abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132553424
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hier wil ik wel antwoord op geven. De tegenstanders van de kindervrind Zwarte Piet zien hem als neger, als slaaf, als karikatuur. Bij hen komt de racistische aap uit de mouw, kleur doet er toe.
Dat blijkt wel uit dat filmpje.

pi_132553437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is idd de conclusie. Sneu he :')
Ik vind het wel heerlijk hypocriet. Kan me daarom ook niet druk maken om dit soort discussies, kan ze slechts lezen met een glimlach op m'n gezicht. En dan die Grunberg erbij, heerlijk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:55:53 #123
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132553451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:51 schreef gelly het volgende:

Ik vind de rechten en gevoelens van iedereen belangrijk.Frapant trouwens, je indeling tussen minderheden en "de rest van Nederland".
Dat is niet frappant. Je hebt minderheden en de rest van nederland. Die zijn geen minderheid. Ik zie niet wat daar 'frappant' aan is, maar dat zal aan jouw comprehentieniveau liggen en zal ik je verder niet kwalijk nemen.

quote:
Er gaan anders elk jaar genoeg geluiden op, ook hier op het forum, dat "die homo's" eens normaal moeten doen. Gek genoeg zijn het vaak dezelfde figuren die nu op de barricaden opgaan voor Zwarte Piet.
En dus moeten 'die homo's' zich maar aanpassen?

quote:
Als je naast Zwart Piet ook andere Pieten hebt of het Black Face gehalte wat minder prominent uitbeeldt maak je al een hoop mensen blij. Meer wordt er ook niet gevraagd volgens mij.
Dus we gaan de gay pride voortaan versieren met wat in driedelig pak uitgedoste hetero's zodat het relnichtgehalte wat minder prominent wordt uitgebeeld wat jou betreft? Dat zou jij wel redelijk vinden?

En de fa reclame's in abri's waar moslims zich aan storen? één borst bedekken voortaan?
En tussen het vlees voortaan groente leggen?

Echt, waar leg je de grens?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132553454
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

'Het is racisme want ZP is zwart'

Ze associëren hun eigen huidskleur dus al met negativiteit.
pi_132553504
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat filmpje had ik dan ook net bekeken voordat ik reageerde. Conclusie is eigenlijk dat alles wat zwart is racisme is, en dat blank Nederland racistisch is. We stoppen de anti-Zwarte Pieten in een hoekje, zij doen dat niet bij ons. Blablabla.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:57:38 #126
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132553505
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Het is racisme want ZP is zwart'

Ze associëren hun eigen huidskleur dus al met negativiteit.
Alleen het feit dat er gedacht wordt in 'zwart geschminkt en DUS een karikatuur van negers'.
pi_132553542

minderwaardigheidscomplex ?
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:59:05 #128
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132553552
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:58 schreef arjan1112 het volgende:
[ afbeelding ]

minderwaardigheidscomplex ?
niet voor de tiende keer deze troep?
pi_132553574
ow sorry.. las grunberg en ging eens kijken
pi_132553641
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:55 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat is niet frappant. Je hebt minderheden en de rest van nederland. Die zijn geen minderheid.
Ik ben geen etnische minderheid, mag ik wel een andere mening hebben ?
quote:
[..]

En dus moeten 'die homo's' zich maar aanpassen?

[..]
[q]

Echt, waar leg je de grens?
De grens bepaalt de organisatie. In dit geval de gemeente Amsterdam die de intocht organiseert. Quinsy heeft als inwoner van Amsterdam protest ingediend tegen het uiterlijk van Zwarte Piet.

Niets meer niets minder. De gemeente hoeft daar niets mee te doen maar heeft wel te luisteren naar haar bevolking. Het heeft geen enkele invloed op Nederland, laat staan dat Zwarte Piet of zelfs Sinterklaas verboden zou worden.

Het is ENORM tekenend hoe alles uit proportie wordt getrokken. Nederlanders hebben kilo's boter op hun hoofd. Zelf geen moment onbenut laten andere culturele uitingen als achterlijk te bestempelen maar zelf de langste tenen blijken te hebben als iemand ook maar DURFT kritiek te uiten op een antiek cultureel gebruik.

Het zou enorm lachwekkend zijn als het niet zo triest was.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:03:53 #131
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_132553711
En hallo Joanna, waar blijven de artikelen in de Washington Post over mijn 'Zwarte Piet in Burka' voorstel die je zou opzoeken?
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:04:51 #132
3542 Gia
User under construction
pi_132553733

Sinterklaas in suriname.
Als kind zou je denken: waarom heeft zwarte piet zijn gezicht geverfd?

[ Bericht 43% gewijzigd door Danny op 25-10-2013 17:08:09 (filmpje fixed) ]
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:07:04 #133
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132553783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:01 schreef gelly het volgende:

Ik ben geen etnische minderheid, mag ik wel een andere mening hebben ?
Iedereen mag een mening hebben. Het eisen dat anderen zich aanpassen omdat ze een andere mening hebben, dat is natuurlijk achterlijk. Hoewel ik moet toegeven dat je dat natuurlijk mag eisen en je pas écht achterlijk bent als je als 'tegenpartij' aan dergelijke kuleisen gaat toegeven.

quote:
De grens bepaalt de organisatie. In dit geval de gemeente Amsterdam die de intocht organiseert. Quinsy heeft als inwoner van Amsterdam protest ingediend tegen het uiterlijk van Zwarte Piet.
En de rest van Nederland maakt van de gelegenheid gebruik zijn mening ook te geven. Niks mis mee.

quote:
Het is ENORM tekenend hoe alles uit proportie wordt getrokken. Nederlanders hebben kilo's boter op hun hoofd. Zelf geen moment onbenut laten andere culturele uitingen als achterlijk te bestempelen maar zelf de langste tenen blijken te hebben als iemand ook maar DURFT kritiek te uiten op een antiek cultureel gebruik.
Kritiek uiten is niet hetzelfde als verandering eisen. En je kritiek uiten ten koste van kinderen zoals die marcy darcy de dario de pisvlekkio dat doet door tijdens de intocht tussen de kinderen te gaan lopen blaten is ook niet de manier natuurlijk.

quote:
Het zou enorm lachwekkend zijn als het niet zo triest was.
Dat je als non-religieuze Nederlander naar Iran gaat en daar gaat eisen dat ze de boerka afschaffen of aanpassen. Of dat je naar Spanje gaat en eist dat ze de stierenrennen in Pomplona voortaan doen met kippen. Of dat je naar België gaat en eist dat ze voortaan friet gewoon patat noemen.
Dat zou lachwekkend zijn, als dat niet enorm triest zou zijn.
pi_132553792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:04 schreef Gia het volgende:
http://m.youtube.com/#/watch?v=q4h-tAwjTSg

Sinterklaas in suriname.
Als kind zou je denken: waarom heeft zwarte piet zijn gezicht geverfd?
Je filmpje doet het niet. Ik denk niet dat kinderen heel erg nadenken of zwarte piet zijn gezicht geverfd heeft.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:08:05 #135
339669 JerryWesterby
pi_132553811
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:51 schreef JerryWesterby het volgende:
Een trivialiteit als Zwarte Piet wordt zo te zien de last stand van onze volkscultuur tegen de buitenlanders uit de vier windstreken die hier naar toe gekomen zijn (ok, en de.Grunberg types).
Dat had hij natuurlijk nooit kunnen denken. Toch wel een succesje voor Zwarte Piet volgens mij.
Krijg ik hier geen Hoera voor Zwarte Piet?
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_132553839
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat je als non-religieuze Nederlander naar Iran gaat en daar gaat eisen dat ze de boerka afschaffen of aanpassen. Of dat je naar Spanje gaat en eist dat ze de stierenrennen in Pomplona voortaan doen met kippen. Of dat je naar België gaat en eist dat ze voortaan friet gewoon patat noemen.
Dat zou lachwekkend zijn, als dat niet enorm triest zou zijn.
Je ziet kleurlingen niet als Nederlanders ?
pi_132553914
quote:
VN wil einde aan intimidatie Shepherd

De Verenigde Naties willen dat er een einde komt aan de intimidatie van Verene Shepherd, die in het nieuws kwam door haar opinie over Zwarte Piet.

Dat heeft de VN donderdag verklaard op het eigen blog.

"Hoewel er stevig wordt gedebatteerd over deze door onafhankelijke deskundigen aangekaarte discussie, moeten deze personen niet worden aangevallen op hun persoonlijk integriteit. Dit gebeurt nu in de vorm van pesterijen en intimidatie", luidt de verklaring.

Shepherd pleitte dinsdag in gesprek met Eenvandaag voor het afschaffen van het Sinterklaasfeest. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een stap terug is naar de slavernij", zei Shepherd. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben."

De VN verklaart veel vragen en commentaren te hebben gehad over de rol van Shepherd. "Deze speciale experts op het gebied van mensenrechten werken op vrijwillige basis", reageert de VN. "Ze zijn geen personeel van de VN en ontvangen geen salaris."
Bron: nu.nl
I´m back.
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:11:33 #138
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132553916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef gelly het volgende:

[..]

waar zeg ik dat?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:11:42 #139
3542 Gia
User under construction
pi_132553922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:07 schreef Felagund het volgende:

Je filmpje doet het niet. Ik denk niet dat kinderen heel erg nadenken of zwarte piet zijn gezicht geverfd heeft.
Google maar op sinterklaas in suriname.

Voor de beeldvorming: mensen in zwarte pietenpakken, met een zwarte huid, zie de benen, maar allerlei bonte vlekken op het gezicht.
Angstaanjagend!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:11:58 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132553930
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:11 schreef Danny het volgende:

[..]

waar zeg ik dat?
Impliciet, jij vuige racist! :(.

:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:12:01 #141
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132553932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:01 schreef gelly het volgende:
Er is toch vrijwel niemand die oproept tot een verbod van hoofddoekjes/gezichtsbedekking of een verbod op besnijdenis op religieuze basis? De tegenstanders van Zwarte Piet zijn er juist sterk in om hun onwelgevallige uitingen te willen verbieden. Mensen rechten willen ontnemen. Dat draagt juist bij aan een intolerant klimaat waarvan culturele diversiteit het slachtoffer is.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_132553942
quote:

[..]

Nope, ze zijn minderwaardig. Daarom schminken wij onszelf als zwarte piet. Dan weten we tenminste dat het werk gedaan wordt.

Past dat een beetje bij wat je wil horen? Of moet ik er nog wat krachttermen en spelfouten inknallen?
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:12:50 #143
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132553955
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Impliciet, jij vuige racist! :(.

:').
hij leest gewoon weer wat hij wil lezen. dat zijn dingen die er niet zijn. net zoals mensen die negerslaafjes zien in zwarte piet.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:13:18 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_132553967
quote:

[..]

Jij diskwalificeert jezelf. Hoeft een ander niets voor te doen :X
pi_132553983
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:12 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nope, ze zijn minderwaardig. Daarom schminken wij onszelf als zwarte piet. Dan weten we tenminste dat het werk gedaan wordt.

Past dat een beetje bij wat je wil horen? Of moet ik er nog wat krachttermen en spelfouten inknallen?
_O_
pi_132553986
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:11 schreef Danny het volgende:

[..]

waar zeg ik dat?
Waarom vergelijk je ze anders met mensen die emigreren en ergens net wonen , je kent neem ik aan de geschiedenis van Surinamers en Antillianen ?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:14:12 #147
3542 Gia
User under construction
pi_132553989
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe kan het een stap terug zijn?
Alsof we eerst regenboogpieten hadden en nu ineens zwarte pieten.
pi_132554002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is toch vrijwel niemand die oproept tot een verbod van hoofddoekjes/gezichtsbedekking of een verbod op besnijdenis op religieuze basis? .
Jawel, en die kan kennelijk rekenen op 33 zetels in de kamer.
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:15:05 #149
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132554016
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom vergelijk je ze anders met mensen die emigreren en ergens net wonen , je kent neem ik aan de geschiedenis van Surinamers en Antillianen ?
waar doe ik dat? ik heb het over niet-religieuze nederlanders. als jij daar een bevolkingsgroep aan wil hangen op basis van ras dan zit er bij jou een behoorlijke kronkel in je kop vrees ik.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:15:16 #150
339669 JerryWesterby
pi_132554025
Hallo?
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een foto van Zwarte Piet plaatste.
Dat die Shepherd geen salaris ontvangt vind ik dan wel weer terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')