abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133141988
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:28 schreef Tim86 het volgende:
Mensen ervaring met Dusseldorf hier?
Ja vond het tegenvallen, Keulen is leuker.
Monchengladbach heeft ook een leuk centrum.
pi_133142319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:26 schreef mytec het volgende:
Ik zag Bologna in de openingspost staan zeker een aanrader! Vliegen vanaf Eindhoven met transavia (retour voor 60 euro als je goed kijkt). Het vliegveld in Bologna ligt zowaar in de stad. Bus naar de stad is 6 euro, taxi 15 euro. Als je van eten houdt moet je zeker een keer in Bologna zijn geweest. Mensen zeggen dat het een links bolwerk is, tja dat is ook wel zo, ook veel demonstraties en gypsies. Maar voel me hier nooit onveilig.
Het ziet er op diverse sites idd fantastisch uit...enig idee hoe het half december is? Kerststemming etc?
  maandag 11 november 2013 @ 12:03:19 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_133143375
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:12 schreef St3fan het volgende:

[..]

Ja vond het tegenvallen, Keulen is leuker.
Monchengladbach heeft ook een leuk centrum.
Mönchengladbach??????????????
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_133143554
iemand ervaring met Koblenz?
  Moderator maandag 11 november 2013 @ 12:43:49 #155
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_133144311
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:10 schreef Travelbird84 het volgende:
Heb er wel in de buurt gezeten. Zat in een klein dorpje naast Nassau. Leuk vanwege de link met ons Koningshuis. Over Koblenz zelf kan ik weinig zeggen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_133146521
quote:
De stad zelf is leuk voor een dagje, meer niet. Enige wat ik me nog echt weet is een enorm standbeeld bij de Deutsches Eck, waar de Moezel en de Rijn samenkomen.

Omgeving is wel de moeite waard, zeker langs beide rivieren liggen leuke plaatsjes.
pi_133156897
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:25 schreef Travelbird84 het volgende:

[..]

Het ziet er op diverse sites idd fantastisch uit...enig idee hoe het half december is? Kerststemming etc?
Toevallig zijn ze nu net begonnen met kerstversiering ophangen ( Dit is mijn eerste jaar hier, dus moet nog even wachten om goed antwoord daarop te kunnen geven.) Zijn heel vaak evenementen ook, zo is er vanaf woensdag tot en met zondag het chocolade festival.)
pi_133157028
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heb er wel in de buurt gezeten. Zat in een klein dorpje naast Nassau. Leuk vanwege de link met ons Koningshuis. Over Koblenz zelf kan ik weinig zeggen.
Aan Koblenz zelf mis je niet veel. Is grotendeels helemaal platgebombardeerd in de oorlog. Een overnachting in de jeugdherberg in de vesting Königstein, tegenover het Deutsches Eck, is wel geinig.

De omgeving is mooier, o.a. rond Nassau inderdaad.
  maandag 11 november 2013 @ 20:30:00 #159
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_133161068
quote:
Ik kan Boppard van harte aanraden. Is eigenlijk geen stad, maar prachtig aan de Rijn gelegen. Wel een beetje een bejaardenoord natuurlijk (want Rijn).

Verder, ik weet niet of München in het rijtje voor de hand liggende oorden valt? Maar ander is het wel een aanrader natuurlijk.
Wat ik zelf een verrassend leuke stad vond was Bolzano in Italië. Voordeel is dat het er Duitstalig is, tenminste mijn Duits is beter dan Italiaans. Het is in de zuidelijke Alpen, dus lekker weer, maar wel in de bergen. En met een beetje flink gas geven in één dag te rijden :P
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 11 november 2013 @ 20:57:22 #160
413919 CescoTomati
You mirin' brah?
pi_133162668
Verona, is niet heel ongebruikelijk maar zeker mooi. Vanaf Milaan ook vrij goed bereikbaar met de trein.

[ Bericht 33% gewijzigd door CescoTomati op 11-11-2013 21:03:23 ]
Everyone has a little bit of Zyzz in them. Every fucking cunt out there, you're a sick cunt if you wanna be, brah. Stop being a fucking sad cunt, alright?
pi_133177627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 03:32 schreef Drugshond het volgende:
Krakau == Amsterdam, dan is Warschau == Rotterdam.
Klopt volledig. Warschau heeft een 'oud' centrum wat opnieuw is gebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Op zich wel aardig dat de Polen dit hebben gedaan en zich ervoor hebben ingezet, maar je ziet toch wel duidelijk dat het niet 'oud' aanvoelt. Absoluut aanrader in Warschau is wel de museum over de opstand in de Tweede Wereldoorlog: http://www.1944.pl/en/
Warschau vond ik niet onaantrekkelijk, maar Krakow en Gdansk vond ik in Polen wel mooiere steden. Komt natuurlijk ook omdat die steden wel ongeschonden de oorlog doorkwamen.

Van de minder bekende steden waar ik ben geweest raad ik dus aan:
- Krakow
- Gdansk/Sopot
- Pula
- Le Mans (kom daar vaak en heb daar veel familie wonen, maar de stad heeft een grote Romeinse stadswal)
- Bilbao
- Carcassonne (niet echt een grote stad natuurlijk, maar zeer interessant)
- Brugge
- Biarritz
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:38:32 #162
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133178522
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:04 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Klopt volledig. Warschau heeft een 'oud' centrum wat opnieuw is gebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Op zich wel aardig dat de Polen dit hebben gedaan en zich ervoor hebben ingezet, maar je ziet toch wel duidelijk dat het niet 'oud' aanvoelt. Absoluut aanrader in Warschau is wel de museum over de opstand in de Tweede Wereldoorlog: http://www.1944.pl/en/
Warschau vond ik niet onaantrekkelijk, maar Krakow en Gdansk vond ik in Polen wel mooiere steden. Komt natuurlijk ook omdat die steden wel ongeschonden de oorlog doorkwamen.
Gdansk is de oorlog verre van ongeschonden doorgekomen, het centrum van Gdansk is wat dat betreft net zo 'oud' als dat van Warschau.. Zie bijvoorbeeld: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1486666

Ik vind de reconstructie mooi gedaan en vond Gdansk ook een mooie stad, overigens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:04:51 #163
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133179206
Alleen Krakow en Torún zijn volgens mij origineel, verder zijn alle grote Poolse stadscentra gerestaureerd. Daar zijn de Polen dan wel erg goed in, dus het ziet er allemaal prachtig uit. Zeker ook Gdansk en Wrocław.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemans24 op 12-11-2013 13:40:27 ]
pi_133181646
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen Krakow en Turin zijn volgens mij origineel, verder zijn alle grote Poolse stadscentra gerestaureerd. Daar zijn de Polen dan wel erg goed in, dus het ziet er allemaal prachtig uit. Zeker ook Gdansk en Wrocław.
Bij Wroclaw schijnt het interessante te zijn, dat ze niet de situatie van vlak voor de oorlog hebben nagebouwd (met een Pruisische architectuurstijl) maar een nog eerdere situatie die meer Oostenrijks-Hongaars aandoet.
pi_133185503
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen Krakow en Torún zijn volgens mij origineel, verder zijn alle grote Poolse stadscentra gerestaureerd. Daar zijn de Polen dan wel erg goed in, dus het ziet er allemaal prachtig uit. Zeker ook Gdansk en Wrocław.

Kennelijk was ik niet goed op de hoogte van de situatie en de geschiedenis van Gdansk, weer wat geleerd. Al met al vond ik dat het oude centrum van Gdansk indrukwekkender en 'ouder' aanvoelt dan het oude centrum van Warschau. Maar het oude centrum van Warschau heeft ook wel wat, ik zeg niet dat het lelijk is. Wel vind ik zowel Warschau en omgeving (bossen en heuvellandschap) als Gdansk en omgeving (ook bosrijk en mooie kust met de aangrenzende plaatsen Sopot en Gdynia) leuker dan de omgeving van Warschau.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:45:58 #166
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133185715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:39 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Wel vind ik zowel Warschau en omgeving (bossen en heuvellandschap) als Gdansk en omgeving (ook bosrijk en mooie kust met de aangrenzende plaatsen Sopot en Gdynia) leuker dan de omgeving van Warschau.
Bedoel je Wroclaw?
pi_133185734
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:39 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Kennelijk was ik niet goed op de hoogte van de situatie en de geschiedenis van Gdansk, weer wat geleerd. Al met al vond ik dat het oude centrum van Gdansk indrukwekkender en 'ouder' aanvoelt dan het oude centrum van Warschau. Maar het oude centrum van Warschau heeft ook wel wat, ik zeg niet dat het lelijk is. Wel vind ik zowel Krakau en omgeving (bossen en heuvellandschap) als Gdansk en omgeving (ook bosrijk en mooie kust met de aangrenzende plaatsen Sopot en Gdynia) leuker dan de omgeving van Warschau.
Aangepast
pi_133185780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bedoel je Wroclaw?
Nee Krakau
  woensdag 13 november 2013 @ 07:09:02 #169
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_133208057
Sarajevo is tof, maar in dit seizoen zou ik voor Shkoder gaan, betere temperaturen. :D

Trein tot Munchen, dan trein tot Dobova, trein naar Belgrado en daar overstappen voor Bar (Crna Gora/Montenegro).

http://reiseauskunft.bahn(...)322262&rt=1&OK#focus

In Bar neem je de bus tot Ulcinj, daar overstappen op de bus of furgon tot Shkoder, laatste furgon rijdt om 12:30, dus neem de nachttrein van Belgrado tot Bar, opdat je 's ochtends uitgeslapen arriveert in Bar en makkelijk de bus van 12:30 haalt.

Via Italie en dan met de boot kan ook, maar Italie is peperduur. Vliegen kan ook nog, maar is erg saai. Vooral de treinreis van Belgrado tot Bar is spectaculair en een van de mooiste treinreizen van Europa.

http://seat61.com/interna(...)m#Amsterdam-Belgrade

Goede reisinformatie.

Verblijf: http://nl.camping.info/albani%C3%AB/campings

Naast het Albanees wordt ook veel Italiaans gesproken en de keuken van Albanie is zeer goed. c_/ En betaalbaar. Een pizza kost 3 euro met espresso-koffie erbij omgerekend, maar beter eet je geen pizza's daar, maar probeer je de echte Albanese keuken. _O_

In Montenegro beter niet tegen de Serven en Montenegrijnen zeggen dat je richting Albanie gaat, ze haten Albanie daar (en gezien de oorlog tegen Servie kan ik me hier ook wel iets bij voorstellen). Albanie is politiek gezien totaal niet mijn land, maar het is wel erg mooi en de mensen zijn erg gastvrij. Het is een seculier land verder, de Islam is slechts theoretisch van aard daar.

[ Bericht 6% gewijzigd door UIO_AMS op 14-11-2013 10:39:43 (resize foto's) ]
pi_133240526
hoorde dat luik een erg leuke stad is, ben er zelf alleen door heen gereden en toen vond ik het qua uiterlijk een vreselijke stad, maar qua uitgaan, mensen en leven moet het (wat ik gehoord heb) juist daarom een aanrader zijn.
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 12:17:15 #171
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_133939270
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
<knip>
Vooral de treinreis van Belgrado tot Bar is spectaculair en een van de mooiste treinreizen van Europa.
<knip>
Dan vlieg ik wel naar Belgrado eerst. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_134268887
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:25 schreef Travelbird84 het volgende:

[..]

Om er op terug te komen werkelijk overal hangt kerstverlichting, grote kerstboom. De toren is voorzien van lampjes!
pi_134271201
Kiev, L'viv, St. Petersburg (kan 72 uur visumvrij met de boot vanuit Helsinki (kutstad) of Tallinn), Sighisoara, Veliko Tarnovo (meest positief verrassende stad waar ik tot nu toe ben geweest), Cluj, Brasov, Sibiu.
  maandag 16 december 2013 @ 00:16:49 #174
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_134315414
Oost Europa dus... 9 steden op rij :D
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:07:22 #175
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134368967
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:20 schreef J.B. het volgende:
Kiev, L'viv, St. Petersburg (kan 72 uur visumvrij met de boot vanuit Helsinki (kutstad) of Tallinn), Sighisoara, Veliko Tarnovo (meest positief verrassende stad waar ik tot nu toe ben geweest), Cluj, Brasov, Sibiu.
_O_

Waarom komen zoveel FOK!kers in mijn stadje zonder dat ik ze ontmoet? :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')