Ik heb in meerdere omgevingen gewerkt met hoogopgeleide autochtonen en allochtonen en heb daar om heel eerlijk te zijn, niet echt significante verschillen kunnen zien qua inzet en prestaties.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk dat autochtone Nederlanders door de bank genomen ook wat betere werknemers zijn. En dat baseer ik niet op een onderbuikgevoel maar op jarenlang veldonderzoek.
Gelul en met die onderzoeken die naar een vooraf gewenste conclusie toeredeneren veeg ik m'n reet af. Als voormalig werkgever had ik personeel uit alle windstreken en kan ik je de oren doen klapperen. Ontelbare verhalen van de andere kant heb ik voor je. Maar goed, dan we te ver off topicquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:10 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Hoe vaak is verdomd vaak? Onderzoeken zijn er duidelijk genoeg over, er is serieuze discriminatie op de arbeidsmarkt. Het meest trieste voorbeeld vond ik wel de cv's die onder verschillende namen zijn opgestuurd, waaruit bleek dat je naam al voldoende kan zijn om te worden afgewezen.
Nee, dat toont het niet omdat het ervaren van racisme iets subjectiefs is. Dat is overigens nog een reden waarom 'Zwarte Piet is racisme' zo onjuist / kort door de bocht is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:19 schreef Fascination het volgende:
Overigens was er laatst bij HvN een item over een donkere man die jarenlang sinterklaas heeft gespeeld. Daar zijn nooit problemen over geweest. Toont dit niet aan dat de vermeende racistische inslag van het sinterklaasfeest uit de duim gezogen is, iig tav de huidige viering?
Dat valt wel mee hoor. Slechts een handjevol mensen zal gedacht hebben dat deze mevrouw ook echt iets kon bereiken met haar kruistocht. Zie het meer als vermaak. En het is ook weer eens wat anders dan bezuinigingen, banken of terrorisme.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, het is haar wel gelukt om iedereen in de gordijnen te jagen
Dat uit onderzoeken blijkt dat discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat wil toch niet zeggen dat elke werkgever discrimineert?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als voormalig werkgever had ik personeel uit alle windstreken kan ik je de oren doen klapperen.
1,5 miljoen and counting inmiddels toch ?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Slechts een handjevol mensen zal gedacht hebben dat deze mevrouw ook echt iets kon bereiken met haar kruistocht
Heb je die pdf al gelezen? Nee he?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:24 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat uit onderzoeken blijkt dat discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat wil toch niet zeggen dat elke werkgever discrimineert?
Welke pdf?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je die pdf al gelezen? Nee he?
Nee, maar jij doet voorkomen alsof het een wijdverspreid verschijnsel is en daar geloof ik geen moer van. Als je ABN spreekt, een beetje opleiding hebt genoten en je niet kleedt alsof je een bendelid bent, heb je weldegelijk een goede kans op een baan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:24 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat uit onderzoeken blijkt dat discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat wil toch niet zeggen dat elke werkgever discrimineert?
Hoezo toont positieve discriminatie aan dat discriminatie op de arbeidsmarkt voor allochtonen een groot probleem is? Positieve discriminatie is in het leven geroepen om een evenwichtiger personeelsbestand te krijgen toch?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:08 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tja, maar dat toont alleen maar aan dat discriminatie op de arbeidsmarkt voor allochtonen een groot probleem is, anders was dat ook niet nodig.
Die ik je een paar posts hierboven stuurde.quote:
Sorry, maar de cijfers schetsen toch een ander verhalen. En ik denk echt wel dat organisaties als het SCP niet zo maar wat uit hun duim zuigen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nee, maar jij doet voorkomen alsof het een wijdverspreid verschijnsel is en daar geloof ik geen moer van. Als je ABN spreekt, een beetje opleiding hebt genoten en je niet kleedt alsof je een bendelid bent, heb je weldegelijk een goede kans op een baan.
Had hem inmiddels al gevonden, maar snap het punt niet helemaal dat je er mee probeert te maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die ik je een paar posts hierboven stuurde.
Komt ie nog een keer:
http://docs.szw.nl/pdf/129/2005/129_2005_3_7521.pdf
Lies, damned lies & statistics.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:29 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Sorry, maar de cijfers schetsen toch een ander verhalen. En ik denk echt wel dat organisaties als het SCP niet zo maar wat uit hun duim zuigen.
Je hebt hem gevonden maar je kan hem helemaal nog niet gelezen hebben. Is een heel stuk tekst.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:30 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Had hem inmiddels al gevonden, maar snap het punt niet helemaal dat je er mee probeert te maken.
Altijd nog betrouwbaarder dan een reaguurder op een forumquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Lies, damned lies & statistics.
Ben door de conclusies heen geskipped. Maar vertel eens wat je punt is dat je daarmee wil maken? Want het bestaan van voorkeursbeleid sluit het bestaan van discriminatie op de arbeidsmarkt niet uit, zeker niet omdat voorkeursbeleid alleen voor bepaalde functies geldt en niet alle functies.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt hem gevonden maar je kan hem helemaal nog niet gelezen hebben. Is een heel stuk tekst.
Klopt, tot op heden klets je louter onzin, ben je discriminerend en racistisch bezig, generaliseer je en heb je een enorm bord voor je kop. Weinig betrouwbaar dus.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Altijd nog betrouwbaarder dan een reaguurder op een forum
Ik pas dus wel goed bij de rest hierquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Klopt, tot op heden klets je louter onzin, ben je discriminerend en racistisch bezig, generaliseer je en heb je een enorm bord voor je kop. Weinig betrouwbaar dus.
Dat zijn mensen die Sint en Zwarte Piet ondersteunen. Dat is heel wat anders dan denken dat deze mevrouw ook echt Zwarte Piet zou hebben kunnen laten verdwijnen. De discussie loopt goed omdat die erg mediageniek is en door iedereen goed begrepen kan worden, niet omdat mensen werkelijk vrezen voor Zwarte Piet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
1,5 miljoen and counting inmiddels toch ?
Groot handje.
Je lult er maar een punt aan he. Nu heb je een rapport waaruit blijkt dat er actief wervingsacties zijn om aan allochtonen de voorkeur te geven en nu ben je nog niet tevreden. Wat wil je nu eigenlijk?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:33 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ben door de conclusies heen geskipped. Maar vertel eens wat je punt is dat je daarmee wil maken? Want het bestaan van voorkeursbeleid sluit het bestaan van discriminatie op de arbeidsmarkt niet uit, zeker niet omdat voorkeursbeleid alleen voor bepaalde functies geldt en niet alle functies.
Ik heb ook nooit ontkend dat die er zijn. Sterker nog, dat die nodig zijn bewijst alleen maar dat er nog steeds discriminatie op de arbeidsmarkt is. Anders waren die wervingsacties toch ook niet nodig?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je lult er maar een punt aan he. Nu heb je een rapport waaruit blijkt dat er actief wervingsacties zijn om aan allochtonen de voorkeur te geven en nu ben je nog niet tevreden. Wat wil je nu eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |