Ik heb ze laatst in Duitsland meegenomen (Kaufmarkt geloof ik), daar lagen ze niet bij de babyvoeding, maar in het bio-schap. Dat hebben ze daar sowieso veel meer. Dus mocht je in de buurt van Duitsland wonen, veel meer bio en baby-spulquote:Op zondag 3 november 2013 10:53 schreef danic het volgende:
Die maisboogjes waren alleen verkrijgbaar bij de c1000 toch? Liggen die bij de babyvoeding?
Hier koop ik ze bij C1000, bij de babyvoeding idd. Jumbo zou ze ook moeten hebben. Online kun je ze ook bestellen. Maar rijstewafeltjes zijn anders mss ook lekker licht?quote:Op zondag 3 november 2013 10:53 schreef danic het volgende:
Kijk dat is een fijne tip! Ik wist ook niet welke fles ik als eerste het beste eraf kon halen. Maar die van 15.00 klinkt wel logisch.
Die maisboogjes waren alleen verkrijgbaar bij de c1000 toch? Liggen die bij de babyvoeding?
En het cb kan mijn rug op wat dit betreft. Tips wil ik uiteraard graag hebben maar ik volg graag mijn kind en wat je zegt, ze zal ze nog wel nodig hebben.
Eva liet weer te snel flessen vallen. Was ook nirt goed. Resulteerde in een niet meer doorslapend kind
Eeeh nee. Precies aan de andere kant. Ik kan de Noordzee bijna aanlopen.quote:Op zondag 3 november 2013 11:11 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb ze laatst in Duitsland meegenomen (Kaufmarkt geloof ik), daar lagen ze niet bij de babyvoeding, maar in het bio-schap. Dat hebben ze daar sowieso veel meer. Dus mocht je in de buurt van Duitsland wonen, veel meer bio en baby-spul
Heel andersquote:Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Fieder het volgende:
[..]
Hier koop ik ze bij C1000, bij de babyvoeding idd. Jumbo zou ze ook moeten hebben. Online kun je ze ook bestellen. Maar rijstewafeltjes zijn anders mss ook lekker licht?
http://www.maisboogies.com/index.php/verkooppunten
Ik vind het zo bijzonder dat alle kindjes zo anders zijn. Maar ook wel lastig. Denk je na je 1e kind dat je alles weet, doet je 2e alles anders
Hier gaat t met brood hetzelfde. Als ik t m zelf laat doen, dan verdwijnt het in het knuistje, of op de grond. En in geval van appelstroop of jam zit dus alles onder de plakzooi... Als t bord te dicht bij m staat, gaat t hele bord op de grondquote:Op zondag 3 november 2013 16:17 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Suiker! Envoor je blije baby, ondanks kapotte billen.
Hier wordt ook druk gewiebeld op handen en knieen. Ze glijden alleen steeds weg.
Nog even voor de broodetende kindjes: kunnen jullie baby's zelf stukjes eten? De meisjes willen heel graag zelf eten maar een stukje brood belandt standaard in hun knuistje en dan zitten ze een beetje op hun duim te kauwen. Dus ik voer ze echt door de stukjes brood in hun mond te stoppen. Heb geen idee meer hoe dat bij M ging. Nou was die nogal lui aangelegd dus die liet zich nog tot heel lang voeren geloof ik.
Hier nu 10 maanden, en nog weinig actie die op kruipen lijkt. Eigenlijk moet ik ook 6 weken corrigeren, maar toch, kruipen op z'n eerste verjaardag zou wel heel leuk zijnquote:Op zondag 3 november 2013 16:36 schreef Kyara het volgende:
Mijn referentiekader is sowieso al anders wat betreft grove motoriek. M was behoorlijk laat met alles dus als ik hem als referentiekader neem en er ook nog 6 weken bij optel dan ben ik blij als ze voor hun 1e verjaardag kunnen kruipen
Binnenkort ook appelstroop proberen. Maar dat wordt echt een kliederzooi, ook bij dreumes nog. En maar weer een kuipje philedelphia kopen.
O, soepstengels, koekjes, komkommerplakjes, dat gaat hier allemaal wel goed, kan ie zelf (met wat gekruimel natuurlijk). Alleen brood moet op de grond blijkbaar...quote:Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Fieder het volgende:
Ohh jee Suiker, bijna kruipen![]()
Kyara ik voer L ook zijn brood, precies hetzelfde verhaal als jij, geplet in zn vuistje. Ik voer hem sowieso bijna alles, alleen maisboogjes en koekjes kan hij redelijk zelf. En hij stopt altijd zo'n groot stuk in zn mond, doodeng![]()
Van de week nog mocht hij zelf soepstengel eten, meteen een kwart in zn mond, hartstikke scherp natuurlijk.![]()
Aan melk nog 5 x 180+6 (maar die drinkt hij niet allemaal leeg)quote:Op zondag 3 november 2013 16:24 schreef Kyara het volgende:
Mijn dametjes eten samen 1 boterham. Eerst de stukjes zonder korstjes en dan de korstjes apart. En gister voor het eerst met pindakaas (zoutarme variant). Dat kostte me bijna mijn vingers...
Hoeveel eet F nu Suiker?
Denk dat dat wel overeenkomt met wat ze hier nog krijgen. Wel 1 voeding meer en ik weet niet precies wat ze nog binnen krijgen aan melk. Maar ze eten samen 1 stuk fruit, 2 boterhammen (1 als ontbijt en 1 tussen de middag), allebei een maisboogje en 's avonds bijvoorbeeld 1 aardappel en 2 wortel of een groot stuk broccoli. Qua potje is het denk ik samen 3/4 potje (en dan de 4 maanden potjes). Yoghurt ook geprobeerd maar dat vinden ze Heel Erg Vies. En toen waren ze ook Heel Erg Boos.quote:Op zondag 3 november 2013 16:42 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Aan melk nog 5 x 180+6 (maar die drinkt hij niet allemaal leeg)
Fruit: hoeveelheid van een kwart tot half minipotje Olvarit (maar dan zelfgemaakt dus)
Groenten: heel potje
Brood: twee a drie kleine stukjes zonder korst of ik geef een broodkorst/hele boterham en dan heb ik geen idee wat hij daadwerkelijk binnenkrijgt.
Nee, geen getijger hierquote:Op zondag 3 november 2013 16:42 schreef Kyara het volgende:
Tijgert hij ook niet MM?
M was 11 maanden toen hij ging kruipen maar hij tijgerde toen al wel (was dus ook weinig noodzaak om te gaan kruipen, hij kwam toch wel waar hij wezen moest).
Komt vanzelf wel. Die frustratie is alleen zo zielig.
Maisboogjes knagen ze hier ook aardig weg. Soepstengel kan ik ook wel eens proberen.
Wat betreft grote stukken is mijn ervaring dat ze dat zelf heel goed kunnen wegwerken. Of ze spugen het uit. Of ze gaan huilen en dan moet je het zelf even uit hun mond wippen. Soepstengel wordt wel snel zacht door speeksel, dat scheelt.
Die soepstengel kreeg hij niet zijn mond in omdat het best lastig is om zo'n lange stengel naar binnen te mikkenquote:Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Fieder het volgende:
Ohh jee Suiker, bijna kruipen![]()
Kyara ik voer L ook zijn brood, precies hetzelfde verhaal als jij, geplet in zn vuistje. Ik voer hem sowieso bijna alles, alleen maisboogjes en koekjes kan hij redelijk zelf. En hij stopt altijd zo'n groot stuk in zn mond, doodeng![]()
Van de week nog mocht hij zelf soepstengel eten, meteen een kwart in zn mond, hartstikke scherp natuurlijk.![]()
Ik heb trouwens een veelvraat die 's middag's een hele boterham eet, en soms dan nog meer wil. In de avond eet ie rustig een 200 gram potje en een grote bak yoghurt (100ml ofzo?). 's Ochtend's wil ie ook VEEL fruit, gewoon een grote banaan, of een kleine peer + appel.Ontbijt is hier trouwens pap, en die fles is ook in 5 minuten leeg.quote:Op zondag 3 november 2013 16:46 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Die soepstengel kreeg hij niet zijn mond in omdat het best lastig is om zo'n lange stengel naar binnen te mikken. Hier breek ik m voor J. door midden, dan lukt t wel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |