Oh, dan was het een andere user in een ander topicquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Weet ik..
[..]
Heb ik iets over Plovdiv gezegd? Ik ken het niet. Ben er nooit geweest.
Mmm. ik vond Porto juist veel sfeervoller. Lissabon vond ik juist zo'n standaardhoofdstad. Je weet wel, hier en daar wat indrukwekkende gebouwen en avenues en alles netjes in de verf. Mij gewoon iets te clean en inwisselbaar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik ben net terug van een weekje Portugal en ik vond porto een van de minst interessante steden. Lissabon in combinatie met Sintra is een stuk indrukwekkender
Ik vond het achterstallig onderhoud in Lissabon juist opvallend.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:31 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Mmm. ik vond Porto juist veel sfeervoller. Lissabon vond ik juist zo'n standaardhoofdstad. Je weet wel, hier en daar wat indrukwekkende gebouwen en avenues en alles netjes in de verf. Mij gewoon iets te clean en inwisselbaar.
Leuk lijstje. In een aantal ben ik geweest. Opvallend dat je Roubaix noemt. Buiten het geweldige museum in het oude zwembad vond ik niets aantrekkelijk aan deze stad. Lille daarentegen is wel mooi. Leeds vond ik nou ook niet echt top. In Engeland zou ik Bristol aanraden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef komrad het volgende:
San Sebastian, Reykjavik, Roubaix, Frankfurt, krakow, Manchester/Liverpool, Leeds, Cork, edinbrough, bergen, Milaan, Boekarest, Helsinki, bath, Genève
ik ben niet overal geweest, zijn ook plaatsen die me intrigeren. Gedachte was plaatsen met een bijzondere sfeer of waarvan ik dat denk. Over Bristol heb ik trouwens ook veel goede verhalen gehoord!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Leuk lijstje. In een aantal ben ik geweest. Opvallend dat je Roubaix noemt. Buiten het geweldige museum in het oude zwembad vond ik niets aantrekkelijk aan deze stad. Lille daarentegen is wel mooi. Leeds vond ik nou ook niet echt top. In Engeland zou ik Bristol aanraden.
Wut? Milaan? Echt by far de grootste teleurstelling op steden-trips gebied. Je hebt het grote plein en een stukje overdekt winkelstraat. That's it.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef komrad het volgende:
San Sebastian, Reykjavik, Roubaix, Frankfurt, krakow, Manchester/Liverpool, Leeds, Cork, edinbrough, bergen, Milaan, Boekarest, Helsinki, bath, Genève
Welke?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef komrad het volgende:
noorwegenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Welke?
Degene in Noorwegen? Belgie? 1 van de 7 in Duitsland? 1 van de 2 in Nederland?
Hmmm. interessant,dat noteren we voor een volgende trip.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:21 schreef rjce het volgende:
Hamburg (DE)?
45 min vliegen vanaf schiphol, stad met veel historie
Fishmarket op zaterdagochtend is een aanrader!
Lyon is top 3 in mijn favoriete Europese steden, waarschijnlijk Nummer 1. Vanwege het eten, het zwerven (fantastisch park, leuke kleine doorgangetjes, uitzichten door het hoogteverschil). De vibe is goed, veel studenten/weinig toeristen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Bedenk net zelf dat ik ook nog Lyon op een lijstje had staan. De eethoofdstad van Frankrijk.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:23 schreef flyguy het volgende:
Leuk topic! Hoop ideeën voor mensen die eens wat anders willen.
Onderschat? Volgens mij is München juist de hype op het moment. Gedeeltelijk terecht, maar ik zou het zelf niet in de winter doen. Omdat het leven zich naar binnen verplaatst en München vooral leuk is als de biertuinen buiten staan en je de stad kan bekijken zonder je kapot te vriezen. De mensen uit het oosten des lands kunnen ook vanaf Duitsland (Keulen, Düsseldorf, Münster, Bremen) nationale vluchten nemen, dat is veel goedkoper.quote:Op maandag 4 november 2013 12:18 schreef 18konijn het volgende:
München, een zeer onderschatte stad met een prachtige omgeving (Neuschwanstein!). Vanaf Rotterdam met Lufthansa in een uurtje bereikbaar.
Neuschwanstein (Sissi, Disney kastelen) ligt tegen Oostenrijkse grens bij Füssen. Stop ik altijd als we naar Italië op vakantie gaan. Uurtje of 8 rijden, koning Winter is in aantocht, dan moet het daar ook prachtig zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 12:18 schreef 18konijn het volgende:
München, een zeer onderschatte stad met een prachtige omgeving (Neuschwanstein!). Vanaf Rotterdam met Lufthansa in een uurtje bereikbaar.
Die kras ik in mijn achterhoofd. Ik weet dat dit vanaf EHV te vliegen is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:45 schreef tomatenrood het volgende:
Bergamo
[ afbeelding ]
Het sfeervollere broertje van Milaan, en Ryanair vliegt er nog direct naar toe ook
ik had na 1 dag Warschau wel gezienquote:Op dinsdag 5 november 2013 03:32 schreef Drugshond het volgende:
Ik ga binnen 5 weken naar Warschau ben helemaal klaar met mijn planning. Ik probeer in 3 dagen te zien waar iemand 7 dagen voor nodig heeft. Daar zit (alweer) stiekem heel wat veldwerk achter. Voor 40 euro vliegen + hotel voor 110 (not bad). Maar ik heb alle goede (en dat hoeft nog niet eens zo duur te zijn) eettentjes (By review) + WO-II bezienswaardigheden bij elkaar uitgezocht en daar een serieuze routeplanner en mapping op los gelaten (zodat ik nooit in hetzelfde kringetje ga lopen - 3 dagen is heel kort (maar hij zit heel slim in elkaar). De sfeer zal op dat moment flink in kerstsferen hangen (Dat kunnen ze in Polen wel). Maar dit is een stad met twee gezichten (Dresden in het kwadraat).
Krakau == Amsterdam, dan is Warschau == Rotterdam.
----
Sevillia, Praag, Budapest, Berlijn (allemaal goed te doen).
Kroatie graag maar dat is vanuit Eindhoven een no go.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik had na 1 dag Warschau wel geziencentrum is heel klein. Wat heb je allemaal gepland dan?
Mooi, als ik terug ga naar Sevilla komt Cordoba als dagtripje erbij.quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:55 schreef Gruisman het volgende:
Sevilla,Cordoba en Toledo zijn echt geweldig en niet al te duur als ik me kan herinneren. Verder is San Sebastian misschien wel de mooiste stad (kan wel erg duur zijn soms).
Cordoba is wel meer dan een dag waard. Heerlijke stad!quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mooi, als ik terug ga naar Sevilla komt Cordoba als dagtripje erbij.
Mag je wel een dikke portemonnee meenemenquote:
Voor het weekendje is het wel te doen, zeker als je een Zurich Card neemt. Loop je overal gratis naar binnen. Alleen eten en drinken is erg duur.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:41 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Mag je wel een dikke portemonnee meenemen
Belfast is afbraak, dikke lelijke mensen, slecht weer, maar heel vriendelijk en het heeft een enorme (recente) geschiedenis.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:06 schreef Travelbird84 het volgende:
Iemand wel eens in belfast geweest?
Zou graag weten hoe dat is...
Thanks
Zeer aparte ervaring moet ik zeggen, waren er met een vrijgezellenfeest vlak na een bomaanslag in een stadje vlakbij Belfast. Best wel een hip centrum maar als je met de bus een toer doet komt heel de verscheurde geschiedenis van Belfast boven water. In het arme katholieke gedeelte stonden op veel hoeken militairen, muurschilderingen met de katholieke helden/gevangenen van weleer. Indrukwekkend. Uiteraard ook de werf van de Titanic even aangedaan.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:06 schreef Travelbird84 het volgende:
Iemand wel eens in belfast geweest?
Zou graag weten hoe dat is...
Thanks
Okay top, lijkt mij inderdaad vet om met een paar vrienden heen te gaan voor een dag of 3 ofzo..en als Noord-Ieren net zo spontaan en vriendleijk zijn als hun Zuiderburen in bijvoorbeeld Dublin komt het wel goed...quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:57 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zeer aparte ervaring moet ik zeggen, waren er met een vrijgezellenfeest vlak na een bomaanslag in een stadje vlakbij Belfast. Best wel een hip centrum maar als je met de bus een toer doet komt heel de verscheurde geschiedenis van Belfast boven water. In het arme katholieke gedeelte stonden op veel hoeken militairen, muurschilderingen met de katholieke helden/gevangenen van weleer. Indrukwekkend. Uiteraard ook de werf van de Titanic even aangedaan.
Het uitgaansleven is zeer goed en heel anders dan in Nederland. Als er wat gebeurd wordt er keihard ingegrepen. Schrokken ons rot toen er 4 militaire soort ME bussen nodig waren om welgeteld 1 kerel uit een tent te halen. Overall kan ik het zeker aanraden.
Toppie, thanksquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Belfast is afbraak, dikke lelijke mensen, slecht weer, maar heel vriendelijk en het heeft een enorme (recente) geschiedenis.
Ik ga er graag heen, maar zou er nooit willen wonen.
Verwacht iig geen mooie Mediterraanse kustplaats en lees vooral wat van de geschiedenis voor je gaat.
Ik raad het aan.
Zeker doen. 3 keer geweest (2x in de zomer, 1x in november) en prima vermaakt. Een redelijk hotelletje vinden kan lastig zijn want het is of goedkoop en brak of echt 5 sterren surplus. Oekraine kent niet zoveel middenklasse. Maar wellicht is dat na het EK verbeterd.quote:
Nog niet. Vriendin is net terug uit Sofia en gaat morgen al weer door naar Parijs voor werk. Dus ze heeft nog niet kunnen kijken.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:16 schreef komrad het volgende:
Zijn er al voorbeslissingen genomen UIO?
En dit vraagt eigenlijk wel om de dobbelsteen!
ik blijf volhoudenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:56 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nog niet. Vriendin is net terug uit Sofia en gaat morgen al weer door naar Parijs voor werk. Dus ze heeft nog niet kunnen kijken.
En nee, de dobbelsteenavonturen zijn voorbij. Maar misschien om een enkele keuze te maken...
Mag je snel boeken, want vanwege de kerstmarkten raken de hotels snel vol. En ze zullen zeker aan de prijs zijn. En uiteraard het Museum Ludwig bezoeken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:54 schreef Travelbird84 het volgende:
Iemand goede ervaringen met keulen gehad? Is wel goed te doen met de auto, wellicht dat ik deze stad half december aan doe....
Hoor het graag!
Dat is inderdaad een aanrader, maar ik vond het Wallraf mooier.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mag je snel boeken, want vanwege de kerstmarkten raken de hotels snel vol. En ze zullen zeker aan de prijs zijn. En uiteraard het Museum Ludwig bezoeken.
Leuker dan Keulen wat mij betreft.quote:
Goede zaakquote:Op zondag 10 november 2013 23:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Leuker dan Keulen wat mij betreft.
(Zeg maar het Amsterdam/Rotterdam van de oosterburen. En in Düsseldorf drinken ze Alt en in Keulen Kölsch bier, dat is zeg maar de patat / friet van de oosterburen.)
Het ziet er op diverse sites idd fantastisch uit...enig idee hoe het half december is? Kerststemming etc?quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:26 schreef mytec het volgende:
Ik zag Bologna in de openingspost staan zeker een aanrader! Vliegen vanaf Eindhoven met transavia (retour voor 60 euro als je goed kijkt). Het vliegveld in Bologna ligt zowaar in de stad. Bus naar de stad is 6 euro, taxi 15 euro. Als je van eten houdt moet je zeker een keer in Bologna zijn geweest. Mensen zeggen dat het een links bolwerk is, tja dat is ook wel zo, ook veel demonstraties en gypsies. Maar voel me hier nooit onveilig.
Mönchengladbach??????????????quote:Op maandag 11 november 2013 11:12 schreef St3fan het volgende:
[..]
Ja vond het tegenvallen, Keulen is leuker.
Monchengladbach heeft ook een leuk centrum.
Heb er wel in de buurt gezeten. Zat in een klein dorpje naast Nassau. Leuk vanwege de link met ons Koningshuis. Over Koblenz zelf kan ik weinig zeggen.quote:
De stad zelf is leuk voor een dagje, meer niet. Enige wat ik me nog echt weet is een enorm standbeeld bij de Deutsches Eck, waar de Moezel en de Rijn samenkomen.quote:
Toevallig zijn ze nu net begonnen met kerstversiering ophangen ( Dit is mijn eerste jaar hier, dus moet nog even wachten om goed antwoord daarop te kunnen geven.) Zijn heel vaak evenementen ook, zo is er vanaf woensdag tot en met zondag het chocolade festival.)quote:Op maandag 11 november 2013 11:25 schreef Travelbird84 het volgende:
[..]
Het ziet er op diverse sites idd fantastisch uit...enig idee hoe het half december is? Kerststemming etc?
Aan Koblenz zelf mis je niet veel. Is grotendeels helemaal platgebombardeerd in de oorlog. Een overnachting in de jeugdherberg in de vesting Königstein, tegenover het Deutsches Eck, is wel geinig.quote:Op maandag 11 november 2013 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heb er wel in de buurt gezeten. Zat in een klein dorpje naast Nassau. Leuk vanwege de link met ons Koningshuis. Over Koblenz zelf kan ik weinig zeggen.
Ik kan Boppard van harte aanraden. Is eigenlijk geen stad, maar prachtig aan de Rijn gelegen. Wel een beetje een bejaardenoord natuurlijk (want Rijn).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |