Ja, je zal hem moeten gaan rooten voordat je dat kan aanpassen. En dan ook via je telefoonquote:Op maandag 20 januari 2014 11:14 schreef niettegleuven het volgende:
[..]
Als ik over USB verbind met het toestel zie ik geen build.prop staan. Alleen het volgende:
[ code verwijderd ]
Bovendien is het toestel niet geroot (zie ik daarom geen buid.prop?). Ik neem aan dat ik het toestel zowiezo moet rooten. Ben er nog niet achter hoe ik dat op een veilige manier kan doen (Google vertelt me vrijwel niets over de JiaYu S1)...
Grappig, zeker die vergelijking met Meizu aan het eindquote:Op maandag 20 januari 2014 11:24 schreef rene90 het volgende:
Anders misschien even een apart topic openen hiervoor in DIG zodat het wat overzichtelijker is.
Ander punt, kwam dit filmpje tegen van de jiayu fabriek:
Ik zie de Jiayu S1 er (uiteraard) niet tussen staat, maar zal straks toch eens een poging wagen. Lukt het niet, dan maak ik voor al dit ge-etter inderdaad even een nieuw topic aan. Het is ook voor het eerst van m'n leven dat ik met Android speel, dus zal wat meer uitleg nodig hebben dan een gemiddelde bezoeker van dit forum...quote:Op maandag 20 januari 2014 12:01 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, je zal hem moeten gaan rooten voordat je dat kan aanpassen. En dan ook via je telefoon.
Probeer eens een algemene root tool, zoals Root many android
Zoals gezegd, ik kan niet echt vergelijken, want ik heb nooit een Android-toestel in m'n bezit gehad. Dus alles wat ik hier zeg is eigenlijk compleet nutteloos. Desondanks vind ik het een erg mooi, eenvoudig, en elegant toestel met een prachtig full HD scherm. Ik was bang dat de plastic body misschien een beetje goedkoop zou aanvoelen, maar dat doet het absoluut niet.quote:Hoe is het toestel verder (paar foto's voor ons?)
Boeit mij niet waar het staat. Ik hoop alleen een antwoord te vinden op de vraag, of het zich loont nog meer tijd in dit toestelletje te steken. Of dat dat eigenlijk onbegonnen werk is, en ik beter meteen voor 100 Euries meer een normaal toestel (Nexus, Samsung whatever) met Android 4.3 of 4.4 kan kopen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 01:12 schreef shiznuts het volgende:
Persoonlijk vind ik het een beetje onzinnig om daar een eigen topic voor te maken.
Nee, de meeste apps zijn 4.0+ of 2.3+ (of zelfs 2.1+), veel 4.3/4+ apps kom je niet tegen. Denk dat het gewoon in een verkeerde build.prop benaming zit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:07 schreef Mehari het volgende:
Apps niet kunnen installeren vanwege te oud OS????
Sorry, geloof ik niet.,
Dat van de screen timeout is wel raar natuurlijk. Foto's even op imgur.com gooien en dan de forum code hier plakkenquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:37 schreef niettegleuven het volgende:
Om nog even terug te komen op de Jiayu S1. Het was een complete miskoop, ik raad het iedereen af. Los van het feit dat er een antieke Anrdoid versie op staat (helemaal gezien het apparaat net uit is), werkt het kreng simpelweg niet.
Ik heb er wat apps op kunnen installeren (maar de helft kon niet wegens te oud OS). Vervolgens heb ik de screen timeout even op 30 minuten gezet, en sindsdien is het toestel de kluts kwijt. Als ik het reboot, blijft ie in het opstartscherm hangen (met het Jiayu logo). Dit verdwijnt nooit, ook niet na 30 minuten. Als je maar lang genoeg wacht, verschijnt er wel een scherm waarop iets in het Chinees staat. Via via laten vertalen, en wat blijkt: "Let op, uw toestel raakt oververhit." ofzoiets. Jammer dat ik geen foto's kan uploaden op dit forum (toch?), anders had ik er wat foto's bij geplaatst.
Vaak is er een harde knoppen combo, bij de Xperia Z was dat bijvoorbeeld: Power en volume + lang inhouden. Lijkt mij raar dat hier geen vergelijkbare combo is.quote:Omdat het toestel niet te openen is en ik de batterij er dus niet even uit kan flippen, zit ik nu al een uur naar een oververhit Jiayu S1 te staren (en vandaag niet voor het eerst).
Euh, tja dat had je met een beetje verdiepen wel kunnen weten. Het is vrij normaal dat alles daar een dikke 14 dagen dicht is, en daarna is er een backlog.quote:Ik heb het toestel gekocht bij http://www.mixeshop.com/. Wil hem nu terugsturen, en heb ze net een email gestuurd, om te vragen of een refund mogelijk is, en wat het retouradres is. Krijg ik doodleuk de volgende auto-reply: "we are on holiday now , China new year holiday: From 26th/Jan--8th/Feb. we will reply your question soon after we back from holiday." Twee weken niet te bereiken dus.... Sjongejongejonge.
Zo, dat is ook wel flink duur. Heb zelf ook twee maal orginele Jiayu hoesjes gehad die wel goed passen maar ook van die hoesjes wel eens anders gehoord inderdaad. Zou er voor die prijs toch zeker achteraan gaan. (wat past er nu precies niet.quote:En tot slot: Ik had er ook nog een siliconen hoesje bij gekocht: http://www.aliexpress.com/snapshot/312090422.html (de enige die online te vinden is, volgens mij). De hoes past aardig, maar net niet zoals je het wilt. Waardeloos dus.
Risico van de eerste willen zijn en niet de reviews afwachten. Heb er mijn vingers ook al (meermaals) aan gebrand. Maarja iemand moet de eerste zijn...quote:Kortom dit was mijn China-avontuur. Een keer en nooit weer. Veel te veel gezeik en ergernis, bijnader inzien zou ik er wel 300 Euro extra voor over hebben om hier in NL gewoon een betrouwbaar en gangbaar toestel te kopen.
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:51 schreef Mehari het volgende:
Nee maar misschien helpt het om de batterij kontakten schoon te maken.
Bij mij ging de batterij wel minder lang mee na een jaar gebruik. Nieuwe batterij besteld voor 5 en hij doet het nu weer prima.quote:
Al veel geprobeerd met alternatieve invulling van build.prop (zie mijn andere post, waar ik hierboven naar verwijs). Er een Nexus van gemaakt, en een Jiayu G5, helpt allemaal niets. Het zal dan wel compleet los staan van Android versie, maar een simpele tweak van build.prop is ook niet de oplossing. Iemand enig idee wat verder allemaal gecheckt wordt tijdens installatie van een app (buiten OS versie en de genoemde waarden in build.prop dus)?quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:52 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Nee, de meeste apps zijn 4.0+ of 2.3+ (of zelfs 2.1+), veel 4.3/4+ apps kom je niet tegen. Denk dat het gewoon in een verkeerde build.prop benaming zit.
Even het enige wat ik hier nu heb, maar beter dan niets (dit is dus het enige wat ik nu nog op m'n S1 display te zien krijg):quote:[..]
Dat van de screen timeout is wel raar natuurlijk. Foto's even op imgur.com gooien en dan de forum code hier plakken.
Telefoon uitschakelen lukt me ook wel (inderdaad knoppie links en rechts tegelijk effe indrukken), probleem is dat bij herstart hij altijd weer met bovenstaande schermen op de proppen komt, en vervolgens blijft hangen.quote:[..]
Vaak is er een harde knoppen combo, bij de Xperia Z was dat bijvoorbeeld: Power en volume + lang inhouden. Lijkt mij raar dat hier geen vergelijkbare combo is.
Tjaa... zou je hier in NL niet moeten flikken als serieuze online store. In ieder geval niet bij mij.quote:[..]
Euh, tja dat had je met een beetje verdiepen wel kunnen weten. Het is vrij normaal dat alles daar een dikke 14 dagen dicht is, en daarna is er een backlog.
Nee joh niet de moeite voor zo'n stukkie plastic... je blijft bezig...quote:[..]
Zo, dat is ook wel flink duur. Heb zelf ook twee maal orginele Jiayu hoesjes gehad die wel goed passen maar ook van die hoesjes wel eens anders gehoord inderdaad. Zou er voor die prijs toch zeker achteraan gaan. (wat past er nu precies niet.
Hoe bedoel je? Wil je hem overnemen?quote:Mocht het niet lukken met Mixeshop, DM dan even, ben zeer benieuwd naar het toestel
M'n batterij gaat nog lang genoeg mee, dus dat is het probleem niet. Ik heb overigs al een extra batterij, die ga ik nu ook proberen, want m'n telefoon valt nog steeds soms uit.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij mij ging de batterij wel minder lang mee na een jaar gebruik. Nieuwe batterij besteld voor 5 en hij doet het nu weer prima.
Dat is dus ook nog een alternatief mocht het schoonmaken van de contactpunten niet werken.
En dan is het ook nog 2 weken geleden dat ik hem voor de laatste keer kon gebruiken.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:22 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja, voor je gevoel dan.Kan best dat dat onderdeeltje nooit bij zo'n service centrum op voorraad komt dus gaan ze 'em of zo terugsturen of in het meest gunstige geval een replacement aanbieden. Maar ja, het zou ook zomaar kunnen dat het wel binnen een paar dagen is opgelost hoor, keine ahnung. Kan zowel vriezen als dooien natuurlijk.
Krijg je wel mooi de HTC One lookquote:Op zondag 23 februari 2014 00:06 schreef rene90 het volgende:
Goed gelijmd dit:
[ afbeelding ]
(Jiayu g3t van oktober 2013).
Secondelijm heeft ook gewerktquote:Op woensdag 26 februari 2014 16:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Krijg je wel mooi de HTC One look
Dit staat in de specs bij pandawill:quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:33 schreef KapiteinKoala het volgende:
Weet iemand of het geheugen van de G4 Advanced nou uitbreidbaar is tot 32GB of tot 64GB?
En, is die al binnen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:41 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik zag net op de site van bpost dat mijn telefoon om 18:37 is aangekomen bij het internationale uitwisselingskantoor (NLAMSA). Zou ik hem dan morgen nog hier thuis kunnen verwachten?
Opladen lukt nu weer gewoon, en ik heb het idee dat de accuduur nog wat langer gaat worden als ik hem nog een aantal keer oplaad.quote:
Ah mooizo! Is die in ieder geval niet voor niks weggeweestquote:Op zondag 9 maart 2014 16:33 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Opladen lukt nu weer gewoon, en ik heb het idee dat de accuduur nog wat langer gaat worden als ik hem nog een aantal keer oplaad.
Is anders geworden. Laatste keer zag ik het op dinsdag maar was het maar een beperkt aantal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:57 schreef hmmmz het volgende:
Ik lees in de OP dat op zaterdag betalen met mastercard bij aliexpress 5 dollar korting geeft, klopt dit? Ik kan dit zo 1, 2, 3 nergens anders terugvinden.
lol spelletjes spelen voor kortingquote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:08 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Is anders geworden. Laatste keer zag ik het op dinsdag maar was het maar een beperkt aantal.
Je kan je beter nu even verdiepen op:
http://activities.aliexpress.com/shopping-festival.php
Coupons tot 20 dollar, en via de app kan je krassen tot 100$ coupons.
Ja hoor, altijd een 64GB kaartje in gehadquote:Op maandag 24 maart 2014 22:23 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Past en werkt deze in een g3?
http://www.ebay.de/itm/64(...)&hash=item27df29bd4c
nvm, al eentje van 32 gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.via GizChinaMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:06 schreef RobertNL het volgende:
Huawei belde:
[ afbeelding ]Jammer dat ze de laatste paar telefoons veelal kopien zijn van andere merken. Wel mooi dat er trouwens toch een 3500mah batterij in zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.via GizChina
Ja, jammer inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
Jammer dat ze de laatste paar telefoons veelal kopien zijn van andere merken. Wel mooi dat er trouwens toch een 3500mah batterij in zit.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, jammer inderdaad.
Neemt niet weg dat ik denk dat dit soort toestellen redelijk mooi zijn.
Ik vind het er ook strak uit zien, alleen jammer van dat grote scherm. Zelf ben ik meer voor 4.5 inch want ik doe niet veel met mijn telefoon. Hier in NL heb je de z1 compact, alleen ik hoop dat er misschien in China nog iets vergelijkbaars gaat komen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, jammer inderdaad.
Neemt niet weg dat ik denk dat dit soort toestellen redelijk mooi zijn.
Z1c is zeer mooi inderdaad. Mocht je die ooit kopen, dm dan evenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het er ook strak uit zien, alleen jammer van dat grote scherm. Zelf ben ik meer voor 4.5 inch want ik doe niet veel met mijn telefoon. Hier in NL heb je de z1 compact, alleen ik hoop dat er misschien in China nog iets vergelijkbaars gaat komen.
Heb ik ook last van bij mijn G4A. Toen ik hem opstuurde kreeg ik een nieuwe accu en nu daalt ie meestal van 30% naar 20% ipv van 40% naar 10% wat eerst het geval was. Waar heb je hem besteld?quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:33 schreef mits het volgende:
Iemand die iets weet tegen gigantische batterydropdowns? van 41% naar 12%
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:06 schreef RobertNL het volgende:
Huawei belde:
[ afbeelding ]De site van Jiayu zegt nochtans quadcore, dezelfde als in de G4/G5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.via GizChina
http://www.jiayu-store.co(...)blet-phone-32gb.html
Wat is het nu?
Erg mooie gsm, maar 5.7 inch is wel ietsje te groot naar mijn mening.
Fixed that for youquote:Op woensdag 2 april 2014 22:30 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
De site van Jiayu zegt nochtans quadcore EEN site, dezelfde als in de G4/G5:
http://www.jiayu-store.co(...)blet-phone-32gb.html
Wat is het nu?
Erg mooie gsm, maar 5.7 inch is wel ietsje te groot naar mijn mening.
De g3t is einde oefening en is de g3c geworden met een iets andere processor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:34 schreef Racer88 het volgende:
Hi,
Ik wilde graag ook een jiayu g3t kopen. Ik begreep dat hij rond de 159,99 USD kost, maar kan hem amper nog vinden op voorraad. Iemand een link naar betrouwbare site? Zilveren kleur
Of kan ik voor dat bedrag nu al betere alternatieven vinden?
Alle hulp is welkom
Aaaa duidelijk, ik kwam er al niet uit wat het verschil was. Thnxquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
De g3t is einde oefening en is de g3c geworden met een iets andere processor.
lekker nuttig dat gorilla glass :pquote:Op woensdag 16 april 2014 18:35 schreef MeesterBier het volgende:
Zo ziet mn G3 er al een tijdje uit: [ afbeelding ].
Handig is 't niet, maar hij viel een keer op een stenen vloer met screen first dus dat vond ie niet leuk. Heb ooit een scherm besteld en aangeleverd aan de reparatiewinkel, maar die wilden op n of andere manier het risico niet nemen. Zelf neem ik dit risico sowieso niet. De winkel wilde het alleen doen als ik een volledige LCD aanschafte en dat wouden ze er dan eventueel () wel inbouwen.
Kan ik wel doen hoor. het display zelf doet het nog?quote:Op woensdag 16 april 2014 18:35 schreef MeesterBier het volgende:
Zo ziet mn G3 er al een tijdje uit: [ afbeelding ].
Handig is 't niet, maar hij viel een keer op een stenen vloer met screen first dus dat vond ie niet leuk. Heb ooit een scherm besteld en aangeleverd aan de reparatiewinkel, maar die wilden op n of andere manier het risico niet nemen. Zelf neem ik dit risico sowieso niet. De winkel wilde het alleen doen als ik een volledige LCD aanschafte en dat wouden ze er dan eventueel () wel inbouwen.
Ja display doet prima. Gebruik 'm ook gewoon nog elke dag.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:49 schreef Mehari het volgende:
[..]
Kan ik wel doen hoor. het display zelf doet het nog?
Bij een collega heb ik het display vervangen, met succes, en voor mezelf een G4 gefixt met een gekraakt scherm.
Waarom koppel je 'm niet aan je bankrekening of creditcard?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:11 schreef Brecht35 het volgende:
Zwarte G4S beschikbaar op BG, jammer genoeg staat het geld nog niet op m'n Paypal.
1: Ik heb geen creditcard.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waarom koppel je 'm niet aan je bankrekening of creditcard?
Dan hoef je ook niet te wachten tot het geld erop staat.
je kan nog steeds een bankrekening koppelen aan je PayPal account hoor?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:14 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
1: Ik heb geen creditcard.
2: M'n Maestro was eraan gekoppeld(m'n gewone bankkaart dus), maar dat wordt nu niet meer ondersteund(+ dit gaf extra kosten bij elke transactie..).
Serieus?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:52 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan nog steeds een bankrekening koppelen aan je PayPal account hoor?
Je kan het ook via money2 doen. Dan staat het er met 5 minuten op. Overmaken via iDeal naar je paypal rekening.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:08 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Serieus?Dat wist ik dus niet. Maar ik ga dat niet doen ivm veiligheid(las onlangs dat een kerel heel veel geld verloren was door die koppeling, iemand had z'n Paypalwachtwoord denk ik).
Tevens zorgt het ervoor dat ik geen impulsieve aankopen doe.
Ik ben Belg, ik denk niet dat dat voor mij werkt.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je kan het ook via money2 doen. Dan staat het er met 5 minuten op. Overmaken via iDeal naar je paypal rekening.
Ik weet niet hoe die poort vast zit maar bij mijn legend was dat een los stukje printplaat. En kon dat hele stuk vervangen worden. Solderen is bagger als je het niet goed kan. Heb ik ook wel eens mee lopen kloten en kon toen het zooitje weggooienquote:Op donderdag 17 april 2014 16:09 schreef shiznuts het volgende:
M'n G4T Adv deed al een tijdje moeilijk met laden.
Maar nu is die microUSB-socket geloof ik echt aan z'n einde.
Wel een mooi excuus om zo snel mogelijk aan een octocore te gaan... maar wel klote voor nu.
Misschien kan ik het ook wel fixen hoor, maar ik ben eigenlijk helemaal niet handig met solderen en shit.
Misschien hier maar ff wat bestellen: http://shop103644360.taob(...)lowPrice=&highPrice= .quote:Op donderdag 17 april 2014 16:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die poort vast zit maar bij mijn legend was dat een los stukje printplaat. En kon dat hele stuk vervangen worden. Solderen is bagger als je het niet goed kan. Heb ik ook wel eens mee lopen kloten en kon toen het zooitje weggooien
11 $ bij een seller op aliexpress.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:09 schreef shiznuts het volgende:
M'n G4T Adv deed al een tijdje moeilijk met laden.
Maar nu is die microUSB-socket geloof ik echt aan z'n einde.
Wel een mooi excuus om zo snel mogelijk aan een octocore te gaan... maar wel klote voor nu.
Misschien kan ik het ook wel fixen hoor, maar ik ben eigenlijk helemaal niet handig met solderen en shit.
Wit of zwart?quote:
Daar had ik helemaal overheen gekeken. Ik heb ook een zwarte genomen btw. Half chinashoppend FOK! loopt straks met een G4s rond.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:05 schreef shiznuts het volgende:
Bij BG heb je geen keuze voor de 2GB-versie, alleen de 1GB.
Gelukkig is de keuze niet verplicht wit. Men zou ook verplicht zwart moeten nemen.
Wit is nog niet beschikbaar volgens mij, ook een zwarte met 2 GB RAM en 16 GB ROM.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wit of zwart?
Ik heb een zwarte besteld.
En de mijne is al onderweg
Voor een metalen behuizing betaal je wel de prijs van een gouden bij wijze van spreken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Daar had ik helemaal overheen gekeken. Ik heb ook een zwarte genomen btw. Half chinashoppend FOK! loopt straks met een G4s rond.
Is ook wel weer de beste bang for buck als ik het zo zie.
Van de G5 komt ook een G5s versie uit. Voor degene die graag een metalen behuizing willen.
Nee? Er is ook een zwarte versie.quote:
ahaquote:Op dinsdag 22 april 2014 19:22 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Nee? Er is ook een zwarte versie.
Nuja, zwart/wit geldt niet echt bij de G5 h. Het is iPhone 5 zwart/wit met zo'n apart motiefje waarbij de achterkant een wat andere kleur heeft.
Volgens een seller op ali express die de WCDMA verkocht ook inderdaad, die wist niks over 720p en die zou alleen in de GSM versie zitten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:06 schreef shiznuts het volgende:
Hadden ze de WCDMA-versie niet gezegd uit te voeren met inferieur 480P TFT-scherm ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |