Dankquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:14 schreef 261013 het volgende:
Oorlog en conflictgebieden zijn niet avontuurlijk!
Nee, daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Klopt, jij leek iets anders te zoeken dan de Nederlandse defensie nou... dat is de Belgische.![]()
Elders ga je niet aan de bak komen, stadsmarinier in een woud als Almere dan maar?
Dat is duidelijke taal. Zit je er zelf ook bij?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:14 schreef 261013 het volgende:
Het aanmelden is eenvoudig.
Makkelijkste is om naar Aubagne te gaan en je daar op het hoofdkwartier aan te melden.
Je wordt binnengehaald, levert al je persoonlijke bezittingen in en begint aan het traject van selectie.
(...)
Legio Patria Nostra, denk daar goed over na. Wil je dit echt, dan heb je een fantastische nieuwe familie.
Salut.
quote:(...)
Roerig leven gehad, paar keer vast gezeten.
Meestal kroeg gevechten enzo, een keer 2 maanden voor oplichting, eenmaal een inbreker te hard aangepakt... Heb veel schulden. Kortom: een roerig leven.
Nu ben ik mijn leven sinds een jaar eindelijk maar eens op de rit aan het zetten.
Ik heb inmiddels vrijwilligerswerk met behoud van uitkering, mijzelf (vrijwillig overigens) onder bewindvoering gesteld. Boete's en schadevergoedingen bij justitie aan het afbetalen...
De afbetaling van mijn justitie-boete's en het eind van mijn (laatste) taakstraf komen inmiddels in zicht.
Ik zou graag iets ondernemen, tóch nog iets van belang doen in mijn leven.
Niet mijn dagen via het WNK bij een of ander postbedrijf slijten.
Wat respect en waardigheid verdienen.
En zodoende speel ik nu al een tijdje met het idee mij aan te melden bij het vreemdeliingenlegioen.
Ik wil niet een nieuwe identiteit, dat zit Ouder1 telkens te brullen maar is nergens op gebaseerd. Als je het topic door leest zal je zien dat ik enkel vroeg hoe dat precies zit, want ja, een nieuwe identiteit is natuurlijk ook niet zomaar iets.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:25 schreef 261013 het volgende:
Waarom zou je dus persé een nieuwe identiteit willen hebben? Wat heb je op je kerfstok?
Dat is duidelijk, dat staat ook in de planning. In maart loopt het laatste beetje af, en het plan was daarna een poging te wagen binnen het legioen te komen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:39 schreef 261013 het volgende:
Je taakstraf zul je helemaal af moeten maken voordat je kunt gaan anders zit je binnen 48 uur op de Nederlandse ambassade die je keurig terugbrengen.
Heeft u weet van mensen die een justitieel verleden hebben en toch zijn toegelaten?quote:Je gehele achtergrond wordt gecontroleerd, maakt in principe niet zo uit wat je gedaan hebt, als je de waarheid maar verteld.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nog niet gezocht wordt maar de bui ziet hangen. Iets gedaan heeft en sporen heeft achtergelaten of getuigen die nog niets gezegd hebben of zo.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:25 schreef 261013 het volgende:
Wordt je voor een misdrijf gezocht en meld je je aan dan wordt je keurig aan de authoriteiten die jou nog willen spreken overhandigd.
Misschien wordt het tijd dat jij even normaal gaat doen? Het zal sowieso niet voor maart zijn dat ik heen ga ivm. dingen die ik aleerst af dien te ronden voor ik een leven hier achter kan laten. Waar haal jij vandaan dat ik halsoverkop wil vertrekken en zo snel mogelijk een nieuwe identiteit wil?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nog niet gezocht wordt maar de bui ziet hangen. Iets gedaan heeft en sporen heeft achtergelaten of getuigen die nog niets gezegd hebben of zo.
Wordt dat dan bij het legioen bekend als hij al een nieuwe identiteit heeft? Op moment van intake niet gezocht.. 3 maanden later wel of zo? Ik bedoel.. wordt zo'n check herhaald?
Dat is gebaseerd op:quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:29 schreef DenHeldert het volgende:
Ik wil niet een nieuwe identiteit, dat zit Ouder1 telkens te brullen maar is nergens op gebaseerd
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:35 schreef DenHeldert het volgende:
2 dagen later ben je militair met een nieuwe identiteit.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:20 schreef DenHeldert het volgende:
Is het ook echt waar dat je per direct een nieuwe identiteit krijgt?Hoe zit dat dan? Krijg je een random Franse naam ofzo, of mag je kiezen?
Dat bijna al je posts door jezelf geëdit zijn maakt het ook een vreemd verhaal.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:27 schreef DenHeldert het volgende:
Dat je een nieuwe identiteit krijgt is écht waar hoor En dat je na de 5 jaar mag kiezen of je die wilt aanhouden, of je oude identiteit terug wilt ook.Staat zelfs op de website.
Ik ben een aantal posts beleefd gebleven maar moest het nu toch even kwijt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:07 schreef 261013 het volgende:
hier kan iedereen zijn ongezouten mening kwijt.
Dat hoorde ik al vaker, heeft u hier zelf 'last' van gehad?quote:Kom je uiteindelijk in de pol,der hier terug dan zul je ook op veel vreemde reacties moeten rekenen, mensen begrijpen niet wat je daar hebt gedaan, dat je er trots op bent. Men kent de rare filmpjes en de misverstanden en trekt daar een mening uit...
Noted.quote:
Is het een keuze die u weer zou maken? Met de kennis van nu?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef 261013 het volgende:
Ik ben trots op wie ik ben en wat ik gedaan heb. Ik heb dingen in de deze wereld gezien en meegemaakt die niet zo veel mensen hebben gezien en meegemaakt. Dat heeft wel weer als nadeel dat de wereld volgens mij heel wat rotter is als dat een hoop idealisten denken...
Ik ken geen misverstanden, geen filmpjes. Ik ken wel heel veel mensen die meerdere jaren in de frontlinies hebben gestaan en ik heb hen door de jaren heen zien veranderen. Ik heb hun verhalen gehoord, er echt naar geluisterd en dan doel ik niet op de standaard burger-vragen als: "Heb je wel eens iemand doodgeschoten?" of "Vind jij het wel terecht dat Europa daar aan het moorden is?" en dergelijke onzin. Maar naar hun eigen gevoelens, hun twijfels, hun redenen om keer op keer terug te gaan. Dat ze niet meer kunnen functioneren in de burgermaatschappij. Ik kijk die mannen in hun ogen, niet naar het afgetrainde lijf. Niet naar die manke poot waardoor ze enorm gedegradeerd zijn. Ik heb met ze gelachen en gehuild. Er gaat geen maand voorbij dat er niet eentje hier logeert. Ik ben het thuisfront geweest en ook degene die te horen kreeg dat haar geliefde niet meer terug zou komen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:07 schreef 261013 het volgende:
Kom je uiteindelijk in de pol,der hier terug dan zul je ook op veel vreemde reacties moeten rekenen, mensen begrijpen niet wat je daar hebt gedaan, dat je er trots op bent. Men kent de rare filmpjes en de misverstanden en trekt daar een mening uit...
Mijn persoonlijk advies aan de hand van eigen ervaringen en die van naasten; Denk daar niet over na; daar over nadenken is bijna een garantie op psychologische problemen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:19 schreef DenHeldert het volgende:
Heeft u het idee dat de 'werkzaamheden' gerechtvaardigd, zijn geweest, daadwerkelijk nut hebben gehad?
OK, dan ga ik er bij deze van uit dat onze verstandhouding onverhoopt op verkeerde voet is komen te staan. Het is wel degelijk iets waar ik over na heb gedacht. Maar het is toch ook een nobel doel, het proberen te bereiken van een betere wereld, wat militairen doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ken geen misverstanden, geen filmpjes. Ik ken wel heel veel mensen die meerdere jaren in de frontlinies hebben gestaan en ik heb hen door de jaren heen zien veranderen. Ik heb hun verhalen gehoord, er echt naar geluisterd en dan doel ik niet op de standaard burger-vragen als: "Heb je wel eens iemand doodgeschoten?" of "Vind jij het wel terecht dat Europa daar aan het moorden is?" en dergelijke onzin. Maar naar hun eigen gevoelens, hun twijfels, hun redenen om keer op keer terug te gaan. Dat ze niet meer kunnen functioneren in de burgermaatschappij. Ik kijk die mannen in hun ogen, niet naar het afgetrainde lijf. Niet naar die manke poot waardoor ze enorm gedegradeerd zijn. Ik heb met ze gelachen en gehuild. Er gaat geen maand voorbij dat er niet eentje hier logeert. Ik ben het thuisfront geweest en ook degene die te horen kreeg dat haar geliefde niet meer terug zou komen.
Als dit echt is wat TS wil, dan moet hij dat doen. Ik stel geen vreemde vragen of het moet juist in de zin zijn dat ik geen standaard burger vragen stel. Ik probeer TS na te laten denken aan de hand van de woorden die hij zelf post. Ik zou het eeuwig zonde vinden als iemand zich daar aanmeldt zonder te zich te realiseren waarom hij dat doet en waar hij aan begint.
Jammer dat je dit niet goed las. Ik zei juist dat ik zulke vragen NIET stel en niet wil stellen. Sterker nog, ik wil er niet eens over nadenken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:34 schreef 261013 het volgende:
Kleine noot alleen Ouder1 Vind jij het wel terecht dat Europa daar aan het moorden is?"[/code][/php] Als je ergens officieel wordt heengestuurd en je doet je werk dan is dat géén moorden. Aan beide kanten vallen slachtoffers en ook bij het Legioen wordt getracht burgerdoelen te ontzien. Iemand die een wapen draagt en mij of mijn mannen daarmee bedreigd is een legitiem doelwit! Moorden is iets heel anders, poor choice of words...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |