Net zoals die veel GROTERE bevolkingsgroepen gekwetst werden bij de vorige aanpassingen van Zwarte Piet ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar dan kwets je daarmee nog veel GROTERE bevolkingsgroepen zo is in de afgelopen dagen gebleken. En dan?
relevantie nul. moeilijk he, antwoord geven op een doodsimpele vraag?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:43 schreef gelly het volgende:
Net zoals die veel GROTERE bevolkingsgroepen gekwetst werden bij de vorige aanpassingen van Zwarte Piet ?
Dat is het frappante wat ik terug zie in dat filmpje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Je mag als minderheid gewoon vallen over een kleurtje. Dat is namelijk alleen racistisch als je dat als blanke doet.
http://fhemminga.files.wordpress.com/2011/10/calimero2.jpgquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Je mag als minderheid gewoon vallen over een kleurtje. Dat is namelijk alleen racistisch als je dat als blanke doet.
Het lijkt me juist enorm relevant. Je moet wel enorme trauma's hebben omdat Piet niet meer met een roe slaat en je niet meer in de zak mee naar Spanje neemt.quote:
wees nou gewoon eerlijk en zeg nou gewoon dat je de rechten en gevoelens van minderheden belangrijk vindt en die van de rest van nederland totaal niet. Vraag me af wat je mening zou zijn als de volgende groep die zich aanmeld zich enorm gekwetst voelt door de gay pride. Aanpassen? Waarom zouden die mensen in de gay pride gay moeten zijn tenslotte? Nergens voor nodig en als anderen zich erdoor gekwetst voelen dan pas je dat gewoon aan. toch?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Het lijkt me juist enorm relevant. Je moet wel enorme trauma's hebben omdat Piet niet meer met een roe slaat en je niet meer in de zak mee naar Spanje neemt.
Die associatie wordt puur aangewakkerd door zinloze discussies zoals nu.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?
Precies. Gaan we de minderheid gelijk geven die ZP willen afschaffen of gaan we de meerderheid gelijk geven die ZP willen houden. Toet toet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar dan kwets je daarmee nog veel GROTERE bevolkingsgroepen zo is in de afgelopen dagen gebleken. En dan?
Hier wil ik wel antwoord op geven. De tegenstanders van de kindervrind Zwarte Piet zien hem als neger, als slaaf, als karikatuur. Bij hen komt de racistische aap uit de mouw, kleur doet er toe.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:48 schreef Igen het volgende:
- Door wie precies wordt, zoals jij beweert, Zwarte Piet met "kleurlingen" geassocieerd?
Ik vind de rechten en gevoelens van iedereen belangrijk.Frapant trouwens, je indeling tussen minderheden en "de rest van Nederland".quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:47 schreef Danny het volgende:
[..]
wees nou gewoon eerlijk en zeg nou gewoon dat je de rechten en gevoelens van minderheden belangrijk vindt en die van de rest van nederland totaal niet.
Er gaan anders elk jaar genoeg geluiden op, ook hier op het forum, dat "die homo's" eens normaal moeten doen. Gek genoeg zijn het vaak dezelfde figuren die nu op de barricaden opgaan voor Zwarte Piet.quote:Vraag me af wat je mening zou zijn als de volgende groep die zich aanmeld zich enorm gekwetst voelt door de gay pride. Aanpassen? Waarom zouden die mensen in de gay pride gay moeten zijn tenslotte?
Als je naast Zwart Piet ook andere Pieten hebt of het Black Face gehalte wat minder prominent uitbeeldt maak je al een hoop mensen blij. Meer wordt er ook niet gevraagd volgens mij.quote:Nergens voor nodig en als anderen zich erdoor gekwetst voelen dan pas je dat gewoon aan. toch?
ik denk dat hij gaat komen met óf een plaatje óf een onzinnig, ongerelateerde wedervraag.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:48 schreef Igen het volgende:
Gelly, ik mis nog steeds antwoord op diverse vragen:
- In welke posts in NWS worden, zoals jij beweert, tegenstanders van Zwarte Piet als landverraders en NSB'ers weggezet?
- Door wie precies wordt, zoals jij beweert, Zwarte Piet met "kleurlingen" geassocieerd?
Noem er 10.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:51 schreef gelly het volgende:
Gek genoeg zijn het vaak dezelfde figuren die nu op de barricaden opgaan voor Zwarte Piet.
Zwarte Piet is al veel veranderd.. over 20-50 jaar bestaat ie niet meerquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind de rechten en gevoelens van iedereen belangrijk.Frapant trouwens, je indeling tussen minderheden en "de rest van Nederland".
[..]
Er gaan anders elk jaar genoeg geluiden op, ook hier op het forum, dat "die homo's" eens normaal moeten doen. Gek genoeg zijn het vaak dezelfde figuren die nu op de barricaden opgaan voor Zwarte Piet.
[..]
Als je naast Zwart Piet ook andere Pieten hebt of het Black Face gehalte wat minder prominent uitbeeldt maak je al een hoop mensen blij. Meer wordt er ook niet gevraagd volgens mij.
+1.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hier wil ik wel antwoord op geven. De tegenstanders van de kindervrind Zwarte Piet zien hem als neger, als slaaf, als karikatuur. Bij hen komt de racistische aap uit de mouw, kleur doet er toe.
Dat is idd de conclusie. Sneu hequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hier wil ik wel antwoord op geven. De tegenstanders van de kindervrind Zwarte Piet zien hem als neger, als slaaf, als karikatuur. Bij hen komt de racistische aap uit de mouw, kleur doet er toe.
Dat blijkt wel uit dat filmpje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind het wel heerlijk hypocriet. Kan me daarom ook niet druk maken om dit soort discussies, kan ze slechts lezen met een glimlach op m'n gezicht. En dan die Grunberg erbij, heerlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is idd de conclusie. Sneu he
Dat is niet frappant. Je hebt minderheden en de rest van nederland. Die zijn geen minderheid. Ik zie niet wat daar 'frappant' aan is, maar dat zal aan jouw comprehentieniveau liggen en zal ik je verder niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:51 schreef gelly het volgende:
Ik vind de rechten en gevoelens van iedereen belangrijk.Frapant trouwens, je indeling tussen minderheden en "de rest van Nederland".
En dus moeten 'die homo's' zich maar aanpassen?quote:Er gaan anders elk jaar genoeg geluiden op, ook hier op het forum, dat "die homo's" eens normaal moeten doen. Gek genoeg zijn het vaak dezelfde figuren die nu op de barricaden opgaan voor Zwarte Piet.
Dus we gaan de gay pride voortaan versieren met wat in driedelig pak uitgedoste hetero's zodat het relnichtgehalte wat minder prominent wordt uitgebeeld wat jou betreft? Dat zou jij wel redelijk vinden?quote:Als je naast Zwart Piet ook andere Pieten hebt of het Black Face gehalte wat minder prominent uitbeeldt maak je al een hoop mensen blij. Meer wordt er ook niet gevraagd volgens mij.
'Het is racisme want ZP is zwart'quote:
Dat filmpje had ik dan ook net bekeken voordat ik reageerde. Conclusie is eigenlijk dat alles wat zwart is racisme is, en dat blank Nederland racistisch is. We stoppen de anti-Zwarte Pieten in een hoekje, zij doen dat niet bij ons. Blablabla.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |