Meer gasvorming is een logisch gevolg van meer groente eten.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Koffie.
Maar dat van spinazie heb ik ook altijd geleerd.
Misschien een beetje gênant en misschien leg ik verkeerde verbanden, maar ik ben erg luchtig om het even netjes te zeggen sinds ik vegetariër ben.
Nou, ik heb net gewoon mijn oude vertrouwde Smoothie gemaakt en niks afgewogen hoorquote:Op zondag 26 januari 2014 10:49 schreef motorbloempje het volgende:
Rucola wetenschap! Dat vegetarisme!
Pas op de calorieën!quote:Op zondag 26 januari 2014 12:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou, ik heb net gewoon mijn oude vertrouwde Smoothie gemaakt en niks afgewogen hoor![]()
Straks ga ik naar een feestje en daar hebben ze Indonesische hapjes, hopelijk zit er iets
Vegetarisch bij en anders vreet ik het bakkie pinda's wel leeg
Klinkt ook niet slechtquote:
Ik doe altijd lijnzaadpoeder door mijn smoothie, je gaat er lekker van poepenquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wie van jullie gebruikt lijnzaadolie? Het bevat veel alpha-linoleenzuur (essentiëel vetzuur) en dus is het uitstekend geschikt voor vegetariërs.
Waarom vind je dat te ver gaan?quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben geen liefhebber van spruitjes (met boter gaat mij wat te ver hoewel ik het wel lekker vind) maar ik probeer ze minstens 1 keer per week te eten en minstens 1 keer per week broccoli te eten.
Met wat boter en ui wordt het wat zoetig, wat een heel fijne afwisseling geeft aan de smaak van spruitjes, die wat bitter zijn. Met nog wat zoutigs ernaast, zoals spekjes, of zongedroogde tomaat voor vega's: een heerlijke smaakervaring!quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Klinkt ook niet slecht
Vroeger lustte ik geen spruitjes, maar mijn Griek is er dol op, ja rare griek ik weet het
Hij maakte ze een keer met gebakken uien erdoorheen, en vanaf toen lust ik ze wel,
hij kan ook beter koken dan ik dus hij kookt het vaakst.
De uien worden gebakken in de olijfoliequote:Op woensdag 29 januari 2014 17:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Met wat boter en ui wordt het wat zoetig, wat een heel fijne afwisseling geeft aan de smaak van spruitjes, die wat bitter zijn. Met nog wat zoutigs ernaast, zoals spekjes, of zongedroogde tomaat voor vega's: een heerlijke smaakervaring!
Kan denk ik ook wel, al zal het wel anders zijn. Volgens mij heb je meer een bakproces bij boter, waardoor het ook lekker bruine randjes vormt aan de spruiten. Zal wel aan de uiteindelijke temperatuur liggen? Boter heeft echter meer een zoete smaak, waar olijfolie dat niet heeft.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De uien worden gebakken in de olijfolieis ook goed toch?
Grieken bakken alles in olijfoliequote:Op woensdag 29 januari 2014 17:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Kan denk ik ook wel, al zal het wel anders zijn. Volgens mij heb je meer een bakproces bij boter, waardoor het ook lekker bruine randjes vormt aan de spruiten. Zal wel aan de uiteindelijke temperatuur liggen? Boter heeft echter meer een zoete smaak, waar olijfolie dat niet heeft.
Denk wel dat het gezonder is trouwens. Maar zo zag ik het in een recept dat hierop leek, plus dat het beter combineert met de aardappeltjes, die ik ook het liefst in boter bak. Of eventueel zonnebloemolie.
Haha, dat geloof ik best!quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Grieken bakken alles in olijfoliedus de aardappeltjes ook...
Al kom je met 100 theorieen dat een andere olie beter zou zijn dan zou dat nog niks uitmaken hoorquote:Op woensdag 29 januari 2014 17:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Haha, dat geloof ik best!
Ik wil voor mezelf nog eens een klein onderzoekje doen naar olieen. Want ze bakken anders, smaken anders en zullen ook wel anders zijn qua voeding (lees: gezondheid). Laatst een tijdje in kokosolie gebakken, wat heel lekker is, maar een lagere baktemperatuur lijkt te hebben. Het gaart anders, minder lijkt wel. Maar qua smaak merk je er niets van, en het schijnt het meest gezond te zijn. En ik weet graag de chemie achter het koken.
Gewoon doen idd. Gewoonten en voorkeur zijn ook belangrijk voor de smaakervaring.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Al kom je met 100 theorieen dat een andere olie beter zou zijn dan zou dat nog niks uitmaken hoor![]()
dus ik laat het maar zo
Verzadigde vetzuren, dan heb ik liever wat andere extra vetten zoals lijnzaadolie als ik te weinig vet eet.quote:
Ik heb een heel oud (zelfgemaakt) boekje met recepten van zijn Oma, alles in de olijfolie...quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Gewoon doen idd. Gewoonten en voorkeur zijn ook belangrijk voor de smaakervaring.
Kokosolie moet ik nog proberen, momenteel bak ik met arachide-olie waarvan momenteel nog minder schadelijke effecten bekend zijn dan zonnebloemolie en olijfolie (koud prima, voor bakken niet), of dat het ook minder schadelijke effecten heeft zal nog moeten blijken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Haha, dat geloof ik best!
Ik wil voor mezelf nog eens een klein onderzoekje doen naar olieen. Want ze bakken anders, smaken anders en zullen ook wel anders zijn qua voeding (lees: gezondheid). Laatst een tijdje in kokosolie gebakken, wat heel lekker is, maar een lagere baktemperatuur lijkt te hebben. Het gaart anders, minder lijkt wel. Maar qua smaak merk je er niets van, en het schijnt het meest gezond te zijn. En ik weet graag de chemie achter het koken.
Daar moesten ze natuurlijk Griekse Yoghurt en Tzaziki mee maken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb een heel oud (zelfgemaakt) boekje met recepten van zijn Oma, alles in de olijfolie...
kan ik niet gaan veranderen hoor, wil ik ook niet, het zijn lekkere recepten en de meeste
zijn Vegetarisch, niet omdat die mensen vegetarisch waren, maar armkonden niet
eens vlees betalen en er was 1,5 koe in dat dorp daar zijn Oma vandaan komt dus die gingen
ze niet slachten natuurlijk..
Een ui en een tomaat bakken zou ik wel eens kunnen proberen bij de spruitjes, ik denk dat dat inderdaad al veel helpt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Met wat boter en ui wordt het wat zoetig, wat een heel fijne afwisseling geeft aan de smaak van spruitjes, die wat bitter zijn.
Poeder?quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik doe altijd lijnzaadpoeder door mijn smoothie, je gaat er lekker van poependat
is ook een voordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |