Wat een volk hè, van een afstand bezien? Zou je ze niet uit pure vreugde allemaal de bek vol schijten?quote:
De VS is tegelijk op papier politiek correct maar van alle westerse landen in de praktijk de meest racistische ...quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In dit geval niet, en dat VOC-mentaliteit ding van Balkenende was natuurlijk een fuck up, en zeker voor een historicus zoals Balkenende is.
VS is wel een stuk politiek correcter over het algemeen als Nederland is. PC is daar ook uitgevonden.
joh!quote:Op zondag 27 oktober 2013 03:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De VS is tegelijk op papier politiek correct maar van alle westerse landen in de praktijk de meest racistische ...
Wat is daar freaky aan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:13 schreef Ryon het volgende:
Over die banner gesproken die nu boven Fok hangt.. redelijk freaky Piet staat daarop. Helpt ook niet echt voor het toch al beroerde image van de Zwarte Piet.
Moet jij maar eens goed lezen wat er allemaal in deze topic wordt besproken. Het is naar mijn mening erg diepzinnig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Petitie tekenen? Ik dacht dat er slechts wat mensen op Facebook op één fucking knopje gedrukt hadden..
Vrouwtje hoeft natuurlijk niet "lastig gevallen" (viel volgens mij wel mee) te worden, maar ze mag best worden aangesproken (en uiteindelijk door de politie worden verwijderd) Wat doet ze daar in hemelsnaam, protesteren tegen de VN i.v.m. de situatie in Papoea-Nieuw-Guinea???? Hoe haal je het in je hoofd!quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:01 schreef Fides het volgende:
Die tokkies die dat Papua-vrouwtje lastig vallenLaag volk.
Precies om deze reden word ik helemaal gek van de hele discussie. Alsof een kind dat jong genoeg is om in sinterklaas te geloven uberhaupt het concept racisme al snapt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat hele sinterklaasfeest en de veronderstelde impact wordt door haar overschat.
De rol van Zwarte Piet staat in geheel totaal niets in relatie tot wat zij opmerkt ivm unity in diversity, en waarom niet?
Het is een fucking kinderfeestje, als je eigen kinderen 12, 13 jaar zijn (of eerder al) doe je er al niet meer aan mee....
Het is een traditie, hier, in Vlaanderen, om zo'n kinderfeestje te houden.
Als je geen kinderen meer hebt, ga je denken over hoe materialistisch het feest eigenlijk niet is, dat er zwarte pedagogie mee gemoeid is en dat lootjes trekken evt. tijdens kerst veel leuker is... Er was al een beweging gaande die het pakjes gebeuren meer tijdens kerst wilde plaats nemen, enkele jaren geleden... die op gegeven moment weer ophield door een revival van sint...
En de intocht kijk je alleen als je kinderen jonger zijn dan pakweg 12...
Ik hoop dat je sarcastisch bent.quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Vrouwtje hoeft natuurlijk niet "lastig gevallen" (viel volgens mij wel mee) te worden, maar ze mag best worden aangesproken (en uiteindelijk door de politie worden verwijderd) Wat doet ze daar in hemelsnaam, protesteren tegen de VN i.v.m. de situatie in Papoea-Nieuw-Guinea???? Hoe haal je het in je hoofd!
Dit is pas sarcasme;quote:
Ik snap je niet. Laat maar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Dit is pas sarcasme;
Eigenlijk vind ik een dergelijke actie ook wel het geschikte moment om te gaan demonstreren voor vrouwenrechten in Saoedi-Arabië, homorechten in Rusland en tegen de onderdrukking van Tibetanen en het stierenvechten in Spanje!
ze brengt dr zaak wel prima onder de aandacht zoquote:Op zondag 27 oktober 2013 09:01 schreef Fides het volgende:
Die tokkies die dat Papua-vrouwtje lastig vallenLaag volk.
Dat vrouwtje heeft meer recht van spreken dan die blanke zeurpieten. De manier waarop de Papoea's aan hun lot zijn overgelaten is een zwarte bladzijde in onze geschiedenis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Vrouwtje hoeft natuurlijk niet "lastig gevallen" (viel volgens mij wel mee) te worden, maar ze mag best worden aangesproken (en uiteindelijk door de politie worden verwijderd) Wat doet ze daar in hemelsnaam, protesteren tegen de VN i.v.m. de situatie in Papoea-Nieuw-Guinea???? Hoe haal je het in je hoofd!
Yup, zeker, maar niet tijdens een actie voor het behoud van Zwarte Piet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat vrouwtje heeft meer recht van spreken dan die blanke zeurpieten. De manier waarop de Papoea's aan hun lot zijn overgelaten is een zwarte bladzijde in onze geschiedenis.
Zij heeft ook recht om te demonstreren. Grondwet enzo.quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Yup, zeker, maar niet tijdens een actie voor het behoud van Zwarte Piet.
Ik mag hopen dat je straks ook aan je kinderen kan uitleggen dat zij hun groentjes moeten opeten, niet met vreemde mensen mee mogen, dat drugs in bepaalde mate slecht is en overal je piemol insteken vele bezoekjes aan de huisarts kan opleveren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:36 schreef silliegirl het volgende:
En wie gaat dat aan de kindertjes uitleggen dan?
Zeker, maar het is gewoon niet kies om een demonstratie die is aangemeld en georganiseerd door anderen en met een ander doel te gebruiken/misbruiken voor je eigen "belangen".quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:05 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zij heeft ook recht om te demonstreren. Grondwet enzo.
En al helemaal bij zoiets als een kinderfeestje. Het schoorsteenverhaal is toereikend genoeg. Dat een stel malloten daar racisme en de slavernij bij gaat slepen zou alleen hún probleem moeten zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:36 schreef silliegirl het volgende:
En wie gaat dat aan de kindertjes uitleggen dan? Zwarte Piet is zwart van de schoorsteen, meer weet (en geloof) je niet als kind. Dat daar nu zo'n big deal van gemaakt wordt is echt onzin.
Ik wist als kind niet van die schoorsteenmythe hoor.quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Precies om deze reden word ik helemaal gek van de hele discussie. Alsof een kind dat jong genoeg is om in sinterklaas te geloven uberhaupt het concept racisme al snapt.
En dan komen er opties voor een groene, blauwe of rode piet? En wie gaat dat aan de kindertjes uitleggen dan? Zwarte Piet is zwart van de schoorsteen, meer weet (en geloof) je niet als kind. Dat daar nu zo'n big deal van gemaakt wordt is echt onzin.
Echt he. We vinden het niet erg de kinderen te foppen met het hele Sinterklaasfeest maar enige aanpassingen aan dat feest is blijkbaar een brug te ver. Raar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:08 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je straks ook aan je kinderen kan uitleggen dat zij hun groentjes moeten opeten, niet met vreemde mensen mee mogen, dat drugs in bepaalde mate slecht is en overal je piemol insteken vele bezoekjes aan de huisarts kan opleveren.
Het lijkt wel alsof iedereen praten met hun kind moeilijk vindt
Waarom zou je, als de noodzaak ontbreekt?quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:21 schreef skrn het volgende:
[..]
Echt he. We vinden het niet erg de kinderen te foppen met het hele Sinterklaasfeest maar enige aanpassingen aan dat feest is blijkbaar een brug te ver. Raar.
Ik schaam me weer eens om Nederlander te zijnquote:Op zondag 27 oktober 2013 11:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://gerritdeheus.wordpress.com/2013/10/26/zwarte-piet/
:/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |