abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132653623
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
Sarcasme. Herken het.
pi_132653697
Ik zie net dat woensdag om 21:25 bij omroep Max een uitzending komt over de keizersnede en dan zie je die operatie dus ook. Mijn eerste gedachte was: Dat moet ik zien!!! Maar meteen daarna vraag ik me af of ik dat wel wil zien :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132653836
Spirit, bedankt! ^O^ (dit waren hier ook de eerste echt dunne luiers, dus herkenbaar!)
pi_132654110
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:37 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

de inentingspapieren zijn al in huis.
Hier kregen we de vaccinatie papieren mee na de eerste controle op het cb. Eerste controle was een huisbezoek na 1,5 week ofzo? En de volgende was door de kinderarts op het cb, meer een algehele controle. En inderdaad met 2 maanden de eerste inenting. T. is hier volgende week weer aan de buurt voor inenting nr2 :'( .

GotC, fijn dat het weer iets beter voelt nu met de borstontsteking. Hier trouwens nu ook rustig afgebouwd en sinds deze week volledig op flesvoeding. Ik mis de niet-stink-luiers en de gezellige nachtvoedingen maar moet zeggen dat ik het met flesvoeding ook wel overzichtelijker vind zo...
pi_132654116
Gelukkig heeft hij er geen last van Suiker. Meestal heeft Isa er ook geen last van, alleen die felrode plekken doen echt zeer. De maizena tip hielp hier echt geweldig! Gewoon je blauwe glitterjurk aantrekken en rondstrooien die hap! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_132654794
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zie net dat woensdag om 21:25 bij omroep Max een uitzending komt over de keizersnede en dan zie je die operatie dus ook. Mijn eerste gedachte was: Dat moet ik zien!!! Maar meteen daarna vraag ik me af of ik dat wel wil zien :@
Gaat dat niet over een natuurlijke ks?
pi_132654803
Sneu Suiker. Hopelijk helpen de tips.
pi_132654977
Wat is dat, een natuurlijke ks?
pi_132655122
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Gaat dat niet over een natuurlijke ks?
Kweenie, hoorde het op de tv... Vond het wel heel interessant om nu eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat. Van de andere kant van het gordijntje, zeg maar :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132655124
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb zelf 2 keizersneden gehad.
2de nog erg kort geleden. Aan de ene kant wil ik graag kijken, maar aan de andere kant weet ik het ook niet zeker of het wel goed is.

Ik heb nog erg moeite met het zwanger zijn achter me te laten.
Ik wil het niet afsluiten. Ik mis het! Echt zo vreemd hoe ik me daarover voel.

Denk ook dat dit te maken heeft met het feit dat ik het graag nog één keertje wil en ik zwanger zijn als heel bijzonder en tof ervaren heb (ook heel zwaar dat wel en toch mis ik het enorm). Maar man zou het graag bij 2 laten. Maar ik ben er gewoon nog niet 'klaar' mee.

Echt, heel raar en emotioneel ben ik er onder.
pi_132655166
Een keizersnede die wat minder klinisch is zeg maar. Baby wordt meteen bij moeder gelegd ipv direct meegenomen, mag langer blijven liggen, gedemd licht en zo. Volgens mij mag het kindje ook zelf de buik uit komen (ik weet niet precies hoe dat werkt....)
pi_132655200
Hier het kindje na onderzoek van kinderarts, ook meteen bij me gekregen.
De blower was flink ware lucht aan het blazen, erg warm. Maar heel fijn!
pi_132655226
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:23 schreef Kyara het volgende:
Een keizersnede die wat minder klinisch is zeg maar. Baby wordt meteen bij moeder gelegd ipv direct meegenomen, mag langer blijven liggen, gedemd licht en zo. Volgens mij mag het kindje ook zelf de buik uit komen (ik weet niet precies hoe dat werkt....)
O+ klinkt goed!
pi_132655235
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik heb zelf 2 keizersneden gehad.
2de nog erg kort geleden. Aan de ene kant wil ik graag kijken, maar aan de andere kant weet ik het ook niet zeker of het wel goed is.

Ik heb nog erg moeite met het zwanger zijn achter me te laten.
Ik wil het niet afsluiten. Ik mis het! Echt zo vreemd hoe ik me daarover voel.

Denk ook dat dit te maken heeft met het feit dat ik het graag nog één keertje wil en ik zwanger zijn als heel bijzonder en tof ervaren heb (ook heel zwaar dat wel en toch mis ik het enorm). Maar man zou het graag bij 2 laten. Maar ik ben er gewoon nog niet 'klaar' mee.

Echt, heel raar en emotioneel ben ik er onder.
Aaah Ymme, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ik voel me nu ook zo :@ Gelukkig willen we allebei nog een tweede, dus ik heb iets om naar uit te kijken. Het lijkt me heel gek om te weten dat je nooit meer zwanger zult zijn, zeker als die keuze niet van jou uit komt.
Sarcasme. Herken het.
pi_132655245
Bij een natuurlijke ks wordt het kindje dus meteen bij je gelegd en op je buik onderzocht. Ook wordt dan pas de navelstreng doorgeknipt.

maar wel super dat je je kindje zo snel bij je kreeg.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:25:27 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132655250
WTF? Ik kreeg net via mijn telefoon een melding dat je niet naar buiten moest gaan als het niet perse hoefde :o

En mijn baby is nog niet helemaal de oude... op het kdv maar 180cc gedronken, in 2x zelfs, en nu wilde ze net niet bij mij drinken :o Dat is anders echt nóóit! Ik dacht even dat ze weer zou gaan spugen, maar ze is nu -toch aan de borst- in slaap gevallen...
pi_132655282
Ik vond het al super dat ons ziekenhuis een pro-bv beleid had waardoor ik niet hoefde te wachten tot ik op mijn eigen kamer terug was, maar Isa al bij me op de recovery kreeg. Maar dat is iets wat ik eigenlijk wel heel graag zou ervaren, baby na de geboorte meteen op de borst. Dat lijkt me echt fantastisch O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:26:51 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132655295
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Kweenie, hoorde het op de tv... Vond het wel heel interessant om nu eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat. Van de andere kant van het gordijntje, zeg maar :D
Lijkt mij dus ook! De vpk heeft mooie foto's (geen horror :+) gemaakt van m'n ks en kijk er graag naar, bizar genoeg :') Geeft een soort beeld bij het stukje dat ik gemist heb door het doek.

Suiker, wat naar die uitslag! Gelukkig heeft F er geen last van :*

En dank allen :* Het geeft idd rust, gelukkig. Nu nog die stuwing icm borstontsteking weg krijgen :r
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:35:03 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132655576
Hopelijk verloopt dat soepel GotC :*

Oh en spirit nu zit ik weer te rammelen.... O+ bedankt he!
pi_132655680
Qua ks hier natuurlijk een iets andere situatie. Ik heb de meisjes heel even gezien voordat ze de couveuse ingingen.
pi_132655690
Natuurlijke ks lijkt me zo fantastisch, als ik het aan durf ga ik wel kijken :)

LBaby ziek ende spugende? ;(

Spirit, ben jij in te huren als maizenastrooiend medium? Het klinkt tof O+

Hier vanmorgen de eerste sessie emdr gedaan, duurde drie uur. Ik ben kapot, sta nog steeds versteld van de heftigheid van alles wat ons is overkomen. Maar het komt goed, ik heb veel vertrouwen in de therapeute, dat is fijn.

Ik ben zo verliefd op Stickertje O+ Vanmorgen werd hij wakker, geeuwde als een echte vent heel overdreven, keek me duf aan en zei toen: Oebie! O+
pi_132655708
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Aaah Ymme, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ik voel me nu ook zo :@ Gelukkig willen we allebei nog een tweede, dus ik heb iets om naar uit te kijken. Het lijkt me heel gek om te weten dat je nooit meer zwanger zult zijn, zeker als die keuze niet van jou uit komt.
We hebben nu 2 geweldige zoons.
En ik weet dat ik me gelukkig moet prijzen, wat ik ook zeker doe!
Ben enorm gelukkig.... Echt.... O+
pi_132655728
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:26 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vond het al super dat ons ziekenhuis een pro-bv beleid had waardoor ik niet hoefde te wachten tot ik op mijn eigen kamer terug was, maar Isa al bij me op de recovery kreeg. Maar dat is iets wat ik eigenlijk wel heel graag zou ervaren, baby na de geboorte meteen op de borst. Dat lijkt me echt fantastisch O+
Ik heb het beide gehad. De eerste een 'spoed'ks waarna ik naar de uitslaapkamer ging en Zoë met mijn man mee naar mn kamer. En bij Fee kreeg ik dr aan de borst direct nadat ik dicht gemaakt was. Qua operatie liever de spoed maar dat er na was bij Fee wel heerlijk O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_132655786
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef ymme het volgende:

[..]

We hebben nu 2 geweldige zoons.
En ik weet dat ik me gelukkig moet prijzen, wat ik ook zeker doe!
Ben enorm gelukkig.... Echt.... O+
Jaaaa dat weet iedereen wel hoor ;) Maar toch mag je het jammer vinden dat je het waarschijnlijk niet meer mee zal maken. Dat kun je hier gewoon zeggen hoor :P
Sarcasme. Herken het.
pi_132655828
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb het beide gehad. De eerste een 'spoed'ks waarna ik naar de uitslaapkamer ging en Zoë met mijn man mee naar mn kamer. En bij Fee kreeg ik dr aan de borst direct nadat ik dicht gemaakt was. Qua operatie liever de spoed maar dat er na was bij Fee wel heerlijk O+
Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks? :@ De volgende wordt ws een geplande ks, maar ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken.
Sarcasme. Herken het.
pi_132655843
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks? :@ De volgende wordt ws een geplande ks, maar ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken.
Iets minder paniek, gok ik :P
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:44:21 #27
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_132655915
LE, wat fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in je therapeute! Klinkt superzwaar zeg, die EMDR. Ik hoop dat het veel voor je doet! :*
En wat klinkt Stickertje leuk O+ O+

Spirit, ik gok ook op een stuk minder paniek op de OK en wat meer sfeer. :)
A grand adventure has begun.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:46:23 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132655984
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef L-E het volgende:
Natuurlijke ks lijkt me zo fantastisch, als ik het aan durf ga ik wel kijken :)

LBaby ziek ende spugende? ;(

Spirit, ben jij in te huren als maizenastrooiend medium? Het klinkt tof O+

Hier vanmorgen de eerste sessie emdr gedaan, duurde drie uur. Ik ben kapot, sta nog steeds versteld van de heftigheid van alles wat ons is overkomen. Maar het komt goed, ik heb veel vertrouwen in de therapeute, dat is fijn.

Ik ben zo verliefd op Stickertje O+ Vanmorgen werd hij wakker, geeuwde als een echte vent heel overdreven, keek me duf aan en zei toen: Oebie! O+
Dat laatste! :D O+

En dat wordt dus nog een heel traject... hopelijk doet het je goed! :*

En de baby hier heeft wat verhoging gok ik, maar is verder wel vrolijk hoor. Als ze wakker is dan oO<
pi_132656014
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Je word niet direct bij binnenkomst lek geprikt en doorgereden naar de ok.

Eigenlijk net als een normale operatie sta je in de rij (in je bed) tot je word opgehaald en naar de ok word gebracht. Ze stellen zich voor en roepen wat ze doen. De eerste keer stelde ze zich ook voor maar toen lag ik al onder t zeil met een blote buik te wachten op t mes :P
Nu kreeg ik een verpleegkundige toegewezen die met me mee ging naar de wachtruimte. Die ging mee naar de ok. Vangt de baby en papa op en wacht op je in de uitslaapruimte.
Fee werd daar op de borst gelegd, ik kreeg een morfine spuit en mocht de borst geven. Ondertussen werd ik naar de kamer gereden O+
pi_132656049
Oh ik heb helemaal geen paniek meegekregen eigenlijk :@ Ik lag al de hele dag op de verloskamer en toen kwam er eindelijk eindelijk eindelijk actie :D En de mensen waren superrelaxt eigenlijk :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132656053
L-E, fijn dat het goed is gegaan. Hoeveel sessies krijg je of is dat nog niet bepaald?
Oebie O+

Bij een geplande ks is alles al voorbereid en meld je je dus om een ks te krijgen. Je krijgt dan ook een pre-operatief gesprek en zo. En bij een spoed ks is het dus niet gepland en wat urgenter. De mate van urgentie scheelt natuurlijk ook per situatie. Als er bijvoorbeeld een ks gepland staat maar de weeen beginnen eerder of je vliezen breken eerder, dan is het geplande er natuurlijk ook een beetje af en dan wordt het een spoedks. Maar dat is wat minder paniek als dat de baby er NU uit moet omdat leven van mama en/of kind op het spel staan.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:48:32 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132656054
LE, klinkt heftig meis. :* Wel heel goed dat je zo'n vertrouwen hebt in je therapeut. En wat klink je verliefd O+ Oebie!
pi_132656064
Ik weet ook niet of ik er aan toe ben om het te zien.

Mijn 2e ks was wel veel prettiger qua beleving. En ik weet nu dat ik nooit een natuurlijke bevalling mee ga maken. Niet dat ik een 3e wil maar zeg nooit nooit.
pi_132656108
Beterschap voor je meisje LB :*

Hier 1 snotterig en 1 blij meisje.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:50:42 #35
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132656129
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet ook niet of ik er aan toe ben om het te zien.

Mijn 2e ks was wel veel prettiger qua beleving. En ik weet nu dat ik nooit een natuurlijke bevalling mee ga maken. Niet dat ik een 3e wil maar zeg nooit nooit.
Ferrari, ben jij bevallen in het C. zhs? Want volgens mijn vk. nicht voeren ze daar wel natuurlijke bevallingen uit.

rest lees ik straks ff bij, eerst werken :7
pi_132656197
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ferrari, ben jij bevallen in het C. zhs? Want volgens mijn vk. nicht voeren ze daar wel natuurlijke bevallingen uit.

Werken is voor watjes :{w
Sarcasme. Herken het.
pi_132656204
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja dat klopt.
Ean was spoed en die moest er uit en wel direct.
Sac was geen spoed spoed die heb ik idd geboren zien worden en ze mocht bij mij blijven nadat ze door de ka was nagekeken kreeg ik haar op mijn buik.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:53:02 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132656216
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Kyara het volgende:
Beterschap voor je meisje LB :*

Hier 1 snotterig en 1 blij meisje.
En houdt de blije de snotterige ook een beetje happy? *;
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:56:16 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132656331
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:52 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Werken is voor watjes :{w
Werken :r

Ik ben echt zo klaar met mijn baan -O- Maar heb echt niks om op te solliciteren nu, dus ik zit nog even vast aan dit (soort) werk...
pi_132656342
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

En houdt de blije de snotterige ook een beetje happy? *;
mwah... de zielige maar iets eerder in bed gelegd en samen met de ander nog even blij gegaan. Beetje 1 op 1 tijd O+
pi_132656375
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:56 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Werken :r

Ik ben echt zo klaar met mijn baan -O- Maar heb echt niks om op te solliciteren nu, dus ik zit nog even vast aan dit (soort) werk...
Ik heb nu een paar keer zo'n deksel op mijn neus gehad de afgelopen dagen dat ik echt bang ben dat als ik weer aan de slag wil, ik echt 32 uur moet gaan werken -O-

en dat zie ik dus helemaal niet zitten.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:58:52 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132656415
Ja dat is natuurlijk ook wel eens fijn, 1 op 1 O+

Oh jongens ik zit Huizenjacht ts kijken (want slapende baby op mn arm), en ik WIL echt verhuizen!!! Donderdag gaan we weer een huis bekijken dat echt perfect lijkt! :o :9
pi_132656445
Spannend! Hopelijk zit er wat tussen!
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:00:53 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132656474
Nee pffff 32 uur zou ik ook echt niet tof vinden :N ik heb roosters van 28 uur de laatste tijd, en dan heb ik echt het gevoel dat ik mn kind alleen maar 's ochtends en 's avonds een kus heb kunnen geven :{
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:00:55 #45
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132656478
Mijn spoed ks was ook wel echt spoed. De paniek was er op de verloskamer al. Duurde even voor we de ok in konden werd de gyn niet echt blij van.
Niet op mijn buik gehad wel is ze met mij meegegaan op de uitslaapkamer

Ik ga wel kijken. Heb ook mee proberen te kijken via de lampen :+

LE :*
pi_132656784
Mijn eerste bevalling is bijna uitgelopen op een ks: de ok stond klaar terwijl ik nog even mocht persen. Als dat een ks was geworden was het dus niet heel erg spoed geweest.

Tweede bevalling was wat meer spoed. Dat ging ook ineens heel snel (12 minuten na het vallen van het woord "keizersnede" is J geboren en stonden er dus ook al 2 teams van de kinderafdeling klaar).
pi_132656881
Oh Kyara 32 uur werken, nee bah :(
Maar ja als je niet anders kan.....

Hier (gelukkig) geen ervaring met keizersnedes. Maar ben wel benieuwd en ga woensdag wel kijken.
pi_132657107
32 uur werken is de laatste concessie die ik doe. Ik heb gelukkig nog wel een tijd recht op ww. Maar het viel me echt zo tegen dat je met 3 dagen eigenlijk meteen al afgeserveerd wordt :{

Mijn snotterige meisjes was vandaag eventjes wel heel erg blij:

Ze zat echt best goed en stevig :o
pi_132657156
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef Spirit82 het volgende:
Oh ik heb helemaal geen paniek meegekregen eigenlijk :@ Ik lag al de hele dag op de verloskamer en toen kwam er eindelijk eindelijk eindelijk actie :D En de mensen waren superrelaxt eigenlijk :@
Bij de spoedks was er ook geen paniek. Dat was bij de geplande ks wel anders. Al was ik zo moe en uitgeput van de weeen dat ik alleen maar wilde slapen.
pi_132657274
Ook als je weeen hebt word de geplande ks niet meteen een spoedje. Ik had weeen die elkaar snel opvolgende maar mocht toch tot 8 uur wachten omdat ik maar 1 cm ontsluiting had. Ik heb via de lamp meegekeken maar zakte steeds weg van vermoeidheid.
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:30:30 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132657413
Kyara die foto O+ O+ die was zeker blij!
pi_132658123
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:26 schreef Tally het volgende:
Ook als je weeen hebt word de geplande ks niet meteen een spoedje. Ik had weeen die elkaar snel opvolgende maar mocht toch tot 8 uur wachten omdat ik maar 1 cm ontsluiting had. Ik heb via de lamp meegekeken maar zakte steeds weg van vermoeidheid.
En dat is precies de reden dat ik niet nog een keer natuurlijk wil bevallen. Ik wil niet van vermoeidheid weer de eerste weken volledig kwijt raken en niet kunnen bijtanken en alleen apathissch op apegapen liggen.

Kyara, pluizebolletje :D M had ook zulk haar toen hij kleiner was he?
Sarcasme. Herken het.
pi_132658216
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:51 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

En dat is precies de reden dat ik niet nog een keer natuurlijk wil bevallen. Ik wil niet van vermoeidheid weer de eerste weken volledig kwijt raken en niet kunnen bijtanken en alleen apathissch op apegapen liggen.

Kyara, pluizebolletje :D M had ook zulk haar toen hij kleiner was he?
Ik wilde ook niet natuurlijk bevallen. Dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt toen ik wist dat ik zwanger was. Maar ze wilde met dit keer niet 's nachts opereren. Ik moest toch nog maar 4 uur wachten :') tot ik aan de beurt was.
pi_132658422
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:54 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik wilde ook niet natuurlijk bevallen. Dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt toen ik wist dat ik zwanger was. Maar ze wilde met dit keer niet 's nachts opereren. Ik moest toch nog maar 4 uur wachten :') tot ik aan de beurt was.
Ja dat is wel rot als je vliezen breken enzo... Het lijkt me ook maf om de geboortedatum van je kind te mogen "kiezen". Ik weet nog toen ik een blindedarmontsteking had dat ik ook op 23:00 werd opgenomen en tot 08:00 moest wachten tot de arts er was voor ze me pijnstilling of iets tegen de misselijkheid mochten geven. Ik snap dat die mensen ook op hun rust gesteld zijn, maar toch... Ik hoop niet dat ik straks dan een Tally doe :D :P
Sarcasme. Herken het.
pi_132658586
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132658634
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:01 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja dat is wel rot als je vliezen breken enzo... Het lijkt me ook maf om de geboortedatum van je kind te mogen "kiezen". Ik weet nog toen ik een blindedarmontsteking had dat ik ook op 23:00 werd opgenomen en tot 08:00 moest wachten tot de arts er was voor ze me pijnstilling of iets tegen de misselijkheid mochten geven. Ik snap dat die mensen ook op hun rust gesteld zijn, maar toch... Ik hoop niet dat ik straks dan een Tally doe :D :P
En dan ook bij alle twee de kinderen he :(
Gewoon de nacht er voor je vliezen breken :(
pi_132659030
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef Kyara het volgende:
L-E, fijn dat het goed is gegaan. Hoeveel sessies krijg je of is dat nog niet bepaald?
Oebie O+

Bij een geplande ks is alles al voorbereid en meld je je dus om een ks te krijgen. Je krijgt dan ook een pre-operatief gesprek en zo. En bij een spoed ks is het dus niet gepland en wat urgenter. De mate van urgentie scheelt natuurlijk ook per situatie. Als er bijvoorbeeld een ks gepland staat maar de weeen beginnen eerder of je vliezen breken eerder, dan is het geplande er natuurlijk ook een beetje af en dan wordt het een spoedks. Maar dat is wat minder paniek als dat de baby er NU uit moet omdat leven van mama en/of kind op het spel staan.
Idd, de ene spoedks is de andere niet. Bij een spoedks denk ik aan wat je als laatste beschrijft (foetale nood was hier de reden), maar er zijn vast meer redenen voor een spoedks. Niet vorderende ontsluiting bijvoorbeeld.

Nee, de therapeute denkt wel dat het een lang traject wordt. Heel lang. Hoeveel sessies, daar hebben we niet echt over gesproken.

Onze schutting is omgewaaid! :(
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:20:13 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132659150
Mijn baby ligt nog steeds op mijn arm te slapen... gloeiend, met borrelende buik, en helemaal wazig bang en huilerig als ze even wakker wordt ;(
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:22:08 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132659236
LE :* misschien ook wel goed om geen termijnen aan het traject te hangen. Babysteps, tot het beter gaat :Y
pi_132659467
Aww LB, dat klinkt ook zielig zeg ;( Dat doet pijn aan je moederhart.

Tally, wat een heerlijke meiden heb je toch O+

LE, als het maa resultaat heeft en je je beter gaat voelen :*
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:30:49 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132659630
Mja ik ben ook gewoon echt niks gewend... het kind heeft nooit wat, en nu vind ik dr zo zielig ;(

Terwijl ze dus godzijdank wel lekker ligt te slapen en vandaag gewoon vrolijk was O+
pi_132659718
LE :* net wat LB zegt. babysteps. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt.

Sneu Ladyblack :*

Wat een leuke foto's Tally O+

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:51 schreef Spirit82 het volgende:
Kyara, pluizebolletje M had ook zulk haar toen hij kleiner was he?
Die had wel wat meer haar hoor. Sowieso een stuk donkerder en hij had een hele lange lol boven op zijn hoofd.

Zie hier: zelfde leeftijd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132659814
Hij lijkt daar ook echt al een halve peuter naast die van je meisje :D Maar wel dat pluizebolletje wat ik bedoelde O+ Wel leuk om te zien hoe ook dat haar zich "ontwikkelt" want hij heeft nu toch een enorme bos he? Echt, bij slaapgebrek is mijn geheugen echt non-existent :')
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:37:11 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132659878
Zijn zusjes lijken echt op hem!! O+
pi_132660195
Ja, ze hebben allemaal dezelfde vorm gezicht en hetzelfde mondje. En ik schrok ook wel even van hoe groot in vergelijking met de meisjes. Ik vond ook foto's van oktober 2012 waarin hij in een winkelwagentje zit. Maar goed, het was misschien eerlijker geweest als ik een foto van half september had gepakt ivm corrigeren.

En met zijn haar is het zeker goed gekomen. Hij heeft nu een flinke bos lang haar en nog steeds een mat in zijn nek. (zie fototopic, daar staan nog wat recente foto's van hem)
pi_132662151
Kyara, volgens mij heb je geen twee- maar een drieling! :o En wat zit J. lekker in de stoel! Of D. Maar volgens mij las ik J. op facebook :P

En Tally een pyjamadagje, daar was het een mooie dag voor.

Ik heb mijn treinreis naar huis redelijk voorspoedig doorstaan, het is een wonder.

Ik mis XM trouwens nog steeds, was er al bekend of iemand haar persoonlijk kende? Haar vriend zit toch ook op fok?

Vanavond wellicht uitgebreider, nu snel kokkerellen want mn ouders komen eten.
pi_132662889
Zoals beloofd nog even een fotospam ... nog best moeilijk kiezen tussen al die miljoenen foto's :X ...
SPOILER
Bedankt voor alle adviezen/tips/luisterende oren etc.
We zien jullie allemaal weer in het dreumestopic :W
pi_132663893
Twinkle O+ wat een leuke foto's

En Tally en Kyara ook al van die leukerds!

LB wat sneu van je kleine meisje :*

En verder neem ik me steeds voor om meer mee te lezen en te posten, maar ik faal mega!
Op de een of andere manier is er altijd wel iets anders waardoor ik er niet aan toe kom...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_132664551
Net uit mn werk, klein beetje bijgelezen.

Ik heb geen geplande keizersnede gehad, maar ook geen spoed :s)

Rond 17u werd besloten dat het toch maar een ks zou worden, want ik had krap 6cm ontsluiting en het zag ernaar uit dat het ook niet meer zou worden. Saar had t prima verder, dus wat dat betreft geen haast. Kwam zelfs nog een spoed ks tussendoor (achteraf bekenden, haha), en uiteindelijk was ik pas om 23u aan de beurt :+
pi_132664563
Twinkle, mooie foto's O+
pi_132665235
Twinkle, superspam. Met een speciale vermelding voor de eerste (wauw, de liefde straalt er vanaf) en de laatste (wat een schatje!) O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Olf op 28-10-2013 19:51:56 ]
pi_132665616
Wat een leuke foto's Twinkle, die eerste foto is echt supermooi ook zeg!

En Kyara wat een leuke foto van je meisje..die lekkere worstenvingertjes om de tafel geklemd :Y)

LB wat sneu van je zielige baby

Kan het zijn dan kindjes, net als (huis)dieren gevoelig zijn voor weersveranderingen? Dochter is al heel de dag onrustig en een beetje dreinerig (gezellig..)
pi_132665958
Niet bijgelezen, even ego: Nu ook in de box!

SPOILER
pi_132666168
Wow Belle wat een snel meisje heb je! O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_132666203
Geweldige spam Twinkle O+

En Belle, die box mag dus naar beneden met je kleine klimgeit :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132666269
Ja, goed dat je het zegt! Zometeen meteen even doen!
pi_132666443
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:26 schreef bellelena het volgende:
Ja, goed dat je het zegt! Zometeen meteen even doen!
Hahahaha, doh oO<
Sarcasme. Herken het.
pi_132666632
Wow Belle!
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:48:52 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132667278
OMG Nin!! _O_

Twinkle, wat een toffe spam! Die eerste inderdaad, geweldig... *; Nog gefeliciteerd met je dreumes én je eerste jaar moeder-zijn!
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:56:22 #80
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132667704
Nin O+! Wat is het toch een knappe dame, nu al staan! Precies een half jaar ouder dan T zei je toch Bellelena? Bijzonder O+

Twinkle, wat een mooie spam, vooral die 1e foto O+ Puur geluk!

Kyara, wat een bos haar en wat lijken je dames op hem, mooi om te zien!

Tally, lekker hoor, zo'n pyjamadag :) Lief zo bij elkaar.

Hier wel spoedks ivm slechte ctg. De vpk vertelde ons net dat de gyn was opgepiept en dat het heel misschien een ks zou worden toen de vk binnen kwam gesprint met de mededeling dat het een ks werd.
Binnenkort het verhaal maar eens opschrijven :)
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:00:33 #81
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132667934
Belle :o wat is ze snel! O+

Juud-- als het buiten dondert, dondert het binnen ook idd. Ik hoef voor storm niet op weer online te kijken maar naar MN kids O+

Twinkle, leuke spam!
pi_132668027
Doen Gotc, ik vond het opschrijven zooo fijn en helend, ofzo. :)

Nin! O+
pi_132668143
Twinkle, leuke spam! O+ Van harte nog *O*
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:07:54 #84
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132668336
Gotc had T. ook z'n navelstreng om zijn nek?

Twinkle wat een mooie spam O+

Nin je box mag wel een standje lager nu *O*
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:09:41 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132668470
Hopelijk jinx ik nou niks, maar E ligt in bed en slaapt! *O*

Zomertijd 21u naar bed is dus echt wintertijd 20u :9
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:11:47 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132668620
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gotc had T. ook z'n navelstreng om zijn nek?

Twinkle wat een mooie spam O+

Nin je box mag wel een standje lager nu *O*
Yup, 1x :Y
pi_132668672
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:09 schreef LadyBlack het volgende:
Hopelijk jinx ik nou niks, maar E ligt in bed en slaapt! *O*

Zomertijd 21u naar bed is dus echt wintertijd 20u :9
Isa ook!! Keurig om 7 uur zonder morren gaan slapen *O* Ik hoop zooooo dat ze dit vannacht doorzet :@ Fijn als kindjes doen wat je hoopt hè? O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132668866
Spirit! Kan je kat al Sticker zeggen?
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:17:42 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132668997
Hodver! :') _O-
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:17:53 #90
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132669013
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:11 schreef GotC het volgende:

[..]

Yup, 1x :Y
Brrr :{ gelukkig doet ook hij het nu goed :*
pi_132669233
Kyara wat een leuke foto! Ze zit zeker goed. En M O+
Tally O+ blij ei!
LB dat borrelen had L ook afgelopen dagen! Nu hele rare luiers.
Twinkle mooie spam O+ :W
Belle wat knap!! Snel omlaag idd :Y

L is weer goed opgeknapt. Lang leve de ab kuur. *O*
En... hij kruipt!!!! :o

Wanneer moet de box nou eigenlijk omlaag? Als ze zich echt op gaan trekken? Of nu alvast?
pi_132669362
Tally O+

En Twinkle, wat een mooi overzicht! Wat gebeurd er toch veel in zo'n eerste jaar he? Gefeliciteerd *O*

Oei, wat eng, zo'n navelstreng om de nek!
Hoe is het met je borst(en) GotC? :*
pi_132669402
Ik zette 'm omlaag toen ze zich voor het eerst had opgetrokken. Box is nu trouwens alweer tijdje uit huis, rrrrrrruimte!

En wat fijn dat de ab is aangeslagen.

Ennnn wat klinken die navelstrengverhalen eng. :X echt, lang leve de medische wetenschap, pfoeh.
pi_132669561
Hoe zou het met ereshkigal gaan eigenlijk? Die hadden ook zo'n bizar verhaal, ik denk daar nog best vaak aan. Komen die nog op fok?
pi_132669864
Kyara ja met drie dagen werken kom je echt bijna nergens aan de bak. Je moet eigenlijk al ergens fulltime of 32 uur ergens werken en dan zwanger worden en teruggaan in uren. Maar ja....daar heb jij niets aan.
Hopelijk vindt je toch snel wat voor wat minder uren.
Wat zit je meisje daar mooi!
En wat had je mannetje daar al een bos haar.

Tally wow wat een mooiers heb je! En heerlijk een pyamadagje. Hadden wij gisteren ook.

Hè bah LE eenomgewaaide schutting. Is ie makkelijk weer recht te zetten?
En :* voor je langetermijn traject.

Oh zielige baby van LB! Hoe is het nu met haar?

Twinkle O+ die laatste foto!
Tot over een maandje!

Belle :D wat gaat je meisje hard!!!

Juud geen idee. Zou natuurlijk best kunnen. Maar hier nog nooit gemerkt.

Fieder box omlaag hebben wij gedaan toen ze zich ging optrekken.

Olf box uit huis. Bevalt het? Ik twijfel hier. Ze zit er echt bijna nooit meer in. En zo wel maar voor vijf minuten.
Maar vind het toch weer een stap. Echt baby af.....

Navelstrengverhalen brrrrr....bij mijn nicht is het misgegaan na een voldragen zwangerschap. Met indalen is kindje gestikt. Zo vreselijk.
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:35:25 #96
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132669980
Olf ik was erg blij dat we al in het ziekenhuis waren.
Je moet er toch niet aan denken :X

Gelukkig doet ze het erg goed, maar als je er zo aan denkt is het wel emotioneel.
pi_132670004
Hier bevalt box weg zeker! Ze wilde er echt niet meer in en we wonen klein dus konden de ruimte wel gebruiken. Ze heeft er eigenlijk sowieso weinig gebruik van gemaakt.

Op rtl 8 nu Juno, leuke film voor als iemand zich verveelt! *; met geweldige muziek! En michael cera *;
pi_132670096
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:15 schreef L-E het volgende:
Spirit! Kan je kat al Sticker zeggen?
Hij houdt het tot nu toe op eeuuhhgglll, maar ik blijf proberen! ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_132670109
Jaaa, 1 van m'n favo's!
pi_132670204
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:38 schreef bellelena het volgende:
Jaaa, 1 van m'n favo's!
De soundtrack O+ ik heb 'm echt al 84 keer gezien denk ik. Oladijeeeee.
pi_132670258
Onze meisjesnaam O+ (hoewel ik het nu niet meer zou kiezen :@)
pi_132670270
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:40 schreef Olf het volgende:

[..]

De soundtrack O+ ik heb 'm echt al 84 keer gezien denk ik. Oladijeeeee.
Ja, die hebben wij hier ook in de playlist staan O+
pi_132670308
Ja Suiker? Ik vind het ook een toffe naam, maar ook zo 'you know' :D Ik heb hoog op m'n lijstje daarom Julo O+
pi_132670371
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:35 schreef Olf het volgende:
Hier bevalt box weg zeker! Ze wilde er echt niet meer in en we wonen klein dus konden de ruimte wel gebruiken. Ze heeft er eigenlijk sowieso weinig gebruik van gemaakt.

Op rtl 8 nu Juno, leuke film voor als iemand zich verveelt! *; met geweldige muziek! En michael cera *;
Thanks voor de tip. Alleen thuis en niets te doen. Dus ga kijken!
pi_132670403
Ik vind Juni zo mooi klinken maar dat is weer zo overduidelijk een maand. :+
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:44:37 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132670434
Juno wordt hier opgenomen O+ Heerlijke film inderdaad _O_

Ik kijk nu Say Yes to the Dress :') en straks Doris!
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:45:25 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132670484
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:43 schreef Olf het volgende:
Amerikanen hebben daar geen moeite mee ;)
pi_132670509
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:43 schreef Olf het volgende:
Ach, tegenwoordig kan dat toch allemaal ;)

CSI :9
Sarcasme. Herken het.
pi_132670538
Ik kan nu niet kijken (want ik heb inspiratie en zit te schrijven enzo) maar ik zet m op ons to-see-lijstje!
pi_132670823
OJA. de junofans moeten jaloers zijn; ik heb haar hamburgertelefoon O+ O+ O+
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:52:25 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132670835
Mooi foto-overzicht Twinkle! Inderdaad, die 1e foto O+

Wow Belle, wat een snelle! (dat rijmt!, ik kan het wel!)
Ze lijkt ook een stuk ouder zo :o O+

ereshkigal, er rinkelt ergens in de verte wel een belletje maar heel vaag.... Ik ben wel heel benieuwd hoe het met XM is eigenlijk. Heeft iemand via FB al contact gezocht?

AM, ja ik vind het echt heel naar. Andere optie is ergens 1 jaar werken want dan mag je ouderschapsverlof opnemen (en dat heb ik nog genoeg, voor 2 kinderen in elk geval). Maar 32 uur -O-

Ik kijk uit naar het moment dat de box de deur uit kan. Die staat hier ook al bijna 2 jaar natuurlijk. Maar ik gebruik toch nog wel af en toe en als ze straks gaan kruipen/lopen is het misschien ook wel noodzakelijk om ze even in te zetten als ik de kamer uit moet.

Say yess to the dress O+ kijk ik hier ook regelmatig.
pi_132670841
Maar geen telefoonaansluiting. Het leven gaat niet over rozen.
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:55:27 #113
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132671030
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:23 schreef bellelena het volgende:
Tally O+

En Twinkle, wat een mooi overzicht! Wat gebeurd er toch veel in zo'n eerste jaar he? Gefeliciteerd *O*

Oei, wat eng, zo'n navelstreng om de nek!
Hoe is het met je borst(en) GotC? :*
Doodeng ja, was blij dat ze het pas bij m'n ontslag vertelden. Door die navelstreng is hij niet ingedaald. En dan te bedenken dat ik het niet indalen zo vreselijk vond :X

Borsten zijn irritant :+ Moet ze leegkolven ivm ontsteking, maar tegelijkertijd wil ik afbouwen. Stuwing ftw :P.
pi_132671427
Had ik toch vanmiddag een hele post getypt, kwam ik tot de conclusie dat ik op m'n kloon account zat ;)

Maar weer genoten van de foto's van Kyara, Belle en Tally en natuurlijk de fotospam van Twinkle! Tot over 2,5 maanden :) O+

:* voor LE

Hier ook een spoed ks, er zat 45 minuten tussen de beslissing van de gyn en de geboorte. Maar daarvan hebben we 25 minuten op de ok zitten wachten op de ambulance met de noodzakelijke bloedplaatjes :)
Het valt me eigenlijk op hoeveel moeders er een ks hebben gehad!
pi_132671464
Poeh ja, zo zie je wel dat je lichaam toch zo gek nog niet is...

Maar stuwing op zo'n moment is dan wel weer jammer :') Succes, ik hoop echt dat het snel beter wordt!

Kyara, ja, ze groeit echt richting dreumesje zo! D'r haren groeien ook echt heel snel at the moment trouwens! Bij jouw meiden trouwens hetzelfde, als je haar zo ziet zitten in dat stoeltje, echt al een heel wijs smoeltje!
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:02:48 #116
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132671480
belle :o :o! Wauw! Die Nin zeg! Wat knap O+
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:05:16 #117
259886 pessie
pi_132671647
Nathan heeft anderhalf jaar in de box gezeten.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:11:42 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132671988
Wow, knap van Nin! Ik vind het gek om haar, gewoon met haar eigen bekende kleinebabygezichtje, ineens recht te zien staan :+

Wij hebben sinds gisteren de box weg. Wat een ruimte! Silvijn vond het niet echt leuk meer, alleen in de ochtend even. Voor die 5 a 10 minuten per dag wilden we liever de woonkamer terug, die is niet zo groot. Staat nu een speelgoedkist en hij heeft meer kruipruimte. Ik vind het ideaal! Ik ga denk ik het Deryantentje eens van zolder halen, daar zit een zijpoortje in en het is voor een baby dreumes vast super leuk om daar in en uit te kruipen!

Oh en GotC succes met de borstontsteking ;( lijkt me echt vreselijk pijnlijk. En LE fijn dat je al een afspraak hebt gehad! Op naar de weg naar boven!
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:14:32 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132672159
M zat tot de meisjes er waren nog wel in de box. Meestal s ochtends even spelen of zo. Vond ie prima en ik had even rust. Toen de meisjes er waren wilde hij er soms ook in (box hebben we laag laten staan). Uiteraard zonder meisjes er bij ;)
pi_132672550
Shandaly *O* voor de goede nacht en de goede kolfbeurt

Tally. Gecondoleerd

Juud. Ik hoop dat het goed gaat met je kleine man en daar slapen

Spirit :*

Olf fijn dat het sprongetje over is.

*O* voor de elf maanden van N

Ferrari klinkt als een zware nacht :*

Spark :* voor zowel jou als voor je meisje

Suusz welkom. Wat een leuk ventje heb je O+
Ik hoop dat de medicijnen gauw helpen. :*

Gotc moeilijke beslissing. Hopelijk is de borstontsteking gauw over :*

Suiker wat fijn dat F. een zonnetje is. De foto gemist
En veel plezier in Friesland

Ferrari succes morgen. Riley kreeg haar eerste prikken met 8 weken. De papieren voor de inentingen kreeg ik al toen het CB bij mij op huisbezoek kwam (jeetje wat lijkt dat alweer lang geleden :D )

Ymme :* voor je rammelende eierstokken. Is het wat je man betreft echt compleet. Of is er nog een kans dat jullie voor een derde gaan proberen?

LB :* voor je meisje. Heeft ze geen koorts ofzo? Ik lees nu dat ze op bed ligt. Ik duim voor een goede nacht :*

L-E fijn dat je vertrouwen hebt in de therapeute
En O+ omdat je ze verliefd ben op Sticker
:* voor je omgewaaide schutting

Kyara :* voor je snotterige meisje en :* ook voor je blije meisje (omdat het allebei poepies zijn) En die foto O+

Ik ook gewerkt vandaag. Was het maar weer weekend. En met 36 uur herken ik het stuk van LB wel. 's Morgens zie ik haar een uurtje. En na mijn werk ook maar maximaal 2 uur. Valt me echt zwaar soms

LB ik hoop dat je snel kan verhuizen.

Mijn bevalling werd bijna een ks. Maar gelukkig is ze met vacuüm gekomen

Tally. Die bovenste foto rammel ik van O+

Kyara. Jouw M. is zo O+

Twinkle. Jouw spam O+
Veel plezier in het dreumestopic. Tot over drie maanden :W

Juud- volgens mij kan dat inderdaad heel goed. Riley was heel anders bij dat extreem warme weer in de zomer. Ze wilde alleen maar plakken. Grond was blergh

Belle wat gaat die kleine van jou snel. O+

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:28 schreef L-E het volgende:
Hoe zou het met ereshkigal gaan eigenlijk? Die hadden ook zo'n bizar verhaal, ik denk daar nog best vaak aan. Komen die nog op fok?
Die weet ik niet meer :@

Box gebruik ik maar heel af een toe. Alleen als ik de kamer uitga en Riley in de woonkamer blijft

XM mis ik ook nog steeds.

De film Juno ken ik niet. :@

Loj. Gelukkig dat je niet gepost hebt met je kloon. Maar je kan toch de post kopiëren naar Word en dan plakken onder je eigen account?
Ik post sowieso bijna altijd alles in notities op mijn iPad. En plak dan alles over.
pi_132672792
Megapost Omen!

Ik laat baby gewoon in woonkamer als ik even naar wc ga of naar keuken. Maar is wel allemaal zelfde verdieping. Of ze kruipt me achterna.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:27:16 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132672957
Ik heb M ook altijd alleen gelaten maar ik weet niet hoe dat gaat als ik er 2 alleen moet laten.....
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:27:22 #123
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132672959
Oh wow, Omen. Thx! Ik had even de energie niet om alles terug te lezen maar jij brengt me weer helemaal bij :+
pi_132672975
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:21 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly *O* voor de goede nacht en de goede kolfbeurt

Tally. Gecondoleerd

Juud. Ik hoop dat het goed gaat met je kleine man en daar slapen

Spirit :*

Olf fijn dat het sprongetje over is.

*O* voor de elf maanden van N

Ferrari klinkt als een zware nacht :*

Spark :* voor zowel jou als voor je meisje

Suusz welkom. Wat een leuk ventje heb je O+
Ik hoop dat de medicijnen gauw helpen. :*

Gotc moeilijke beslissing. Hopelijk is de borstontsteking gauw over :*

Suiker wat fijn dat F. een zonnetje is. De foto gemist
En veel plezier in Friesland

Ferrari succes morgen. Riley kreeg haar eerste prikken met 8 weken. De papieren voor de inentingen kreeg ik al toen het CB bij mij op huisbezoek kwam (jeetje wat lijkt dat alweer lang geleden :D )

Ymme :* voor je rammelende eierstokken. Is het wat je man betreft echt compleet. Of is er nog een kans dat jullie voor een derde gaan proberen?

LB :* voor je meisje. Heeft ze geen koorts ofzo? Ik lees nu dat ze op bed ligt. Ik duim voor een goede nacht :*

L-E fijn dat je vertrouwen hebt in de therapeute
En O+ omdat je ze verliefd ben op Sticker
:* voor je omgewaaide schutting

Kyara :* voor je snotterige meisje en :* ook voor je blije meisje (omdat het allebei poepies zijn) En die foto O+

Ik ook gewerkt vandaag. Was het maar weer weekend. En met 36 uur herken ik het stuk van LB wel. 's Morgens zie ik haar een uurtje. En na mijn werk ook maar maximaal 2 uur. Valt me echt zwaar soms

LB ik hoop dat je snel kan verhuizen.

Mijn bevalling werd bijna een ks. Maar gelukkig is ze met vacuüm gekomen

Tally. Die bovenste foto rammel ik van O+

Kyara. Jouw M. is zo O+

Twinkle. Jouw spam O+
Veel plezier in het dreumestopic. Tot over drie maanden :W

Juud- volgens mij kan dat inderdaad heel goed. Riley was heel anders bij dat extreem warme weer in de zomer. Ze wilde alleen maar plakken. Grond was blergh

Belle wat gaat die kleine van jou snel. O+

[..]

Die weet ik niet meer :@

Box gebruik ik maar heel af een toe. Alleen als ik de kamer uitga en Riley in de woonkamer blijft

XM mis ik ook nog steeds.

De film Juno ken ik niet. :@

Loj. Gelukkig dat je niet gepost hebt met je kloon. Maar je kan toch de post kopiëren naar Word en dan plakken onder je eigen account?
Ik post sowieso bijna altijd alles in notities op mijn iPad. En plak dan alles over.
Ik ga heel aso +1 doen op deze waanzinnige post O+.

Hier ook Juno aan het kijken, superfilm. En morgen naar het cb voor de eerste prikjes, hier ook met 8 weken. Ik ben benieuwd hoe ze het trekt, maar vooral naar haar stats!
Home is where the O+ is...
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:28:45 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132673017
Nou ik hoor weer gepiep van boven -O-
pi_132673049
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:52 schreef Kyara het volgende:
Mooi foto-overzicht Twinkle! Inderdaad, die 1e fotoi O+

Wow Belle, wat een snelle! (dat rijmt!, ik kan het wel!)
Ze lijkt ook een stuk ouder zo :o O+

ereshkigal, er rinkelt ergens in de verte wel een belletje maar heel vaag.... Ik ben wel heel benieuwd hoe het met XM is eigenlijk. Heeft iemand via FB al contact gezocht?

AM, ja ik vind het echt heel naar. Andere optie is ergens 1 jaar werken want dan mag je ouderschapsverlof opnemen (en dat heb ik nog genoeg, voor 2 kinderen in elk geval). Maar 32 uur -O-

Ik kijk uit naar het moment dat de box de deur uit kan. Die staat hier ook al bijna 2 jaar natuurlijk. Maar ik gebruik toch nog wel af en toe en als ze straks gaan kruipen/lopen is het misschien ook wel noodzakelijk om ze even in te zetten als ik de kamer uit moet.

Say yess to the dress O+ kijk ik hier ook regelmatig.
Ereskigallqa van dat kindje dateen knoop inde navelstreng had waardoor dat kindje op het laatst slecht groeide. Geloof dat haar vriend of man ook een fokker is.
pi_132673070
ereshkigal is die ene bij wie met 35 weken een 5 weken groeiachterstand bleek. Bij een ks ivm verminderd leven bleek er een knoop in de navelstreng te zitten.. Hun zoon is overigens gezond (maar dysmatuur) geboren.

(dit verhaal speelde zich af voor mijn bevalling, en ik was toen al zooo bang voor een vroeggeboorte, dit is me zo bij gebleven)
pi_132673265
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:27 schreef Kyara het volgende:
Ik heb M ook altijd alleen gelaten maar ik weet niet hoe dat gaat als ik er 2 alleen moet laten.....
Begrijpelijk! Dan is een box superhandig ja. Sowieso als het kind de box leuk vindt een handig ding ;)

Balen LB!
pi_132673271
M'n iPad is kloon, m'n laptop (die ff internetloos is :( ) en m'n mobieltje zijn loj. Dus t lukte allemaal ff niet... ;)
En Omen respect!

De box zit Ow eigenlijk ook nooit meer in, maar ik zou eigenlijk niet weten waar ik de box dan moet laten ;)
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:34:09 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132673340
Oh ja, dat herinner ik me nog wel maar volgens mij waren mijn meisjes er toen ook al en heb ik me daar een beetje voor afgesloten.

L-E, was jij ook al zo bang voor een vroeggeboorte? Ik ben daar dus ook mijn hele zwangerschap bang voor geweest....... bizar eigenlijk.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:35:08 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132673410
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:33 schreef Olf het volgende:
Begrijpelijk! Dan is een box superhandig ja. Sowieso als het kind de box leuk vindt een handig ding

Yup. En het ene kind is het andere niet. De een kun je niet alleen in de kamer laten en de ander kun je niet alleen in de box laten zonder dat er een luchtalarm afgaat.
pi_132673474
Kyara: ja, vanaf het begin al, heb nooit kunnen ontdekken waarom. Maar lag er echt wakker van. Wellicht een onverklaarbaar voorgevoel, geen idee. Bizar wel dat jij dat ook had ja..
pi_132673479
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Yup. En het ene kind is het andere niet. De een kun je niet alleen in de kamer laten en de ander kun je niet alleen in de box laten zonder dat er een luchtalarm afgaat.
Dat laatste ja. }:| haha
pi_132673604
Ik haat de box. Nee, ik HAAT de box :(

Volgens mij straal ik het uit want Sticker gaat ook altijd mopperen als hij er in moet. Ik denk echt dat we hem rond zijn eerste verjaardag weg halen, net als bij Kleuter.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:40:38 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132673740
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:36 schreef L-E het volgende:
Kyara: ja, vanaf het begin al, heb nooit kunnen ontdekken waarom. Maar lag er echt wakker van. Wellicht een onverklaarbaar voorgevoel, geen idee. Bizar wel dat jij dat ook had ja..
Dat is wel bijzonder ja.
pi_132673769
Ik heb juist het idee dat F het soms fijn vindt in de box omdat het klein en overzichtlijk is. bovendien ligt hij op ooghoogte als wij op de bank zitten. Als we dan op de bank eten (ja, dat doen we wel eens) kan hij ons de hele tijd beloeren O+
pi_132673789
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:36 schreef L-E het volgende:
Ik had het ook. Wist vanaf dat ik zwanger was al dat ik die 40w niet ging halen, maar ook dat het allemaal wel goed zou komen. Maar ik dacht dus gewoon dat ik een paar dagen of max een week eerder ging bevallen. 8)7 Het werden er vier.

Oh, en ik heb net bedacht vandaag dat de box er hier uit gaat. Luchtalarm en compleet overstuur kind als hij er weer eens in gezet wordt. Toevallig dat ik er hier nu over lees!
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:42:04 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132673816
Ik vind de box ideaal, en E vermaakt zich er ook prima in :Y

Ik hoorde net trouwens een huiltje dus ik liep naar boven; kom ik haar kamer in hoor ik dr snurken :? :')
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:44:10 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132673932
Ik schrok me op mijn laatste werkdag ineens kapot dat ik binnen een week ook bevallen zou kunnen zijn :o What was I thinking :')

Maar eigenlijk ging ik uit van rond de uitgerekende datum.
pi_132674035
Om even mijn zelfbenoemde intuitieve voorgevoel onderuit te halen: bij de eerste was ik ook bang voor een vroeggeboorte.

Hij kwam met 40 weken. :')
pi_132674390
Ik was dus helemaal niet bang voor een vroeggeboorte, ik was er van overtuigd dat ik overtijd zou gaan lopen. Ik was er zelfs van overtuigd dat ik daarom ingeleid zou worden...
Hoe bizar kan het lopen:)
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:51:50 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132674392
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:34 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, dat herinner ik me nog wel maar volgens mij waren mijn meisjes er toen ook al en heb ik me daar een beetje voor afgesloten.

L-E, was jij ook al zo bang voor een vroeggeboorte? Ik ben daar dus ook mijn hele zwangerschap bang voor geweest....... bizar eigenlijk.
Ik heb er ook vaak over nagedacht, dat me dat zo erg leek en zoveel gedoe, want hoe moest dat dan met Lientje als zoiets zou gebeuren....heb ik bij de zwangerschap van Lientje nooit over nagedacht, toen was ik vrij zorgeloos.
Ik heb ook die serie over Neonatologie op tv van voor naar achter zitten kijken, volgens mij was dat tijdens mijn zwangerschap op tv.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:52:24 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132674418
Bij mijn eerste ging ik wel uit van overtijd lopen (en die kwam ook met 40+4). En mijn voorgevoel was natuurlijk ook wel ietwat beïnvloed door het feit dat tweelingen wel vaker wat te vroeg komen. Alleen nu dus nog vroeger.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:55:00 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132674569
Ow en de box heb ik hier al ruim twee jaar in huis inmiddels. Voor Lientje tot 18 maanden, daarna nog voor het oppaskind en toen weer voor D.
Hij blijft hier wel weer staan totdat ie anderhalf is, zeker met drie dagen per week twee van die kleine mannen straks over de vloer, dan is het handig als ik er af en toe een kwijt kan in de box.

En de dagen dat alleen D er gebruik van maakt vind ik het een fijne plek, lekker afgesloten en rustig. En zijn zus kan dat ook altijd even rustig spelen zonder hem, ook prettig voor haar.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:55:22 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132674589
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:51 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik heb er ook vaak over nagedacht, dat me dat zo erg leek en zoveel gedoe, want hoe moest dat dan met Lientje als zoiets zou gebeuren....heb ik bij de zwangerschap van Lientje nooit over nagedacht, toen was ik vrij zorgeloos.
Ik heb ook die serie over Neonatologie op tv van voor naar achter zitten kijken, volgens mij was dat tijdens mijn zwangerschap op tv.
Kleine baby's, grote zorgen.

Woensdagavond op tv. Mijn man kwam thuis en vroeg me af waarom ik vredesnaam naar zo'n programma zat te kijken. Ik vond het zo fijn om te zien dat kindjes die jonger waren dan de kindjes in mijn buik het ook overleefden. Mijn man vond het stom. s Nachts braken mijn vliezen en mijn man vindt het nog steeds de schuld van dat programma :D

(datzelde programma is hij trouwens toen de meisjes thuis waren ook mee gaan kijken omdat het hele reilen en zeilen op neonatolgie ineens veel dichterbij was)
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:55:53 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132674626
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:52 schreef Kyara het volgende:
Bij mijn eerste ging ik wel uit van overtijd lopen (en die kwam ook met 40+4). En mijn voorgevoel was natuurlijk ook wel ietwat beïnvloed door het feit dat tweelingen wel vaker wat te vroeg komen. Alleen nu dus nog vroeger.
Bij Lientje dacht ik rond 20 Mei wel te gaan bevallen, ahum.... toen was het toch zomaar 12 Juni. :')
pi_132674660
Waarschijnlijk een krampje LB. Doet Isa ook regelmatig. Nu ik dat zo zeg ga ik eens proberen om het te linken... En jahoor, net schreeuwen en doorslapen, dan iets later weer huilend wakker worden voor een harde scheet en weer slapen. -O-
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:57:53 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132674747
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

Kleine baby's, grote zorgen.

Woensdagavond op tv. Mijn man kwam thuis en vroeg me af waarom ik vredesnaam naar zo'n programma zat te kijken. Ik vond het zo fijn om te zien dat kindjes die jonger waren dan de kindjes in mijn buik het ook overleefden. Mijn man vond het stom. s Nachts braken mijn vliezen en mijn man vindt het nog steeds de schuld van dat programma :D

(datzelde programma is hij trouwens toen de meisjes thuis waren ook mee gaan kijken omdat het hele reilen en zeilen op neonatolgie ineens veel dichterbij was)
Ik wil het nog eens terugkijken, maar ik zit dan vast en zeker hele afleveringen te janken, dus dat doe ik mezelf nog maar niet aan..... te vers nog.

Ik ben zo verknocht aan mijn ventje, dat het er momenteel een beetje inhakt dat ie er bijna niet meer was geweest.... :{
pi_132674830
Hier keihard huilen en overstrekken. Golven maagzuur en scheten. Nu slaapt ze op schoot.
  maandag 28 oktober 2013 @ 22:00:56 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132674894
Kan me voorstellen dat dat ook anders is Juud. Mijn meisjes waren vroeg omdat ze dat zelf wilden (nou ja, J dan. D had gewoon pech). En ze waren vroeg maar zijn nooit ziek geweest. Het was alleen even tricky met die navelstreng tijdens de bevalling en omdat ze vroeg waren moesten ze ook meteen de couveuse is en alles wat daar bij hoorde. Maar zorgen heb ik me nooit gemaakt. Ik wist zodra ik ze zag dat het goed zat.
  maandag 28 oktober 2013 @ 22:03:21 #151
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132675014
Ja, dat gevoel had ik pas na 48 uur ongeveer, toen was ie goed stabiel en begon hij bij te trekken en kreeg ie mijn melk goed binnen.
pi_132675589
Kyara, hadden jouw dames eigenlijk nog longrijpers gekregen?
  maandag 28 oktober 2013 @ 22:25:54 #153
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132676122
Tally gecondoleerd!

Beterschap GotC.

Twinkle een dreumes!

Mooie foto's van iedereen!

Welkom Suusz en wat een mooie naam.

Wauw Belle!

Zielig LB, hopelijk is je meisje snel weer beter

:* voor Juud!

Verder redelijk bijgelezen maar al veel vergeten.

En over die ks. Natuurlijk bevallen is iets wat ik waarschijnlijk nooit mee ga maken, de kans is heel groot dat bij een volgende zwangerschap het terug een stuitligging met keizersnede wordt.
Ik heb er best wel moeite mee gehad om niet natuurlijk te bevallen, maar als je dan verhalen hoort over sommige heftige bevallingen ... bij D was er een datum van een geplande ks bekend maar besloot meneer toch eerder te komen, dus weeën, naar zhs, en 3 kwartier later was D geboren.

D is eergisteren een half jaar geworden! Mijn supervrolijke niet-meer-pasgeboren baby'tje!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 28 oktober 2013 @ 23:05:51 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132677952
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 22:14 schreef L-E het volgende:
Kyara, hadden jouw dames eigenlijk nog longrijpers gekregen?
Ja, alleen de 2e spuit is niet helemaal ingewerkt. De weeënremmers gingen trouwens pas uit bij 5 cm ontsluiting.

Heb jij ze nog kunnen krijgen?
  maandag 28 oktober 2013 @ 23:09:33 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132678127
Mandy nog gefeliciteerd met de halfjaardag van D!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:47:03 #156
381212 Gulara
From the future
pi_132680838
Jeetje wat een hoop geklets weer.

Jullie moeten het doen met wat is blijven hangen.

OEBIE! O+

Het klinkt als een zwaar proces L-E. :*

En een :* voor alle keizersneeverhalen, en neonatale kindjes. Hier ook een tijdje veel bezig geweest met de perikelen in het ziekenhuis, maar dat is nu over.

Twinkle, die foto in het zwembad. O+

Nin! :o O+ Heb je al een 'SuperNin' cape voor d'r Belle?

En lieve, ziekerige J.? O+
En d'r kleine grote broer. Leukerd! O+

D. een half jaar. *O*

Hier is de box ook een sta in de weg, maar Pi speelt er heerlijk in, dus hij blijft nog wel even.

Bios was fantastisch. Beetje gegeten en gedronken en twee keer geslapen. Bij elkaar wel zo'n drie kwartier. :D Heerlijk uitgestrekt op en onder een dekentje op twee stoelen. O+

Ik had er geen kind aan. Gelukkig zat er twee rijen voor me een schattig meisje tegen me aan te lachen.
Dat was trouwens een fantastische mix van de meiden van L0t en LB! O+ O+
pi_132681377
Klinkt leuk die bios :D

Had ik al verteld dat Ow achter z'n babygym probeert te lopen (lees schuifelen) hij lijkt met zo'n oud opaatje achter een looprekje O+
pi_132681708
*O* Mandy voor het halve jaar

Ik was wel bang voor een vroeggeboorte. Rond 37 weken van uit dat die van mij tot 42 weken zou blijven zitten.

LB is jouw meisje weer opgeknapt?

Gulara klinkt leuk zo'n babybioscoop. Krijg je ook iets van de film mee?
pi_132681710
En vergeet ik Loj. *O* Goed dat ie dat probeert. Heb je zo'n houten loopwagen? Die babygyms zijn zo wankel
pi_132681713
En vandaag weer werken. -O-
Vroeg opstaan is mijn ding niet. :N
pi_132681877
Ja, ik heb er een van plastic (roze :p. ) alleen die valt om als Ow zich eraan optrekt. Wordt de volgende fase, t is gewoon zo schattig O+

Werkse vandaag Omen! Hier vanavond weer aan de studie :') nog 10x ;)
pi_132681914
Goedemorgen! Echt leuk die babybios, dat was paar maanden geleden nog niet in mijn stad (nu wel) en nu is baby daar echt te beweeglijk voor vrees ik.

Plukken jullie babies ook zo aan hun kleding na het aankleden? Als ik haar trui heb aangedaan, kijkt ze echt naar beneden om te kijken wat ze aan heeft en dan rekt ze het de hele tijd uit om het goed te kunnen zien. Volgens mij moet ik nog genieten van dat ik haar kleren uitkies en is dat met een paar maanden haar eigen bezigheid. O+

Ohhhhhh en 23.30 tot 6.30 is doorslapen toch? Ik ben in shock. Wauw. Ze kan het dus? _O_ opeens random moment uitgekozen waaaah
pi_132681920
Voor 6 uur opstaan vind ik wel heel vroeg Omen! Of moet je ook heel vroeg beginnen?

Loj, hier ook een plastic loopwagentje. Eerst trok ze hem idd om bij het opstaan maar dat had ze redelijk snel door na wat valpartijen ;)
pi_132682029
Jee! Wat fijn Olf! Lekker doorgeslapen!
(Dus jij ook :) )

Kleding vindt Ow echt niet interessant. Behalve z'n Elmo sokken, dan probeert hij Elmo te pakken. En mijn kleding is ook erg interessant! ;)

Misschien idd vandaag toch dat loopwagentje maar naar beneden te halen. Het gaat zo snel opeens!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:24:01 #165
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132682375
Goed van Ow, Loj!
En Olf, ik herken het wel een beetje, maar de interesse is wel na een halve minuut weg. Nu heeft ie voor het eerst een broekje met bretels en daar kijkt ie dan weer helemaal niet naar om, had ik wel verwacht. Hier plukt hij vooral aan zijn blote lijf, in de douche of bij het verschonen. Wat heerlijk trouwens dat ze door heeft geslapen! *O*

Ik wil schoentjes gaan kopen omdat het wat koud wordt voor alleen sokjes buiten. Ik kom niet veel verder dan Shoesme, de andere geschikte merken zijn uit mijn geheugen verdwenen. Wie vult aan? Schoentjes die prima zijn om mee langs meubels te lopen. Hij loopt nog niet los.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:29:29 #166
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132682419
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Goed van Ow, Loj!
En Olf, ik herken het wel een beetje, maar de interesse is wel na een halve minuut weg. Nu heeft ie voor het eerst een broekje met bretels en daar kijkt ie dan weer helemaal niet naar om, had ik wel verwacht. Hier plukt hij vooral aan zijn blote lijf, in de douche of bij het verschonen. Wat heerlijk trouwens dat ze door heeft geslapen! *O*

Ik wil schoentjes gaan kopen omdat het wat koud wordt voor alleen sokjes buiten. Ik kom niet veel verder dan Shoesme, de andere geschikte merken zijn uit mijn geheugen verdwenen. Wie vult aan? Schoentjes die prima zijn om mee langs meubels te lopen. Hij loopt nog niet los.
Zijn aapies slofjes dan niet een optie Spees? E. draagt die nu steeds binnen, blijven goed zitten en hebben een hele flexibele zool. De Shoesme schoentjes zijn wel echte buitenloopschoenen al!

ja, ik lees hier nog steeeeeeds mee :D :@
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:32:06 #167
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132682455
Ja Aapies idd! Die was ik even vergeten. Ik vond Shoesme er al best wel echte schoen uitzien maar ik dacht dat aan de maat 22 lag die ik moest hebben :') Thx!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:33:07 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132682462
Shoesme zijn ook echte schoenen. Ik zou daarmee wachten tot hij echt loopt. Aapies zijn inderdaad prima daarvoor. Hebben ze ook van die leuke warme laarsjes van O+
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:33:24 #169
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132682468
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja Aapies idd! Die was ik even vergeten. Ik vond Shoesme er al best wel echte schoen uitzien maar ik dacht dat aan de maat 22 lag die ik moest hebben :') Thx!
Maat 22 :D :o! Voor E. is nu maat 20 net te klein (ze heeft maat L van Aapies). Die voeten groeien echt hard als ze 'echt' gaan lopen!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:33:36 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132682469
Maar Silvijn heeft toch geen maat 22? :o :o :o

M heeft ook maat 22....
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:38:07 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132682512
Door jullie twijfel ik. Maar iedereen zegt wel altijd WAT HEEFT HIJ GROTE VOETEN :o

Ik kwam op 22 omdat zijn voet nu 11,9 - 12 cm is en ik las dat je er anderhalve cm bij op moest tellen voor dikke sokken?
pi_132682534
Maat 22.al spees? Ean heeft maat 23.

Ik zag nog een mooie fotospam van te twinkle nog gefeliciteerd met d.

D van mandy een half jaar. Wat klinkt dat al oud zeg.

Ik zag ook een heel blije j. Van kyara O+

En een super snelle nin. Die heeft de turbostand erop geknald.

Omen werk ze.

En ik las doorslapen *O*

Gulara had het goed naar d'r zin in de bios. Volgens mij hebben ze het hier ook. Ik ga het toch eens opzoeken.

Mijn baby wilde niet meer in d'r. eigen bed na de voeding. Toch last van maagzuur gok ik. Straks cb kan ik alles goed vragen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:49:20 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132682644
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Door jullie twijfel ik. Maar iedereen zegt wel altijd WAT HEEFT HIJ GROTE VOETEN :o

Ik kwam op 22 omdat zijn voet nu 11,9 - 12 cm is en ik las dat je er anderhalve cm bij op moest tellen voor dikke sokken?
Ik heb even geprobeerd om M's voeten op te meten (lastig als hij steeds wegloopt) maar die gaat echt wel richting de 13 cm.
pi_132682652
Mijn schoonmoeder zei gister dat ze rond de Sinterklaas of Kerst A graag zo'n loopstoeltje wilt geven.
Ik heb vriendelijk doch duidelijk bedankt. :@ Wel prettig dat ze het al aankondigde. Zouden we het onverwachts krijgen, dan is weigeren nog lastiger.
Ze zei wel dat haar andere 2 kleinkinderen daar ook ingezeten hebben zonder problemen maar ik heb toch gezegd wat de bezwaren zijn. Geloof wel dat ze dat ook respecteert. Heb ook gezegd dat als ze iets wil kopen als loophulp, ze dan zo'n duwkarretje mag kopen. :)
Nu mag hopen dat mijn ouders ook niet met zoiets komen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:51:11 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132682672
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb even geprobeerd om M's voeten op te meten (lastig als hij steeds wegloopt) maar die gaat echt wel richting de 13 cm.
Oh, thanx voor het meten! Mangostine zei net ook al dat zij over 1 cm extra had gelezen en dat lijkt me eigenlijk ook wel logischer. Anderhalve cm is best veel en dadelijk trapt ie ze steeds uit.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:55:27 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132682737
Ik had dat met Aapies van de zomer. Via het rekensommetje op de site kwam ik op maat XL uit. Mooi dat ik ze kon terugsturen en ruilen voor maat L.
pi_132682770
Spees, ik ben fan van Babypaws, daar loopt hij zowel binnen als buiten op.
En hier ook voetjes van 11-12 cm, is dat groot? Hij past maat M nog prima dus volgens mij is dat redelijk gemiddeld...

Edit: aapies maat L zijn hier nog te groot ja.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:59:49 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132682814
Oh ja babypaws vind ik wel leuk! Ik weet ook eigenlijk niet of het groot is, maar ik dacht van wel omdat iedereen dat altijd zegt. En de mevrouw van Prenatal was onder de indruk een paar weken geleden toen we antislipsokken moesten hebben. Maar misschien stabiliseert het nu wel gewoon ofzo.
pi_132682841
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja babypaws vind ik wel leuk! Ik weet ook eigenlijk niet of het groot is, maar ik dacht van wel omdat iedereen dat altijd zegt. En de mevrouw van Prenatal was onder de indruk een paar weken geleden toen we antislipsokken moesten hebben. Maar misschien stabiliseert het nu wel gewoon ofzo.
Hebben jullie zelf grote voeten?

En kan ik je nicht in het z-huis gezien hebben?

En ik mag zo kots opruimen -O- hij begon op bed te kokhalzen dus heb hem eraf getrapt. Maar sac ligt op mij te slapen dus ik kan niks.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:03:29 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132682864
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 09:01 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hebben jullie zelf grote voeten?

En kan ik je nicht in het z-huis gezien hebben?

En ik mag zo kots opruimen -O- hij begon op bed te kokhalzen dus heb hem eraf getrapt. Maar sac ligt op mij te slapen dus ik kan niks.
Neuh, ik heb 38-39 en mijn vriend 43. Dus dat valt wel mee.
En ja, dat kan. Mijn nicht werkt in de omgeving en volgens mij valt het C zhs. nog wel onder haar gebied. Tenminste ik weet zo geen ziekenhuis wat dichterbij zou zijn voor haar.
pi_132682959
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 09:03 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Neuh, ik heb 38-39 en mijn vriend 43. Dus dat valt wel mee.
En ja, dat kan. Mijn nicht werkt in de omgeving en volgens mij valt het C zhs. nog wel onder haar gebied. Tenminste ik weet zo geen ziekenhuis wat dichterbij zou zijn voor haar.
Ik dacht dat ze in het z-huis werkte. Dan heb ik d'r niet gezien ik heb geen vk gezien die niet in het z-huis werkte.

Ik had als baby ook grote voeten schijnbaar. Dat was het eerste wat mijn moeder zei. Ik ben geëindigd met maat 42.
pi_132683017
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 23:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, alleen de 2e spuit is niet helemaal ingewerkt. De weeënremmers gingen trouwens pas uit bij 5 cm ontsluiting.

Heb jij ze nog kunnen krijgen?
Ja, gelukkig wel. De vroeggeboorte zagen we hier wel aankomen natuurlijk, dus ik heb ze maandag en dinsdag gekregen. Woensdag werd hij geboren. Denk wel dat die spuiten zijn redding zijn geweest hoor, anders had hij het veel zwaarder gehad.
pi_132683062
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:49 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonmoeder zei gister dat ze rond de Sinterklaas of Kerst A graag zo'n loopstoeltje wilt geven.
Ik heb vriendelijk doch duidelijk bedankt. :@ Wel prettig dat ze het al aankondigde. Zouden we het onverwachts krijgen, dan is weigeren nog lastiger.
Ze zei wel dat haar andere 2 kleinkinderen daar ook ingezeten hebben zonder problemen maar ik heb toch gezegd wat de bezwaren zijn. Geloof wel dat ze dat ook respecteert. Heb ook gezegd dat als ze iets wil kopen als loophulp, ze dan zo'n duwkarretje mag kopen. :)
Nu mag hopen dat mijn ouders ook niet met zoiets komen.
Wat goed om dit te lezen Venco! Ik weet nog dat je in het begin best wel eens worstelde met aangeven wat jouw wensen waren, dus dit is wel een applausje waard :)
pi_132683070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Kan prima hoor. Mijn oudste had grote voeten en een hoge wreef. Had regenlaarsjes gekregen maat 20. Maar toen hij ging lopen met 14 maanden had hij maat 21. En nu heeft hij al ruim een jaar dezelfde maat en is het heel gemiddeld.

Mijn broer had kleine voeten. Maat 17 toen hij ging lopen met een jaar en heeft nu maat 47.
pi_132683855
Goedemorgen!

Even een vraagje over opvolgmelk: dat moet je rond 6 maanden gaan geven, maar wanneer ongeveer en kun je gewoon in 1 keer overstappen? Heeft dit gevolgen voor de darmpjes van je kindje? Wat is het verschIl met zuigelingenmelk?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:03:27 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132683904
Wanneer ongeveer? Ja, rond de 6 maanden. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat daar niet duidelijk aan is :@

Bij M hebben we het gefaseerd gedaan (dus per fles een mix van standaard 1 en 2). Maar hij kreeg ook pas met 6 maanden bijvoeding. Als je daar al eerder mee bent begonnen (en dat volgens mij is dat zo toch?) dan zou je ook gewoon een fles kunnen geven en kijken hoe het valt. Als ze al bijvoeding krijgen zijn de darmen sowieso al wat meer gewend.

Het verschil zit trouwens in de samenstelling maar wat precies zou je even de verpakkingen moeten vergelijken :+
pi_132683925
Bellena, stoere foto's van Nin!
Mooie fotoreeks van Twinkle O+
GotC, gaat het al wat beter met stuwing + ontsteking?
Omen, respect voor je megapost zeg!
Cwen, succes met de vaccinatie vandaag ! Ben benieuwd naar de stats :)
Tally, hoop dat het snel beter gaat met je kleintje :{
Mandy, gefeliciteerd met half jaar *O*
FR, hoe was het cb gegaan?
Olf, doorslapen jeej!! Hopen dat het een gewoonte wordt :).
Hier is het vaak 2 keer per nacht. We geven de laatste voeding rond 18.00-19.00h en dan komt hij ergens tussen 01.30 en 03.00 en dan weer ergens tussen 04.00-06.00h. Wel geprobeerd om met een nachtvoeding rond 23.00 te gaan werken maar dan kwam hij alsnog rond 02.00h en weer om 05.00h.. :{ . Ik ga nu zelf meestal toch rond uurtje of 21.30 naar bed dus dan ga ik er niet "extra" om 23.00 uur uit.. Wat is jullie ervaring hiermee, is het realistisch om die 23.00 uur voeding eruit te laten, of is het toch wel handiger om deze in te gaan voeren in de hoop dat hij sneller kan doorslapen?
pi_132683929
Je kan in een keer overstappen. Ik heb gewoon m'n blik opgemaakt en ben daarna overgegaan. Dat was met ongeveer 6 maanden (we hadden eerst nog in overleg met de ka ff pepti gebruikt)
Ik heb alleen het restje uit m'n blik gemengd met opvolgmelk.
En ik heb verder niets aan Ow gemerkt :)
pi_132683947
Wij zijn rond de zes maanden over gestapt. Toen de nr 1 op was in de week voor zes maanden heb ik geen nieuwe nr 1 gedaan. Wij zijn in 1x over gestapt.
Bij de oudste zonder problemen van ha naar standaard. Kyan had daar duidelijk wel last van dus zijn we na een halve week weer terug gegaan naar ha.
Gewoon uitproberen en kijken naar je kindje.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:07:16 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132683965
Suusz, hij is toch nog maar heen klein? Dan zijn 2 nachtvoedingen toch ook niet heel erg raar? Late avondvoeding hebben wij er wel ingelaten ja. Maar als het geen zin heeft omdat hij dan toch op dezelfde tijd komt dat heeft het misschien ook weinig zin om hem wakker te maken. Krijgt hij bv of kv?
pi_132683974
Klara, ja rond 6 maanden, maar ik vroeg me af of het beter was te wachten tot ze bijvoorbeeld zoveel gram bijvoeding kreeg of nog maar x flessen dronk ofzo :P

Wat betekent trouwens de + bij luiers? :@ 3+ of 4+?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:08:10 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132683981
Bij de meiden zijn we trouwens ook op 2 overgestapt toen de pakken 1 op waren. Die hadden we wat groot ingekocht maar ze dronken toch meer uit de borst dus ze hebben tot een maand of 8 nog standaard 1 erbij gekregen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:09:18 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132684003
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
Klara, ja rond 6 maanden, maar ik vroeg me af of het beter was te wachten tot ze bijvoorbeeld zoveel gram bijvoeding kreeg of nog maar x flessen dronk ofzo :P

Klara?

):O MOOEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHH ):O

Nee, daar hoef je geen rekening mee te houden.

De + bij luiers is een tussenmaat. Heeft vooral de maken met het absorberend vermogen geloof ik.
pi_132684011
Klara :') dank u autocorrect :@

Omdat Isa zo'n last van haar buikje heeft de afgelopen week vind ik overstappen een beetje eng :@ Ik denk dat ik gewoon nog maar 1 pak nr 1 koop. Dat kan geen kwaad toch mbt voedingsstoffen?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:11:24 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132684045
Dan zou ik gefaseerd over gaan. Steeds een schepje vervangen voor nr 2. Week meer of minder maakt niet uit maar ik zou niet met 8 maanden of zo pas overgaan want dan gaat ze denk ik wel wat tekort krijgen.
pi_132684075
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:11 schreef Kyara het volgende:
Dan zou ik gefaseerd over gaan. Steeds een schepje vervangen voor nr 2. Week meer of minder maakt niet uit maar ik zou niet met 8 maanden of zo pas overgaan want dan gaat ze denk ik wel wat tekort krijgen.
Tenzij ze ook bv krijgen ;)

Maar helemaal eens met Kyara, niet te lang wachten!
pi_132684111
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:07 schreef Kyara het volgende:
Suusz, hij is toch nog maar heen klein? Dan zijn 2 nachtvoedingen toch ook niet heel erg raar? Late avondvoeding hebben wij er wel ingelaten ja. Maar als het geen zin heeft omdat hij dan toch op dezelfde tijd komt dat heeft het misschien ook weinig zin om hem wakker te maken. Krijgt hij bv of kv?
Hij is nu bijna 3 maanden, inderdaad nog een kleintje (+/- 6 kilo). De 2 nachtvoedingen zijn ook nog helemaal prima. Hij drinkt de flesjes ook helemaal leeg, dus hij heeft er nog echt behoefte aan. We hebben alleen nooit de 23.00h voeding erin gehad, dus vroeg me meer af of het zin heeft om die alsnog in te gaan voeren. Hij kreeg de eerste tijd trouwens bv en nu afgebouwd naar fv.
pi_132684152
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:07 schreef Spirit82 het volgende:

Hier heb ik de pot leeg gemaakt, toen de potten verwisseld die bij de Oma's stonden en toen gewoon overgegaan. Ook idd van HA naar standaard. Last van krampjes heeft ze niet gehad en in het begin leek het ook goed te gaan met dr reflux. Alleen dr darmpjes moesten wel wennen dus poepen ging wat moeilijker.
pi_132684187
Hier zitten we nu met bijna 5 weekjes op ongeveer:

07/08uur
11/12uur
14/15uur
18/19uur
22/23uur
03/04uur

En dan 5 flesjes van 150 en die nacht 120.

Vind het heel knap van onze super baby met 5 weken als z'n ritme te hebben.

Slapen gaat ook steeds beter en vanmorgen hebben we tot 08 uur geslapen. Heerlijk!
(peuter lag bij mij in bed, normaal is hij 06:30 echt wel wakker).
pi_132684213
Ok thanks voor de info :) Het lijkt soms wel hogere wiskunde hoor, een baby :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132684217
Fee krijgt sinds een aantal weken ook Goedenacht als laatste fles. Dit omdat het wat dikker is en op advies van de ka. Het lijkt net een soort van rijstebloem maar is het niet echt :')
Sindsdien slaapt ze door. Alleen hebben ze beide die wintertijd nog niet door. Dus eerst werden tussen 8 en half 9 wakker, nu dus tussen 7 en half 8.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:21:55 #202
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132684248
S. heeft geslapen van 22:15 tot 04:30 en toen weer tot 8:30.
Zou fijn zijn als het zo blijft, maar ze is gister veel wakker geweest.

Flesjes zijn we aan het verhogen. Maar vond het fijn gister te horen dat de 7de fles er niet direct af hoeft. Als valt ie wel weg als ze het zo blijft doen. Ritme zit er hier vanaf het begin al goed in eigenlijk.
pi_132684326
En die pyjamapapjes enzo?
Sarcasme. Herken het.
pi_132684327
Spirit, dat is het ook idd :D

Ik lees van alles over ritmes en ik herken het echt zo enorm niet :D Wij doen maar wat, we zijn compleet ritmeloos. Ik vraag me af of Sticker nu zo zonder ritme is omdat hij dat gewoon is, of omdat wij dat zijn en we nooit echt ons best doen hem in een ritme te krijgen.
pi_132684339
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:26 schreef Spirit82 het volgende:
Zit daar geen suiker in? In een van die dingen zit suiker, zag ik laatst in de ingredientenlijst. Weet niet welke, weet ook niet of ze dat allemaal hebben.
pi_132684359
Juist als ik denk dat ik haar snap, gaat ze zon nieuwe fase in en ben ik het overzicht weer volledig bijster :')
Sarcasme. Herken het.
pi_132684372
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:26 schreef Spirit82 het volgende:
Daar zit idd suikers in. De oudste krijgt die wel maar das meer voor als ze niet goed gegeten heeft die dag.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:28:29 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132684379
Ik ben ook geen fan van die pyjamapapjes. Volgens mij zit daar inderdaad ook veel suiker in.

Komt goed Spirit :*
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:29:05 #209
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132684384
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:26 schreef L-E het volgende:

Ik lees van alles over ritmes en ik herken het echt zo enorm niet :D Wij doen maar wat, we zijn compleet ritmeloos. Ik vraag me af of Sticker nu zo zonder ritme is omdat hij dat gewoon is, of omdat wij dat zijn en we nooit echt ons best doen hem in een ritme te krijgen.
In het begin moesten we haar op tijd wakker maken voor de fles anders sliep ze gewoon door. Zeker s'nachts.
pi_132684388
Ja zoiets dacht ik ook en als je op de lijst met voedingstoffen op het pak kijkt, zit er ook veel in, maar er staat bij dat het "van nature aanwezige suikers" zijn :?

Maar Diksap enzo zit toch ook vol suiker?
Sarcasme. Herken het.
pi_132684393
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:27 schreef Spirit82 het volgende:
Juist als ik denk dat ik haar snap, gaat ze zon nieuwe fase in en ben ik het overzicht weer volledig bijster :')
Ach joh das bij de eerste en je bent zo weer bij ;)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:30:06 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132684406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
Ja zoiets dacht ik ook en als je op de lijst met voedingstoffen op het pak kijkt, zit er ook veel in, maar er staat bij dat het "van nature aanwezige suikers" zijn :?

ja.

Dat krijgen ze hier dus ook niet :)

M drinkt ook nog gewoon water.
pi_132684418
quote:

Als je een appel pureert zit daar ook suiker in. Druiven zitten ook heel veel suikers in maar idd natuurlijke suikers.
Dat vind ik persoonlijk minder erg dan de toegevoegde suikers. Maar ook niet dagelijks.
pi_132684440
Zo ff ego hoor: kreeg hier ff een hartaanval!
Ow lag lekker te slapen en ik hoor op de babyfoon dat hij wakker wordt.
Begint hij opeens onwijs te kreunen en zie ik hem op de babyfoon gewoon rood/paars worden. Ben nog nooit zo snel naar boven gerend!
Kom ik daar, pak ik hem op (nog steeds kreunend) laat hij toch een scheet! En stinken! Meneertje had gewoon ff last van niet meewerkende poep. :D
Ben nu helemaal hyper van de adrenaline en Ow lachen daarna! O+
pi_132684442
quote:

Ik heb hier een pak Bambix ontbijtpap, geen toegevoegde suikers alleen wel toegevoegde vitamines. (maar dat is geen pyjamapapje natuurlijk)
pi_132684446
Maar in gewone pap zit weer veel minder suiker... En is suiker echt zo slecht?
Sarcasme. Herken het.
pi_132684462
Haha, erg hè Loj? Jij drie jaar van je leven en een lol dat je kind dan heeft ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_132684530
Hier ook bambix ontbijtpap maar dan als lunch. En ik geef pyjamapapje in de fles als we rond lunchtijd weg zijn en een bordje pap niet handig is.

Verder krijgen ze hier water (ik zou kyan echt meer moeten laten drinken nu hij zo weinig flessen krijgt). De oudste krijgt siroop van carvan cevitan maar extreem verdunt en 1 glas fristi ivm het niet drinken van melk.

Oh en Kyan krijgt soms koude thee.
pi_132684572
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:32 schreef Spirit82 het volgende:
Maar in gewone pap zit weer veel minder suiker... En is suiker echt zo slecht?
Als ik kijk naar de oudste dan is ze er niet slechter of dikker van geworden. Die is 2 jaar en 5 maanden en weegt net geen 12 kilo :')
Maar die was als baby een pond zwaarder dan haar zusje nu.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:39:50 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132684592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:26 schreef L-E het volgende:

+1

Soms denk ik dat we een ritme hebben, maar dan toch weer niet :') Enige tamelijk constante is dat ze rond 21u (nu dus 20u) knockout is.
pi_132684630
En hier krijgen ze roosvicee laxo. Fee niet zo heel vaak. Soms als ze brood gegeten heb en ik merk dat het wat blijft hangen.
De oudste fristi of chocolademelk. Dus echt van het opletten op de suikers ben ik niet. Maar bij die papjes voor Fee kijk ik er wel naar. Hoe minder hoe beter vind ik. Vanaf een jaar werd ik bij Zoë daar wat losser mee. Maar die heeft die pyjamapapjes ook nooit gekregen voor haar 2 de verjaardag.
pi_132684636
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:39 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1

Soms denk ik dat we een ritme hebben, maar dan toch weer niet :') Enige tamelijk constante is dat ze rond 21u (nu dus 20u) knockout is.
De avondbedtijd is hier ook tot een maand of negen het enige echte vaste geweest. :Y
pi_132684674
Hier ook totaal geen ritme behalve het in slaap vallen 's avonds. Maar kan best zijn (zoals gisteravond) dat ze na een uur wakker word om te spelen of spugen :')
pi_132684788
Ik ben vanaf 6 weken al naar 2100 slaaptijd gegaan in bed. Inclusief slaapritueeltje!
Maargoed wij hadden hier wel een ritme :)
pi_132684928
Ik vind suiker wel slecht voor een baby. Daar zit niets in wat ze nodig hebben, het is slecht voor de tanden, diksap geven we dus ook pas vanaf de peuterleeftijd. Ik zie de meerwaarde van het geven van suiker op jonge leeftijd niet zo.

Maar wij leven erg bewust als het om voeding gaat, dat proberen we tenminste. Kleuter krijgt eens per week een snoepje, en op zon- en feestdagen een glaasje chocomel of een handje chips. En dat vind ik al veel :') :@ Al die zooi vind ik niet goed voor een opgroeiend lichaam.
pi_132685969
Qua ritme, het is hier niet dat ik de klok gelijk kan zetten, maar het is wel altijd ongeveer 2 uur wakker waarin fles, slapen. En dan hebben we zelf bedacht dat we het tweede blokje fruit geven en het eennalaatste blokje groenten. Brood als we zin hebben.
Als we hem voor 19:30 een fles geven wordt hij nog een keer wakker, erna slaapt hij door. Daardoor krijgt hij soms 4 en soms 5 flessen.

Bij jullie ook wel eens twee keer slapen zonder fles ertussen? Of twee keer eten zonder te slapen? Dat laatste gebeurt hier ook wel eens als hij door onze activiteiten een slaapje overslaat.
pi_132685997
Omg! Ik kijk net in de mond van Isa, onderste twee voortanden had ze al, maar nu zit er aan 1 kant alweer een richel naast en volgens mij zie ik ook de puntjes van haar bovenste hoektanden terwijl ze verder nog geen tandjes boven heeft :o Vampiertje O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132686390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:32 schreef Spirit82 het volgende:
Omg! Ik kijk net in de mond van Isa, onderste twee voortanden had ze al, maar nu zit er aan 1 kant alweer een richel naast en volgens mij zie ik ook de puntjes van haar bovenste hoektanden terwijl ze verder nog geen tandjes boven heeft :o Vampiertje O+
Hihi leuk. Had N ook. Een fietsenrekje :)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:58:54 #229
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132686574
Wij leven totaal niet bewust, tenminste niet zo bewust als L-E, ik doe ook niet aan biologisch of vegetarisch. Ik ben dan ook wel van mening dat Noortje best af en toe wat lekkers mag. Op de kdv dagen is het heel strikt, als papa of mama thuis zijn komt er echt wel een koekje of snoepje of chips bij kijken. Verder water, sojamelk, ranja en soms fristi.

Op dit moment krijgt Isabel alleen melk, fruit/komkommer, brood met boter, smeerkaas of appelstroop, maaltijden zonder vlees, en water of koude thee. Soms een cracker of rijstwafel.
Ik merk wel dat ze gewoon weinig eet en veel drinkt. Ik moet dagelijks rekenen om niet aan boven de 30 schepjes per dag uit te komen.
Maar ik weet niet zo goed hoe ik haar meer moet laten eten, van een lepeltje wil ze niet, alles zelf doen en dat laat ik vaak maar sta wel iedere avond te dweilen.

Spirit, nog meer tanden!! :o
Ritme: hier ook niet behalve het avondritme met om 19.00 uur een fles. Daarvoor en daarna zien we wel.
Isabel heeft trouwens nog niet echt tanden, een piepklein streepje onderin. Wel zijn de voortanden helemaal naar beneden gezakt en is ze niet te genieten 's nachts dus ik vermoed dat....
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:03:54 #230
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132686686
Zat trouwens te bedenken maar ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat je bij een eerste stuitligging bij de tweede meer kans hebt op nogmaals een stuitligging. Ik ben wel benieuwd naar een bron eigenlijk. :@
pi_132686739
Hier zien we nu de voortanden boven duidelijk zitten dus dat kan niet lang duren.

Ritme niet echt. Aangezien hij tussen 05.00-07.00 uur wakker word.
Vaak is hij na twee uur wakker zijn moe en gaat hij er weer in. Daardoor soms twee en soms drie slaapjes.

Na 15.00 uur gaat hij alleen niet meer slapen. Dat zorgt voor een lastig moment tijdens het koken. Zodra mijn man binnenkomt en aandacht kan geven trekt hij het tot aan het douchen/bedje.

Eten gaat hier echt bizar goed. Ik blijf het bijzonder vinden hoe weinig flessen hij drinkt. Als hij goed is gegroeit stop ik definitief met het aanbieden van de laatste fles. Maar dan krijgt hij alleen nog in de ochtend een fles vsn 180/6 en in de middag pap van 90/3.
pi_132686800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:03 schreef becky27 het volgende:
Zat trouwens te bedenken maar ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat je bij een eerste stuitligging bij de tweede meer kans hebt op nogmaals een stuitligging. Ik ben wel benieuwd naar een bron eigenlijk. :@
Mijn gynaecoloog zei dat het er niets mee te maken had. En de eerste lag altijd al in stuit tijdens de gehele zwangerschap en de jongste draaide in die weken dat het niet zou kunnen (Nee mevrouw nu hebben ze echt geen ruimte mee om te draaien) :') En ik had gewoon dikke pech vertelde de gynaecoloog.
pi_132686831
Ik ben zo schoolwerk aan het ontduiken :') Ik zit maar met mijn hoofd bij de begrafenis en de hele heisa er van :( Gelukkig loop ik voor maar dat zou me extra tijd moeten geven om te oefenen voor het examen. Ik ben maar keukenkastjes gaan schoonmaken en opruimen. De vloer dweilen. En ik heb heerlijk in bad gelegen (wel de hoofdstukken nog gelezen die ik moest lezen!).
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:48:36 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132687743
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:03 schreef becky27 het volgende:
Zat trouwens te bedenken maar ik heb nog nooit erg ns gelezen of gehoord dat je bij een eerste stuitligging bij de tweede meer kans hebt op nogmaals een stuitligging. Ik ben wel benieuwd naar een bron eigenlijk. :@
Ligt aan de oorzaak denk ik? Een vriendin van mijn zusje had een schotje of iets dergelijks in haar baarmoeder, waardoor iedere baby altijd alleen in stuit zou kunnen liggen. Dus bij een fysieke oorzaak lijkt me dat wel kloppen. Maar misschien heb je ook wel gewoon toevalssituaties waarbij een volgende zwangerschap gewoon nieuwe ronde nieuwe kansen is :+

Oh en ik heb mezelf net hardop uitgelachen in de winkel toen ik maat 22 zag liggen.
pi_132687767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:32 schreef Spirit82 het volgende:
:D O+
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:52:12 #236
259886 pessie
pi_132687822
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:10 schreef Tally het volgende:
Ik ben zo schoolwerk aan het ontduiken :') Ik zit maar met mijn hoofd bij de begrafenis en de hele heisa er van :( Gelukkig loop ik voor maar dat zou me extra tijd moeten geven om te oefenen voor het examen. Ik ben maar keukenkastjes gaan schoonmaken en opruimen. De vloer dweilen. En ik heb heerlijk in bad gelegen (wel de hoofdstukken nog gelezen die ik moest lezen!).
:* , soms kun jhe maar beter je hoofd even leeg maken meteen dergelijk klusje.

Hier hebben we wel wat ritme. 'S ochtends wordt ze tussen 7 en 7.30 wakker, na ongeveer 2,5 uur wordt ze moe en gaat ze 40 min slapen. En daarna gaat ze slapen na de lunch, meestal anderhalf a 2 uur. En dan hoop ik heel erg dat ze na 15.00 uur wakker wordt, want dan red ze het tot 7, wanneer ze naar bed gaat. Voedingen zijn hier zo' 7 per dag, incl. 2 nacht voedingen.
Eten: bij ons ontbijt een broodkorst, bij de lunch een stuk fruit, tussendoor maisboogje/soep stengel/mini rijstewafel en 's avonds zoveel mogelijk met de pot mee eten. Gisteren dus broccoli met pasta, ze vond het lekker O+ . Ik laat wel dingen weg voor haar, zo krijgt ze geen saus en geen vlees.
pi_132688003
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:54 schreef L-E het volgende:
Ik vind suiker wel slecht voor een baby. Daar zit niets in wat ze nodig hebben, het is slecht voor de tanden, diksap geven we dus ook pas vanaf de peuterleeftijd. Ik zie de meerwaarde van het geven van suiker op jonge leeftijd niet zo.

Maar wij leven erg bewust als het om voeding gaat, dat proberen we tenminste. Kleuter krijgt eens per week een snoepje, en op zon- en feestdagen een glaasje chocomel of een handje chips. En dat vind ik al veel :') :@ Al die zooi vind ik niet goed voor een opgroeiend lichaam.
+1
Al snoepen wij zelf dus wel, maar voor kind ben ik in dat opzicht nogal streng. Zo lang hij het niet kent mist hij het ook niet vind ik. Dus geen babykoekjes etc en in principe water of thee. Helaas drinkt hij niet zo best dus krijgt hij regelmatig sterk verdunde diksap, dat gaat er ten minste in. Maar de hele dag door sap of bij het eten staat me erg tegen, dus als dat anders kan heel graag.

Taart mocht hij wel op zn verjaardag, maar hij wilde het niet. En stiekem vond ik dat wel fijn :@

/sok
pi_132688711
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 10:32 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb hier een pak Bambix ontbijtpap, geen toegevoegde suikers alleen wel toegevoegde vitamines. (maar dat is geen pyjamapapje natuurlijk)
Die heb ik hier ook ja. Dat is meestal zijn 2e voeding vd dag, rond 10 uur.
Maakt wel een bende soms als je het in een bordje doet. :P
pi_132688761
Is het trouwens gek dat ik hem nooit water geef? Dat kan zijn eetlust toch verminderen? En hoe weet je nu of hij echt voeding wilt of tevreden zak zijn met wat water?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:59:36 #240
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132689312
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:34 schreef vencodark het volgende:
Is het trouwens gek dat ik hem nooit water geef? Dat kan zijn eetlust toch verminderen? En hoe weet je nu of hij echt voeding wilt of tevreden zak zijn met wat water?
Je hoeft eigenlijk pas water bij te geven als je kindje minder flessen gaat drinken. Volgens mij zeiden ze toen bij ons CB bij minder dan 500 cc melk dat je dan water bij kunt geven. Of als het heel erg warm is, maar dat is nu niet meer het geval uiteraard. (Correct me if i'm wrong!)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:04:19 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132689416
Ik geef maar weinig tussendoortjes, met name omdat ik het niet nodig vind. Hij eet genoeg op een dag en ik vind de tijden tussen de maaltijden door niet dermate lang dat hij een tussendoortje zou moeten. Ik ben geen "sok" om jullie woorden te gebruiken :P maar ook niet heel los wat dat betreft. Ik vind Fristi en Chocomel etc gewoon niet nodig en als hij groter is zal dat ook niet de standaard worden. Af en toe een biscuitje krijgt hij wel eens, hij heeft ook al eens (al dan niet expres :') ) een chocolade pepernoot op en hoewel ik 9 van de 10 keer thee of water geef, krijgt hij ook wel eens water met een scheut appelsap erdoor. Ik zie vanwege mijn werk regelmatig te dikke kinderen en het is gewoon zielig. Niet eens alleen ongezond of nalatig van de ouders, maar echt zielig. Pesten of gepest worden, niet mee kunnen met gym, meisjes van 9 die zich doodschamen omdat ze al een bh moeten dragen. En heel vaak ligt de oorzaak daarvan in de dreumes/peuterjaren. Wicky, appelsap, chocomel, fristi, "gezonde" tussendoorkoeken. Dagelijks en met name de suikerrijke dranken de hele dag door. En steeds minder buitenspelen. En als je als kind eenmaal te zwaar bent, dan is het vaak verdomd moeilijk om als puber en volwassene een gezond gewicht te krijgen en te behouden.

/epistel
pi_132689490
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Die heb ik hier ook ja. Dat is meestal zijn 2e voeding vd dag, rond 10 uur.
Maakt wel een bende soms als je het in een bordje doet. :P
Ik gebruik(te) het eigenlijk alleen om hapjes in te dikken/ wat meer massa te geven. Met borstvoeding is het net Russische roulette of het dik wordt of niet. (en een fles wordt hier niet zo gewaardeerd door mevrouw ;) )
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:07:44 #243
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132689500
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik geef maar weinig tussendoortjes, met name omdat ik het niet nodig vind. Hij eet genoeg op een dag en ik vind de tijden tussen de maaltijden door niet dermate lang dat hij een tussendoortje zou moeten. Ik ben geen "sok" om jullie woorden te gebruiken :P maar ook niet heel los wat dat betreft. Ik vind Fristi en Chocomel etc gewoon niet nodig en als hij groter is zal dat ook niet de standaard worden. Af en toe een biscuitje krijgt hij wel eens, hij heeft ook al eens (al dan niet expres :') ) een chocolade pepernoot op en hoewel ik 9 van de 10 keer thee of water geef, krijgt hij ook wel eens water met een scheut appelsap erdoor. Ik zie vanwege mijn werk regelmatig te dikke kinderen en het is gewoon zielig. Niet eens alleen ongezond of nalatig van de ouders, maar echt zielig. Pesten of gepest worden, niet mee kunnen met gym, meisjes van 9 die zich doodschamen omdat ze al een bh moeten dragen. En heel vaak ligt de oorzaak daarvan in de dreumes/peuterjaren. Wicky, appelsap, chocomel, fristi, "gezonde" tussendoorkoeken. Dagelijks en met name de suikerrijke dranken de hele dag door. En steeds minder buitenspelen. En als je als kind eenmaal te zwaar bent, dan is het vaak verdomd moeilijk om als puber en volwassene een gezond gewicht te krijgen en te behouden.

/epistel
Halleluja!
Eens met alles hierboven :Y

Net T. gewogen (die weegschaal moet echt eens terug :')) en amateuristisch gemeten: 4150 gram bij 55cm! Hij is nu 2 weken en dus 250 gram boven z'n geboortegewicht :o
pi_132689545
quote:

/epistel
Mee eens hoor maar toch hoeft het niet zo te zijn. Mijn oudste is wat aan de lichte kant. Is nooit zo van de snoep en koekjes geweest dus als hij er al een keer om vraagt krijgt hij het vaak wel.

Bij Kyan moeten we veel meer oppassen die eet alles wat los en vast zit. Veel hangt ook af van hoe het kind is en hoe je daar mee omgaat.
Mijn oudste krijgt dus elke dag fristi om wat melk binnen te krijgen nu. Hij heeft heel lang met yoghurt ontbeten en toen vond ik het ook niet nodig. Maar nu hij weer brood wil doen we het weer zo.
pi_132689548
Ik werd op het kinderdagverblijf ook vreemd aangekeken dat ik nog nooit een Liga had gegeven. Met een volkoren soepstengel of een rijstewafel/ volkoren cracotte-achtig iets is ze minstens zo tevreden, maar goed.
pi_132689568
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Halleluja!
Eens met alles hierboven :Y

Net T. gewogen (die weegschaal moet echt eens terug :')) en amateuristisch gemeten: 4150 gram bij 55cm! Hij is nu 2 weken en dus 250 gram boven z'n geboortegewicht :o
Netjes. ^O^
pi_132689569
Ik wals even binnen met de stats van Sac

lengte.

Ze groeit goed. Advies om contact met de ha op te nemen i.v.m. medicatie tegen spugen. Morgen mogen we er naar toe.
pi_132689662
Nette stats GotC en Fr!
Ben benieuwd naar het ha bezoek, fr. Gebruik je Johannes broodpitmeel tegen het spugen?
pi_132689670
Goeie groei Ferrari en Gotc! Echt fijn!

Hier tot nu toe ook nog geen zoetigheden, doe dat niet tot ze er zich bewust van is en dan ook niet al te veel. Maar kijk er wel al naar uit om samen met dochter in zomer op terras te zitten en dat ze dan appelsap uit een flesje met een rietje krijgt! En samen koekjes bakken! En elke zaterdag na het douchen een bakje chips voor de tv. O+

Maar dat is allemaal nog redelijk ver :P
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:18:27 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132689715
Mooie stats FR! En fijn dat je morgen al terecht kan :)
pi_132689717
quote:

/epistel
Dat. Daarnaast vind ik dat een gezond eetpatroon iets is wat je van huis uit mee krijgt en de rest van je leven profijt van hebt. Als jij leert dat suikerrijke dranken de norm zijn, kom je daar nauwelijks nog van af. We hoeven niet te doen alsof onze kinderen ter plekke dood neervallen als ze eens een glaasje fristi nemen, maar laten we ook niet vergeten dat er heel veel meuk in zit. Ik vind het ook mijn taak als moeder om mijn kinderen daarvoor te behoeden.
pi_132689738
Mooi gegroeid Gotc en f_r!
pi_132689776
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:15 schreef Suusz het volgende:
Nette stats GotC en Fr!
Ben benieuwd naar het ha bezoek, fr. Gebruik je Johannes broodpitmeel tegen het spugen?
Dat deed ik en daar raakt ze van verstopt. Ook van minder of een beetje om de voeding.

Ritme tja hier nog niet. En aan koekjes ed zijn we nog niet toe. Ean kreeg tot 1 jaar geen snoep, wel een soepstengel oid. En als ze heel slecht had gegeten een pyjamapapje. Nu krijgt ze wel een stukje van een koekje of een snoepje en soms wat chips en als we weg zijn een pakje drinkje en thuis alles vermengd met water. Nu is ze absoluut niet te dik 12,5 kilo bij 2,5

En voor belle

Nah hij draait de foto terug of zien jullie hem wel goed?
pi_132689790
quote i.p.v. edit
pi_132689802
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:15 schreef Olf het volgende:
Goeie groei Ferrari en Gotc! Echt fijn!

Hier tot nu toe ook nog geen zoetigheden, doe dat niet tot ze er zich bewust van is en dan ook niet al te veel. Maar kijk er wel al naar uit om samen met dochter in zomer op terras te zitten en dat ze dan appelsap uit een flesje met een rietje krijgt! En samen koekjes bakken! En elke zaterdag na het douchen een bakje chips voor de tv. O+

Maar dat is allemaal nog redelijk ver :P
Samen boodschappen doen en koken/bakken is echt de bom! O+ En het hele proces is een fijne manier om je kind te leren over voedsel, en waar het vandaan komt. Wij hadden ooit een jongetje te eten die oprecht dacht dat sperziebonen in de pot groeiden in de supermarkt :') Dat willen we graag vermijden :P
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:22:21 #256
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132689809
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat deed ik en daar raakt ze van verstopt. Ook van minder of een beetje om de voeding.

Ritme tja hier nog niet. En aan koekjes ed zijn we nog niet toe. Ean kreeg tot 1 jaar geen snoep, wel een soepstengel oid. En als ze heel slecht had gegeten een pyjamapapje. Nu krijgt ze wel een stukje van een koekje of een snoepje en soms wat chips en als we weg zijn een pakje drinkje en thuis alles vermengd met water. Nu is ze absoluut niet te dik 12,5 kilo bij 2,5

En voor belle
===
Dat vind ik een mooiere naam dan Sac! :+
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:23:37 #257
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132689832
Wat spees zegt

Goede stats fr en gotc!
pi_132689834
Ik vond Sac wel goed bij Ean passen. :+
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:24:14 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132689851
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:23 schreef L-E het volgende:
Ik vond Sac wel goed bij Ean passen. :+
Daar heb ik niks tegenin te brengen!
pi_132689889
Ze passen zowel irl als qua forumnaam goed bij elkaar. Heb ik dat toch goed bedacht.
pi_132689901
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze passen zowel irl als qua forumnaam goed bij elkaar. Heb ik dat toch goed bedacht.
Idd. Het is beter dan Kleuter & Sticker. ;(
pi_132689915
Wel een leuk duo voor mijn nog te schrijven kinderboek: Kleuter & Sticker O+
pi_132689929
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:26 schreef L-E het volgende:

[..]

die vind ik ook wel leuk. vooral sticker is creatief bedacht. Ik ben niet zo creatief getuigen hun namen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:28:16 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132689953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:26 schreef L-E het volgende:

[..]

Maar jouw irl namen O+ O+
pi_132689968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

ik weet alleen die van sticker.
l-e hoe heet kleuter irl?
pi_132689969
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Je wil er gewoon nog een paar jongetjes om maken he? *O*
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:29:49 #267
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132689996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:28 schreef L-E het volgende:

[..]

Je wil er gewoon nog een paar jongetjes om maken he? *O*
Ja! Ik vind ze beide leuk, maar met name de oudste vind ik fantastisch. Maar wil ik dat dat gebeurt, dan zal ik zelf stiekem de aangifte moeten doen :+
pi_132690081
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:29 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja! Ik vind ze beide leuk, maar met name de oudste vind ik fantastisch. Maar wil ik dat dat gebeurt, dan zal ik zelf stiekem de aangifte moeten doen :+
Het is nooit te laat om alsnog alleenstaande moeder te worden *O*
pi_132690128

Mijn kind wil tegenwoordig de hele dag staan. Nu ook in bed ipv slapen. En maar lachen.
Hij wil ook stapjes aan de hand zetten en eigenlijk al los laten. Gek kind.
Toen we vanmiddag thuis kwamen van zijn broer naar de psz brengen dacht ik ineens, wat ben je groot <3
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:35:17 #270
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132690140
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:33 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is nooit te laat om alsnog alleenstaande moeder te worden *O*
LE. Altijd bereid om iemand van gouden advies te voorzien. O+

Lieve foto As!
pi_132690314
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat. Daarnaast vind ik dat een gezond eetpatroon iets is wat je van huis uit mee krijgt en de rest van je leven profijt van hebt. Als jij leert dat suikerrijke dranken de norm zijn, kom je daar nauwelijks nog van af. We hoeven niet te doen alsof onze kinderen ter plekke dood neervallen als ze eens een glaasje fristi nemen, maar laten we ook niet vergeten dat er heel veel meuk in zit. Ik vind het ook mijn taak als moeder om mijn kinderen daarvoor te behoeden.
Dit dus. Ik ben wel wat strenger en rechtlijniger in de theorie dan in de praktijk hoor :@.
Ook ik kijk uit naar chipjes op de bank en appelsap met een rietje O+ Water, brood en altijd mariakaakjes hoeft echt niet, gewoon met mate en vanaf een zekere leeftijd.

Maar om me heen ben ik wel een beetje een uitzondering geloof ik, getuige ook de opmerkingen van het kdv toen ik zei dat ik liever niet wilde dat ze hem met 9 maanden diksap gaven.

/weer weg hier!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:45:51 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132690391
Ik heb deze schoentjes toen straks uiteindelijk gekocht trouwens O+
Uiteindelijk is het gewoon HEMA geworden. Ik kreeg geen andere schoenen over zijn grote jubelteen heen! Maar wat geeft het, ik vind ze O+

dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:49:37 #273
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132690496
quote:

/epistel
Daarom hebben wij een speelplank!! Vooral voor de rainy days.
SPOILER
Ik vind gezond eten zeker heel belangrijk, ik eet zelf ook liever een stuk komkommer dan een reep chocolade. Maar af en toe iets lekkers neem ik ook en dat gun in mijn oudste ook. Isabel heeft nog niets te willen, dus krijgt droog brood en water :P

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het soms best lastig vind dat mijn kindjes juist te weinig wegen. Een beetje spek zou ik namelijk wel fijn vinden.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:52:02 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132690559
Die plank is echt leuk!
pi_132690665
Ja die plank is leuk Becky. Ik overweeg om deze te kopen voor de verjaardag van Kyan (hebben ze er beide plezier van)
pi_132691184
We zijn weer terug van het cb en OMG wat zielig zijn die prikjes! Ellie krijsen, ML bijna van z'n stokje want naalden en ik maar m'n best doen om de tranen binnenboord te houden en de afspraken-muts niet uit te schelden :'(. Nu zitten we aan het chocoladegebak en Ellie slaapt O+. /hormonen
Haar stats waren mooi: 5990 gram bij 60 cm, ze hadden er nits over te klagen zowaar! Op de bv curve zakt ze iets, maar dat vind ik niet zo gek.

Eten is hier nog lang niet aan de orde maar water en kruidenthee lijken me in eerste instantie voldoende, net als rijstwafels e.d. Maar we houden hier erg van koekjes enzo, dus ben benieuwd hoe we dat vorm gaan geven.

Oh, en nog even een *O*: Ellie is er gisteravond in geslaagd uit zichzelf in haar bedje in slaap te vallen! Het hoeft niet, maar ben wel trots dat ze het kan! Vast eenmalig, maar toch :D.
pi_132691238
Die plank is geniaal inderdaad, alleen niet zo handig in ons huis, ik ben bang dat Otje in een mum van tijd tegen de tv geplakt zit.
pi_132691313
zwanger zijn is niet goed voor je gebit.
Ik bijt weer mijn kies kapot -O- auwa en ik kan pas donderdag terecht. Dan moet Sac maar even mee.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:18:15 #279
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132691368
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
zwanger zijn is niet goed voor je gebit.
Ik bijt weer mijn kies kapot -O- auwa en ik kan pas donderdag terecht. Dan moet Sac maar even mee.
Had ik laatst ook, au :( . En ik ben bang dat ik binnenkort weer moet... Tandarts vond het trouwens prima dat J. mee was, dan kon ie vast wennen voor als ie later zelf in de stoel mocht -O- . En de assistente en J. hebben elkaar prima entertaind ;)
pi_132691419
Spees wat een toffe schoenen!!

As ik smelt van je foto, wat een knuffelbeer! O+

Becky ik blijf fan van de plank én van je meissies :)

FR mooie stats! :Y En een lieve foto :)

L-E ik snap wat je bedoelt met het gezonde eetpatroon, maar ondanks dat ik als kind na school één snoepje pakte nadat ik had gevraagd of het mocht en verder echt gezond at en dronk heb ik daarna langzaam toch echt een ongezond eetpatroon opgebouwd. Toen ik uiteindelijk naar een diëtist ging (niet dat het zo'n ramp was hoor, maar ik wilde gewoon weer afvallen) zag ik dat ineens in. Veel fruitsap, een aardappel teveel, 50 gram vlees teveel, vooral door dat soort dingen terug te draaien ben ik in een mum van tijd 13 kg afgevallen.
Ik was zelf niet zo'n vreetzak en mijn ouders benoemden het ook niet zo, misschien dat ik daarom onbewust gezond at als kind, maar ik eet pas bewust sinds ik bij de diëtist ben geweest. Ik denk dat ik daarom zelf iets meer uit zou leggen. Zeker de "balans" werkt bij mij heel goed. Als ik heel gezond heb gegeten mag ik uit de band springen, als ik dat al een paar keer heb gedaan moet ik even oppassen.
Nu eet ik trouwens al een tijdje bewust ongezond :')
Vanaf morgen ga ik daarmee stoppen. Bedenk ik net. Maar ga ik écht doen!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:21:29 #281
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132691454
Tja, eten. J krijgt hier eigenlijk van alles, we wisselen het af. Dus wel af en toe babykoekje of liga, maar ook soepstengel, rijstwafel, extra fruit etc. Edit: maar 1 tussendoortje per dag he, niet en en en...

Nog geen ranja, maar hij vindt dat geloof ik ook niet zo lekker, rare baby had liever venkelthee (waar op staat dat ie suikervrij is, en voor baby's vanaf 1 week :? dus zal wel goed zijn met bijna 10 maanden). Wel roosvicee geprobeerd overigens toen ie helemaal niets wou drinken, maar ook dat wilde ie dus niet hebben...

En gisteren heeft ie voor de eerste keer een beetje met ons mee gegeten :D . Beetje aardappel, beetje pruimen en rode kool. Lekker! En hij was HEEL ERG BOOS toen ie niet meer kreeg, maar er opeens yoghurt op de lepel zat :(
pi_132691459
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Had ik laatst ook, au :( . En ik ben bang dat ik binnenkort weer moet... Tandarts vond het trouwens prima dat J. mee was, dan kon ie vast wennen voor als ie later zelf in de stoel mocht -O- . En de assistente en J. hebben elkaar prima entertaind ;)
jij ook al spirit toch ook??
Gaat lekker zo het duurt vast niet zo lang ik moet alleen een stukje rijden voor de ta. Ik hoop dat ze het wederom kunnen maken en dat hij er niet uit moet.
pi_132691487
Wij hebben een kleine trampoline in huis :')
Dit om Zoë dr voetjes sterker te maken en omdat ze het gewoon leuk vind :P
pi_132693266
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:12 schreef Cwen het volgende:
We zijn weer terug van het cb en OMG wat zielig zijn die prikjes! Ellie krijsen, ML bijna van z'n stokje want naalden en ik maar m'n best doen om de tranen binnenboord te houden en de afspraken-muts niet uit te schelden :'(. Nu zitten we aan het chocoladegebak en Ellie slaapt O+. /hormonen
Haar stats waren mooi: 5990 gram bij 60 cm, ze hadden er nits over te klagen zowaar! Op de bv curve zakt ze iets, maar dat vind ik niet zo gek.

Eten is hier nog lang niet aan de orde maar water en kruidenthee lijken me in eerste instantie voldoende, net als rijstwafels e.d. Maar we houden hier erg van koekjes enzo, dus ben benieuwd hoe we dat vorm gaan geven.

Oh, en nog even een *O*: Ellie is er gisteravond in geslaagd uit zichzelf in haar bedje in slaap te vallen! Het hoeft niet, maar ben wel trots dat ze het kan! Vast eenmalig, maar toch :D.
Mooie stats! Heeft Ellie vanmiddag nog last gehad van de prikjes? Echt niet leuk de vaccinatie, ik heb T. nog nooit zó boos zien kijken en zo hard horen huilen :'( . Hier was ML er niet bij, maar volgende week mag hij ook gezellig mee O-)

En *O* voor het vanzelf slapen! Ik was ook super trots dat T. voor het eerst zelf in slaap viel in zijn ledikantje s'avonds :). Is daarna (meestal) trouwens wel zo gebleven.
Ik vind nu de slaapjes overdag wel een uitdaging steeds... Hij valt niet vanzelf in slaap en blijft gerust de hele tijd rondkijken waardoor hij huilerig wordt als hij oververmoeid is. Vanwege de krampjes slaapt hij overdag niet op zijn rug, of wordt hij na 10 min weer wakker. Dus nu steeds proberen zo goed mogelijk de slaapsignaaltjes proberen te herkennen en hem als een schildpadje op zijn buikje draaien :)
pi_132694339
Die plank is echt cool! En zo simpel. Lekker gymen!

En prikjes zijn naar he. Ik moest de eerste keer zelf huilen. Had ik echt niet verwacht want vaccinaties zijn nuttig, fijn dat ze het kan krijgen bladiebla. Maar van die kleine babybeentjes ahhhh.
pi_132694636
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

jij ook al spirit toch ook??
Gaat lekker zo het duurt vast niet zo lang ik moet alleen een stukje rijden voor de ta. Ik hoop dat ze het wederom kunnen maken en dat hij er niet uit moet.
Ja! Ik mag morgen. Dan gaat ie m'n afgebroken voorhand weer prachtig knutselen O+ En ik had een gaat ;( die moet over 3 weken :(
Sarcasme. Herken het.
pi_132694661
Waarom kent m'n iPad het woord voortand niet :(
Sarcasme. Herken het.
pi_132694990
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja! Ik mag morgen. Dan gaat ie m'n afgebroken voorhand weer prachtig knutselen O+ En ik had een gaat ;( die moet over 3 weken :(
In je hand? :P
pi_132695241
Weer eens een Daily Olf, live uit de trein;

Op welk vlak verschilt jouw opinie over opvoeden het meeste met die van vriend/man? En wat gebeurt er dan?
pi_132695971
Hoe doen jullie dat eigenlijk met warm eten 's avonds?
A krijgt altijd eerst zijn portie die ik met alle geduld aan hem geef. Daarna gaat hij naar bed of spelen en dan ga ik of wij pas eten. Als hij gaat huilen terwijl wij zitten te eten kan ik daar ook heel slecht tegen dus ik pak hem of wat dan ook.
Gezamenlijk eten wordt niks want dan wordt ons eten koud en A knoeit natuurlijk nog behoorlijk dus ik blijf o.a. zijn handjes tegenhouden etc.
Ik weet wel dat het beter is samen te eten maar ik wacht denk ik liever tot A wat groter is en ook goed in de stoel kan zitten.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:52:42 #291
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132696056
Zelfde hier Venco, Silvijn eet eerder. Soms wachten wij met eten tot hij in bed ligt, en anders eten wij terwijl hij er in de stoel bij zit. Hij krijgt dan wel een boontje ofzo of we verstoppen kleine broodstukjes in stapelbakjes en duplo zodat hij daarnaar op zoek kan en ook iets heeft.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:20:26 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132696843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:23 schreef Olf het volgende:
Op welk vlak verschilt jouw opinie over opvoeden het meeste met die van vriend/man? En wat gebeurt er dan?
Wij zitten behoorlijk op 1 lijn wat opvoeding betreft. Volgens manlief is hij wat conservatiever en ben ik wat progressiever.

maar ja, mama's wil is wet :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:49 schreef vencodark het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met warm eten 's avonds?
Wij eten ook pas als alle kinderen op bed liggen. Sowieso is mijn man doordeweeks te laat thuis om samen te eten en in het weekend komt het er ook niet van om met de kinderen tegelijk te eten en 3 kinderen bezig houden terwijl je zelf ook moet eten vind ik nu nog geen optie....

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 29-10-2013 19:12:03 ]
pi_132697329
Hier eten we tegelijk om half zes. Meestal helpt de 1 met Yaro (die eet namelijk heel langzaam) en de ander met Kyan. Tussendoor eten we zelf. Dat gaat over het algemeen wel redelijk.

Wb opvoeding zitten we meestal op 1 lijn. Als dat niet zo is, is dat vaak omdat mijn man er niet over heeft nagedacht. Als ik mijn standpunt uitleg dan gaat hij daar meestal wel in mee.
pi_132697952
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:23 schreef Olf het volgende:
Weer eens een Daily Olf, live uit de trein;

Ik ben veel geduldiger dan mijn man. Kan mij ook beter inleven in ons zoontje en weet vaak goed wat hij wilt. Mijn man pakt de dingen anders aan maar over de echte belangrijke zaken weten we wel wat we voor ons kind willen. Ik ben wel makkelijker denk ik. Laat hem later zijn eigen keuzes maken, mijn man zou hem eerder dingen verbieden.
We discussiëren erover, soms wat harder dan nodig. :P
pi_132697960
Ik kon hier voorheen al zo om janken, nu nog meer. ;(
pi_132698035
Mijn man is voorzichtiger. Ik laat Kleuter onder begeleiding met een mes snijden, of met onze schaar knippen. Mijn man zou dat nooit doen, hij loopt zelfs de kamer uit, kan daar niet tegen. :')

Verder zitten we op 1 lijn: de kinderen geborgenheid en warmte bieden vinden wij een groot goed.
pi_132698393
Hoi allemaal!
Even geleden mijn wachtwoord deed ineens niets meer maar we zijn er!
Alweer bijna 8 maanden mama van onze kanjer Flint!
Na de valse start hebben we eerlijk gezegd niets anders gedaan dan genieten
Flint doet het super goed het is nog een klein mannetje maar van die 1685 gram is niets meer te zien
Hij ontwikkeld zich super vlug rolt en draait alle kanten op zo fijn
Ook kletst hij de oren van ons hoofd
Over het algemeen een heel vrolijk vriendelijk kind hij heeft nu een super stoere helm vanwege scheef bolletje maar hij heeft daar totaal geen hinder van

Met mij gaat het nu ook weer beter, heb een flinke opdonder gehad van de hele periode
Begon toen pas te beseffen hoe ontzettend veel geluk we gehad hebben dat ik toevallig in het ziekenhuis terecht kwam en daar die ctg uit wees dat flint het moeilijk had
De knoop bleek niet alleen de boosdoener te zijn ook een infarct in de placenta heeft meegespeeld
Volgens de gynaecoloog onwijs geluk gehad daardoor kreeg ik steeds het idee dan raken we hem alsnog kwijt straks dus wilde de zorg niet meer uit handen geven
Uiteindelijk allemaal wel goed gekomen maar het heeft heel wat kruim gekost
Een volgende zwangerschap zal nog heel wat jaren duren maar heb wel begrepen dat ik streng in de gaten gehouden wordt dan....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_132700272
Het is hier brullen, brullen, brullen :'(. Geen koorts maar ze voelt overduidelijk rot. Arm popje...
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:46:53 #299
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132700531
Hier zit J. tijdens het eten altijd bij ons aan tafel (zo rond 6/ half 7). Hij heeft dan meestal zijn groentehap al wel op, maar krijgt nog yoghurt. Die geven we hem terwijl wij eten.

Vandaag had ie ook wel zin in ons eten, en heeft ie ook zo'n 15 kleine lepeltjes bami/ champignons op. Binnenkort ga ik dus proberen of ie niet wat vaker met de pot mee kan eten, want hij vond t erg lekker :Y) , en ik vind het ook wel makkelijk. O ja, en goedkoper, en geen stinkende olvarit/ kruidvat potjes meer *O*
pi_132701994
Eresh wat een heftig verhaal, fijn dat je er goed doorheen bent gekomen en zo kunt genieten! En welkom terug O+

Cwen wat sneu :'(

Leuk al die kinderen die met de pot mee-eten! Hier eet hij wel eens een aardappel of stuk groente van ons, maar dan pas de volgende dag :+
pi_132702002
Doei!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')