abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132857894
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:46 schreef Kyara het volgende:

[..]

Denk dat dat wel overeenkomt met wat ze hier nog krijgen. Wel 1 voeding meer en ik weet niet precies wat ze nog binnen krijgen aan melk. Maar ze eten samen 1 stuk fruit, 2 boterhammen (1 als ontbijt en 1 tussen de middag), allebei een maisboogje en 's avonds bijvoorbeeld 1 aardappel en 2 wortel of een groot stuk broccoli. Qua potje is het denk ik samen 3/4 potje (en dan de 4 maanden potjes). Yoghurt ook geprobeerd maar dat vinden ze Heel Erg Vies. En toen waren ze ook Heel Erg Boos. :@
Wel een stuk meer brood dan! F vindt het wel heel erg lekker maar hij krijgt maar zulke kleine stukjes tegelijk weg, dan duwt hij de rest weer uit zijn mond en dan kan ik dat er later weer instoppen. Hij krijgt dan intussen al zo'n honger dat hij boos wordt en dan geef ik gewoon de fles. Hij regelt tot nu toe zelf dat hij steeds ietsje meer eet.

Kan het zijn dat die volkoren soepstengels minder snel zacht worden? Want dan kan ik de naturel versie misschien eens proberen.

Oh en de yoghurt _O- ik heb dat nog niet geprobeerd! Wanneer doe je dat? Na het groentenhapje ofzo? Het CB zei wel dat ik het mocht proberen, maar hij heeft nu zoveel voedingsmomenten in totaal!

Oh en MM, ik weet eigenlijk niet wat normaal is op die leeftijd! Het klinkt in elk geval heel makkelijk, liever een kind dat alles lust dan dat het lastig is om genoeg voeding te geven toch? Ik ben daar bij F ook erg blij mee. O+
pi_132858556
Kyara, ik heb als kraamcadeautje bij Eva (veul haar bij de geboorte!) hele kleine knipjes gekregen. Zaten met een stuk of 6 op een kaartje. Van Name it.
pi_132858851
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 16:21 schreef Kyara het volgende:
Nog even een vraag aan de meisjes-met-haar moeders (ik schreef eerst meisjesmoeders met haar trouwens :') ). Waar vind ik haarelastiekjes en knipjes voor baby's? En is dat niet eng dat ze het uittrekken en in hun mond stoppen?
EBay voor elastiekjes., 99 dollarcent voor 300 stuks. Die stoffen trekken ze er makkelijker uit :+

En 3 cm knipjes heb ik bij etos/kruidvat gekocht, van zenner hebben ze die.
En online ook wat. Ook bij intertoys hadden ze die, althans bij ons.
  zondag 3 november 2013 @ 18:21:08 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132861068
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 17:19 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

EBay voor elastiekjes., 99 dollarcent voor 300 stuks. Die stoffen trekken ze er makkelijker uit :+

En 3 cm knipjes heb ik bij etos/kruidvat gekocht, van zenner hebben ze die.
En online ook wat. Ook bij intertoys hadden ze die, althans bij ons.
thanx voor de tip! Ik heb ze besteld.

Nu kijken wanneer ik ze durf te gebruiken.
  zondag 3 november 2013 @ 18:25:13 #180
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132861196
Yoghurt doen we hier als toetje na de groentehap. Geen melk meer dus tussen lunch en avondfles. Als ie erg dorst heeft krijgt ie naast de yoghurt nog water of thee.

J. is trouwens dol op yoghurt, gewoon puur. Met fruit of een beetje diksap gaat er trouwens ook wel in :Y)

Totaal geen moeilijke eter tot nu toe, erg fijn.
  zondag 3 november 2013 @ 18:28:15 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132861284
O en over kapsels en haar. J. krijgt een matje, t is net een newkid :'(
Waneer (laat?) je een baby's haar knippen? 'T is verder echt nog zacht dun babyhaar, en op z'n achterhoofd nog heel kort. Bij z'n oren heb ik t al een keer zelf bijgewerkt, maar voor z'n nek zit ie niet stil genoeg...
pi_132863608
Even zonder bijlezen een vraag: vanaf wanneer gaan baby's je "bespelen" en wat wijst op een oorontsteking? Ik twijfel, zodra ik Isa in bed leg is het gillen, echt helemaal over de rooie tot ik haar oppak en meeneem naar de woonkamer, dan wordt ze rustig. Nu ligt ze in de box te spelen. Maar ze grijpt ook vaak naar haar oortje... Ik weet niet wat ik ermee aan moet...
Sarcasme. Herken het.
  zondag 3 november 2013 @ 19:54:27 #183
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132864150
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Even zonder bijlezen een vraag: vanaf wanneer gaan baby's je "bespelen" en wat wijst op een oorontsteking? Ik twijfel, zodra ik Isa in bed leg is het gillen, echt helemaal over de rooie tot ik haar oppak en meeneem naar de woonkamer, dan wordt ze rustig. Nu ligt ze in de box te spelen. Maar ze grijpt ook vaak naar haar oortje... Ik weet niet wat ik ermee aan moet...
Klinkt alsverlatingsangst icm vermoeidheid. Bespelen vind ik wel heel erg vroeg. Hier helpt het Lauren op mijn arm in slaap te laten vallen en dan rustig in bed te leggen.
pi_132864328
F heeft ook wel eens een te volle maag ofzo (dat denk ik tenminste). Dan laat ik hem wat langer wakker, op mij liggend is hij dan het rustigst, en dan probeer ik het een kwartiertje later nog eens.
Hij ligt natuurlijk wel op zijn buik in bed en dat hij verticaal rustig wordt doet me aan zoiets denken.

Als I nu ligt te spelen in de box, is ze dan wel echt moe? Bedoel ik niet als irritante vraag he, maar soms ben ik net iets te vroeg met weg leggen.

Volgens mij hoef je je nu echt nog geen zorgen te maken over het bespelen voeden ofzo.

En als je twijfelt over haar oor zou ik gewoon even naar de ha gaan!
pi_132864403
Is haar oortje rood Spirit? En dan niet van het grijpen uiteraard?

Rosalie reageert ook wel eens zo, maar als ik het negeer dan is ze binnen de minuut stil. Ik hou dan wel bewust de klok in de gaten, want ik wil haar ook niet onnodig laten huilen.
pi_132864671
Nee het is niet rood en ik denk inderdaad dat het was wat Suiker zegt. Wij houden erg vast aan het voor 7 uur naar bed gaan om het ritme erin te houden. Meestal is ze dan ook doodop, maar in het weekend heeft ze misschien een ander ritme? Ze heeft nog een half uur in de box gespeeld. Heb haar net in bed gelegd, ze klemde zich heel lief om mijn nek vast, maar toen ik neerlegde, speen erin, toestoppen, was het ook goed en nu slaapt ze. Ik denk dat het dus wel in zekere zin bespelen was, omdat ze nog niet wilde slapen.
Sarcasme. Herken het.
pi_132864844
Mja, bespelen klinkt dan altijd zo rot, vind je niet?
Ze geeft wel aan dat ze nog niet moe was en nog even wilde spelen. Of je dan heel streng moet zijn of niet, laat ik in het midden.
Ik denk dat als je heel strikt was geweest, je een half uur bezig was geweest om haar al krijsend toch te laten doen wat jij wil. En nu heb je een relaxed half uurtje gehad en ligt ze er ook in. My 2 cents.

Rosalie was net ook alleen maar aan het mopperen. Sperziebonen waren ineens heel welkom en haar fles van 19.00 heeft ze ook al een half uur eerder op. En dan dus maar 180/6 gemaakt, waar ik goed aan gedaan heb.
Daarna naar boven en even in de wipstoel gekeken naar het naar bed gaan van Eva. Maar halverwege ging ze al in haar oogjes wrijven, dus haar snel in bed gelegd. Ze slaapt al :D Voorheen ging ze rond 20.10 naar bed, maar nu is 19.30 wel een beetje de max voor haar.
Prima!!
pi_132864895
Oh enneh....kan iemand mijn kind even vertellen dat ze niet zo snel moet groeien. Heb ik allemaal leuke kleertjes van Eva bewaart, heeft ze het maar 1x aangehad ofzo.
Ze heeft nu een romper maat 74/80 aan 8)7 Shirtje ook maat 74 en broekje nog 68.
pi_132864990
Vandaag heeft Riley voor het eerst yoghurt op en ze vond het jummie

Elastiekjes wil ik ook, maar ze heeft nog te weinig haar

Spirit moeilijk is dat. Riley huilde vandaag ook even toen ik ze op haar bedje lag. Maar was stil toen ik beneden was.

En ik ben moe. In het weekend kan ik niet eens meer bijtanken van mijn werkweek. En ik doe heel weinig. En ik verwaarloos dit forum. En nu is het weekend alweer voorbij. :'(
  zondag 3 november 2013 @ 20:58:11 #190
259886 pessie
pi_132867199
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:17 schreef Omentielvo het volgende:
Vandaag heeft Riley voor het eerst yoghurt op en ze vond het jummie

Elastiekjes wil ik ook, maar ze heeft nog te weinig haar

Spirit moeilijk is dat. Riley huilde vandaag ook even toen ik ze op haar bedje lag. Maar was stil toen ik beneden was.

En ik ben moe. In het weekend kan ik niet eens meer bijtanken van mijn werkweek. En ik doe heel weinig. En ik verwaarloos dit forum. En nu is het weekend alweer voorbij. :'(
Heb je het te druk in het weekend om bij te komen?

Lauren heeft ook nog te weinig haar voor elastiekjes -O- . Wil nog steeds even kijken naar van die ieniemini clipjes voor baby's.
pi_132867630
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Elise had dat ook vorige week.
Ik dacht verlatingsangst (waren haar knuffel bij mn schoonouders vergeten en toen begon het moeilijke slapen). Eerst was het alleen s avonds maar na een paar dagen ook overdag. Zodra je haar uit bed haalde was ze vrolijk, de hele dag had ze nergens last van tot ze dus op bed ging.
Uiteindelijk na een week naar de ha gegaan (omdat vriend s nachts zag dat ze aan haar oor zat) en toen had ze wel onrustige oortjes. AB kuur gekregen en nu is slapen weer als van ouds.
pi_132869154
Haar, Clipjes en elastiekjes....tsja geen ervaring. Eerst een jongen en nu een meisje waarvan ik inschat dat het nog zeker wel een half jaartje duurt voordat ze een clipje in kan. Laat staan een elastiekje. -O-

Omen vroeg naar bed meid! En in het weekend proberen echt de tijd nemen om bij te tanken. Misschien Riley eens laten logeren?

Spirit N had die een tijdje geleden ook. Zij had toen last van twee doorkomende tandjes. Overdag merkte je er weinig van (had ze afleiding). Maar slapen en vooral inslapen was prut.
En inderdaad bij twijfel ff oortjes laten checken!

Kyara je schrijft altijd over je meisjes alsof ze echt heel beel hetzelfde doen. Zelfde lekker vinden, zelfde hoeveelheid eten. Ze lijken vaak samen wakker te worden voor een voeding.
Of lijkt het maar zo?
Brood eet N als ze veel honger heeft van de tafel. Ik leg een stukje voor haar neer en ze propt het in haar mond. Ze kan nu steeds beter de pincetgreep, dat maakt het makkelijker. Daarvoor zat die vaak in haar knuistje maar ook dan wist ze het stukje toch wel in haar mond te krijgen.

Ik heb trouwens een klein draakje die inmiddels heel goed weet wat ze wel en niet mag. Maar niet dat ze zich daaraan houdt. Ze schudt al 'nee' met haar hoofd voordat ze iets doet wat niet mag. Zo schattig. Schudt ze nee en gaat dan de puzzel van haar broer kapot maken. :D
  zondag 3 november 2013 @ 21:39:37 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132870146
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:26 schreef Animalmix het volgende:
Kyara je schrijft altijd over je meisjes alsof ze echt heel beel hetzelfde doen. Zelfde lekker vinden, zelfde hoeveelheid eten. Ze lijken vaak samen wakker te worden voor een voeding.
Of lijkt het maar zo?
Ja, ze gaan behoorlijk gelijk op. Er zijn wel wat verschillen natuurlijk. Zo is J echt een borstkindje en vindt ze bijvoeding op zich wel aardig maar D stort zich er echt helemaal op. Die eet ook sneller en daarom vaak net iets meer dan J. En J haalt dus weer meer uit de borst. J. pakt haar eten wat beter en wat netter, terwijl D de broodkorst via haar oog en haar oor in haar mond stopt.

Qua motoriek wisselt het elkaar af. Meestal is D het meest fanatiek en probeert ze vanalles. J is net iets bedachtzamer, maar vaak lukt het haar wel als eerste.

Ze pakken elkaar speelgoed en ze huilen evenveel. Ook qua voedingstijden komt het aardig overeen (gelukkig). Soms is de een net wat langer wakker dan de ander maar qua eten- en slaaptijden proberen we het ook wel gelijk te houden omdat het anders gewoon niet te doen is, praktisch gezien.
pi_132870252
Danic, natuurlijk bedoel ik bespelen niet negatief, maar ik wist er even geen ander woord voor dan manipuleren, maar dat klinkt al helemaal boosaardig.

AM, bij Isa komen er nu 3 door en ze is snipverkouden.. Geen ideale combi dus. Net werd ze weer gillend wakker en werd alleen rustig toen we haar meenamen naar de woonkamer. Daarna ging ze wel snel weer slapen gelukkig.

Son, ik dacht net om niet te gaan, kom je hiermee. Nu weet ik het weer niet... Slapen gaat nu al twee weken überhaupt prut... Misschien toch maar even laten checken dan.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 3 november 2013 @ 21:46:50 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132870647
MM, ik heb M zelf voor het eerst ge/verknipt toen hij net 1 jaar was geworden. Eerder wilde ik echt niet om emotionele hormonale redenen. Toen hij 1,5 was ging hij voor het eerst naar de kapper (drama). Tussendoor knip ik hem zelf bij. Mat in zijn nek vind ik niet erg (zijn kapsel is sowieso wat langer en hij is geboren met een mat in zijn nek) maar het moet niet in zijn ogen gaan hangen.

Omen, vroeg onder de wol :*

Spirit, ik denk dat het meer instinctief is. Niet moet, dus niet willen slapen. Of juist te moe en niet kunnen slapen. As we speak ligt hier ook een dametje in de box die niet kan/wil slapen. Nu is ze een beetje aan het spelen. Ook goed.

Oeh AM, dat klinkt al als een dreumes, gaat hard.

Hier trouwens ook weinig haar hoor. Maar J's haar piekt net wat meer dan dat van haar zus. Die ene pluk staat toch al omhoog, misschien kan er een elastiekje in, dan lijkt het net alsof het zo hoort ;)
  zondag 3 november 2013 @ 21:50:11 #196
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132870852
Zorg je er wel voor dat je voldoende rust neemt Omen.

Gelukkig dat je mini weer doorslaapt en aan de beterende hand is Sonnetje.

Hopelijk is het geen oorontsteking Spirit ... als je het niet vertrouwt huisarts bellen!
Ik ga mee met Pessie in die verlatingsangst/moeheid

Hier een vreselijk verkouden ventje afgelopen nacht en vandaag. Afgelopen nacht was drama, hoofdeind staat al hoger en om 2u wakker en niet meer willen slapen.
Fles gegeven, neuspeer, neusspray en nadat fles op was ging het nog dik een uur verder met onrustig zijn, troosten, wandelen ed voor hij weer kon en wilde gaan slapen :Z ...
Om 2 uur 's nachts ben ik niet op mijn best.
Vandaag overdag huilerig, hangerig, plasluiers ook twijfelgeval, veel rochelen bij liggen. Meer baby's rochelen maar ik ga morgen voor de zekerheid toch de ha bellen denk ik.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 3 november 2013 @ 21:52:03 #197
259886 pessie
pi_132870974
Spirit nu ik het bij jou lees, mijn kinderen zijn bij het krijgen van tandjes altijd verkouden geweest. Is dat toeval? Of zien meer mama's dat?

Ik knip Nathan ook zelf, lekker met de tv aan op zondagmiddag. Ziet er prima uit. Gewoon in laagjes.
pi_132871355
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ze pakken elkaar speelgoed en ze huilen evenveel. Ook qua voedingstijden komt het aardig overeen (gelukkig). Soms is de een net wat langer wakker dan de ander maar qua eten- en slaaptijden proberen we het ook wel gelijk te houden omdat het anders gewoon niet te doen is, praktisch gezien.
Ja dat van het slapen zou ik ook proberen (doe ik ook met peuter en baby (bijna-dreumes)). Is best een beetje te sturen en dan heb je zelf ook nog wat rust!

N begint echt steeds meer een dreumes te worden inderdaad. Ze snapt ineens ook zoveel. Hoe ze een balletje in de knikkerbaan moet doen, hoe de stapelbakjes in elkaar horen, hoe de duplo op elkaar moet (alleen lukt dat nog niet), dat je met mama een bal over kan rollen O+, dat papa, mama en broer iets veel lekkerders eten dan ikke (toastjes tov een paar rozijntjes), dat mama weggaat bij het kinderdagverblijf (dikke tranen). Een heerlijk meisje O+
pi_132874205
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 21:52 schreef pessie het volgende:
Spirit nu ik het bij jou lees, mijn kinderen zijn bij het krijgen van tandjes altijd verkouden geweest. Is dat toeval? Of zien meer mama's dat?

Ja. Maar dat is ook wel verklaarbaar. Door het krijgen van tandjes stopt het lichaam daar alle energie in waardoor de weerstand lager wordt. En ze dus eerder een verkoudheid oppikken. Dat ze dus verkouden worden door de tandjes, klopt niet helemaal. Het is niet de directe oorzaak. Wel de aanleiding.

En Spirit ik bedoelde het niet rot hoor. Maar meer dat ik die woorden zo stom vind. Maakt niet uit welke je kiest, ze zijn allemaal negatief.

Omen lekker slapen meis. En echt proberen bij te tanken hoor :*
  zondag 3 november 2013 @ 23:48:37 #200
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132877463
*O* N een bijna-dreumes-qua gedrag!!!

Net schone lakens gelegd bij D, een schone knuffellap en een verse pyjama.
De arme werd net huilend wakker, had zijn bedje ondergespuugd de arme, zo zielig. Het groentehapje van 18u en zijn laatste fles waren er teveel aan geweest vanavond.
Morgenvroeg dus echt maar naar de huisarts toe.
Weltrusten :O :z .
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')