Waarom?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:42 schreef DenHeldert het volgende:
Ik denk er serieus aan om mij aan te gaan melden.
Omdat ik hier niet zoveel meer te zoeken heb.quote:
Heb twee weken terug het contactformulier via de website ingevuld met wat vragen (in het Engels).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom neem je niet gewoon even contact met ze op? Mag toch aannemen dat je op één of andere manier wel met ze kan communiceren voor vragen en dergelijke, mail of telefoon enz.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:48 schreef Zapata het volgende:
gast..daar ga je in als je niks meer te verliezen hebt.
Ik denk dat je dan beter deze vragen kan stellen op een forum met meer militairen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:51 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Heb twee weken terug het contactformulier via de website ingevuld met wat vragen (in het Engels).
Dit zijn de enigste contactgegevens die vermeld staan.
Tot op heden geen antwoord gehad. Maar wil ook graag dingen weten van mensen die hier ervaringen mee hebben of verhalen over kennen.
Dit is toch het Defensie-subforum....quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan beter deze vragen kan stellen op een forum met meer militairen.
Ja, maar niet heel erg actief naar mijn mening.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:53 schreef DenHeldert het volgende:
Jaja, vragen heb ik ze gesteld.
Maar wil ook wat verhalen uit eerste hand.
Er zullen vast wel FOK!kers zijn die iemand kennen ofzo
[..]
Dit is toch het Defensie-subforum....
Zeker omdat jij iedereen naar een ander forum verwijstquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, maar niet heel erg actief naar mijn mening.
Fantastisch! Bedankt voor je antwoord!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:02 schreef SiameseDwerg het volgende:
1) de aanmelding in de praktijk precies in zijn werk gaat (...)
Nouja, je kan het altijd verzwijgen lijkt me. Als je niet gezocht wordt via Interpol (de enigste manier hoe ze je natrekken volgens de website) dan is er toch niets aan de hand?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:08 schreef Jeroen128 het volgende:
als je een strafblad hebt kun je het wel vergeten. Die tijden zijn voorbij dat ze jan en alleman aannamen daar.
Je wordt sws uitgezonden naar een plek waar ze nu actief zijn, dit is willekeurig en je kunt dus niet kiezen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:09 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Fantastisch! Bedankt voor je antwoord!
Heb de vragenlijst zojuist bijgewerkt:
3) hoe het zit met uitzendingen - worden deze gasten echt als Sitting Ducks aan de frontlinie gezet of is dat allemaal overdreven?
- Weet je hier ook iets over?
Je mag inderdaad niet gezocht worden, ze controleren je status bij Interpol heb ik al begrepen.
Maar wat ik moeilijk te geloven vind is dart je er gewoon heengaat, zonder afspraak ofzo.
Als ik de website mag geloven ga je dus naar een aanmeldpost, zonder iets bij je (behalve je identiteitskaart), je krijgt direct onderdak en eten en kleren enzo, en de procedure begint.
- Is dat nou dus echt hoe het gaat?
Dan zeer binnenkort maar eens een tripje maken dus! Spannend!
Wat betekent sws?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:16 schreef SiameseDwerg het volgende:
[..]
Je wordt sws uitgezonden naar een plek waar ze nu actief zijn, dit is willekeurig en je kunt dus niet kiezen.
Het is een divisie in het leger met allemaal buitenlanders (voor de Fransen dan)quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:15 schreef Faux. het volgende:
Is het Vreemdelingenlegioen iets vanuit de Franse overheid?
Hehe, begon het toen al met je?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:18 schreef BroodjeSmeerkaas het volgende:
Succes TS. Mijn pa wou dit ook doen tot er een ongelukje gebeurde en ik kwam.
Hoe bedoel je? Details? Dit soort verhalen zoek ik!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:19 schreef borbit het volgende:
Ik heb me daar een aangemeld. Testen doorstaan enzo, toen kwam ik er pas echter dat je niet mag fokken in het vreemdelingenlegioen.
Nou ja gewoon aangemeld in Parijs. Moest een zooi testen doen enzo. Daarna een maand meegedaan aan de trainingen enzo. Was best leuk maar ja bijna geen tijd meer om te fokken. Dus ben ik er maar mee gestopt. Was nog best lastig maar kon tijdens een veld oefening weg komen. Moet nu alleen beter niet meer in Frankrijk komen. Ben laatst wel met vrouwtje een weekeindje in Parijs geweest is ook niet zo erg. Ik moet bijvoorbeeld niet opgepakt worden daar, dan heb ik wel echt een probleem.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:23 schreef DenHeldert het volgende:
Hoe bedoel je? Details? Dit soort verhalen zoek ik!
Ging je ook gewoon heen zonder aankondiging whatsoever?
Het was dus zwaar en serieuzer dan je dacht?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:32 schreef borbit het volgende:
[..]
Nou ja gewoon aangemeld in Parijs. Moest een zooi testen doen enzo. Daarna een maand meegedaan aan de trainingen enzo. Was best leuk maar ja bijna geen tijd meer om te fokken. Dus ben ik er maar mee gestopt. Was nog best lastig maar kon tijdens een veld oefening weg komen. Moet nu alleen beter niet meer in Frankrijk komen. Ben laatst wel met vrouwtje een weekeindje in Parijs geweest is ook niet zo erg. Ik moet bijvoorbeeld niet opgepakt worden daar, dan heb ik wel echt een probleem.
Nou ja het was allemaal best te doen. Maar geen tijd meer om te fokken, dus ben terug naar huis gegaan. Ik had ook nog een statiegeld bonnetje van bijna 30 euro bij de appie. Vond het ook zonde om die niet te kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:35 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Het was dus zwaar en serieuzer dan je dacht?
Hoe ging de aanmeldprocedure? Gingen ze diep in je verleden graven? Wat vroegen ze je zoal?
In sommige docu's die ik heb gezien:
een gesprek waarom je het legioen in wil, en 2 dagen later ben je militair met een nieuwe identiteit. - Waar of onzin?
Whaha! Tip 1: lever je flessen in en verzilver de bon.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:38 schreef borbit het volgende:
[..]
Nou ja het was allemaal best te doen. Maar geen tijd meer om te fokken, dus ben terug naar huis gegaan. Ik had ook nog een statiegeld bonnetje van bijna 30 euro bij de appie. Vond het ook zonde om die niet te kunnen gebruiken.
Volgens mij checken ze je notes bij Danny, als je niet te baldadig bent geweest mag je gewoon fokken hoor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:39 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Whaha! Tip 1: lever je flessen in en verzilver de bon.
- NOTED.
Hoe ging de aanmeldprocedure? Vroegen ze veel?
Ja allerlei vragen maar allemaal in het Frans. Heb maar een beetje ja geknikt, begreep er eigenlijk weinig van. En je moet er inderdaad goed aan denken als je korting bonnetjes en dergelijke te gebruiken voordat je naar Frankrijk gaat. Vergeet vooral ook niet een auto-replay in te stellen bij je email.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:39 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Whaha! Tip 1: lever je flessen in en verzilver de bon. NOTED.
Hoe ging de aanmeldprocedure? Vroegen ze veel?
Is het ook echt waar dat je per direct een nieuwe identiteit krijgt?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:44 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja allerlei vragen maar allemaal in het Frans. Heb maar een beetje ja geknikt, begreep er eigenlijk weinig van. En je moet er inderdaad goed aan denken als je korting bonnetjes en dergelijke te gebruiken voordat je naar Frankrijk gaat. Vergeet vooral ook niet een auto-replay in te stellen bij je email.
Dit was wel 10 jaar geleden allemaal, misschien kun je nu met een smartphone nog wel een beetje internetten. Dat zou het een en ander wel draagbaarder maken.
Waarom ga je niet gewoon zelf kijken? Lever gewoon je lege flessen in en ga naar Parijs. Je moet je paspoort meenemen. En verder geen spullen, alles word door het legioen verzorgt. Doe oude kleren aan, je krijgt ze niet terug.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:20 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Is het ook echt waar dat je per direct een nieuwe identiteit krijgt?
Hoe zit dat dan? Krijg je een random Franse naam ofzo, of mag je kiezen?
Ben ik inderdaad ook van plan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:31 schreef borbit het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon zelf kijken? Lever gewoon je lege flessen in en ga naar Parijs. Je moet je paspoort meenemen. En verder geen spullen, alles word door het legioen verzorgt. Doe oude kleren aan, je krijgt ze niet terug.
Je krijgt een naam toegewezen. Je initialen blijven wel hetzelfde. Dus heet je Piet de Boer. Krijg je dus Pierre Bée bijvoorbeeld. Na 5 jaar zit je dienst erop en kun je kiezen om je legioen identiteit aan te houden of terug te gaan naar je originele identiteit. Of je kunt natuurlijk met 5 jaar verlengen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:20 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Is het ook echt waar dat je per direct een nieuwe identiteit krijgt?
Hoe zit dat dan? Krijg je een random Franse naam ofzo, of mag je kiezen?
Beschuldig je mij er nou van dat ik aan het trollen ben?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Godverdomme obvious troll is obvious.![]()
Nee die andere gast loopt met je te fucken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:22 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Beschuldig je mij er nou van dat ik aan het trollen ben?
Dat je een nieuwe identiteit krijgt is écht waar hoorquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee die andere gast loopt met je te fucken.
Ja.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:27 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Zou het? Kan volgens mij best nog eens waar zijn hoor.
Dat je een nieuwe identiteit krijgt is namelijk wel écht waar![]()
Staat zelfs op de website.
ik dacht dat hij bedoelde dat er met die gasten niet te fokken viel.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja.
Als een FOK!ker zegt dat hij met iets gestopt is zoals dit omdat hij dan niet meer op dit forum kan posten is het nogal duidelijk ja. Verder is zijn statiegeldbonnetje bij de Appie nogal een duidelijke hint dat hij een grap maakt.
Of dacht je dat hij met 'fokken' neuken bedoelde?
Nee dat bedoelde hij niet. Verder krijg je geen nieuwe identiteit meer geloof ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:32 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
ik dacht eigenlijk dat hij bedoelde dat er met die gasten niet te fokken viel.![]()
Dat van dat statiegeld nam ik uiteraard als grap aan.
Hey, thanks! Nooit aan gedacht!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee dat bedoelde hij niet. Verder krijg je geen nieuwe identiteit meer geloof ik.
Lees anders dit topic eens door:
GC / Vreemdelingen Legioen
Er zijn meerdere delen zelfs. Daar staat ook veel info in.
Die user 'Scarafax' heeft gediend in het legioen volgens mij.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:34 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Hey, thanks! Nooit aan gedacht!
Is het mogelijk mensen te taggen, om hun aandacht te trekken?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die user 'Scarafax' heeft gediend in het legioen volgens mij.
Nee. Lees het topic eens door. Zoek gewoon op de reacties van Scarafax. Gewoon ctrl + f en op zijn naam zoeken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:38 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Is het mogelijk mensen te taggen, om hun aandacht te trekken?
Zoals wanneer je ze quote?
Die murp zegt overigens gekeurd te worden in Delftzijl?
Ik heb begrepen dat alles daar gebeurd...
Had het al gelezen, reactie was reeds aangepast.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee. Lees het topic eens door. Zoek gewoon op de reacties van Scarafax. Gewoon ctrl + f en op zijn naam zoeken.
Later zegt hij namelijk dat dat onzin is.
Ik ben in het verleden veroordeeld. Ik vlucht nergens voor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:52 schreef Ouder1 het volgende:
Zeg Heldert.. Even heel serieus..
Ik zag net een ander Topic van je over Interpol en veroordelingen en nu dan hier een Topic over het vreemdelingen legioen. Je zegt dat je hier niets meer hebt. Je vraagt naar hoe gevaarlijk het nu eigenlijk is.
Ik vraag me echt af wat je bezielt. Of je wel weet waar je aan begint.
Ja, Interpol kan weten of je ooit veroordeeld bent of gezeten hebt, dat kan een buitenlandse douane namelijk ook daar opvragen.
Ja, het vreemdelingen legioen is gevaarlijker dan het Amerikaanse of Britse leger en daar gaan er ook al te veel dood.
En die krijgen nog enige hulp. In het vreemdelingenlegioen word je gewoon op straat gezet met de kleren die je aan had. Ongeacht hoeveel armen en benen je nog hebt.
Waar vlucht je voor? Het lijkt alsof je voor een muis vlucht naar de bek van een leeuw.
De enige legitieme reden om naar het vreemdelingen legioen te gaan is een vlucht voor jezelf terwijl de ballen om zelfmoord te plegen je ontbreken. Het is geen *&^*$$^&^%$ mooi avontuur.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:54 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Ik ben in het verleden veroordeeld.
Ik vlucht nergens voor.
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De enige legitieme reden om naar het vreemdelingen legioen te gaan is een vlucht voor jezelf terwijl de ballen om zelfmoord te plegen je ontbreken. Het is geen *&^*$$^&^%$ mooi avontuur.
Het is hel zonder backup.
Sorry. Maar als weduwe van een gesneuvelde Britse militair kan ik me hier echt heel erg kwaad over maken. "Mooi avontuur" ..
Is dat diezelfde ex die je kind bedreigde en waar je zoon van 17 nu is gaan wonen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De enige legitieme reden om naar het vreemdelingen legioen te gaan is een vlucht voor jezelf terwijl de ballen om zelfmoord te plegen je ontbreken. Het is geen *&^*$$^&^%$ mooi avontuur.
Het is hel zonder backup.
Sorry. Maar als weduwe van een gesneuvelde Britse militair kan ik me hier echt heel erg kwaad over maken. "Mooi avontuur" ..
Wat denk je zelf? Best laag eigenlijk om dat er bij te halen. Nog nooit gehoord van iemand die na een scheiding hertrouwd is?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat diezelfde ex die je kind bedreigde en waar je zoon van 17 nu is gaan wonen?
Ja, maar in jouw geval geloof ik daar geen bal van.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Best laag eigenlijk om dat er bij te halen. Nog nooit gehoord van iemand die na een scheiding hertrouwd is?
Denk in Godsnaam goed na. Je kan niet meer terug, besef je dat?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:03 schreef DenHeldert het volgende:
Mensen, mensen, rustig aan.
Ik ga er van uit dat de reactie van Ouder1 goed bedoeld was.
Laat mijn topic aub niet in een nutteloze ruzie ontaarden, want ik wil hier serieus meer over weten en dit op korte termijn gaan doen.
Uiteraard. Mijn grootste zorg is eigenlijk dat ik voor niets helemaal naar Frankrijk afreis omdat ze mij niet toelaten ofzo daar ik wel eens ben veroordeeld.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Denk in Godsnaam goed na. Je kan niet meer terug, besef je dat?
heeft iemand wel eens tegen je gezegd dat je nog te dom bent om te poepen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:27 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Zou het? Dat je een nieuwe identiteit krijgt is écht waar hoor![]()
En dat je na de 5 jaar mag kiezen of je die wilt aanhouden, of je oude identiteit terug wilt ook.
Staat zelfs op de website.
Als je dat al als een zorg ziet.. dat is meer een schoolreisje denk ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:10 schreef DenHeldert het volgende:
Uiteraard.
[..]
Uiteraard. Mijn grootste zorg is eigenlijk dat ik voor niets helemaal naar Frankrijk afreis.
Doe jij je mond eens houden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:11 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
heeft iemand wel eens tegen je gezegd dat je nog te dom bent om te poepen?
Omdat ik het hier zat ben. Ik wil wat doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je dat al als een zorg ziet.. dat is meer een schoolreisje denk ik.
Vertel eens.. Waarom wil je dit?
Hij heeft wel een punt ergens..quote:
Daar word ik dus wel boos om want je kan dat niet vergelijken. Je kan zelfs onze mariniers niet vergelijken met paratroopers, laat staan met het vreemdelingen legioen.quote:Omdat ik het hier zat ben. Ik wil wat doen.
Heb hier ook bij Defensie gewerkt (Marine), 8 jaar lang.
En (niet boos worden) het lijkt mij een fantastisch avontuur.
Check.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:31 schreef Pumatje het volgende:
Dienen onder Franse vlag? Ik hoop dat je van Stokbrood en staand poepen houd![]()
Helemaal naar Lille voor niks zou ik ook niet doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:10 schreef DenHeldert het volgende:
Uiteraard.
[..]
Uiteraard. Mijn grootste zorg is eigenlijk dat ik voor niets helemaal naar Frankrijk afreis omdat ze mij niet toelaten ofzo daar ik wel eens ben veroordeeld.
Daar heb ik al gevraagd (had je geweten als je het topic had gelezen) maar ze antwoorden niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Helemaal naar Lille voor niks zou ik ook niet doen.![]()
Stel je vraag hier: http://www.legion-recrute.com/nl/contact.php?SM=0
Als je weinig te verliezen hebt in NL lijkt mij het momenteel niet zo'n gekke tijd om eens over de grens te kijken. Beter dan de rest van je leven te wachten op een uitkering, toeslagje of andere aalmoes. Kan je net zo goed wat nuttigs/spannends gaan doen., ook al ga je misschien wat eerder dood.
Hoe zit dat dan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Het Belgische defensie verhaal anders? lijkt mij gemakkelijker en als Nederlander ben je er welkom.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)Belgisch-leger.dhtmlquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:17 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan?
Link / bron / info??
Dat is geen vreemdelingenlegioen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)Belgisch-leger.dhtml
Je hebt een probleem met toelatingseisen en een crimineel verleden.. en je bent nogal happig op een nieuwe identiteit.. Ik vraag me nog steeds af of je niet iets waanzinnig stoms hebt gedaan en gewoon op de vlucht slaat.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:01 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Dat is geen vreemdelingenlegioen.
Dat zijn gewoon buitenlanders binnen het Belgische leger, met alle strenge toelatingseisen van dien.
Klopt, jij leek iets anders te zoeken dan de Nederlandse defensie nou... dat is de Belgische.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:01 schreef DenHeldert het volgende:
[..]
Dat is geen vreemdelingenlegioen.
Dat zijn gewoon buitenlanders binnen het Belgische leger, met alle strenge toelatingseisen van dien.
Feitelijk vallen deze twee binnen hetzelfde 'probleem' maar dat klopt ja.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je hebt een probleem met toelatingseisen en een crimineel verleden..
Ik ben niet 'happig op een nieuwe identiteit' en antwoord op de vraag of ik misschien gezocht wordt of nog iets op mijn kerfstok heb is reeds gegeven. Vraag jij jezelf dus maar lekker een end heenquote:en je bent nogal happig op een nieuwe identiteit.. Ik vraag me nog steeds af of je niet iets waanzinnig stoms hebt gedaan en gewoon op de vlucht slaat.
Zie daar het antwoord op je vraag TS.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:14 schreef 261013 het volgende:
Heb je ergens nog "oud zeer" als schulden, straffen die je uit moet zitten of dat je gezocht wordt door bepaalde instanties dan kun je et zo goed niet gaan, want dan hebben ze niets aan je.
Dankquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:14 schreef 261013 het volgende:
Oorlog en conflictgebieden zijn niet avontuurlijk!
Nee, daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Klopt, jij leek iets anders te zoeken dan de Nederlandse defensie nou... dat is de Belgische.![]()
Elders ga je niet aan de bak komen, stadsmarinier in een woud als Almere dan maar?
Dat is duidelijke taal. Zit je er zelf ook bij?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:14 schreef 261013 het volgende:
Het aanmelden is eenvoudig.
Makkelijkste is om naar Aubagne te gaan en je daar op het hoofdkwartier aan te melden.
Je wordt binnengehaald, levert al je persoonlijke bezittingen in en begint aan het traject van selectie.
(...)
Legio Patria Nostra, denk daar goed over na. Wil je dit echt, dan heb je een fantastische nieuwe familie.
Salut.
quote:(...)
Roerig leven gehad, paar keer vast gezeten.
Meestal kroeg gevechten enzo, een keer 2 maanden voor oplichting, eenmaal een inbreker te hard aangepakt... Heb veel schulden. Kortom: een roerig leven.
Nu ben ik mijn leven sinds een jaar eindelijk maar eens op de rit aan het zetten.
Ik heb inmiddels vrijwilligerswerk met behoud van uitkering, mijzelf (vrijwillig overigens) onder bewindvoering gesteld. Boete's en schadevergoedingen bij justitie aan het afbetalen...
De afbetaling van mijn justitie-boete's en het eind van mijn (laatste) taakstraf komen inmiddels in zicht.
Ik zou graag iets ondernemen, tóch nog iets van belang doen in mijn leven.
Niet mijn dagen via het WNK bij een of ander postbedrijf slijten.
Wat respect en waardigheid verdienen.
En zodoende speel ik nu al een tijdje met het idee mij aan te melden bij het vreemdeliingenlegioen.
Ik wil niet een nieuwe identiteit, dat zit Ouder1 telkens te brullen maar is nergens op gebaseerd. Als je het topic door leest zal je zien dat ik enkel vroeg hoe dat precies zit, want ja, een nieuwe identiteit is natuurlijk ook niet zomaar iets.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:25 schreef 261013 het volgende:
Waarom zou je dus persé een nieuwe identiteit willen hebben? Wat heb je op je kerfstok?
Dat is duidelijk, dat staat ook in de planning. In maart loopt het laatste beetje af, en het plan was daarna een poging te wagen binnen het legioen te komen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:39 schreef 261013 het volgende:
Je taakstraf zul je helemaal af moeten maken voordat je kunt gaan anders zit je binnen 48 uur op de Nederlandse ambassade die je keurig terugbrengen.
Heeft u weet van mensen die een justitieel verleden hebben en toch zijn toegelaten?quote:Je gehele achtergrond wordt gecontroleerd, maakt in principe niet zo uit wat je gedaan hebt, als je de waarheid maar verteld.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nog niet gezocht wordt maar de bui ziet hangen. Iets gedaan heeft en sporen heeft achtergelaten of getuigen die nog niets gezegd hebben of zo.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:25 schreef 261013 het volgende:
Wordt je voor een misdrijf gezocht en meld je je aan dan wordt je keurig aan de authoriteiten die jou nog willen spreken overhandigd.
Misschien wordt het tijd dat jij even normaal gaat doen? Het zal sowieso niet voor maart zijn dat ik heen ga ivm. dingen die ik aleerst af dien te ronden voor ik een leven hier achter kan laten. Waar haal jij vandaan dat ik halsoverkop wil vertrekken en zo snel mogelijk een nieuwe identiteit wil?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nog niet gezocht wordt maar de bui ziet hangen. Iets gedaan heeft en sporen heeft achtergelaten of getuigen die nog niets gezegd hebben of zo.
Wordt dat dan bij het legioen bekend als hij al een nieuwe identiteit heeft? Op moment van intake niet gezocht.. 3 maanden later wel of zo? Ik bedoel.. wordt zo'n check herhaald?
Dat is gebaseerd op:quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:29 schreef DenHeldert het volgende:
Ik wil niet een nieuwe identiteit, dat zit Ouder1 telkens te brullen maar is nergens op gebaseerd
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:35 schreef DenHeldert het volgende:
2 dagen later ben je militair met een nieuwe identiteit.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:20 schreef DenHeldert het volgende:
Is het ook echt waar dat je per direct een nieuwe identiteit krijgt?Hoe zit dat dan? Krijg je een random Franse naam ofzo, of mag je kiezen?
Dat bijna al je posts door jezelf geëdit zijn maakt het ook een vreemd verhaal.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:27 schreef DenHeldert het volgende:
Dat je een nieuwe identiteit krijgt is écht waar hoor En dat je na de 5 jaar mag kiezen of je die wilt aanhouden, of je oude identiteit terug wilt ook.Staat zelfs op de website.
Ik ben een aantal posts beleefd gebleven maar moest het nu toch even kwijt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:07 schreef 261013 het volgende:
hier kan iedereen zijn ongezouten mening kwijt.
Dat hoorde ik al vaker, heeft u hier zelf 'last' van gehad?quote:Kom je uiteindelijk in de pol,der hier terug dan zul je ook op veel vreemde reacties moeten rekenen, mensen begrijpen niet wat je daar hebt gedaan, dat je er trots op bent. Men kent de rare filmpjes en de misverstanden en trekt daar een mening uit...
Noted.quote:
Is het een keuze die u weer zou maken? Met de kennis van nu?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef 261013 het volgende:
Ik ben trots op wie ik ben en wat ik gedaan heb. Ik heb dingen in de deze wereld gezien en meegemaakt die niet zo veel mensen hebben gezien en meegemaakt. Dat heeft wel weer als nadeel dat de wereld volgens mij heel wat rotter is als dat een hoop idealisten denken...
Ik ken geen misverstanden, geen filmpjes. Ik ken wel heel veel mensen die meerdere jaren in de frontlinies hebben gestaan en ik heb hen door de jaren heen zien veranderen. Ik heb hun verhalen gehoord, er echt naar geluisterd en dan doel ik niet op de standaard burger-vragen als: "Heb je wel eens iemand doodgeschoten?" of "Vind jij het wel terecht dat Europa daar aan het moorden is?" en dergelijke onzin. Maar naar hun eigen gevoelens, hun twijfels, hun redenen om keer op keer terug te gaan. Dat ze niet meer kunnen functioneren in de burgermaatschappij. Ik kijk die mannen in hun ogen, niet naar het afgetrainde lijf. Niet naar die manke poot waardoor ze enorm gedegradeerd zijn. Ik heb met ze gelachen en gehuild. Er gaat geen maand voorbij dat er niet eentje hier logeert. Ik ben het thuisfront geweest en ook degene die te horen kreeg dat haar geliefde niet meer terug zou komen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:07 schreef 261013 het volgende:
Kom je uiteindelijk in de pol,der hier terug dan zul je ook op veel vreemde reacties moeten rekenen, mensen begrijpen niet wat je daar hebt gedaan, dat je er trots op bent. Men kent de rare filmpjes en de misverstanden en trekt daar een mening uit...
Mijn persoonlijk advies aan de hand van eigen ervaringen en die van naasten; Denk daar niet over na; daar over nadenken is bijna een garantie op psychologische problemen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:19 schreef DenHeldert het volgende:
Heeft u het idee dat de 'werkzaamheden' gerechtvaardigd, zijn geweest, daadwerkelijk nut hebben gehad?
OK, dan ga ik er bij deze van uit dat onze verstandhouding onverhoopt op verkeerde voet is komen te staan. Het is wel degelijk iets waar ik over na heb gedacht. Maar het is toch ook een nobel doel, het proberen te bereiken van een betere wereld, wat militairen doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ken geen misverstanden, geen filmpjes. Ik ken wel heel veel mensen die meerdere jaren in de frontlinies hebben gestaan en ik heb hen door de jaren heen zien veranderen. Ik heb hun verhalen gehoord, er echt naar geluisterd en dan doel ik niet op de standaard burger-vragen als: "Heb je wel eens iemand doodgeschoten?" of "Vind jij het wel terecht dat Europa daar aan het moorden is?" en dergelijke onzin. Maar naar hun eigen gevoelens, hun twijfels, hun redenen om keer op keer terug te gaan. Dat ze niet meer kunnen functioneren in de burgermaatschappij. Ik kijk die mannen in hun ogen, niet naar het afgetrainde lijf. Niet naar die manke poot waardoor ze enorm gedegradeerd zijn. Ik heb met ze gelachen en gehuild. Er gaat geen maand voorbij dat er niet eentje hier logeert. Ik ben het thuisfront geweest en ook degene die te horen kreeg dat haar geliefde niet meer terug zou komen.
Als dit echt is wat TS wil, dan moet hij dat doen. Ik stel geen vreemde vragen of het moet juist in de zin zijn dat ik geen standaard burger vragen stel. Ik probeer TS na te laten denken aan de hand van de woorden die hij zelf post. Ik zou het eeuwig zonde vinden als iemand zich daar aanmeldt zonder te zich te realiseren waarom hij dat doet en waar hij aan begint.
Jammer dat je dit niet goed las. Ik zei juist dat ik zulke vragen NIET stel en niet wil stellen. Sterker nog, ik wil er niet eens over nadenken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef 261013 het volgende:
Kleine noot alleen Ouder1 Vind jij het wel terecht dat Europa daar aan het moorden is?"[/code][/php] Als je ergens officieel wordt heengestuurd en je doet je werk dan is dat géén moorden. Aan beide kanten vallen slachtoffers en ook bij het Legioen wordt getracht burgerdoelen te ontzien. Iemand die een wapen draagt en mij of mijn mannen daarmee bedreigd is een legitiem doelwit! Moorden is iets heel anders, poor choice of words...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |