Sinister-D- | vrijdag 1 november 2013 @ 09:59 |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. Paul di Resta 15. Adrian Sutil ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | |
Meike26 | vrijdag 1 november 2013 @ 12:26 |
![]() Sorry Maldonado, maar die Lotus is voor The Hulk ![]() | |
Rossdale | vrijdag 1 november 2013 @ 12:36 |
Gelukkig maar ![]() | |
Beach | vrijdag 1 november 2013 @ 13:26 |
Niks mis met Maldonado hoor. | |
Marks | vrijdag 1 november 2013 @ 13:29 |
Inderdaad, die doet niets onder voor het megatalent dat Bottas zou zijn. En dan maar zeggen dat Maldonado alleen maar in de F1 zit vanwege de ´´oliedollars´´. Sowieso, wie een race heeft gewonnen, hoort in de F1. Had hem best graag in de Lotus gezien, misschien dan nu bij Sauber? Die hebben wel geld nodig. | |
sasquatsch | vrijdag 1 november 2013 @ 13:45 |
Behalve dat hij af en toe zijn hoofd verliest en rare dingen doet. Maar dit jaar gelukkig nog weinig van gemerkt. | |
Meike26 | vrijdag 1 november 2013 @ 13:55 |
Daarom zei ik ook sorry tegen Maldonado. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 november 2013 @ 14:00 |
je gunt het Hülkenberg net even wat meer | |
Meike26 | vrijdag 1 november 2013 @ 15:42 |
Exact | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 1 november 2013 @ 17:00 |
Räikkönen heeft blijkbaar bevestigd dat hij het hele jaar (!) nog niet betaald is.
| |
M.Melandri | vrijdag 1 november 2013 @ 17:09 |
Geeft wel weer aan hoe wanhopig ze op zoek zijn naar geld, het ziet er echt heel slecht uit voor de privateers. Stuk voor stuk zitten ze diep in het rood. | |
sasquatsch | vrijdag 1 november 2013 @ 17:17 |
Daarom is het van belang dat die deal met Quantum rond komt. Dan hebben ze geld om nieuwe investeringen te doen en Kimi te betalen. | |
Geralt | vrijdag 1 november 2013 @ 17:41 |
Ik was persoonlijk al lang uitgestapt. Als mijn baas aangeeft zeer binnenkort weer geld te hebben waarschijnlijk en ik heb het er erg naar mn zin dan ben ik bereid om eventueel nog 2 maanden onbetaald door te werken, maar als hij dan nog steeds niet met geld over de brug komt dan vangt ie zich maar een beer. Niet betalen, dus ook niet werken. Doei! ![]() | |
Gramulanion | vrijdag 1 november 2013 @ 17:48 |
Bizar. | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2013 @ 17:48 |
Daar geef ik je 100% gelijk, grijze Vos. Maar de situatie van de werkende mens is niet te vergelijken met een sportman van dit niveau natuurlijk. Raikkonen heeft al de nodige dollars op een Zwitserse bankrekening staan, en die huisjes in Monaco en Finland zullen allang afbetaald zijn. Komt nog eens bij dat hij het merendeel van het jaar in een vliegtuig en hotels vertoefd op kosten van de zaak. Waarom vertrekken op staande voet als je ook even kunt wachten, als het je financieel toch niet of nauwelijks deert. | |
Gramulanion | vrijdag 1 november 2013 @ 17:51 |
Ik zou best onbetaald in een Formule 1-auto willen racen. ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2013 @ 17:58 |
Bedankt voor de tip, heb de stream voor The F1 Show al aangeslingerd ![]() Die trouwens hier te vinden is ![]() | |
Geralt | vrijdag 1 november 2013 @ 18:00 |
Ja daar zit ook wel wat in natuurlijk ![]() | |
Geralt | vrijdag 1 november 2013 @ 18:04 |
Have you considered not racing this weekend? Ehm yes. Duidelijke taal. | |
Geralt | vrijdag 1 november 2013 @ 18:06 |
Nog geen euro ontvangen dus inderdaad. | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2013 @ 18:06 |
Dat was dan ook het enige duidelijke ![]() ![]() | |
Geralt | vrijdag 1 november 2013 @ 18:10 |
Van wat ik ervan begreep (ik zat chips te bikken dus hoorde het niet goed) was dat ie overwogen had om niet te rijden en dat dat niets te doen had met die aanvaring met Permane maar met het feit dat hij nog geen euro betaald heeft gekregen. Verder nog iets over dat mensen hem beoordelen op dingen waar ze geen weet van hebben en dat hij best snapt dat het in het belang van het team is en etc, maar dat hij toch even duidelijk wilde maken dat hij het team vooropstelt. Ofzoiets. | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2013 @ 18:17 |
Tussen het gemompel door heb ik er idd ook zoiets uit op kunnen maken, maar om het ons gemakkelijk te maken heeft Autosport.com al een artikel geplaatst over het interview ![]() http://www.autosport.com/news/report.php/id/111042 | |
Nattekat | vrijdag 1 november 2013 @ 19:15 |
Kimi dreigt nu de laatste 2 gps te boycotten dus... Ik zou zeggen: Frijns erin! /wishfull thinking | |
sasquatsch | vrijdag 1 november 2013 @ 19:23 |
Het gerucht gaat ook dat Webber na deze GP stopt bij Red Bull en vervangen gaat worden door Ricciardo. In hoeverre dat waar is is natuurlijk afwachten, maar het zou voor sommige teams wel de mogelijkheid geven om een andere coureur uit te proberen (mits in bezit van een superlicentie). | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2013 @ 19:34 |
Over zo een soort situatie had ik het vorige week nog met een collega over (voordat Vettel WK werd), althans over het wisselen van RBR en STR coureurs. Zijn stelling: Vettel is WK, STR heeft nog een x-aantal punten nodig (zoals nu eigenlijk al het geval is). Waarom stuurt Horner op verzoek van Marko hem niet met een retourtje richting STR in ruil voor Ricciardo. Zo kan Daniel alvast ervaring opdoen binnenin RBR, en kennis maken met de technische staf. En Seb zou als uber-goede coureur wel eventjes wat extra punten halen waardoor STR een plaatsje in de ranking opschuift. Hij vroeg aan mij of dat eigenlijk wel mocht.... Ik kon hem daar geen antwoord op geven behalve dan dat het niet anders zou zijn dan andere teamwisselingen, met uitzondering dat deze 2 teams wel dezelfde eigenaar heeft. Maar zou dit eigenlijk wel toegestaan worden door de FIA of de contract recognition board? | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2013 @ 19:39 |
BTW: Kvyat kan niet instappen in een STR, aangezien hij nog steeds geen superlicentie heeft. Hij kan de benodigde kilometers pas behalen als ie de vrije trainingen van USA en Brazilie heeft gereden. Of hij moet in USA al 300km kunnen rijden zonder noemenswaardige problemen, en dan moet nog alles in gang schieten om alle officiele zaken van de FIA op te krijgen mbt de licentie. | |
sasquatsch | vrijdag 1 november 2013 @ 19:45 |
Ik denk het wel. Als beide teams daar mee eens zijn is er niets aan de hand. Volgens mij mag je de 1ste coureur door 1 ander laten vervangen en de 2de coureur door twee anderen gedurende het seizoen. Voor de vrije trainingen heb je ook al een superlicentie nodig. De bedoeling van STR is om na Abu Dhabi voor Austin een test met een oude wagen uit te voeren om Kvyat de superlicentie te laten behalen. | |
M.Melandri | vrijdag 1 november 2013 @ 20:12 |
Helpt iets, maar ze hebben jaarlijks een enorm tekort. Die deal met Quantum zorgt er niet voor dat ze ineens uit de problemen komen. | |
sasquatsch | vrijdag 1 november 2013 @ 20:17 |
Bron | |
M.Melandri | vrijdag 1 november 2013 @ 20:20 |
Geen schulden bestaat niet, dat heeft elk team. Lotus roept al tijden dat alles onder controle is, maar de cijfers zijn bar slecht. Geloof er dan ook niks van dat ze met deze deal ineens groene cijfers gaan draaien. | |
Marks | vrijdag 1 november 2013 @ 23:29 |
Er staat ook ´´the word is´´ inderdaad, het gerucht.... Kimi dus eruit de laatste races, dan Valsecci erin. | |
Geralt | vrijdag 1 november 2013 @ 23:40 |
Ik geloof er alvast nog niks van. | |
Beach | zaterdag 2 november 2013 @ 13:41 |
In de F1 is niks zeker totdat diegene daadwerkelijk op de grid staat. | |
Gramulanion | zaterdag 2 november 2013 @ 15:29 |
Het wiel is rond. ![]() | |
Fer | zaterdag 2 november 2013 @ 16:03 |
Met Pirelli kun je zelfs daarover twijfelen. | |
Peterselieman | zaterdag 2 november 2013 @ 16:12 |
![]() | |
Rossdale | zaterdag 2 november 2013 @ 16:29 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 3 november 2013 @ 13:22 |
'Minder races op F1-kalender 2014' | |
Marks | maandag 4 november 2013 @ 15:12 |
Sutil lijkt volgend jaar, gelukkig, ook in de F1 te blijven http://www.formule1.nl/ni(...)-toekomst-eruitziet/ | |
M.Melandri | maandag 4 november 2013 @ 15:12 |
Jammer, helemaal omdat het avond races zijn. | |
Meike26 | maandag 4 november 2013 @ 18:41 |
Ik heb juist liever ochtend races ![]() ![]() ![]() Nog steeds enorm ... dat ze Japan en Australië later hebben gemaakt voor ons in Europa. Terwijl de echte fans juist zo leuk vinden om vroeg te kijken en de rest van het volk toch wel de herhaling in de middag gaan kijken. | |
Sinister-D- | maandag 4 november 2013 @ 18:45 |
Doe mij maar lekkere de avond races zoals Amerika, Brazilië en Canada ![]() ![]() Jaja, niet iedereen heet Vosss en zit al om 11.00 uur het bier ![]() | |
Meike26 | maandag 4 november 2013 @ 18:56 |
Vroeger, toen ik nog klein en nog geen auto mocht rijden, was het de traditie om de ochtend races lekker op de bank te kruipen met worstenbroodjes en warme choco. Maar indd, races zoals Canada in de avond zijn ook prima te doen, ideaal om F1-forummeetings te organiseren en zo... ![]()
| |
SimtekF1 | dinsdag 5 november 2013 @ 17:55 |
Heeft iemand al iets gehoord of de Red Bulls een geldboete hebben gehad voor de donuts? Ben erg benieuwd wat de fia hier mee doet. ![]() | |
H_T | dinsdag 5 november 2013 @ 17:58 |
Volgens RTL GP komt ie er mee weg | |
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 18:18 |
Waarom zou hij een boete krijgen dan? Zou voor t eerst zijn dat ze daar een boete voor uitdelen. | |
Geralt | dinsdag 5 november 2013 @ 18:21 |
Soms gewoon om 07:30 al. Maar dat is dan alleen als ik thuis kom van de nachtdienst. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 18:56 |
De vorige race werd er nog 25.000 euro boete aan Vettel/Red Bull uitgedeeld voor de donuts. | |
Gramulanion | dinsdag 5 november 2013 @ 19:04 |
Nee. | |
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 19:13 |
Dan wil ik graag het FIA rapport zien waarop die boete staat, want zover ik weet heeft RbR daar GEEN boete voor gehad! | |
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 19:14 |
Bron En van de officiele FIA site I stand corrected. De boete was voor het niet terugbrengen van de auto naar Parc Ferme. Dat deed hij in Abu Dhabi dus wel. | |
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 19:21 |
Is dat ook weer opgelost! | |
Michael_Moore | dinsdag 5 november 2013 @ 19:45 |
Al dat gelul over donuts...![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 5 november 2013 @ 19:47 |
Ik lees het al, de boete was voor het niet terug brengen van de auto naar Parc Ferme. Maar toch wel gek, want er staat me toch echt iets van bij dat het jaren verboden was om donuts te draaien. | |
Michael_Moore | dinsdag 5 november 2013 @ 19:50 |
Lijkt me onzin, dan zou je ook geen halve donut mogen maken na een spin om met je neus weer de juiste kant op te staan. | |
SimtekF1 | dinsdag 5 november 2013 @ 20:10 |
Iets met appels en peren?! Maar het zou kunnen hoor, dat het gewoon toegestaan is. | |
Sinister-D- | dinsdag 5 november 2013 @ 20:15 |
Nee is gewoon toegestaan. Maar de meeste coureurs doen geen donuts draaien, omdat ze dan tegen de vingers getikt worden door hun engineers (net zoals Vettel de wacht werd aangezegd door Rocky),. De motor, de bak en de banden krijgen dan flink op hun donder, iets wat ze niet willen hebben omdat de drivetrain een minimum aan races moet meegaan. Waar ze ook nog eens bang voor zijn, is dat ze onder het minimum gewicht zullen raken omdat ze onnodig peut verbranden. Wat dan weer niet mag, is stoppen langs de baan, en een persoon de wagen aan laten raken. Zoals Alonso bv in Spanje heeft gedaan en een vlag aannemen, omdat dit het gewicht van de wagen kan beïnvloeden, of dat iemand met opzet aan het gewicht van de wagen gaat prutsen. | |
HerrFritz | woensdag 6 november 2013 @ 07:46 |
Aldus Kimi's facebook 12 uurtjes geleden | |
Gramulanion | woensdag 6 november 2013 @ 08:27 |
Kimi op Facebook ![]() | |
Rossdale | woensdag 6 november 2013 @ 09:11 |
Volgens mij is het totale bullshit. Kimi wil gewoon lekker racen, hoe wie wat of waar boeit hem niet. Hij komt heus wel opdagen | |
sasquatsch | woensdag 6 november 2013 @ 11:13 |
Een fan pagina | |
JohnB52 | woensdag 6 november 2013 @ 21:19 |
![]() | |
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 21:20 |
Ik wil zo graag TAG HEUER weer terug ![]() | |
Michael_Moore | woensdag 6 november 2013 @ 22:29 |
![]() | |
Geralt | donderdag 7 november 2013 @ 10:44 |
En een nieuw gerucht dat Kimi in de Sauber instapt de laatste GP's ten koste van Hulkenberg. Ze verzinnen steeds wat nieuws ![]() | |
Rossdale | donderdag 7 november 2013 @ 11:03 |
Wat is dat nou weer voor onzin ![]() Hulkenberg heeft trouwens toch ook nog helemaal geen salaris gekregen? ![]() | |
Marks | donderdag 7 november 2013 @ 11:08 |
Jaaaaaaaaaaaa En ook gewoon op Eurosport toen he... ![]() Naast RTL. | |
Marks | donderdag 7 november 2013 @ 11:10 |
Van mij mag er wel wat gewisseld worden de laatste races, zo kunnen nieuwe coureurs ook al wat ervaring opdoen. Als ik Dieter was: Webber weg--> Ricciardo erin En Kyvat al vast naar de Toro Rosso om te wennen aan hoe het gaat tijdens een F1 weekend. | |
sasquatsch | donderdag 7 november 2013 @ 11:13 |
Moet die laatste eerst een superlicentie hebben, anders kan dat niet. Als het goed is gaat Toro Rosso deze week met een oude wagen testen om Kvyat die superlicentie te laten behalen. | |
Geralt | donderdag 7 november 2013 @ 11:23 |
Ik las het net op een van de F1 sites. Hulkenberg nog geen salaris gehad, eruit, bij Lotus instappen en Kimi bij Sauber want die rijden met Ferrari motoren toch? ![]() Je vraagt je af waar ze het vandaan halen die geruchten. Deze kwam van Salo af overigens. ![]() | |
Geralt | donderdag 7 november 2013 @ 11:24 |
Mooi he, voor eigen publiek winnen mooier vinden dan de wereldtitel ![]() | |
Geralt | donderdag 7 november 2013 @ 11:25 |
De vraag is natuurlijk of hij dat ook gezegd had als hij wel wereldkampioen geworden was ![]() | |
Nattekat | donderdag 7 november 2013 @ 11:27 |
Zei Senna ook, dus zal wel zo zijn ![]() | |
Geralt | donderdag 7 november 2013 @ 11:30 |
Ja die Brazilianen zijn wat dat aangaat knettergek. Temperament ofzo. ![]() 83 alweer. Ik denk dat die Bernie gewoon op een dag niet meer wakker wordt. De vraag is wat voor impact dat gaat hebben op de F1. En wie hem op gaat volgen. Zelf zet ik mn geld op Flavio Briatore in elk geval. | |
Gebraden_Wombat | donderdag 7 november 2013 @ 11:32 |
You think? ![]() | |
Geralt | donderdag 7 november 2013 @ 11:33 |
Nouja ik bedoelde eigenlijk meer dat ie gewoon plots niet meer leeft. Ik zie hem niet een lang ziektebed hebben. Dat ie dood gaat vroeg of laat staat buiten kijf natuurlijk. Of hij moet een highlander zijn ![]() | |
sasquatsch | donderdag 7 november 2013 @ 11:35 |
Die verouderen niet. ![]() | |
Geralt | donderdag 7 november 2013 @ 11:38 |
Jawel, tot het moment dat ze eigenlijk dood hadden moeten gaan. Dus Bernie weet het waarschijnlijk nog niet dat hij een highlander is ![]() | |
THEFXR | donderdag 7 november 2013 @ 11:51 |
ik hoop dat hij jaren mag lijden. | |
Geralt | donderdag 7 november 2013 @ 12:46 |
![]() | |
Beach | donderdag 7 november 2013 @ 12:57 |
Ik stel voor dat we 'het vingertje' als moment van het jaar kiezen. | |
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 16:35 |
en dan afknakken | |
SiGNe | donderdag 7 november 2013 @ 17:06 |
Onderdeel van het contract is ook sponsoring van het raceteam van Kimi. Als Kimi niet betaald krijgt dan kan ik me voorstellen dat z'n (motor?)raceteam ook niet betaald krijgt en dan komen de kosten voor Kimi dus dubbelhard aan. Ok, hij heeft geld genoeg om dat op te kunnen vangen maar voor hetzelfde geldt ging z'n eigen raceteam daardoor failliet. | |
Sinister-D- | donderdag 7 november 2013 @ 17:50 |
Dat is onderdeel van zijn komende contract bij Ferrari, en was ook een van zijn eisen bij de onderhandelingen met Lotus en RBR. Maar of dat ook al in zijn huidige contract staat betwijfel ik, dacht dat de enige financiële voorwaarde in dat contract zijn minimum basisloon was en dan die ¤40.000 per punt. | |
Bluurgh | donderdag 7 november 2013 @ 17:57 |
Hij schijnt ook zijn vliegreizen en hotels zelf te moeten betalen. Hoe veel of weinig geld je ook hebt, afspraak is afspraak lijkt me. | |
THEFXR | donderdag 7 november 2013 @ 18:12 |
tering, als hij dat allemaal vergoed had gekregen, had hij gewoon het kampioenschap gewonnen | |
Bluurgh | donderdag 7 november 2013 @ 18:13 |
Sterker nog; als Lotus hem alles had betaald voordat het seizoen was begonnen dan had Bernie hun alvast de bekers voor het Wereldkampioenschap en Constructeurskampioenschap gegeven! | |
Sinister-D- | donderdag 7 november 2013 @ 18:27 |
De tering, dat wist ik dus niet dat ie dat ook zelf deed. Maar jullie hebben wel gelijk hoor, er zijn afspraken niet nagekomen tussen Kimi en Lotus wat natuurlijk niet geheel netjes is van Lotus. Wat dat betreft ben ik het ook 100% eens met Raikkonen om te willen vertrekken. Maar ik kan de beweegreden van Boullier volkomen begrijpen in wat die zei afgelopen weekend: eerst de gewone werkman die ervoor zorgt dat die wagen rijdt, en daarna wordt de miljonair die in die wagen bestuurt pas uitbetaald. Ik als gewone werkman ben het natuurlijk eens met zo'n soort uitspraken ![]() | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 10:59 |
Raikkonen mist laatste twee races http://www.autosport.com/news/report.php/id/111218 | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 11:30 |
Zijn rug belangrijker dan die P3 in het kampioenschap zo lijkt het. Begrijpelijk natuurlijk en past ook wel bij zijn mentaliteit van P1 en de rest boeit allemaal niet. De vraag is wel of hij die operatie ook had ondergaan als hij netjes op tijd betaald had gekregen. Dat zal altijd een vraagteken blijven denk ik. Ik las 4 weken rust na die operatie; dus ook na afloop van het seizoen zou dat hem genoeg tijd geven lijkt me om zich voor te bereiden op 2014. Nouja hopelijk gaat de operatie goed. ![]() | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 11:54 |
Ik hoop dat Heidfeld nog wat kan laten zien in die Lotus! Maargoed, wat als Hulkenberg nou in die Lotus gaat stappen, en Frijns nog reservecoureur was geweest bij Sauber... | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 11:54 |
Zolang HHF maar niet instapt. De lul ![]() ![]() | |
kepler | zondag 10 november 2013 @ 11:54 |
Toch vind ik het wel heel toevallig ![]() | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 11:55 |
Ik heb een ninja-Edit gedaan! | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 11:56 |
Jep. Misschien ook alvast een statement naar Ferrari toe, wie zal het zeggen ![]() | |
kepler | zondag 10 november 2013 @ 11:57 |
Vooral een dikke vinger naar Lotus denk ik ![]() | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 12:00 |
Dan had Frijns de laatste 2 GP's gereden ![]() Wel lastig hoor. Hulkenberg doet er slim aan pas in te stappen zodra de deal met Lotus en de geldschieter helemaal rond is en dat is nog niet. Voor Lotus ook lastig. Ze kunnen P2 worden en zakken tot P4. Dat scheelt aanzienlijk in de prijzen. Dus een dikke gok als ze Davide inzetten. Nico kunnen ze pas inzetten als de deal rond is. Althans lijkt me zo. Anders kon hij wel eens zonder werk voor 2014 zitten mocht die deal alsnog afketsen. Betalen doet ie niet voor een stoeltje. Maldonado inzetten en dan alsnog de deal rondkrijgen is ook kut voor volgend jaar. Dan heb je iemand in de auto zitten die minder goed is dan Hulkenberg en 35 miljoen over. Als die dat volgend jaar nog mee kan nemen, want ook dat is allerminst zeker. Lastige situatie in elk geval voor Lotus. ![]() | |
Beach | zondag 10 november 2013 @ 12:01 |
Wie zegt dat Maldonado minder goed is? ![]() | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 12:04 |
Ik. Dat zie je toch? ![]() | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 12:30 |
Ja, en alleen dronken mensen en kinderen spreken de waarheid ![]() | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 12:52 |
Hoezo denkt iedereen hier dat ik een zware alcoholist ben die al 's ochtends bezopen zit te wezen alleen maar omdat ik graag een biertje drink als ik F1 kijk? ![]() | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 12:52 |
Ja ok, ik drink sowieso graag een biertje, maar dat doet er verder niet toe ![]() | |
kepler | zondag 10 november 2013 @ 12:57 |
Logische redenering toch! | |
Sinister-D- | zondag 10 november 2013 @ 13:16 |
Hopelijk krijgt Valsecchi die kans. Die jongen is naar eigen zeggen zo goed dat ie het hele veld wel op 3 rondjes gaat zetten, en die rijdt Vettel gewoon het snot uit z'n gat ![]() | |
Marks | zondag 10 november 2013 @ 13:17 |
Davide erin dan maar, daar zijn testrijders toch ook voor bedoeld. ... | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 13:20 |
Zeker, echter staat voor Lotus wel P2/3/4 op het spel en dan is het een gok om Davide in te zetten, want die heeft nog geen enkele F1 race gereden. | |
Sinister-D- | zondag 10 november 2013 @ 13:33 |
Maar die kent wel het team en de auto, aangezien die ook tests heeft gedaan. Als je Hulkenberg of Maldonado of wie dan ook in die wagen zet nemen ze evengoed een risico. | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 13:52 |
Davide heeft al een tijd geen races gereden,. Dat is ook belangrijk! | |
Toekito | zondag 10 november 2013 @ 15:25 |
Heeft Lotus het nr van Frijns? Heeft vorig jaar toch getest voor RBR? Beide met Renault motoren. | |
Beach | zondag 10 november 2013 @ 15:50 |
Heeft Lotus het nr van Bruno Senna? Heeft ook gereden met Renault motoren en kent het team ook. | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 16:38 |
Dan maar Kovalainen erin... | |
Meike26 | zondag 10 november 2013 @ 17:20 |
Denk dat ze met kovalainen sowieso de meeste F1 race-ervaring hebben. Maar toch hoop ik ook op een jong broekie in die wagen. Het is een enorm risico, maar gezien de historie van het team, aanhouden van Grosjean vorig jaar en dit jaar, extreme pitstop strategieën weten ze wel wat gokken is. | |
Bluurgh | zondag 10 november 2013 @ 18:34 |
Ook voor de (nieuwe) rijders zal dit iets zijn om over na te denken, kijk naar hoe het met Badoer en Fisichella ging toen ze Massa vervingen na Massa zijn ongeluk. Ja het was een slechte auto, Badoer had 10 jaar geen race gereden en Fisichella was op z'n retour, maar Kimi reed er wel goede uitslagen mee terwijl zij ergens achteraan hingen. Nu instappen bij Lotus kan dus betekenen dat je F1 carriere uit 2 races bestaat... | |
Rossdale | zondag 10 november 2013 @ 19:09 |
Gewoon valsecchi, anders hebben derde rijders weinig nut natuurlijk. | |
Funzel | zondag 10 november 2013 @ 20:28 |
Mee eens ja. Zou ook niet weten wie anders beschikbaar is. | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 22:46 |
Maar als je het goed doet dan kan het ook de start van je carrière zijn natuurlijk. Als ze echt echt echt willen gokken dan bellen ze Kubica op ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 10 november 2013 @ 22:47 |
Ik zou het alvast een puike stunt vinden ![]() | |
4-elements | zondag 10 november 2013 @ 22:58 |
Niet instappen kan daarentegen betekenen dat je nooit een F1 carrière hebt gehad... | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 07:14 |
Jammer dat hij het lichamelijk niet meer kan... | |
Toekito | maandag 11 november 2013 @ 07:18 |
Senna, Frijns, Heidfeld en zo zijn er vast nog wel coureurs. | |
Beach | maandag 11 november 2013 @ 11:15 |
Ralf. | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 11:34 |
Timo | |
Rossdale | maandag 11 november 2013 @ 11:38 |
Rubens | |
Nattekat | maandag 11 november 2013 @ 11:38 |
Max ![]() | |
Fiorano | maandag 11 november 2013 @ 11:40 |
Zsolt | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 11:40 |
Die is al 44! Maar wel testcoureur geweest voor Lotus. http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Papis | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 11:46 |
Ff zonder gekkigheid: Jerome... | |
Nattekat | maandag 11 november 2013 @ 11:49 |
![]() | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 11:55 |
Wat? Heeft al n heel seizoen gereden, en een race bij Lotus, en ook n jaar testcoureur... | |
Nattekat | maandag 11 november 2013 @ 11:57 |
In dat seizoen roemloos rondgereden en bij de buren de pit in gespind. Dan kunnen ze beter hun rookie erin zetten | |
Lokale_Notabele | maandag 11 november 2013 @ 12:23 |
Als er voor die operatie een hersteltijd van 4 weken staat dan is het bullshit dat hij nu onder het mes gaat en niet in december. Maar goed het is duidelijk dat de relatie tussen hem en het team verstoord is. Ik vind dat Valsecchi nu de kans verdiend, hij is aangesteld als reserverijder. Het zou belachelijk zijn om een reserverijder aan te stellen en dan als het moment daar is iemand anders in de auto te zetten. | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 12:44 |
Is wel vaker voorgekomen, dat de testrijder nietin mocht vallen... Kom nu niet zo snel op een voorbeeld... | |
Peterselieman | maandag 11 november 2013 @ 12:45 |
Geen gekke gedachte, al zou Marussia hem ook kunnen vragen mocht Alonso geen groen licht krijgen om te racen | |
Lokale_Notabele | maandag 11 november 2013 @ 13:02 |
Ze hebben bij Lotus wel meer testrijders, Valsecchi is echt aangesteld als de reserverijder en is tijdens de raceweekends aanwezig. | |
bodylotion | maandag 11 november 2013 @ 13:13 |
Mis ik iets? | |
Peterselieman | maandag 11 november 2013 @ 13:14 |
Ook Alonso dreigt race Austin te missen | |
Lokale_Notabele | maandag 11 november 2013 @ 13:19 |
Daar zullen de promotors van Austin blij mee zijn maar niet heus. Het kampioenschap is al beslist, geen Raikkonen en mogelijk geen Alonso. | |
Gebraden_Wombat | maandag 11 november 2013 @ 13:20 |
Ik blijf het bizar vinden. Op de beelden vind ik het er niet zo schokkend uitzien, maar blijkbaar heeft hij toch een flinke opdonder gehad. En dan wel nog de snelste ronde neerzetten later in de race ![]() Ook weer typisch hoe Alonso de klap krijgt maar Massa van schrik de volgende bocht niet haalt ![]() | |
Karstman | maandag 11 november 2013 @ 14:45 |
Bedoelt hij niet stiekem Max Verstappen? | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 14:59 |
Jawel, maar die heeft nog 0 ervaring, en geen superlicentie ;-) En de enige andere max die ik ken was hij :-) | |
Karstman | maandag 11 november 2013 @ 15:11 |
Zouden ze Danica Patrick niet in kunnen laten stappen voor de Austin race, zou ik nog wel een stunt vinden. | |
Geralt | maandag 11 november 2013 @ 15:43 |
Die is ook nog te jong om die superlicentie te halen lijkt me zo. | |
Peterselieman | maandag 11 november 2013 @ 15:50 |
je weet dan iig zeker dat je geen punten haalt met die bolide. Danica is snel, maar in de NASCAR Sprint Cup wordt ze toch om haar oren gereden. | |
Marks | maandag 11 november 2013 @ 16:01 |
Punt 1: NASCAR is NIET maar dan ook NIET met F1 te vergelijken. De auto's zijn daar meer normale auto's en een F1 auto heeft niets met een normale auto te maken. Alleen het gewicht al, naast het giga verschil in downforce en remcapaciteit. Punt 2: Ze heeft niet getraind om F1 te rijden en is dan ook nooit in staat dat nu opeens te voltooien. NASCAR is ook zwaar, maar om F1 te rijden moet je trainen op F1. Oja, nog even een discussie opvoeren hier: Ik begin er meer van overtuigd te raken dat het, helaas misschien, toch waar is dat vrouwen het net niet hebben qua racen. Zelfs Beitske, die zeker een potje kan sturen, blijkt niet te hebben wat ze nodig heeft om een echte top(s)per te zijn. Dit is o.a. gebaseerd op o.a. de enorme reeks aan incidenten waarbij Patrick betrokken is sinds haar NASCAR debuut. Echt ongelooflijk ![]() En het bizarre optreden in de GP3 van Gomez, die kansloze en levensgevaarlijke caperiolen uithaalde dit seizoen bij de enkele races dat ze mee mocht doen. ![]() Waaronder deze [ Bericht 19% gewijzigd door Marks op 11-11-2013 16:07:09 ] | |
DenS | maandag 11 november 2013 @ 16:08 |
Massa naar Williams. Benieuwd wat VDG nu nog voor kansen heeft. http://m.gpupdate.net/nl/(...)en-bottas-voor-2014/ | |
Geralt | maandag 11 november 2013 @ 16:10 |
In elk geval kans op 300 extra oudejaarsloten als ik de reclame op FOK! mag geloven ![]() | |
Fir3fly | maandag 11 november 2013 @ 16:11 |
![]() http://xkcd.com/385/ | |
Geralt | maandag 11 november 2013 @ 16:12 |
Als Alfons al zeer aan zn ruggetje heeft dan moet deze dat toch ook zeker hebben lijkt me ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 november 2013 @ 16:14 |
Het klopt dat de NASCAR niet te vergelijken is met de F1, maar als ze daar al flink tekort komt dan in de F1 al helemaal. Patrick deed het in de IndyCar best aardig, maar de F1 is nog even een stapje hoger. niet best. Maar om alle racevrouwen meteen over een kam te scheren gaat mij te ver, zeker omdat een Jutta Kleinschmidt bijvoorbeeld in het verleden de Dakar gewonnen heeft en ook enkele andere vrouwen flink aan de weg timmeren. | |
Fiorano | maandag 11 november 2013 @ 16:14 |
Opzich fijn voor Massa, alleen wel jammer voor vdG. Ben benieuwd of we Mallenado nog terug gaan zien... | |
Marks | maandag 11 november 2013 @ 16:17 |
En Michelle Mouton ![]() ![]() | |
Marks | maandag 11 november 2013 @ 16:19 |
Belachelijk, wat moeten ze met deze Braziliaan na eerst Senna al te hebben gehad, nadat ze Barrichello hadden ![]() Brazilië Fetisjist ![]() Heeft volgens mij alleen maar met commercie te maken, omdat het een grote markt is in Brazilie met een GP, waar op de een of andere manier een coureur van aanwezig moet zijn ofzo. ![]() | |
Funzel | maandag 11 november 2013 @ 16:27 |
Maldonado dus Lotus of niks lijkt me? | |
sasquatsch | maandag 11 november 2013 @ 16:30 |
Hulkenberg verwacht ik eerder bij Lotus, zeker omdat Quantum dat wil. Maldonado heeft nog gesprekken lopen met FI en Sauber, dus misschien een van die twee. | |
Funzel | maandag 11 november 2013 @ 16:43 |
Bij FI zijn Sutil en Di Resta toch wel vrij zeker? Sauber zou goed kunnen ja. | |
Ferry_76 | maandag 11 november 2013 @ 16:48 |
Maar als de Quantum deal afketst, dan komt die Venezolaanse zak met geld. Bij FI zie ik een van de twee nog wel plaats moeten maken voor Calado volgend jaar. VdG moet zich maar snel richten op een tweede jaar Caterham denk ik. | |
4-elements | maandag 11 november 2013 @ 16:52 |
Toch jammer deze keuze van Williams. Massa is nooit meer de oude geworden na zijn crash in Hongarije. Had liever gezien dat Williams een minder conservatieve keuze had gemaakt en een jong talent in de auto laat rijden volgend jaar. | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 17:05 |
Di resta is.nog niet zo zeker... | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 17:08 |
http://mobile.f1today.nl/(...)toeltje-bij-mclaren/ Magnussen dus bij McLaren http://mobile.f1today.nl/(...)-bianchi-in-amerika/ En zoals gebruikelijk ook nog de roddel dat Bianchi Alonso vervangt... Waar heb je anders een testrijder voor... Mijn idee: Alonso en Kimi zijn hun eigen Project X feestje aan t vieren ![]() | |
DenS | maandag 11 november 2013 @ 17:09 |
Denk dat ook wel zeker is dat Kovalainen terug komt bij Caterham, nu vooral omdat ie "ineens" weer een VT doet in Amerika ipv Giedo. Terwijl Giedo er nog nooit heeft gereden ![]() | |
M.Melandri | maandag 11 november 2013 @ 17:09 |
Massa staat 9-8 achter in het kwalificatieduel met Alonso, zo slecht gaat het dus niet. | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 17:10 |
Euhm. Nee. http://mobile.f1today.nl/(...)ining-in-eigen-land/ | |
M.Melandri | maandag 11 november 2013 @ 17:11 |
Rossi gaat de VT rijden, heeft zich even ingekocht voor een VT. | |
Gramulanion | maandag 11 november 2013 @ 17:11 |
Rossi gaat rijden in Amerika | |
Dimauro | maandag 11 november 2013 @ 17:15 |
Hij flirt wel vaker met F1 toch ? | |
DenS | maandag 11 november 2013 @ 17:16 |
Fail ![]() | |
M.Melandri | maandag 11 november 2013 @ 17:18 |
Denk dat dit een andere Rossi is als jij bedoelt ![]() | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 17:22 |
Maar als Massa en Bottas dan bij Williams rijden, waar gaat t geld van Maldonado dan heen? Of, wat ook zou kunnen, het geld van Maldonado is op, en exit voor hem... Ik denk ook exit voor Perez en Guitierrez... | |
sasquatsch | maandag 11 november 2013 @ 17:37 |
Kovalainen reed de VT in Abu Dhabi en was daar langzamer dan Pic. Giedo was in Abu Dhabi steeds sneller dan Pic. ![]() Verrassend dat VdG nu er weer naast staat. Zou hier Pic verwachten, omdat Giedo de vorige VT1 er naast stond. | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 17:43 |
http://joesaward.wordpress.com/2013/11/11/perez-out-at-mclaren/ Leesvoer... | |
bloodymary1 | maandag 11 november 2013 @ 17:48 |
Jan Magnussen heeft een zoon die in de F1 gaat rijden? Ik weet nog dat Magnussen kwam rijden bij Stewart en die was toen heel jong voor een coureur. Die heeft nu dus al zo'n oude zoon.... Ouch, ik word (ben) oud.... | |
H_T | maandag 11 november 2013 @ 18:08 |
1999 bij Ferrari. Ze hebben toen Badoer gepasseerd en Mika Salo in de wagen gezet | |
H_T | maandag 11 november 2013 @ 18:14 |
Er zijn veel minder vrouwen aan het racen dan mannen, waardoor er automatisch ook minder kans is op een vrouw die het goed doet. In de Formule 1 hebben vrouwen een min of meer gelijk track record als Denen, en die worden ook niet bij voorbaat afgeschreven. Ik zie dus ook geen reden dat bij vrouwen wel te doen, al verwacht ik niet dat een vrouw in het komende decennium een Formule 1-race gaat winnen | |
Ferry_76 | maandag 11 november 2013 @ 18:47 |
Is contractueel geregeld hoeveel vrije trainingen VdG zijn plek moet afstaan. | |
Dimauro | maandag 11 november 2013 @ 18:56 |
Alexander Rossi rijdt volgende wee... ohhh pijn ![]() ![]() | |
Sinister-D- | maandag 11 november 2013 @ 19:00 |
Oeh, zit er naar uit dat er toch wel wat verschuivingen aan zitten te komen qua zitjes ![]() | |
Funzel | maandag 11 november 2013 @ 19:05 |
Vooral bij Lotus en Sauber denk ik. | |
Sinister-D- | maandag 11 november 2013 @ 19:08 |
Force India lijkt hun line-up ook niet te behouden. En Magnussen lijkt ook al met een been bij Mclaren binnen te staan, als we Joe Saward mogen geloven. En zoals elk jaar lijkt er geen enkel stoeltje veilig te zijn bij Caterham of Marussia (behalve die van Bianchi dan). | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 19:11 |
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24903504 | |
bodylotion | maandag 11 november 2013 @ 21:03 |
Lella Lombardi heeft zelfs ooit een halve punt weten te scoren![]() OT: Perez exit bij McLaren ben ik niet rouwig om. Vind het wel een aparte zet om een ervaren Perez er uit te zetten terwijl er zo'n grote wijziging in de regels aan zit te komen. Massa naar Williams is wel kloten voor VdG's carrière. Ik begreep dat zijn schoonpa wellicht via McGregor een aandeel wilde kopen in dat team, wat zou betekenen dat Giedo daar eventueel zou kunnen gaan racen... | |
kepler | maandag 11 november 2013 @ 21:23 |
Het steekspel is nu al begonnen ![]() http://www.nu.nl/sport/36(...)nks-rugklachten.html | |
kepler | maandag 11 november 2013 @ 21:26 |
Het gaat echter om de punten, en daar gaat het niet echt heel veel beter... | |
M.Melandri | maandag 11 november 2013 @ 21:28 |
Kwali zegt meer of de snelheid nog aanwezig is, daarom koos RBR ook voor Ricciardo ondanks dat hij een achterstand had in het WK op Vergne. Massa is gewoon heel gevoelig voor de banden, op primes heeft hij constant problemen, maar op zacht rubber doet hij weinig onder voor Alonso. | |
kepler | maandag 11 november 2013 @ 21:41 |
Jawel, Massa is over 1 rondje niet veel langzamer dan Alonso. Zijn probleem is om dit een hele race vol te houden, je ziet hem (te) vaak verslappen aan het einde van de race... | |
M.Melandri | maandag 11 november 2013 @ 21:56 |
Hij verslapt niet, hij kan niet omgaan met die primes. | |
Fir3fly | maandag 11 november 2013 @ 22:01 |
Als in, hij verslijt ze te snel? | |
#ANONIEM | maandag 11 november 2013 @ 22:03 |
Da's sowieso niet zo'n sterk punt met het huidige reglement. | |
4-elements | maandag 11 november 2013 @ 22:13 |
Als hij top zou zijn, zou hij wel goed met de banden om kunnen gaan. Een topcoureur moet zich aan de omstandigheden kunnen aanpassen. En het is uiteraard de race waar de punten worden verdeeld. | |
bodylotion | maandag 11 november 2013 @ 22:27 |
Ik denk wel dat de scherpe randjes er een beetje af zijn bij Massa. Maar dat kan ook komen omdat hij overduidelijke tweede viool speelt bij Ferrari. | |
H_T | maandag 11 november 2013 @ 22:41 |
Hij gaat een stuk lekkerder sinds hij heeft gezegd niet meer in dienst van Alonso te willen rijden. Een overstap naar Williams zou hem goed kunnen doen, maar het hangt er ook vanaf wat het team nog voor elkaar kan boksen | |
bodylotion | maandag 11 november 2013 @ 23:13 |
Ik denk dat het mentaal een hoop scheelt. Er valt financieel wel een gat bij Williams. Maldonado nam zo'n 40 miljoen mee. Massa zal uiteraard betaald krijgen voor zijn diensten. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan regelen. | |
JohnB52 | maandag 11 november 2013 @ 23:17 |
Hoeveel jaar heeft ie getekend? Komt natuurlijk steun van Honda. En Massa kan ook sponsoren aantrekken, of nu al meenemen... Zullen het waarschijnlijk pas op de nieuwe wagen zien... | |
Geralt | maandag 11 november 2013 @ 23:24 |
![]() ![]() | |
Geralt | maandag 11 november 2013 @ 23:25 |
Ze moeten niet minder V's doen man; idioten, mee V's, hoe meer hoe beter! ![]() ![]() ![]() | |
H_T | maandag 11 november 2013 @ 23:29 |
Williams gaat met Mercedes rijden. Honda doet vanaf 2015 met McLaren mee | |
Marks | maandag 11 november 2013 @ 23:52 |
Achja, slechts meer dan 40 seconden achter Alonso finishen in Japan India, ok, maar daar had Alonso zijn auto kapot naar bocht 1.... En Abu Dhabi, ook 15 seconden achter Alonso, na eerder in Singapore ook meer dan een halve minuut achter Fernando te eindigen. Nee, ik ga gewoon niet akkoord dat Massa goed is of wat ook. Hij wordt nog steeds overruled door Alonso. Is daar geen statistiekje van, hoeveel seconden er uiteindelijk tussen de coureurs zit bij de gefinishte races? Zo kan de racepace volgens mij goed afgelezen worden en ik heb het idee dat Webber en Massa behoorlijk zoekgereden zijn door te teamgenoten, maar zou leuk zijn als hier een overzicht van is ![]() | |
SiGNe | maandag 11 november 2013 @ 23:57 |
V's? W's!!! Dikke W16 met 4 turbo's, 1 turbo per cilinder-rij ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 12 november 2013 @ 00:06 |
Fail van mezelf.... | |
sasquatsch | dinsdag 12 november 2013 @ 10:47 |
Als de PDVSA (de sponsor van Maldonado) vertrekt bij Williams moeten ze een afkoopsom betalen, want ze hebben een meerjaren contract dat volgens mij nog drie jaar geldig is. Dat zal een deel van de kosten opvangen. En Massa neemt natuurlijk ook sponsors mee. | |
4-elements | dinsdag 12 november 2013 @ 11:23 |
Of de geweldige Life W12. De motor die het nauwelijks een ronde wist uit te houden. ![]() | |
Beach | dinsdag 12 november 2013 @ 11:26 |
De Porsche V12 was nog beter dan dit ding ![]() | |
Meike26 | dinsdag 12 november 2013 @ 14:05 |
Waarom persé V's of W's ? Mazda heeft de rotatie-motor nog altijd niet uit het hoofd gezet. En gelijk hebben ze ![]() ![]() Geen idee wat de specificaties zijn van die motor, maar volgens mij heeft dat ding vergeleken met een 'normale motor' ook minder toeren nodig en veel meer tractie onderin. Of deze 4 rotor in een Mazda LMP achtige wagen. ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 12 november 2013 @ 15:11 |
Voornamelijk omdat een rij cilinders bij bepaalde toerentallen gaan smering kreeg.. Verder te complex, te zwaar en veel te weinig. Is in een heel seizoen dan ook nooit door de pre-kwalificatie heen gekomen. Doe mij dan maar de BRM H-16. ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 12 november 2013 @ 16:48 |
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131112_Valsecchi_niet_de_vervanger_van_Raikkonen.xml Geen Valsecchi dus... | |
Earl_J_Hickey | dinsdag 12 november 2013 @ 16:59 |
![]() http://www.autosport.com/news/report.php/id/111262 ![]() | |
Fiorano | dinsdag 12 november 2013 @ 17:01 |
![]() ![]() | |
exile79 | dinsdag 12 november 2013 @ 17:10 |
Nu het zo over Massa gaat, wie heeft hem ook al weer vervangen nadat hij die veer tegen z'n kanus kreeg? | |
Meike26 | dinsdag 12 november 2013 @ 17:11 |
Verrassend... de tijd dat F1 auto's er mooier op werden ligt ook al ver achter ons. Ze hebben het nu over de voorkant, maar ik ga mij vast en zeker ook storen aan die belachelijke regel om de uitlaat in het midden achter de achtervleugel uit te laten steken. Formule fordjes zien er dan nog beter uit. Hopelijk gaat er veel veranderen in de F1 als Ernie weg is. Ben alleen bang van niet. | |
Gramulanion | dinsdag 12 november 2013 @ 17:15 |
Luca Badoer | |
sasquatsch | dinsdag 12 november 2013 @ 17:18 |
Bernie maakt de regels niet, dus ik denk het niet. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 12 november 2013 @ 17:18 |
Die weer werd vervangen door Fisichella omdat hij niet vooruit te branden was. ![]() | |
exile79 | dinsdag 12 november 2013 @ 17:19 |
Thanks. Kan me beiden niet herinneren. | |
Meike26 | dinsdag 12 november 2013 @ 17:28 |
Ben ik met je eens, maar denk wel dat de heerschappij van Bernie de Fia beinvloed dat alles maar veiliger moet en steeds maar regels veranderen. Die hele kosten reductie is ook één grote flauwe kul natuurlijk. Natuurlijk hebben we als F1 fans veel te danken aan die vent, maar dat was tot mid jaren 90. Daarna werd hij seniel en kwamen de meest vreemde regelwijzigingen. De grote baas van de F1 heeft dit toegelaten, niet tegen gehouden. Net zoals dat hij ook wel ziet dat de uitloopstroken prachtige commerciele plekken zijn, maar de coureurs veranderen in rijders. Ik mag toch hopen dat er straks een F1 baas komt die zelf gereden heeft. Een Schumacher of Mika Hakkinen, die weer terug willen naar waar F1 om draait.... de beste 22 coureurs van de wereld op circuits die de coureurs verdienen. Het gaat een beetje te veel om de Show en te weinig om de Go. En ja ik reken dus Bernie verantwoordelijk voor de laatste 10 - 20 jaar aan misbaksels van regelwijzigingen. | |
Fer | dinsdag 12 november 2013 @ 17:28 |
Fisi mocht instappen omdat ie zowat een GP won en constant vooraan kwalificeerde met de Force India. In de Ferrari kon ie vervolgens achter zijn oude auto aan hobbelen. Het eerste jaar KERS was dat. Ferrari had het, FI niet. | |
sasquatsch | dinsdag 12 november 2013 @ 17:35 |
Dat heb je (imho) dus fout, want die regelwijzigingen sinds de mid-jaren '90 kwamen vooral door de dood van Senna dat alles veiliger moest. En dat kwam vanuit de FIA (dus niet Bernie), omdat veiligheid een van hun speerpunten is. Bernie heeft dit niet tegengehouden, maar ik vraag me af of hij wel daadwerkelijk die macht bezit. Bernie (als afgevaardigde van de CVC) gaat over de commerciële aspecten van de F1, niet over de regels. | |
Ferry_76 | dinsdag 12 november 2013 @ 17:42 |
Ik snap nog steeds niet dat de FIA niet even een ontwerper inhuurt om hun ideeen te visualiseren voordat ze op papier gezet worden.. Lijkt gvd wel of er een lul aan die auto hangt..! | |
exile79 | dinsdag 12 november 2013 @ 17:53 |
Lijkt wel een leuter. Zouden alle teams gewoon zo op moeten schilderen. Bij wijze van protest. | |
Ferry_76 | dinsdag 12 november 2013 @ 17:54 |
Ik voel een photoshop aankomen.. (Of een paint, mag ook.) ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 12 november 2013 @ 20:14 |
Ik zie de ritssluiting die BAR ooit op de neus had wel een terugkeer maken volgend jaar.. ![]() ![]() | |
Karstman | dinsdag 12 november 2013 @ 20:50 |
Dat was ook mijn eerste gedachte bij die neus, een slappe plasser kreeg ik ervan. Ik weet nog dat ik voor Fissi heb staan juichen die race toen hij bijna won en dat hij daarna naar Ferrari ging. Beetje jammer dat hij daar(na) niks meer heeft gepresteerd... | |
Peterselieman | dinsdag 12 november 2013 @ 20:59 |
Fisichella's kostje is wel gekocht hoor. Het lijkt me dat hij nu in de Ferrari-familie zit | |
JohnB52 | dinsdag 12 november 2013 @ 21:27 |
Hulkenberg niet naar Lotus: http://www.bild.de/sport/(...)b-33371088.bild.html | |
Gramulanion | dinsdag 12 november 2013 @ 21:34 |
*dit seizoen. ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 13 november 2013 @ 00:40 |
Gewoon verplichten een mooie lage neus op die bolides van 2014 te monteren. Dit is verschrikkelijk. ![]() Zoals de McLaren uit 2004. ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 13 november 2013 @ 06:35 |
whahahahaha ![]() ![]() ![]() Als dit toch uitgevoerd gaat worden, neemt geen enkele andere raceklasse de f1 nog serieus...... | |
Bluurgh | woensdag 13 november 2013 @ 09:40 |
Niet mee eens, die regelwijzigingen kwamen door Imola '94 en daar heeft hij weinig invloed op naar mijn weten. Hij is van de commerciele kant (en heeft er ook gezorgd dat we 100 camera'slangs de baan hebben ipv 3 zegmaar). En Bernie heeft zelf ook gereden! 1 race in de jaren '50. Niet dat hij zich kwalificeerde ![]() | |
Beach | woensdag 13 november 2013 @ 12:06 |
![]() of zo | |
Fer | woensdag 13 november 2013 @ 13:23 |
Bernie heeft wel wat goede dingen gedaan. Zoals dat we nu regelmatig het gevecht achter de leider zien. Vroeger zag je weleens de hele race lang Schumacher of Hill op kop rijden, terwijl erachter doodsgevechten werden gevoerd voor P3 die niemand kreeg te zien. Een inhaalactie van Verstappen voor P6 was slechts een herhaling van 5s, terwijl die al rondelang aan het jagen was met een Arrows. | |
Weltschmerz | woensdag 13 november 2013 @ 13:42 |
Wankels maken graag toeren en kunnen ook nogal hoog in toeren, in het algemeen. Vaak is namelijk de klepvering hetgene wat het toerental begrenst. Maar wil je die toelaten dan zit je met de omrekeningsfactor wat betreft de cilinderinhoud, en zou de toerenbegrenzing uit de regels misschien een probleem worden. Bij LeMans heb je een wat ruimere marge, omdat het minder om snelheid gaat. Bij de F1 moet dat precies eerlijk zijn, en dat wordt een lastig verhaal. | |
Meike26 | woensdag 13 november 2013 @ 14:06 |
Ja daar heb je gelijk in, maar verhoudingsgewijs komt een wankel nooit aan het aantal toeren van een conventionele motor. Denk dat het toch snel bij 10k of 12k stopt. Cilinder inhoud, is volgens mij qua cc > pk verhouding iets van 60% en 65% tussen een conventionele motor en een wankel motor, waarbij je waarschijnlijk uit komt op een 960cc tot 1040 cc. En dan nog bepalen hoeveel rotoren de motor mag hebben. Een 6-rotor lijkt me vrijwel uitgesloten en onhandig. Die 4-rotor engine in het 2e filmpje zou dus met de goede specs aardig in de buurt kunnen komen van een V6 motor van volgend jaar. Max aantal liters hoeven ze dus in de regels niet te wijzigen, net als het aantal 'cylinders' in de regels aangepast moet worden van verplicht v6 naar max 6. Hier zou je dan dus ook weer wijzigingen kunnen gaan zien tussen V6, 6 in lijn of 6 cylinder boxer. Dat valt allemaal wel uit te rekenen met computer simulaties aan welke specs een wankel motor moet voldoen om competitief mee te rijden in de F1. Zelfde brandstof, zelfde composiet materialen enz enz tot je op het zelfde vermogen en/of prestaties komt. Maar of zo'n wankelmotor het 2500km uithoudt... ik betwijfel het. Het zal wel nooit gebeuren. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Meike26 op 13-11-2013 14:11:06 ] | |
Weltschmerz | woensdag 13 november 2013 @ 14:17 |
Minder onderdelen die stuk kunnen gaan... Het probleem is dat als je op 1040 cc gaat zitten je de zuigermotoren kansloos zou kunnen maken, terwijl als je op 960 gaat zitten je de wankel(s) kansloos maakt, en bij alles er tussenin bevoordeel de je de een tov de ander. Die verhouding is immers een keuze zonder objectieve grondslag. Eventueel zou je die wel kunnen zoeken, maar dan heb je ook kans dat je praktisch helemaal verkeerd uitkomt. Waarschijnlijk gaat de wankel zich dan sneller ontwikkelen dan de zuigermotor, en dan zit je op een gegeven moment met allemaal fabrikanten die moeten overschakelen op de wankel omdat ze anders verliezen, terwijl ze geen enkele wankel in productie hebben. | |
IkWilbert | woensdag 13 november 2013 @ 19:17 |
Sergio Perez heeft zojuist op twitter bevestigd mclaren te verlaten. | |
Karstman | woensdag 13 november 2013 @ 19:21 |
| |
Gramulanion | woensdag 13 november 2013 @ 19:21 |
![]() Opvallend. | |
sasquatsch | woensdag 13 november 2013 @ 19:25 |
Dat wordt dus Button en Magnussen het volgende seizoen. | |
ElmarO | woensdag 13 november 2013 @ 19:45 |
De geruchten werden de laatste tijd ook steeds sterker dat Magnussen zou gaan rijden voor McLaren, dus in die zin verbaasd het me niet heel erg. Ben wel benieuwd of hij nog ergens een zitje kan krijgen voor volgend seizoen en in hoeverre Carlos Slim hem nog blijft sponsoren. | |
Gramulanion | woensdag 13 november 2013 @ 19:46 |
Dacht dat Perez voor de toekomst gehaald was. En het is niet alsof hij hard heeft lopen falen dit jaar. | |
ElmarO | woensdag 13 november 2013 @ 19:49 |
Dat was misschien wel hun intentie, maar aan de andere kant was het ook veelzeggend dat Ferrari hem zo makkelijk uit hun talentenprogramma liet vertrekken naar een concurrent. Misschien was het beter voor hem geweest om minstens nog een seizoen bij Sauber door te brengen. En kwam de stap naar een team als McLaren te vroeg. Al heeft hij verre van een goede McLaren als auto gekregen natuurlijk. | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 19:54 |
Neuh, maar ze gebruiken Button als benchmark. Ben je sneller dan ben je een goede coureur, ben je langzamer dan heb je het gewoon niet | |
Nattekat | woensdag 13 november 2013 @ 20:22 |
Kovalainen gaat waarschijnlijk voor Lotus uitkomen de rest van het seizoen | |
Funzel | woensdag 13 november 2013 @ 20:27 |
Prima keus. Als Hulk niet wilt heb je met Heikki wel iemand die nog wat punten binnen zo kunnen slepen denk ik. | |
Peterselieman | woensdag 13 november 2013 @ 20:29 |
uhuh. Denk dat Heikki de beste coureur is die nog beschikbaar is. | |
Gebraden_Wombat | woensdag 13 november 2013 @ 21:33 |
http://www.nu.nl/sport/36(...)gaat-kovalainen.html
![]() | |
MoriniStylr | woensdag 13 november 2013 @ 22:01 |
Als je al geen geld hebt om Raikkonen te betalen, wat heb je dan bij Schumacher te zoeken ![]() | |
Nattekat | woensdag 13 november 2013 @ 22:05 |
Schumacher deed het niet meer voor het geld, en qua sponsoren zit je helemaal goed. | |
Marks | donderdag 14 november 2013 @ 00:27 |
Even mijn stokpaardje van stal halen dan maar weer: Die heeft zijn kansen ook wel gehad, tijd voor Davide Valsecchi. ![]() En dat Perez weg gaat: gewogen en te licht bevonden. Ik kan mij er in ieder geval in vinden. | |
Geralt | donderdag 14 november 2013 @ 00:31 |
Nouja hij heeft toch een aantal keer gewoon Button fair en square aan de kant gezet met gewaagde en brutale inhaalacties. Wat dat aangaat deed hij het niet heel erg slecht eigenlijk. Buiten dat is die McLaren gewoon een knakenbak eerste klas. | |
wimderon | donderdag 14 november 2013 @ 00:32 |
Kovalainen kon zich vorig seizoen niet eens onderscheiden van Petrov ![]() | |
Fir3fly | donderdag 14 november 2013 @ 00:35 |
Ik weet niet waarom, maar ik herinner me ineens een column van Olav Mol in het Formule 1 magazine waar ik ooit lid van was. Het was het laatste nummer van 2006 en hij deed een voorspelling voor 2007. Zijn keuze voor wereldkampioen: Heikki ![]() | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 00:35 |
Lotus wil de komende 2 races punten binnenhalen om 2de in het klassement te worden. Dan is een coureur die ervaring met de F1 wagens van 2013 (Caterham) en de Renault motor heeft te verkiezen boven een coureur die nog geen F1 wedstrijd heeft gereden. Valsecchi zou voor volgend jaar een optie kunnen zijn, maar liever zie ik de Hulk daar. Of Frijns natuurlijk, maar dat zal wel niet. Al heeft die meer gepresteerd dan Magnussen tot nog toe. | |
Fiorano | donderdag 14 november 2013 @ 10:08 |
Heikki it is | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 november 2013 @ 10:39 |
Amateur hour bij Lotus. Eerst benoemen ze dus een jongen tot reservecoureur waar ze als puntje bij paaltje komt onvoldoende vertrouwen in hebben om hem daadwerkelijk in de auto te zetten. Vervolgens polsen ze Hulkenberg, die wil niet, Schumacher, die wil niet, om dan uiteindelijk 1 dag voor het evenement begint bij Heikki Kovalainen uit te komen die in het verleden al ruimschoots gewogen en te licht bevonden is en nog nooit deze auto bestuurd heeft. Aan deze derde keus nu de taak om in twee races 37 punten goed te maken op Mercedes en 26 op Ferrari. Succes daarmee. | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 10:51 |
Deze auto niet, maar wel een 2013 F1 wagen met een Renault motor (Caterham). Imho de beste keus (na de Hulk) die ze konden maken. Jammer voor Valsecchi, maar het gaat hier wel om miljoenen euro aan prijzengeld, dat Lotus goed kan gebruiken. | |
THEFXR | donderdag 14 november 2013 @ 10:56 |
Waarom wordt er eigenlijk nog op doping gecontroleerd in de F1? niemand is ooit positief getest, dus het werkt niet of niemand pakt wat. | |
JohnB52 | donderdag 14 november 2013 @ 11:04 |
Je zou concentratie verbeterende middelen kunnen gebruiken, maar blijkbaar werkt t niet, hebben ze het niet nodig, of niemand word gepakt. | |
JohnB52 | donderdag 14 november 2013 @ 11:06 |
Je bent serieus? Alsof ze liever Schumacher hadden? Dat was puur een reclamestunt. En alsof ze Kovalainen 1 dag voor het evenement Kovalainen hebben gebeld? | |
Sinister-D- | donderdag 14 november 2013 @ 11:07 |
Ik heb het al eens eerder gezegd: ik heb de indruk (niet bevestigd dus) dat er vanuit het kamp Ecclestone/CVC geld is doorgesluisd richting Lotus, of toch druk op de ketel is gezet, om Valsecchi aan te nemen. Ecclestone/CVC beheren ook de GP2 en zij zouden een flater slaan als de kampioen daar niet zou doorstromen. Hoeveel verhalen zijn er destijds geweest nadat Pantano kampioen werd en niet doorstroomde? | |
JohnB52 | donderdag 14 november 2013 @ 11:09 |
Pantano hebben ze uiteindelijk toch bij Jordan kunnen stallen? | |
Sinister-D- | donderdag 14 november 2013 @ 11:10 |
Nee, hij heeft eerste F1 gereden, is daarna wat gaan freelancen ofzo, en is toen uiteindelijk via Indycar in de de GP2 terecht gekomen. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 november 2013 @ 11:16 |
Ja ze hadden liever Schumacher, anders vragen ze hem toch niet? Jij denkt dat als Schumacher "ja" had gezegd ze bij Lotus gezegd hadden "nee nee, het was maar een reclamestunt?" Ze zullen vast wel eerder in de week contact met Kovalainen hebben gehad maar het komt natuurlijk een beetje amateuristisch over om 1 dag voor het evenement begint je drivers line-up pas rond te hebben. | |
JohnB52 | donderdag 14 november 2013 @ 11:22 |
Weet jij ook in welke volgorde iedereen is "gebeld" Waarschijnlijk niet, en daarom is het dus gissen, en daarna heel makkelijk oordelen voor een buitenstaander, zoals wij allen zijn. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 november 2013 @ 11:26 |
Het is algemeen bekend dat Hulkenberg en Schumacher afgezegd hebben, vervolgens komen ze uit bij Kovalainen. Lijkt me niet heel lastig om uit te vogelen waar de voorkeur van Lotus naar uit ging. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 11:27 |
Of de controles zorgen ervoor dat niemand iets gebruikt. | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 11:35 |
Hij ging al direct van de F1 terug naar de GP2, maar heeft in 2005 wel een paar IndyCar races gereden. Toen hij daar niet verder aan de bak kwam is hij verder gegaan in de GP2. | |
Marks | donderdag 14 november 2013 @ 11:42 |
![]() Definitief de doodsteek voor de geloofwaardigheid van de GP2 als serieuze raceklasse en opstapklasse naar F1, tenzij Davide alsnog volgend jaar voor Lotus mag rijden. | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 11:45 |
Denk het niet. Het lijkt erop dat Hulkenberg volgend jaar in de Lotus rijdt. Hij had er al bijna de komende races gereden als Ferrari (volgens de geruchten) zijn salaris niet betaald zou hebben. Hulkenberg zou al een stoeltje gepast hebben. Ferrari zou er ook voor gezorgd hebben dat Raikkonen eerder zijn operatie ondergaat dan oorspronkelijk gepland, zodat zij Lotus voorblijven in het constructeurskampioenschap. | |
Marks | donderdag 14 november 2013 @ 11:46 |
Hier nog wat meer over Schumi, meest opvallend: Hij is dit jaar al eerder benaderd om ergens terug te komen! Ferrari? http://www.formule1.nl/ni(...)us-kunnen-instappen/ | |
Marks | donderdag 14 november 2013 @ 11:48 |
Ik zat nog te denken: Kon Giedo niet naar Lotus gaan 2 races en Heikki dan weer naar Caterham ![]() | |
JohnB52 | donderdag 14 november 2013 @ 11:49 |
Van Hulkenberg kan ik dat nieuws nog wel serieus nemen, van Schumacher niet. Het is ook maar net hoe de pers dat nieuws brengt... Net zoals het nieuws dat Ferrari de stroomrekening had betaald van Sauber, en nog een paar rekeningen, zodat hij bij Sauber zou blijven, en niet naar Lotus, om te zorgen dat Ferrari meer kans maakt op P2 in constructeurskampioenschap. | |
JohnB52 | donderdag 14 november 2013 @ 11:50 |
Oh handig, zat net mijn verhaaltje te typen, lees ik daarna die van jou... | |
Rossdale | donderdag 14 november 2013 @ 11:56 |
Williams helemaal into braziliaanse sferen en reaals? http://www.motorsport.com(...)at-williams-in-2014/ Na Massa waarschijnlijk ook Nasr naar Williams, als 3e rijder | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 november 2013 @ 12:01 |
Schumacher zijn manager heeft bevestigd dat Lotus hem benaderd heeft. | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 12:06 |
ik zie Petrobras daar wel weer instappen als sponsor | |
Marks | donderdag 14 november 2013 @ 13:49 |
Leuk filmpje, waar Werner Budding naar Long Beach gaat en kijkt naar het oude circuit en wat er nog van over is en een paar interessante historische momenten uit de f1 geschiedenis van die baan http://www.telegraaf.nl/a(...)each_Amerika___.html | |
Waffle | donderdag 14 november 2013 @ 13:51 |
Ik snap wel dat hij daarvoor bedankt heeft als hij kon instappen bij Ferrari. Denk niet dat veel coureurs in het stoeltje van Massa zouden willen stappen. Overigens vond ik persoonlijk Schumacher in zijn laatste jaar beter dan Rosberg alleen had hij zoveel pech dat hij niet echt tot zijn recht kwam. | |
Beach | donderdag 14 november 2013 @ 13:54 |
Ik kan me herinneren dat in 2002 ofzo Thomas Enge positief getest was op wiet. | |
Waffle | donderdag 14 november 2013 @ 13:56 |
Volgens mij zelfs twee keer. | |
Sinister-D- | donderdag 14 november 2013 @ 14:05 |
Stukje wat ik ooit geschreven heb voor het SPT / [F1] 'Vergeten' coureurs... Wie kent ze nog? -topic
| |
Waffle | donderdag 14 november 2013 @ 14:13 |
Ah daar wist ik het van ![]() | |
SimtekF1 | donderdag 14 november 2013 @ 14:17 |
Wat een bullshit ook he, alsof die shit roken ook maar enig positieve invloed op zijn rijden heeft. ![]() | |
IkWilbert | donderdag 14 november 2013 @ 14:45 |
Magnussen officieel bevestigd bij mclaren http://www.mclaren.com/fo(...)ace-driver-for-2014/ | |
Fiorano | donderdag 14 november 2013 @ 14:49 |
Maldonado is blij dat hij Williams kan verlaten: http://www.gpupdate.net/n(...)de-rug-toe-te-keren/ ![]() | |
Racerblade | donderdag 14 november 2013 @ 14:52 |
![]() | |
Sinister-D- | donderdag 14 november 2013 @ 14:58 |
Idd, toen ik dat daarstrax las had ik ook een ''WTF ![]() edit: wacht even, hij heeft wel gelijk. Hij heeft meer rekeningen van schade voor het team gereden in een seizoen, dan het team zelf voor elkaar had kunnen krijgen ![]() | |
IkWilbert | donderdag 14 november 2013 @ 15:08 |
Heikki voor de laatste twee races naar Lotus Persbericht Caterham: HEIKKI KOVALAINEN & LOTUS F1 TEAM Austin, USA - 14th November 2013 Caterham F1 Team Reserve Driver Heikki Kovalainen will race for Lotus F1 Team at US and Brazilian Grands Prix after agreement was reached between all parties to release Heikki from his Caterham F1 Team commitments to allow him to replace Kimi Raikonnen in Austin and Interlagos. Cyril Abiteboul, Team Principal, Caterham F1 Team: "We were asked by Lotus F1 Team if we could release Heikki from his contract with us for the final two races of 2013 and we are pleased that we can help to give him the chance to race again in 2013. He is a valued member of the Caterham family and we're sure that he'll do a good job in the USA and Brazil." | |
Ermanon | donderdag 14 november 2013 @ 15:17 |
Inderdaad, had ook een zwaar ![]() ![]() | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 november 2013 @ 15:24 |
Maldonado denkt zich deze arrogante houding te kunnen permitteren, maar ik denk niet dat andere teambazen erg onder de indruk zijn van een jongen die zijn eigen team zo te kijk zet in de media. Het zegt veel over het karakter van zo'n jongen. | |
Beach | donderdag 14 november 2013 @ 15:27 |
Gelukkig weet iedereen precies wat er gebeurd is bij Williams zo te lezen. | |
Sinister-D- | donderdag 14 november 2013 @ 15:44 |
Die uitspraak komt bij mij over als: ''ik bracht ze véél geld, zij geven mij geen goede wagen''. | |
Funzel | donderdag 14 november 2013 @ 15:54 |
Toffe rijder om te zien in de GP2. Hopelijk de opvolger van Massa. ![]() | |
wimderon | donderdag 14 november 2013 @ 16:29 |
Volgens de website van Lotus is Valsecchi helemaal geen reservecoureur, maar is dat D'Ambrosio. Derde coureur ≠ reservecoureur. | |
Ferry_76 | donderdag 14 november 2013 @ 16:46 |
Ik meende laatst ook gelezen te hebben dat Valsecchi zelf ervoor betaalt om in een Lotus pakkie door de paddock te mogen lopen. | |
M.Melandri | donderdag 14 november 2013 @ 16:57 |
Ja het zijn gewoon PR mannetjes, niks meer. Mogen tijdens weekenden wat posters signeren en dat is het, van testen is weinig sprake. | |
M.Melandri | donderdag 14 november 2013 @ 17:01 |
Nee, het gevoel is gewoon veel minder waardoor hij geen goede pace kan rijden, op options lukt dat telkens wel. Zijn rijstijl past gewoon niet bij harder rubber. Heeft hij zelf ook al een paar keer aangegeven dat het gevoel totaal anders.
| |
Gramulanion | donderdag 14 november 2013 @ 17:01 |
Blind paard. Loopt met zijn domheid te koop. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 november 2013 @ 17:02 |
Dat mogen ze meneer Valsecchi dan weleens uitleggen want volgens zijn twitter is hij de derde coureur.https://twitter.com/davidevalsecchi Hij is ook bij alle raceweekends aanwezig en zou Kimi vervangen in Singapore mocht Kimi niet fit genoeg geweest zijn. | |
Tarado | donderdag 14 november 2013 @ 17:04 |
Wel eentje met voldoende $$$ backing, geen idee of die situatie sinds de dood van Chavez veranderd is. | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 17:54 |
Alsof controles waterdicht zijn. | |
Gramulanion | donderdag 14 november 2013 @ 18:04 |
Omdat controles preventief werken. | |
Peterselieman | donderdag 14 november 2013 @ 18:05 |
vol |