SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pure en Best?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Drinky het volgende:
Van wat ik heb gelezen en gehoord zijn kwasten van dassenhaar uit het middensegment het "beste". Ben even de benaming vergeten maar het is iig geen silvertip.
Onder andere materiaal soort, comfort en levensduur.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:42 schreef Mubassie het volgende:
Is het verschil nu echt merkbaar?
Ik gebruik een kwast van 3 euro, gaat perfect. Wat is er anders met een kwast van 70?
best was het volgens mij.quote:
Klopt, hier meer info :quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:51 schreef The_daybreaker het volgende:
Middensegment is toch 'best badger' en 'superbadger'? 'pure' is laagste en 'silvertip' hoogste...?
Deze cartridges heb ik ook gebruikt, maar met scheerschuim en al waren ze echt ongelofelijk stroef. Enorm veel bloed en wondjes.De blauwe strip was er iedere keer ook zo af na 2 scheerbeurten. Je zou ze eigenlijk als wegwerp moeten gebruiken. Bij iedere scheerbeurt een nieuw mesje pakken. Heb ze zelf toen tijdens XXL gekocht: 25 (!) mesjes voor 5 euroquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:53 schreef lukaon het volgende:
Was laatst in Duitsland en de Nivea scheercreme in tube gekocht. Heerlijke scheercreme voor maar € 1,60.
Ik vind veel scheercremes en scheerzepen enorm aan de prijs. Benieuwd naar andere ervaringen die goed èn voordelig zijn. Want het voordeel van goedkope DE-mesjes ben je zo kwijt aan luxe scheerzepen. Jammer dat het een behoorlijke yuppen markt is geworden. (pardon the pun).
Ik wissel mijn DE mesjes regelmatig af met het 2-mesjes Gibellini systeem van de Lidl. Scheert toch wel beter en gemakkelijker dan DE om heel eerlijk te zijn. Fabrikant van die messen is Feintechnik Eisen. Een houder met 20 (!) mesjes voor 5 euro is geen geld. Deze mesjes kwamen laatst ook erg goed uit een Duitse consumententest. De Gibelinni lijn heeft uit 3 en 5 mesje systemen.
[ afbeelding ]
Als je een goede techniek hebt met een DE en het juiste mesje kan ik me bijna niet voorstellen dat zon systeem nog beter en comfortabeler scheert om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:53 schreef lukaon het volgende:
Was laatst in Duitsland en de Nivea scheercreme in tube gekocht. Heerlijke scheercreme voor maar € 1,60.
Ik vind veel scheercremes en scheerzepen enorm aan de prijs. Benieuwd naar andere ervaringen die goed èn voordelig zijn. Want het voordeel van goedkope DE-mesjes ben je zo kwijt aan luxe scheerzepen. Jammer dat het een behoorlijke yuppen markt is geworden. (pardon the pun).
Ik wissel mijn DE mesjes regelmatig af met het 2-mesjes Gibellini systeem van de Lidl. Scheert toch wel beter en gemakkelijker dan DE om heel eerlijk te zijn. Fabrikant van die messen is Feintechnik Eisen. Een houder met 20 (!) mesjes voor 5 euro is geen geld. Deze mesjes kwamen laatst ook erg goed uit een Duitse consumententest. De Gibelinni lijn heeft uit 3 en 5 mesje systemen.
[ afbeelding ]
Dat is wel bijzonder, doe met gemak 1 maand met zo'n mesje en de blauwe strip is dan ook nog niet verdwenen. En scheer meestal om de dag. Wel altijd goed het mesje uitslaan en niet in de badkamer bewaren, misschien helpt dat?quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Deze cartridges heb ik ook gebruikt, maar met scheerschuim en al waren ze echt ongelofelijk stroef. Enorm veel bloed en wondjes.De blauwe strip was er iedere keer ook zo af na 2 scheerbeurten. Je zou ze eigenlijk als wegwerp moeten gebruiken. Bij iedere scheerbeurt een nieuw mesje pakken. Heb ze zelf toen tijdens XXL gekocht: 25 (!) mesjes voor 5 euro
Ik heb ze nog liggen, en ga ze voor het gemak nog weleens gebruiken als ik 's morgens haast heb gok ik. Maar deze keer dan wel met aluin stick en goed opgeklopt schuim in plaats van scheergel uit een bus.
Feathers al eens geprobeerd?quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:01 schreef lukaon het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonder, doe met gemak 1 maand met zo'n mesje en de blauwe strip is dan ook nog niet verdwenen. En scheer meestal om de dag. Wel altijd goed het mesje uitslaan en niet in de badkamer bewaren, misschien helpt dat?
Ik heb ook een vintage Gillete Slim en een Mühle. Heb heel veel verschillende DE mesjes geprobeerd, BIC en Astra bevallen mij het beste. Maar het Lidl mesje scheert altijd gladder, zal vast ook komen door de dubbele mesjes en het beweegbare scheerhoofd. Mijn DE-mesjes doe ik zeker niet weg, toch pak ik steeds vaker de Lidl mesjes. Wel mèt kwast en zeep.
Ikea heeft er mooie bakjes voor geloof ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:47 schreef SosuaCafe het volgende:
En ik zag een tijd geleden iemand die goede bakjes had voor zeep?
het is meer dat ik wel zo'n refill van tobs wil halen, maar die prijs van dat kommetje.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ikea heeft er mooie bakjes voor geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop