsters.
O+ zo leuk gedaan Coocje!
pi_132834694
He fr, das echt ruk -O-

Coco, tof!
Sarcasme. Herken het.
  zondag 3 november 2013 @ 00:31:05 #134
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132842944
Hopen dat je snel van je pijn verlost bent FR.
Ik roep ook al een tijdje dat ik een kunstgebit wil, maar tandarts vindt me daar te jong voor -O- , zwakke tanden dus veel tandproblemen. Hier is het de oplossing om - niet goed - als het niet nodig is niet naar de tandarts te gaan, want dan beginnen de problemen en pijn terug. En dentinox werkt echt!

Leuk gedaan Coco!

*O* voor Isa! En leuke foto's!

Hier vanavond een kereltje dat meer en meer verkouden wordt. En een groot deel van de avond een rochelende ademhaling. hij werd net huilend en wel wakker. Met neuspeertje en neusspray in de weer geweest en het hoofdeinde van de matras een beetje hoger gelegd. Dat was voldoende voor hem om weer te gaan slapen. Maar als je dan googled op een rochelende ademhaling bij baby's ...
Het gaat op en af met dat rochelen, maar als het niet beter is maandag maar eens naar de huisarts. -einde egopost-
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_132843536
Dankdank voor het meejuichen vandaag! Het is goed om te weten dat hij t kan en het was voor t eerst dat wij meer dan zes uur slaap achter elkaar hadden sinds begin augustus :D
Ik zat te denken was er iets anders vrijdag... Hmz hij heeft vrijdag geleerd aan de tafel te lopen of hij heeft een nieuwe slaapzak of hij at voor het eerst spaghetti ;) denk uiteindelijk wek dat de osteopaat invloed heeft gehad, op de twee super slapeloze dramanachten na het bezoek na, lijkt t wel iets beter te gaan.
Ik heb trouwens niet de illusie dat hij nu altijd gaat doorslapen hoor... (Sowieso, kijk naar t schrijftijdstip ;) )

Heb nu wel ff tijd om sociaal te zijn :)

Coco, wat een lieve alien ;)

Nu ook de live ks gezien, poeh want ging dat anders bij mij. Wel mooi/heftig om te zien. De verpleegkundige was hier niet zo goed in foto's maken. Mijn eerste foto met Ow is pas na drie dagen gemaakt :'(

Fr, wat vervelend die tandperikelrn. Sterkte :*

Pi gemist :( 2x zelfs :( en miniOlf en miniMineola gemist :(

Stomme marktplaatsperikelen en een kletsende J :D

LE, wat een verhaal weer... Rare uwvartsen! :* maar je baby is leukleukleuk! (Denk ik ;) )

En MM, je baby is zeker mooi!
En de kids van Klumsy en PureEvil ook! Oh en van Kyara ;)

Venco, gewoon zeggen dat je t zal onthouden voor als t nodig is en niet doen! Zeg ik hier ook regelmatig ;)

Leuk ding he Omen! Ik heb hier de roze versie staan ;)

En Gulara, t is toch zo dat als de billen echt stuk zijn met bloed en zo dat je ook gewoon ff langs de ha kan gaan voor speciaal zalfjes?!

Slaapritmes, Hmz ik ben denk ik niet de aangewezen persoon om daarop te reageren ;) :p

Coco en Spees hebben al bijna geen baby meer!!

Verlatingsangst is hier ook aanwezig. Op t kdv ook tot de conclusie gekomen dat dat het grote probleem is. Maarja hoort erbij (maar is wel lastig)

Gefeliciteerd Spirit :)

Sterkte Mandy met je rochelende baby en om je gerust te stellen, hier al 9 maanden een rochelende baby waarmee niets aan de hand is! Het ligt aan z'n amandelen :') en als die er over een paar jaartjes worden uitgehaald is er niets meer aan de hand!

Zo, ik ben klaar en Ow slaapt ook :D
pi_132843576
Poeh, wat een kromme zinnen lees ik.. En ik zie spelfouten ;) maar jullie hebben pech: ik slaap! :P
pi_132845687
Meesterpost hoor Loj! En die kromme zinnen en spelfouten heb ik niet gezien, maar ik ben ook flink gaar dus daar kan het ook aan liggen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_132845724
Ik doe mee met gaar zijn. volgens mij heb ik maar een uur geslapen. en moet straks weg.
pi_132845735
Mandy, als je het fijn vindt als iemand er naar kijkt zou ik zeker gaan, maar F rochelt al sinds een week na zijn geboorte af en aan. Veel baby's zijn heel veel verkouden. Je went aan het geluid ;) Zoutoplossing mag je onbeperkt gebruiken. Maar als je kind slecht eer/drinkt, koorts krijgt, niet plast, zich anders gedraagt of gewoon als je je zorgen maakt, dan is de ha natuurlijk sowieso een goed idee ^O^
  zondag 3 november 2013 @ 07:31:33 #140
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132845755
Hoe is t gegaan verder, Loj?
FR sterkte vandaag.
  zondag 3 november 2013 @ 07:50:06 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132845788
*O* voor halfjaardag van Isa. Wat een leuke foto's O+

*O* voor de mini-meet van mini-olf en mini-ola

-O- voor de tanden van FR, sterkte!

*O* voor de verjaardagstractatie van Coco

-O- voor de verkouden baby van Mandy, beterschap

en -O- voor mijn eigen nacht met 3,5 uur slaap :O
pi_132846179
Oeiii zware nachten :*
Coco wat een leuke uitdeelcadeautjes

Loj zeg jij nou even tussen neus en lippen door dat je baby aan tafel loopt? *O*

Sinds L kan kruipen kan hij zo lief spelen O+ hij is ook veel vrolijker, minder gefrustreerd. Echt leuk om te zien.
pi_132846268
Oh bleugh wat een rotnachten. Hopelijk kunnen jullie vandaag nog even bijslapen.

Even een vraagje: hoeveel flessen krijgen/kregen jullie kindje met 7 maanden?
En hoeveel bijvoeding? De grootte van de portir dus.
Rosalie eet niet echt veel, maar drinkt daarentegen wel veel. Is op zich niet erg, maar haar zus was ook een moeilijke eter en ik hoop dat ik dat dit keer ergens mee kan ondervangen.
pi_132846415
Met 7 mnd zat ik nog op 4 flessen van 180/6. Soms nog een late erbij, dus 5. Best veel dus.
Bijvoeding zo'n groot potje fruit (200?). En 's avonds een half potje groente (100?)
Tussendoor rijstwafeltje of maisboogjes.

Nu een maand later zit ik op 3 flessen van 180/6. Naast bovenstaande krijgt hij om 12 uur een boterham waar meestal de helft maar van opgaat. En om 3 uur 120 ml yoghurt.
pi_132846526
:* voor de slechte nachten!

Ik durf t bijna niet te zeggen maar Ow heeft tot 7.00 geslapen...
Ik durf nog niet te blij te zijn, maar ik moet zeggen dat ik hierdoor wel weer uit m'n dalletje begin te klimmen :)

Lief Fieder dat hij zo lekker speelt sinds hij kruipt O+
En idd, Ow loopt aan tafel!! Mijn knappe snelle man :D O+

Onze voeding met 7 maanden was 4x 180/6 , 1 stuk fruit , wat groente 's avonds en tussendoor een broodkorst/komkommer.
Nu 2 maanden later is t 3x 180/6 (+ soms nachtvoeding) 2 stukken fruit, 1 boterham, avonds wat groente etc en tussendoor wat yoghurt of maisboogjes of rijstewafeltje
pi_132846624
Ah oké. Rosalie drinkt echt nog 5 flessen. 2 van 180/6 en 3 van 150/5. Hoewel mijn vriend die 3 flessen ook vaak 180/6 maakt onder het motto 'gaat het op dan is het goed, zo niet, ook prima'.
Ze krijgt nu 's ochtends gepureerd fruit maar dat zijn dan drie hapjes en 's avonds met groenten hetzelfde. Een half of een heel 'potje' gaat er echt niet in.
Broodkorst vindt ze heerlijk maar resulteerde 2 weken terug nog in hard huilen. Waarschijnlijk waren de vezels iets teveel van het goede.
Ik weet nu even niet zo goed hoe ik dit kan doorbreken want ze vraagt echt nog om die 5 flessen.

Tips zijn welkom.
Schema:
07.00: fles 180/6
10.00: fruit
11.00: fles 150/5
15.00: fles 150/5
18.00: groenten
19.00: fles 150/5
23.00: fles 180/6
pi_132846718
Ik zou ze denk ik gewoon blijven geven. Ze drinkt ze niet voor niks. CB zal wel flippen :P

De eerste fles die ik er goed afkreeg was die van 3 uur. Misschien kun je daar proberen wat yoghurt bij te geven? En dan de fles steeds kleiner. En maisboogjes zijn hier ook een enorm succes, heb je dat al eens gegeven?

Die van 23 uur kreeg ik er af toen L ziek was, toen dronk hij niet en daarna nooit meer om gevraagd. Gelukje dus :P
pi_132847117
Kijk dat is een fijne tip! Ik wist ook niet welke fles ik als eerste het beste eraf kon halen. Maar die van 15.00 klinkt wel logisch.

Die maisboogjes waren alleen verkrijgbaar bij de c1000 toch? Liggen die bij de babyvoeding?

En het cb kan mijn rug op wat dit betreft. Tips wil ik uiteraard graag hebben maar ik volg graag mijn kind en wat je zegt, ze zal ze nog wel nodig hebben.
Eva liet weer te snel flessen vallen. Was ook nirt goed. Resulteerde in een niet meer doorslapend kind }:|
  zondag 3 november 2013 @ 11:00:41 #149
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132847261
Loj, wat heerlijk dat Ow weer heeft doorgeslapen! Kan me voorstellen dat dat voor jou ook goed is :* En hij loopt aan tafel! _O_

Kyara, 3,5 uur is niet veel..straks ergens nog even een dutje doen?

Fieder, fijn dat hij zichzelf nu goed kan vermaken :)

Coco, leuke uitdeelcadeautjes!

Hoop dat alles goed gaat met fles eraf halen danic, succes! ^O^

Hier een heerlijke plakbaby O+ Geef er lekker aan toe, vind het maar al te gezellig!
pi_132847384
Pffff... Sorry hoor, wel bijgelezen maar geen tijd om te reageren. Sinds de inentingen, waar een flinke reactie op volgde :'(, is Ellie weer meer gaan drinken, wat helaas ook weer een flinke toename in krampjes tot gevolg heeft :(. Slapen doet ze nu alleen nog maar op ons overdag, en 's nachts slaapt zij wel, maar ligt ze zo te kreunen en steunen (en dan volgt er een harde wind en is het zalig stil...) dat wij niet zo lekker slapen op dit moment. Hopelijk trekt het snel weer bij, vind het zo sneu voor haar :(.

Maar een *O* voor optrekken Riley en langs de tafel stappende Ow, voor een goede nacht bij Loj en de mindrende aardbeienvlek van J. Ook zag ik mooie cadeautjes en een alien bij Coco, super!

En een :* voor verkouden D, slechte nachten en tandpijn :(.
Home is where the O+ is...
pi_132847405
Wat een leuke cadeautjes Coco! Dat zijn dus uitdeelboekjes..ik had geen idee (totdat ik onlangs een pak met 16 uitdeelboekjes kreeg als kraamkado..). En je alien! Ik moest echt heel hard om die post lachen :D

En ik zag leuke foto's van Spirit met haar halfjaarbaby langskomen *O*

Speciale vermelding voor Loj met kleine Ow die al twee nachten (toch?) doorslaapt en nu ook rondscharrelt in huis *O* *O*

Moeders met slechte nachten: slapen jullie dan 's middags nog een keer met baby mee (voor zover dat gaat met ook een peuter/kleuter in huis)

GotC: plakbaby O+ Dat kleine warme lijfje dat helemaal slap tegen je aan hangt, zooo lief.

Cwen, wat rot dat ze er even bovenop leek te zijn en nu weer zo'n last heeft van kramp :( Ik ga dinsdag voor de inentingen naar het CB en ik houd mijn hart vast.

En mijn baby lacht steeds vaker naar me, en ze praat terug O+ Zeker 's morgens als ik haar was en aankleed en een beetje tegen haar klets, dan ligt ze terug te kraaien en te lachen. Ik ben verliefd op mijn eigen kind O+
  zondag 3 november 2013 @ 11:11:24 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132847463
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:53 schreef danic het volgende:

Die maisboogjes waren alleen verkrijgbaar bij de c1000 toch? Liggen die bij de babyvoeding?

Ik heb ze laatst in Duitsland meegenomen (Kaufmarkt geloof ik), daar lagen ze niet bij de babyvoeding, maar in het bio-schap. Dat hebben ze daar sowieso veel meer. Dus mocht je in de buurt van Duitsland wonen, veel meer bio en baby-spul :Y
pi_132847627
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:53 schreef danic het volgende:
Kijk dat is een fijne tip! Ik wist ook niet welke fles ik als eerste het beste eraf kon halen. Maar die van 15.00 klinkt wel logisch.

En het cb kan mijn rug op wat dit betreft. Tips wil ik uiteraard graag hebben maar ik volg graag mijn kind en wat je zegt, ze zal ze nog wel nodig hebben.
Eva liet weer te snel flessen vallen. Was ook nirt goed. Resulteerde in een niet meer doorslapend kind }:|
Hier koop ik ze bij C1000, bij de babyvoeding idd. Jumbo zou ze ook moeten hebben. Online kun je ze ook bestellen. Maar rijstewafeltjes zijn anders mss ook lekker licht?
http://www.maisboogies.com/index.php/verkooppunten

Ik vind het zo bijzonder dat alle kindjes zo anders zijn. Maar ook wel lastig. Denk je na je 1e kind dat je alles weet, doet je 2e alles anders :P
  zondag 3 november 2013 @ 11:26:32 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132847780
Onze Jumbo heeft geen maisboogjes :(. En in de hele stad geen c1000 meer te vinden.

Als ie ze lekker vindt, wordt dat dus online bestellen.
pi_132847856
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:11 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik heb ze laatst in Duitsland meegenomen (Kaufmarkt geloof ik), daar lagen ze niet bij de babyvoeding, maar in het bio-schap. Dat hebben ze daar sowieso veel meer. Dus mocht je in de buurt van Duitsland wonen, veel meer bio en baby-spul :Y
Eeeh nee. Precies aan de andere kant. Ik kan de Noordzee bijna aanlopen.
Onze Jumbo heeft ze niet iig.
Ik loop wel een keer de c1000 binnen als ik daarnaast moet zijn voor kattenvoer enzo (pet's place).
pi_132848182
Even een hele late reactie, maar bedankt voor jullie tips voor de rompers vrijdag!
Bij de prenatal hedden ze 1 soort rompers in enkele maten, maar daarvan was de 50 uitverkocht.
Uiteindelijk bij de V&D eentje gevonden! Een behoorlijk meisjesachtige, met roze en een strikje :D Zo, maar het is lastig in te schatten voor zo'n jongens mamma als ik (die vrijwel alleen strechrompers van de Hema heeft) of het niet too much meisjesachtig is! Maar de pappa en mamma vonden hem heel leuk. En ik mocht weer even babygluren O+
Maar als je dat dan weer ziet, zo'n ienimini prutsje, dan ben ik blij dat we die fase voorbij zijn ;)

Hier worden prakjes van halve appels en halve bananen weggewerkt en is tand nummer 1 een feit! En heel af en toe rolt M om (zowel van buik naar rug als andersom!) En hij is zo lief en gezellig!
Nu alleen 's nachts maar weer eens wat langer doorslapen. Hij komt weer elke 4 uur, dus ik slaap blokjes van 3 a 3,5 uur. Vergeleken met sommigen hier is dat al heel wat, maar die nachten waarin hij 5 a 6 uur tussen voedingen lieten waren best wel fijn!

Wat ik me opeens bedenk, het spugen is hier ineens sinds een week of 2/3 een heel stuk minder geworden! Het is nu af en toe een beetje, maar mijn standaard parfum is niet meer zurig!

Even snel een beetje bijgelezen en dit is blijven hangen:

Loj: Wat heerlijk, 2 nachten die zo goed zijn gegaan! En rond de tafel stappen is stoer!

Coco met haar buikalien!

En jarige en bijna jarige kindjes!

Mondperikelen die heel erg naar en pijnlijk klinken bij f_r :* en hopelijk is het einde van de pijn in zicht!

:* voor de baby's met krampjes en tandjespijn!

Foto's van een halfjaarfeestvarken, gefeli Spirit!

En nu ben ik vast een hele hoop vergeten... Sorry!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132848274
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Fieder het volgende:

[..]

Hier koop ik ze bij C1000, bij de babyvoeding idd. Jumbo zou ze ook moeten hebben. Online kun je ze ook bestellen. Maar rijstewafeltjes zijn anders mss ook lekker licht?
http://www.maisboogies.com/index.php/verkooppunten

Ik vind het zo bijzonder dat alle kindjes zo anders zijn. Maar ook wel lastig. Denk je na je 1e kind dat je alles weet, doet je 2e alles anders :P
Heel anders ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_132848750
D van Mandy beterschap!

:* Kyara voor je korte nacht. Duik lekker je bed in vanmiddag nog als het kan!

Loj wat doet Ow nou! Wat heerlijk! *O*

Danic wij hebben de fles van 15 uur op een gegeven moment vervangen door yoghurt. Dat werkte goed!

Juud O+

Cwen niet leuk zeg! Hopelijk is het inderdaad snel over. :*
pi_132851005
Iets met fokwet :D Rosalie werkt net met smaak bijna een volledige portie fruit weg.
Daar moest ze de fles van 11.00 wel slecht voor drinken (maar 70 op) maar uiteindelijk denk ik dat we zo de boel een beetje moeten verschuiven zodat ze meer honger krijgt en dat niet opvult met flessen alleen.

En ik was net even aan het vliegen met haar (boven mijn hoofd) en toen zag ik een witte streep. Boventandje *O*
Hij is er nog niet maar dat zal niet lang meer duren. Verklaard ook wel die natte t-shirts.
pi_132856481
Juud wat klink je verliefd O+

danic wat fijn! Je klinkt happy :) En een tandje! *O*

Piekie herkenbaar hoor, ergens gaat wel iets kriebelen bij zo'n heel klein hummeltje maar wat ben ik blij dat die fase voorbij is :D

F eet bakken groentenhapje maar van fruit eet hij minder. Hij lijkt het wel lekker te vinden, maar dan een paar hapjes. Het zou ook aan het tijdstip kunnen liggen natuurlijk, maar ik vind het wel best.

Sinds die luieruitslag (oid) heeft hij nog steeds elke dag minimaal 4 poepluiers, de ene keer waterdun en de andere keer normaal. Maar hij is zó vrolijk! Soms wil hij even niet slapen ofzo, maar verder echt zo makkelijk, tevreden, gezellig. Hij lacht om álles, zelfs de piepjes van de kassa bij AH vindt hij hilarisch O+ Ik maak me dan ook totaal geen zorgen over eten, poepen etc. Het is echt zoveel makkelijker om relaxed te blijven als je kind gelukkig lijkt te zijn. :Y

Oh en hij blijft nu ook op handen en knieën zitten en schommelt dan van voor naar achter, ik herinner me het filmpje van Nin goed en denk dat we ons huis binnenkort maar eens babyproof moeten gaan maken.. :o
  zondag 3 november 2013 @ 16:17:19 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132856632
Wat goed Suiker! En O+ voor je blije baby, ondanks kapotte billen.

Hier wordt ook druk gewiebeld op handen en knieen. Ze glijden alleen steeds weg.

Nog even voor de broodetende kindjes: kunnen jullie baby's zelf stukjes eten? De meisjes willen heel graag zelf eten maar een stukje brood belandt standaard in hun knuistje en dan zitten ze een beetje op hun duim te kauwen. Dus ik voer ze echt door de stukjes brood in hun mond te stoppen. Heb geen idee meer hoe dat bij M ging. Nou was die nogal lui aangelegd dus die liet zich nog tot heel lang voeren geloof ik.
  zondag 3 november 2013 @ 16:21:33 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132856822
Nog even een vraag aan de meisjes-met-haar moeders (ik schreef eerst meisjesmoeders met haar trouwens :') ). Waar vind ik haarelastiekjes en knipjes voor baby's? En is dat niet eng dat ze het uittrekken en in hun mond stoppen?
pi_132856858
Ik ben geen kindje :+, maar ik doe hetzelfde als jij. Hij eet trouwens maar twee of drie stukjes hoor, het is niet dat ik hier al een volleerd broodeter heb.

En H&M misschien? Maar je vroeg het niet aan mij ;)
  zondag 3 november 2013 @ 16:24:55 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132856953
Mijn dametjes eten samen 1 boterham. Eerst de stukjes zonder korstjes en dan de korstjes apart. En gister voor het eerst met pindakaas (zoutarme variant). Dat kostte me bijna mijn vingers...

Hoeveel eet F nu Suiker?
  zondag 3 november 2013 @ 16:31:36 #165
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857219
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:17 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Suiker! En O+ voor je blije baby, ondanks kapotte billen.

Hier wordt ook druk gewiebeld op handen en knieen. Ze glijden alleen steeds weg.

Nog even voor de broodetende kindjes: kunnen jullie baby's zelf stukjes eten? De meisjes willen heel graag zelf eten maar een stukje brood belandt standaard in hun knuistje en dan zitten ze een beetje op hun duim te kauwen. Dus ik voer ze echt door de stukjes brood in hun mond te stoppen. Heb geen idee meer hoe dat bij M ging. Nou was die nogal lui aangelegd dus die liet zich nog tot heel lang voeren geloof ik.
Hier gaat t met brood hetzelfde. Als ik t m zelf laat doen, dan verdwijnt het in het knuistje, of op de grond. En in geval van appelstroop of jam zit dus alles onder de plakzooi... Als t bord te dicht bij m staat, gaat t hele bord op de grond :'(

Misschien binnenkort hier ook eens pindakaas proberen. Vind ik zelf erg lekker, en J. kijkt zowat mijn boterhammen van mijn bord af :Y)

J. lijkt trouwens niet te snappen dat ie z'n knieën onder z'n lichaam moet trekken om te kruipen. Hij rolt, en draait om z'n eigen as, en gebruikt z'n ellebogen goed, maar de benen willen nog niet echt. Luie donder is t :(
  zondag 3 november 2013 @ 16:36:24 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132857407
Mijn referentiekader is sowieso al anders wat betreft grove motoriek. M was behoorlijk laat met alles dus als ik hem als referentiekader neem en er ook nog 6 weken bij optel dan ben ik blij als ze voor hun 1e verjaardag kunnen kruipen :D

Binnenkort ook appelstroop proberen. Maar dat wordt echt een kliederzooi, ook bij dreumes nog. En maar weer een kuipje philedelphia kopen.
pi_132857496
Ohh jee Suiker, bijna kruipen :D
Kyara ik voer L ook zijn brood, precies hetzelfde verhaal als jij, geplet in zn vuistje. Ik voer hem sowieso bijna alles, alleen maisboogjes en koekjes kan hij redelijk zelf. En hij stopt altijd zo'n groot stuk in zn mond, doodeng :X

Van de week nog mocht hij zelf soepstengel eten, meteen een kwart in zn mond, hartstikke scherp natuurlijk. ;(
  zondag 3 november 2013 @ 16:38:56 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857499
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:36 schreef Kyara het volgende:
Mijn referentiekader is sowieso al anders wat betreft grove motoriek. M was behoorlijk laat met alles dus als ik hem als referentiekader neem en er ook nog 6 weken bij optel dan ben ik blij als ze voor hun 1e verjaardag kunnen kruipen :D

Binnenkort ook appelstroop proberen. Maar dat wordt echt een kliederzooi, ook bij dreumes nog. En maar weer een kuipje philedelphia kopen.
Hier nu 10 maanden, en nog weinig actie die op kruipen lijkt. Eigenlijk moet ik ook 6 weken corrigeren, maar toch, kruipen op z'n eerste verjaardag zou wel heel leuk zijn :Y Hij is nu gewoon gefrustreerd dat ie niet bij z'n net zelf weggegooide speelgoedjes kan... 8)7
  zondag 3 november 2013 @ 16:40:04 #169
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857541
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Fieder het volgende:
Kyara ik voer L ook zijn brood, precies hetzelfde verhaal als jij, geplet in zn vuistje. Ik voer hem sowieso bijna alles, alleen maisboogjes en koekjes kan hij redelijk zelf. En hij stopt altijd zo'n groot stuk in zn mond, doodeng :X

Van de week nog mocht hij zelf soepstengel eten, meteen een kwart in zn mond, hartstikke scherp natuurlijk. ;(
O, soepstengels, koekjes, komkommerplakjes, dat gaat hier allemaal wel goed, kan ie zelf (met wat gekruimel natuurlijk). Alleen brood moet op de grond blijkbaar...
pi_132857612
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:24 schreef Kyara het volgende:
Mijn dametjes eten samen 1 boterham. Eerst de stukjes zonder korstjes en dan de korstjes apart. En gister voor het eerst met pindakaas (zoutarme variant). Dat kostte me bijna mijn vingers...

Hoeveel eet F nu Suiker?
Aan melk nog 5 x 180+6 (maar die drinkt hij niet allemaal leeg)
Fruit: hoeveelheid van een kwart tot half minipotje Olvarit (maar dan zelfgemaakt dus)
Groenten: heel potje
Brood: twee a drie kleine stukjes zonder korst of ik geef een broodkorst/hele boterham en dan heb ik geen idee wat hij daadwerkelijk binnenkrijgt.
  zondag 3 november 2013 @ 16:42:46 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132857632
Tijgert hij ook niet MM?
M was 11 maanden toen hij ging kruipen maar hij tijgerde toen al wel (was dus ook weinig noodzaak om te gaan kruipen, hij kwam toch wel waar hij wezen moest).

Komt vanzelf wel. Die frustratie is alleen zo zielig.

Maisboogjes knagen ze hier ook aardig weg. Soepstengel kan ik ook wel eens proberen.

Wat betreft grote stukken is mijn ervaring dat ze dat zelf heel goed kunnen wegwerken. Of ze spugen het uit. Of ze gaan huilen en dan moet je het zelf even uit hun mond wippen. Soepstengel wordt wel snel zacht door speeksel, dat scheelt.
  zondag 3 november 2013 @ 16:46:11 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132857744
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:42 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Aan melk nog 5 x 180+6 (maar die drinkt hij niet allemaal leeg)
Fruit: hoeveelheid van een kwart tot half minipotje Olvarit (maar dan zelfgemaakt dus)
Groenten: heel potje
Brood: twee a drie kleine stukjes zonder korst of ik geef een broodkorst/hele boterham en dan heb ik geen idee wat hij daadwerkelijk binnenkrijgt.
Denk dat dat wel overeenkomt met wat ze hier nog krijgen. Wel 1 voeding meer en ik weet niet precies wat ze nog binnen krijgen aan melk. Maar ze eten samen 1 stuk fruit, 2 boterhammen (1 als ontbijt en 1 tussen de middag), allebei een maisboogje en 's avonds bijvoorbeeld 1 aardappel en 2 wortel of een groot stuk broccoli. Qua potje is het denk ik samen 3/4 potje (en dan de 4 maanden potjes). Yoghurt ook geprobeerd maar dat vinden ze Heel Erg Vies. En toen waren ze ook Heel Erg Boos. :@
  zondag 3 november 2013 @ 16:46:22 #173
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857748
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:42 schreef Kyara het volgende:
Tijgert hij ook niet MM?
M was 11 maanden toen hij ging kruipen maar hij tijgerde toen al wel (was dus ook weinig noodzaak om te gaan kruipen, hij kwam toch wel waar hij wezen moest).

Komt vanzelf wel. Die frustratie is alleen zo zielig.

Maisboogjes knagen ze hier ook aardig weg. Soepstengel kan ik ook wel eens proberen.

Wat betreft grote stukken is mijn ervaring dat ze dat zelf heel goed kunnen wegwerken. Of ze spugen het uit. Of ze gaan huilen en dan moet je het zelf even uit hun mond wippen. Soepstengel wordt wel snel zacht door speeksel, dat scheelt.
Nee, geen getijger hier :'(. Hij snapt nog niet dat ie z'n benen om en om moet bewegen. Hij doet t nu tegelijk, waardoor ie lijkt op een gestrande zeehond die op het strand ligt te spartelen ):O

Onze vloer is wel erg glad, maar als ik t op het vloerkleed probeer, wil ie ook niet echt. Alleen als je je hand achter z'n voeten houdt, dan zet ie zich af, en komt ie opeens razendsnel vooruit...

Ach, op t KDV zijn er 3 kindjes op J.'s dag, en alleen het meisje tijgert al. Het andere jongetje (2 weken jonger dan J.) kan alleen nog maar 1 kant op rollen. Zo slecht doet ie t dus eigenlijk niet. Maar ja, de frustratie he...
pi_132857753
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Fieder het volgende:

Die soepstengel kreeg hij niet zijn mond in omdat het best lastig is om zo'n lange stengel naar binnen te mikken :D In stukjes kreeg hij het niet kapotgesabbeld, was dus geen succes (evenals rijstewafel).
Als ik een hele boterham geef verslikt hij zich wel eens en ik let wel op dat hij geen halve boterham in zijn mik douwt, maar ik heb nog nooit gedacht dat hij echt stikte.

Verder geef ik best vaak voor het hapje een stuk, hij kan zich een kwartier vermaken met het likken aan een stuk appel O+ Of het uitzuigen van een stuk komkommer of tomaat. Daarna geef ik dan de gepureerde versie.

Ik laat hem ook eerst stukjes brood in zijn hand pletten en dan gaat hij aan zijn handen zuigen enzo, en daarna stop ik dan een stukje in zijn mond.
  zondag 3 november 2013 @ 16:49:34 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857856
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:46 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Die soepstengel kreeg hij niet zijn mond in omdat het best lastig is om zo'n lange stengel naar binnen te mikken. Hier breek ik m voor J. door midden, dan lukt t wel!

Ik heb trouwens een veelvraat die 's middag's een hele boterham eet, en soms dan nog meer wil. In de avond eet ie rustig een 200 gram potje en een grote bak yoghurt (100ml ofzo?). 's Ochtend's wil ie ook VEEL fruit, gewoon een grote banaan, of een kleine peer + appel.Ontbijt is hier trouwens pap, en die fles is ook in 5 minuten leeg.

Ach ja, dik wordt ie er niet van, en hij beweegt de hele dag, dus hij zal 't wel nodig hebben.
pi_132857894
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:46 schreef Kyara het volgende:

[..]

Denk dat dat wel overeenkomt met wat ze hier nog krijgen. Wel 1 voeding meer en ik weet niet precies wat ze nog binnen krijgen aan melk. Maar ze eten samen 1 stuk fruit, 2 boterhammen (1 als ontbijt en 1 tussen de middag), allebei een maisboogje en 's avonds bijvoorbeeld 1 aardappel en 2 wortel of een groot stuk broccoli. Qua potje is het denk ik samen 3/4 potje (en dan de 4 maanden potjes). Yoghurt ook geprobeerd maar dat vinden ze Heel Erg Vies. En toen waren ze ook Heel Erg Boos. :@
Wel een stuk meer brood dan! F vindt het wel heel erg lekker maar hij krijgt maar zulke kleine stukjes tegelijk weg, dan duwt hij de rest weer uit zijn mond en dan kan ik dat er later weer instoppen. Hij krijgt dan intussen al zo'n honger dat hij boos wordt en dan geef ik gewoon de fles. Hij regelt tot nu toe zelf dat hij steeds ietsje meer eet.

Kan het zijn dat die volkoren soepstengels minder snel zacht worden? Want dan kan ik de naturel versie misschien eens proberen.

Oh en de yoghurt _O- ik heb dat nog niet geprobeerd! Wanneer doe je dat? Na het groentenhapje ofzo? Het CB zei wel dat ik het mocht proberen, maar hij heeft nu zoveel voedingsmomenten in totaal!

Oh en MM, ik weet eigenlijk niet wat normaal is op die leeftijd! Het klinkt in elk geval heel makkelijk, liever een kind dat alles lust dan dat het lastig is om genoeg voeding te geven toch? Ik ben daar bij F ook erg blij mee. O+
pi_132858556
Kyara, ik heb als kraamcadeautje bij Eva (veul haar bij de geboorte!) hele kleine knipjes gekregen. Zaten met een stuk of 6 op een kaartje. Van Name it.
pi_132858851
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:21 schreef Kyara het volgende:
Nog even een vraag aan de meisjes-met-haar moeders (ik schreef eerst meisjesmoeders met haar trouwens :') ). Waar vind ik haarelastiekjes en knipjes voor baby's? En is dat niet eng dat ze het uittrekken en in hun mond stoppen?
EBay voor elastiekjes., 99 dollarcent voor 300 stuks. Die stoffen trekken ze er makkelijker uit :+

En 3 cm knipjes heb ik bij etos/kruidvat gekocht, van zenner hebben ze die.
En online ook wat. Ook bij intertoys hadden ze die, althans bij ons.
  zondag 3 november 2013 @ 18:21:08 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132861068
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 17:19 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

EBay voor elastiekjes., 99 dollarcent voor 300 stuks. Die stoffen trekken ze er makkelijker uit :+

En 3 cm knipjes heb ik bij etos/kruidvat gekocht, van zenner hebben ze die.
En online ook wat. Ook bij intertoys hadden ze die, althans bij ons.
thanx voor de tip! Ik heb ze besteld.

Nu kijken wanneer ik ze durf te gebruiken.
  zondag 3 november 2013 @ 18:25:13 #180
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132861196
Yoghurt doen we hier als toetje na de groentehap. Geen melk meer dus tussen lunch en avondfles. Als ie erg dorst heeft krijgt ie naast de yoghurt nog water of thee.

J. is trouwens dol op yoghurt, gewoon puur. Met fruit of een beetje diksap gaat er trouwens ook wel in :Y)

Totaal geen moeilijke eter tot nu toe, erg fijn.
  zondag 3 november 2013 @ 18:28:15 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132861284
O en over kapsels en haar. J. krijgt een matje, t is net een newkid :'(
Waneer (laat?) je een baby's haar knippen? 'T is verder echt nog zacht dun babyhaar, en op z'n achterhoofd nog heel kort. Bij z'n oren heb ik t al een keer zelf bijgewerkt, maar voor z'n nek zit ie niet stil genoeg...
pi_132863608
Even zonder bijlezen een vraag: vanaf wanneer gaan baby's je "bespelen" en wat wijst op een oorontsteking? Ik twijfel, zodra ik Isa in bed leg is het gillen, echt helemaal over de rooie tot ik haar oppak en meeneem naar de woonkamer, dan wordt ze rustig. Nu ligt ze in de box te spelen. Maar ze grijpt ook vaak naar haar oortje... Ik weet niet wat ik ermee aan moet...
Sarcasme. Herken het.
  zondag 3 november 2013 @ 19:54:27 #183
259886 pessie
pi_132864150
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Even zonder bijlezen een vraag: vanaf wanneer gaan baby's je "bespelen" en wat wijst op een oorontsteking? Ik twijfel, zodra ik Isa in bed leg is het gillen, echt helemaal over de rooie tot ik haar oppak en meeneem naar de woonkamer, dan wordt ze rustig. Nu ligt ze in de box te spelen. Maar ze grijpt ook vaak naar haar oortje... Ik weet niet wat ik ermee aan moet...
Klinkt alsverlatingsangst icm vermoeidheid. Bespelen vind ik wel heel erg vroeg. Hier helpt het Lauren op mijn arm in slaap te laten vallen en dan rustig in bed te leggen.
pi_132864328
F heeft ook wel eens een te volle maag ofzo (dat denk ik tenminste). Dan laat ik hem wat langer wakker, op mij liggend is hij dan het rustigst, en dan probeer ik het een kwartiertje later nog eens.
Hij ligt natuurlijk wel op zijn buik in bed en dat hij verticaal rustig wordt doet me aan zoiets denken.

Als I nu ligt te spelen in de box, is ze dan wel echt moe? Bedoel ik niet als irritante vraag he, maar soms ben ik net iets te vroeg met weg leggen.

Volgens mij hoef je je nu echt nog geen zorgen te maken over het bespelen voeden ofzo.

En als je twijfelt over haar oor zou ik gewoon even naar de ha gaan!
pi_132864403
Is haar oortje rood Spirit? En dan niet van het grijpen uiteraard?

Rosalie reageert ook wel eens zo, maar als ik het negeer dan is ze binnen de minuut stil. Ik hou dan wel bewust de klok in de gaten, want ik wil haar ook niet onnodig laten huilen.
pi_132864671
Nee het is niet rood en ik denk inderdaad dat het was wat Suiker zegt. Wij houden erg vast aan het voor 7 uur naar bed gaan om het ritme erin te houden. Meestal is ze dan ook doodop, maar in het weekend heeft ze misschien een ander ritme? Ze heeft nog een half uur in de box gespeeld. Heb haar net in bed gelegd, ze klemde zich heel lief om mijn nek vast, maar toen ik neerlegde, speen erin, toestoppen, was het ook goed en nu slaapt ze. Ik denk dat het dus wel in zekere zin bespelen was, omdat ze nog niet wilde slapen.
Sarcasme. Herken het.
pi_132864844
Mja, bespelen klinkt dan altijd zo rot, vind je niet?
Ze geeft wel aan dat ze nog niet moe was en nog even wilde spelen. Of je dan heel streng moet zijn of niet, laat ik in het midden.
Ik denk dat als je heel strikt was geweest, je een half uur bezig was geweest om haar al krijsend toch te laten doen wat jij wil. En nu heb je een relaxed half uurtje gehad en ligt ze er ook in. My 2 cents.

Rosalie was net ook alleen maar aan het mopperen. Sperziebonen waren ineens heel welkom en haar fles van 19.00 heeft ze ook al een half uur eerder op. En dan dus maar 180/6 gemaakt, waar ik goed aan gedaan heb.
Daarna naar boven en even in de wipstoel gekeken naar het naar bed gaan van Eva. Maar halverwege ging ze al in haar oogjes wrijven, dus haar snel in bed gelegd. Ze slaapt al :D Voorheen ging ze rond 20.10 naar bed, maar nu is 19.30 wel een beetje de max voor haar.
Prima!!
pi_132864895
Oh enneh....kan iemand mijn kind even vertellen dat ze niet zo snel moet groeien. Heb ik allemaal leuke kleertjes van Eva bewaart, heeft ze het maar 1x aangehad ofzo.
Ze heeft nu een romper maat 74/80 aan 8)7 Shirtje ook maat 74 en broekje nog 68.
pi_132864990
Vandaag heeft Riley voor het eerst yoghurt op en ze vond het jummie

Elastiekjes wil ik ook, maar ze heeft nog te weinig haar

Spirit moeilijk is dat. Riley huilde vandaag ook even toen ik ze op haar bedje lag. Maar was stil toen ik beneden was.

En ik ben moe. In het weekend kan ik niet eens meer bijtanken van mijn werkweek. En ik doe heel weinig. En ik verwaarloos dit forum. En nu is het weekend alweer voorbij. :'(
  zondag 3 november 2013 @ 20:58:11 #190
259886 pessie
pi_132867199
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:17 schreef Omentielvo het volgende:
Vandaag heeft Riley voor het eerst yoghurt op en ze vond het jummie

Elastiekjes wil ik ook, maar ze heeft nog te weinig haar

Spirit moeilijk is dat. Riley huilde vandaag ook even toen ik ze op haar bedje lag. Maar was stil toen ik beneden was.

En ik ben moe. In het weekend kan ik niet eens meer bijtanken van mijn werkweek. En ik doe heel weinig. En ik verwaarloos dit forum. En nu is het weekend alweer voorbij. :'(
Heb je het te druk in het weekend om bij te komen?

Lauren heeft ook nog te weinig haar voor elastiekjes -O- . Wil nog steeds even kijken naar van die ieniemini clipjes voor baby's.
pi_132867630
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Elise had dat ook vorige week.
Ik dacht verlatingsangst (waren haar knuffel bij mn schoonouders vergeten en toen begon het moeilijke slapen). Eerst was het alleen s avonds maar na een paar dagen ook overdag. Zodra je haar uit bed haalde was ze vrolijk, de hele dag had ze nergens last van tot ze dus op bed ging.
Uiteindelijk na een week naar de ha gegaan (omdat vriend s nachts zag dat ze aan haar oor zat) en toen had ze wel onrustige oortjes. AB kuur gekregen en nu is slapen weer als van ouds.
pi_132869154
Haar, Clipjes en elastiekjes....tsja geen ervaring. Eerst een jongen en nu een meisje waarvan ik inschat dat het nog zeker wel een half jaartje duurt voordat ze een clipje in kan. Laat staan een elastiekje. -O-

Omen vroeg naar bed meid! En in het weekend proberen echt de tijd nemen om bij te tanken. Misschien Riley eens laten logeren?

Spirit N had die een tijdje geleden ook. Zij had toen last van twee doorkomende tandjes. Overdag merkte je er weinig van (had ze afleiding). Maar slapen en vooral inslapen was prut.
En inderdaad bij twijfel ff oortjes laten checken!

Kyara je schrijft altijd over je meisjes alsof ze echt heel beel hetzelfde doen. Zelfde lekker vinden, zelfde hoeveelheid eten. Ze lijken vaak samen wakker te worden voor een voeding.
Of lijkt het maar zo?
Brood eet N als ze veel honger heeft van de tafel. Ik leg een stukje voor haar neer en ze propt het in haar mond. Ze kan nu steeds beter de pincetgreep, dat maakt het makkelijker. Daarvoor zat die vaak in haar knuistje maar ook dan wist ze het stukje toch wel in haar mond te krijgen.

Ik heb trouwens een klein draakje die inmiddels heel goed weet wat ze wel en niet mag. Maar niet dat ze zich daaraan houdt. Ze schudt al 'nee' met haar hoofd voordat ze iets doet wat niet mag. Zo schattig. Schudt ze nee en gaat dan de puzzel van haar broer kapot maken. :D
  zondag 3 november 2013 @ 21:39:37 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132870146
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:26 schreef Animalmix het volgende:
Kyara je schrijft altijd over je meisjes alsof ze echt heel beel hetzelfde doen. Zelfde lekker vinden, zelfde hoeveelheid eten. Ze lijken vaak samen wakker te worden voor een voeding.
Of lijkt het maar zo?
Ja, ze gaan behoorlijk gelijk op. Er zijn wel wat verschillen natuurlijk. Zo is J echt een borstkindje en vindt ze bijvoeding op zich wel aardig maar D stort zich er echt helemaal op. Die eet ook sneller en daarom vaak net iets meer dan J. En J haalt dus weer meer uit de borst. J. pakt haar eten wat beter en wat netter, terwijl D de broodkorst via haar oog en haar oor in haar mond stopt.

Qua motoriek wisselt het elkaar af. Meestal is D het meest fanatiek en probeert ze vanalles. J is net iets bedachtzamer, maar vaak lukt het haar wel als eerste.

Ze pakken elkaar speelgoed en ze huilen evenveel. Ook qua voedingstijden komt het aardig overeen (gelukkig). Soms is de een net wat langer wakker dan de ander maar qua eten- en slaaptijden proberen we het ook wel gelijk te houden omdat het anders gewoon niet te doen is, praktisch gezien.
pi_132870252
Danic, natuurlijk bedoel ik bespelen niet negatief, maar ik wist er even geen ander woord voor dan manipuleren, maar dat klinkt al helemaal boosaardig.

AM, bij Isa komen er nu 3 door en ze is snipverkouden.. Geen ideale combi dus. Net werd ze weer gillend wakker en werd alleen rustig toen we haar meenamen naar de woonkamer. Daarna ging ze wel snel weer slapen gelukkig.

Son, ik dacht net om niet te gaan, kom je hiermee. Nu weet ik het weer niet... Slapen gaat nu al twee weken überhaupt prut... Misschien toch maar even laten checken dan.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 3 november 2013 @ 21:46:50 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132870647
MM, ik heb M zelf voor het eerst ge/verknipt toen hij net 1 jaar was geworden. Eerder wilde ik echt niet om emotionele hormonale redenen. Toen hij 1,5 was ging hij voor het eerst naar de kapper (drama). Tussendoor knip ik hem zelf bij. Mat in zijn nek vind ik niet erg (zijn kapsel is sowieso wat langer en hij is geboren met een mat in zijn nek) maar het moet niet in zijn ogen gaan hangen.

Omen, vroeg onder de wol :*

Spirit, ik denk dat het meer instinctief is. Niet moet, dus niet willen slapen. Of juist te moe en niet kunnen slapen. As we speak ligt hier ook een dametje in de box die niet kan/wil slapen. Nu is ze een beetje aan het spelen. Ook goed.

Oeh AM, dat klinkt al als een dreumes, gaat hard.

Hier trouwens ook weinig haar hoor. Maar J's haar piekt net wat meer dan dat van haar zus. Die ene pluk staat toch al omhoog, misschien kan er een elastiekje in, dan lijkt het net alsof het zo hoort ;)
  zondag 3 november 2013 @ 21:50:11 #196
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132870852
Zorg je er wel voor dat je voldoende rust neemt Omen.

Gelukkig dat je mini weer doorslaapt en aan de beterende hand is Sonnetje.

Hopelijk is het geen oorontsteking Spirit ... als je het niet vertrouwt huisarts bellen!
Ik ga mee met Pessie in die verlatingsangst/moeheid

Hier een vreselijk verkouden ventje afgelopen nacht en vandaag. Afgelopen nacht was drama, hoofdeind staat al hoger en om 2u wakker en niet meer willen slapen.
Fles gegeven, neuspeer, neusspray en nadat fles op was ging het nog dik een uur verder met onrustig zijn, troosten, wandelen ed voor hij weer kon en wilde gaan slapen :Z ...
Om 2 uur 's nachts ben ik niet op mijn best.
Vandaag overdag huilerig, hangerig, plasluiers ook twijfelgeval, veel rochelen bij liggen. Meer baby's rochelen maar ik ga morgen voor de zekerheid toch de ha bellen denk ik.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 3 november 2013 @ 21:52:03 #197
259886 pessie
pi_132870974
Spirit nu ik het bij jou lees, mijn kinderen zijn bij het krijgen van tandjes altijd verkouden geweest. Is dat toeval? Of zien meer mama's dat?

Ik knip Nathan ook zelf, lekker met de tv aan op zondagmiddag. Ziet er prima uit. Gewoon in laagjes.
pi_132871355
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ze pakken elkaar speelgoed en ze huilen evenveel. Ook qua voedingstijden komt het aardig overeen (gelukkig). Soms is de een net wat langer wakker dan de ander maar qua eten- en slaaptijden proberen we het ook wel gelijk te houden omdat het anders gewoon niet te doen is, praktisch gezien.
Ja dat van het slapen zou ik ook proberen (doe ik ook met peuter en baby (bijna-dreumes)). Is best een beetje te sturen en dan heb je zelf ook nog wat rust!

N begint echt steeds meer een dreumes te worden inderdaad. Ze snapt ineens ook zoveel. Hoe ze een balletje in de knikkerbaan moet doen, hoe de stapelbakjes in elkaar horen, hoe de duplo op elkaar moet (alleen lukt dat nog niet), dat je met mama een bal over kan rollen O+, dat papa, mama en broer iets veel lekkerders eten dan ikke (toastjes tov een paar rozijntjes), dat mama weggaat bij het kinderdagverblijf (dikke tranen). Een heerlijk meisje O+
pi_132874205
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 21:52 schreef pessie het volgende:
Spirit nu ik het bij jou lees, mijn kinderen zijn bij het krijgen van tandjes altijd verkouden geweest. Is dat toeval? Of zien meer mama's dat?

Ja. Maar dat is ook wel verklaarbaar. Door het krijgen van tandjes stopt het lichaam daar alle energie in waardoor de weerstand lager wordt. En ze dus eerder een verkoudheid oppikken. Dat ze dus verkouden worden door de tandjes, klopt niet helemaal. Het is niet de directe oorzaak. Wel de aanleiding.

En Spirit ik bedoelde het niet rot hoor. Maar meer dat ik die woorden zo stom vind. Maakt niet uit welke je kiest, ze zijn allemaal negatief.

Omen lekker slapen meis. En echt proberen bij te tanken hoor :*
  zondag 3 november 2013 @ 23:48:37 #200
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132877463
*O* N een bijna-dreumes-qua gedrag!!!

Net schone lakens gelegd bij D, een schone knuffellap en een verse pyjama.
De arme werd net huilend wakker, had zijn bedje ondergespuugd de arme, zo zielig. Het groentehapje van 18u en zijn laatste fles waren er teveel aan geweest vanavond.
Morgenvroeg dus echt maar naar de huisarts toe.
Weltrusten :O :z .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')