Het ziet er op diverse sites idd fantastisch uit...enig idee hoe het half december is? Kerststemming etc?quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:26 schreef mytec het volgende:
Ik zag Bologna in de openingspost staan zeker een aanrader! Vliegen vanaf Eindhoven met transavia (retour voor 60 euro als je goed kijkt). Het vliegveld in Bologna ligt zowaar in de stad. Bus naar de stad is 6 euro, taxi 15 euro. Als je van eten houdt moet je zeker een keer in Bologna zijn geweest. Mensen zeggen dat het een links bolwerk is, tja dat is ook wel zo, ook veel demonstraties en gypsies. Maar voel me hier nooit onveilig.
Mönchengladbach??????????????quote:Op maandag 11 november 2013 11:12 schreef St3fan het volgende:
[..]
Ja vond het tegenvallen, Keulen is leuker.
Monchengladbach heeft ook een leuk centrum.
Heb er wel in de buurt gezeten. Zat in een klein dorpje naast Nassau. Leuk vanwege de link met ons Koningshuis. Over Koblenz zelf kan ik weinig zeggen.quote:
De stad zelf is leuk voor een dagje, meer niet. Enige wat ik me nog echt weet is een enorm standbeeld bij de Deutsches Eck, waar de Moezel en de Rijn samenkomen.quote:
Toevallig zijn ze nu net begonnen met kerstversiering ophangen ( Dit is mijn eerste jaar hier, dus moet nog even wachten om goed antwoord daarop te kunnen geven.) Zijn heel vaak evenementen ook, zo is er vanaf woensdag tot en met zondag het chocolade festival.)quote:Op maandag 11 november 2013 11:25 schreef Travelbird84 het volgende:
[..]
Het ziet er op diverse sites idd fantastisch uit...enig idee hoe het half december is? Kerststemming etc?
Aan Koblenz zelf mis je niet veel. Is grotendeels helemaal platgebombardeerd in de oorlog. Een overnachting in de jeugdherberg in de vesting Königstein, tegenover het Deutsches Eck, is wel geinig.quote:Op maandag 11 november 2013 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heb er wel in de buurt gezeten. Zat in een klein dorpje naast Nassau. Leuk vanwege de link met ons Koningshuis. Over Koblenz zelf kan ik weinig zeggen.
Ik kan Boppard van harte aanraden. Is eigenlijk geen stad, maar prachtig aan de Rijn gelegen. Wel een beetje een bejaardenoord natuurlijk (want Rijn).quote:
Klopt volledig. Warschau heeft een 'oud' centrum wat opnieuw is gebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Op zich wel aardig dat de Polen dit hebben gedaan en zich ervoor hebben ingezet, maar je ziet toch wel duidelijk dat het niet 'oud' aanvoelt. Absoluut aanrader in Warschau is wel de museum over de opstand in de Tweede Wereldoorlog: http://www.1944.pl/en/quote:Op dinsdag 5 november 2013 03:32 schreef Drugshond het volgende:
Krakau == Amsterdam, dan is Warschau == Rotterdam.
Gdansk is de oorlog verre van ongeschonden doorgekomen, het centrum van Gdansk is wat dat betreft net zo 'oud' als dat van Warschau.. Zie bijvoorbeeld: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1486666quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Klopt volledig. Warschau heeft een 'oud' centrum wat opnieuw is gebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Op zich wel aardig dat de Polen dit hebben gedaan en zich ervoor hebben ingezet, maar je ziet toch wel duidelijk dat het niet 'oud' aanvoelt. Absoluut aanrader in Warschau is wel de museum over de opstand in de Tweede Wereldoorlog: http://www.1944.pl/en/
Warschau vond ik niet onaantrekkelijk, maar Krakow en Gdansk vond ik in Polen wel mooiere steden. Komt natuurlijk ook omdat die steden wel ongeschonden de oorlog doorkwamen.
Bij Wroclaw schijnt het interessante te zijn, dat ze niet de situatie van vlak voor de oorlog hebben nagebouwd (met een Pruisische architectuurstijl) maar een nog eerdere situatie die meer Oostenrijks-Hongaars aandoet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen Krakow en Turin zijn volgens mij origineel, verder zijn alle grote Poolse stadscentra gerestaureerd. Daar zijn de Polen dan wel erg goed in, dus het ziet er allemaal prachtig uit. Zeker ook Gdansk en Wrocław.
Kennelijk was ik niet goed op de hoogte van de situatie en de geschiedenis van Gdansk, weer wat geleerd. Al met al vond ik dat het oude centrum van Gdansk indrukwekkender en 'ouder' aanvoelt dan het oude centrum van Warschau. Maar het oude centrum van Warschau heeft ook wel wat, ik zeg niet dat het lelijk is. Wel vind ik zowel Warschau en omgeving (bossen en heuvellandschap) als Gdansk en omgeving (ook bosrijk en mooie kust met de aangrenzende plaatsen Sopot en Gdynia) leuker dan de omgeving van Warschau.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen Krakow en Torún zijn volgens mij origineel, verder zijn alle grote Poolse stadscentra gerestaureerd. Daar zijn de Polen dan wel erg goed in, dus het ziet er allemaal prachtig uit. Zeker ook Gdansk en Wrocław.
Bedoel je Wroclaw?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:39 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Wel vind ik zowel Warschau en omgeving (bossen en heuvellandschap) als Gdansk en omgeving (ook bosrijk en mooie kust met de aangrenzende plaatsen Sopot en Gdynia) leuker dan de omgeving van Warschau.
Aangepastquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:39 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Kennelijk was ik niet goed op de hoogte van de situatie en de geschiedenis van Gdansk, weer wat geleerd. Al met al vond ik dat het oude centrum van Gdansk indrukwekkender en 'ouder' aanvoelt dan het oude centrum van Warschau. Maar het oude centrum van Warschau heeft ook wel wat, ik zeg niet dat het lelijk is. Wel vind ik zowel Krakau en omgeving (bossen en heuvellandschap) als Gdansk en omgeving (ook bosrijk en mooie kust met de aangrenzende plaatsen Sopot en Gdynia) leuker dan de omgeving van Warschau.
Nee Krakauquote:
Dan vlieg ik wel naar Belgrado eerst.quote:Op woensdag 13 november 2013 07:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
<knip>
Vooral de treinreis van Belgrado tot Bar is spectaculair en een van de mooiste treinreizen van Europa.
<knip>
Om er op terug te komen werkelijk overal hangt kerstverlichting, grote kerstboom. De toren is voorzien van lampjes!quote:Op maandag 11 november 2013 11:25 schreef Travelbird84 het volgende:
[..]
Het ziet er op diverse sites idd fantastisch uit...enig idee hoe het half december is? Kerststemming etc?
quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:20 schreef J.B. het volgende:
Kiev, L'viv, St. Petersburg (kan 72 uur visumvrij met de boot vanuit Helsinki (kutstad) of Tallinn), Sighisoara, Veliko Tarnovo (meest positief verrassende stad waar ik tot nu toe ben geweest), Cluj, Brasov, Sibiu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |