abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132847405
Wat een leuke cadeautjes Coco! Dat zijn dus uitdeelboekjes..ik had geen idee (totdat ik onlangs een pak met 16 uitdeelboekjes kreeg als kraamkado..). En je alien! Ik moest echt heel hard om die post lachen :D

En ik zag leuke foto's van Spirit met haar halfjaarbaby langskomen *O*

Speciale vermelding voor Loj met kleine Ow die al twee nachten (toch?) doorslaapt en nu ook rondscharrelt in huis *O* *O*

Moeders met slechte nachten: slapen jullie dan 's middags nog een keer met baby mee (voor zover dat gaat met ook een peuter/kleuter in huis)

GotC: plakbaby O+ Dat kleine warme lijfje dat helemaal slap tegen je aan hangt, zooo lief.

Cwen, wat rot dat ze er even bovenop leek te zijn en nu weer zo'n last heeft van kramp :( Ik ga dinsdag voor de inentingen naar het CB en ik houd mijn hart vast.

En mijn baby lacht steeds vaker naar me, en ze praat terug O+ Zeker 's morgens als ik haar was en aankleed en een beetje tegen haar klets, dan ligt ze terug te kraaien en te lachen. Ik ben verliefd op mijn eigen kind O+
  zondag 3 november 2013 @ 11:11:24 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132847463
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:53 schreef danic het volgende:

Die maisboogjes waren alleen verkrijgbaar bij de c1000 toch? Liggen die bij de babyvoeding?

Ik heb ze laatst in Duitsland meegenomen (Kaufmarkt geloof ik), daar lagen ze niet bij de babyvoeding, maar in het bio-schap. Dat hebben ze daar sowieso veel meer. Dus mocht je in de buurt van Duitsland wonen, veel meer bio en baby-spul :Y
pi_132847627
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:53 schreef danic het volgende:
Kijk dat is een fijne tip! Ik wist ook niet welke fles ik als eerste het beste eraf kon halen. Maar die van 15.00 klinkt wel logisch.

Die maisboogjes waren alleen verkrijgbaar bij de c1000 toch? Liggen die bij de babyvoeding?

En het cb kan mijn rug op wat dit betreft. Tips wil ik uiteraard graag hebben maar ik volg graag mijn kind en wat je zegt, ze zal ze nog wel nodig hebben.
Eva liet weer te snel flessen vallen. Was ook nirt goed. Resulteerde in een niet meer doorslapend kind }:|
Hier koop ik ze bij C1000, bij de babyvoeding idd. Jumbo zou ze ook moeten hebben. Online kun je ze ook bestellen. Maar rijstewafeltjes zijn anders mss ook lekker licht?
http://www.maisboogies.com/index.php/verkooppunten

Ik vind het zo bijzonder dat alle kindjes zo anders zijn. Maar ook wel lastig. Denk je na je 1e kind dat je alles weet, doet je 2e alles anders :P
  zondag 3 november 2013 @ 11:26:32 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132847780
Onze Jumbo heeft geen maisboogjes :(. En in de hele stad geen c1000 meer te vinden.

Als ie ze lekker vindt, wordt dat dus online bestellen.
pi_132847856
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:11 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik heb ze laatst in Duitsland meegenomen (Kaufmarkt geloof ik), daar lagen ze niet bij de babyvoeding, maar in het bio-schap. Dat hebben ze daar sowieso veel meer. Dus mocht je in de buurt van Duitsland wonen, veel meer bio en baby-spul :Y
Eeeh nee. Precies aan de andere kant. Ik kan de Noordzee bijna aanlopen.
Onze Jumbo heeft ze niet iig.
Ik loop wel een keer de c1000 binnen als ik daarnaast moet zijn voor kattenvoer enzo (pet's place).
pi_132848182
Even een hele late reactie, maar bedankt voor jullie tips voor de rompers vrijdag!
Bij de prenatal hedden ze 1 soort rompers in enkele maten, maar daarvan was de 50 uitverkocht.
Uiteindelijk bij de V&D eentje gevonden! Een behoorlijk meisjesachtige, met roze en een strikje :D Zo, maar het is lastig in te schatten voor zo'n jongens mamma als ik (die vrijwel alleen strechrompers van de Hema heeft) of het niet too much meisjesachtig is! Maar de pappa en mamma vonden hem heel leuk. En ik mocht weer even babygluren O+
Maar als je dat dan weer ziet, zo'n ienimini prutsje, dan ben ik blij dat we die fase voorbij zijn ;)

Hier worden prakjes van halve appels en halve bananen weggewerkt en is tand nummer 1 een feit! En heel af en toe rolt M om (zowel van buik naar rug als andersom!) En hij is zo lief en gezellig!
Nu alleen 's nachts maar weer eens wat langer doorslapen. Hij komt weer elke 4 uur, dus ik slaap blokjes van 3 a 3,5 uur. Vergeleken met sommigen hier is dat al heel wat, maar die nachten waarin hij 5 a 6 uur tussen voedingen lieten waren best wel fijn!

Wat ik me opeens bedenk, het spugen is hier ineens sinds een week of 2/3 een heel stuk minder geworden! Het is nu af en toe een beetje, maar mijn standaard parfum is niet meer zurig!

Even snel een beetje bijgelezen en dit is blijven hangen:

Loj: Wat heerlijk, 2 nachten die zo goed zijn gegaan! En rond de tafel stappen is stoer!

Coco met haar buikalien!

En jarige en bijna jarige kindjes!

Mondperikelen die heel erg naar en pijnlijk klinken bij f_r :* en hopelijk is het einde van de pijn in zicht!

:* voor de baby's met krampjes en tandjespijn!

Foto's van een halfjaarfeestvarken, gefeli Spirit!

En nu ben ik vast een hele hoop vergeten... Sorry!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132848274
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Fieder het volgende:

[..]

Hier koop ik ze bij C1000, bij de babyvoeding idd. Jumbo zou ze ook moeten hebben. Online kun je ze ook bestellen. Maar rijstewafeltjes zijn anders mss ook lekker licht?
http://www.maisboogies.com/index.php/verkooppunten

Ik vind het zo bijzonder dat alle kindjes zo anders zijn. Maar ook wel lastig. Denk je na je 1e kind dat je alles weet, doet je 2e alles anders :P
Heel anders ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_132848750
D van Mandy beterschap!

:* Kyara voor je korte nacht. Duik lekker je bed in vanmiddag nog als het kan!

Loj wat doet Ow nou! Wat heerlijk! *O*

Danic wij hebben de fles van 15 uur op een gegeven moment vervangen door yoghurt. Dat werkte goed!

Juud O+

Cwen niet leuk zeg! Hopelijk is het inderdaad snel over. :*
pi_132851005
Iets met fokwet :D Rosalie werkt net met smaak bijna een volledige portie fruit weg.
Daar moest ze de fles van 11.00 wel slecht voor drinken (maar 70 op) maar uiteindelijk denk ik dat we zo de boel een beetje moeten verschuiven zodat ze meer honger krijgt en dat niet opvult met flessen alleen.

En ik was net even aan het vliegen met haar (boven mijn hoofd) en toen zag ik een witte streep. Boventandje *O*
Hij is er nog niet maar dat zal niet lang meer duren. Verklaard ook wel die natte t-shirts.
pi_132856481
Juud wat klink je verliefd O+

danic wat fijn! Je klinkt happy :) En een tandje! *O*

Piekie herkenbaar hoor, ergens gaat wel iets kriebelen bij zo'n heel klein hummeltje maar wat ben ik blij dat die fase voorbij is :D

F eet bakken groentenhapje maar van fruit eet hij minder. Hij lijkt het wel lekker te vinden, maar dan een paar hapjes. Het zou ook aan het tijdstip kunnen liggen natuurlijk, maar ik vind het wel best.

Sinds die luieruitslag (oid) heeft hij nog steeds elke dag minimaal 4 poepluiers, de ene keer waterdun en de andere keer normaal. Maar hij is zó vrolijk! Soms wil hij even niet slapen ofzo, maar verder echt zo makkelijk, tevreden, gezellig. Hij lacht om álles, zelfs de piepjes van de kassa bij AH vindt hij hilarisch O+ Ik maak me dan ook totaal geen zorgen over eten, poepen etc. Het is echt zoveel makkelijker om relaxed te blijven als je kind gelukkig lijkt te zijn. :Y

Oh en hij blijft nu ook op handen en knieën zitten en schommelt dan van voor naar achter, ik herinner me het filmpje van Nin goed en denk dat we ons huis binnenkort maar eens babyproof moeten gaan maken.. :o
  zondag 3 november 2013 @ 16:17:19 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132856632
Wat goed Suiker! En O+ voor je blije baby, ondanks kapotte billen.

Hier wordt ook druk gewiebeld op handen en knieen. Ze glijden alleen steeds weg.

Nog even voor de broodetende kindjes: kunnen jullie baby's zelf stukjes eten? De meisjes willen heel graag zelf eten maar een stukje brood belandt standaard in hun knuistje en dan zitten ze een beetje op hun duim te kauwen. Dus ik voer ze echt door de stukjes brood in hun mond te stoppen. Heb geen idee meer hoe dat bij M ging. Nou was die nogal lui aangelegd dus die liet zich nog tot heel lang voeren geloof ik.
  zondag 3 november 2013 @ 16:21:33 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132856822
Nog even een vraag aan de meisjes-met-haar moeders (ik schreef eerst meisjesmoeders met haar trouwens :') ). Waar vind ik haarelastiekjes en knipjes voor baby's? En is dat niet eng dat ze het uittrekken en in hun mond stoppen?
pi_132856858
Ik ben geen kindje :+, maar ik doe hetzelfde als jij. Hij eet trouwens maar twee of drie stukjes hoor, het is niet dat ik hier al een volleerd broodeter heb.

En H&M misschien? Maar je vroeg het niet aan mij ;)
  zondag 3 november 2013 @ 16:24:55 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132856953
Mijn dametjes eten samen 1 boterham. Eerst de stukjes zonder korstjes en dan de korstjes apart. En gister voor het eerst met pindakaas (zoutarme variant). Dat kostte me bijna mijn vingers...

Hoeveel eet F nu Suiker?
  zondag 3 november 2013 @ 16:31:36 #165
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857219
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:17 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Suiker! En O+ voor je blije baby, ondanks kapotte billen.

Hier wordt ook druk gewiebeld op handen en knieen. Ze glijden alleen steeds weg.

Nog even voor de broodetende kindjes: kunnen jullie baby's zelf stukjes eten? De meisjes willen heel graag zelf eten maar een stukje brood belandt standaard in hun knuistje en dan zitten ze een beetje op hun duim te kauwen. Dus ik voer ze echt door de stukjes brood in hun mond te stoppen. Heb geen idee meer hoe dat bij M ging. Nou was die nogal lui aangelegd dus die liet zich nog tot heel lang voeren geloof ik.
Hier gaat t met brood hetzelfde. Als ik t m zelf laat doen, dan verdwijnt het in het knuistje, of op de grond. En in geval van appelstroop of jam zit dus alles onder de plakzooi... Als t bord te dicht bij m staat, gaat t hele bord op de grond :'(

Misschien binnenkort hier ook eens pindakaas proberen. Vind ik zelf erg lekker, en J. kijkt zowat mijn boterhammen van mijn bord af :Y)

J. lijkt trouwens niet te snappen dat ie z'n knieën onder z'n lichaam moet trekken om te kruipen. Hij rolt, en draait om z'n eigen as, en gebruikt z'n ellebogen goed, maar de benen willen nog niet echt. Luie donder is t :(
  zondag 3 november 2013 @ 16:36:24 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132857407
Mijn referentiekader is sowieso al anders wat betreft grove motoriek. M was behoorlijk laat met alles dus als ik hem als referentiekader neem en er ook nog 6 weken bij optel dan ben ik blij als ze voor hun 1e verjaardag kunnen kruipen :D

Binnenkort ook appelstroop proberen. Maar dat wordt echt een kliederzooi, ook bij dreumes nog. En maar weer een kuipje philedelphia kopen.
pi_132857496
Ohh jee Suiker, bijna kruipen :D
Kyara ik voer L ook zijn brood, precies hetzelfde verhaal als jij, geplet in zn vuistje. Ik voer hem sowieso bijna alles, alleen maisboogjes en koekjes kan hij redelijk zelf. En hij stopt altijd zo'n groot stuk in zn mond, doodeng :X

Van de week nog mocht hij zelf soepstengel eten, meteen een kwart in zn mond, hartstikke scherp natuurlijk. ;(
  zondag 3 november 2013 @ 16:38:56 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857499
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:36 schreef Kyara het volgende:
Mijn referentiekader is sowieso al anders wat betreft grove motoriek. M was behoorlijk laat met alles dus als ik hem als referentiekader neem en er ook nog 6 weken bij optel dan ben ik blij als ze voor hun 1e verjaardag kunnen kruipen :D

Binnenkort ook appelstroop proberen. Maar dat wordt echt een kliederzooi, ook bij dreumes nog. En maar weer een kuipje philedelphia kopen.
Hier nu 10 maanden, en nog weinig actie die op kruipen lijkt. Eigenlijk moet ik ook 6 weken corrigeren, maar toch, kruipen op z'n eerste verjaardag zou wel heel leuk zijn :Y Hij is nu gewoon gefrustreerd dat ie niet bij z'n net zelf weggegooide speelgoedjes kan... 8)7
  zondag 3 november 2013 @ 16:40:04 #169
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857541
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Fieder het volgende:
Kyara ik voer L ook zijn brood, precies hetzelfde verhaal als jij, geplet in zn vuistje. Ik voer hem sowieso bijna alles, alleen maisboogjes en koekjes kan hij redelijk zelf. En hij stopt altijd zo'n groot stuk in zn mond, doodeng :X

Van de week nog mocht hij zelf soepstengel eten, meteen een kwart in zn mond, hartstikke scherp natuurlijk. ;(
O, soepstengels, koekjes, komkommerplakjes, dat gaat hier allemaal wel goed, kan ie zelf (met wat gekruimel natuurlijk). Alleen brood moet op de grond blijkbaar...
pi_132857612
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:24 schreef Kyara het volgende:
Mijn dametjes eten samen 1 boterham. Eerst de stukjes zonder korstjes en dan de korstjes apart. En gister voor het eerst met pindakaas (zoutarme variant). Dat kostte me bijna mijn vingers...

Hoeveel eet F nu Suiker?
Aan melk nog 5 x 180+6 (maar die drinkt hij niet allemaal leeg)
Fruit: hoeveelheid van een kwart tot half minipotje Olvarit (maar dan zelfgemaakt dus)
Groenten: heel potje
Brood: twee a drie kleine stukjes zonder korst of ik geef een broodkorst/hele boterham en dan heb ik geen idee wat hij daadwerkelijk binnenkrijgt.
  zondag 3 november 2013 @ 16:42:46 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132857632
Tijgert hij ook niet MM?
M was 11 maanden toen hij ging kruipen maar hij tijgerde toen al wel (was dus ook weinig noodzaak om te gaan kruipen, hij kwam toch wel waar hij wezen moest).

Komt vanzelf wel. Die frustratie is alleen zo zielig.

Maisboogjes knagen ze hier ook aardig weg. Soepstengel kan ik ook wel eens proberen.

Wat betreft grote stukken is mijn ervaring dat ze dat zelf heel goed kunnen wegwerken. Of ze spugen het uit. Of ze gaan huilen en dan moet je het zelf even uit hun mond wippen. Soepstengel wordt wel snel zacht door speeksel, dat scheelt.
  zondag 3 november 2013 @ 16:46:11 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132857744
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:42 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Aan melk nog 5 x 180+6 (maar die drinkt hij niet allemaal leeg)
Fruit: hoeveelheid van een kwart tot half minipotje Olvarit (maar dan zelfgemaakt dus)
Groenten: heel potje
Brood: twee a drie kleine stukjes zonder korst of ik geef een broodkorst/hele boterham en dan heb ik geen idee wat hij daadwerkelijk binnenkrijgt.
Denk dat dat wel overeenkomt met wat ze hier nog krijgen. Wel 1 voeding meer en ik weet niet precies wat ze nog binnen krijgen aan melk. Maar ze eten samen 1 stuk fruit, 2 boterhammen (1 als ontbijt en 1 tussen de middag), allebei een maisboogje en 's avonds bijvoorbeeld 1 aardappel en 2 wortel of een groot stuk broccoli. Qua potje is het denk ik samen 3/4 potje (en dan de 4 maanden potjes). Yoghurt ook geprobeerd maar dat vinden ze Heel Erg Vies. En toen waren ze ook Heel Erg Boos. :@
  zondag 3 november 2013 @ 16:46:22 #173
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857748
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:42 schreef Kyara het volgende:
Tijgert hij ook niet MM?
M was 11 maanden toen hij ging kruipen maar hij tijgerde toen al wel (was dus ook weinig noodzaak om te gaan kruipen, hij kwam toch wel waar hij wezen moest).

Komt vanzelf wel. Die frustratie is alleen zo zielig.

Maisboogjes knagen ze hier ook aardig weg. Soepstengel kan ik ook wel eens proberen.

Wat betreft grote stukken is mijn ervaring dat ze dat zelf heel goed kunnen wegwerken. Of ze spugen het uit. Of ze gaan huilen en dan moet je het zelf even uit hun mond wippen. Soepstengel wordt wel snel zacht door speeksel, dat scheelt.
Nee, geen getijger hier :'(. Hij snapt nog niet dat ie z'n benen om en om moet bewegen. Hij doet t nu tegelijk, waardoor ie lijkt op een gestrande zeehond die op het strand ligt te spartelen ):O

Onze vloer is wel erg glad, maar als ik t op het vloerkleed probeer, wil ie ook niet echt. Alleen als je je hand achter z'n voeten houdt, dan zet ie zich af, en komt ie opeens razendsnel vooruit...

Ach, op t KDV zijn er 3 kindjes op J.'s dag, en alleen het meisje tijgert al. Het andere jongetje (2 weken jonger dan J.) kan alleen nog maar 1 kant op rollen. Zo slecht doet ie t dus eigenlijk niet. Maar ja, de frustratie he...
pi_132857753
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Fieder het volgende:

Die soepstengel kreeg hij niet zijn mond in omdat het best lastig is om zo'n lange stengel naar binnen te mikken :D In stukjes kreeg hij het niet kapotgesabbeld, was dus geen succes (evenals rijstewafel).
Als ik een hele boterham geef verslikt hij zich wel eens en ik let wel op dat hij geen halve boterham in zijn mik douwt, maar ik heb nog nooit gedacht dat hij echt stikte.

Verder geef ik best vaak voor het hapje een stuk, hij kan zich een kwartier vermaken met het likken aan een stuk appel O+ Of het uitzuigen van een stuk komkommer of tomaat. Daarna geef ik dan de gepureerde versie.

Ik laat hem ook eerst stukjes brood in zijn hand pletten en dan gaat hij aan zijn handen zuigen enzo, en daarna stop ik dan een stukje in zijn mond.
  zondag 3 november 2013 @ 16:49:34 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132857856
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:46 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Die soepstengel kreeg hij niet zijn mond in omdat het best lastig is om zo'n lange stengel naar binnen te mikken. Hier breek ik m voor J. door midden, dan lukt t wel!

Ik heb trouwens een veelvraat die 's middag's een hele boterham eet, en soms dan nog meer wil. In de avond eet ie rustig een 200 gram potje en een grote bak yoghurt (100ml ofzo?). 's Ochtend's wil ie ook VEEL fruit, gewoon een grote banaan, of een kleine peer + appel.Ontbijt is hier trouwens pap, en die fles is ook in 5 minuten leeg.

Ach ja, dik wordt ie er niet van, en hij beweegt de hele dag, dus hij zal 't wel nodig hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')