Doe geen moeite, er bestaan al eisen aan de energie-efficiėntie van wasdrogers.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:20 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je vergeet wasdrogers. De was kan ook aan de lijn drogen, wacht ik stuur wel even een mailtje naar de EU
Je weet dat een zonnepaneel wel samengesteld moet worden van vele materialen. Door energiezuinig te zijn hoeven we geen tien zonnepanelen meer op t huis, waardoor het gebruik van zonnepanelen positiever wordt. Ook de armen zullen het kunnen betalen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:20 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je vergeet wasdrogers. De was kan ook aan de lijn drogen, wacht ik stuur wel even een mailtje naar de EU
P.s. Wel grappig dat je jacuzzi noemt, een kennis van mij heeft dusdanig zonnepanelen op het dak dat die dus wel wat energie kwijt moest, ergo, de man kocht een Jacuzzi... Lol... Moest ik wel om lachen maar eigenlijk is het wel triest dat de EU zich bemoeit met ons energieverbruik terwijl we toch bezig zijn met een transitie naar duurzame energie, zelf energie opwekken.. Dus who cares hoeveel energie die stofzuiger vraagt, het komt van een zonnepaneel.
De werkloosheid van de EU parlementariers zeker? Laat me niet lachen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:46 schreef HiZ het volgende:
Heeft iemand het oorspronkelijke artikel wel gelezen? Het is overduidelijk een satire; het doel van de maatregel is de terugdringing van de werkloosheid/
Het is arfpersing, niet meer en niet minder,quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat de meerderheid van het geld dat je als particulier (kleingebruiker) aan stroom uitgeeft belasting is. Dat zal de komende jaren nog wel meer worden, aangezien het een welkome inkomstenbron is en de energieprijzen toch onder druk staan.
De economische waarde van stroom en de milieuaspecten die daar bij komen kijken staan niet met elkaar in verhouding. De belastingen zijn ook bedoeld om het (onnodig) gebruik van energie te temperen.
Dat maken mensen zelf wel uit.quote:Dat iets goedkoop is, betekent niet meteen dat mensen dan maar de zonnebank 24/7 aan moeten laten staan.
Een of andere ambtenaar zonder concurrentie in elk geval.quote:De energieprijzen (dus los van de tarieven en de belasting! Tarief wordt trouwens niet door de netbeheerder vastgesteld maar door de toezichthouder.
De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod. En zo ingewikkeld is die markt ook weer niet.quote:De energieprijs wordt weer berekend aan de hand van de energiemarkt) zijn sowieso buitengewoon wisselvallig, het is een buitengewoon ingewikkelde markt.
Je denkt iets te ver door, ik kan mijzelf heel goed onderhouden en heb geen overheid nodig. Alle ambtenaren kunnen naar huis ik red mij wel. Het leven wordt daardoor voor iedereen 2x zo goedkoop, de armen zullen ineens alles kunnen betalen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:39 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Je weet dat een zonnepaneel wel samengesteld moet worden van vele materialen. Door energiezuinig te zijn hoeven we geen tien zonnepanelen meer op t huis, waardoor het gebruik van zonnepanelen positiever wordt. Ook de armen zullen het kunnen betalen.
Kern van het probleem is dus dat mensen dat zelf niet doen. Zie ter illustratie bijvoorbeeld: GC / Keuzes en het milieu of de post van Luigi in dit topic.quote:
Ik neem aan dat je snapt hoe het stelsel in elkaar zit en dan weet je als het goed is ook waarom er wel sprake is van concurrentie en waarom de kosten hierdoor het laagst blijven?quote:Een of andere ambtenaar zonder concurrentie in elk geval.
Oh, grappig. Daar denken toch wel een paar mensen anders overquote:De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod. En zo ingewikkeld is die markt ook weer niet.
Het probleem is volgens jou dus dat mensen niet doen wat jij wilt, en dus ga je ze maar dwingen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kern van het probleem is dus dat mensen dat zelf niet doen. Zie ter illustratie bijvoorbeeld: GC / Keuzes en het milieu of de post van Luigi in dit topic.
[..]
Ik neem aan dat je snapt hoe het stelsel in elkaar zit en dan weet je als het goed is ook waarom er wel sprake is van concurrentie en waarom de kosten hierdoor het laagst blijven?
[..]
Oh, grappig. Daar denken toch wel een paar mensen anders overDe energiemarkt heeft een aantal eigenschappen dat de markt zo lastig maakt. Vandaar ook de veelvoud aan regelgeving.
Wat ik wil is niet relevant. Maar mensen kunnen aangestuurd worden ja. Dat is ook wel een beetje het idee achter wet- en regelgevingquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het probleem is volgens jou dus dat mensen niet doen wat jij wilt, en dus ga je ze maar dwingen.
Wat moet je met zo veel watt? Ik heb een budget-stofzuiger van 1800W en ik zet de zuigkracht nooit verder dan halverwege, dan zuigt 'ie prima en anders zit je alleen maar in de pokkeherrie.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:57 schreef Gia het volgende:
Ben blij dat ik pas geleden een nieuwe Miele Black Pearl heb gekocht met een vermogen tot 2200 W. Die gaat nog zeker 15 jaar mee.
Ik heb een Philips 1700Watt stofzuiger en heb die echt altijd op z'n maximum vermogen, het zuigt bijna het laminaat van de vloer, maar dan heb je er ook wat aan. Dat halve gedoe met zo'n stofzuiger zorgt er niet bepaald voor dat het er goed schoon van wordt. Ik merkte het verschil al heel goed toen ik weer eens een nieuwe stofzuigerzak had geplaatst.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat moet je met zo veel watt? Ik heb een budget-stofzuiger van 1800W en ik zet de zuigkracht nooit verder dan halverwege, dan zuigt 'ie prima en anders zit je alleen maar in de pokkeherrie.
P.S. Zo te zien is het model intussen aangepast en heeft nog maar een 1300W-motor, met als het goed is desondanks nog steeds dezelfde zuigkracht. Van de Miele Black Pearl zegt de Consumentenbond juist dat 'ie vooral erg energie-onzuinig is.
Dan heb ik nog een oud model, 300 tot 2200, in 6 standen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat moet je met zo veel watt? Ik heb een budget-stofzuiger van 1800W en ik zet de zuigkracht nooit verder dan halverwege, dan zuigt 'ie prima en anders zit je alleen maar in de pokkeherrie.
P.S. Zo te zien is het model intussen aangepast en heeft nog maar een 1300W-motor, met als het goed is desondanks nog steeds dezelfde zuigkracht. Van de Miele Black Pearl zegt de Consumentenbond juist dat 'ie vooral erg energie-onzuinig is.
want een 2000 watt motor is goedkoper dan een 500watt?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:38 schreef novel het volgende:
[..]
Punt is alleen dat mensen verleid worden een energievretende stofzuiger te kopen. Omdat ze denken dat ze dan ook meer zuigkracht krijgen. Maar daarmee worden ze misleid.
Maar als de eu had voorgeschreven dat de zuigkracht nadrukkelijk vermeld zou moeten worden (even opvallend als het verbruik) dan was het voor consumenten duidelijker geweest wat het nut ervan is.
En als die stofzuigers inderdaad gaan concureren op efficientie, dan is die 900 watt ook weer snel achterhaald.
eh?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
want een 2000 watt motor is goedkoper dan een 500watt?
duidelijkquote:
Volgens mij is alles wat energiezuinig is, duurder in de aanschaf.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
want een 2000 watt motor is goedkoper dan een 500watt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |