Dat is met buitenlandse artiesten heel vaak zo. In Engeland en Amerika komen platen uit op maandag om zo veel mogelijk sales mee te pakken voor de charts en in Nederland steevast de vrijdag er vóór. Wat daar de logica van is snap ik ook niet helemaal maar fijn is het wel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:52 schreef Felagund het volgende:
Ik zag het album van Arcade Fire dit weekend nog niet in de winkels hier liggen, maar in Nederland ligt hij dus al wel in de winkels hoewel hij officieel pas morgen uitkomt?
Maar morgen is het dinsdag. Of komt het album officieel vandaag uit?quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is met buitenlandse artiesten heel vaak zo. In Engeland en Amerika komen platen uit op maandag om zo veel mogelijk sales mee te pakken voor de charts en in Nederland steevast de vrijdag er vóór. Wat daar de logica van is snap ik ook niet helemaal maar fijn is het wel.
Ja, maandag 28 oktober is de release date.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar morgen is het dinsdag. Of komt het album officieel vandaag uit?
De leveringen komen binnen op de vrijdag. In de VS en UK houden ze 'm vervolgens achter, in Nederland echter flikkeren ze 'm gewoon de winkel in, omdat #YOLO.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is met buitenlandse artiesten heel vaak zo. In Engeland en Amerika komen platen uit op maandag om zo veel mogelijk sales mee te pakken voor de charts en in Nederland steevast de vrijdag er vóór. Wat daar de logica van is snap ik ook niet helemaal maar fijn is het wel.
De Nederlandse leveringen komen binnen op donderdag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
De leveringen komen binnen op de vrijdag. In de VS en UK houden ze 'm vervolgens achter, in Nederland echter flikkeren ze 'm gewoon de winkel in, omdat #YOLO.
Nederlandse Typhoon is slechts 1 persoon he.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:09 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe van Typhoon?? En dat zeg je zo tussen neus en lippen door?edit: oh je hebt het niet over de Nederlandse band
![]()
Ik noem altijd alles een band. Hij speelt niet al zijn instrumenten zelf toch?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nederlandse Typhoon is slechts 1 persoon he.
For real? Dan heeft iemand mij een paar weken geleden onjuist ingelicht toen ik liep te klagen dat ik de nieuwe Bill Callahan nog niet kon aanschaffen, terwijl 'ie al in Nederland in de winkels lag. Als getraind historicus is dit een rookie mistake, zo naïef met mijn bronnen omgaan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Nederlandse leveringen komen binnen op donderdag.
Volgens mij wel. In elk geval met alle Arctic Monkeys-muziek is het donderdag(-avond) binnen, vrijdag verkoop.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:21 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
For real? Dan heeft iemand mij een paar weken geleden onjuist ingelicht toen ik liep te klagen dat ik de nieuwe Bill Callahan nog niet kon aanschaffen, terwijl 'ie al in Nederland in de winkels lag.
Hij heeft sommige nummers samengemaakt met de Nederlandse jazz-band New Cool Collective, onder andere zijn bekendste nummer Bumaye, die Major Lazer weer gesampled heeft in zo'n vreselijk saai radiohitje.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik noem altijd alles een band. Hij speelt niet al zijn instrumenten zelf toch?
Nee. En hier ook niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Hadden jullie trouwens gezien in het AF-topic dat ik ze over twee weken hier in Londen live ga zien?
Ik heb ze in SF gezienquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Hadden jullie trouwens gezien in het AF-topic dat ik ze over twee weken hier in Londen live ga zien?
Ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:25 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu trouwens voor het eerst aan The Clash, maar vind het maar weinig aan, is dit gek?
James Blake trad op in Tokyo toen ik er was, maar daar kwam ik te laat achter.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:25 schreef Norrage het volgende:
Maar wat een klootzak ben je eigenlijk Maxi, ik ben blij dat je in Japan geen grote artiesten hebt gezien
Wat luister je? Ik vind het vroege en late werk ook maar weinig aan. Maar London Calling, geweldig albumquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:25 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu trouwens voor het eerst aan The Clash, maar vind het maar weinig aan, is dit gek?
London Calling, vind dat er maar zo weinig gebeurt, heb wat moeite om geboeid te blijven. Het is wel goed enzo, maar er gebeurt wat te weinig voor mijn liking zeg maar, plus dat ik ook niet echt een fan ben van die punkzang, Ramones komen er nog mee weg, maar na een tijdje wordt het een beetje irritant.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat luister je? Ik vind het vroege en late werk ook maar weinig aan. Maar London Calling, geweldig albumStaat heel hoog in mijn top 100. Heel invloedrijk ook voor andere artiesten.
Wut?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
London Calling, vind dat er maar zo weinig gebeurt, heb wat moeite om geboeid te blijven. Het is wel goed enzo, maar er gebeurt wat te weinig voor mijn liking zeg maar, plus dat ik ook niet echt een fan ben van die punkzang, Ramones komen er nog mee weg, maar na een tijdje wordt het een beetje irritant.
Nee mja, ik hoor simpele riffs, een beetje van die nonchalante zang en dat vind ik hier en daar wel storend. Klopt wel dat ze verschillende genres met elkaar mixen, mja de muzikale klik die je krijgt als je iets echt goed vindt heb ik hier niet echt bij. Moet wel zeggen dat ik The Right Profile wel fijn vind. Kijk ik hoor ook verder wel dat het goede muziek is, maar vind het een beetje saai.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:37 schreef Tchock het volgende:
Pff als je zo reageert laat dan maarNatuurlijk gaat het je favoriet niet worden. Het is ook absoluut niet mijn favoriet, maar ik wist niet dat dat het criterium was.
Ook goed jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:34 schreef Norrage het volgende:
Beste album van Clash vind ik Sandinista
Zitten ook hiphopperige nummers op, check die maar eens
The Clash
Voorlopig nog niet, vind 1 album wel voorlopig genoeg, als er nog zoveel ongeluisterde geweldige bands wachten om ontdekt te worden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:41 schreef Norrage het volgende:
Samen met de Beatles misschien wel dé veelzijdigste band allertijden. Echt elk genre hebben ze wel geprobeerd
Wat een helden
Heiligschennis Kerfty! Ga eens Sandinista luisteren!
Heb van Lou solo niks gehad, maar Velvet Underground & Nico was ook al zo'n 'mwah' plaat in mijn beleving, je hoort wederom dat het erg goed in elkaar zit, maar ik had niet zoiets dat ik het vaker wilde luisteren. Nico werkte wel enorm op mijn zenuwen ook, dus misschien dat ik een plaat zonder haar wel beter vind. Had wel 1 nummer volgens mij die ik 5/5 had gegeven. Venus in Furs volgens mij, kan dat? Is dat zonder Nico?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:45 schreef Norrage het volgende:
Wat vind je eigenlijk van Lou, Kerftje?
Tja ik ben meer van de ontoegankelijkere muziek, Can bijvoorbeeld ook, misschien wel beste band ooit.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:48 schreef Norrage het volgende:
Je bent nog jong. Ik heb er langer over gedaan dan dat jij leeft om bands als the Clash of Velvet Underground te waarderen. Jouw tijd komt nog wel.
Velvet is bij vlagen nogal ontoegankelijk, wellicht wel een van de ontoegankelijkste bands ooit met hun uitvinden van de noise rockquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja ik ben meer van de ontoegankelijkere muziek, Can bijvoorbeeld ook, misschien wel beste band ooit.
Júist VU & Nico is absoluut niet toegankelijkquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja ik ben meer van de ontoegankelijkere muziek, Can bijvoorbeeld ook, misschien wel beste band ooit.
Ja niet slecht, maar zou het niet vaker luisteren als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:49 schreef Norrage het volgende:
Velvet Underground
Ken je die al Kerfty?
quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Godzijdank is The Velvet Underground zo toegankelijk.![]()
Doe mij maar deze:quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Godzijdank is The Velvet Underground zo toegankelijk.![]()
Is Bob niet jonger?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:52 schreef Norrage het volgende:
We moeten kerftje een beetje opvoeden heren
Onze jongste user van het topic
Die valt niet op te voedenquote:
Heeft je moeder tijdens haar zwangerschap je beïnvloed?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:55 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ben nu in mijn laatste week als 18-jarige, dus reken maar uit.
Mijn favoriete album is 3 maanden ouder dan ikzelf.
Denk niet dat mijn moeder Organized Konfusion luisterde.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Heeft je moeder tijdens haar zwangerschap je beïnvloed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |