Inwoner van Hamburg, ook al brengen mij opdrachtgevers meerdere malen per maand weer terug naar Nederland.quote:
Mja, we hebben nog een alternatief. Tenzij ik voor die tijd een 330d touring heb .quote:
Kan ik wel voor je regelen, wat is je pincode?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, we hebben nog een alternatief. Tenzij ik voor die tijd een 330d touring heb .
vliegen kan toch ookquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:52 schreef Catch22- het volgende:
Ik knal zo naar berlijn.
Met de bmw.
Niet dat ik keus heb.
Freude.
keuzes, keuzes Wil je nou een 330d of een pul bier?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
No way, ik wil wel nog een schnitzel en een pot bier kunnen halen op de berg!
Lekkere Freude.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:52 schreef Catch22- het volgende:
Ik knal zo naar berlijn.
Met de bmw.
Niet dat ik keus heb.
Freude.
Toen ik nog een kleine Pruis was kreeg een buurman eens een nieuewe E38. Ik vond dw auto zo mooi dat ik er met mijn fietsje talloze keren op een dag langs reed, en zo is mijn liefde voor het merk begonnen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:00 schreef fathank het volgende:
Goeie TT.
E38 in nette staat is toch wel fapwaardig. Ik wil er ooit eentje met een ingebouwde autotelefoon
Allebei! Zonder BMW kom ik niet op m'n bestemming maar zonder bier zijn sommige feestjes zo saaiquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
keuzes, keuzes Wil je nou een 330d of een pul bier?
Ja, een E38 blijft altijdquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Allebei! Zonder BMW kom ik niet op m'n bestemming maar zonder bier zijn sommige feestjes zo saai
En een E38...
stuk duurder en niet gek veel sneller alles bijelkaar. Om kwart over 9 vertrokken van huis en om half vijf in t appartement.quote:
Niet om bijdehand te doen maar ik zie de mijne dagelijksquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[ afbeelding ]
Ook erg gaaf in bordeauxrood:
[ afbeelding ]
Jammer dat je ze tegenwoordig zo weinig ziet. En dat sommige van de nog rijdende exemplaren zo gesjonnieficeerd worden.
Ik heb het ook niet zo op vliegen hoor, maar jij had het over geen keusquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
stuk duurder en niet gek veel sneller alles bijelkaar. Om kwart over 9 vertrokken van huis en om half vijf in t appartement.
Heb overigens e10 getankt en merk geen verschil. 1,58 langs de snelweg
qua auto. Als ik wil vliegen moet ik uit groningen eerst naar bremen of amsterdam. Dan ben je al halverwege...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zo op vliegen hoor, maar jij had het over geen keus
Zo hier het voordeel van op rustige momenten rijden. Laatste keer deed ik het in 4,5u, deur tot deur. Maar dat was vrijdagochtend heerlijk vroeg. En terug op zondagavond, zelfde reistijd (maar wederom rustig).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
stuk duurder en niet gek veel sneller alles bijelkaar. Om kwart over 9 vertrokken van huis en om half vijf in t appartement.
Heb overigens e10 getankt en merk geen verschil. 1,58 langs de snelweg
https://www.bmw.nl/nl/con(...)n-value-service.htmlquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef maart78 het volgende:
volgende week de e81 een beurt bij de dealer, ben benieuwt naar de kosten
Dat is al heel wat meer dan een beurt. Dat gaat je kosten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:36 schreef maart78 het volgende:
olie en remvloeistof en ik denk de achterremblokken
misschien ook de multieriem is toch al weer 6 jaar oud
Helemaal omdat je alle punten die hij opnoemt vrij eenvoudig ook zelf kan doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
Plaats volgende week ff een scan van je nota hiero.
Kennen we lachuh.
Mijn koppeling piept. Ik ga zo ff zoeken, maar als het tegenvalt hoop ik dat ik volgende week nog mee kan lachen.
Oh ja, dat vergeet ik wel eens Ik ben verwend met mijn werkplekquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:04 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is eenvoudig? Na mijn winterbanden avontuur ga ik dat ding niet weer opkrikken. Als ik er niet bij kan ga ik naar de garage.
Multiriem vervangen zonder bloedverlies is bijna onmogelijk.
Remblokken kunnen prima op straat. Multiriem begin ik nu ineens over te denken... die zit er bij mij ook al zeker een ton op. Zal wel een keer vervangen moeten worden vermoed ik .quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh ja, dat vergeet ik wel eens Ik ben verwend met mijn werkplek
Op straat is alleen de remblokken relatief eenvoudig te doen.
Kan inderdaad geen kwaad, zo duur zijn ze niet. Heb de mijne een paar maanden terug nog vervangen, de oude ligt achterin als reserve.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Remblokken kunnen prima op straat. Multiriem begin ik nu ineens over te denken... die zit er bij mij ook al zeker een ton op. Zal wel een keer vervangen moeten worden vermoed ik .
Tsja, niet iedereen heeft die keuzequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:24 schreef maart78 het volgende:
op straat liggen sleutelen vindt ik armoe, dan maar een paar centen kwijt aan onderhoud
Of je hebt er de ballen verstand van.. dat mag je ook wel zeggen hoorquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:24 schreef maart78 het volgende:
op straat liggen sleutelen vindt ik armoe, dan maar een paar centen kwijt aan onderhoud
Keuzes Ik besteed dat geld liever aan andere dingen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:28 schreef maart78 het volgende:
Nee ik kan echt het onderhoud wel zelf hoor. alleen geen zin in
Volgens mij ligt er zelfs nog eentje van de vorige eigenaar in de kofferbak . Als ik de auto niet ga vervangen moet ie binnenkort toch een keertje wat onderhoud hebben, doe het er dan wel bij.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan inderdaad geen kwaad, zo duur zijn ze niet. Heb de mijne een paar maanden terug nog vervangen, de oude ligt achterin als reserve.
Multiriem kan ook wel op straat, olie moet je wel een beetje je best voor doen maar kan wel als het moet. Remvloeistof ook wel, maar je wilt wel met zijn tweeën zijn daarvoor.
Precies, zoveel kost zo'n ding niet en binnen een kwartiertje heb je het voor elkaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Keuzes Ik besteed dat geld liever aan andere dingen.
[..]
Volgens mij ligt er zelfs nog eentje van de vorige eigenaar in de kofferbak . Als ik de auto niet ga vervangen moet ie binnenkort toch een keertje wat onderhoud hebben, doe het er dan wel bij.
Hangt meestal af van de ¤¤-situatiequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Of je hebt er de ballen verstand van.. dat mag je ook wel zeggen hoor
Waarom zou ik in godsnaam honderden euro's aan iemand betalen als ik het zelf ook kan doen
Als ik het zelf kon zou ik het toch wel allemaal zelf proberen. Ik heb er alleen echt geen verstand van, ik ga ook voor bijna alles naar de garage. Dan moet ik er echt voor gaan zitten en een hoop gaan leren en daar heb ik geen tijd voor.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:28 schreef maart78 het volgende:
Nee ik kan echt het onderhoud wel zelf hoor. alleen geen zin in
Kijk in de TIS hoe ingewikkeld het is, bekijk filmpjes op JijBuis en how-to's op fora. Zo kan je echt een boel leren en zien dat het allemaal niet zo ingewikkeld is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:03 schreef Fopje het volgende:
[..]
Als ik het zelf kon zou ik het toch wel allemaal zelf proberen. Ik heb er alleen echt geen verstand van, ik ga ook voor bijna alles naar de garage. Dan moet ik er echt voor gaan zitten en een hoop gaan leren en daar heb ik geen tijd voor.
Gisteren weer een stukje gereden, +/- 80 km. Voor vertrek nog eens mijn kvs niveau gekeken en zat gewoon 1 tot 2 cm onder MIN. Gewoon gaan rijden en bleef keurig op temperatuur. Ook geen lampje dat ging branden. Vanmorgen keek ik weer met koude motor en zat hij weer netjes tussen min en max. Hij schommelt echt als een dildo...
Ja, dat is wel waar. Je moet er wel een klein beetje aanleg/inzicht voor hebbenquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je moet wel technisch inzicht hebben .. Anders kom je gewoon niet ver nee
Voor die prijs koop je de fabriekquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:08 schreef Andyy het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=236219252&asrc=st
Lijkt mij een redelijke prijs voor een 118i.
Heb vanaf donderdagavond tot en met zondagmiddag onder 2 auto's gelegen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verwarming en radio aan, en biertje er bij. Maar onder een auto ga ik niet meer liggen klooien.
Helaas wist de vorige eigenaar dat niet (meer) maar ik heb er een rondje mee gereden en hij is wel een stuk sneller dan een standaard 2.5quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha zal lekker stationair draaien .. Hoeveel graden die nokkenas ?
Ik gok van wel. aangezien hij ook geen kosten bespaarde op zijn uitlaatlijn zal het daar ook wel van kwaliteit zijn...quote:
ff vraagje.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dat is wel waar. Je moet er wel een klein beetje aanleg/inzicht voor hebben
Ik heb goede ervaringen met Philips NightGuide en Xtreme Vision. Ik vond de NG erg prettig om mee te rijden, maar ze gaan niet zo gek lang mee.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
ff vraagje.
Jij had toch wel wat ervaring met diverse soorten dimlicht lampjes?
Ik zoek wat voor een oude Civic Vti moet wat meer licht komen 's nachts. Of de bestuurster moet wat meer worteltjes eten, zou ook kunnen.
Nightguides heb ik er ook in zitten inderdaad. Levensduur niet idioot lang maar wel zeker meer opbrengst dan de 2 euro-lampjes van de Action. Die veiligheid is het me wel waard. Overigens zijn ze wel extra gevoelig voor de piekspanning als ze meestarten: pas aanzetten nadat de motor loopt dus (en uitzetten voor het afzetten van de motor). Prima spul dan. En via eBay nog aardig goed te verkrijgen volgens mij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met Philips NightGuide en Xtreme Vision. Ik vond de NG erg prettig om mee te rijden, maar ze gaan niet zo gek lang mee.
Ik heb nu prof-lampen van Philips; niet duur en een zeer acceptabele lichtopbrengst. Maar NG of XV is wel een stap hoger en beter.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nightguides heb ik er ook in zitten inderdaad. Levensduur niet idioot lang maar wel zeker meer opbrengst dan de 2 euro-lampjes van de Action. Die veiligheid is het me wel waard. Overigens zijn ze wel extra gevoelig voor de piekspanning als ze meestarten: pas aanzetten nadat de motor loopt dus (en uitzetten voor het afzetten van de motor). Prima spul dan. En via eBay nog aardig goed te verkrijgen volgens mij.
Zijn je koplampglazen van plastic?quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:57 schreef Catch22- het volgende:
Dat starten en dan lampen aan doe ik sowieso. Ik wil nog eens nieuwe koplampunits met goede lampen. Huidige units zijn vrij dof
volgens mij wel (E34)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zijn je koplampglazen van plastic?
dan kan je ze met (eventueel eerst wetsanden) polijsten weer als nieuw krijgen. Glazen koplampen kan je niet polijsten, maar die worden ook niet dof.quote:
E34 is glasquote:
reflectoren zijn ook niet al te best en hebben gelekt. Keertje op t e34 forum neuzenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
dan kan je ze met (eventueel eerst wetsanden) polijsten weer als nieuw krijgen. Glazen koplampen kan je niet polijsten, maar die worden ook niet dof.
Dan wordt het hoog tijd voor twee andere units.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
reflectoren zijn ook niet al te best en hebben gelekt. Keertje op t e34 forum neuzen
Lastig te zeggen zonder hem te zienquote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:20 schreef mighty_myte het volgende:
Ik heb mijn 520i inmiddels al anderhalf jaar in een schuur in een weiland staan. Hij is zeg maar, in niet zo'n optimale conditie meer.
Zal ik hem slopen of een keer als groot project repareren en er in rijden?
En ga je binnenkort ook daadwerkelijk het circuit weer op?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:43 schreef boegschroef het volgende:
Gisteren de circuit wagen weer eens opgestart na 1,5 jaar stilstaan. Accu was kapot, tijdelijk een andere accu, sleutel om en binnen 2 seconden.... Vroem
Alles gecontroleerd, nieuwe olie en remvloeistof erop.
Alleen nu 1 ding, hij loopt erg slecht stationair. Dat deed ie al vanwege de wilde nokkenas, maar nu erger dan vroeger. Dus daar moet ik nog naar kijken.
welk type? Opknappen kan waarschijnlijk niet meer uit.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:20 schreef mighty_myte het volgende:
Ik heb mijn 520i inmiddels al anderhalf jaar in een schuur in een weiland staan. Hij is zeg maar, in niet zo'n optimale conditie meer.
Zal ik hem slopen of een keer als groot project repareren en er in rijden?
'kan waarschijnlijk niet meer uit'?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
welk type? Opknappen kan waarschijnlijk niet meer uit.
als in dat je het terugkrijgt bij verkoop. Kan je de auto zelf gebruiken of?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:05 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
'kan waarschijnlijk niet meer uit'?
E34
Om de verkoop gaat het me niet eens. Ik denk dat ik met een euro of 500 hem weer APK kan geven en op de weg kan zetten. Hij is nu geschorst.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als in dat je het terugkrijgt bij verkoop. Kan je de auto zelf gebruiken of?
Yep, ik ben al aan het plannen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:23 schreef rival het volgende:
[..]
En ga je binnenkort ook daadwerkelijk het circuit weer op?
Het kan zijn dat het contact plaatje van je remlamphouder een gat in het metaal heeft gebrand van het achterlicht. Daardoor maakt die niet meer goed contact.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:14 schreef aadspagaat het volgende:
yoo bmw-fokkerts! ik rij zelf al een tijdje een 328 uit 97, en heb (wat ik zoal lees) een typisch bmw probleem. me remlicht heeft dus storing en in het display wordt aangegeven bremslicht defekt en betriebsanleitung ofzo. best wel klote want de ene keer doet me remlicht het wel en dan weer niet. ik meen ergens gelezen te hebben dat het met een sensor van je rempedaal te maken heeft?? misschien/vast wel iemand hier die hetzelfde probleem heeft gehad?
ps. helemaal eens met de tt, e38 750i, mijn droomauto!
http://en.wikipedia.org/wiki/Italian_tuneupquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:32 schreef Catch22- het volgende:
Moet hij niet gewoon eens goed warm worden en schoon blazen?
Neuh, hij is net ingelopenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:36 schreef Hyperdude het volgende:
@jitzzze
Meer dan 3 ton in een diesel is idd. nogal afzien.
Chapeau!
Nee.. Mooi he..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:48 schreef jitzzzze het volgende:
Kon je dat niet afleiden uit de foutcode? In dit geval 141?
Jawel, want ik zie geen sneeuw buitenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:49 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zie trouwens dat het op mijn thermometer 8.0 graden is.
Zat ik toch niet echt verkeerd met mijn winterbandentiming.
Ah, dan weet ik het ook nietquote:
Ik moet dit weekend naar Groningen. Maak wel een sneeuwfoto daaro.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jawel, want ik zie geen sneeuw buiten
Ah, vandaar. Neem wel je paspoort meequote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik moet dit weekend naar Groningen. Maak wel een sneeuwfoto daaro.
Moet je wel naar een skihal als ze dat daar hebbenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik moet dit weekend naar Groningen. Maak wel een sneeuwfoto daaro.
Al een tijdje overheenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar zit ik met m'n diesel nog niets eens in de buurt
kom bakkie doen dan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik moet dit weekend naar Groningen. Maak wel een sneeuwfoto daaro.
Hij zwabbert nu heel erg op hoge snelheden. hoop dat dat nu over isquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:39 schreef bokkepoot het volgende:
Op de banden na kun je alles zelf wel doen toch?
Of wil je die mooie stempel hebben?
En ga je er Run flats op doen? De meeste zijn blij die eraf kunnen...
geld, veel geld. net als jij scrootchquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wat willen ze hebben dan ?
Neee mannnn, teffes herfst en kut klok!!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
mitchell: weet je al meer over je DISA?
Dat valt mee. Ik was toen geloof ik 100 euro kwijt voor een originele veer, ex. montage. Maar ja, aangezien je daar specifiek spul voor moet hebben, dat ik niet had...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
de veren van het merk SACHS had ik bij Profiteile.de besteld. 40 euro per stuk.
de rubbers waren nog goed.
Godverju zeg. Ik pak de lijst er nog even bij!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:39 schreef maart78 het volgende:
de rekening moet ik nog afwachten
maar ik geloof ruim 1700
Totaal: 600 euro bij eigen inkoop. Dan heb je dus geen marge voor de garage en ben je een dagje aan het klussen. Dit zijn allemaal zaken die je zonder brug zelf kan doen als je geen twee linkerhanden hebt... Plus je bent een geeltje kwijt voor bandenmontage. En voor het gemak kun je de remvloeistof ook voor een geeltje laten doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:38 schreef maart78 het volgende:
4 schijven met remblokken Febi, voor- en achteras, 125 euro
olie 6,50 per liter x 6 liter = 40 euro
remvloeistof tientje
interieurfilter 25 euro
nieuwe bougies tientje per stuk, 40 euro
2 nieuwe achterbanden (oude waren geen runflat en kutbanden) ligt aan de velgmaat, max 300
nieuwe achterruit wisser 25 euro
nieuwe kentekenplaat ivm steenslag 25 euro
Ik heb even voor mijn diesel gekeken bij de prijzen die ik noemde.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:37 schreef Impry het volgende:
Schijven+blokken zijn toch wel duurder?
Pas ook bij mijn 1-serie laten vervangen (wel 130i, dus misschien zwaarder spul).
Remschijven voor: 197,-
Remblokken voor: 127,-
Remblokken achter: 78,-
Nou zijn dat wel de prijzen die de garage rekent, maar wel excl. BTW.
Jep. Al kom je dus op 140 euro in totaal.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
@ Piet
Die 4 voor ¤125, zijn dat 4 geventileerde schijven?
China en de VS is waar de ¤¤ zitten.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:21 schreef Catch22- het volgende:
X3 is een kleine x5, x4 een kleine x6
En t verkoopt
En de X1 dan?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:21 schreef Catch22- het volgende:
X3 is een kleine x5, x4 een kleine x6
En t verkoopt
CGquote:Op vrijdag 1 november 2013 11:23 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, dat is nog het mafste van alles. Alle modellen worden ook nog eens lekker verkocht, zelfs die onzinnige maar erg mooie 6 GT zie je af en toe nog rijden.
GC dan toch? GranCoupe heet dat dingquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
CG
Maar de Mercedes equivalent is ook erg mooi, staat hier regelmatig in de buurt een CLS63 AMG
Vind 'm wel mooi en dan met name het geluidquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind de cls wel zo hoerig lelijk, met die uitgezakte kont en lome voorkant
Ja kloptquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
GC dan toch? GranCoupe heet dat ding
Daar kunnen we nog wel eens een boompje over opzetten, Mercedessen en Audi's doen me echt helemaal niks, maar niet in dit topic
Ik vind het ook vreselijk ja. Je weet van gekkigheid niet meer wat er voor je rijdt, en alles lijkt op elkaar.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:19 schreef jitzzzze het volgende:
[ afbeelding ]
Welja, waarom niet nog een model erbij Het is nu al zo'n enorme bende qua modellen; het lijkt wel Audi. Waarom moet er nog een X4 bij? Het zogenaamde gat tussen de X3 en X5 is toch niet zo groot?
Precies ja, die nieuwe 2 en 4 series zijn net een drie serie met een ander nummertje op de kofferbakquote:Op zaterdag 2 november 2013 12:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreselijk ja. Je weet van gekkigheid niet meer wat er voor je rijdt, en alles lijkt op elkaar.
e36 dash toch? Met driehoekige luchtroosters.quote:Op zondag 3 november 2013 09:23 schreef Hyperdude het volgende:
Met E30 achterwielophanging en dashboard.
Geld was ff op bij BMW?
Qua kwaliteit en beleving wel ja. Maar de garagerekeningen zijn ook navenant.quote:Op zondag 3 november 2013 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
Anyway, ik zou geen Z3 meer kopen, behalve een Coupé met dik blok.
Als je een cabrio wilt: neem een Z4 of een Boxster. Veul en beul beter.
Dat is idd anders als een E36quote:Op zondag 3 november 2013 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet het ook niet meer.
Ventilatieroosters in het midden hebben mij op verkeerde been gezet.
E30 325iX
[ afbeelding ]
Z3:
[ afbeelding ]
Instrumentencluster E36?
rechthoekige ventilatie E30?
driehoekige ventilatie E36?
Anyway, ik zou geen Z3 meer kopen, behalve een Coupé met dik blok.
Als je een cabrio wilt: neem een Z4 of een Boxster. Veul en beul beter.
New and improved.quote:
Huilliequote:
Wanliquote:Op zondag 3 november 2013 13:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Huillie
Dit is gewoon een driving machine topic
Driften, eerder op het limiet zitten op een lagere snelheid > minder risico, goedkoper burnouts maken etcquote:
Daarvoor zijn ze inderdaad primaquote:Op zondag 3 november 2013 13:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Driften, eerder op het limiet zitten op een lagere snelheid > minder risico, goedkoper burnouts maken etc
Mooi ja. Zo had ik laatst een Fiësta naast me die 'sportief' probeerde te rijden. Zo traag als dikke stront, hele tijd 'wegsprinten' e.d., maar toch stonden we weer voor hetzelfde verkeerslicht stil. Ernaast gaan staan en die kerel zat me maar stoer aan te kijken . Vervolgens ben ik rustig in de 1 weggereden dus hij dacht te gaan winnen... en toen op koppel in de 2 vol er voorbij gegaan. Doei .quote:Op zondag 3 november 2013 19:24 schreef Fopje het volgende:
Vandaag een wedstrijdje gedaan tegen een gepimpte corsa, normaal laat ik die rijden maar deze zat me uit te dagen. Het leek wel of hij stil stond
Same here, lekker doorrijden maar wel beschaafd en beheerst.quote:Op zondag 3 november 2013 20:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik rij meestal wel door, maar niet als een gek.
Ik doe dat met alles en iedereen die ik links van me ziequote:Op zondag 3 november 2013 19:24 schreef Fopje het volgende:
Vandaag een wedstrijdje gedaan tegen een gepimpte corsa, normaal laat ik die rijden maar deze zat me uit te dagen. Het leek wel of hij stil stond
Met die trajectcontroles van tegenwoordig laat ik ze lekker gaan hoorquote:Op maandag 4 november 2013 11:09 schreef rival het volgende:
[..]
Ik doe dat met alles en iedereen die ik links van me zie
Die staan op vaste plekken toch. Daar rijden we allemaal netjesquote:Op maandag 4 november 2013 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met die trajectcontroles van tegenwoordig laat ik ze lekker gaan hoor
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder ook wel rustig rij tegenwoordig, komt toch wel mede daardoor, voorheen reed ik altijd zo'n beetje 20-30km harder dan toegestaan, houd je lekker iedereen rechts, nu zet ik hem op de cruisecontrol, slaapverwekkend dat wel.quote:Op maandag 4 november 2013 11:16 schreef rival het volgende:
[..]
Die staan op vaste plekken toch. Daar rijden we allemaal netjes
Ik niet man Wil hem niet te veel afraggenquote:Op maandag 4 november 2013 11:09 schreef rival het volgende:
[..]
Ik doe dat met alles en iedereen die ik links van me zie
Rij hem altijd netjes warm, altijd.quote:Op maandag 4 november 2013 13:16 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik niet man Wil hem niet te veel afraggen
Ik trap meestal al na 10/15 (stadskilometers)quote:Op maandag 4 november 2013 18:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Voor een diesel? 20 is voor een benzine inderdaad genoeg
Gefeliciteerd met je twijfelachtige overwinningquote:Op maandag 4 november 2013 18:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik win... 5 denk ik..
Maja.. Zit ook te wachten tot het blok het begeeft
Ik zit binnen 3Km al op de snelweg 's morgens, dus echt trappen is er niet bij. Bij 3000RPM de volgende versnelling is prima.quote:Op maandag 4 november 2013 18:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik trap meestal al na 10/15 (stadskilometers)
Heb op de auto alleen geen kvs/olietemperatuurmeter
Ja dat wel, en dan wel met invoegen ff doortrekkenquote:Op maandag 4 november 2013 18:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zit binnen 3Km al op de snelweg 's morgens, dus echt trappen is er niet bij. Bij 3000RPM de volgende versnelling is prima.
Nee, bij 3000RPM doorschakelen. Zit in zijn 5 op 2800RPM bij 120Km/h.quote:Op maandag 4 november 2013 18:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja dat wel, en dan wel met invoegen ff doortrekken
Jep, dat dus. Ik probeer altijd rond 2.500rpm max te blijven, dan kan ie rustig warm worden. Maar ook als de boel warm is trek ik zeer zelden door tot 4.000rpm.quote:Op maandag 4 november 2013 19:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, bij 3000RPM doorschakelen. Zit in zijn 5 op 2800RPM bij 120Km/h.
Ja, ruim.quote:Op maandag 4 november 2013 18:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Voor een diesel? 20 is voor een benzine inderdaad genoeg
Ik eens per week, maar vooral om de kat en uitlaat wat schoon te blazen.quote:Op maandag 4 november 2013 20:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep, dat dus. Ik probeer altijd rond 2.500rpm max te blijven, dan kan ie rustig warm worden. Maar ook als de boel warm is trek ik zeer zelden door tot 4.000rpm.
Ja, de KVS meter zit al snel op de 90 graden ja. Maar de motorolie duurt altijd wel een stuk langer.quote:Op maandag 4 november 2013 20:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ruim.
De tempmeter van mn Golfje geeft al redelijk snel 90+ graden aan. Maar ik houd normaal ook 20 minuten of 20km aan
Zeker een 2.8 hahahaha ?quote:Op maandag 4 november 2013 20:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep, dat dus. Ik probeer altijd rond 2.500rpm max te blijven, dan kan ie rustig warm worden. Maar ook als de boel warm is trek ik zeer zelden door tot 4.000rpm.
Ik weet het verschil wel tussen een kvs en olie meter heaquote:Op maandag 4 november 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, de KVS meter zit al snel op de 90 graden ja. Maar de motorolie duurt altijd wel een stuk langer.
Just to be surequote:Op maandag 4 november 2013 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet het verschil wel tussen een kvs en olie meter hea
Als je op het circuit rijdt en je weet je olietemp meter niet te vinden heb je het niet helemaal begrepen geloof ikquote:
Daarvoor rij ik soms gewoon langere stukken flink door. Liefst 's nachts .quote:Op maandag 4 november 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik eens per week, maar vooral om de kat en uitlaat wat schoon te blazen.
[..]
Ja, de KVS meter zit al snel op de 90 graden ja. Maar de motorolie duurt altijd wel een stuk langer.
Het is een diesel.quote:
Ik iets van 1500quote:Op maandag 4 november 2013 19:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, bij 3000RPM doorschakelen. Zit in zijn 5 op 2800RPM bij 120Km/h.
Jij speelt sowieso valsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:Op maandag 4 november 2013 21:17 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Jij speelt sowieso valsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Hoho, niks mis met een variomaatje hoor. Is alleen een rare gewaarwording als je je auto eerst naar de 4000 toeren brengt en dat ie dan pas opschakelt...quote:
Dan staat ie verkeerd afgesteldquote:Op maandag 4 november 2013 21:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hoho, niks mis met een variomaatje hoor. Is alleen een rare gewaarwording als je je auto eerst naar de 4000 toeren brengt en dat ie dan pas opschakelt...
Een volvo 340 met de bergstandquote:
Wat is er dan raar aanquote:
Niks, het voelt gewoon raar om eerst de auto te laten optoeren en dat dan de auto versnelt.quote:Op maandag 4 november 2013 21:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is er dan raar aan
Dat is net als vol doorvlammen in zijn 1e versnelling, dan kun je pas bij 6 of 7 (of 9) k rpm schakelen
Geef mij maar gewoon een mooie reihensechser met een goeie handbakquote:Op maandag 4 november 2013 21:36 schreef daNpy het volgende:
Ah zo, je bent gewoon niet gewend dat je kan genieten van de constante trekkracht van de motor .
Temperatuur is toch lager nu?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:16 schreef jitzzzze het volgende:
Zojuist na een aantal weken weer eens de bandenspanning gecontroleerd. Zat nog net zoveel in als de vorige keer
En nee, die was niet gisteren
Het was 1 tiende minder dan twee maanden terug, vooruitquote:Op woensdag 6 november 2013 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Temperatuur is toch lager nu?
Zelfvullende bandjes?
Ja, alleen hebben deze geen invloed op je portemonneequote:Op woensdag 6 november 2013 19:41 schreef Hyperdude het volgende:
Het lijken wel de economischegroeicijfertjes van Markje R.
Behalve als je bandenspanning in een seconde daalt van 2.5 naar 0quote:Op woensdag 6 november 2013 19:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, alleen hebben deze geen invloed op je portemonnee
Alleen als dat onbedoeld isquote:Op woensdag 6 november 2013 19:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Behalve als je bandenspanning in een seconde daalt van 2.5 naar 0
Deflatie is altijd slecht voor de economie.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Behalve als je bandenspanning in een seconde daalt van 2.5 naar 0
Paar milliliters meer benzine verbruikt daardoorquote:Op woensdag 6 november 2013 19:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, alleen hebben deze geen invloed op je portemonnee
Ai ai ai, ik laat het volgende biertje wel staan om het verlies te compenserenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:05 schreef Andyy het volgende:
[..]
Paar milliliters meer benzine verbruikt daardoor
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Deflatie is altijd slecht voor de economie.
waarschijnlijk omdat het gewoon koud is in de auto en de climate control de gevoelstemperatuur zo snel mogelijk naar die 20 graden wil hebben, doet E46 ook zeker in de winter volle bak warme lucht erin zogauw het koelwater warm is.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:44 schreef daNpy het volgende:
blokjes, draait hij zelf de hele raam dicht en begint
Maar met een buitentemperatuur van 13 graden hoeft hij echt niet met 4 blokjes warme lucht te gaan blazen hoor. Dan is de auto zo warm.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:02 schreef Treurwilg het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat het gewoon koud is in de auto en de climate control de gevoelstemperatuur zo snel mogelijk naar die 20 graden wil hebben, doet E46 ook zeker in de winter volle bak warme lucht erin zogauw het koelwater warm is.
Ja dat klopt, maar waarom verandert hij dat?quote:en als jij de uitblaassnelheid ingesteld hebt gaat de auto natuurlijk vrolijk verder met de uitblaas openingen regelen
In mij '98er E46 werkte het echt dikke primaquote:Op donderdag 7 november 2013 14:40 schreef Fopje het volgende:
Ik gebruik die climate control ook niet. (E46) Bij mij gaat hij ook als een debiel lopen blazen zodat ik niks meer hoor behalve dat geblaas.
Gewoon lekker handmatig instellen
Zoek wel effe verder, bedankt voor de nuttige bijdrage.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:50 schreef jitzzzze het volgende:
Fijn dat we je hebben kunnen helpen
* jitzzzze schouderklopje geeft aan daNpy
kapotte kachel weerstand of kapotte temp sensor ?quote:Op donderdag 7 november 2013 14:40 schreef Fopje het volgende:
Ik gebruik die climate control ook niet. (E46) Bij mij gaat hij ook als een debiel lopen blazen zodat ik niks meer hoor behalve dat geblaas.
Gewoon lekker handmatig instellen
Nee die staat uit.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:12 schreef Treurwilg het volgende:
[..]
kapotte kachel weerstand of kapotte temp sensor ?
ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn kachel, behalve dan het vaker voorkomende kachelweerstand probleem.
overigens staat je clima niet op het rechtse ontwasemknopje toch? want dan blaast ie volle bak warme lucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |