Hier kregen we de vaccinatie papieren mee na de eerste controle op het cb. Eerste controle was een huisbezoek na 1,5 week ofzo? En de volgende was door de kinderarts op het cb, meer een algehele controle. En inderdaad met 2 maanden de eerste inenting. T. is hier volgende week weer aan de buurt voor inenting nr2quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:37 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
de inentingspapieren zijn al in huis.
Gaat dat niet over een natuurlijke ks?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zie net dat woensdag om 21:25 bij omroep Max een uitzending komt over de keizersnede en dan zie je die operatie dus ook. Mijn eerste gedachte was: Dat moet ik zien!!! Maar meteen daarna vraag ik me af of ik dat wel wil zien
Kweenie, hoorde het op de tv... Vond het wel heel interessant om nu eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat. Van de andere kant van het gordijntje, zeg maarquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Gaat dat niet over een natuurlijke ks?
Ik heb zelf 2 keizersneden gehad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zie net dat woensdag om 21:25 bij omroep Max een uitzending komt over de keizersnede en dan zie je die operatie dus ook. Mijn eerste gedachte was: Dat moet ik zien!!! Maar meteen daarna vraag ik me af of ik dat wel wil zien
quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:23 schreef Kyara het volgende:
Een keizersnede die wat minder klinisch is zeg maar. Baby wordt meteen bij moeder gelegd ipv direct meegenomen, mag langer blijven liggen, gedemd licht en zo. Volgens mij mag het kindje ook zelf de buik uit komen (ik weet niet precies hoe dat werkt....)
Aaah Ymme, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ik voel me nu ook zoquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb zelf 2 keizersneden gehad.
2de nog erg kort geleden. Aan de ene kant wil ik graag kijken, maar aan de andere kant weet ik het ook niet zeker of het wel goed is.
Ik heb nog erg moeite met het zwanger zijn achter me te laten.
Ik wil het niet afsluiten. Ik mis het! Echt zo vreemd hoe ik me daarover voel.
Denk ook dat dit te maken heeft met het feit dat ik het graag nog één keertje wil en ik zwanger zijn als heel bijzonder en tof ervaren heb (ook heel zwaar dat wel en toch mis ik het enorm). Maar man zou het graag bij 2 laten. Maar ik ben er gewoon nog niet 'klaar' mee.
Echt, heel raar en emotioneel ben ik er onder.
Lijkt mij dus ook! De vpk heeft mooie foto's (geen horrorquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Kweenie, hoorde het op de tv... Vond het wel heel interessant om nu eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat. Van de andere kant van het gordijntje, zeg maar
We hebben nu 2 geweldige zoons.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Aaah Ymme, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ik voel me nu ook zoGelukkig willen we allebei nog een tweede, dus ik heb iets om naar uit te kijken. Het lijkt me heel gek om te weten dat je nooit meer zwanger zult zijn, zeker als die keuze niet van jou uit komt.
Ik heb het beide gehad. De eerste een 'spoed'ks waarna ik naar de uitslaapkamer ging en Zoë met mijn man mee naar mn kamer. En bij Fee kreeg ik dr aan de borst direct nadat ik dicht gemaakt was. Qua operatie liever de spoed maar dat er na was bij Fee wel heerlijkquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:26 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vond het al super dat ons ziekenhuis een pro-bv beleid had waardoor ik niet hoefde te wachten tot ik op mijn eigen kamer terug was, maar Isa al bij me op de recovery kreeg. Maar dat is iets wat ik eigenlijk wel heel graag zou ervaren, baby na de geboorte meteen op de borst. Dat lijkt me echt fantastisch
Jaaaa dat weet iedereen wel hoorquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef ymme het volgende:
[..]
We hebben nu 2 geweldige zoons.
En ik weet dat ik me gelukkig moet prijzen, wat ik ook zeker doe!
Ben enorm gelukkig.... Echt....
Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb het beide gehad. De eerste een 'spoed'ks waarna ik naar de uitslaapkamer ging en Zoë met mijn man mee naar mn kamer. En bij Fee kreeg ik dr aan de borst direct nadat ik dicht gemaakt was. Qua operatie liever de spoed maar dat er na was bij Fee wel heerlijk
Iets minder paniek, gok ikquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks?De volgende wordt ws een geplande ks, maar ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken.
Dat laatste!quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef L-E het volgende:
Natuurlijke ks lijkt me zo fantastisch, als ik het aan durf ga ik wel kijken
LBaby ziek ende spugende?
Spirit, ben jij in te huren als maizenastrooiend medium? Het klinkt tof
Hier vanmorgen de eerste sessie emdr gedaan, duurde drie uur. Ik ben kapot, sta nog steeds versteld van de heftigheid van alles wat ons is overkomen. Maar het komt goed, ik heb veel vertrouwen in de therapeute, dat is fijn.
Ik ben zo verliefd op StickertjeVanmorgen werd hij wakker, geeuwde als een echte vent heel overdreven, keek me duf aan en zei toen: Oebie!
Je word niet direct bij binnenkomst lek geprikt en doorgereden naar de ok.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks?De volgende wordt ws een geplande ks, maar ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken.
Ferrari, ben jij bevallen in het C. zhs? Want volgens mijn vk. nicht voeren ze daar wel natuurlijke bevallingen uit.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet ook niet of ik er aan toe ben om het te zien.
Mijn 2e ks was wel veel prettiger qua beleving. En ik weet nu dat ik nooit een natuurlijke bevalling mee ga maken. Niet dat ik een 3e wil maar zeg nooit nooit.
Werken is voor watjesquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ferrari, ben jij bevallen in het C. zhs? Want volgens mijn vk. nicht voeren ze daar wel natuurlijke bevallingen uit.
rest lees ik straks ff bij, eerst werken
Ja dat klopt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ferrari, ben jij bevallen in het C. zhs? Want volgens mijn vk. nicht voeren ze daar wel natuurlijke bevallingen uit.
rest lees ik straks ff bij, eerst werken
En houdt de blije de snotterige ook een beetje happy?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Kyara het volgende:
Beterschap voor je meisje LB
Hier 1 snotterig en 1 blij meisje.
Werkenquote:
mwah... de zielige maar iets eerder in bed gelegd en samen met de ander nog even blij gegaan. Beetje 1 op 1 tijdquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En houdt de blije de snotterige ook een beetje happy?
Ik heb nu een paar keer zo'n deksel op mijn neus gehad de afgelopen dagen dat ik echt bang ben dat als ik weer aan de slag wil, ik echt 32 uur moet gaan werkenquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Werken
Ik ben echt zo klaar met mijn baanMaar heb echt niks om op te solliciteren nu, dus ik zit nog even vast aan dit (soort) werk...
Bij de spoedks was er ook geen paniek. Dat was bij de geplande ks wel anders. Al was ik zo moe en uitgeput van de weeen dat ik alleen maar wilde slapen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef Spirit82 het volgende:
Oh ik heb helemaal geen paniek meegekregen eigenlijkIk lag al de hele dag op de verloskamer en toen kwam er eindelijk eindelijk eindelijk actie
En de mensen waren superrelaxt eigenlijk
En dat is precies de reden dat ik niet nog een keer natuurlijk wil bevallen. Ik wil niet van vermoeidheid weer de eerste weken volledig kwijt raken en niet kunnen bijtanken en alleen apathissch op apegapen liggen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:26 schreef Tally het volgende:
Ook als je weeen hebt word de geplande ks niet meteen een spoedje. Ik had weeen die elkaar snel opvolgende maar mocht toch tot 8 uur wachten omdat ik maar 1 cm ontsluiting had. Ik heb via de lamp meegekeken maar zakte steeds weg van vermoeidheid.
Ik wilde ook niet natuurlijk bevallen. Dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt toen ik wist dat ik zwanger was. Maar ze wilde met dit keer niet 's nachts opereren. Ik moest toch nog maar 4 uur wachtenquote:Op maandag 28 oktober 2013 15:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat ik niet nog een keer natuurlijk wil bevallen. Ik wil niet van vermoeidheid weer de eerste weken volledig kwijt raken en niet kunnen bijtanken en alleen apathissch op apegapen liggen.
Kyara, pluizebolletjeM had ook zulk haar toen hij kleiner was he?
Ja dat is wel rot als je vliezen breken enzo... Het lijkt me ook maf om de geboortedatum van je kind te mogen "kiezen". Ik weet nog toen ik een blindedarmontsteking had dat ik ook op 23:00 werd opgenomen en tot 08:00 moest wachten tot de arts er was voor ze me pijnstilling of iets tegen de misselijkheid mochten geven. Ik snap dat die mensen ook op hun rust gesteld zijn, maar toch... Ik hoop niet dat ik straks dan een Tally doequote:Op maandag 28 oktober 2013 15:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik wilde ook niet natuurlijk bevallen. Dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt toen ik wist dat ik zwanger was. Maar ze wilde met dit keer niet 's nachts opereren. Ik moest toch nog maar 4 uur wachtentot ik aan de beurt was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
En dan ook bij alle twee de kinderen hequote:Op maandag 28 oktober 2013 16:01 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dat is wel rot als je vliezen breken enzo... Het lijkt me ook maf om de geboortedatum van je kind te mogen "kiezen". Ik weet nog toen ik een blindedarmontsteking had dat ik ook op 23:00 werd opgenomen en tot 08:00 moest wachten tot de arts er was voor ze me pijnstilling of iets tegen de misselijkheid mochten geven. Ik snap dat die mensen ook op hun rust gesteld zijn, maar toch... Ik hoop niet dat ik straks dan een Tally doe![]()
Idd, de ene spoedks is de andere niet. Bij een spoedks denk ik aan wat je als laatste beschrijft (foetale nood was hier de reden), maar er zijn vast meer redenen voor een spoedks. Niet vorderende ontsluiting bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef Kyara het volgende:
L-E, fijn dat het goed is gegaan. Hoeveel sessies krijg je of is dat nog niet bepaald?
Oebie
Bij een geplande ks is alles al voorbereid en meld je je dus om een ks te krijgen. Je krijgt dan ook een pre-operatief gesprek en zo. En bij een spoed ks is het dus niet gepland en wat urgenter. De mate van urgentie scheelt natuurlijk ook per situatie. Als er bijvoorbeeld een ks gepland staat maar de weeen beginnen eerder of je vliezen breken eerder, dan is het geplande er natuurlijk ook een beetje af en dan wordt het een spoedks. Maar dat is wat minder paniek als dat de baby er NU uit moet omdat leven van mama en/of kind op het spel staan.
Die had wel wat meer haar hoor. Sowieso een stuk donkerder en hij had een hele lange lol boven op zijn hoofd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:51 schreef Spirit82 het volgende:
Kyara, pluizebolletje M had ook zulk haar toen hij kleiner was he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt voor alle adviezen/tips/luisterende oren etc.
We zien jullie allemaal weer in het dreumestopic![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahaha, dohquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:26 schreef bellelena het volgende:
Ja, goed dat je het zegt! Zometeen meteen even doen!
Yup, 1xquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gotc had T. ook z'n navelstreng om zijn nek?
Twinkle wat een mooie spam![]()
Nin je box mag wel een standje lager nu
Isa ook!! Keurig om 7 uur zonder morren gaan slapenquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:09 schreef LadyBlack het volgende:
Hopelijk jinx ik nou niks, maar E ligt in bed en slaapt!![]()
Zomertijd 21u naar bed is dus echt wintertijd 20u
Ja, die hebben wij hier ook in de playlist staanquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:40 schreef Olf het volgende:
[..]
De soundtrackik heb 'm echt al 84 keer gezien denk ik. Oladijeeeee.
Thanks voor de tip. Alleen thuis en niets te doen. Dus ga kijken!quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:35 schreef Olf het volgende:
Hier bevalt box weg zeker! Ze wilde er echt niet meer in en we wonen klein dus konden de ruimte wel gebruiken. Ze heeft er eigenlijk sowieso weinig gebruik van gemaakt.
Op rtl 8 nu Juno, leuke film voor als iemand zich verveelt!met geweldige muziek! En michael cera
![]()
Amerikanen hebben daar geen moeite meequote:Op maandag 28 oktober 2013 20:43 schreef Olf het volgende:
Ik vind Juni zo mooi klinken maar dat is weer zo overduidelijk een maand.
Ach, tegenwoordig kan dat toch allemaalquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:43 schreef Olf het volgende:
Ik vind Juni zo mooi klinken maar dat is weer zo overduidelijk een maand.
Doodeng ja, was blij dat ze het pas bij m'n ontslag vertelden. Door die navelstreng is hij niet ingedaald. En dan te bedenken dat ik het niet indalen zo vreselijk vondquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:23 schreef bellelena het volgende:
Tally
En Twinkle, wat een mooi overzicht! Wat gebeurd er toch veel in zo'n eerste jaar he? Gefeliciteerd![]()
Oei, wat eng, zo'n navelstreng om de nek!
Hoe is het met je borst(en) GotC?
Die weet ik niet meerquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:28 schreef L-E het volgende:
Hoe zou het met ereshkigal gaan eigenlijk? Die hadden ook zo'n bizar verhaal, ik denk daar nog best vaak aan. Komen die nog op fok?
Ik ga heel aso +1 doen op deze waanzinnige postquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:21 schreef Omentielvo het volgende:
Shandalyvoor de goede nacht en de goede kolfbeurt
Tally. Gecondoleerd
Juud. Ik hoop dat het goed gaat met je kleine man en daar slapen
Spirit
Olf fijn dat het sprongetje over is.voor de elf maanden van N
Ferrari klinkt als een zware nacht
Sparkvoor zowel jou als voor je meisje
Suusz welkom. Wat een leuk ventje heb je
Ik hoop dat de medicijnen gauw helpen.
Gotc moeilijke beslissing. Hopelijk is de borstontsteking gauw over
Suiker wat fijn dat F. een zonnetje is. De foto gemist
En veel plezier in Friesland
Ferrari succes morgen. Riley kreeg haar eerste prikken met 8 weken. De papieren voor de inentingen kreeg ik al toen het CB bij mij op huisbezoek kwam (jeetje wat lijkt dat alweer lang geleden)
Ymmevoor je rammelende eierstokken. Is het wat je man betreft echt compleet. Of is er nog een kans dat jullie voor een derde gaan proberen?
LBvoor je meisje. Heeft ze geen koorts ofzo? Ik lees nu dat ze op bed ligt. Ik duim voor een goede nacht
L-E fijn dat je vertrouwen hebt in de therapeute
Enomdat je ze verliefd ben op Sticker
voor je omgewaaide schutting
Kyaravoor je snotterige meisje en
ook voor je blije meisje (omdat het allebei poepies zijn) En die foto
Ik ook gewerkt vandaag. Was het maar weer weekend. En met 36 uur herken ik het stuk van LB wel. 's Morgens zie ik haar een uurtje. En na mijn werk ook maar maximaal 2 uur. Valt me echt zwaar soms
LB ik hoop dat je snel kan verhuizen.
Mijn bevalling werd bijna een ks. Maar gelukkig is ze met vacuüm gekomen
Tally. Die bovenste foto rammel ik van
Kyara. Jouw M. is zo![]()
Twinkle. Jouw spam![]()
Veel plezier in het dreumestopic. Tot over drie maanden
Juud- volgens mij kan dat inderdaad heel goed. Riley was heel anders bij dat extreem warme weer in de zomer. Ze wilde alleen maar plakken. Grond was blergh
Belle wat gaat die kleine van jou snel.
[..]
Die weet ik niet meer
Box gebruik ik maar heel af een toe. Alleen als ik de kamer uitga en Riley in de woonkamer blijft
XM mis ik ook nog steeds.
De film Juno ken ik niet.
Loj. Gelukkig dat je niet gepost hebt met je kloon. Maar je kan toch de post kopiëren naar Word en dan plakken onder je eigen account?
Ik post sowieso bijna altijd alles in notities op mijn iPad. En plak dan alles over.
Ereskigallqa van dat kindje dateen knoop inde navelstreng had waardoor dat kindje op het laatst slecht groeide. Geloof dat haar vriend of man ook een fokker is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:52 schreef Kyara het volgende:
Mooi foto-overzicht Twinkle! Inderdaad, die 1e fotoi
Wow Belle, wat een snelle! (dat rijmt!, ik kan het wel!)
Ze lijkt ook een stuk ouder zo![]()
ereshkigal, er rinkelt ergens in de verte wel een belletje maar heel vaag.... Ik ben wel heel benieuwd hoe het met XM is eigenlijk. Heeft iemand via FB al contact gezocht?
AM, ja ik vind het echt heel naar. Andere optie is ergens 1 jaar werken want dan mag je ouderschapsverlof opnemen (en dat heb ik nog genoeg, voor 2 kinderen in elk geval). Maar 32 uur
Ik kijk uit naar het moment dat de box de deur uit kan. Die staat hier ook al bijna 2 jaar natuurlijk. Maar ik gebruik toch nog wel af en toe en als ze straks gaan kruipen/lopen is het misschien ook wel noodzakelijk om ze even in te zetten als ik de kamer uit moet.
Say yess to the dresskijk ik hier ook regelmatig.
Begrijpelijk! Dan is een box superhandig ja. Sowieso als het kind de box leuk vindt een handig dingquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:27 schreef Kyara het volgende:
Ik heb M ook altijd alleen gelaten maar ik weet niet hoe dat gaat als ik er 2 alleen moet laten.....
Yup. En het ene kind is het andere niet. De een kun je niet alleen in de kamer laten en de ander kun je niet alleen in de box laten zonder dat er een luchtalarm afgaat.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:33 schreef Olf het volgende:
Begrijpelijk! Dan is een box superhandig ja. Sowieso als het kind de box leuk vindt een handig ding
Dat laatste ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
Yup. En het ene kind is het andere niet. De een kun je niet alleen in de kamer laten en de ander kun je niet alleen in de box laten zonder dat er een luchtalarm afgaat.
Dat is wel bijzonder ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:36 schreef L-E het volgende:
Kyara: ja, vanaf het begin al, heb nooit kunnen ontdekken waarom. Maar lag er echt wakker van. Wellicht een onverklaarbaar voorgevoel, geen idee. Bizar wel dat jij dat ook had ja..
Ik had het ook. Wist vanaf dat ik zwanger was al dat ik die 40w niet ging halen, maar ook dat het allemaal wel goed zou komen. Maar ik dacht dus gewoon dat ik een paar dagen of max een week eerder ging bevallen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:36 schreef L-E het volgende:
Kyara: ja, vanaf het begin al, heb nooit kunnen ontdekken waarom. Maar lag er echt wakker van. Wellicht een onverklaarbaar voorgevoel, geen idee. Bizar wel dat jij dat ook had ja..
Ik heb er ook vaak over nagedacht, dat me dat zo erg leek en zoveel gedoe, want hoe moest dat dan met Lientje als zoiets zou gebeuren....heb ik bij de zwangerschap van Lientje nooit over nagedacht, toen was ik vrij zorgeloos.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:34 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, dat herinner ik me nog wel maar volgens mij waren mijn meisjes er toen ook al en heb ik me daar een beetje voor afgesloten.
L-E, was jij ook al zo bang voor een vroeggeboorte? Ik ben daar dus ook mijn hele zwangerschap bang voor geweest....... bizar eigenlijk.
Kleine baby's, grote zorgen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:51 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb er ook vaak over nagedacht, dat me dat zo erg leek en zoveel gedoe, want hoe moest dat dan met Lientje als zoiets zou gebeuren....heb ik bij de zwangerschap van Lientje nooit over nagedacht, toen was ik vrij zorgeloos.
Ik heb ook die serie over Neonatologie op tv van voor naar achter zitten kijken, volgens mij was dat tijdens mijn zwangerschap op tv.
Bij Lientje dacht ik rond 20 Mei wel te gaan bevallen, ahum.... toen was het toch zomaar 12 Juni.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:52 schreef Kyara het volgende:
Bij mijn eerste ging ik wel uit van overtijd lopen (en die kwam ook met 40+4). En mijn voorgevoel was natuurlijk ook wel ietwat beïnvloed door het feit dat tweelingen wel vaker wat te vroeg komen. Alleen nu dus nog vroeger.
Ik wil het nog eens terugkijken, maar ik zit dan vast en zeker hele afleveringen te janken, dus dat doe ik mezelf nog maar niet aan..... te vers nog.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
Kleine baby's, grote zorgen.
Woensdagavond op tv. Mijn man kwam thuis en vroeg me af waarom ik vredesnaam naar zo'n programma zat te kijken. Ik vond het zo fijn om te zien dat kindjes die jonger waren dan de kindjes in mijn buik het ook overleefden. Mijn man vond het stom. s Nachts braken mijn vliezen en mijn man vindt het nog steeds de schuld van dat programma
(datzelde programma is hij trouwens toen de meisjes thuis waren ook mee gaan kijken omdat het hele reilen en zeilen op neonatolgie ineens veel dichterbij was)
Ja, alleen de 2e spuit is niet helemaal ingewerkt. De weeënremmers gingen trouwens pas uit bij 5 cm ontsluiting.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:14 schreef L-E het volgende:
Kyara, hadden jouw dames eigenlijk nog longrijpers gekregen?
Zijn aapies slofjes dan niet een optie Spees? E. draagt die nu steeds binnen, blijven goed zitten en hebben een hele flexibele zool. De Shoesme schoentjes zijn wel echte buitenloopschoenen al!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Goed van Ow, Loj!
En Olf, ik herken het wel een beetje, maar de interesse is wel na een halve minuut weg. Nu heeft ie voor het eerst een broekje met bretels en daar kijkt ie dan weer helemaal niet naar om, had ik wel verwacht. Hier plukt hij vooral aan zijn blote lijf, in de douche of bij het verschonen. Wat heerlijk trouwens dat ze door heeft geslapen!![]()
Ik wil schoentjes gaan kopen omdat het wat koud wordt voor alleen sokjes buiten. Ik kom niet veel verder dan Shoesme, de andere geschikte merken zijn uit mijn geheugen verdwenen. Wie vult aan? Schoentjes die prima zijn om mee langs meubels te lopen. Hij loopt nog niet los.
Maat 22quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja Aapies idd! Die was ik even vergeten. Ik vond Shoesme er al best wel echte schoen uitzien maar ik dacht dat aan de maat 22 lag die ik moest hebbenThx!
Ik heb even geprobeerd om M's voeten op te meten (lastig als hij steeds wegloopt) maar die gaat echt wel richting de 13 cm.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Door jullie twijfel ik. Maar iedereen zegt wel altijd WAT HEEFT HIJ GROTE VOETEN
Ik kwam op 22 omdat zijn voet nu 11,9 - 12 cm is en ik las dat je er anderhalve cm bij op moest tellen voor dikke sokken?
Oh, thanx voor het meten! Mangostine zei net ook al dat zij over 1 cm extra had gelezen en dat lijkt me eigenlijk ook wel logischer. Anderhalve cm is best veel en dadelijk trapt ie ze steeds uit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb even geprobeerd om M's voeten op te meten (lastig als hij steeds wegloopt) maar die gaat echt wel richting de 13 cm.
Hebben jullie zelf grote voeten?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja babypaws vind ik wel leuk! Ik weet ook eigenlijk niet of het groot is, maar ik dacht van wel omdat iedereen dat altijd zegt. En de mevrouw van Prenatal was onder de indruk een paar weken geleden toen we antislipsokken moesten hebben. Maar misschien stabiliseert het nu wel gewoon ofzo.
Neuh, ik heb 38-39 en mijn vriend 43. Dus dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:01 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Hebben jullie zelf grote voeten?
En kan ik je nicht in het z-huis gezien hebben?
En ik mag zo kots opruimenhij begon op bed te kokhalzen dus heb hem eraf getrapt. Maar sac ligt op mij te slapen dus ik kan niks.
Ik dacht dat ze in het z-huis werkte. Dan heb ik d'r niet gezien ik heb geen vk gezien die niet in het z-huis werkte.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Neuh, ik heb 38-39 en mijn vriend 43. Dus dat valt wel mee.
En ja, dat kan. Mijn nicht werkt in de omgeving en volgens mij valt het C zhs. nog wel onder haar gebied. Tenminste ik weet zo geen ziekenhuis wat dichterbij zou zijn voor haar.
Ja, gelukkig wel. De vroeggeboorte zagen we hier wel aankomen natuurlijk, dus ik heb ze maandag en dinsdag gekregen. Woensdag werd hij geboren. Denk wel dat die spuiten zijn redding zijn geweest hoor, anders had hij het veel zwaarder gehad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, alleen de 2e spuit is niet helemaal ingewerkt. De weeënremmers gingen trouwens pas uit bij 5 cm ontsluiting.
Heb jij ze nog kunnen krijgen?
Wat goed om dit te lezen Venco! Ik weet nog dat je in het begin best wel eens worstelde met aangeven wat jouw wensen waren, dus dit is wel een applausje waardquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:49 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonmoeder zei gister dat ze rond de Sinterklaas of Kerst A graag zo'n loopstoeltje wilt geven.
Ik heb vriendelijk doch duidelijk bedankt.Wel prettig dat ze het al aankondigde. Zouden we het onverwachts krijgen, dan is weigeren nog lastiger.
Ze zei wel dat haar andere 2 kleinkinderen daar ook ingezeten hebben zonder problemen maar ik heb toch gezegd wat de bezwaren zijn. Geloof wel dat ze dat ook respecteert. Heb ook gezegd dat als ze iets wil kopen als loophulp, ze dan zo'n duwkarretje mag kopen.![]()
Nu mag hopen dat mijn ouders ook niet met zoiets komen.
Kan prima hoor. Mijn oudste had grote voeten en een hoge wreef. Had regenlaarsjes gekregen maat 20. Maar toen hij ging lopen met 14 maanden had hij maat 21. En nu heeft hij al ruim een jaar dezelfde maat en is het heel gemiddeld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja babypaws vind ik wel leuk! Ik weet ook eigenlijk niet of het groot is, maar ik dacht van wel omdat iedereen dat altijd zegt. En de mevrouw van Prenatal was onder de indruk een paar weken geleden toen we antislipsokken moesten hebben. Maar misschien stabiliseert het nu wel gewoon ofzo.
Klara?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
Klara, ja rond 6 maanden, maar ik vroeg me af of het beter was te wachten tot ze bijvoorbeeld zoveel gram bijvoeding kreeg of nog maar x flessen dronk ofzo
Wat betekent trouwens de + bij luiers?3+ of 4+?
Tenzij ze ook bv krijgenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:11 schreef Kyara het volgende:
Dan zou ik gefaseerd over gaan. Steeds een schepje vervangen voor nr 2. Week meer of minder maakt niet uit maar ik zou niet met 8 maanden of zo pas overgaan want dan gaat ze denk ik wel wat tekort krijgen.
Hij is nu bijna 3 maanden, inderdaad nog een kleintje (+/- 6 kilo). De 2 nachtvoedingen zijn ook nog helemaal prima. Hij drinkt de flesjes ook helemaal leeg, dus hij heeft er nog echt behoefte aan. We hebben alleen nooit de 23.00h voeding erin gehad, dus vroeg me meer af of het zin heeft om die alsnog in te gaan voeren. Hij kreeg de eerste tijd trouwens bv en nu afgebouwd naar fv.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:07 schreef Kyara het volgende:
Suusz, hij is toch nog maar heen klein? Dan zijn 2 nachtvoedingen toch ook niet heel erg raar? Late avondvoeding hebben wij er wel ingelaten ja. Maar als het geen zin heeft omdat hij dan toch op dezelfde tijd komt dat heeft het misschien ook weinig zin om hem wakker te maken. Krijgt hij bv of kv?
Hier heb ik de pot leeg gemaakt, toen de potten verwisseld die bij de Oma's stonden en toen gewoon overgegaan. Ook idd van HA naar standaard. Last van krampjes heeft ze niet gehad en in het begin leek het ook goed te gaan met dr reflux. Alleen dr darmpjes moesten wel wennen dus poepen ging wat moeilijker.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
Klara, ja rond 6 maanden, maar ik vroeg me af of het beter was te wachten tot ze bijvoorbeeld zoveel gram bijvoeding kreeg of nog maar x flessen dronk ofzo
Wat betekent trouwens de + bij luiers?3+ of 4+?
Zit daar geen suiker in? In een van die dingen zit suiker, zag ik laatst in de ingredientenlijst. Weet niet welke, weet ook niet of ze dat allemaal hebben.quote:
Daar zit idd suikers in. De oudste krijgt die wel maar das meer voor als ze niet goed gegeten heeft die dag.quote:
In het begin moesten we haar op tijd wakker maken voor de fles anders sliep ze gewoon door. Zeker s'nachts.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:26 schreef L-E het volgende:
Spirit, dat is het ook idd
Ik lees van alles over ritmes en ik herken het echt zo enorm nietWij doen maar wat, we zijn compleet ritmeloos. Ik vraag me af of Sticker nu zo zonder ritme is omdat hij dat gewoon is, of omdat wij dat zijn en we nooit echt ons best doen hem in een ritme te krijgen.
Ach joh das bij de eerste en je bent zo weer bijquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:27 schreef Spirit82 het volgende:
Juist als ik denk dat ik haar snap, gaat ze zon nieuwe fase in en ben ik het overzicht weer volledig bijster
ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
Ja zoiets dacht ik ook en als je op de lijst met voedingstoffen op het pak kijkt, zit er ook veel in, maar er staat bij dat het "van nature aanwezige suikers" zijn![]()
Maar Diksap enzo zit toch ook vol suiker?
Als je een appel pureert zit daar ook suiker in. Druiven zitten ook heel veel suikers in maar idd natuurlijke suikers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
Ja zoiets dacht ik ook en als je op de lijst met voedingstoffen op het pak kijkt, zit er ook veel in, maar er staat bij dat het "van nature aanwezige suikers" zijn![]()
Maar Diksap enzo zit toch ook vol suiker?
Ik heb hier een pak Bambix ontbijtpap, geen toegevoegde suikers alleen wel toegevoegde vitamines. (maar dat is geen pyjamapapje natuurlijk)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik kijk naar de oudste dan is ze er niet slechter of dikker van geworden. Die is 2 jaar en 5 maanden en weegt net geen 12 kiloquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:32 schreef Spirit82 het volgende:
Maar in gewone pap zit weer veel minder suiker... En is suiker echt zo slecht?
+1quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:26 schreef L-E het volgende:
Spirit, dat is het ook idd
Ik lees van alles over ritmes en ik herken het echt zo enorm nietWij doen maar wat, we zijn compleet ritmeloos. Ik vraag me af of Sticker nu zo zonder ritme is omdat hij dat gewoon is, of omdat wij dat zijn en we nooit echt ons best doen hem in een ritme te krijgen.
De avondbedtijd is hier ook tot een maand of negen het enige echte vaste geweest.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1
Soms denk ik dat we een ritme hebben, maar dan toch weer nietEnige tamelijk constante is dat ze rond 21u (nu dus 20u) knockout is.
Hihi leuk. Had N ook. Een fietsenrekjequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:32 schreef Spirit82 het volgende:
Omg! Ik kijk net in de mond van Isa, onderste twee voortanden had ze al, maar nu zit er aan 1 kant alweer een richel naast en volgens mij zie ik ook de puntjes van haar bovenste hoektanden terwijl ze verder nog geen tandjes boven heeftVampiertje
Mijn gynaecoloog zei dat het er niets mee te maken had. En de eerste lag altijd al in stuit tijdens de gehele zwangerschap en de jongste draaide in die weken dat het niet zou kunnen (Nee mevrouw nu hebben ze echt geen ruimte mee om te draaien)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:03 schreef becky27 het volgende:
Zat trouwens te bedenken maar ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat je bij een eerste stuitligging bij de tweede meer kans hebt op nogmaals een stuitligging. Ik ben wel benieuwd naar een bron eigenlijk.
Ligt aan de oorzaak denk ik? Een vriendin van mijn zusje had een schotje of iets dergelijks in haar baarmoeder, waardoor iedere baby altijd alleen in stuit zou kunnen liggen. Dus bij een fysieke oorzaak lijkt me dat wel kloppen. Maar misschien heb je ook wel gewoon toevalssituaties waarbij een volgende zwangerschap gewoon nieuwe ronde nieuwe kansen isquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:03 schreef becky27 het volgende:
Zat trouwens te bedenken maar ik heb nog nooit erg ns gelezen of gehoord dat je bij een eerste stuitligging bij de tweede meer kans hebt op nogmaals een stuitligging. Ik ben wel benieuwd naar een bron eigenlijk.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:32 schreef Spirit82 het volgende:
Omg! Ik kijk net in de mond van Isa, onderste twee voortanden had ze al, maar nu zit er aan 1 kant alweer een richel naast en volgens mij zie ik ook de puntjes van haar bovenste hoektanden terwijl ze verder nog geen tandjes boven heeftVampiertje
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:10 schreef Tally het volgende:
Ik ben zo schoolwerk aan het ontduikenIk zit maar met mijn hoofd bij de begrafenis en de hele heisa er van
Gelukkig loop ik voor maar dat zou me extra tijd moeten geven om te oefenen voor het examen. Ik ben maar keukenkastjes gaan schoonmaken en opruimen. De vloer dweilen. En ik heb heerlijk in bad gelegen (wel de hoofdstukken nog gelezen die ik moest lezen!).
+1quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:54 schreef L-E het volgende:
Ik vind suiker wel slecht voor een baby. Daar zit niets in wat ze nodig hebben, het is slecht voor de tanden, diksap geven we dus ook pas vanaf de peuterleeftijd. Ik zie de meerwaarde van het geven van suiker op jonge leeftijd niet zo.
Maar wij leven erg bewust als het om voeding gaat, dat proberen we tenminste. Kleuter krijgt eens per week een snoepje, en op zon- en feestdagen een glaasje chocomel of een handje chips. En dat vind ik al veel![]()
Al die zooi vind ik niet goed voor een opgroeiend lichaam.
Die heb ik hier ook ja. Dat is meestal zijn 2e voeding vd dag, rond 10 uur.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb hier een pak Bambix ontbijtpap, geen toegevoegde suikers alleen wel toegevoegde vitamines. (maar dat is geen pyjamapapje natuurlijk)
Je hoeft eigenlijk pas water bij te geven als je kindje minder flessen gaat drinken. Volgens mij zeiden ze toen bij ons CB bij minder dan 500 cc melk dat je dan water bij kunt geven. Of als het heel erg warm is, maar dat is nu niet meer het geval uiteraard. (Correct me if i'm wrong!)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:34 schreef vencodark het volgende:
Is het trouwens gek dat ik hem nooit water geef? Dat kan zijn eetlust toch verminderen? En hoe weet je nu of hij echt voeding wilt of tevreden zak zijn met wat water?
Ik gebruik(te) het eigenlijk alleen om hapjes in te dikken/ wat meer massa te geven. Met borstvoeding is het net Russische roulette of het dik wordt of niet. (en een fles wordt hier niet zo gewaardeerd door mevrouwquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die heb ik hier ook ja. Dat is meestal zijn 2e voeding vd dag, rond 10 uur.
Maakt wel een bende soms als je het in een bordje doet.
Halleluja!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik geef maar weinig tussendoortjes, met name omdat ik het niet nodig vind. Hij eet genoeg op een dag en ik vind de tijden tussen de maaltijden door niet dermate lang dat hij een tussendoortje zou moeten. Ik ben geen "sok" om jullie woorden te gebruikenmaar ook niet heel los wat dat betreft. Ik vind Fristi en Chocomel etc gewoon niet nodig en als hij groter is zal dat ook niet de standaard worden. Af en toe een biscuitje krijgt hij wel eens, hij heeft ook al eens (al dan niet expres
) een chocolade pepernoot op en hoewel ik 9 van de 10 keer thee of water geef, krijgt hij ook wel eens water met een scheut appelsap erdoor. Ik zie vanwege mijn werk regelmatig te dikke kinderen en het is gewoon zielig. Niet eens alleen ongezond of nalatig van de ouders, maar echt zielig. Pesten of gepest worden, niet mee kunnen met gym, meisjes van 9 die zich doodschamen omdat ze al een bh moeten dragen. En heel vaak ligt de oorzaak daarvan in de dreumes/peuterjaren. Wicky, appelsap, chocomel, fristi, "gezonde" tussendoorkoeken. Dagelijks en met name de suikerrijke dranken de hele dag door. En steeds minder buitenspelen. En als je als kind eenmaal te zwaar bent, dan is het vaak verdomd moeilijk om als puber en volwassene een gezond gewicht te krijgen en te behouden.
/epistel
Mee eens hoor maar toch hoeft het niet zo te zijn. Mijn oudste is wat aan de lichte kant. Is nooit zo van de snoep en koekjes geweest dus als hij er al een keer om vraagt krijgt hij het vaak wel.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik geef maar weinig tussendoortjes, met name omdat ik het niet nodig vind. Hij eet genoeg op een dag en ik vind de tijden tussen de maaltijden door niet dermate lang dat hij een tussendoortje zou moeten. Ik ben geen "sok" om jullie woorden te gebruikenmaar ook niet heel los wat dat betreft. Ik vind Fristi en Chocomel etc gewoon niet nodig en als hij groter is zal dat ook niet de standaard worden. Af en toe een biscuitje krijgt hij wel eens, hij heeft ook al eens (al dan niet expres
) een chocolade pepernoot op en hoewel ik 9 van de 10 keer thee of water geef, krijgt hij ook wel eens water met een scheut appelsap erdoor. Ik zie vanwege mijn werk regelmatig te dikke kinderen en het is gewoon zielig. Niet eens alleen ongezond of nalatig van de ouders, maar echt zielig. Pesten of gepest worden, niet mee kunnen met gym, meisjes van 9 die zich doodschamen omdat ze al een bh moeten dragen. En heel vaak ligt de oorzaak daarvan in de dreumes/peuterjaren. Wicky, appelsap, chocomel, fristi, "gezonde" tussendoorkoeken. Dagelijks en met name de suikerrijke dranken de hele dag door. En steeds minder buitenspelen. En als je als kind eenmaal te zwaar bent, dan is het vaak verdomd moeilijk om als puber en volwassene een gezond gewicht te krijgen en te behouden.
/epistel
Netjes.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Halleluja!
Eens met alles hierboven![]()
Net T. gewogen (die weegschaal moet echt eens terug) en amateuristisch gemeten: 4150 gram bij 55cm! Hij is nu 2 weken en dus 250 gram boven z'n geboortegewicht
Dat. Daarnaast vind ik dat een gezond eetpatroon iets is wat je van huis uit mee krijgt en de rest van je leven profijt van hebt. Als jij leert dat suikerrijke dranken de norm zijn, kom je daar nauwelijks nog van af. We hoeven niet te doen alsof onze kinderen ter plekke dood neervallen als ze eens een glaasje fristi nemen, maar laten we ook niet vergeten dat er heel veel meuk in zit. Ik vind het ook mijn taak als moeder om mijn kinderen daarvoor te behoeden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef Spees_Eend het volgende:
/epistel
Dat deed ik en daar raakt ze van verstopt. Ook van minder of een beetje om de voeding.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:15 schreef Suusz het volgende:
Nette stats GotC en Fr!
Ben benieuwd naar het ha bezoek, fr. Gebruik je Johannes broodpitmeel tegen het spugen?
Samen boodschappen doen en koken/bakken is echt de bom!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:15 schreef Olf het volgende:
Goeie groei Ferrari en Gotc! Echt fijn!
Hier tot nu toe ook nog geen zoetigheden, doe dat niet tot ze er zich bewust van is en dan ook niet al te veel. Maar kijk er wel al naar uit om samen met dochter in zomer op terras te zitten en dat ze dan appelsap uit een flesje met een rietje krijgt! En samen koekjes bakken! En elke zaterdag na het douchen een bakje chips voor de tv.
Maar dat is allemaal nog redelijk ver
Dat vind ik een mooiere naam dan Sac!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat deed ik en daar raakt ze van verstopt. Ook van minder of een beetje om de voeding.
Ritme tja hier nog niet. En aan koekjes ed zijn we nog niet toe. Ean kreeg tot 1 jaar geen snoep, wel een soepstengel oid. En als ze heel slecht had gegeten een pyjamapapje. Nu krijgt ze wel een stukje van een koekje of een snoepje en soms wat chips en als we weg zijn een pakje drinkje en thuis alles vermengd met water. Nu is ze absoluut niet te dik 12,5 kilo bij 2,5
En voor belle
===
Idd. Het is beter dan Kleuter & Sticker.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze passen zowel irl als qua forumnaam goed bij elkaar. Heb ik dat toch goed bedacht.
die vind ik ook wel leuk. vooral sticker is creatief bedacht. Ik ben niet zo creatief getuigen hun namen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Idd. Het is beter dan Kleuter & Sticker.
Maar jouw irl namenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Idd. Het is beter dan Kleuter & Sticker.
Ja! Ik vind ze beide leuk, maar met name de oudste vind ik fantastisch. Maar wil ik dat dat gebeurt, dan zal ik zelf stiekem de aangifte moeten doenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Je wil er gewoon nog een paar jongetjes om maken he?
Het is nooit te laat om alsnog alleenstaande moeder te wordenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja! Ik vind ze beide leuk, maar met name de oudste vind ik fantastisch. Maar wil ik dat dat gebeurt, dan zal ik zelf stiekem de aangifte moeten doen
LE. Altijd bereid om iemand van gouden advies te voorzien.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:33 schreef L-E het volgende:
[..]
Het is nooit te laat om alsnog alleenstaande moeder te worden
Dit dus. Ik ben wel wat strenger en rechtlijniger in de theorie dan in de praktijk hoorquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:18 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat. Daarnaast vind ik dat een gezond eetpatroon iets is wat je van huis uit mee krijgt en de rest van je leven profijt van hebt. Als jij leert dat suikerrijke dranken de norm zijn, kom je daar nauwelijks nog van af. We hoeven niet te doen alsof onze kinderen ter plekke dood neervallen als ze eens een glaasje fristi nemen, maar laten we ook niet vergeten dat er heel veel meuk in zit. Ik vind het ook mijn taak als moeder om mijn kinderen daarvoor te behoeden.
Daarom hebben wij een speelplank!! Vooral voor de rainy days.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef Spees_Eend het volgende:
/epistel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind gezond eten zeker heel belangrijk, ik eet zelf ook liever een stuk komkommer dan een reep chocolade. Maar af en toe iets lekkers neem ik ook en dat gun in mijn oudste ook. Isabel heeft nog niets te willen, dus krijgt droog brood en water![]()
Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het soms best lastig vind dat mijn kindjes juist te weinig wegen. Een beetje spek zou ik namelijk wel fijn vinden.
Had ik laatst ook, auquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
zwanger zijn is niet goed voor je gebit.
Ik bijt weer mijn kies kapotauwa en ik kan pas donderdag terecht. Dan moet Sac maar even mee.
jij ook al spirit toch ook??quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:18 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Had ik laatst ook, au. En ik ben bang dat ik binnenkort weer moet... Tandarts vond het trouwens prima dat J. mee was, dan kon ie vast wennen voor als ie later zelf in de stoel mocht
. En de assistente en J. hebben elkaar prima entertaind
Mooie stats! Heeft Ellie vanmiddag nog last gehad van de prikjes? Echt niet leuk de vaccinatie, ik heb T. nog nooit zó boos zien kijken en zo hard horen huilenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:12 schreef Cwen het volgende:
We zijn weer terug van het cb en OMG wat zielig zijn die prikjes! Ellie krijsen, ML bijna van z'n stokje want naalden en ik maar m'n best doen om de tranen binnenboord te houden en de afspraken-muts niet uit te schelden. Nu zitten we aan het chocoladegebak en Ellie slaapt
. /hormonen
Haar stats waren mooi: 5990 gram bij 60 cm, ze hadden er nits over te klagen zowaar! Op de bv curve zakt ze iets, maar dat vind ik niet zo gek.
Eten is hier nog lang niet aan de orde maar water en kruidenthee lijken me in eerste instantie voldoende, net als rijstwafels e.d. Maar we houden hier erg van koekjes enzo, dus ben benieuwd hoe we dat vorm gaan geven.
Oh, en nog even een: Ellie is er gisteravond in geslaagd uit zichzelf in haar bedje in slaap te vallen! Het hoeft niet, maar ben wel trots dat ze het kan! Vast eenmalig, maar toch
.
Ja! Ik mag morgen. Dan gaat ie m'n afgebroken voorhand weer prachtig knutselenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
jij ook al spirit toch ook??
Gaat lekker zo het duurt vast niet zo lang ik moet alleen een stukje rijden voor de ta. Ik hoop dat ze het wederom kunnen maken en dat hij er niet uit moet.
In je hand?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:02 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja! Ik mag morgen. Dan gaat ie m'n afgebroken voorhand weer prachtig knutselenEn ik had een gaat
die moet over 3 weken
Wij zitten behoorlijk op 1 lijn wat opvoeding betreft. Volgens manlief is hij wat conservatiever en ben ik wat progressiever.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:23 schreef Olf het volgende:
Op welk vlak verschilt jouw opinie over opvoeden het meeste met die van vriend/man? En wat gebeurt er dan?
Wij eten ook pas als alle kinderen op bed liggen. Sowieso is mijn man doordeweeks te laat thuis om samen te eten en in het weekend komt het er ook niet van om met de kinderen tegelijk te eten en 3 kinderen bezig houden terwijl je zelf ook moet eten vind ik nu nog geen optie....quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:49 schreef vencodark het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met warm eten 's avonds?
Ik ben veel geduldiger dan mijn man. Kan mij ook beter inleven in ons zoontje en weet vaak goed wat hij wilt. Mijn man pakt de dingen anders aan maar over de echte belangrijke zaken weten we wel wat we voor ons kind willen. Ik ben wel makkelijker denk ik. Laat hem later zijn eigen keuzes maken, mijn man zou hem eerder dingen verbieden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:23 schreef Olf het volgende:
Weer eens een Daily Olf, live uit de trein;
Op welk vlak verschilt jouw opinie over opvoeden het meeste met die van vriend/man? En wat gebeurt er dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |