abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132599419
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel de gemiddelde Fok!ers met het milieu bezig is.

Ik persoonlijk ben totaal niet met het milieu bezig. Aan de ene kant wil ik wel graag dat het in tact blijft, aan de andere kant gebruik ik veel energie. Best hypocriet. Ik:
- Douche meerdere keren per dag, en heb er geen probleem mee één uur achter elkaar te douchen. Als ik in bad zit doe ik ook vaak de warme kraan aan, zodat het lekker heet blijft. En natuurlijk bubbels + jacuzzi
- Nu kan het niet meer vanwege huisgenootjes, maar toen ik alleen woonde zette ik in de winter de verwarming op 25C. En in de zomer de airco natuurlijk op 16C
- Ik type dit achter 3 computerschermen
- Met 4 hallogeen spotjes als plafondlamp, en nog twee op het bureau
- Reis veel, met het vliegtuig ook voor kleine stukjes
- Eet ingevlogen eten een veel vlees

Eigenlijk is geen van de keuzes die ik maak gebaseerd op het milieu. Ik kies altijd voor mijn eigen comfort en plezier boven het milieu. Toch denk ik dat het milieu belangrijk is.

Maken jullie keuzes op basis van het milieu? En offeren jullie comfort op wanneer dit beter is voor het milieu?
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_132599638
Ik gebruik zo lang mogelijk dezelfde plastic tas met boodschappen en ik sorteer mijn afval en thats it.
pi_132599666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:18 schreef Antaris het volgende:
Ik gebruik zo lang mogelijk dezelfde plastic tas met boodschappen en ik sorteer mijn afval en thats it.
Ik gebruik ook meerdere keren per dag een ander tasje. Afval scheid ik ook niet, want te lui.

Nu voel ik me echt best wel slecht. :@
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_132599667
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:13 schreef Roadtrip het volgende:
Eigenlijk is geen van de keuzes die ik maak gebaseerd op het milieu.
Of jezelf, want meerdere keren per dag douchen is gewoon slecht voor je.

Ik let gemiddeld op het milieu (denk ik):

- Ik douche 1 keer per twee dagen met zo min mogelijk water en het liefst koud.
- De verwarming staat hier op 18 graden, in de zomer staat hij uit, net als 's nachts
- Ik type achter 2 schermen, maar ik gebruik ze ook voor m'n werk.
- 4 halogeenspotjes hier, voor de woonkamer, die staan vaak wel aan rond een uur of zeven tot wanneer ik naar bed ga.
- Reis "veel" elke werkdag ~70 kilometer met de auto, maar in een zuinige bak.
- Eet veel zelf gemaakt, wel een vleesliefhebber maar niet meer dan "de norm" denk ik (1 stuk vlees bij een maaltijd)
- Gebruik geen plastic tassen maar katoenen tassen voor de boodschappen.
- Gebruik natuurstroom (niet te verwarren met groen stroom)

Oh en ik offer in dit geval geld op voor het milieu.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2013 23:21:39 ]
pi_132599861
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:19 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Of jezelf, want meerdere keren per dag douchen is gewoon slecht voor je.

Ik let gemiddeld op het milieu (denk ik):

- Ik douche 1 keer per twee dagen met zo min mogelijk water en het liefst koud.
- De verwarming staat hier op 18 graden, in de zomer staat hij uit, net als 's nachts
- Ik type achter 2 schermen, maar ik gebruik ze ook voor m'n werk.
- 4 halogeenspotjes hier, voor de woonkamer, die staan vaak wel aan rond een uur of zeven tot wanneer ik naar bed ga.
- Reis "veel" elke werkdag ~70 kilometer met de auto, maar in een zuinige bak.
- Eet veel zelf gemaakt, wel een vleesliefhebber maar niet meer dan "de norm" denk ik (1 stuk vlees bij een maaltijd)
- Gebruik geen plastic tassen maar katoenen tassen voor de boodschappen.
- Gebruik natuurstroom (niet te verwarren met groen stroom)

Oh en ik offer in dit geval geld op voor het milieu.
Vaak douchen is idd niet goed. Als ik echt een uur eronder heb gestaan, of gezeten, is mijn huid helemaal droog. Als ik het vaker doe wordt het een soort van eelt-ig.

Maar doe je bijvoorbeeld die verwarming echt voor het milieu? Het zal waarschijnlijk ook wel een verschil maken op de energierekening. Nu durf ik het niet vanwege huisgenootjes, maar toen ik alleen woonde was het 3 het gemiddelde gezin. In mijn eentje. :')

We hebben hier inderdaad wel natuurstroom van greenchoice, gewoon om een hoog verbruik goed te praten.
pi_132599867
Thuis ben ik totaal niet bezig met milieu. Mijn besparingen kunnen maar relatief zo klein zijn dat ik het geen toevoeging vind :@

Op het werk wel, maar dat is meer omdat ik ooit bedacht heb om ISO14001 te behalen. Dan moet je er wel bewust mee bezig zijn.
pi_132599942
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:25 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Vaak douchen is idd niet goed. Als ik echt een uur eronder heb gestaan, of gezeten, is mijn huid helemaal droog. Als ik het vaker doe wordt het een soort van eelt-ig.

Maar doe je bijvoorbeeld die verwarming echt voor het milieu? Het zal waarschijnlijk ook wel een verschil maken op de energierekening. Nu durf ik het niet vanwege huisgenootjes, maar toen ik alleen woonde was het 3 het gemiddelde gezin. In mijn eentje. :')

We hebben hier inderdaad wel natuurstroom van greenchoice, gewoon om een hoog verbruik goed te praten.
Nou hup, doe wat aan die gewoonte dan ;)

En nee, die verwarming gaat lager omdat het niet hoger hoeft, dat is het meer, het is hier vrij goed geïsoleerd. Maar anders zou ik wel rustig in een trui gaan zitten in plaats van een t-shirt als ik het te koud zou vinden. Ik sta er niet bij stil zeg maar, maar ik vind het wel een belangrijke factor.
pi_132600111
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:27 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nou hup, doe wat aan die gewoonte dan ;)

En nee, die verwarming gaat lager omdat het niet hoger hoeft, dat is het meer, het is hier vrij goed geïsoleerd. Maar anders zou ik wel rustig in een trui gaan zitten in plaats van een t-shirt als ik het te koud zou vinden. Ik sta er niet bij stil zeg maar, maar ik vind het wel een belangrijke factor.
Misschien is dat wel een verstandig plan inderdaad. Ik ben al wat zuiniger aan gaan doen, omdat ik het akelig vindt wanneer mijn huisgenootjes voor mijn verspilling moeten betalen. Al is onze energie nog 2x hoger dan gemiddeld voor het aantal inwonenden.

Maar serieus, toen ik nog alleen woonde stond 24/7 per dag de verwarming hoog zodat ik naakt door het huis kon lopen. En in de slaapkamer het raam volledig open voor frisse lucht want slapen in hitte is niet prettig. :')

Zowiezo was alleen wonen een beetje wild bij mij. Er waren soms ook momenten dat er voor meerdere dagen een feestje was. Fucking kut. Slapen met gehoorbescherming in, in je eigen huis :') .

Wel een geweldige tijd trouwens! Maar doorgeschoten met echt alles.
pi_132600254
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:32 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Misschien is dat wel een verstandig plan inderdaad. Ik ben al wat zuiniger aan gaan doen, omdat ik het akelig vindt wanneer mijn huisgenootjes voor mijn verspilling moeten betalen. Al is onze energie nog 2x hoger dan gemiddeld voor het aantal inwonenden.

-knip-

Zowiezo was alleen wonen een beetje wild bij mij. Er waren soms ook momenten dat er voor meerdere dagen een feestje was. Fucking kut. Slapen met gehoorbescherming in, in je eigen huis :') .

Wel een geweldige tijd trouwens! Maar doorgeschoten met echt alles.
Ach, als student zijnde kan ik me er wat bij voorstellen maar aan de andere kant is dat wel gewoon zonde als je er over na gaat denken. Ik denk dat als je bij een studenthuis aan klopt en ze eens echt op de feiten wijst dat het allemaal best meevalt qua kritiek en ze er zelfs graag aan mee willen werken :P
pi_132600333
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:37 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ach, als student zijnde kan ik me er wat bij voorstellen maar aan de andere kant is dat wel gewoon zonde als je er over na gaat denken. Ik denk dat als je bij een studenthuis aan klopt en ze eens echt op de feiten wijst dat het allemaal best meevalt qua kritiek en ze er zelfs graag aan mee willen werken :P
Haha dat heeft onze huisbaas dus ook gedaan. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren wanneer we zuiniger proberen te doen. Als is veel douchen hier wel een puntje...
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:40:38 #11
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132600367
Ik heb hier mijn verlichting (LED) draaien op een zonnepaneel.Is mar 150 W. Slurpende machines zoals wasmachine en douche ben ik afhankelijk van energiemaatschappijen.

Het is een investering voor de toekomst en een duur zonnepaneel is in 2 jaar achterhaald, dus ik bouw het liever op.(batterij en inverter heeft een langere waarde)

Over 10 jaar hebben we onze eigen energievoorziening (rij even naar Duitsland en je ziet al die huizen bedekt met panelen)

Waarom zouden we ons geld nog geven aan een crimineel/terroristisch bedrijf/overheid als we "zelfvoorziend" kunnen zijn?

Niet leuk voor de staatskas (alhoewel, ze vinden wel en andere manier) maar wel voor je eigen onafhankelijkheid.
The best firms advertise the least...
pi_132600373
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:39 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Haha dat heeft onze huisbaas dus ook gedaan. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren wanneer we zuiniger proberen te doen. Als is veel douchen hier wel een puntje...
_O_ haha wat een baas. Dat douchen kan ik me dan wel voorstellen als jongere, maar dan minder lang ofzo, na een tien minuten ben je ook wel schoon in plaats van een uur :+
pi_132600438
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:40 schreef LompeHork het volgende:

[..]

_O_ haha wat een baas. Dat douchen kan ik me dan wel voorstellen als jongere, maar dan minder lang ofzo, na een tien minuten ben je ook wel schoon in plaats van een uur :+
Zowiezo maakt hij geen grapjes. Als we dit jaar minder energie gaan gebruiken, betaald hij de rekening. Anders gooit hij de rekening omhoog.

Maar het is zo ontspannen lekker lang te douchen. Lekker muziekje erbij, ff gezellig appen... Hmm
pi_132600542
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:40 schreef edcetera het volgende:
Niet leuk voor de staatskas (alhoewel, ze vinden wel en andere manier) maar wel voor je eigen onafhankelijkheid.
Ja, zonnepanelen zijn leuk en aardig maar daar willen ze toch ook belasting op gaan heffen? Daarnaast leveren die dingen nog veel te weinig op gezien de kosten. Dan heb je dat er pas over een jaar of twintig uit, dat schiet ook niet op.

Of dat nou een echt bewuste keuze is vanwege het milieu twijfel ik al helemaal aan, volgens mij is dat meer een keuze vanuit eigen portemonnee.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:52:05 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132600754
Tja, in een moderne samenleving ben je altijd slecht bezig. Je producten en eten komt sowieso al van ver en zit in weggooiverpakkingen. De meesten reizen dagelijks naar hun werk. Veel gadgets die in vage Chinese fabrieken zijn gemaakt. Ten opzichte van al het energieverbruik is het aandeel van huishoudens ook nog klein (ik geloof 11% in de VS, weet niet hoe het hier is) dus een paar spaarlampjes gaan ons echt niet redden.

Ik maak me dus geen illusies. Ik heb geen auto, gebruik spaarlampjes, scheid plastic en papier en koop zo weinig mogelijk onnodige shit maar daar houdt het wel een beetje op. Ik heb wel 'groene stroom' maar dat is bullshit.

Ik heb hier trouwens ook een milieubesparende douchekop met 4 druppels per seconde. Die zorgt er wel voor dat je niet lang douchet, want er is geen reet aan om onder dat kutding te staan. :')

Zonnepanelen hoef je voor het milieu m.i. niet te doen (de productie is erg vervuilend, en 's avonds/nachts/ochtends hebben ze juist extra vieze stroom nodig). Ik denk dat de subsidies er ook wel af gaan. Maar ik vind het idee wel leuk, dus als ik een nieuw huis zoek geef ik wel een plusje aan een dak waar die dingen op kunnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:55:29 #16
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132600870
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:45 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja, zonnepanelen zijn leuk en aardig maar daar willen ze toch ook belasting op gaan heffen? Daarnaast leveren die dingen nog veel te weinig op gezien de kosten. Dan heb je dat er pas over een jaar of twintig uit, dat schiet ook niet op.

Of dat nou een echt bewuste keuze is vanwege het milieu twijfel ik al helemaal aan, volgens mij is dat meer een keuze vanuit eigen portemonnee.
Nu nog wel, maar technologie staat niet stil. Wat nu nog een investering is voor 20 jaar is in de toekomst (en nu al) <5 jaar.

Je betaald altijd premium voor nieuwe dingen. In 1996 betaalde ik 15 Gulden per maand om 10 uur met het internet te mogen verbinden (buiten KPN/PTT-kosten :D ) en de telefoonlijn bezet, zodat niemand mijn ouders konden bellen :Y . Kun je je nu niet meer voorstellen.

Zonne-energie is de toekomst, want de zon blijft en klassieke energiebronnen (gas, olie kolen) hebben een limiet (en zijn in principe ontstaan uit de zon)

We hadden dat honderden jaren geleden moeten inzien ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door edcetera op 27-10-2013 00:00:45 ]
pi_132601277
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:45 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Daarnaast leveren die dingen nog veel te weinig op gezien de kosten. Dan heb je dat er pas over een jaar of twintig uit, dat schiet ook niet op.

Volgens een berekening bij mij thuis zou het 8-9 jaar duren voordat je het terug verdient. Veel te lang in mijn ogen. Weet niet eens of ik volgend jaar hier woon, laat staan over 8-9 jaar :D
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:10:18 #18
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132601313
Stel, dat de zon morgen zegt: Dikke snikkel, ik hou ermee op en de aarde koelt vervolgnes af tot -180 graden, hoe lang kunnen we dan nog overleven met onze opgeslagen bronnen in de bodem: Een jaartje?? En daarna worden we levend ingevroren tot aliens onze planeet misschien ontdekken.

Fossiele brandstoffen zijn dood. Lang leve renewable energy!
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:16:49 #19
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132601538
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:09 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Volgens een berekening bij mij thuis zou het 8-9 jaar duren voordat je het terug verdient. Veel te lang in mijn ogen. Weet niet eens of ik volgend jaar hier woon, laat staan over 8-9 jaar :D
Neem je die panelen toch mee?

Live now, pay later is zeker beter :D (en daar betalen we nu de prijs over in de EU en NLzelf)

En maar zeiken op Europa/ buitenlanders omdat je ook geprofiteerd hebt (sorry als ik jou erbij betrek, maar de meerderheid.....)

I rest my case
pi_132601619
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:16 schreef edcetera het volgende:

[..]

Neem je die panelen toch mee?

Dat kost ook geld, en het is maar de vraag of je dak dan in de juiste hoek ligt zodat het nog wat oplevert.
En tegen die tijd is de technologie ook verder waardoor nieuwe wellicht goedkoper zijn.
pi_132601823
Ik maak mijn keuzes niet zo snel gebaseerd of het milieu of global warming of dat soort zaken. Ik maak wel keuzes gebaseerd op verspilling. Zo gooi ik zo goed als nooit eten weg, en doe ik de lampen van de gemeenschappelijke ruimtes vaak uit als iemand ze aan heeft laten staan, en sorteer mijn afval. Dit heeft vaak wel goede invloed op het milieu, maar om die reden maak ik die keuzes niet.

Maar verder douche ik wel lang, gebruik ik geen spaarlampen (heb toch maar 3 lampen in totaal, alles onder de 40 watt), en wil wel graag een warme kamer hebben, al heb ik dit jaar de verwarming nog niet aangehad. Oja, en heb net nog een stukje auto gereden puur omdat ik daar zin in had.
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:30:34 #22
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132601947
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:19 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

[quote] Dat kost ook geld, en het is maar de vraag of je dak dan in de juiste hoek ligt zodat het nog wat oplevert.

Daar hou je toch rekening mee als je een huis koopt.

quote:
En tegen die tijd is de technologie ook verder waardoor nieuwe wellicht goedkoper zijn.
Zie bericht boven
pi_132602174
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:30 schreef edcetera het volgende:

[..]

Daar hou je toch rekening mee als je een huis koopt.

[..]

Zie bericht boven
Nou dat is wel het laatste waar ik op let hoor! En dat geeft zeker niet de doorslag over wel of niet kopen.

Overigens heeft afval scheiden ook vrijwel geen nut. Volgens mijn vertegenwoordiger van een van de grotere afval verwerkers gooien ze het zorgvuldig gescheiden plastic afval de oven in omdat er door het milieu bewuste Nederland te weinig aanbod is van afval wat verbrand kan worden. Er is op dit moment zo weinig afval om te verbranden dat ze er alles in gooien om de centrale maar aan de gang te houden... Stilstand in zo'n ding kost meer dan dat het doorverkopen zou opleveren :P
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:39:27 #24
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132602209

[ Bericht 50% gewijzigd door edcetera op 27-10-2013 00:43:38 ]
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:42:04 #25
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132602278
Dan ben je al goed bezig, milieubewustzjjn is niet als een zure "Brecht van Hulten" door het leven gaan en af en toe lekker lang douchen/ lekker optrekken is super, maar maar tegen de zure links/recht rakkers die commentaar hebben op je gedrag, gewoon panelen op je dak plaatsen zodat je afbent van de afhankelijkheid, die de overheid en multinationals je willen opleggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')