abonnement Unibet Coolblue
pi_132654093


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!

Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe

pi_132654185
Ik ben nu bezig om een knoop door te hakken m.b.t. een scheerkwast. Ik ben opzoek naar een dassenharen kwast die bij voorkeur maat L is. Wie kan mij iets aanraden?

In het vorige topic had ik zo'n soortgelijke vraag gesteld, maar ik ben bang dat de kwast die ik had uitgezocht iets te zacht is.

Vorige kwast.

Mijn budget ligt zo rond de ¤70,-
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:12:57 #3
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132654777
Ik hoor goede dingen over shavemac, en die simpson. Ik heb zelf alleen nog een boar.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:41:15 #4
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132655813
Van wat ik heb gelezen en gehoord zijn kwasten van dassenhaar uit het middensegment het "beste". Ben even de benaming vergeten maar het is iig geen silvertip.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132655834
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Drinky het volgende:
Van wat ik heb gelezen en gehoord zijn kwasten van dassenhaar uit het middensegment het "beste". Ben even de benaming vergeten maar het is iig geen silvertip.
Pure en Best?
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:42:42 #6
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_132655855
Is het verschil nu echt merkbaar?
Ik gebruik een kwast van 3 euro, gaat perfect. Wat is er anders met een kwast van 70?
pi_132655882
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:42 schreef Mubassie het volgende:
Is het verschil nu echt merkbaar?
Ik gebruik een kwast van 3 euro, gaat perfect. Wat is er anders met een kwast van 70?
Onder andere materiaal soort, comfort en levensduur.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:46:55 #8
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132655996
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:42 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Pure en Best?
best was het volgens mij.

Op badger & blade staan vaak reviews van kwasten.

De kwast die ik nu heb is een pure bijv. Komt van HJM (Mühle) en voelt heel erg zacht, en ziet er ook machinegemaakt uit. Als het een pure badger is, wat niet anders kan voor die schamele ¤6, dan is het wel een erg zachte borstel.

Heb van sommige Boar borstels goede verhalen gehoord. Zachte tips, harde back-end voor masserend effect.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132656160
Middensegment is toch 'best badger' en 'superbadger'? 'pure' is laagste en 'silvertip' hoogste...?
pi_132656262
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:51 schreef The_daybreaker het volgende:
Middensegment is toch 'best badger' en 'superbadger'? 'pure' is laagste en 'silvertip' hoogste...?
Klopt, hier meer info :

http://www.scheersalon.nl/scheerkwasteninfo
pi_132670890
Was laatst in Duitsland en de Nivea scheercreme in tube gekocht. Heerlijke scheercreme voor maar ¤ 1,60.
Ik vind veel scheercremes en scheerzepen enorm aan de prijs. Benieuwd naar andere ervaringen die goed èn voordelig zijn. Want het voordeel van goedkope DE-mesjes ben je zo kwijt aan luxe scheerzepen. Jammer dat het een behoorlijke yuppen markt is geworden. (pardon the pun).

Ik wissel mijn DE mesjes regelmatig af met het 2-mesjes Gibellini systeem van de Lidl. Scheert toch wel beter en gemakkelijker dan DE om heel eerlijk te zijn. Fabrikant van die messen is Feintechnik Eisen. Een houder met 20 (!) mesjes voor 5 euro is geen geld. Deze mesjes kwamen laatst ook erg goed uit een Duitse consumententest. De Gibelinni lijn heeft uit 3 en 5 mesje systemen.

pi_132671681
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:53 schreef lukaon het volgende:
Was laatst in Duitsland en de Nivea scheercreme in tube gekocht. Heerlijke scheercreme voor maar ¤ 1,60.
Ik vind veel scheercremes en scheerzepen enorm aan de prijs. Benieuwd naar andere ervaringen die goed èn voordelig zijn. Want het voordeel van goedkope DE-mesjes ben je zo kwijt aan luxe scheerzepen. Jammer dat het een behoorlijke yuppen markt is geworden. (pardon the pun).

Ik wissel mijn DE mesjes regelmatig af met het 2-mesjes Gibellini systeem van de Lidl. Scheert toch wel beter en gemakkelijker dan DE om heel eerlijk te zijn. Fabrikant van die messen is Feintechnik Eisen. Een houder met 20 (!) mesjes voor 5 euro is geen geld. Deze mesjes kwamen laatst ook erg goed uit een Duitse consumententest. De Gibelinni lijn heeft uit 3 en 5 mesje systemen.

[ afbeelding ]
Deze cartridges heb ik ook gebruikt, maar met scheerschuim en al waren ze echt ongelofelijk stroef. Enorm veel bloed en wondjes.De blauwe strip was er iedere keer ook zo af na 2 scheerbeurten. Je zou ze eigenlijk als wegwerp moeten gebruiken. Bij iedere scheerbeurt een nieuw mesje pakken. Heb ze zelf toen tijdens XXL gekocht: 25 (!) mesjes voor 5 euro :)

Ik heb ze nog liggen, en ga ze voor het gemak nog weleens gebruiken als ik 's morgens haast heb gok ik. Maar deze keer dan wel met aluin stick en goed opgeklopt schuim in plaats van scheergel uit een bus. ;)
pi_132672537
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:53 schreef lukaon het volgende:
Was laatst in Duitsland en de Nivea scheercreme in tube gekocht. Heerlijke scheercreme voor maar ¤ 1,60.
Ik vind veel scheercremes en scheerzepen enorm aan de prijs. Benieuwd naar andere ervaringen die goed èn voordelig zijn. Want het voordeel van goedkope DE-mesjes ben je zo kwijt aan luxe scheerzepen. Jammer dat het een behoorlijke yuppen markt is geworden. (pardon the pun).

Ik wissel mijn DE mesjes regelmatig af met het 2-mesjes Gibellini systeem van de Lidl. Scheert toch wel beter en gemakkelijker dan DE om heel eerlijk te zijn. Fabrikant van die messen is Feintechnik Eisen. Een houder met 20 (!) mesjes voor 5 euro is geen geld. Deze mesjes kwamen laatst ook erg goed uit een Duitse consumententest. De Gibelinni lijn heeft uit 3 en 5 mesje systemen.

[ afbeelding ]
Als je een goede techniek hebt met een DE en het juiste mesje kan ik me bijna niet voorstellen dat zon systeem nog beter en comfortabeler scheert om eerlijk te zijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_132674909
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Deze cartridges heb ik ook gebruikt, maar met scheerschuim en al waren ze echt ongelofelijk stroef. Enorm veel bloed en wondjes.De blauwe strip was er iedere keer ook zo af na 2 scheerbeurten. Je zou ze eigenlijk als wegwerp moeten gebruiken. Bij iedere scheerbeurt een nieuw mesje pakken. Heb ze zelf toen tijdens XXL gekocht: 25 (!) mesjes voor 5 euro :)

Ik heb ze nog liggen, en ga ze voor het gemak nog weleens gebruiken als ik 's morgens haast heb gok ik. Maar deze keer dan wel met aluin stick en goed opgeklopt schuim in plaats van scheergel uit een bus. ;)
Dat is wel bijzonder, doe met gemak 1 maand met zo'n mesje en de blauwe strip is dan ook nog niet verdwenen. En scheer meestal om de dag. Wel altijd goed het mesje uitslaan en niet in de badkamer bewaren, misschien helpt dat?

Ik heb ook een vintage Gillete Slim en een Mühle. Heb heel veel verschillende DE mesjes geprobeerd, BIC en Astra bevallen mij het beste. Maar het Lidl mesje scheert altijd gladder, zal vast ook komen door de dubbele mesjes en het beweegbare scheerhoofd. Mijn DE-mesjes doe ik zeker niet weg, toch pak ik steeds vaker de Lidl mesjes. Wel mèt kwast en zeep.
pi_132675263
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 22:01 schreef lukaon het volgende:

[..]

Dat is wel bijzonder, doe met gemak 1 maand met zo'n mesje en de blauwe strip is dan ook nog niet verdwenen. En scheer meestal om de dag. Wel altijd goed het mesje uitslaan en niet in de badkamer bewaren, misschien helpt dat?

Ik heb ook een vintage Gillete Slim en een Mühle. Heb heel veel verschillende DE mesjes geprobeerd, BIC en Astra bevallen mij het beste. Maar het Lidl mesje scheert altijd gladder, zal vast ook komen door de dubbele mesjes en het beweegbare scheerhoofd. Mijn DE-mesjes doe ik zeker niet weg, toch pak ik steeds vaker de Lidl mesjes. Wel mèt kwast en zeep.
Feathers al eens geprobeerd?
pi_132685320
Feathers was mij wat te agressief. Heb veel mesjes geprobeerd, Perma-Sharp Super beviel ook wel. Maar die mesjes van de Lidl scheer ik mij toch gladder.

De Lidl heeft trouwens ook meer verrassingen op scheergebied, zoals hun after shave lijn.

Bijzondere video: http://fashion.telegraph.(...)put-to-the-test.html

  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:40:04 #18
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132686170
Voor mensen met een "lichte" baard snap ik dat die lidl mesjes werken. Mensen die wat dichter verwant zijn aan de oorspronkelijke homo sapiens gaat dat echt niet. Ik blijf gewoon "hangen. "
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:36:42 #19
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_132709069
Mijn project is binnen :)



Handvat was slecht en lelijk dus heb ik verwijderd. Ik ga er zelf eentje maken van eikenhout.
Maar eerst ga ik me op het mes richten. Morgen eerst maar eens wat schuurpapier halen :)
pi_132710203
Kijk, dat ziet er prima uit :) Kan je wel iets bruikbaars van maken denk ik :)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 09:04:56 #21
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132715390
Iemand hier wel eens iets van dat bay rum gebruikt?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 30 oktober 2013 @ 12:47:22 #22
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132721206
En ik zag een tijd geleden iemand die goede bakjes had voor zeep?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_132721252
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:47 schreef SosuaCafe het volgende:
En ik zag een tijd geleden iemand die goede bakjes had voor zeep?
Ikea heeft er mooie bakjes voor geloof ik.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 12:51:17 #24
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132721333
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ikea heeft er mooie bakjes voor geloof ik.
het is meer dat ik wel zo'n refill van tobs wil halen, maar die prijs van dat kommetje.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:01:42 #25
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132725394
Jermyn st. zeep gekocht (refill) 100 astras en arko voor 22 euros. ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_132733372
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:47 schreef SosuaCafe het volgende:
En ik zag een tijd geleden iemand die goede bakjes had voor zeep?
De HEMA ook. Van melamine, praktisch onverwoestbaar.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:18:07 #27
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_132733659
wat een uiterst kekke OP
_O_
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:22:22 #28
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132733854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:18 schreef Speedball het volgende:
wat een uiterst kekke OP
_O_
merci. Als er toevoegingen zijn dan horen wij dat graag.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:22:41 #29
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132733869
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:09 schreef lukaon het volgende:

[..]

De HEMA ook. Van melamine, praktisch onverwoestbaar.
mooi! Morgen even kijken.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_132734029
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:01 schreef SosuaCafe het volgende:
Jermyn st. zeep gekocht (refill) 100 astras en arko voor 22 euros. ^O^
Hoe bevalt die Jermyn St? Heb hem net namelijk ook besteld.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:27:13 #31
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132734050
Heeft iemand hier ervaring met Balea scheercreme? Die kost per tube ook geen drol, blijkbaar een of ander Duits huismerk?

Best grappig dat DE enthousiasten hier in Hongarije de Vergulde Hand e.d. kennen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132734150
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:27 schreef Drinky het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Balea scheercreme? Die kost per tube ook geen drol, blijkbaar een of ander Duits huismerk?

Best grappig dat DE enthousiasten hier in Hongarije de Vergulde Hand e.d. kennen.
Apart inderdaad, laatst was er ook een discussie hierover in het topic. (Al een tijdje geleden weliswaar.) Toen ging het erover dat wij bv hier Proraso heel goed vinden, en zij bv weer De Vergulde Hand top vinden.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:37:23 #33
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132734456
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:26 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Hoe bevalt die Jermyn St? Heb hem net namelijk ook besteld.
vandaag ook besteld bij die engelse site. 3% korting en geen shipping. In vervolg 10% korting op alle ToBS producten daar.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:22:37 #34
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132753674
Mooie scheerkom gevonden voor die tobs refill.

Van steen met hout.
5 euro hema.




[ Bericht 6% gewijzigd door SosuaCafe op 31-10-2013 19:39:08 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_132768796
Na een week of 2/3 oefenen gaat het nu prima. DE-mes scheert echt fijn.

Van de week scheerbak voor 1 euro bij de eurowinkel gehaald en Kruidvat-aftershavebalsem. Werkt allebei prima. ^O^
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132795512
Deze week een besluit genomen. Heb mijn groene Wilh Mandt scheermes uit elkaar gehaald. Was nog niet helemaal tevreden over de afwerkingsgraad van het metaal. Nu na nog meer zwoegen eindelijk wel ^O^

Dit weekend weer in elkaar zetten, scheerklaar maken, en dan gaat ie in de verkoop :) Kunnen we weer andere leuke dingen voor halen voor de restauraties. Heb prachtig materiaal gezien voor nieuwe handvatten, maar is behoorlijk prijzig, dus dan maar verkopen om centjes te krijgen :)


_DSC2663 by Remco van de Sanden, on Flickr
pi_132796360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:37 schreef Shaggy8675 het volgende:
Deze week een besluit genomen. Heb mijn groene Wilh Mandt scheermes uit elkaar gehaald. Was nog niet helemaal tevreden over de afwerkingsgraad van het metaal. Nu na nog meer zwoegen eindelijk wel ^O^

Dit weekend weer in elkaar zetten, scheerklaar maken, en dan gaat ie in de verkoop :) Kunnen we weer andere leuke dingen voor halen voor de restauraties. Heb prachtig materiaal gezien voor nieuwe handvatten, maar is behoorlijk prijzig, dus dan maar verkopen om centjes te krijgen :)

[ link | afbeelding ]
_DSC2663 by Remco van de Sanden, on Flickr
Al bekend wat de prijs wordt?
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:13:15 #38
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132796450
Gisteren haastig geschoren, wat een gigantische fout :'). DE schere is ontspannend en werkt goed als je de tijd hebt, maar als je snel moet zijn, de tering :').
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132797802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Al bekend wat de prijs wordt?
Heb iets in gedachten. Moet even kijken hoe duur het slijpen uitpakt.
  vrijdag 1 november 2013 @ 19:41:08 #40
97745 Thorical
finding a way
pi_132802515
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:03 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Heb iets in gedachten. Moet even kijken hoe duur het slijpen uitpakt.
Ik dacht dat je zelf wilde slijpen?
pi_132802555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:41 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik dacht dat je zelf wilde slijpen?
Ja, maar heb nog niet alle juiste spullen. Steentjes zijn nogal duur namelijk. Maar ken iemand die er goed bedreven mee is en snel :)
pi_132827432
Vandaag is mijn scheerkwast binnen gekomen. Ze weten bij Mühle wel hoe ze het moeten verpakken.







En als laatste het hele setje:

  zaterdag 2 november 2013 @ 17:51:44 #43
97745 Thorical
finding a way
pi_132827974
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:26 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag is mijn scheerkwast binnen gekomen. Ze weten bij Mühle wel hoe ze het moeten verpakken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En als laatste het hele setje:

[ afbeelding ]
Bijzonder fraai en is het mes scheerklaar?
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:56:57 #44
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132828095
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:26 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag is mijn scheerkwast binnen gekomen. Ze weten bij Mühle wel hoe ze het moeten verpakken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En als laatste het hele setje:

[ afbeelding ]
Zo, dat is toch wel een luxe. Heb je het filmpje van hen al over hun hele bedrijf al gezien? Staat op de Muehle website.

Overigens gister voor het eerst met de Lord Captain geschoren gister. Carbon-steel, ziet er heel anders uit. Zit ook een laagje olie over het mesje heen. Scheert nog best goed eerlijk gezegd. Normaal gesproken als ik me scheer na de dag ervoor helemaal BBS geschoren te hebben krijg ik overal last van irritatie en heel veel bloed (zeer stugge haartjes). Nu was de irritatie wel aanwezig, maar in veel mindere mate en helemaal geen sneetjes.

Deze mesjes maar eens even in de gaten houden :)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 2 november 2013 @ 18:22:55 #45
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132828737
Het ziet er wel erg mooi uit zo'n open scheermes. Ik heb alleen niet zo'n trek in dat onderhoud en bloedspatters aan de spiegel. Zou niet weten hoe ik met zo'n ding rond m'n adamsappel zou moeten gaan. Heb ik nu al af en toe moeite mee ivm verschillende richting haar. :'(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_132829394
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:51 schreef Thorical het volgende:

[..]

Bijzonder fraai en is het mes scheerklaar?
Het mes is inderdaad scheerklaar en werkt prima. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Het ziet er wel erg mooi uit zo'n open scheermes. Ik heb alleen niet zo'n trek in dat onderhoud en bloedspatters aan de spiegel. Zou niet weten hoe ik met zo'n ding rond m'n adamsappel zou moeten gaan. Heb ik nu al af en toe moeite mee ivm verschillende richting haar. :'(
Het is wel prijzig, maar ik zie het ook meer als een hobby. Naast een mes moet je ook een scheerriem kopen om het mes op te richten, deze beginnen ongeveer vanaf ¤35,-, als ik mij niet vergis.

Net wel een behoorlijke snee van het mes in mijn gezicht dus maar snel de DE erbij gepakt. :')
pi_132829417
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Het ziet er wel erg mooi uit zo'n open scheermes. Ik heb alleen niet zo'n trek in dat onderhoud en bloedspatters aan de spiegel. Zou niet weten hoe ik met zo'n ding rond m'n adamsappel zou moeten gaan. Heb ik nu al af en toe moeite mee ivm verschillende richting haar. :'(
Vel over je Adams appel heen trekken zodat het ernaast ligt zegmaar.

En ach dat bloeden valt mee :P

Met een beetje pech snijd je jezelf flinker dan met een DE maar als je oppast valt dat goed mee.

Heb mezelf eigenlijk nog het meest gesneden met een DE tot nu toe. Qua hoeveelheid bloed dan.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_132829660
Mijn Mühle kwast zat gewoon in een kokertje...


Wat vinden jullie trouwens van een geur als lavendel. Ik heb het gekke idee een keer iets van Castle Forbes te bestellen. Ooit.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:16:55 #49
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132830414
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:55 schreef IPA35 het volgende:
Mijn Mühle kwast zat gewoon in een kokertje...


Wat vinden jullie trouwens van een geur als lavendel. Ik heb het gekke idee een keer iets van Castle Forbes te bestellen. Ooit.
mr taylor zit het ook in. Van tobs.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:23:15 #50
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132830644
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Het ziet er wel erg mooi uit zo'n open scheermes. Ik heb alleen niet zo'n trek in dat onderhoud en bloedspatters aan de spiegel. Zou niet weten hoe ik met zo'n ding rond m'n adamsappel zou moeten gaan. Heb ik nu al af en toe moeite mee ivm verschillende richting haar. :'(
Bij je adamsappel kun je gewoon de huid een beetje opzij trekken, dan komt het stukje met haar op je hals. Ik scheerde me eerst ook compleet open bij m'n ademsappel, of het nou met een Gillette Fusion, Scheerapparaat( ja echt :') ) of DE was.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:48 schreef znarch het volgende:

[..]

Vel over je Adams appel heen trekken zodat het ernaast ligt zegmaar.

En ach dat bloeden valt mee :P

Met een beetje pech snijd je jezelf flinker dan met een DE maar als je oppast valt dat goed mee.

Heb mezelf eigenlijk nog het meest gesneden met een DE tot nu toe. Qua hoeveelheid bloed dan.
Had een beetje verder moeten lezen zie ik nu :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:24:42 #51
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132830693
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:23 schreef Drinky het volgende:

[..]

Bij je adamsappel kun je gewoon de huid een beetje opzij trekken, dan komt het stukje met haar op je hals. Ik scheerde me eerst ook compleet open bij m'n ademsappel, of het nou met een Gillette Fusion, Scheerapparaat( ja echt :') ) of DE was.
mn adamsappel zelf heb ik nooit problemen mee. Daarboven zit een tricky stukje bij mij.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:31:25 #52
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132830967
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:24 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

mn adamsappel zelf heb ik nooit problemen mee. Daarboven zit een tricky stukje bij mij.
Ik heb altijd dat ik die lijn die van mijn adamsappel naar mijn kin gaat nooit BBS kan krijgen, als ik het probeer snij ik me daar altijd helemaal open om de een of andere reden.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132836974
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:16 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

mr taylor zit het ook in. Van tobs.
Die heb ik en heb het niet gemerkt.
Maar het is inderdaad best wel een 'zoete geur'.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132847183
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:26 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vandaag is mijn scheerkwast binnen gekomen. Ze weten bij Mühle wel hoe ze het moeten verpakken.

Hele mooie set zo, veel scheerplezier :)
  zondag 3 november 2013 @ 11:17:16 #55
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132847599
Iedereen op pauze deze maand?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132849835
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:56 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Hele mooie set zo, veel scheerplezier :)
Dank je, het open scheermes heb ik al een tijdje. ;) (Stond gewoon leuk voor de foto.)
pi_132849919
Ik gebruik nu dus scheercrème, de enige zeep die ik bezit is een bakje Vergulde Hand.

Ik heb dus een silvertip kwast en die is redelijk 'slap' zeg maar. Je leest soms dat dit minder handig is voor zeep. Wat denken jullie? Die kwast is vast wel goed genoeg om goede (harde) zeep te gebruiken?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132851558
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:55 schreef IPA35 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van een geur als lavendel. Ik heb het gekke idee een keer iets van Castle Forbes te bestellen. Ooit.
Een Lavendelzeep staat hoog op mijn verlanglijstje, maar dat zal waarschijnlijk de DR Harris worden :P.
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:16 schreef IPA35 het volgende:
Ik gebruik nu dus scheercrème, de enige zeep die ik bezit is een bakje Vergulde Hand.

Ik heb dus een silvertip kwast en die is redelijk 'slap' zeg maar. Je leest soms dat dit minder handig is voor zeep. Wat denken jullie? Die kwast is vast wel goed genoeg om goede (harde) zeep te gebruiken?
Misschien duurt het met een zachte kwast iets langer om harde zeep te laden dan met een wat steviger kwast maar het zal wel gewoon werken.
pi_132858859
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:17 schreef Luco het volgende:
Iedereen op pauze deze maand?
Met uitzondering van het bijhouden van de baardlijn wel ja. Nog meer Movemberparticipanten hier?
  zondag 3 november 2013 @ 17:31:38 #60
148823 znarch
ondertitel
pi_132859313
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:20 schreef Froop het volgende:

[..]

Met uitzondering van het bijhouden van de baardlijn wel ja. Nog meer Movemberparticipanten hier?
Nope. Zie het nut er niet van in :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 4 november 2013 @ 14:47:16 #61
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_132889317
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:20 schreef Froop het volgende:

[..]

Met uitzondering van het bijhouden van de baardlijn wel ja. Nog meer Movemberparticipanten hier?
Ja ik :Y
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  maandag 4 november 2013 @ 14:47:42 #62
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_132889335
Even een soort van verkapte tvp, ik wil deze maand aangrijpen om een begin te maken voor een krulsnor, tevens wil ik ook graag overstappen op een klassiek mes maar ik heb er nauwelijks ervaring mee. Kunnen jullie mij van wat beginners tips voorzien? En zijn er nog tips om z'n snor te krijgen?
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  maandag 4 november 2013 @ 15:17:26 #63
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132890215
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:20 schreef Froop het volgende:

[..]

Met uitzondering van het bijhouden van de baardlijn wel ja. Nog meer Movemberparticipanten hier?
Ja, movemberparticipant present. Ik moet nu MEER scheren dan ik normaal gesproken doe, aangezien het nu geen porum is om met stoppels en een snor rond te lopen.

Ik haat alleen scheren met 1 daagse stoppels, vanwege mijn zware baardgroei is dat nooit echt prettig.

Overigens net Feathers uitgeprobeerd. Ben ik nu heel gek als ik zeg dat ik niet zo heel veel verschil merk tussen die en de Hema ( Israeli ) mesjes?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132890445
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:47 schreef leeroy het volgende:
Even een soort van verkapte tvp, ik wil deze maand aangrijpen om een begin te maken voor een krulsnor, tevens wil ik ook graag overstappen op een klassiek mes maar ik heb er nauwelijks ervaring mee. Kunnen jullie mij van wat beginners tips voorzien? En zijn er nog tips om z'n snor te krijgen?
Tips? Wat ga je doen? DE of straight?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 4 november 2013 @ 15:28:01 #65
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_132890542
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:24 schreef znarch het volgende:

[..]

Tips? Wat ga je doen? DE of straight?
Zoiets lijkt mij wel vet

You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_132890732
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:28 schreef leeroy het volgende:

[..]

Zoiets lijkt mij wel vet

[ afbeelding ]
Maar hoe ga je je scheren? Met een straight of double edge?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 4 november 2013 @ 15:33:29 #67
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132890759
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:28 schreef leeroy het volgende:

[..]

Zoiets lijkt mij wel vet

[ afbeelding ]
Hij bedoelt wat voor mesje ga je gebruiken?

Overigens kan ik je vertellen dat je met zo'n snor toch even een tijdje bezig bent. Mijne staat nu al 5 weken en ik kan de uiteinden slechts een heel klein beetje krullen. Voor zo'n mooie krul ben je toch minstens wel 3~4 maanden bezig.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 4 november 2013 @ 15:36:29 #68
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_132890867
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef znarch het volgende:

[..]

Maar hoe ga je je scheren? Met een straight of double edge?
oh sorry, ja ik ben echt nog een leek. Ik heb geen idee wat het makkelijkste en op dit moment goedkoopste is om te beginnen.
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  maandag 4 november 2013 @ 15:37:23 #69
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_132890901
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:33 schreef Drinky het volgende:

[..]

Hij bedoelt wat voor mesje ga je gebruiken?

Overigens kan ik je vertellen dat je met zo'n snor toch even een tijdje bezig bent. Mijne staat nu al 5 weken en ik kan de uiteinden slechts een heel klein beetje krullen. Voor zo'n mooie krul ben je toch minstens wel 3~4 maanden bezig.
Ach het zij zo toch? Heb ik een mooi doel :Y

Maar over mesjes, ik sta open voor suggesties
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_132894683
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:37 schreef leeroy het volgende:

[..]

Ach het zij zo toch? Heb ik een mooi doel :Y

Maar over mesjes, ik sta open voor suggesties
Mühle R89, vind hem zelf heel goed.

http://www.scheersalon.nl(...)-razor/p-1b/R89.html

Dat mes in combinatie met Feather scheermesjes is perfect.
pi_132894754
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:17 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ja, movemberparticipant present. Ik moet nu MEER scheren dan ik normaal gesproken doe, aangezien het nu geen porum is om met stoppels en een snor rond te lopen.

Ik haat alleen scheren met 1 daagse stoppels, vanwege mijn zware baardgroei is dat nooit echt prettig.

Overigens net Feathers uitgeprobeerd. Ben ik nu heel gek als ik zeg dat ik niet zo heel veel verschil merk tussen die en de Hema ( Israeli ) mesjes?
Ik heb vanochtend zelf een Hema mesjes geprobeerd en ik moet zeggen dat ik al wel scherpere mesjes heb gebruikt waaronder feather mesjes. Na een keer met hema mesjes wil ik nog niet te snel conclusies trekken, maar mijn eerste indruk is dat ik Hema fijner vind scheren dan feathers.
  maandag 4 november 2013 @ 17:34:21 #72
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132894869
http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr

Ook geen slechte krabber om mee te beginnen. Ik heb mijn super speed nog steeds, en die van mij is een jaar of 15 jonger denk ik.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 4 november 2013 @ 17:35:37 #73
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132894904
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:30 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend zelf een Hema mesjes geprobeerd en ik moet zeggen dat ik al wel scherpere mesjes heb gebruikt waaronder feather mesjes. Na een keer met hema mesjes wil ik nog niet te snel conclusies trekken, maar mijn eerste indruk is dat ik Hema fijner vind scheren dan feathers.
Ja ik weet niet precies wat het is met die Hema mesjes, maar bij mij glijden ze echt soepel over m'n huid, terwijl de meeste mesjes toch wel (een klein beetje) trekken.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 4 november 2013 @ 17:48:19 #74
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_132895289
Vanochtend voor het eerst geschoren zonder de aluinblok te hoeven gebruiken *O*

Oefening baart kunst!
  maandag 4 november 2013 @ 18:30:15 #75
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132896756
Iemand enig idee hoe lang feelunique er meestal over doet om te bezorgen?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_132897391
Ik zou niet met feather beginnen. In mijn optiek zijn die niet echt vergevingsgezind...Astra of Derby zou ik mee starten
  maandag 4 november 2013 @ 23:38:46 #77
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132912144
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:47 schreef The_daybreaker het volgende:
Ik zou niet met feather beginnen. In mijn optiek zijn die niet echt vergevingsgezind...Astra of Derby zou ik mee starten
Nu ik voor het eerst de feather heb gebruikt vind ik het eerlijk gezegd wel meevallen met die horrorverhalen. Heb me met de Derby's vaker opengehaald omdat die meer "trekken" en niet altijd even consistent zijn.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 5 november 2013 @ 00:27:39 #78
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132913671
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 18:30 schreef SosuaCafe het volgende:
Iemand enig idee hoe lang feelunique er meestal over doet om te bezorgen?
mijn beide bestellingen waren in 3 werkdagen bezorgd.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:04:47 #79
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132925819
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 00:27 schreef Luco het volgende:

[..]

mijn beide bestellingen waren in 3 werkdagen bezorgd.
vandaag 3, dan zal het morgen wel komen. Wel vandaag 100 astra met arko stick gekregen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:12:59 #80
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_132926137
Zijn er mensen die interesse hebben in een lederen etui/toilettas in cognac kleur? Afmeting 34x20cm.
Leuk voor je scheerspullen :)

Ik heb er 8 en wil ze voor 2 euro p/s wel versturen.


pi_132930059
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:38 schreef Drinky het volgende:

[..]

Nu ik voor het eerst de feather heb gebruikt vind ik het eerlijk gezegd wel meevallen met die horrorverhalen. Heb me met de Derby's vaker opengehaald omdat die meer "trekken" en niet altijd even consistent zijn.
Bij mij was de eerste keer met feather wel bloederiger dan anders...en niet veel gladder. Maar het ging mij vooral om de learningcurve... Voor de eerste keer zou ik toch niet voor de allerscherpste gaan
pi_132953976
Morgen belangrijke afspraak, dus vandaag alvast geschoren. Vorige keer 0 wondjes, en vandaag uiteraard wél een paar... Gelukkig is die aluinstick echt een wondermiddeltje! Rustig geschoren maar had iets meer bultjes dan vorige keer rond mijn nek. Net het Astra mesje weggegooid want was de vierde scheerbeurt ermee. Hij deed het nog prima, maar als ik er 100 heb voor 9 euro dan doe ik niet moeilijk hoor. :) Dat zijn 400 scheerbeurten, 2x per week, dat is zo'n 4 jaar scheren! Volgens mij kost één Gillette Fusion mesje al 4-5 euro :D Alleen die Aftershave Balsem van DM merk ik eerlijk gezegd nog niet veel van. Soms gaat het wondje daardoor weer open terwijl de aluinstick het juist dichtmaakte.
pi_132954623
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:12 schreef Mubassie het volgende:
Zijn er mensen die interesse hebben in een lederen etui/toilettas in cognac kleur? Afmeting 34x20cm.
Leuk voor je scheerspullen :)

Ik heb er 8 en wil ze voor 2 euro p/s wel versturen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb interesse :) eind deze maand op reis en nog geen reis etui :O
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 6 november 2013 @ 11:11:21 #84
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132954644
Arko. Absurd goede scheerzeep voor dat geld.

*)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 6 november 2013 @ 11:30:54 #85
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132955295
Alleen die geur is niet om over naar huis te schrijven :')

Ik heb mijn stick al een jaar maar bijna niet meer aangeraakt nadat ik wat goede crèmes had.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 6 november 2013 @ 11:34:09 #86
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_132955399
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:12 schreef Mubassie het volgende:
Zijn er mensen die interesse hebben in een lederen etui/toilettas in cognac kleur? Afmeting 34x20cm.
Leuk voor je scheerspullen :)

Ik heb er 8 en wil ze voor 2 euro p/s wel versturen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil er ook wel eentje.
  woensdag 6 november 2013 @ 11:42:33 #87
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_132955640
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:28 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Mühle R89, vind hem zelf heel goed.

http://www.scheersalon.nl(...)-razor/p-1b/R89.html

Dat mes in combinatie met Feather scheermesjes is perfect.
Thanks! Dat ding is ook niet echt super duur, ik heb de link even opgeslagen.

Een stuk duurder maar is zoiets aan te raden voor een beginner?
http://www.scheersalon.nl(...)-1b/KIT1-DOV-ZW.html
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  woensdag 6 november 2013 @ 11:49:26 #88
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132955826
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:42 schreef leeroy het volgende:

[..]

Thanks! Dat ding is ook niet echt super duur, ik heb de link even opgeslagen.

Een stuk duurder maar is zoiets aan te raden voor een beginner?
http://www.scheersalon.nl(...)-1b/KIT1-DOV-ZW.html
je kan het altijd proberen.

Ik waag me er (nog) niet aan.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 6 november 2013 @ 11:53:21 #89
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_132955952
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:49 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

je kan het altijd proberen.

Ik waag me er (nog) niet aan.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:49 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

je kan het altijd proberen.

Ik waag me er (nog) niet aan.
Hoe lang scheer jij al klassiek als ik vragen mag?
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  woensdag 6 november 2013 @ 12:09:56 #90
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132956499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:53 schreef leeroy het volgende:

[..]

[..]

Hoe lang scheer jij al klassiek als ik vragen mag?
poeh. Klein jaar ofzo.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 6 november 2013 @ 13:00:16 #91
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132958181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:42 schreef leeroy het volgende:

[..]

Thanks! Dat ding is ook niet echt super duur, ik heb de link even opgeslagen.

Een stuk duurder maar is zoiets aan te raden voor een beginner?
http://www.scheersalon.nl(...)-1b/KIT1-DOV-ZW.html
Techniek bij beide is compleet anders. Je zal sowieso een beginner zijn met een SR, al scheer je al jaren met een DE. Ik ben na 4 maanden DE al over gegaan op SR, en wissel nu af. DE als het snel moet, SR als ik rustig aan wil doen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 6 november 2013 @ 13:01:08 #92
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132958205
Twee weken terug nog een Edwin Bagger DE89 voor 15GBP gekocht. Nieuw via Amazon. Mooi op tijd voor een kerstcadeau voor mijn pa.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132959434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:42 schreef leeroy het volgende:

[..]

Thanks! Dat ding is ook niet echt super duur, ik heb de link even opgeslagen.

Een stuk duurder maar is zoiets aan te raden voor een beginner?
http://www.scheersalon.nl(...)-1b/KIT1-DOV-ZW.html
Je kan het proberen, maar zo'n Straight Razor is een stuk onderhoud gevoeliger. Het is in een keer veel geld uit geven, en mocht je het niks vinden ben je gewoon veel geld kwijt.

Persoonlijk zou ik beginnen met een DE, zo kan je een beetje de techniek aanleren, welke overigens compleet anders is dan een SR.
  woensdag 6 november 2013 @ 18:34:18 #94
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_132971604
Vandaag jermyn st. Refill binnen gehad. Ben benieuwd.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_132977399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:42 schreef leeroy het volgende:

[..]

Thanks! Dat ding is ook niet echt super duur, ik heb de link even opgeslagen.

Een stuk duurder maar is zoiets aan te raden voor een beginner?
http://www.scheersalon.nl(...)-1b/KIT1-DOV-ZW.html
Beide moet je leren. Beide ga je je in het begin af en toe mee snijden.

Straight is duurder en vergt meer onderhoudt. Verder gewoon doen wat je leuk lijkt :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_132980328
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:11 schreef SosuaCafe het volgende:
Arko. Absurd goede scheerzeep voor dat geld.

*)
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:30 schreef Drinky het volgende:
Alleen die geur is niet om over naar huis te schrijven :')

Ik heb mijn stick al een jaar maar bijna niet meer aangeraakt nadat ik wat goede crèmes had.
Net nog geschoren met de Arko crème.
Top spul hoor en de geur is helemaal niet verkeerd of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132994430
Ik ben totaal nieuw in deze scène maar ben va plan dit op te pakken ik laat me meestal scheren bij de turk die het met een straight razor doet voor 2.50 en anders scheer ik mij met het wel bekende mesje van gillette.. daarnaast heb ik dan wel een bus aftershave van arko staan ook van de turk :)
  donderdag 7 november 2013 @ 10:32:52 #98
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132995047
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:06 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Ik ben totaal nieuw in deze scène maar ben va plan dit op te pakken ik laat me meestal scheren bij de turk die het met een straight razor doet voor 2.50 en anders scheer ik mij met het wel bekende mesje van gillette.. daarnaast heb ik dan wel een bus aftershave van arko staan ook van de turk :)
2,50? Wat doet hij allemaal voor dat geld dan?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132996469
Het scheren met een mes inzepen vlammetje aftershave balsem etc. Jij zult het beter weten als mij maar dit doe ik uiteraard als ik me ook laat knippen (en nee geen opgeschoren kapsel) ;)
  donderdag 7 november 2013 @ 11:12:29 #100
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_132996514
Eventueel het tussen stukje bij de wenkbrauwen, neus en oren harsen
  donderdag 7 november 2013 @ 11:16:23 #101
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_132996649
Al met al kun je hier niks van zeggen zo word ik netjes geknipt, gewassen, geschoren (gemasseerd) voor 12.50 wat ik zag is dat hij vergulde hand zeep gebruikt akra aftershave en een crème uit een wit met groen potje.. voor het lekkere luchtje gebruikt hij trove? Ofzo :)
pi_133007348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:16 schreef Zonnestraal10 het volgende:
een crème uit een wit met groen potje..
  donderdag 7 november 2013 @ 17:45:52 #103
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_133011694
quote:
Dit is hem inderdaad :) ik weet zelf niet of dit goed of niet goed is, maar ik vind hem heerlijk ;)
pi_133012745
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 17:45 schreef Zonnestraal10 het volgende:

[..]

Dit is hem inderdaad :) ik weet zelf niet of dit goed of niet goed is, maar ik vind hem heerlijk ;)
Het is wel goed, maar persoonlijk vind ik het te duur voor wat het toevoegt. Ik heb er toentertijd een euro of acht voor betaald, maar een pre-shave doet voor mij niet zoveel, en als aftershave gebruik ik al iets anders.

Desondanks is het niet verkeerd, maar ik zou dan liever voor de vloeibare variant gaan;

pi_133013300
Volgens mij zijn hier wel een aantal Taylor of Old Bond St. fans hier.

Een tijd geleden heb ik een flesje Taylor of Old Bond Street - Mr Taylors Aftershave Lotion - 100ml gekocht. Dit is niet echt mijn geur en ik vroeg mij af of ik hier iemand blij mee kan maken. Heb het daardoor ook nooit gebruikt, het flesje zit nog volledig vol.

Mochten hier gegadigden voor zijn, kan ik eventueel wel foto's plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 november 2013 @ 18:35:39 #106
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133013373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Volgens mij zijn hier wel een aantal Taylor of Old Bond St. fans hier.

Een tijd geleden heb ik een flesje Taylor of Old Bond Street - Mr Taylors Aftershave Lotion - 100ml gekocht. Dit is niet echt mijn geur en ik vroeg mij af of ik hier iemand blij mee kan maken. Heb het daardoor ook nooit gebruikt, het flesje zit nog volledig vol.

Mochten hier gegadigden voor zijn, kan ik eventueel wel foto's plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas, een geur die ik niet geprobeerd heb. Als je nou Eton of Jermyn had gekocht :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 7 november 2013 @ 18:52:48 #107
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133014010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Volgens mij zijn hier wel een aantal Taylor of Old Bond St. fans hier.

Een tijd geleden heb ik een flesje Taylor of Old Bond Street - Mr Taylors Aftershave Lotion - 100ml gekocht. Dit is niet echt mijn geur en ik vroeg mij af of ik hier iemand blij mee kan maken. Heb het daardoor ook nooit gebruikt, het flesje zit nog volledig vol.

Mochten hier gegadigden voor zijn, kan ik eventueel wel foto's plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel groot fan van Jermyn, alleen heb de aftershave nog nooit gebruikt.
Wat voor geur is het?
pi_133014289
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:52 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ik ben wel groot fan van Jermyn, alleen heb de aftershave nog nooit gebruikt.
Wat voor geur is het?
Dat vind ik heel lastig om te omschrijven.. :P
pi_133014881
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:52 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ik ben wel groot fan van Jermyn, alleen heb de aftershave nog nooit gebruikt.
Wat voor geur is het?
Een frisse zakelijke, citroen, zuidwestenwind geurtje. Ken eigenlijk niemand die hem niet lekker vindt. Is geen klassieke zware mannengeur, maar echt een moderne frisse mannengeur. Zalig.
  donderdag 7 november 2013 @ 19:21:13 #110
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133015336
Dankje Shaggy ^O^

Epos wat vraag je er voor?
Ooh ik heb nog zoveel op voorraad :o
pi_133015457
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:21 schreef Mubassie het volgende:
Dankje Shaggy ^O^

Epos wat vraag je er voor?
Ooh ik heb nog zoveel op voorraad :o
Whoops... foutje, ik beschreef de geur van Jermyn... Onzin verhaal dus van mijn hierboven o|O
  donderdag 7 november 2013 @ 19:27:39 #112
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133015668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:10 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Een frisse zakelijke, citroen, zuidwestenwind geurtje.
Of was dit ouwehoer? :D


"Een kruidige geur met noten van lavendel, bergamot en geraniumolie. De basis van deze geur is ceder, mos en muskus. Bevat cederhout en Patchouli olie."
  donderdag 7 november 2013 @ 19:28:07 #113
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133015695
Haha zie je :D
pi_133015865
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:28 schreef Mubassie het volgende:
Haha zie je :D
Dat zeg ik. Geen . bij Karwei >:O
pi_133016999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Volgens mij zijn hier wel een aantal Taylor of Old Bond St. fans hier.

Een tijd geleden heb ik een flesje Taylor of Old Bond Street - Mr Taylors Aftershave Lotion - 100ml gekocht. Dit is niet echt mijn geur en ik vroeg mij af of ik hier iemand blij mee kan maken. Heb het daardoor ook nooit gebruikt, het flesje zit nog volledig vol.

Mochten hier gegadigden voor zijn, kan ik eventueel wel foto's plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hier een bijna nieuw setje Mr. Taylors crème en aftershave gel staan...

Als het nou de parfum was geweest...

EDIT:

Ik gebruik eigenlijk altijd aftershave balsem en nu dan gel. Ik begrijp dat lotion (vloeibaar met alcohol) niet goed voor je is. Klopt dit? Wat is er zo fijn aan? Ik zit er aan te denken een flesje Floïd te gaan halen een keer, of is dat echt alleen voor oude mannen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 7 november 2013 @ 19:57:59 #116
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133017059
Wat moet het kosten?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133018682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat lotion (vloeibaar met alcohol) niet goed voor je is. Klopt dit? Wat is er zo fijn aan?
Sommige mannen krijgen een droge huid van de alcohol maar anderen vinden de 'burn' van een aftershave met alcohol lekker. En het werkt ontsmettend.
Dezelfde redenen waarom mensen (zoals ik) aluin gebruiken.
pi_133018759
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:31 schreef n0ir het volgende:

[..]

Sommige mannen krijgen een droge huid van de alcohol maar anderen vinden de 'burn' van een aftershave met alcohol lekker. En het werkt ontsmettend.
Dezelfde redenen waarom mensen (zoals ik) aluin gebruiken.
Ik gebruik inderdaad aluin voordat ik de balsem gebruik.
Uiteraard spoel ik de aluin goed af...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133021750
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:34 schreef SosuaCafe het volgende:
Vandaag jermyn st. Refill binnen gehad. Ben benieuwd.
En hoe bevalt ie?
Ik heb em vandaag na een lange tijd ook weer gebruikt, lekker hoor :s)
pi_133024181
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:21 schreef Mubassie het volgende:
Dankje Shaggy ^O^

Epos wat vraag je er voor?
Ooh ik heb nog zoveel op voorraad :o
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:57 schreef SosuaCafe het volgende:
Wat moet het kosten?
Wat heb je er voor over, ik kan er eventueel nog foto's van maken.
  donderdag 7 november 2013 @ 23:46:15 #121
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133028662
Over aftershave gesproken. Iemand ervaring met die van nivea? Die zijn nu afgeprijst voor ¤3,50 en leken mij wel een het proberen waard, maarja, geen idee welke ik moet nemen :') .
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133030881
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:46 schreef Drinky het volgende:
Over aftershave gesproken. Iemand ervaring met die van nivea? Die zijn nu afgeprijst voor ¤3,50 en leken mij wel een het proberen waard, maarja, geen idee welke ik moet nemen :') .
Ik gebruik die Sensitive balsem vaak en ik vind hem lekker, een zachte geur, licht vettige balsem maar trekt wel snel in zonder plakkerig te worden. Hydrateert goed.
pi_133032821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:33 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Volgens mij zijn hier wel een aantal Taylor of Old Bond St. fans hier.

Een tijd geleden heb ik een flesje Taylor of Old Bond Street - Mr Taylors Aftershave Lotion - 100ml gekocht. Dit is niet echt mijn geur en ik vroeg mij af of ik hier iemand blij mee kan maken. Heb het daardoor ook nooit gebruikt, het flesje zit nog volledig vol.

Mochten hier gegadigden voor zijn, kan ik eventueel wel foto's plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tientje voor de moeite broer.
  vrijdag 8 november 2013 @ 08:03:38 #124
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133033101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef n0ir het volgende:

[..]

En hoe bevalt ie?
Ik heb em vandaag na een lange tijd ook weer gebruikt, lekker hoor :s)
Iets zoetere geur dan ik had verwacht. Maar zeker niet onprettig. Even kijken wat voor after shave hier bij past.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133049532
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 07:20 schreef rumiii het volgende:

[..]

Tientje voor de moeite broer.
Dat vind ik de moeite niet waard. -O-
pi_133052502
25?
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:34:01 #127
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_133054716
Ik zit erover te denken om van mijn Gillette Mach3 over te stappen op het klassieke scheermes. Wil er in eerste instantie nog niet teveel aan uitgeven (wie weet vind ik het niks). Kwam net via één van de linkjes op de website van Scheersalon en daar vond ik deze:
http://www.scheersalon.nl(...)mes/p-1b/201081.html

Er gaan extra lange scheermesjes in en die kosten 10,95 per 10 stuks. Dat is volgens mij nog steeds goedkoper dan de Mach3 mesjes. Begrijp ik het goed dat je die mesjes in tweeën breekt en dus (met gemiddeld 4/5 scheerbeurten per helft) dus 80-100 scheerbeurten verder bent met 10 mesjes?
http://www.scheersalon.nl(...)ble-edge-blades.html
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:37:48 #128
365082 IPA35
Patriarch
pi_133054893
Ik weet niet of je 4/5 keer uit één kant haalt. Geen idee.

Maar waarom haal je geen DE mes? Is wel makkelijker om te leren denk ik.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:55:52 #129
148823 znarch
ondertitel
pi_133055622
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:34 schreef Zeus1981 het volgende:
Ik zit erover te denken om van mijn Gillette Mach3 over te stappen op het klassieke scheermes. Wil er in eerste instantie nog niet teveel aan uitgeven (wie weet vind ik het niks). Kwam net via één van de linkjes op de website van Scheersalon en daar vond ik deze:
http://www.scheersalon.nl(...)mes/p-1b/201081.html

Er gaan extra lange scheermesjes in en die kosten 10,95 per 10 stuks. Dat is volgens mij nog steeds goedkoper dan de Mach3 mesjes. Begrijp ik het goed dat je die mesjes in tweeën breekt en dus (met gemiddeld 4/5 scheerbeurten per helft) dus 80-100 scheerbeurten verder bent met 10 mesjes?
http://www.scheersalon.nl(...)ble-edge-blades.html
Shavettes kunnen ok normale DE mesjes in. Die breek in in 2en en zijn veeel goedkoper dan 10 voor 10 stuks.

Welk mesje erin gaat ligt aan het stukje waar je hem in schuift. Bij die DOVO heb je verschillende kleuren (op je foto rood) voor welk mesje erin past.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:58:24 #130
365082 IPA35
Patriarch
pi_133055713
Kan en klaar doorgebroken Derby mesjes zijn 100 voor ¤10 op die website. Elders heb je er 100 hele voor ¤10 (plus iets van 6 verzendkosten).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:00:20 #131
148823 znarch
ondertitel
pi_133055795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef IPA35 het volgende:
Kan en klaar doorgebroken Derby mesjes zijn 100 voor ¤10 op die website. Elders heb je er 100 hele voor ¤10 (plus iets van 6 verzendkosten).
Stond ook op de site las ik nu:

quote:
een rode adapter voor de standaard double-edge blades
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133058590
Welke aftershave is in jullie ogen een klassieker?
Hierbij doel ik op een aftershave die bijvoorbeeld geprezen werd in de tijd van mijn grootvader.
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:06:53 #133
365082 IPA35
Patriarch
pi_133059022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:58 schreef rumiii het volgende:
Welke aftershave is in jullie ogen een klassieker?
Hierbij doel ik op een aftershave die bijvoorbeeld geprezen werd in de tijd van mijn grootvader.
Old Spice, maar Floïd is ook bekend online.

Zelf heb ik ze nooit gebruikt of geroken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133059446
Fresh up ook een klasieker hehe
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:18:16 #135
365082 IPA35
Patriarch
pi_133059644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:14 schreef Shaggy8675 het volgende:
Fresh up ook een klasieker hehe
En Nederlands...

Maar moet je dat willen? Volgens mij is dat echt pure troep.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133059892
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:06 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Old Spice, maar Floïd is ook bekend online.

Zelf heb ik ze nooit gebruikt of geroken.
Thanks man, kwam uit op de volgende artikel.

Artikel op Art of Manliness over klassieke aftershaves:

Pinaud Clubman
Aqua Velva Ice Blue
Old Spice
English Leather
Brut
Stetson

Heeft een van jullie ervaring met de bovenstaande aftershaves?
Genoeg om uit te proberen in ieder geval.

Zou ik de ''Taylor of Old Bond Street Sandalwood Shaving Cream'' moeten proberen als ik in de buurt van mijn grootvader wil komen?
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:35:52 #137
365082 IPA35
Patriarch
pi_133060628
Pinaud, Aqua Velva en Brut komen ook veel voorbij op de Amerikaanse sites inderdaad.

Ik heb alleen balsem...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:57:22 #138
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_133065215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:22 schreef rumiii het volgende:

[..]

Thanks man, kwam uit op de volgende artikel.

Artikel op Art of Manliness over klassieke aftershaves:

Pinaud Clubman
Aqua Velva Ice Blue
Old Spice
English Leather
Brut
Stetson

Heeft een van jullie ervaring met de bovenstaande aftershaves?
Genoeg om uit te proberen in ieder geval.

Zou ik de ''Taylor of Old Bond Street Sandalwood Shaving Cream'' moeten proberen als ik in de buurt van mijn grootvader wil komen?
TOBS Sandalwood bevalt mij goed! Lekker vette creme en makkelijk te kloppen. After shaves heb ik maar een simpele nivea dus daar kan ik je niet mee helpen
I'm not the girl in the picture..
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:00:30 #139
365082 IPA35
Patriarch
pi_133065358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:22 schreef rumiii het volgende:
Zou ik de ''Taylor of Old Bond Street Sandalwood Shaving Cream'' moeten proberen als ik in de buurt van mijn grootvader wil komen?
Die is heerlijk qua geur en schuim maar ik weet niet of dat een oude mannen geur is.
Het is een interpretatie op sandalhout...

Er is wel een bijpassende aftershave van, ook als gel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:36:44 #140
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_133067045
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En Nederlands...

Maar moet je dat willen? Volgens mij is dat echt pure troep.
Floid moet je ook niet willen. Mijn schoonvader gebruikte die troep.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:39:14 #141
365082 IPA35
Patriarch
pi_133067168
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:36 schreef Bramito het volgende:

[..]

Floid moet je ook niet willen. Mijn schoonvader gebruikte die troep.
Er is ook een balsem van :o .

EDIT:

Die is schijnbaar minder of bijna niet menthol-achtig.

Maar ik ben nogal jong dus ik weet niet of ik het hebben kan, de balsem vast wel, maar dat is niet 'de echte' zeg maar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:52:32 #142
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_133067753
Ik ken alleen het origineel wat de echte Spaanse man de afgelopen 80 jaar gebruikte. Af en toe stap ik in een lift en dan ruik ik het. Die shit blijft echt lang hangen.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:53:13 #143
365082 IPA35
Patriarch
pi_133067783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:52 schreef Bramito het volgende:
Ik ken alleen het origineel wat de echte Spaanse man de afgelopen 80 jaar gebruikte. Af en toe stap ik in een lift en dan ruik ik het. Die shit blijft echt lang hangen.
Maar waar ruikt het nu eigenlijk naar?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 9 november 2013 @ 00:09:11 #144
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_133068522
Zoet, menthol, grootvader....
Siesta & Fiesta!
pi_133086098
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:09 schreef Bramito het volgende:
Zoet, menthol, grootvader....
Zo ruikt de Floid Amber inderdaad; De Vigaroso is iets zoeter en frisser. Beide geven een ongelooflijke mentholkick, waarbij de geur lang blijft hangen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:48:02 #146
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133086670
Sinterklaas komt er weer aan, ik zet een scheerkom op mijn lijstje :P
Welke raden jullie me aan als ik onder de 10 euro moet blijven?
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:24:24 #147
97745 Thorical
finding a way
pi_133087943
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:48 schreef Mubassie het volgende:
Sinterklaas komt er weer aan, ik zet een scheerkom op mijn lijstje :P
Welke raden jullie me aan als ik onder de 10 euro moet blijven?
Als ik schuim in een kom maak dan gebruik ik daar een soepkop voor. Je ziet wel van die scutles maar ik hoor nooit dat iemand die gebruikt.
En dit is al een stuk duurder dan een tientje

Dit komt al meer in de buurt maar dan moet je er ook nog de vezend kosten bij rekenen.
Maar als je er een blok Klar Kabinett scheerzeep bij koop dan valt dat ook weer mee.



[ Bericht 12% gewijzigd door Thorical op 09-11-2013 21:40:22 ]
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:06:21 #148
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133089789
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:48 schreef Mubassie het volgende:
Sinterklaas komt er weer aan, ik zet een scheerkom op mijn lijstje :P
Welke raden jullie me aan als ik onder de 10 euro moet blijven?
face lather is beter voor je huid. ;)

scrub je gelijk alles mee.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:28:01 #149
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133090695
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:06 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

face lather is beter voor je huid. ;)

scrub je gelijk alles mee.
Hmm dat wist ik niet, thanks :)

Ik gebruik nu een rvs kommetje uit de keuken :P Dacht al dat ze wat prijziger zouden zijn.
Misschien moet ik het maar zo laten..
pi_133094628
Ik heb zo'n porseleinen ding van Edwin Jagger, misschien 2x gebruikt voordat ik er achter kwam dat ik face lather fijner vind :')
  zondag 10 november 2013 @ 00:44:26 #151
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_133097652
Face lather? Kan iemand hier wat meer over uitleggen?
pi_133097800
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 00:44 schreef mime_negert het volgende:
Face lather? Kan iemand hier wat meer over uitleggen?
Als ik mij niet vergis, klop je dan het schuim op je gezicht op, in plaats van een schaal o.i.d.
  zondag 10 november 2013 @ 19:09:41 #153
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133118524
Ik gebruik de kom alleen maar om mijn kwast mee te weken. face lather is idd een stuck handiger.

Overigens is Astra groen echt bagger voor mij, overal bloed zonder reden en een niet erg goed resultaat. Redelijk trekkend. Heb de rest maar met mijn scheerapparaat af moeten maken :')

Wordt zo wel een hele opgave om een goed mesje te vinden, of gewoon Hema en Derby blijven gebruiken :P

Nivea sensitive aftershave is wel lekker mild, helaas alleen niet erg goed tegen het bloeden.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 10 november 2013 @ 19:43:12 #154
365082 IPA35
Patriarch
pi_133119761
Bloeden?

Je moet gewoon minder drukken denk ik dan.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 10 november 2013 @ 20:00:49 #155
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133120621
Hmm ik bloed ook wel eens, maar dat komt omdat ik irritatie bultjes krijg als ik te lang wacht met scheren.. dan haal ik die bultjes open.

Sinds ik klassiek scheer is die irritatie flink verminderd maar ik vrees dat ik er niet vanaf kom..
  zondag 10 november 2013 @ 20:58:39 #156
97745 Thorical
finding a way
pi_133124440
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 19:09 schreef Drinky het volgende:
Ik gebruik de kom alleen maar om mijn kwast mee te weken. face lather is idd een stuck handiger.

Overigens is Astra groen echt bagger voor mij, overal bloed zonder reden en een niet erg goed resultaat. Redelijk trekkend. Heb de rest maar met mijn scheerapparaat af moeten maken :')

Wordt zo wel een hele opgave om een goed mesje te vinden, of gewoon Hema en Derby blijven gebruiken :P

Nivea sensitive aftershave is wel lekker mild, helaas alleen niet erg goed tegen het bloeden.
Goede voorbereiding, douchen, pre shave? Een lekker schuimpje en een scherp mesje. Het moet er overheen vliegen niet erin. Het is echt meer aaien dan krabben en een goed schuim glijd ook maar houdt wel je huid strak door of gekke bekken te trekken of door je vrije hand te gebruiken.
Toen ik door had dat scheren het je baard reduceren in stappen was, waren mijn bloedbaden voorbij.
pi_133126259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En Nederlands...

Maar moet je dat willen? Volgens mij is dat echt pure troep.
Ach mijn pa gebruikte dat ergens jaren 80. Een heel herkenbare geur iig.
  zondag 10 november 2013 @ 21:32:32 #158
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133127237
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:58 schreef Thorical het volgende:

[..]

Goede voorbereiding, douchen, pre shave? Een lekker schuimpje en een scherp mesje. Het moet er overheen vliegen niet erin. Het is echt meer aaien dan krabben en een goed schuim glijd ook maar houdt wel je huid strak door of gekke bekken te trekken of door je vrije hand te gebruiken.
Toen ik door had dat scheren het je baard reduceren in stappen was, waren mijn bloedbaden voorbij.
Ik kom vaak net uit de douche als ik begin. Kwast een minuut of 2 in warm water weken, daarna lekkere lather opwekken. Gebruik (bijna) geen druk, het mesje alles laten doen. Bij de Astra is het ook heel vaag, ik voel er niks van en het gaat heel soepel, alleen begint het opeens te bloeden.

Ik scheer me al bekant 2 jaar met Derby of Hema mesjes, en daarbij gebruik ik soms geeneens een lather en kan gewoon against the grain een glad resultaat krijgen zonder sneetjes. Het is ook niet zo dat mijn krabber super aggresief is ofzo (eerder tamelijk mild).

Voor mij is het nu alsnog 1. Hema 2. Feather 3. Derby of Lord Captain en dan de rest die gewoon niet goed werkt (lord super platinum en super stainless, Astra Platinum, Wilkinson (vreselijke mesjes).

Ach, heb van mijn sample pack de Lord classic en de BiC mesjes nog niet geprobeerd, wie weet zit daar nog een goede tussen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 10 november 2013 @ 21:45:57 #159
365082 IPA35
Patriarch
pi_133128211
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:58 schreef Thorical het volgende:

[..]

Goede voorbereiding, douchen, pre shave? Een lekker schuimpje en een scherp mesje. Het moet er overheen vliegen niet erin. Het is echt meer aaien dan krabben en een goed schuim glijd ook maar houdt wel je huid strak door of gekke bekken te trekken of door je vrije hand te gebruiken.
Toen ik door had dat scheren het je baard reduceren in stappen was, waren mijn bloedbaden voorbij.
Ik doe meestal twee passages overal, en op de vervelende plekjes nog een of twee keer.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133135976
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 19:09 schreef Drinky het volgende:
Overigens is Astra groen echt bagger voor mij, overal bloed zonder reden en een niet erg goed resultaat. Redelijk trekkend. Heb de rest maar met mijn scheerapparaat af moeten maken :')

Wordt zo wel een hele opgave om een goed mesje te vinden, of gewoon Hema en Derby blijven gebruiken :P
Derby is anders ook gewoon bagger...

Of dat zijn mijn stalen haren.
Maar die dingen komen er gewoon niet door.
En dan ga je een beetje kracht geven en ga je bloeden.
  maandag 11 november 2013 @ 00:09:32 #161
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133136026
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 00:07 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Derby is anders ook gewoon bagger...

Of dat zijn mijn stalen haren.
Maar die dingen komen er gewoon niet door.
En dan ga je een beetje kracht geven en ga je bloeden.
Ja derby is ook goede bagger, maar merk dat bij derby de mesjes vaak bij scheerbeurt 2-4 redelijk goed gaan scheren, voor de kwaliteit weer minder wordt :')

Mischien moet ik een iets agressievere krabber halen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133136048
Wat heb je eigenlijk aan de uiteinden links en rechts van een scheermesje?
pi_133136207
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:10 schreef Deezertje het volgende:
Wat heb je eigenlijk aan de uiteinden links en rechts van een scheermesje?
Wat bedoel je?
  maandag 11 november 2013 @ 00:32:48 #164
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133136585
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:16 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Ik denk die uiteinden boven en onder


Wordt volgens mij gebruikt om het mesje te centreren en op z'n plek te houden.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133136645
Is de R89(open kam) agressiever dan de 34C?
pi_133136721
Volgens mij zijn dat allebei redelijk milde messen...

Maar waarom open kam? Volgens mij moet dat qua agressie weinig uit maken verder overigens...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133136986
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:38 schreef IPA35 het volgende:
Volgens mij zijn dat allebei redelijk milde messen...

Maar waarom open kam? Volgens mij moet dat qua agressie weinig uit maken verder overigens...
Wat agressiviteit met betrekking tot open/gesloten kam betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Ik baseerde dat op deze site: http://www.nkdman.co.uk/safety-razor-buying-guide/

Om te bekennen weet ik niet hoe agressief de twee genoemde messen zijn vergeleken met anderen. Heb jij enig idee wat als een agressieve mes wordt beschouwd in dezelfde prijsklasse?


Bij voorbaat dank.
pi_133137045
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 00:54 schreef rumiii het volgende:

[..]

Wat agressiviteit met betrekking tot open/gesloten kam betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Ik baseerde dat op deze site: http://www.nkdman.co.uk/safety-razor-buying-guide/

Om te bekennen weet ik niet hoe agressief de twee genoemde messen zijn vergeleken met anderen. Heb jij enig idee wat als een agressieve mes wordt beschouwd in dezelfde prijsklasse?

Bij voorbaat dank.
Echt geen idee. Ikzelf heb alleen de R106 (dat is een R89 met zwart handvat) en heb nog nooit een andere geprobeerd.

Als je écht iets agressiefs wilt hebben moet je voor een zogeheten slant bar gaan.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133137457
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Echt geen idee. Ikzelf heb alleen de R106 (dat is een R89 met zwart handvat) en heb nog nooit een andere geprobeerd.

Als je écht iets agressiefs wilt hebben moet je voor een zogeheten slant bar gaan.
De slant bar razors zien er goed uit. Bedankt voor de informatie, ik had tot nu toe nog nooit iets over de slant bar gehoord of gelezen.

Informatief artikel over de slant bar
http://shavenook.com/thread-the-slant-concept
  maandag 11 november 2013 @ 10:16:44 #170
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133140569
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 01:26 schreef rumiii het volgende:

[..]

De slant bar razors zien er goed uit. Bedankt voor de informatie, ik had tot nu toe nog nooit iets over de slant bar gehoord of gelezen.

Informatief artikel over de slant bar
http://shavenook.com/thread-the-slant-concept
Gegarandeerd bloedbad de eerste keer :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133174799
Vanochtend een Merkur mesje geprobeerd. De conclusie is dat dat absoluut niet mijn mesje is. Het voelde eerder als epileren dan scheren. De Timor mesjes zijn voor mij nog steeds het plezierigst.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:16:01 #172
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133174985
Ik wil nog steeds die lord platinum, rapira, super iridium. Proberen.
Mocht iemand willen ruilen tegen astra.

Andere verrassende mesjes zijn ook welkom.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:07:44 #173
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133184554
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:16 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik wil nog steeds die lord platinum, rapira, super iridium. Proberen.
Mocht iemand willen ruilen tegen astra.

Andere verrassende mesjes zijn ook welkom.
van wat ik te horen heb gekregen van iemand die bij lord werkt is dat de lord platinum hetzelfde is als de shark platinum in een andere verpakking.

Overigens weet ik niet of je BiC al geprobeerd hebt, maar vond die zelf fijner dan de Astra.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133205804
Goedenavond,

Bij deze een vraag over het maken van lather met een scheerzeep.
Ik zie video's waarin men de bovenkant van de borstel bedenkt met scheerzeep en vervolgens de lather in een aparte kom (zonder scheerzeep erin) maakt, maar ik zie ook video's waarin men de lather direct op de zeep zelf maakt.

Aan welke methode geven jullie de voorkeur?
pi_133206404
De enige zeep die ik heb is Vergulde Hand, daar ben ik mee begonnen. Ik faalde keihard om goed schuim te maken daarmee...

Wil je zeep opschuimen dan is het volgende stappenplan wel handig:

Doe wat heet water op de zeep, heel weinig iets van een paar druppels zodat de bovenkant nat is.
Dit moet je bij voorkeur even zo laten staan zodat het bovenste laagje van de zeep wat zachter wordt.

Daarna gooi je het water eruit, in je scheerkom bijvoorbeeld. Dan pak je je kwast, die maak je nat met warm water en vervolgens knijp je het water eruit en schud je een paar keer zodat hij eigenlijk bijna droog is. Dan ga je met je kwast ronddraaien (niet hard drukken, dat moet nooit) op de zeep.

Je zult dan zien dat er bijna geen schuim af komt, enkel een wit laagje. Dat doe je een minuut of zo en dan zie je dat er genoeg zeep op de kwast zit. Vervolgens ga je met je kwast schuim maken in je scheerkom, je doet er beetje bij beetje water bij natuurlijk.

Laatste keer dat ik het zelf probeerde lukte het niet goed, maar dat was dan ook de eerste keer dat ik zeep gebruikte in meer dan een half jaar. Ik had denk ik iets te weinig de zeep zacht laten worden en te weinig op de kwast gekregen dus.

Dit heb ik trouwens gewoon van Badger & Blade af.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133207146
Bedankt voor de moeite. Ik zal deze methode zeker op de proef stellen. Overigens maak ik ook gebruik van zeep van de Vergulde Hand. Scheerzeep van degelijke kwaliteit als je het mij vraagt.

Vergulde Hand vind ik vrij neutraal ruiken, maar bij andere zepen lijkt het juist om de geuren te draaien. Zou men de aftershave op basis van de zeep moeten kiezen? Andersom is ook een mogelijkheid natuurlijk.
pi_133207223
Het voordeel van schuim in een kom (of op het gezicht) kloppen ten opzichte van op de zeep schijnt te zijn dat je met een vaste hoeveelheid zeep werkt waardoor het makkelijker is de juiste hoeveelheid water in verhouding toe te voegen. Als je het direct op de zeep maakt heb je misschien de goede ratio bereikt maar door het kloppen komt er weer zeep bij.

Naar mijn mening zijn de geuren van zepen vooral belangrijk tijdens het scheren, een lekkere geur draagt bij aan de ervaring. Meestal is de geur niet sterk genoeg om lang te blijven hangen of de aftershavegeur te beïnvloeden, dus kan je in principe elke aftershave gebruiken. Maar sommige mensen vinden het leuk om te scheren en verzorgen met producten uit dezelfde lijn of categorie, gewoon doen wat je leuk vindt. :s)
pi_133207300
Bedankt voor de informatie. Ik zal mijn bevindingen over de methode met de kom hier delen.
Goed om te horen dat de aftershave ongeacht de zeep tot zijn recht zal komen.
Zijn er overigens (gegronde) bezwaren tegen aftershave op alcoholbasis?
  woensdag 13 november 2013 @ 08:50:07 #179
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133208723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:38 schreef rumiii het volgende:
Goedenavond,

Bij deze een vraag over het maken van lather met een scheerzeep.
Ik zie video's waarin men de bovenkant van de borstel bedenkt met scheerzeep en vervolgens de lather in een aparte kom (zonder scheerzeep erin) maakt, maar ik zie ook video's waarin men de lather direct op de zeep zelf maakt.

Aan welke methode geven jullie de voorkeur?
lather direct op de gezicht aanmaken. Werkt voor mij fijner en handiger
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 13 november 2013 @ 10:20:17 #180
97745 Thorical
finding a way
pi_133210257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:38 schreef rumiii het volgende:
Goedenavond,

Bij deze een vraag over het maken van lather met een scheerzeep.
Ik zie video's waarin men de bovenkant van de borstel bedenkt met scheerzeep en vervolgens de lather in een aparte kom (zonder scheerzeep erin) maakt, maar ik zie ook video's waarin men de lather direct op de zeep zelf maakt.

Aan welke methode geven jullie de voorkeur?
Meestal face-lather ik omdat ik best vaak een zeepstick gebruik. Maar uitgebreid zeep in een kommetje kloppen en iedere pass warm schuim op mijn gezicht kwasten is ook wel eens lekker
pi_133219534
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 01:06 schreef IPA35 het volgende:
De enige zeep die ik heb is Vergulde Hand, daar ben ik mee begonnen. Ik faalde keihard om goed schuim te maken daarmee...

Wil je zeep opschuimen dan is het volgende stappenplan wel handig:

Doe wat heet water op de zeep, heel weinig iets van een paar druppels zodat de bovenkant nat is.
Dit moet je bij voorkeur even zo laten staan zodat het bovenste laagje van de zeep wat zachter wordt.

Daarna gooi je het water eruit, in je scheerkom bijvoorbeeld. Dan pak je je kwast, die maak je nat met warm water en vervolgens knijp je het water eruit en schud je een paar keer zodat hij eigenlijk bijna droog is. Dan ga je met je kwast ronddraaien (niet hard drukken, dat moet nooit) op de zeep.

Je zult dan zien dat er bijna geen schuim af komt, enkel een wit laagje. Dat doe je een minuut of zo en dan zie je dat er genoeg zeep op de kwast zit. Vervolgens ga je met je kwast schuim maken in je scheerkom, je doet er beetje bij beetje water bij natuurlijk.

Laatste keer dat ik het zelf probeerde lukte het niet goed, maar dat was dan ook de eerste keer dat ik zeep gebruikte in meer dan een half jaar. Ik had denk ik iets te weinig de zeep zacht laten worden en te weinig op de kwast gekregen dus.

Dit heb ik trouwens gewoon van Badger & Blade af.
Deze methode gebruik ik ook. In het begin ging het verkeerd, omdat ik de kwast bijna droog had 'gegooid'.

Als je deze methode gaat proberen raad ik je dit aan:

Het doosje van de Vergulde Hand gewoon tot de rand vullen met heet water, dit doe je ook met een kopje/beker waar je je kwast inzet. Dit zorgt ervoor dat het goed weekt.

Na een minuut of vijf kiep je het bakje leeg, de zeep is nu goed zacht en is dus makkelijk bewerkbaar. De kwast schud je twee á drie keer zachtjes uit, niet te overdreven. Vervolgens klop je zeer makkelijk de zeep op naar een (naar mijn idee) prima schuim.
pi_133220028
Op die manier gaat misschien een stuk meer zeep verloren...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133221004
Ik week mijn kwast even in heet water, schut die een klein beetje uit en draai er dan een paar seconden over in het bakje van vergulde hand. Daarna face lather. Prima kwaliteit. Dat zacht maken van de zeep is met mijn kwast niet nodig en lijkt mij ook veel zeep kosten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_133221953
Ik heb al mijn scheertechniek van deze youtuber.

pi_133225743
Face lathering van mij pa geleerd O+

Hij scheert dan nog wel met mach3 :'(
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_133225862
Ik heb een silvertip, misschien niet ideaal voor dat soort techniek.

Mocht ik door mijn nieuwe crèmes heen zijn dan wil ik wel wat zepen proberen, TFS en Calani vooral.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133230075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:47 schreef IPA35 het volgende:
Mocht ik door mijn nieuwe crèmes heen zijn
Die dingen gaan bij mij toch langzamer op dan je eigenlijk zou willen :P
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 02:47 schreef rumiii het volgende:
Zijn er overigens (gegronde) bezwaren tegen aftershave op alcoholbasis?
Bij sommige mannen droogt alcohol de huid uit, bij anderen niet. Elk product, van mesjes tot zeep tot aftershave, werkt verschillend bij verschillende personen dus bij deze manier van scheren kan je pas zeggen of iets goed werkt nadat je het zelf hebt geprobeerd.

[ Bericht 37% gewijzigd door n0ir op 13-11-2013 20:45:25 ]
pi_133230162
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:38 schreef n0ir het volgende:

[..]

Die dingen gaan bij mij toch langzamer op dan je eigenlijk zou willen :P
Exact hetzelfde hier.
Dus dat duurt nog wel een jaar _O- .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 13 november 2013 @ 20:44:23 #189
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133230324
Ik doe gemiddeld 4 maanden met een pot TOBS. Heb nu een een pot die nog voor een kwart gevuld is met Mr. Taylor en een Jermynn Str. die voor 3/4 gevuld is. Voorkeur gaat toch hard uit naar Jermynn, die geur man _O_
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133230333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:44 schreef Luco het volgende:
Ik doe gemiddeld 4 maanden met een pot TOBS. Heb nu een een pot die nog voor een kwart gevuld is met Mr. Taylor en een Jermynn Str. die voor 3/4 gevuld is. Voorkeur gaat toch hard uit naar Jermynn, die geur man _O_
Ja die is lekker :D .
Het probleem met het vinden van een product wat je heel erg aanspreekt is toch wel dat je anderen uitgaven ineens minder noodzakelijk lijken.
Ik gebruikt bijna alleen nog maar DR Harris Arlington, staan al die andere zepen mooi te verpieteren ;( .
Maar die zeep werkt gewoon het beste dus heb ik nooit zoveel zin om een ander te pakken .
  woensdag 13 november 2013 @ 20:46:28 #191
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133230408
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:44 schreef n0ir het volgende:

[..]

[..]

Bij sommige mannen droogt alcohol de huid uit, bij anderen niet. Elk product, van mesjes tot zeep tot aftershave, werkt verschillend bij verschillende personen dus bij deze manier van scheren kan je pas zeggen of iets goed werkt nadat je het zelf hebt geprobeerd.
Hear hear!

Ik twijfel nog waar ik me zo mee ga scheren. Heb de volgende opties:

TOBS - Jermynn Str.
TOBS - Mr. Taylor

en

Bakelite Slant Bar
Edwin Jagger DE89
Dovo Straight Razor

En dan kan ik nog zeuren over het mesje voor in de BSB of DE89 maar dat zal Shark Super Chrome worden.

Roept u maar!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 13 november 2013 @ 20:50:13 #192
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133230584
De volgende twee artikelen staan wil ik ook nog een keer proberen

Occams Crushed Lime Pre-Shave Soap (6AUD)
Occams Crushed Lime Shave Cream (35AUD)

Alleen de prijs staat me flink tegen ;(
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 13 november 2013 @ 20:50:39 #193
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_133230608
Jermyn st, slant bar.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_133230886
Hoe vaak scheren jullie? Ik heb een periode achter de rug waar ik wat minder deed scheren omdat ik altijd vroeg moest opstaan. Dan hield ik het altijd even snel kort met een super goedkoop elektrisch ding. Achteraf gezien waardeloos, je liep dan nooit mooi glad rond met dat onding. Na die periode raakte dat onding in ongebruik. Sindsdien is mijn DE weer mijn enige wapen tegen gezichtsbeharing geworden. Ik heb er nu de tijd en zin weer voor en sinds ik pas nieuwe spullen ingekocht heb is de obsessie weer een beetje terug (lees: fantaseren over toekomstige aankopen :@ ).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 13 november 2013 @ 21:16:17 #195
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133231853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:56 schreef IPA35 het volgende:
Hoe vaak scheren jullie? Ik heb een periode achter de rug waar ik wat minder deed scheren omdat ik altijd vroeg moest opstaan. Dan hield ik het altijd even snel kort met een super goedkoop elektrisch ding. Achteraf gezien waardeloos, je liep dan nooit mooi glad rond met dat onding. Na die periode raakte dat onding in ongebruik. Sindsdien is mijn DE weer mijn enige wapen tegen gezichtsbeharing geworden. Ik heb er nu de tijd en zin weer voor en sinds ik pas nieuwe spullen ingekocht heb is de obsessie weer een beetje terug (lees: fantaseren over toekomstige aankopen :@ ).
Hangt volledig van mijn week af, Kan me de ene week om de dag scheren en in een drukke week zomaar een week geen mes aanraken :@
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 14 november 2013 @ 14:10:29 #196
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133251507
10% korting op aankopen bij feelunique met deze code: EVENT10
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133299984
Heren, hoe staan jullie tegenover Silvertip Fibre kwasten? Heeft een van jullie ervaring met een dergelijk kwast van Mühle?
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:15:54 #198
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133301467
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:50 schreef rumiii het volgende:
Heren, hoe staan jullie tegenover Silvertip Fibre kwasten? Heeft een van jullie ervaring met een dergelijk kwast van Mühle?
Ik niet. Ik prefereer dierlijke producten.

Maar wellicht kan dit je op weg helpen.

http://badgerandblade.com(...)vertip-Badger-Review
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133301688
Ik heb een echte, maar wel met dat zwarte handvat.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:20:19 #200
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133301749
Wil deze voor de kerst.

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:21:07 #201
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133301812
Of deze

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 16 november 2013 @ 08:50:08 #202
97745 Thorical
finding a way
pi_133310727
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:50 schreef rumiii het volgende:
Heren, hoe staan jullie tegenover Silvertip Fibre kwasten? Heeft een van jullie ervaring met een dergelijk kwast van Mühle?
Ik ben daar best wel positief over. Ik heb zelf een synthetische kwast van Frank Shaving en dat is zo zacht als een zilvertip. En als ik het schuim in een kommetje maak heb ik nergens last van maar als ik het op mijn gezicht maak is er iets raars. De spanning op de haren hebben iets onnatuurlijks. (backbone).
Ik heb ook de Silvertip Fibre V2 van Muhle bij Paul Kox in mijn handen gehad en dat lijkt mij wel een geweldige kwast. Als ik nog eens geld over heb dan zou dat een kanshebber zijn waarnaar ik mijn geld zou uitgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thorical op 16-11-2013 09:24:07 ]
  zaterdag 16 november 2013 @ 08:51:43 #203
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133310742
Zo'n dassenkwast komt gauw wat floppy over op mij.

Suggesties voor een goede kwast? Heb nu een boar, maar zou ook graag nog een badger erbij willen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133310750
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:50 schreef rumiii het volgende:
Heren, hoe staan jullie tegenover Silvertip Fibre kwasten? Heeft een van jullie ervaring met een dergelijk kwast van Mühle?
Ik heb zelf een Muhle Silvertip Fibre V2, echt een prima kwast, niets mis mee.
pi_133311697
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:50 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik ben daar best wel positief over. Ik heb zelf een synthetische kwast van Frank Shaving en dat is zo zacht als een zilvertip. En als ik het schuim in een kommetje maak heb ik nergens last van maar als ik het op mijn gezicht maak is er iets raars. De spanning op de haren hebben iets onnatuurlijks. (backbone).
Ik heb ook de Silvertip Fibre V2 van Muhle bij Paul Kox in mijn handen gehad en dat lijkt mij wel een geweldige kwast. Als ik nog eens geld over heb dan zou dat een kanshebber zijn waarnaar ik mijn geld zou uitgeven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:53 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Muhle Silvertip Fibre V2, echt een prima kwast, niets mis mee.
Goed om te horen dat de kwast presteert. De kwast presteert zowel bij een scheercreme als zeep neem ik aan?
Ik wil zelf ook een V2 bestellen, maar ik heb geen idee welke ik moet kiezen tussen de 19mm, 21mm, 23mm, 25mm knot.
Afgaande op reviews en vergelijkingen op the Shave Nook en Badger & Blade lijkt elke kwast wel de klus te klaren namelijk. Welke afwegingen zou men hierbij moeten maken? Face lathering loop ik niet warm voor, eerlijk gezegd.
Welke afmeting knot hebben jullie overigens en waarom, als ik vragen mag?

Alvast bedankt
pi_133319563
Ikzelf heb de Muhle Silvertip Fiber V2 nu ca 2 maanden in het bezit en bevalt mij zeer goed. Ik maak mijn lather altijd in een kom en dat gaat zeer goed bij zowel zeep als creme.

Let wel op dat je de kwast niet te heet afspoelt of in te heet water legt, dan kunnen de haartjes wat misvormen. Dat weet ik helaas uit ervaring.

Deze kwast komt overigens niet met houder, deze zal je dus extra aan moeten schaffen (al van af 3 euro) of al in het bezit hebben..
pi_133337069
Even een kleine update van mijn zoektocht naar het 'perfecte' mesje.. So far op 1 Astra groen. Derby is ok maar na 1 of 2 keer bot. Feather is voor mij wat te agressief. Lord Platinum was een drama: trekken en bloed. Nieuw getest Gilette Goal stainless: bloedbad..en Supermax stainless: na de eerste keer eigenlijk wel ok. Glad en geen bloed.

Ook nieuw (overgenomen van TS) TOBS mr Taylor aftershave: even wennen aan de alcohol (hiervoor altijd balsem) maar wel prettig en de geur bevalt!

The quest goes on!!
  zondag 17 november 2013 @ 16:17:51 #208
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133345003
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:18 schreef The_daybreaker het volgende:
Even een kleine update van mijn zoektocht naar het 'perfecte' mesje.. So far op 1 Astra groen. Derby is ok maar na 1 of 2 keer bot. Feather is voor mij wat te agressief. Lord Platinum was een drama: trekken en bloed. Nieuw getest Gilette Goal stainless: bloedbad..en Supermax stainless: na de eerste keer eigenlijk wel ok. Glad en geen bloed.

Ook nieuw (overgenomen van TS) TOBS mr Taylor aftershave: even wennen aan de alcohol (hiervoor altijd balsem) maar wel prettig en de geur bevalt!

The quest goes on!!
herkenbaar qua ervaring met mesjes, alhoewel ik Astra ook niet echt chill vind.

Heb gister weer met Hema mesje geschoren en dat is echt zo'n lekker mesje. Glijdt soepel over de huid, trekt niet, scheert alles en geen irritatie.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 17 november 2013 @ 16:26:34 #209
365082 IPA35
Patriarch
pi_133345328
Hema is troep. Derby is wat je hebben wilt als je een soepel mesje wilt.
Ze zijn alleen niet echt scherp.

Astra blauw moet je gewoon wat langer mee doen, de eerste twee keer absoluut niet drukken. Geen diepe halen maken tegen de haargroei richting in op je keel zeg maar. Daarna worden ze best soepel.

Maar jullie kunnen misschien beter vaker scheren als je een gevoelige huid hebt, als het nog heel kort is.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 17 november 2013 @ 16:33:12 #210
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133345560
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:26 schreef IPA35 het volgende:
Hema is troep. Derby is wat je hebben wilt als je een soepel mesje wilt.
Ze zijn alleen niet echt scherp.

Astra blauw moet je gewoon wat langer mee doen, de eerste twee keer absoluut niet drukken. Geen diepe halen maken tegen de haargroei richting in op je keel zeg maar. Daarna worden ze best soepel.

Maar jullie kunnen misschien beter vaker scheren als je een gevoelige huid hebt, als het nog heel kort is.
nee derby is voor mij ook echt troep. Om de een of andere reden trekken alle andere mesjes vaak, zelfs al is het een heel klein beetje waardoor je er soms een klein beetje druk achter moet zetten. Zelfs bij feather mesjes had ik dit ever so slightly.

Ervaring verschilt denk ik ook per persoon aangezien de gene die mij de sample pack verkocht had helemaal lyrisch was over de lord super platinum.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 17 november 2013 @ 18:06:58 #211
365082 IPA35
Patriarch
pi_133348383
Ik probeerde net weer eens mijn enige zeep (Vergulde Hand). Iets beter schuim dan de vorige keer maar voor mijn gevoel nog steeds nogal dun en luchtig. Ook het scheren voelde minder beschermd aan.

Maar shit, wat ben ik glad nu :o .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133348488
Astra blauw ga ik nog een keer proberen... Nog op de lijst staat in ieder geval nog 7 a.m en Gilette nacet....Ik scheer me gemiddeld eens per 2 dagen, vaker is een beetje nutteloos.
pi_133355472
Grappig wel, die discussie welk scheermesje beter is.

Het blijkt maar weer hoe persoonlijk het is, de meningen lopen uiteen van bloedbad tot bbs per mesje.
  zondag 17 november 2013 @ 21:20:03 #214
365082 IPA35
Patriarch
pi_133355558
BBS is me nog nooit echt gelukt.

Dat stukje onder de kin (tussen het puntje van de kin en de adamsappel zeg maar) krijg ik nooit echt totaal glad. En de kaaklijn ook niet echt.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133356014
Tegenwoordig scheer ik me weer 's avonds. Laatste tijd haal ik me te vaak open (vorig Astra groen mesje ging wel goed...) en ondanks de wonderbaarlijke aluin stick zie je als je goed kijkt nog wel opengehaalde wondjes, opgedroogde bloedpuntjes e.d. Een crèmepje en nachtrust later om te herstellen, ziet het er 's morgens een stuk beter uit... Als ik me iedere keer openhaal smorgens durf ik de deur niet meer uit... :P
  zondag 17 november 2013 @ 22:56:06 #216
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133361613
Laat het duidelijk zijn dat ieder scheermesje kan verschillen per scheermes. Dus hema of astra is kut gaat niet echt op.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133476686
Vandaag weer geschoren! Voor het zicht mooi glad, maar als ik zelf even over mijn gezicht ga voel ik hier en daar nog wat haartjes. Deze keer wel veel minder wondjes (2 hele kleine), heb ook vaker de krabber onder kraanwater gehouden tijdens het scheren, kortere passes dus, en dat helpt. Ben er inmiddels ook achter dat mijn huid gewoon érg gevoelig is en je binnen no time wondjes openhaalt, maar erg rustig scheren helpt dus al een flink stuk en sneller tevreden zijn. Uiteindelijk gaat het voor het grootste gedeelte ook om het zicht, dat je geen baardje meer hebt etc. Heb het idee dat de Astra mesjes perfect zijn voor mij, het moet niet veel scherper en deze neemt mooi alle haartjes netjes weg.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:23:01 #218
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133478064
Vanavond maar weer scheren *O*. Afgelopen dagen niet van gekomen :@
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 21 november 2013 @ 11:54:46 #219
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_133479057
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:23 schreef Luco het volgende:
Vanavond maar weer scheren *O*. Afgelopen dagen niet van gekomen :@
Mo-baard-vember nee toch ?
I'm not the girl in the picture..
  donderdag 21 november 2013 @ 14:17:21 #220
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133482842
quote:
11s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:54 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Mo-baard-vember nee toch ?
had deze maand vijf sollicitatiegesprekken, niet de beste maand daarvoor.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 21 november 2013 @ 14:46:28 #221
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_133483804
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:17 schreef Luco het volgende:

[..]

had deze maand vijf sollicitatiegesprekken, niet de beste maand daarvoor.
beter maar BBS dan :Y hopen dat het geholpen heeft :D
I'm not the girl in the picture..
  donderdag 21 november 2013 @ 16:40:40 #222
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133487240
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:46 schreef Dimauro het volgende:

[..]

beter maar BBS dan :Y hopen dat het geholpen heeft :D
Per 1 December een baan, dus ja *O*
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 21 november 2013 @ 16:52:38 #223
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133487603
Heerlijk, heel m'n gezicht inclusief hals BBS, geen irritatie en geen wondjes.

I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 21 november 2013 @ 16:55:23 #224
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133487689
quote:
17s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:52 schreef Drinky het volgende:
Heerlijk, heel m'n gezicht inclusief hals BBS, geen irritatie en geen wondjes.

[ afbeelding ]
Met wat voor set-up?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 21 november 2013 @ 17:03:26 #225
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133487930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:55 schreef Luco het volgende:

[..]

Met wat voor set-up?
HJM pure badger brush
Gillette Super Speed '61
Barbon shaving cream
en natuurlijk de Hema (Israeli) DE mesjes :)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 21 november 2013 @ 17:40:29 #226
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133488975
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:03 schreef Drinky het volgende:

[..]

HJM pure badger brush
Gillette Super Speed '61
Barbon shaving cream
en natuurlijk de Hema (Israeli) DE mesjes :)
Ik wil ook nog een oude DE op de kop tikken ergens. Bij voorkeur een Fat Boy :X
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 21 november 2013 @ 18:03:24 #227
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133489623
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:40 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik wil ook nog een oude DE op de kop tikken ergens. Bij voorkeur een Fat Boy :X
Ik had mijn krabber van deze verkoper op marktplaats, kleine 2 jaar geleden denk ik?

http://www.marktplaats.nl/verkopers/7648860.html

Hij is nog steeds actief en volgens mij de enige die structureel oude krabbers verkoopt.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133494616
Kun je een aluin stick van de vergulde hand gewoon bij de etos of kruidvat kopen?
pi_133494666
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:30 schreef Stansfield het volgende:
Kun je een aluin stick van de vergulde hand gewoon bij de etos of kruidvat kopen?
Ja. Maar het is meer een blok, niet echt zo'n aanstip ding.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133494718
Oh ja nu zie ik op hun site dat ze zowel een blok als een stick verkopen. Bedankt morgenmiddag even langsgaan.
  donderdag 21 november 2013 @ 20:46:13 #231
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133495428
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:30 schreef Stansfield het volgende:
Kun je een aluin stick van de vergulde hand gewoon bij de etos of kruidvat kopen?
DA heeft ze ook. Grote voordeel van de aluin van Vergulde Hand is dat deze in een houdertje komt, met iets om hem af te sluiten als je hem weg zet. Weet je in ieder geval zeker dat het aluin niet door je sanitair heen gaat vreten 14.gif

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:03 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik had mijn krabber van deze verkoper op marktplaats, kleine 2 jaar geleden denk ik?

http://www.marktplaats.nl/verkopers/7648860.html

Hij is nog steeds actief en volgens mij de enige die structureel oude krabbers verkoopt.

Die vent is lekker bezig met zijn handeltje. Ik blijf hopen op een antiekwinkelvondst.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133551267
Lekker even aan het knutselen in de schuur voor een klantje. Proberen iets leuks te maken met wat G10 ;)

Ff grove vorm zagen met een watergekoelde diamantzaag :)

Laat niet te veel zien, anders is de verassing weg voor de klant, of mijn vingers :)
pi_133577414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:46 schreef Luco het volgende:

[..]

DA heeft ze ook. Grote voordeel van de aluin van Vergulde Hand is dat deze in een houdertje komt, met iets om hem af te sluiten als je hem weg zet. Weet je in ieder geval zeker dat het aluin niet door je sanitair heen gaat vreten 14.gif

Ik heb het bij de kruitvat gekocht. In een stick. Alleen nu zat daar een stick in die in 3 stukken was gebroken. Beetje jammer maar ja nog wel te gebruiken zo.
pi_133579681
Hier mijn SOTD voor zometeen :)


2013-11-24 12.51.38 by Remco van de Sanden, on Flickr
  zondag 24 november 2013 @ 17:46:09 #235
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133579800
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:43 schreef Shaggy8675 het volgende:
Hier mijn SOTD voor zometeen :)

[ link | afbeelding ]
2013-11-24 12.51.38 by Remco van de Sanden, on Flickr
Mirin'
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133580212
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef Drinky het volgende:

[..]

Mirin'
:?
  zondag 24 november 2013 @ 18:00:34 #237
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133580251
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:58 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

:?
(Ad)mirin(g) (your setup)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 24 november 2013 @ 19:03:45 #238
97745 Thorical
finding a way
pi_133582051
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:43 schreef Shaggy8675 het volgende:
Hier mijn SOTD voor zometeen :)

[ link | afbeelding ]
2013-11-24 12.51.38 by Remco van de Sanden, on Flickr
Shaggy heb je je mes toch scherp gekregen?
En is dat een Muhle Silvertip fibre die ik daar zie in jouw SOTD?
Spannend hoor dat blanke staal tegen je keel.
pi_133585042
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:00 schreef Drinky het volgende:

[..]

(Ad)mirin(g) (your setup)
Ahh, ik dacht aan een rijstwijn namelijk :)

quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:03 schreef Thorical het volgende:

[..]

Shaggy heb je je mes toch scherp gekregen?
En is dat een Muhle Silvertip fibre die ik daar zie in jouw SOTD?
Spannend hoor dat blanke staal tegen je keel.
Is idd een Fibre, maar M. Prima kwast mag ik zeggen. En heb mijn mes laten slijpen door een kennis, ervaren slijper :)
pi_133612608
Setup van vandaag. Prima :)

"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 25 november 2013 @ 17:59:29 #241
97745 Thorical
finding a way
pi_133615740
Ha, ik heb me vandaag ook met een recht scheermes proberen te scheren maar dat ging niet helemaal goed. M'n Gold-Dollar bleek nog niet scherp genoeg te zijn. Jezus wat een scheerbrand was dat en een hele rode kin. Dus maar afgemaakt met een bekend DE krabbertje.
pi_133620895
Een Gold Dollar moet ook altijd helemaal geslepen worden. Die dingen snijden nog geen gesmolten boter. Eenmaal goed geslepen kan je je daar best ok met scheren.
  maandag 25 november 2013 @ 20:31:14 #243
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133621282
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 16:27 schreef znarch het volgende:
Setup van vandaag. Prima :)

[ afbeelding ]
Ik de heb de nivea aftershave lotion voor gevoelige huid, maar vind het niet echt lekker ruiken noch helpt het kleine wondjes dicht te krijgen. Is de balsam beter?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133621517
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:31 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik de heb de nivea aftershave lotion voor gevoelige huid, maar vind het niet echt lekker ruiken noch helpt het kleine wondjes dicht te krijgen. Is de balsam beter?
Nee, voor wondjes en bloed heb je aluin nodig. Voor de geur gewoon een echte aftershave splash of een andere balsem.

Ik gebruik dit puur voor mijn huid zelf. Voor de geur gooi ik er desnoods een aftershave of ed bovenop.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 25 november 2013 @ 20:40:06 #245
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133621705
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:35 schreef znarch het volgende:

[..]

Nee, voor wondjes en bloed heb je aluin nodig. Voor de geur gewoon een echte aftershave splash.

Ik gebruik dit puur voor mijn huid zelf. Voor de geur gooi ik er desnoods een aftershave of ed bovenop.
Heb hier nog geen aluin kunnen vinden, maar de aftershave van Barbon (Caola) is erg goed in het stoppen van kleine wondjes, enige nadeel is wel dat het zwaar prikt.

Die nivea dingen zijn weer in de aanbieding hier, maar vind de geur gewoon niet lekker. Denk dat ik binnenkort maar eens de Old Spice Lagoon ga halen. Een lastig verkrijgbaar geurtje, maar zo lekker :9
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133621792
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:40 schreef Drinky het volgende:

[..]

Heb hier nog geen aluin kunnen vinden, maar de aftershave van Barbon (Caola) is erg goed in het stoppen van kleine wondjes, enige nadeel is wel dat het zwaar prikt.

Die nivea dingen zijn weer in de aanbieding hier, maar vind de geur gewoon niet lekker. Denk dat ik binnenkort maar eens de Old Spice Lagoon ga halen. Een lastig verkrijgbaar geurtje, maar zo lekker :9
Kruidvat en DA hebben hier beide aluin liggen. Weet niet waar je gezocht hebt?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 25 november 2013 @ 20:50:16 #247
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133622157
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:42 schreef znarch het volgende:

[..]

Kruidvat en DA hebben hier beide aluin liggen. Weet niet waar je gezocht hebt?
Budapest
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133622189
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 20:50 schreef Drinky het volgende:

[..]

Budapest
Ff langs wat drogisten/kappers/barbiers/toko? Moet te vinden zijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 25 november 2013 @ 20:54:52 #249
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133622384
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:51 schreef znarch het volgende:

[..]

Ff langs wat drogisten/kappers/barbiers/toko? Moet te vinden zijn.
Tot nu toe alleen een wilkinson sword aluin stick gevonden, maar voor ¤4,50 behoorlijk aan de prijs. Met de Barbon aftershave (¤1,75) en soms handdoek om m'n nek bereik ik hetzelfde voor veel minder.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133622571
Verkeerd topic.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_133625008
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:54 schreef Drinky het volgende:

[..]

Tot nu toe alleen een wilkinson sword aluin stick gevonden, maar voor ¤4,50 behoorlijk aan de prijs. Met de Barbon aftershave (¤1,75) en soms handdoek om m'n nek bereik ik hetzelfde voor veel minder.
Ik zou zeggen pak die gewoon. Een handdoek en aftershave gaan bloedingen toch niet stoppen. Daar werkt echt gewoon aluin voor. En voor die 2 euro verschil.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133625831
Heb vol bewondering dit topic even doorgelezen!
Respect dat jullie het geduld kunnen opbrengen om dit scheerambacht elke ochtend uit te oefenen. Of is dit niet iets dat je elke ochtend doet?

Het zou mij allemaal te lang duren, maar vind het wel erg tof om te zien :Y
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 25 november 2013 @ 22:51:09 #253
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133627555
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:08 schreef Wootism het volgende:
Heb vol bewondering dit topic even doorgelezen!
Respect dat jullie het geduld kunnen opbrengen om dit scheerambacht elke ochtend uit te oefenen. Of is dit niet iets dat je elke ochtend doet?

Het zou mij allemaal te lang duren, maar vind het wel erg tof om te zien :Y
Voor mij niet elke ochtend, maar zo'n 2x per week.
Sinds ik dit topic heb ontdekt ben ik me er meer in gaan verdiepen. Echt een genot om zo te scheren _O_
  maandag 25 november 2013 @ 23:51:15 #254
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133630129
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:52 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik zou zeggen pak die gewoon. Een handdoek en aftershave gaan bloedingen toch niet stoppen. Daar werkt echt gewoon aluin voor. En voor die 2 euro verschil.
Geloof me, aftershave en handdoek om je nek werkt wonderen, zelfs als je een keer helemaal bent uitgeschoten. Maar mischien ook maar eens zo'n aluin stick aanschaffen nu ik toch op rampage ben hier :+
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 25 november 2013 @ 23:52:10 #255
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133630168
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:08 schreef Wootism het volgende:
Heb vol bewondering dit topic even doorgelezen!
Respect dat jullie het geduld kunnen opbrengen om dit scheerambacht elke ochtend uit te oefenen. Of is dit niet iets dat je elke ochtend doet?

Het zou mij allemaal te lang duren, maar vind het wel erg tof om te zien :Y
Ik doe het elke avond. Ik kan me er zo glad mee scheren dat het voor mij de volgende ochtend nog net zo glad is als wanneer ik die ochtend met een apparaat of fusion geval zou scheren.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133630340
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:51 schreef Drinky het volgende:

[..]

Geloof me, aftershave en handdoek om je nek werkt wonderen, zelfs als je een keer helemaal bent uitgeschoten. Maar mischien ook maar eens zo'n aluin stick aanschaffen nu ik toch op rampage ben hier :+
Naja. Handdoek stelt het bloeden niet. Kun je hoogstens mee deppen. Aluin zorgt echt dat je wondje dicht gaat. En dat voel je ook :'(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133630424
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 22:51 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Voor mij niet elke ochtend, maar zo'n 2x per week.
Sinds ik dit topic heb ontdekt ben ik me er meer in gaan verdiepen. Echt een genot om zo te scheren _O_
Een genot ja? Ik zou vooral bang zijn dat ik m'n mes in de verkeerde hoek hou en een stukje opperhuid mee neem... :P

quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 23:52 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik doe het elke avond. Ik kan me er zo glad mee scheren dat het voor mij de volgende ochtend nog net zo glad is als wanneer ik die ochtend met een apparaat of fusion geval zou scheren.
Ik neem aan dat je geen gevoelige huid hebt dan. Als je elke dag zo ontzettend glad scheert dan gaat je huid op ten duur toch wel protesteren in de vorm van roodheid of ingegroeide haartjes?

Heb zelf een best gevoelige huid en het lukte me met geen enkel gebruikelijk scheermesje (Gilette, Wilkinson) om irritatieloos te scheren. Kan me niet voorstellen dat een 'simpel' mes uitkomst zou kunnen bieden.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 26 november 2013 @ 00:03:22 #258
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_133630528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:00 schreef Wootism het volgende:

[..]

Een genot ja? Ik zou vooral bang zijn dat ik m'n mes in de verkeerde hoek hou en een stukje opperhuid mee neem... :P

[..]

Ik neem aan dat je geen gevoelige huid hebt dan. Als je elke dag zo ontzettend glad scheert dan gaat je huid op ten duur toch wel protesteren in de vorm van roodheid of ingegroeide haartjes?

Heb zelf een best gevoelige huid en het lukte me met geen enkel gebruikelijk scheermesje (Gilette, Wilkinson) om irritatieloos te scheren. Kan me niet voorstellen dat een 'simpel' mes uitkomst zou kunnen bieden.
Een goede pre-shave doet wonderen. Bijvoorbeeld eerst goed warm douchen. Als je van te voren je huid goed warm maakt en de baardharen zacht gaat het makkelijker.

Daarnaast is de druk op de huid stukken minder omdat er niet 5 mesjes achter elkaar over de huid schuren, maar gewoon één vlijmscherp mes de haren afsnijdt.
I'm not the girl in the picture..
pi_133630657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:00 schreef Wootism het volgende:

[..]

Een genot ja? Ik zou vooral bang zijn dat ik m'n mes in de verkeerde hoek hou en een stukje opperhuid mee neem... :P

[..]

Ik neem aan dat je geen gevoelige huid hebt dan. Als je elke dag zo ontzettend glad scheert dan gaat je huid op ten duur toch wel protesteren in de vorm van roodheid of ingegroeide haartjes?

Heb zelf een best gevoelige huid en het lukte me met geen enkel gebruikelijk scheermesje (Gilette, Wilkinson) om irritatieloos te scheren. Kan me niet voorstellen dat een 'simpel' mes uitkomst zou kunnen bieden.
Simpel mes helpt juist wel. Je gaat ipv met 5 met 1 mes over je gezicht heen. :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 26 november 2013 @ 00:08:10 #260
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133630666
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:00 schreef Wootism het volgende:
voelige huid hebt dan. Als je elke dag zo ontzettend glad scheert dan gaat je huid op ten duur toch wel protesteren in de vorm van roodheid of ingegroeide haartjes?

Heb zelf een best gevoelige huid en het lukte me met geen enkel gebruikelijk scheermesje (Gilette, Wilkinson) om irritatieloos te scheren. Kan me niet voorstellen dat een 'simpel' mes uitkomst zou kunnen bieden
Ik scheer me om de dag, omdat ik me zo glad kan scheren. Elke dag kan ook, maar alleen met een bepaald mesje (voor mij die van Hema), met andere mesjes trek ik me open als ik elke dag ga scheren.

Ik had me bijvoorbeeld zaterdagavond voor het laatst geschoren en ik begin nu weer rond het punt te komen dat ik me moet scheren, maar voor vele mensen is waar ik nu mee rondloop hetgeen wat ze met zo'n apparaat bereiken. Daarnaast is de irritatie die ik van een apparaat krijg echt ondoenllijk, heb een redelijk gevoelige huid :) .
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133631278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:03 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Een goede pre-shave doet wonderen. Bijvoorbeeld eerst goed warm douchen. Als je van te voren je huid goed warm maakt en de baardharen zacht gaat het makkelijker.

Daarnaast is de druk op de huid stukken minder omdat er niet 5 mesjes achter elkaar over de huid schuren, maar gewoon één vlijmscherp mes de haren afsnijdt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:07 schreef znarch het volgende:

[..]

Simpel mes helpt juist wel. Je gaat ipv met 5 met 1 mes over je gezicht heen. :)
Dat de baardharen zachter worden van warm water weet ik, maar bij mij wordt mijn huid ook 10x zo gevoelig als ik lekker warm heb gedouched. ;(

Dat van die 5 mesjes Vs. 1 mes klinkt inderdaad wel logisch ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:08 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik scheer me om de dag, omdat ik me zo glad kan scheren. Elke dag kan ook, maar alleen met een bepaald mesje (voor mij die van Hema), met andere mesjes trek ik me open als ik elke dag ga scheren.

Ik had me bijvoorbeeld zaterdagavond voor het laatst geschoren en ik begin nu weer rond het punt te komen dat ik me moet scheren, maar voor vele mensen is waar ik nu mee rondloop hetgeen wat ze met zo'n apparaat bereiken. Daarnaast is de irritatie die ik van een apparaat krijg echt ondoenllijk, heb een redelijk gevoelige huid :) .
Bizar, had er dus blijkbaar altijd een verkeerd beeld bij. Vooral dat jij dus deze techniek gebruikt omdat je niet tegen apparaat-scheren kunt had ik nooit gedacht.
Misschien ga ik mij er ooit nog eens aan wagen, maar moet nog steeds wennen aan de grootte van het gemiddelde mes dat jullie gebruiken... :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_133631630
De meeste hier gebruiken DE, die zijn niet echt groot.
De 'kop' is alleen wat lomp in het begin.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133712695
Al enige tijd aan het meelezen. Nu op zoek naar een DE en het volgende gevonden. Iemand hier ervaringen mee?

http://scheerwinkel.nl/me(...)henkdoos-detail.html
  donderdag 28 november 2013 @ 16:16:49 #264
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133712911
Prima set, alleen al de DE89LBL gaat voor zo'n 30 euro.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 28 november 2013 @ 16:25:54 #265
97745 Thorical
finding a way
pi_133713162
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Stickers het volgende:
Al enige tijd aan het meelezen. Nu op zoek naar een DE en het volgende gevonden. Iemand hier ervaringen mee?

http://scheerwinkel.nl/me(...)henkdoos-detail.html
Geen ervaring mee maar het zijn gewoon goede spullen. Nu nog opzoek naar een kwast en mesjes. Als kwast rad ik je de trekpleister Omega aan. Mesjes, Hema? Probeer wat samples te regelen want wat voor de een werkt kan voor een ander drie keer niets zijn.
  donderdag 28 november 2013 @ 20:49:16 #266
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_133721740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:34 schreef Wootism het volgende:

[..]


[..]

Dat de baardharen zachter worden van warm water weet ik, maar bij mij wordt mijn huid ook 10x zo gevoelig als ik lekker warm heb gedouched. ;(

Dat heb ik ook, dan ga ik me opeens snijden.

Ik vond scheren echt kut todat ik overstapte op een DE. Dit scheelt echt veel voor je huid. Ik gebruik graag Mitchel's Wool Fat scheerzeep. Zeer aan te raden voor de gevoelige huid.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon.
Siesta & Fiesta!
pi_133729154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Stickers het volgende:
Al enige tijd aan het meelezen. Nu op zoek naar een DE en het volgende gevonden. Iemand hier ervaringen mee?

http://scheerwinkel.nl/me(...)henkdoos-detail.html
Let wel dat de aftershave maar een monster is.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 28 november 2013 @ 23:10:01 #268
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133729241
Ik zoek nog steeds een goede ajustable DE. Gewoon een soort modern day fatboy.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:08:18 #269
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_133731738
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik zoek nog steeds een goede ajustable DE. Gewoon een soort modern day fatboy.
Op ebay een mooie fatboy zoeken geen optie?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:11:39 #270
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133736394
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:08 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Op ebay een mooie fatboy zoeken geen optie?
mooie fat boy gaat op eBay voor minstens zestig euro...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:54:21 #271
97745 Thorical
finding a way
pi_133738811
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik zoek nog steeds een goede ajustable DE. Gewoon een soort modern day fatboy.
Automatisch zoeken bij veilingen en jouw bied bedrag invullen op een sniper dan komt het op den duur wel goed.
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:22:11 #272
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133739442
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik zoek nog steeds een goede ajustable DE. Gewoon een soort modern day fatboy.
Kijk anders eens op http://www.reddit.com/r/Shave_Bazaar/ , daar worden nog wel eens messen voor een leuke prijs aangeboden.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:24:00 #273
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133744144
Wellicht koop ik wel zo'n "goede" fat boy van ebay idd.

Even m'n btc/ltc laten doorstijgen. ;)

Overigens 15% korting dit weekend bij feelunique.com.

code:FESTIVE15
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133744331
Nu wil ik graag een shavette gaan kopen, en ik denk dat ik dan voor Feather ga. Het lijkt mij verstandig om deze van Ebay af te halen, hier zijn ze best wel normaal geprijsd.

Of kan iemand anders nog een shavette aanraden die er goed uitziet.
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:35:18 #275
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133744487
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133744581
quote:
Ben persoonlijk meer weg van zoiets:



Of zoiets:

  vrijdag 29 november 2013 @ 16:29:15 #277
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133746021
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ben persoonlijk meer weg van zoiets:

[ afbeelding ]

Of zoiets:

[ afbeelding ]
Die 2e is erg mooi idd.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:52:56 #278
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133746608
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:29 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Die 2e is erg mooi idd.
Het lemmet waar je mes in gaat is inderdaad mooi. Het heft lijkt een beetje op een takje wat je in het bos vindt :@.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133782571
Net geschoren met Astra. Bevalt steeds beter, huid begint ook mooi te wennen! Nagenoeg geen wondjes meer. :)
pi_133782977
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:28 schreef Deezertje het volgende:
Net geschoren met Astra. Bevalt steeds beter, huid begint ook mooi te wennen! Nagenoeg geen wondjes meer. :)
Ik heb mij vanochtend ook geschoren met Astra blauw, en ik moet zeggen dat ze het prima doen.
  zondag 1 december 2013 @ 21:21:20 #281
97745 Thorical
finding a way
pi_133820817
Wat mesjes gescoord op Ebay

Kon ze niet laten liggen voor dat bedrag.
  zondag 1 december 2013 @ 22:05:22 #282
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133823535
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:21 schreef Thorical het volgende:
Wat mesjes gescoord op Ebay
[ afbeelding ]
Kon ze niet laten liggen voor dat bedrag.
^O^ wat heb je betaald als ik vragen mag?
  zondag 1 december 2013 @ 22:23:14 #283
97745 Thorical
finding a way
pi_133824667
Nog geen ¤ 3,50 thuis gebracht en met z'n 50en.
  zondag 1 december 2013 @ 22:42:08 #284
365082 IPA35
Patriarch
pi_133825722
Astra Blauw blijft ook lang scherp bij mij. Ik scheer er wel 4 of 5 keer mee.

En ik heb de TOBS Sandalwood eindelijk op. Nu heb ik nog een nieuwe pot Mr. Taylor en een tube Arko om door te komen :9 .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 december 2013 @ 23:21:31 #285
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133827819
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:23 schreef Thorical het volgende:
Nog geen ¤ 3,50 thuis gebracht en met z'n 50en.
Das goddomme geen geld 8-)
Ben benieuwd hoe ze je bevallen
pi_133863798
Vergulde Hand scheerkom bij aankoop van DVG scheerzeep bij Jumbo
pi_133863834
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 23:43 schreef rumiii het volgende:
Vergulde Hand scheerkom bij aankoop van DVG scheerzeep bij Jumbo
Bij elk Jumbo filiaal?

Misschien een leuke website voor de liefhebber:

http://www.straightrazormagazine.com/

Zelf nog niet gelezen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sie_scheitern_Epos op 03-12-2013 00:03:41 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:20:46 #288
148823 znarch
ondertitel
pi_133864937
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:43 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Bij elk Jumbo filiaal?

Misschien een leuke website voor de liefhebber:

http://www.straightrazormagazine.com/

Zelf nog niet gelezen.
Mijn jumbo ook toevallig. Miss gewoon elke jumbo deze week?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:04:19 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133880429
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Stickers het volgende:
Al enige tijd aan het meelezen. Nu op zoek naar een DE en het volgende gevonden. Iemand hier ervaringen mee?

http://scheerwinkel.nl/me(...)henkdoos-detail.html
Hier ook al een tijdje meegelezen, nu ook maar eens tijd om mee te gaan doen. Kwam vandaag toevallig langs een Trekpleister dus vast een Omega kwast en aluin stickje meegenomen. Als ik dan deze set bestel hoef ik verder alleen nog maar de mesjes te hebben toch?

En wat mesjes betreft, ik snap dat dit heel persoonlijk is, maar zijn er mesjes die in het algemeen beter passen in bepaalde omstandigheden? Ik heb een redelijk gevoelige huid en vrij snelle baardgroei, waar kan ik dan zoal naar kijken (en welke kan ik beter mijden?)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:13:43 #290
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133880684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hier ook al een tijdje meegelezen, nu ook maar eens tijd om mee te gaan doen. Kwam vandaag toevallig langs een Trekpleister dus vast een Omega kwast en aluin stickje meegenomen. Als ik dan deze set bestel hoef ik verder alleen nog maar de mesjes te hebben toch?

En wat mesjes betreft, ik snap dat dit heel persoonlijk is, maar zijn er mesjes die in het algemeen beter passen in bepaalde omstandigheden? Ik heb een redelijk gevoelige huid en vrij snelle baardgroei, waar kan ik dan zoal naar kijken (en welke kan ik beter mijden?)
Niet persé noodzakelijk, wel erg fijn. Een preshave en aftershave ;)
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:15:38 #291
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133880738
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:13 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Niet persé noodzakelijk, wel erg fijn. Een preshave en aftershave ;)
Preshave (lotion) en aftershave (monster, maar vast voldoende voor het begin) zit daar al bij toch? Of bedoel je nog iets anders?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_133881013
Mesjes van het merk Astra zijn heel populair, met name de Superior Platinum (SP) variant in de groene verpakking.
Ze zitten redelijk in het midden van het spectrum qua scherpte dus op zich een goede om mee te beginnen.
Mijn favoriet zijn mesjes van Feather, die staan bekend als scherp/agressief. Ik kan niet overweg met Derby, die worden onscherp of mild genoemd, maar werken voor sommige mensen juist erg prettig.

In plaats van een kant en klare set te kopen kan je er ook voor kiezen om die Edwin Jagger DE89 krabber los te kopen en dan verder te kijken voor een scheerzeep/crème. Die zepen van EJ (zelf nooit gebruikt) worden vooral als 'wel oké' beoordeeld maar nooit echt aangeraden.

[ Bericht 8% gewijzigd door n0ir op 03-12-2013 17:32:41 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:35:49 #293
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133881319
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:24 schreef n0ir het volgende:
Mesjes van het merk Astra zijn heel populair, met name de Superior Platinum (SP) variant in de groene verpakking.
Ze zitten redelijk in het midden van het spectrum qua scherpte dus op zich een goede om mee te beginnen.
Mijn favoriet zijn mesjes van Feather, die staan bekend als scherp/agressief. Ik kan niet overweg met Derby, die worden onscherp of mild genoemd, maar werken voor sommige mensen juist erg prettig.

In plaats van een kant en klare set te kopen kan je er ook voor kiezen om die Edwin Jagger DE89 krabber los te kopen en dan verder te kijken voor een scheerzeep/crème. Die zepen van EJ (zelf nooit gebruikt) worden vooral als 'wel oké' beoordeeld maar nooit echt aangeraden.
Ah, die wijziging maakt de tip inderdaad beter :). Mijn idee was meer om, omdat ik toch nog geen enkel idee heb wat me bevalt, gewoon met zo'n set te beginnen zodat ik in ieder geval iets heb om mee te beginnen. Maar misschien kan ik inderdaad beter even verder kijken naar de echte aanraders.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_133881627
Als je nog even wil aankijken of deze manier van scheren je bevalt kan je ook voor minder dan twee euro een tube Palmolive halen bij de drogist. Populaire zepen op het forum zijn bijvoorbeeld Taylor of Old Bond Street, DR Harris (engels), Cella (amandel) Proraso (menthol) (italiaans) .
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:13:28 #295
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133882466
Gisteren weer met Lord Captain geschoren (carbon steel mesjes), blijft een rare ervaring, maar scheert helemaal BBS zonder wondjes dus not bad. Denk dat ik een 100 pack bestel om mee naar nederland terug te nemen. Ze kosten ongeveer 80 cent per pakje van 10 dacht ik.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:39:10 #296
97745 Thorical
finding a way
pi_133887753
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:13 schreef Drinky het volgende:
Gisteren weer met Lord Captain geschoren (carbon steel mesjes), blijft een rare ervaring, maar scheert helemaal BBS zonder wondjes dus not bad. Denk dat ik een 100 pack bestel om mee naar nederland terug te nemen. Ze kosten ongeveer 80 cent per pakje van 10 dacht ik.
Waar kan die die dan kopen?
Lijkt mij wel een aparte ervaring.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:55:31 #297
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133888337
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:39 schreef Thorical het volgende:

[..]

Waar kan die die dan kopen?
Lijkt mij wel een aparte ervaring.
hier in Hongarije online. Heb ze verder nergens kunnen vinden. Hooguit in Azië/Afrika dat ze het ook nog verkopen.

Ik kan mischien een paar samples meenemen voor fokkers.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133888500
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:13 schreef Drinky het volgende:
(carbon steel mesjes), blijft een rare ervaring,
Wat is er dan zo raar aan?
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:01:49 #299
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133888587
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:59 schreef n0ir het volgende:

[..]

Wat is er dan zo raar aan?
scheert "anders". Beetje lastig uit te leggen. Het is milder maar scheert gladder. Zoiets iig :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:11:40 #300
365082 IPA35
Patriarch
pi_133888964
Is er echt een merkbaar verschil qua scheren door de andere taalsoort?
Die dingen zit binnen drie dagen roest op heb ik begrepen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133895363
En op slot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')