Eehm Coco, niet om het een of ander hoor. Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ie kurken tussen de billen van je baby stopt hoor.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Werkte hier als een tiet!
quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:18 schreef Loj het volgende:
Meiden!!!!!!!
Ik heb ff geen tijd om te reageren en bij te lezen (komt nog wel vandaag) maar dit moeten jullie horen!!!!
Ow heeft doorgeslapen!!!!!!! (Van 23.00-6.30)
![]()
![]()
![]()
![]()
Die heeft Saar ook, groot succesquote:Op zaterdag 2 november 2013 11:55 schreef Omentielvo het volgende:
Het is zo's loopwagentje
Deze dus
[ afbeelding ]
Dit is overigens niet Riley.![]()
Die heb ik alleen op de film. En een crappy bewogen foto
Loj
Woensdag al!quote:
Wat goed!!!quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:18 schreef Loj het volgende:
Meiden!!!!!!!
Ik heb ff geen tijd om te reageren en bij te lezen (komt nog wel vandaag) maar dit moeten jullie horen!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ooooooh! Hiervoor kom ik uit lurkstand hoor! Wat SUPER!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:18 schreef Loj het volgende:
Meiden!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Mineola op 02-11-2013 21:11:24 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En men wat is ze vervelend vandaagMaar wel lief hoor
Sarcasme. Herken het.
nee van de ravage in mijn mond. al ben ik nog niet 100% hersteld van de ks.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:46 schreef GotC het volgende:
Loj wat super zeg!![]()
![]()
![]()
Spees, dat je het op jezelf hebt uitgeprobeerdHandig om te onthouden bij tandpijn dus
![]()
FR, nog steeds zo'n last van de ks?![]()
Fieder en mousemickey, verlatingsangstLijkt me zielig!
Hier net voor het eerst T. een klein uurtje bij m'n ouders achtergelaten en samen met Yur een rondje door het dorp gelopen. Ging goed, ben nu wel moe
quote:Op zaterdag 2 november 2013 20:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Spirit, een half jaar alweerMooie foto's
Toffe minimeet! Leuke baby's
Vandaag de uitdeelcadeautjes ingepakt voor Saartje's verjaardag op het kdv
[ afbeelding ]
Bedankt nog voor de tips!Alleen nog even de celebrations gaan halen voor de leidsters.
Ik heb ze laatst in Duitsland meegenomen (Kaufmarkt geloof ik), daar lagen ze niet bij de babyvoeding, maar in het bio-schap. Dat hebben ze daar sowieso veel meer. Dus mocht je in de buurt van Duitsland wonen, veel meer bio en baby-spulquote:Op zondag 3 november 2013 10:53 schreef danic het volgende:
Die maisboogjes waren alleen verkrijgbaar bij de c1000 toch? Liggen die bij de babyvoeding?
Hier koop ik ze bij C1000, bij de babyvoeding idd. Jumbo zou ze ook moeten hebben. Online kun je ze ook bestellen. Maar rijstewafeltjes zijn anders mss ook lekker licht?quote:Op zondag 3 november 2013 10:53 schreef danic het volgende:
Kijk dat is een fijne tip! Ik wist ook niet welke fles ik als eerste het beste eraf kon halen. Maar die van 15.00 klinkt wel logisch.
Die maisboogjes waren alleen verkrijgbaar bij de c1000 toch? Liggen die bij de babyvoeding?
En het cb kan mijn rug op wat dit betreft. Tips wil ik uiteraard graag hebben maar ik volg graag mijn kind en wat je zegt, ze zal ze nog wel nodig hebben.
Eva liet weer te snel flessen vallen. Was ook nirt goed. Resulteerde in een niet meer doorslapend kind
Eeeh nee. Precies aan de andere kant. Ik kan de Noordzee bijna aanlopen.quote:Op zondag 3 november 2013 11:11 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb ze laatst in Duitsland meegenomen (Kaufmarkt geloof ik), daar lagen ze niet bij de babyvoeding, maar in het bio-schap. Dat hebben ze daar sowieso veel meer. Dus mocht je in de buurt van Duitsland wonen, veel meer bio en baby-spul
Heel andersquote:Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Fieder het volgende:
[..]
Hier koop ik ze bij C1000, bij de babyvoeding idd. Jumbo zou ze ook moeten hebben. Online kun je ze ook bestellen. Maar rijstewafeltjes zijn anders mss ook lekker licht?
http://www.maisboogies.com/index.php/verkooppunten
Ik vind het zo bijzonder dat alle kindjes zo anders zijn. Maar ook wel lastig. Denk je na je 1e kind dat je alles weet, doet je 2e alles anders
Hier gaat t met brood hetzelfde. Als ik t m zelf laat doen, dan verdwijnt het in het knuistje, of op de grond. En in geval van appelstroop of jam zit dus alles onder de plakzooi... Als t bord te dicht bij m staat, gaat t hele bord op de grondquote:Op zondag 3 november 2013 16:17 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Suiker! Envoor je blije baby, ondanks kapotte billen.
Hier wordt ook druk gewiebeld op handen en knieen. Ze glijden alleen steeds weg.
Nog even voor de broodetende kindjes: kunnen jullie baby's zelf stukjes eten? De meisjes willen heel graag zelf eten maar een stukje brood belandt standaard in hun knuistje en dan zitten ze een beetje op hun duim te kauwen. Dus ik voer ze echt door de stukjes brood in hun mond te stoppen. Heb geen idee meer hoe dat bij M ging. Nou was die nogal lui aangelegd dus die liet zich nog tot heel lang voeren geloof ik.
Hier nu 10 maanden, en nog weinig actie die op kruipen lijkt. Eigenlijk moet ik ook 6 weken corrigeren, maar toch, kruipen op z'n eerste verjaardag zou wel heel leuk zijnquote:Op zondag 3 november 2013 16:36 schreef Kyara het volgende:
Mijn referentiekader is sowieso al anders wat betreft grove motoriek. M was behoorlijk laat met alles dus als ik hem als referentiekader neem en er ook nog 6 weken bij optel dan ben ik blij als ze voor hun 1e verjaardag kunnen kruipen
Binnenkort ook appelstroop proberen. Maar dat wordt echt een kliederzooi, ook bij dreumes nog. En maar weer een kuipje philedelphia kopen.
O, soepstengels, koekjes, komkommerplakjes, dat gaat hier allemaal wel goed, kan ie zelf (met wat gekruimel natuurlijk). Alleen brood moet op de grond blijkbaar...quote:Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Fieder het volgende:
Ohh jee Suiker, bijna kruipen![]()
Kyara ik voer L ook zijn brood, precies hetzelfde verhaal als jij, geplet in zn vuistje. Ik voer hem sowieso bijna alles, alleen maisboogjes en koekjes kan hij redelijk zelf. En hij stopt altijd zo'n groot stuk in zn mond, doodeng![]()
Van de week nog mocht hij zelf soepstengel eten, meteen een kwart in zn mond, hartstikke scherp natuurlijk.![]()
Aan melk nog 5 x 180+6 (maar die drinkt hij niet allemaal leeg)quote:Op zondag 3 november 2013 16:24 schreef Kyara het volgende:
Mijn dametjes eten samen 1 boterham. Eerst de stukjes zonder korstjes en dan de korstjes apart. En gister voor het eerst met pindakaas (zoutarme variant). Dat kostte me bijna mijn vingers...
Hoeveel eet F nu Suiker?
Denk dat dat wel overeenkomt met wat ze hier nog krijgen. Wel 1 voeding meer en ik weet niet precies wat ze nog binnen krijgen aan melk. Maar ze eten samen 1 stuk fruit, 2 boterhammen (1 als ontbijt en 1 tussen de middag), allebei een maisboogje en 's avonds bijvoorbeeld 1 aardappel en 2 wortel of een groot stuk broccoli. Qua potje is het denk ik samen 3/4 potje (en dan de 4 maanden potjes). Yoghurt ook geprobeerd maar dat vinden ze Heel Erg Vies. En toen waren ze ook Heel Erg Boos.quote:Op zondag 3 november 2013 16:42 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Aan melk nog 5 x 180+6 (maar die drinkt hij niet allemaal leeg)
Fruit: hoeveelheid van een kwart tot half minipotje Olvarit (maar dan zelfgemaakt dus)
Groenten: heel potje
Brood: twee a drie kleine stukjes zonder korst of ik geef een broodkorst/hele boterham en dan heb ik geen idee wat hij daadwerkelijk binnenkrijgt.
Nee, geen getijger hierquote:Op zondag 3 november 2013 16:42 schreef Kyara het volgende:
Tijgert hij ook niet MM?
M was 11 maanden toen hij ging kruipen maar hij tijgerde toen al wel (was dus ook weinig noodzaak om te gaan kruipen, hij kwam toch wel waar hij wezen moest).
Komt vanzelf wel. Die frustratie is alleen zo zielig.
Maisboogjes knagen ze hier ook aardig weg. Soepstengel kan ik ook wel eens proberen.
Wat betreft grote stukken is mijn ervaring dat ze dat zelf heel goed kunnen wegwerken. Of ze spugen het uit. Of ze gaan huilen en dan moet je het zelf even uit hun mond wippen. Soepstengel wordt wel snel zacht door speeksel, dat scheelt.
Die soepstengel kreeg hij niet zijn mond in omdat het best lastig is om zo'n lange stengel naar binnen te mikkenquote:Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Fieder het volgende:
Ohh jee Suiker, bijna kruipen![]()
Kyara ik voer L ook zijn brood, precies hetzelfde verhaal als jij, geplet in zn vuistje. Ik voer hem sowieso bijna alles, alleen maisboogjes en koekjes kan hij redelijk zelf. En hij stopt altijd zo'n groot stuk in zn mond, doodeng![]()
Van de week nog mocht hij zelf soepstengel eten, meteen een kwart in zn mond, hartstikke scherp natuurlijk.![]()
Ik heb trouwens een veelvraat die 's middag's een hele boterham eet, en soms dan nog meer wil. In de avond eet ie rustig een 200 gram potje en een grote bak yoghurt (100ml ofzo?). 's Ochtend's wil ie ook VEEL fruit, gewoon een grote banaan, of een kleine peer + appel.Ontbijt is hier trouwens pap, en die fles is ook in 5 minuten leeg.quote:Op zondag 3 november 2013 16:46 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Die soepstengel kreeg hij niet zijn mond in omdat het best lastig is om zo'n lange stengel naar binnen te mikken. Hier breek ik m voor J. door midden, dan lukt t wel!
Wel een stuk meer brood dan! F vindt het wel heel erg lekker maar hij krijgt maar zulke kleine stukjes tegelijk weg, dan duwt hij de rest weer uit zijn mond en dan kan ik dat er later weer instoppen. Hij krijgt dan intussen al zo'n honger dat hij boos wordt en dan geef ik gewoon de fles. Hij regelt tot nu toe zelf dat hij steeds ietsje meer eet.quote:Op zondag 3 november 2013 16:46 schreef Kyara het volgende:
[..]
Denk dat dat wel overeenkomt met wat ze hier nog krijgen. Wel 1 voeding meer en ik weet niet precies wat ze nog binnen krijgen aan melk. Maar ze eten samen 1 stuk fruit, 2 boterhammen (1 als ontbijt en 1 tussen de middag), allebei een maisboogje en 's avonds bijvoorbeeld 1 aardappel en 2 wortel of een groot stuk broccoli. Qua potje is het denk ik samen 3/4 potje (en dan de 4 maanden potjes). Yoghurt ook geprobeerd maar dat vinden ze Heel Erg Vies. En toen waren ze ook Heel Erg Boos.
EBay voor elastiekjes., 99 dollarcent voor 300 stuks. Die stoffen trekken ze er makkelijker uitquote:Op zondag 3 november 2013 16:21 schreef Kyara het volgende:
Nog even een vraag aan de meisjes-met-haar moeders (ik schreef eerst meisjesmoeders met haar trouwens). Waar vind ik haarelastiekjes en knipjes voor baby's? En is dat niet eng dat ze het uittrekken en in hun mond stoppen?
thanx voor de tip! Ik heb ze besteld.quote:Op zondag 3 november 2013 17:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
EBay voor elastiekjes., 99 dollarcent voor 300 stuks. Die stoffen trekken ze er makkelijker uit![]()
En 3 cm knipjes heb ik bij etos/kruidvat gekocht, van zenner hebben ze die.
En online ook wat. Ook bij intertoys hadden ze die, althans bij ons.
Klinkt alsverlatingsangst icm vermoeidheid. Bespelen vind ik wel heel erg vroeg. Hier helpt het Lauren op mijn arm in slaap te laten vallen en dan rustig in bed te leggen.quote:Op zondag 3 november 2013 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Even zonder bijlezen een vraag: vanaf wanneer gaan baby's je "bespelen" en wat wijst op een oorontsteking? Ik twijfel, zodra ik Isa in bed leg is het gillen, echt helemaal over de rooie tot ik haar oppak en meeneem naar de woonkamer, dan wordt ze rustig. Nu ligt ze in de box te spelen. Maar ze grijpt ook vaak naar haar oortje... Ik weet niet wat ik ermee aan moet...
Heb je het te druk in het weekend om bij te komen?quote:Op zondag 3 november 2013 20:17 schreef Omentielvo het volgende:
Vandaag heeft Riley voor het eerst yoghurt op en ze vond het jummie
Elastiekjes wil ik ook, maar ze heeft nog te weinig haar
Spirit moeilijk is dat. Riley huilde vandaag ook even toen ik ze op haar bedje lag. Maar was stil toen ik beneden was.
En ik ben moe. In het weekend kan ik niet eens meer bijtanken van mijn werkweek. En ik doe heel weinig. En ik verwaarloos dit forum. En nu is het weekend alweer voorbij.
Elise had dat ook vorige week.quote:Op zondag 3 november 2013 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Even zonder bijlezen een vraag: vanaf wanneer gaan baby's je "bespelen" en wat wijst op een oorontsteking? Ik twijfel, zodra ik Isa in bed leg is het gillen, echt helemaal over de rooie tot ik haar oppak en meeneem naar de woonkamer, dan wordt ze rustig. Nu ligt ze in de box te spelen. Maar ze grijpt ook vaak naar haar oortje... Ik weet niet wat ik ermee aan moet...
Ja, ze gaan behoorlijk gelijk op. Er zijn wel wat verschillen natuurlijk. Zo is J echt een borstkindje en vindt ze bijvoeding op zich wel aardig maar D stort zich er echt helemaal op. Die eet ook sneller en daarom vaak net iets meer dan J. En J haalt dus weer meer uit de borst. J. pakt haar eten wat beter en wat netter, terwijl D de broodkorst via haar oog en haar oor in haar mond stopt.quote:Op zondag 3 november 2013 21:26 schreef Animalmix het volgende:
Kyara je schrijft altijd over je meisjes alsof ze echt heel beel hetzelfde doen. Zelfde lekker vinden, zelfde hoeveelheid eten. Ze lijken vaak samen wakker te worden voor een voeding.
Of lijkt het maar zo?
Ja dat van het slapen zou ik ook proberen (doe ik ook met peuter en baby (bijna-dreumes)). Is best een beetje te sturen en dan heb je zelf ook nog wat rust!quote:Op zondag 3 november 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ze pakken elkaar speelgoed en ze huilen evenveel. Ook qua voedingstijden komt het aardig overeen (gelukkig). Soms is de een net wat langer wakker dan de ander maar qua eten- en slaaptijden proberen we het ook wel gelijk te houden omdat het anders gewoon niet te doen is, praktisch gezien.
Ja. Maar dat is ook wel verklaarbaar. Door het krijgen van tandjes stopt het lichaam daar alle energie in waardoor de weerstand lager wordt. En ze dus eerder een verkoudheid oppikken. Dat ze dus verkouden worden door de tandjes, klopt niet helemaal. Het is niet de directe oorzaak. Wel de aanleiding.quote:Op zondag 3 november 2013 21:52 schreef pessie het volgende:
Spirit nu ik het bij jou lees, mijn kinderen zijn bij het krijgen van tandjes altijd verkouden geweest. Is dat toeval? Of zien meer mama's dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |