Ja tuurlijk, de halve zeker.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Berlijn: 2 uur 15 minuten 23 seconden.
Publiek zit zat moois hoor, geen idee alleen of de afterparty's van P&W net zo hardcore zijn als die van KvdB.quote:
Denk wel dat Joentje een rondje zal doen ja...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:57 schreef tralalala het volgende:
[..]
Publiek zit zat moois hoor, geen idee alleen of de afterparty's van P&W net zo hardcore zijn als die van KvdB.
quote:Wijlen huisarts Nico Tromp zou tegen zijn co-assistent gezegd hebben dat hij "ook weleens een zak over iemands hoofd had gedaan".
Dat staat te lezen in het verslag van de co-assistent van het Amsterdam Medisch Centrum (AMC), waarover de Volkskrant beschikt.
De co-assistent doet een boekje open over hoe Tromp over euthanasie zou hebben gedacht. Hij zou gezegd hebben dat het "veel administratie kost" en dat het "ook allemaal lang duurt". Bij het zien van de geschrokken reactie van zijn co-assistent op het verhaal van de zak over het hoofd van een patiënt zou Tromp gereageerd hebben dat "de CO2 dood een hele zachte dood is". Voor "dit soort gevallen" had hij ook helium in de praktijk.
De co-assistent schrijft: "Hij zei: en dit ga je natuurlijk niet op de opleiding vertellen, want dan hang ik, dat snap je wel."
Eerder vandaag noemde Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) de huisarts tijdens het uitoefenen van zijn beroep een "acuut gevaar voor de patiëntveiligheid".
quote:"Hij zei: en dit ga je natuurlijk niet op de opleiding vertellen, want dan hang ik, dat snap je wel."
DIe Hanna Verboom toch.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:42 schreef marcodej het volgende:
http://www.scribd.com/doc/179047884/Brief-co-assistent
Joden die de holocaust*-kaart spelen, altijd vermakelijk.quote:Michiel van Eyck
Galeriehouder debatteert over verkoop Mein Kampf
Herman Loonstein
Voorzitter Federatief Joods Nederland debatteert over verkoop Mein Kampf
Esther Lieben
Brandweercommandant bespreekt de schade van het heftige herfstweer vandaag
Eva Ludemann
Journalist reed virtueel mee met protest autorit van vrouwen in Saoedi-Arabië
Kjeld Nuis
Schaatser bespreekt succes tijdens afgelopen NK in Heerenveen
SPOILER: *Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
Jeetje.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:42 schreef marcodej het volgende:
http://www.scribd.com/doc/179047884/Brief-co-assistent
Wat viel er te lachen dan?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:05 schreef marcodej het volgende:
Het was lachen, gieren, brullen vandaag in het OV.
Is natuurlijk hip om wat bomen om parkeerplaats te planten.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:07 schreef tralalala het volgende:
Bomen zijn echt automagnetenBijna elke omgevallen boom klapt precies op een auto.
Heb je tenminste nog lol gehad.quote:
Business as usual bij Ryanair.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:07 schreef -0- het volgende:
Op Eelde is er flink gekotst in een vlucht van Ryanair die 2 keer een doorstart moest maken schijnt.
Er zit een knopje op je afstandbediening.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:08 schreef TUFKAL het volgende:
Over het weer praten en een schaatserik trek P&W echt niet meer.
Eey nog even snel over Pownews, het was wel zeker de Cuba vlag, hoe ze bij Papua kwamen is mij onbekend.quote:
jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:09 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er zit een knopje op je afstandbediening.
Gewoon doorfietsen terwijl iedereen loopt te schreeuwen.quote:
Toen ik op een perron met 300 man stond te wachten op een vertraagde trein en er kwam een overvol treintje aanboemelen van drie (!) coupe's groot, stond ik te schuddebuiken van het lachen.quote:
Ben je wel buiten geweest vandaag? Die wind gaf echt gruwelijk veel herrie.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:10 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gewoon doorfietsen terwijl iedereen loopt te schreeuwen.Zeker oortjes in.
toen je heb je jezelf van het lachen voor de trein gegooid?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Toen ik op een perron met 300 man stond te wachten op een vertraagde trein en er kwam een overvol treintje aanboemelen van drie (!) coupe's groot, stond ik te schuddebuiken van het lachen.
Nee, ik moest nog werken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
toen je heb je jezelf van het lachen voor de trein gegooid?
Staat geheel los van C2000. Ligt eraan dat de hele meldkamer dan in gesprek is en dat je letterlijk in de wachtrij staat met je brandende huis.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:10 schreef waxmask het volgende:
Zeg dan eerlijk dat dat C2000 systeem nog steeds ruk is en niet bedoeld voor echte rampen.
Het zal gemengde gevoelens hebben opgewekt bij de anderen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Toen ik op een perron met 300 man stond te wachten op een vertraagde trein en er kwam een overvol treintje aanboemelen van drie (!) coupe's groot, stond ik te schuddebuiken van het lachen.
Klinkt als een topdag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Goed voor je nekspieren.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:14 schreef alors het volgende:
Filmpjes die een kwartslag gedraaid zijn
Ga weg man. Vrouwen zijn handig als je zelf gezopen hebt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:14 schreef waxmask het volgende:
Ik ben ook wel voor een ban voor rijdende vrouwen en bejaarden...
Tenzij die vrouwen ook zuipen... oh wachtquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ga weg man. Vrouwen zijn handig als je zelf gezopen hebt.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
"Koos we zien hier een vrouw rijden in traditionele hoofddoek. Mag dat?"
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:14 schreef Karina het volgende:
Beetje zoals je ouders: waarom mag ik dat niet? OMDAT IK HET ZEG!
Dan zijn ze vaak ook handigquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Tenzij die vrouwen ook zuipen... oh wacht
Voorwaardelijkquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:17 schreef DrDentz het volgende:
Waarom heeft ze die zweepslagen niet gekregen? Slap beleid.
Aparte sportquote:
Ja emigreren is gratis. Handig als je geen geld hebt ook.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hey wat dacht je van
WEG UIT SAOEDI-ARABIE![]()
Een auto hebben en rijden is daar gratis? Goed om te weten!quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:19 schreef alors het volgende:
[..]
Ja emigreren is gratis. Handig als je geen geld hebt ook.
Vrouwenknikkeren werd het onlangs op de speld nog genoemd geloof ik.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Aparte sport
Jeux des boules rip-off
Echt?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrouwenknikkeren werd het onlangs op de speld nog genoemd geloof ik.
Dubbele bodem.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:23 schreef waxmask het volgende:
[..]
Of het moet een zoek plaatje zijn...
Ze kan een auto betalenquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:19 schreef alors het volgende:
[..]
Ja emigreren is gratis. Handig als je geen geld hebt ook.
en een tablet met internet abbo.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ze kan een auto betalen
Als ze hem inruilt voor een 4WD kan ze zo via de woestijn de grens over...quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ze kan een auto betalen
Alleen is er ellende in elk buurlandquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:25 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als ze hem inruilt voor een 4WD kan ze zo via de woestijn de grens over...
Ik denk eerder dat alles op de naam van haar man staat. Vrouwen daar kunnen nauwelijks werken omdat ze dus geen beschikking over vervoer hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ze kan een auto betalen
Inderdaad. Zumquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:26 schreef tralalala het volgende:
Oh god, het schaatsseizoen is weer begonnen.
Wat moeten ze dan de hele dag doenquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:26 schreef alors het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat alles op de naam van haar man staat. Vrouwen daar kunnen nauwelijks werken omdat ze dus geen beschikking over vervoer hebben.
Geer en Goor: Rookworst voor de avonden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:27 schreef marcodej het volgende:
Paul wil 'de 1500' uitspreken alsof hij elk weekend met een bordje boerenkoolstamppot naar het schaatsen zit te kijken, maar het lukt niet echt.
Al die gebaarde kinderen verzorgen en het huishouden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan de hele dag doen
Ik vind er ook nooit iets aan. P&W weten ook niks van sportquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:29 schreef Kenju het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een schaatser uitnodigen? Maar goed, we werken ons maar effe door wat tergende vragen...
Niet zo plat alors.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:30 schreef alors het volgende:
Hij mag mij ook wel alle hoeken laten zien.
Hij mag geen scheve schaats rijden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:30 schreef alors het volgende:
Hij mag mij ook wel alle hoeken laten zien.
Is omdat ie een puntige elleboog heeft. Razende afknapper natuurlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:31 schreef Karina het volgende:
Alleen dat jasje kan echt niet... met die elleboogstukken.
Nou ja als hij er goed uitzit in dat strakke schaatspakje... dan zie ik die ellebogen over het hoofd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is omdat ie een puntige elleboog heeft. Razende afknapper natuurlijk.
Wederom eens.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:31 schreef Karina het volgende:
Die dingen had hij er uit moeten schoppen, alsof hij niet gespierd genoeg isquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:31 schreef Karina het volgende:
Wat zou hij daarmee mogen doen?quote:
Jahaa! Daarom vraag ik het ookquote:
Dat is dat ze gaan kijken of die goed genoeg is om aan een wedstrijd mee te doenquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:35 schreef Kenju het volgende:
Nominatie, kwalificatie, lastige termen...... ??????
Ik gaf het ook op na 2 pagina's, nog moeilijker doorheen te komen dan de bijbelquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:39 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Mien kampfwat een kutboek, ik kon er niet door komen
Hij lijkt wel wat op een van die vrouwen van vorige week, met die verminkte kop. Plastische chirurgie maakt meer kapot dan je lief isquote:
Is dat de Friese vertaling?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:39 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Mien kampfwat een kutboek, ik kon er niet door komen
Ik vond het wel lekker weglezen tijdens mijn strand vakantie...quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:39 schreef marcodej het volgende:
Als je door Mein Kampf heen kan komen, ben je een knappe jongen.
Ik denk dat dat het volk dat op het Malieveld stond niet zal lukken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:40 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik vond het wel lekker weglezen tijdens mijn strand vakantie...
Johan Bos.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Aangifte doen tegen wikipedia![]()
Wat een droeftoeter
Groot boek en hard slaanquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mensen hebben mensen vermoord met een boek
quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Haha... Ik moest hardop lachen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hij heeft wel die stem ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:43 schreef alors het volgende:
Hij zou zo een typetje van Patrick Stoof kunnen zijn. Die man die momenteel de Telfort reclame's doet.
Alleen de humor ontbreekt nog.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:43 schreef alors het volgende:
Hij zou zo een typetje van Patrick Stoof kunnen zijn. Die man die momenteel de Telfort reclame's doet.
Je bent gewoon een ramptoerist.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:46 schreef marcodej het volgende:
Ik ben er ook in begonnen, puur uit interesse.
Mensen die zich laten leiden door Mein Kampf zullen sowieso niet de meest snuggere zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:45 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Kan me niet voorstellen dat iemand antisemiet wordt door het lezen van mein kampf, als je er uberhaupt al doorkomt
Het is dus taaie kost, de gemiddelde stormfrontbezoeker gaat dat echt niet lezenquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef Hierro het volgende:
[..]
Mensen die zich laten leiden door Mein Kampf zullen sowieso niet de meest snuggere zijn.
Dat, en ze zullen veel eerder naar stromfront en aanverwanten gaan dan Meim Kampf lezen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef Hierro het volgende:
[..]
Mensen die zich laten leiden door Mein Kampf zullen sowieso niet de meest snuggere zijn.
Jij houdt van dance. Zo hebben we allemaal wat.quote:
Vandaar al die Duitse uitvindingen..quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef Hierro het volgende:
[..]
Die kunnen over het algemeen niet eens lezen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is dus taaie kost, de gemiddelde stormfrontbezoeker gaat dat echt niet lezen
Want zo is de wet!quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:48 schreef waxmask het volgende:
Als hij 2000 jaar had geleefd had hij op de bres gesprongen om Jezus te naaien.
Je weet niet wat je mist pik!quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jij houdt van dance. Zo hebben we allemaal wat.
Nee, de kerk dan. Een gedateerd sprookjesboek. Mensen van in de 60 die die Bijbel nog niet uit hebben gelezen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef Hierro het volgende:
[..]
Dat is een bijzondere kwaliteit van veel joodse gasten aan tafel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:49 schreef UncleDolan het volgende:
Dit optreden van deze Joodse man, maakt mij meer antisemitisch dan Mein Kamp.
Ik geniet nu even hier van:quote:
Volgens mij ook niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Het gros van mein kampf gaat toch ook helemaal niet over joden?
Dit is natuurlijk onzin. Das Kapital predikt geen haat, Mein Kampf wel. Dat is ook de reden dat Mein Kamp verboden is en Das Kapital niet. Sterker nog, Das Kapital is een van de voornaamste artefacten om het marxisme wat een van de voornaamste sociale theorieën is, te verklaren.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef waxmask het volgende:
Keppel ziet gewoon niet in dat het een historisch document is dat in het verhaal van de 2e wereldoorlog thuis hoort. Net als Das Kapital het communisme verklaart.
Welke van de 2 ?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:51 schreef alors het volgende:
Haha dit is gewoon humor, die vent zet zichzelf echt voor schut.
Dan nog als je het echt wil lezen download je ff het e-bookquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:52 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Slaat ook nergens op dat zoiets verboden is
Ja dank jequote:Op maandag 28 oktober 2013 23:52 schreef Wopper1 het volgende:
http://downloadmeinkampf.com/
Succes met het lezen van de 886 pagina's.
woah hij heeft imo wel gewoon gelijkquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:53 schreef ddx het volgende:
[..]
en die andere had wel iets zinnigs te zeggen ?
Jodendom he.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het ergste vind ik nog wel dat die joodse man het boek niet heeft gelezen heeft en dan nog het lef heeft om te komen bij P&W![]()
Is al de derde keer dat ik het zeg maar serieus dat is toch te dom voor woorden
Ja dat soort dingen , maar ja je kent het pro Israel gevoel van de NL overheid ...quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het ergste vind ik nog wel dat die joodse man het boek niet heeft gelezen heeft en dan nog het lef heeft om te komen bij P&W![]()
Is al de derde keer dat ik het zeg maar serieus dat is toch te dom voor woorden
Thanks. Ben er al doorheen, maar vond het niet veel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:52 schreef Wopper1 het volgende:
http://downloadmeinkampf.com/
Succes met het lezen van de 886 pagina's.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Thanks. Ben er al doorheen, maar vond het niet veel.
Ja je mag sowieso niks slechts zeggen over Joden/Jodendom zonder dat je gelijk antisemiet bent en mensen gaan gooien met WOII argumentenquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen , maar ja je kent het pro Israel gevoel van de NL overheid ...
Daar moeten we dus juist van af... Het kost ons (belastingbetalers) alleen maar geld ..quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen , maar ja je kent het pro Israel gevoel van de NL overheid ...
Geen idee en dat boeit verder ook niet hierquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zeg hoe ver had hitler het eigenlijk al geschopt toen Mein Kampf uit kwam?
Ja maar welke politicus zal zijn vingers daar aan branden. De journalisten zullen er op af vliegen en reken maar dat het een mediahype wordt..quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:00 schreef luxerobots het volgende:
Gewoon vrijgeven dat boek, het is al gemakkelijk te vinden op internet. Het is een boek dat echt niet gelezen zal worden door de gemiddelde tokkie. Daarnaast laat het juist een tijdsbeeld zien, een groot deel gaat over zijn eigen leven, de Eerste Wereldoorlog en het Verdrag van Versailles. Juist nuttig daar iets meer over te weten i.p.v. te roepen hoe slecht het wel niet is.
Het komt tot bij de VN.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja maar welke politicus zal zijn vingers daar aan branden. De journalisten zullen er op af vliegen en reken maar dat het een mediahype wordt..
Rutte heeft gezegd dat het vrijgegeven mocht worden. Dit was in de periode dat Bos en Balkenende een tweestrijd voerden en Rutte onzichtbaar was. Hij heeft er toen geen zetels mee gewonnen en zelfs Wilders viel over hem heen, over populisme gesproken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja maar welke politicus zal zijn vingers daar aan branden. De journalisten zullen er op af vliegen en reken maar dat het een mediahype wordt..
Ja Wilders is pro-Israël he. Maar ik vind dat dit boek gewoon verkocht mag worden om de historische waarde. In 1974 toen het werd verboden snap ik nog welquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rutte heeft gezegd dat het vrijgegeven mocht worden. Dit was in de periode dat Bos en Balkenende een tweestrijd voerden en Rutte onzichtbaar was. Hij heeft er toen geen zetels mee gewonnen en zelfs Wilders viel over hem heen, over populisme gesproken.
Parkeren is vaak een probleempje idd...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:29 schreef chufi het volgende:
Op zich een reden ... Vrouwen kunnen niet autorijden
Die neerbuigende houding inderdaad, dat minachtende lachje telkens. Bah bah...quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat smoelwek van die vent zeg... Hij kijkt iedereen echt minderwaardig aan.
Mag je zeggen. Is wel triest. Deze Jood net was ook triest trouwens.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:05 schreef Eenskijken het volgende:
niets tegen joden hoor maar
joden
of mag ik dat niet zeggen?
Joodse vrouwen al helemaal niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:29 schreef chufi het volgende:
Op zich een reden ... Vrouwen kunnen niet autorijden
mja ze maken het er toch echt zelf naar. zeker dit soort optredens in de media.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mag je zeggen. Is wel triest. Deze Jood net was ook triest trouwens.
Welk medium nog meer dan ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:09 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
mja ze maken het er toch echt zelf naar. zeker dit soort optredens in de media.
Kan het me niet voorstellen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:06 schreef tralalala het volgende:
De negers vs blanken discussie bij RTL Late Night was ook wel geinig.
lijkt me niet. Elke discussie daarover is zoooo 1931 en RTLquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:06 schreef tralalala het volgende:
De negers vs blanken discussie bij RTL Late Night was ook wel geinig.
Ienemienemutte.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wordt druk op de boot bij jeroen.
Flinke golfjes in de grachten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wordt druk op de boot bij jeroen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |