Hier kregen we de vaccinatie papieren mee na de eerste controle op het cb. Eerste controle was een huisbezoek na 1,5 week ofzo? En de volgende was door de kinderarts op het cb, meer een algehele controle. En inderdaad met 2 maanden de eerste inenting. T. is hier volgende week weer aan de buurt voor inenting nr2quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:37 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
de inentingspapieren zijn al in huis.
Gaat dat niet over een natuurlijke ks?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zie net dat woensdag om 21:25 bij omroep Max een uitzending komt over de keizersnede en dan zie je die operatie dus ook. Mijn eerste gedachte was: Dat moet ik zien!!! Maar meteen daarna vraag ik me af of ik dat wel wil zien
Kweenie, hoorde het op de tv... Vond het wel heel interessant om nu eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat. Van de andere kant van het gordijntje, zeg maarquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Gaat dat niet over een natuurlijke ks?
Ik heb zelf 2 keizersneden gehad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zie net dat woensdag om 21:25 bij omroep Max een uitzending komt over de keizersnede en dan zie je die operatie dus ook. Mijn eerste gedachte was: Dat moet ik zien!!! Maar meteen daarna vraag ik me af of ik dat wel wil zien
quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:23 schreef Kyara het volgende:
Een keizersnede die wat minder klinisch is zeg maar. Baby wordt meteen bij moeder gelegd ipv direct meegenomen, mag langer blijven liggen, gedemd licht en zo. Volgens mij mag het kindje ook zelf de buik uit komen (ik weet niet precies hoe dat werkt....)
Aaah Ymme, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ik voel me nu ook zoquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb zelf 2 keizersneden gehad.
2de nog erg kort geleden. Aan de ene kant wil ik graag kijken, maar aan de andere kant weet ik het ook niet zeker of het wel goed is.
Ik heb nog erg moeite met het zwanger zijn achter me te laten.
Ik wil het niet afsluiten. Ik mis het! Echt zo vreemd hoe ik me daarover voel.
Denk ook dat dit te maken heeft met het feit dat ik het graag nog één keertje wil en ik zwanger zijn als heel bijzonder en tof ervaren heb (ook heel zwaar dat wel en toch mis ik het enorm). Maar man zou het graag bij 2 laten. Maar ik ben er gewoon nog niet 'klaar' mee.
Echt, heel raar en emotioneel ben ik er onder.
Lijkt mij dus ook! De vpk heeft mooie foto's (geen horrorquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Kweenie, hoorde het op de tv... Vond het wel heel interessant om nu eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat. Van de andere kant van het gordijntje, zeg maar
We hebben nu 2 geweldige zoons.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Aaah Ymme, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ik voel me nu ook zoGelukkig willen we allebei nog een tweede, dus ik heb iets om naar uit te kijken. Het lijkt me heel gek om te weten dat je nooit meer zwanger zult zijn, zeker als die keuze niet van jou uit komt.
Ik heb het beide gehad. De eerste een 'spoed'ks waarna ik naar de uitslaapkamer ging en Zoë met mijn man mee naar mn kamer. En bij Fee kreeg ik dr aan de borst direct nadat ik dicht gemaakt was. Qua operatie liever de spoed maar dat er na was bij Fee wel heerlijkquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:26 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vond het al super dat ons ziekenhuis een pro-bv beleid had waardoor ik niet hoefde te wachten tot ik op mijn eigen kamer terug was, maar Isa al bij me op de recovery kreeg. Maar dat is iets wat ik eigenlijk wel heel graag zou ervaren, baby na de geboorte meteen op de borst. Dat lijkt me echt fantastisch
Jaaaa dat weet iedereen wel hoorquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef ymme het volgende:
[..]
We hebben nu 2 geweldige zoons.
En ik weet dat ik me gelukkig moet prijzen, wat ik ook zeker doe!
Ben enorm gelukkig.... Echt....
Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb het beide gehad. De eerste een 'spoed'ks waarna ik naar de uitslaapkamer ging en Zoë met mijn man mee naar mn kamer. En bij Fee kreeg ik dr aan de borst direct nadat ik dicht gemaakt was. Qua operatie liever de spoed maar dat er na was bij Fee wel heerlijk
Iets minder paniek, gok ikquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks?De volgende wordt ws een geplande ks, maar ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken.
Dat laatste!quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef L-E het volgende:
Natuurlijke ks lijkt me zo fantastisch, als ik het aan durf ga ik wel kijken
LBaby ziek ende spugende?
Spirit, ben jij in te huren als maizenastrooiend medium? Het klinkt tof
Hier vanmorgen de eerste sessie emdr gedaan, duurde drie uur. Ik ben kapot, sta nog steeds versteld van de heftigheid van alles wat ons is overkomen. Maar het komt goed, ik heb veel vertrouwen in de therapeute, dat is fijn.
Ik ben zo verliefd op StickertjeVanmorgen werd hij wakker, geeuwde als een echte vent heel overdreven, keek me duf aan en zei toen: Oebie!
Je word niet direct bij binnenkomst lek geprikt en doorgereden naar de ok.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks?De volgende wordt ws een geplande ks, maar ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken.
Ferrari, ben jij bevallen in het C. zhs? Want volgens mijn vk. nicht voeren ze daar wel natuurlijke bevallingen uit.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet ook niet of ik er aan toe ben om het te zien.
Mijn 2e ks was wel veel prettiger qua beleving. En ik weet nu dat ik nooit een natuurlijke bevalling mee ga maken. Niet dat ik een 3e wil maar zeg nooit nooit.
Werken is voor watjesquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ferrari, ben jij bevallen in het C. zhs? Want volgens mijn vk. nicht voeren ze daar wel natuurlijke bevallingen uit.
rest lees ik straks ff bij, eerst werken
Ja dat klopt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ferrari, ben jij bevallen in het C. zhs? Want volgens mijn vk. nicht voeren ze daar wel natuurlijke bevallingen uit.
rest lees ik straks ff bij, eerst werken
En houdt de blije de snotterige ook een beetje happy?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:50 schreef Kyara het volgende:
Beterschap voor je meisje LB
Hier 1 snotterig en 1 blij meisje.
Werkenquote:
mwah... de zielige maar iets eerder in bed gelegd en samen met de ander nog even blij gegaan. Beetje 1 op 1 tijdquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En houdt de blije de snotterige ook een beetje happy?
Ik heb nu een paar keer zo'n deksel op mijn neus gehad de afgelopen dagen dat ik echt bang ben dat als ik weer aan de slag wil, ik echt 32 uur moet gaan werkenquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Werken
Ik ben echt zo klaar met mijn baanMaar heb echt niks om op te solliciteren nu, dus ik zit nog even vast aan dit (soort) werk...
Bij de spoedks was er ook geen paniek. Dat was bij de geplande ks wel anders. Al was ik zo moe en uitgeput van de weeen dat ik alleen maar wilde slapen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef Spirit82 het volgende:
Oh ik heb helemaal geen paniek meegekregen eigenlijkIk lag al de hele dag op de verloskamer en toen kwam er eindelijk eindelijk eindelijk actie
En de mensen waren superrelaxt eigenlijk
En dat is precies de reden dat ik niet nog een keer natuurlijk wil bevallen. Ik wil niet van vermoeidheid weer de eerste weken volledig kwijt raken en niet kunnen bijtanken en alleen apathissch op apegapen liggen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:26 schreef Tally het volgende:
Ook als je weeen hebt word de geplande ks niet meteen een spoedje. Ik had weeen die elkaar snel opvolgende maar mocht toch tot 8 uur wachten omdat ik maar 1 cm ontsluiting had. Ik heb via de lamp meegekeken maar zakte steeds weg van vermoeidheid.
Ik wilde ook niet natuurlijk bevallen. Dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt toen ik wist dat ik zwanger was. Maar ze wilde met dit keer niet 's nachts opereren. Ik moest toch nog maar 4 uur wachtenquote:Op maandag 28 oktober 2013 15:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat ik niet nog een keer natuurlijk wil bevallen. Ik wil niet van vermoeidheid weer de eerste weken volledig kwijt raken en niet kunnen bijtanken en alleen apathissch op apegapen liggen.
Kyara, pluizebolletjeM had ook zulk haar toen hij kleiner was he?
Ja dat is wel rot als je vliezen breken enzo... Het lijkt me ook maf om de geboortedatum van je kind te mogen "kiezen". Ik weet nog toen ik een blindedarmontsteking had dat ik ook op 23:00 werd opgenomen en tot 08:00 moest wachten tot de arts er was voor ze me pijnstilling of iets tegen de misselijkheid mochten geven. Ik snap dat die mensen ook op hun rust gesteld zijn, maar toch... Ik hoop niet dat ik straks dan een Tally doequote:Op maandag 28 oktober 2013 15:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik wilde ook niet natuurlijk bevallen. Dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt toen ik wist dat ik zwanger was. Maar ze wilde met dit keer niet 's nachts opereren. Ik moest toch nog maar 4 uur wachtentot ik aan de beurt was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
En dan ook bij alle twee de kinderen hequote:Op maandag 28 oktober 2013 16:01 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dat is wel rot als je vliezen breken enzo... Het lijkt me ook maf om de geboortedatum van je kind te mogen "kiezen". Ik weet nog toen ik een blindedarmontsteking had dat ik ook op 23:00 werd opgenomen en tot 08:00 moest wachten tot de arts er was voor ze me pijnstilling of iets tegen de misselijkheid mochten geven. Ik snap dat die mensen ook op hun rust gesteld zijn, maar toch... Ik hoop niet dat ik straks dan een Tally doe![]()
Idd, de ene spoedks is de andere niet. Bij een spoedks denk ik aan wat je als laatste beschrijft (foetale nood was hier de reden), maar er zijn vast meer redenen voor een spoedks. Niet vorderende ontsluiting bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:48 schreef Kyara het volgende:
L-E, fijn dat het goed is gegaan. Hoeveel sessies krijg je of is dat nog niet bepaald?
Oebie
Bij een geplande ks is alles al voorbereid en meld je je dus om een ks te krijgen. Je krijgt dan ook een pre-operatief gesprek en zo. En bij een spoed ks is het dus niet gepland en wat urgenter. De mate van urgentie scheelt natuurlijk ook per situatie. Als er bijvoorbeeld een ks gepland staat maar de weeen beginnen eerder of je vliezen breken eerder, dan is het geplande er natuurlijk ook een beetje af en dan wordt het een spoedks. Maar dat is wat minder paniek als dat de baby er NU uit moet omdat leven van mama en/of kind op het spel staan.
Die had wel wat meer haar hoor. Sowieso een stuk donkerder en hij had een hele lange lol boven op zijn hoofd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:51 schreef Spirit82 het volgende:
Kyara, pluizebolletje M had ook zulk haar toen hij kleiner was he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt voor alle adviezen/tips/luisterende oren etc.
We zien jullie allemaal weer in het dreumestopic![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahaha, dohquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:26 schreef bellelena het volgende:
Ja, goed dat je het zegt! Zometeen meteen even doen!
Yup, 1xquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gotc had T. ook z'n navelstreng om zijn nek?
Twinkle wat een mooie spam![]()
Nin je box mag wel een standje lager nu
Isa ook!! Keurig om 7 uur zonder morren gaan slapenquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:09 schreef LadyBlack het volgende:
Hopelijk jinx ik nou niks, maar E ligt in bed en slaapt!![]()
Zomertijd 21u naar bed is dus echt wintertijd 20u
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |