Ik doe het sowieso, maakt niet uit waar ik sta. Soort respect voor publiek en artiest. Tenzij ik uiteraard voor de artiest in kwestie schiet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:08 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig weinig met de 3-song rule te maken, schiet voornamelijk de wat kleinere optredens. In grote locaties ook regelmatig meegemaakt dat de fotografen na 3 songs het pand uit moesten
Zodat je de mensen etc niet in de weg staat of hoe moet ik dat zien?quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik doe het sowieso, maakt niet uit waar ik sta. Soort respect voor publiek en artiest. Tenzij ik uiteraard voor de artiest in kwestie schiet.
Sorry, maar moest lachenquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:43 schreef Ynske het volgende:
[..]veranderen als in minder kuttopics overal openen?
Yes, inprincipe sta je betalende bezoekers in de weg. Dus na drie nummers de boel in de tas en als het een interessant optreden is blijf ik even plakken. Aan de bar meestalquote:Op vrijdag 1 november 2013 13:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodat je de mensen etc niet in de weg staat of hoe moet ik dat zien?
Maar jij schiet doorgaans in wat grotere zalen (Paradiso, Melkweg etc.) waar het licht wat makkelijker is dan de stikdonkere holen waar ik soms in staquote:Op vrijdag 1 november 2013 13:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik doe het sowieso, maakt niet uit waar ik sta. Soort respect voor publiek en artiest. Tenzij ik uiteraard voor de artiest in kwestie schiet.
Das ons Bramquote:
"Hoe het ook zou kunnen".quote:
Niet oordelen voordat je zijn foto's gezien hebtquote:Op vrijdag 1 november 2013 18:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat hij nog niet weg gejaagd is. Tering.
Dat maakt hem nog niet minder irritant.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:41 schreef Uncle het volgende:
[..]
Niet oordelen voordat je zijn foto's gezien hebt
volgens het bijschrift op facebook zei de 1e band die avond wel tegen hem dat hij moest kappen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat hij nog niet weg gejaagd is. Tering.
ergens wel terrecht toch? Niet echt onopvallend.. en lekker "boom in your face" flitsen, das niet heel slim.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:31 schreef Tokus het volgende:
[..]
volgens het bijschrift op facebook zei de 1e band die avond wel tegen hem dat hij moest kappen.
heb jij geld in je zak branden?quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:40 schreef Uncle het volgende:
Gitzo heeft trouwens ook een cashback momenteel...
Jeps, ik ben een Susteren cloonquote:
Statief is bij mij ook ondergeschoven kindje, heb een onverwoestbare manfrotto van ijzer, perfect voor film maar geen fotografiekop en ook tering zwaarquote:Op zaterdag 2 november 2013 10:07 schreef Uncle het volgende:
En overigens moet ik nog wel een nieuw statief. Twijfel alleen een beetje over merk/model/etc... en kan eigenlijk ook wel wachten tot de zomer
Daarom wil ik nu ook gewoon een goede kopen. Ik heb het afgelopen jaar al mijn gear geupgrade behalve mijn statief. En dat statief was prima voor mijn oude set-up maar bij mijn huidige zwaarste combinatie staat het verre van stabiel. Dan ga je hem automatisch minder meenemen en dus gebruiken.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:10 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb een soort haat/liefde verhouding met statieven.
Het zijn ondingen om mee te nemen. Maar als ik hem bij me heb en ik ga er mee fotograferen, dan vind ik de rust die ik ineens heb om een compositie te maken werkelijk heerlijk.
Altijd de perfecte bokeh dusquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:40 schreef Ouwesok het volgende:
Raar
Nadat ik dus maandag in De Storm in Utrecht mijn bril zag wegwaaien (na een halve meter verdween ie van de radar, niets meer van teruggevonden) loop ik nu al een week met een noodoplossing rond, een bril voor verweg en een leesbril.
Dat beide niet optimaal zijn was te verwachten. Dat ik al vanaf maandagmiddag met bulderende koppijn rondloop, ach, dat hoofd heeft wel eens vaker een week pijn gedaan.
De echte tegenslag kwam pas toen ik vanmorgen eens met mijn noodoplossing in de zoeker van mijn DCS keek![]()
en nog eens
Hopelijk komt halverwege deze week mijn nieuwe multifocaaltje binnen (met een kostprijs aardig in de richting van een Sony A7 maar da's een heel ander verhaal). Dan kunnen we alle zoekers weer opnieuw gaan instellen
Het krankzinnige is dat ik qua fotografie niet bepaald vies ben van een keer lenzen wisselen. Van het continue moeten wisselen van lees- en veraf kan een mens redelijkworden
Het ergste is als je ineens opkijkt met die leesbril op en iets ziet wat nog het meest op een achtergrondje uit mijn 90mm Tokina lijkt
Dit achtergrondje dus
[ link | afbeelding ]
Heidelibel by Ouwesok, on Flickr
En dan de helemaal perfecte, dus zonder verstorend onderwerp ervoorquote:
HDR kan heel mooi zijn, mits goed gebruikt en dat is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op zondag 3 november 2013 13:50 schreef Uncle het volgende:
Zolang HDR is zijn meest extreme vorm van afgrijselijkheid en perversheid algemeen geaccepteerd is verbaas en oordeel ik nergens over.
En over smaak valt nu eenmaal niet te twisten
Herkenbaar gevoel, vooral ook dat laatste, de beloning van het gezeul is dat er ineens veel meer mogelijk isquote:Op zaterdag 2 november 2013 10:10 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb een soort haat/liefde verhouding met statieven.
Het zijn ondingen om mee te nemen. Maar als ik hem bij me heb en ik ga er mee fotograferen, dan vind ik de rust die ik ineens heb om een compositie te maken werkelijk heerlijk.
Misschien moet ik toch ook maar eens gaan investeren in een goed statief. Heb nu een simpele, stalen Manfrotto. Prima voor het standaard werkt, maar staal-zwaar en niet zo flexibel als de danseres die jij lijkt te hebbenquote:Op zondag 3 november 2013 20:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Herkenbaar gevoel, vooral ook dat laatste, de beloning van het gezeul is dat er ineens veel meer mogelijk is
Mijn spiegellozen en mijn Benbo MkII zijn behoorlijk on speaking terms nu het goed paddenstoelen fotograferen is.
Die Benbo is bij benadering het mafste statief ooit uitgevonden, je komt er letterlijk overal mee waar je met een normale driepoot niet of met moeite komt.
Daarbij is ie best wel licht, alleen wat onhandig met opvouwen.
Vandaag met op het balhoofd de NEX5N en de Komine 2.8/55mm macro
in de reprohouding
[ afbeelding ]
en laag bij de grond
[ afbeelding ]
en wat daar allemaal van kwam komt later wel weer aan de orde
quote:Op zondag 3 november 2013 20:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Herkenbaar gevoel, vooral ook dat laatste, de beloning van het gezeul is dat er ineens veel meer mogelijk is
Mijn spiegellozen en mijn Benbo MkII zijn behoorlijk on speaking terms nu het goed paddenstoelen fotograferen is.
Die Benbo is bij benadering het mafste statief ooit uitgevonden, je komt er letterlijk overal mee waar je met een normale driepoot niet of met moeite komt.
in de reprohouding
[ afbeelding ]
en laag bij de grond
[ afbeelding ]
Dat is een handig ding. Mijn statief is al altijd een van de eerste dingen waarvan ik nogal snel zeg mwa die blijft maar thuis. Misschien ooit eens zo'n gorilla pod kopen ofzo.quote:Op zondag 3 november 2013 20:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
in de reprohouding
[ afbeelding ]
en laag bij de grond
[ afbeelding ]
Koop er dan wel zo'n draaibare kop bij die je waterpas kan zetten, heb die nu niet en 'k wordt gek van dat ding rechtzetten dmv pootjes draaienquote:Op maandag 4 november 2013 07:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is een handig ding. Mijn statief is al altijd een van de eerste dingen waarvan ik nogal snel zeg mwa die blijft maar thuis. Misschien ooit eens zo'n gorilla pod kopen ofzo.
Een vriend van me heeft idd zo'n ding waarbij het niet kan. Vreselijk irritant is dat.quote:Op maandag 4 november 2013 08:23 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Koop er dan wel zo'n draaibare kop bij die je waterpas kan zetten, heb die nu niet en 'k wordt gek van dat ding rechtzetten dmv pootjes draaien
ik heb er een van Slik, en die is licht, met een goed balhoofd en stevig tegelijk. prettig dingquote:Op maandag 4 november 2013 08:30 schreef Uncle het volgende:
Het is ook een beetje raar als je mensen ziet die voor 10k spullen in je fototas hebt zitten en een statief van 100 euro al te duur vinden...
Koop een stevig, licht statief dan kost dat zeker een hoop geld maar ben je voor altijd klaar EN kun je hem altijd meenemen omdat het zo weinig weegt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |