Ik gebruik ook meerdere keren per dag een ander tasje. Afval scheid ik ook niet, want te lui.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:18 schreef Antaris het volgende:
Ik gebruik zo lang mogelijk dezelfde plastic tas met boodschappen en ik sorteer mijn afval en thats it.
Of jezelf, want meerdere keren per dag douchen is gewoon slecht voor je.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:13 schreef Roadtrip het volgende:
Eigenlijk is geen van de keuzes die ik maak gebaseerd op het milieu.
Vaak douchen is idd niet goed. Als ik echt een uur eronder heb gestaan, of gezeten, is mijn huid helemaal droog. Als ik het vaker doe wordt het een soort van eelt-ig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:19 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Of jezelf, want meerdere keren per dag douchen is gewoon slecht voor je.
Ik let gemiddeld op het milieu (denk ik):
- Ik douche 1 keer per twee dagen met zo min mogelijk water en het liefst koud.
- De verwarming staat hier op 18 graden, in de zomer staat hij uit, net als 's nachts
- Ik type achter 2 schermen, maar ik gebruik ze ook voor m'n werk.
- 4 halogeenspotjes hier, voor de woonkamer, die staan vaak wel aan rond een uur of zeven tot wanneer ik naar bed ga.
- Reis "veel" elke werkdag ~70 kilometer met de auto, maar in een zuinige bak.
- Eet veel zelf gemaakt, wel een vleesliefhebber maar niet meer dan "de norm" denk ik (1 stuk vlees bij een maaltijd)
- Gebruik geen plastic tassen maar katoenen tassen voor de boodschappen.
- Gebruik natuurstroom (niet te verwarren met groen stroom)
Oh en ik offer in dit geval geld op voor het milieu.
Nou hup, doe wat aan die gewoonte danquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:25 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Vaak douchen is idd niet goed. Als ik echt een uur eronder heb gestaan, of gezeten, is mijn huid helemaal droog. Als ik het vaker doe wordt het een soort van eelt-ig.
Maar doe je bijvoorbeeld die verwarming echt voor het milieu? Het zal waarschijnlijk ook wel een verschil maken op de energierekening. Nu durf ik het niet vanwege huisgenootjes, maar toen ik alleen woonde was het 3 het gemiddelde gezin. In mijn eentje.
We hebben hier inderdaad wel natuurstroom van greenchoice, gewoon om een hoog verbruik goed te praten.
Misschien is dat wel een verstandig plan inderdaad. Ik ben al wat zuiniger aan gaan doen, omdat ik het akelig vindt wanneer mijn huisgenootjes voor mijn verspilling moeten betalen. Al is onze energie nog 2x hoger dan gemiddeld voor het aantal inwonenden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:27 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nou hup, doe wat aan die gewoonte dan
En nee, die verwarming gaat lager omdat het niet hoger hoeft, dat is het meer, het is hier vrij goed geïsoleerd. Maar anders zou ik wel rustig in een trui gaan zitten in plaats van een t-shirt als ik het te koud zou vinden. Ik sta er niet bij stil zeg maar, maar ik vind het wel een belangrijke factor.
Ach, als student zijnde kan ik me er wat bij voorstellen maar aan de andere kant is dat wel gewoon zonde als je er over na gaat denken. Ik denk dat als je bij een studenthuis aan klopt en ze eens echt op de feiten wijst dat het allemaal best meevalt qua kritiek en ze er zelfs graag aan mee willen werkenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:32 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Misschien is dat wel een verstandig plan inderdaad. Ik ben al wat zuiniger aan gaan doen, omdat ik het akelig vindt wanneer mijn huisgenootjes voor mijn verspilling moeten betalen. Al is onze energie nog 2x hoger dan gemiddeld voor het aantal inwonenden.
-knip-
Zowiezo was alleen wonen een beetje wild bij mij. Er waren soms ook momenten dat er voor meerdere dagen een feestje was. Fucking kut. Slapen met gehoorbescherming in, in je eigen huis.
Wel een geweldige tijd trouwens! Maar doorgeschoten met echt alles.
Haha dat heeft onze huisbaas dus ook gedaan. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren wanneer we zuiniger proberen te doen. Als is veel douchen hier wel een puntje...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:37 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ach, als student zijnde kan ik me er wat bij voorstellen maar aan de andere kant is dat wel gewoon zonde als je er over na gaat denken. Ik denk dat als je bij een studenthuis aan klopt en ze eens echt op de feiten wijst dat het allemaal best meevalt qua kritiek en ze er zelfs graag aan mee willen werken
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Haha dat heeft onze huisbaas dus ook gedaan. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren wanneer we zuiniger proberen te doen. Als is veel douchen hier wel een puntje...
Zowiezo maakt hij geen grapjes. Als we dit jaar minder energie gaan gebruiken, betaald hij de rekening. Anders gooit hij de rekening omhoog.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:40 schreef LompeHork het volgende:
[..]haha wat een baas. Dat douchen kan ik me dan wel voorstellen als jongere, maar dan minder lang ofzo, na een tien minuten ben je ook wel schoon in plaats van een uur
Ja, zonnepanelen zijn leuk en aardig maar daar willen ze toch ook belasting op gaan heffen? Daarnaast leveren die dingen nog veel te weinig op gezien de kosten. Dan heb je dat er pas over een jaar of twintig uit, dat schiet ook niet op.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:40 schreef edcetera het volgende:
Niet leuk voor de staatskas (alhoewel, ze vinden wel en andere manier) maar wel voor je eigen onafhankelijkheid.
Nu nog wel, maar technologie staat niet stil. Wat nu nog een investering is voor 20 jaar is in de toekomst (en nu al) <5 jaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:45 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, zonnepanelen zijn leuk en aardig maar daar willen ze toch ook belasting op gaan heffen? Daarnaast leveren die dingen nog veel te weinig op gezien de kosten. Dan heb je dat er pas over een jaar of twintig uit, dat schiet ook niet op.
Of dat nou een echt bewuste keuze is vanwege het milieu twijfel ik al helemaal aan, volgens mij is dat meer een keuze vanuit eigen portemonnee.
Volgens een berekening bij mij thuis zou het 8-9 jaar duren voordat je het terug verdient. Veel te lang in mijn ogen. Weet niet eens of ik volgend jaar hier woon, laat staan over 8-9 jaarquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:45 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Daarnaast leveren die dingen nog veel te weinig op gezien de kosten. Dan heb je dat er pas over een jaar of twintig uit, dat schiet ook niet op.
Of dat nou een echt bewuste keuze is vanwege het milieu twijfel ik al helemaal aan, volgens mij is dat meer een keuze vanuit eigen portemonnee.
Neem je die panelen toch mee?quote:Op zondag 27 oktober 2013 00:09 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Volgens een berekening bij mij thuis zou het 8-9 jaar duren voordat je het terug verdient. Veel te lang in mijn ogen. Weet niet eens of ik volgend jaar hier woon, laat staan over 8-9 jaar
Dat kost ook geld, en het is maar de vraag of je dak dan in de juiste hoek ligt zodat het nog wat oplevert.quote:
Daar hou je toch rekening mee als je een huis koopt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 00:19 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
[quote] Dat kost ook geld, en het is maar de vraag of je dak dan in de juiste hoek ligt zodat het nog wat oplevert.
Zie bericht bovenquote:En tegen die tijd is de technologie ook verder waardoor nieuwe wellicht goedkoper zijn.
Nou dat is wel het laatste waar ik op let hoor! En dat geeft zeker niet de doorslag over wel of niet kopen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 00:30 schreef edcetera het volgende:
[..]
Daar hou je toch rekening mee als je een huis koopt.
[..]
Zie bericht boven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |