Petitie tekenen? Ik dacht dat er slechts wat mensen op Facebook op één fucking knopje gedrukt hadden..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:15 schreef Antaris het volgende:
Wat ik dan wel schitterend vind. Dat er ruim 1 miljoen mensen een petitie tekenen om iets onbenulligs, en als het kabinet keer op keer faalt dan zeurt er gebeurd er niets.
Laatste twee keer wel op gestemd, maar nee, ik ben geen lid van de VVD. Hoezo?quote:
Moet je daar VVD'er voor zijn...?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:59 schreef arjan1112 het volgende:
omdat je Joram van Klaveren niet mag
Volgens mij zijn er in het hele politieke spectrum wel mensen te vinden die Joram van Klaveren niet mogen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:59 schreef arjan1112 het volgende:
omdat je Joram van Klaveren niet mag
Dat die Congolees die een aanklacht om Kuifje In Afrika in wilde dienen niet aan de bel trok is op zich verrassend.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:51 schreef svann het volgende:
De Belgen konden dus wél zonder probleem hun Sinterklaasfeest en Sint Maarten als cultureel erfgoed laten vastleggen (las ik hier), ondanks de bijbehorende Zwarte Pieten.
Congolezen nemen het blijkbaar wat beter op dan Surinamers.
De gevallen Aartsengelen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb mijn kinderen dit verhaal al verteld om ze het een en ander duidelijk te maken:
[..]
In Iran wonen ze vooral in Khuzestan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 00:27 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg volgens hans jansen zijn er meer neger slaven naar arabie gegaan dan naar america
waarom zijn er dan geen negers in arabie?
zijn ze soms allemaal afgemaakt ? of mochten ze geen kinderen krijgen of wat ?
grotendeels gecastreerd, en deels vermengd met de arabieren. Volgens de info die ik kon vinden. Van de blanke slaven in noord-afrika is ook weinig bewaard gebleven.quote:Op zondag 27 oktober 2013 00:27 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg volgens hans jansen zijn er meer neger slaven naar arabie gegaan dan naar america
waarom zijn er dan geen negers in arabie?
zijn ze soms allemaal afgemaakt ? of mochten ze geen kinderen krijgen of wat ?
Zoals hier ook vrij veel Surinamers en Antilianen wonen, alsook mensen van Indonesische komaf. Niet zo heel raar toch?quote:Op zondag 27 oktober 2013 00:32 schreef arjan1112 het volgende:
Wonen er zoveel Congolezen in Belgie dan?
okee, de kop is van mij, sue mequote:Users Fok! schelden voor niets Ineke Strouken helemaal verrot
Het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE) ontkent te hebben aangedrongen op wijzigingen van Zwarte Piet. In een persbericht zegt de organisatie dat het Sinterklaasfeest juist thuishoort op de Nederlandse erfgoedlijst die het VIE beheert.
"Bij het VIE proeven we de gedachte dat mensen er alles aan willen doen om het Sinterklaasfeest te behouden en het zo een welverdiende plaats te geven op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed in Nederland. Onze steun hebben ze."
Het Nederlands Centrum voor Volkscultuur was heel blij met deze voordracht, maar had de kanttekening dat het SNG niet moest onderschatten dat een voordracht voor de inventaris de discussie over Zwarte Piet mogelijk zou kunnen aanwakkeren."
VIE-directeur Ineke Strouken zegt nooit te hebben aangedrongen op wijzigingen. "We hebben het SNG alleen gevraagd hoe zij met de discussie over Zwarte Piet omgingen," legt ze uit. "Onze inschatting was dat de zaak gevoelig ligt en we wilden toen - een half jaar geleden - voorkomen dat het Sinterklaasfeest in een politieke wervelwind zou belanden. Helaas is dat nu wel gebeurd."
http://nos.nl/artikel/567437-geen-ergfoedeisen-zwarte-piet.html
Het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed, en wat verdient die directeur.quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:13 schreef DarkSkywise het volgende:
Het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed
Tijd voor een rectificerend frontpage-bericht, zou ik zeggen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:13 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
okee, de kop is van mij, sue me![]()
Noch Mark Rutte noch de PVV hebben ook maar iets te maken met hoe particulieren een bepaald feest vieren hoor.quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:39 schreef poemojn het volgende:
Het laat ook zien dat er een soort machtsvacuum is, waar Mark Rutte zou moeten staan. Maar waar nu de pvv gaat staan, zoals bij die petities vanmiddag (omdat niemand anders wilde komen, als ik het goed begrijp).
In Amerika zul je dat sneller zien. "A national conversation about race". Of "Obama gives inspiring speech after shooting of Gabrielle Giffords."quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Noch Mark Rutte noch de PVV hebben ook maar iets te maken met hoe particulieren een bepaald feest vieren hoor.
Het staat ook nergens in onze wetboeken over hoe je dat feest moet vieren.
Verder heeft Mark Rutte de morele portée van een vaatdoek in de ogen van veruit de meerderheid van onze bevolking, denk ik, dus een beroep doen op onze morele opvattingen kan hij niet.
quote:My worry is that such an atmosphere will not enable an honest and open discussion. Black people and those non-Black Dutch who feel that something is wrong must be encouraged to speak up without fear and must be heard on an equal basis. It is the responsibility of the government and all its citizens to make it happen. From my side, I will keep on providing a space for discussion here on Facebook and I do wish for us that we will all come to a solution that will bring people and communities closer instead of dividing them. We must recognize, that what we need is unity in diversity and how we deal with such things will determine not only our common future but most importantly the way our children will grow up, think about and handle such complex social realities.
In dit geval niet, en dat VOC-mentaliteit ding van Balkenende was natuurlijk een fuck up, en zeker voor een historicus zoals Balkenende is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
In Amerika zul je dat sneller zien. "A national conversation about race". Of "Obama gives inspiring speech after shooting of Gabrielle Giffords."
In Nederland krijg je echter gauw zoiets:
[ afbeelding ]
Normen en waarden!
VOC mentaliteit!
...
Toch?
Ja, die mevrouw begrijpt dan niet hoe dit sinterklaasfeest gevierd wordt, dat het een volksfeest is, dat niet gereguleerd door de overheid qua inhoud en hoe het grootste deel van onze bevolking denkt over morele praatjes die evt. door de regering worden verkondigd.... Rutte begrijpt dat ook wel. Als hij praatjes zou verkondigen dat Zwarte Piet niet kan, zou de meerderheid van onze bevolking meteen aangeven dat hij misschien wat beter zijn best zou moeten doen om te voorkomen dat er zoveel werklozen bijkomen iedere maand ipv zwammen over sinterklaasfeest...quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:54 schreef poemojn het volgende:
Leiding geven zou hij toch wel moeten kunnen.
Rita Izsák, ook van die VN werkgroep, schrijft op haar facebook
[..]
Dat hele sinterklaasfeest en de veronderstelde impact wordt door haar overschat.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:14 schreef poemojn het volgende:
Ik denk dat ze dat best aardig begrijpt. Toen ze die blog schreef had ze 250 emails over Zwarte Piet gelezen. Ze komt echt veel beter en meer integer/deskundig over dan die Verene Shepherd.
Rutte hoeft niet te verkondigen dat Zwarte Piet niet kan, maar ipv zich te onttrekken aan een debat door te stellen dat de samenleving verantwoordelijk is voor Zwarte Piet zou hij de ruimte moeten helpen creeeren voor zo'n debat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |