Ja, je zal hem moeten gaan rooten voordat je dat kan aanpassen. En dan ook via je telefoonquote:Op maandag 20 januari 2014 11:14 schreef niettegleuven het volgende:
[..]
Als ik over USB verbind met het toestel zie ik geen build.prop staan. Alleen het volgende:
[ code verwijderd ]
Bovendien is het toestel niet geroot (zie ik daarom geen buid.prop?). Ik neem aan dat ik het toestel zowiezo moet rooten. Ben er nog niet achter hoe ik dat op een veilige manier kan doen (Google vertelt me vrijwel niets over de JiaYu S1)...
Grappig, zeker die vergelijking met Meizu aan het eindquote:Op maandag 20 januari 2014 11:24 schreef rene90 het volgende:
Anders misschien even een apart topic openen hiervoor in DIG zodat het wat overzichtelijker is.
Ander punt, kwam dit filmpje tegen van de jiayu fabriek:
Ik zie de Jiayu S1 er (uiteraard) niet tussen staat, maar zal straks toch eens een poging wagen. Lukt het niet, dan maak ik voor al dit ge-etter inderdaad even een nieuw topic aan. Het is ook voor het eerst van m'n leven dat ik met Android speel, dus zal wat meer uitleg nodig hebben dan een gemiddelde bezoeker van dit forum...quote:Op maandag 20 januari 2014 12:01 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, je zal hem moeten gaan rooten voordat je dat kan aanpassen. En dan ook via je telefoon.
Probeer eens een algemene root tool, zoals Root many android
Zoals gezegd, ik kan niet echt vergelijken, want ik heb nooit een Android-toestel in m'n bezit gehad. Dus alles wat ik hier zeg is eigenlijk compleet nutteloos. Desondanks vind ik het een erg mooi, eenvoudig, en elegant toestel met een prachtig full HD scherm. Ik was bang dat de plastic body misschien een beetje goedkoop zou aanvoelen, maar dat doet het absoluut niet.quote:Hoe is het toestel verder (paar foto's voor ons?)
Boeit mij niet waar het staat. Ik hoop alleen een antwoord te vinden op de vraag, of het zich loont nog meer tijd in dit toestelletje te steken. Of dat dat eigenlijk onbegonnen werk is, en ik beter meteen voor 100 Euries meer een normaal toestel (Nexus, Samsung whatever) met Android 4.3 of 4.4 kan kopen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 01:12 schreef shiznuts het volgende:
Persoonlijk vind ik het een beetje onzinnig om daar een eigen topic voor te maken.
Nee, de meeste apps zijn 4.0+ of 2.3+ (of zelfs 2.1+), veel 4.3/4+ apps kom je niet tegen. Denk dat het gewoon in een verkeerde build.prop benaming zit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:07 schreef Mehari het volgende:
Apps niet kunnen installeren vanwege te oud OS????
Sorry, geloof ik niet.,
Dat van de screen timeout is wel raar natuurlijk. Foto's even op imgur.com gooien en dan de forum code hier plakkenquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:37 schreef niettegleuven het volgende:
Om nog even terug te komen op de Jiayu S1. Het was een complete miskoop, ik raad het iedereen af. Los van het feit dat er een antieke Anrdoid versie op staat (helemaal gezien het apparaat net uit is), werkt het kreng simpelweg niet.
Ik heb er wat apps op kunnen installeren (maar de helft kon niet wegens te oud OS). Vervolgens heb ik de screen timeout even op 30 minuten gezet, en sindsdien is het toestel de kluts kwijt. Als ik het reboot, blijft ie in het opstartscherm hangen (met het Jiayu logo). Dit verdwijnt nooit, ook niet na 30 minuten. Als je maar lang genoeg wacht, verschijnt er wel een scherm waarop iets in het Chinees staat. Via via laten vertalen, en wat blijkt: "Let op, uw toestel raakt oververhit." ofzoiets. Jammer dat ik geen foto's kan uploaden op dit forum (toch?), anders had ik er wat foto's bij geplaatst.
Vaak is er een harde knoppen combo, bij de Xperia Z was dat bijvoorbeeld: Power en volume + lang inhouden. Lijkt mij raar dat hier geen vergelijkbare combo is.quote:Omdat het toestel niet te openen is en ik de batterij er dus niet even uit kan flippen, zit ik nu al een uur naar een oververhit Jiayu S1 te staren (en vandaag niet voor het eerst).
Euh, tja dat had je met een beetje verdiepen wel kunnen weten. Het is vrij normaal dat alles daar een dikke 14 dagen dicht is, en daarna is er een backlog.quote:Ik heb het toestel gekocht bij http://www.mixeshop.com/. Wil hem nu terugsturen, en heb ze net een email gestuurd, om te vragen of een refund mogelijk is, en wat het retouradres is. Krijg ik doodleuk de volgende auto-reply: "we are on holiday now , China new year holiday: From 26th/Jan--8th/Feb. we will reply your question soon after we back from holiday." Twee weken niet te bereiken dus.... Sjongejongejonge.
Zo, dat is ook wel flink duur. Heb zelf ook twee maal orginele Jiayu hoesjes gehad die wel goed passen maar ook van die hoesjes wel eens anders gehoord inderdaad. Zou er voor die prijs toch zeker achteraan gaan. (wat past er nu precies niet.quote:En tot slot: Ik had er ook nog een siliconen hoesje bij gekocht: http://www.aliexpress.com/snapshot/312090422.html (de enige die online te vinden is, volgens mij). De hoes past aardig, maar net niet zoals je het wilt. Waardeloos dus.
Risico van de eerste willen zijn en niet de reviews afwachten. Heb er mijn vingers ook al (meermaals) aan gebrand. Maarja iemand moet de eerste zijn...quote:Kortom dit was mijn China-avontuur. Een keer en nooit weer. Veel te veel gezeik en ergernis, bijnader inzien zou ik er wel 300 Euro extra voor over hebben om hier in NL gewoon een betrouwbaar en gangbaar toestel te kopen.
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:51 schreef Mehari het volgende:
Nee maar misschien helpt het om de batterij kontakten schoon te maken.
Bij mij ging de batterij wel minder lang mee na een jaar gebruik. Nieuwe batterij besteld voor 5 en hij doet het nu weer prima.quote:
Al veel geprobeerd met alternatieve invulling van build.prop (zie mijn andere post, waar ik hierboven naar verwijs). Er een Nexus van gemaakt, en een Jiayu G5, helpt allemaal niets. Het zal dan wel compleet los staan van Android versie, maar een simpele tweak van build.prop is ook niet de oplossing. Iemand enig idee wat verder allemaal gecheckt wordt tijdens installatie van een app (buiten OS versie en de genoemde waarden in build.prop dus)?quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:52 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Nee, de meeste apps zijn 4.0+ of 2.3+ (of zelfs 2.1+), veel 4.3/4+ apps kom je niet tegen. Denk dat het gewoon in een verkeerde build.prop benaming zit.
Even het enige wat ik hier nu heb, maar beter dan niets (dit is dus het enige wat ik nu nog op m'n S1 display te zien krijg):quote:[..]
Dat van de screen timeout is wel raar natuurlijk. Foto's even op imgur.com gooien en dan de forum code hier plakken.
Telefoon uitschakelen lukt me ook wel (inderdaad knoppie links en rechts tegelijk effe indrukken), probleem is dat bij herstart hij altijd weer met bovenstaande schermen op de proppen komt, en vervolgens blijft hangen.quote:[..]
Vaak is er een harde knoppen combo, bij de Xperia Z was dat bijvoorbeeld: Power en volume + lang inhouden. Lijkt mij raar dat hier geen vergelijkbare combo is.
Tjaa... zou je hier in NL niet moeten flikken als serieuze online store. In ieder geval niet bij mij.quote:[..]
Euh, tja dat had je met een beetje verdiepen wel kunnen weten. Het is vrij normaal dat alles daar een dikke 14 dagen dicht is, en daarna is er een backlog.
Nee joh niet de moeite voor zo'n stukkie plastic... je blijft bezig...quote:[..]
Zo, dat is ook wel flink duur. Heb zelf ook twee maal orginele Jiayu hoesjes gehad die wel goed passen maar ook van die hoesjes wel eens anders gehoord inderdaad. Zou er voor die prijs toch zeker achteraan gaan. (wat past er nu precies niet.
Hoe bedoel je? Wil je hem overnemen?quote:Mocht het niet lukken met Mixeshop, DM dan even, ben zeer benieuwd naar het toestel
M'n batterij gaat nog lang genoeg mee, dus dat is het probleem niet. Ik heb overigs al een extra batterij, die ga ik nu ook proberen, want m'n telefoon valt nog steeds soms uit.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij mij ging de batterij wel minder lang mee na een jaar gebruik. Nieuwe batterij besteld voor 5 en hij doet het nu weer prima.
Dat is dus ook nog een alternatief mocht het schoonmaken van de contactpunten niet werken.
En dan is het ook nog 2 weken geleden dat ik hem voor de laatste keer kon gebruiken.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:22 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja, voor je gevoel dan.Kan best dat dat onderdeeltje nooit bij zo'n service centrum op voorraad komt dus gaan ze 'em of zo terugsturen of in het meest gunstige geval een replacement aanbieden. Maar ja, het zou ook zomaar kunnen dat het wel binnen een paar dagen is opgelost hoor, keine ahnung. Kan zowel vriezen als dooien natuurlijk.
Krijg je wel mooi de HTC One lookquote:Op zondag 23 februari 2014 00:06 schreef rene90 het volgende:
Goed gelijmd dit:
[ afbeelding ]
(Jiayu g3t van oktober 2013).
Secondelijm heeft ook gewerktquote:Op woensdag 26 februari 2014 16:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Krijg je wel mooi de HTC One look
Dit staat in de specs bij pandawill:quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:33 schreef KapiteinKoala het volgende:
Weet iemand of het geheugen van de G4 Advanced nou uitbreidbaar is tot 32GB of tot 64GB?
En, is die al binnen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:41 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik zag net op de site van bpost dat mijn telefoon om 18:37 is aangekomen bij het internationale uitwisselingskantoor (NLAMSA). Zou ik hem dan morgen nog hier thuis kunnen verwachten?
Opladen lukt nu weer gewoon, en ik heb het idee dat de accuduur nog wat langer gaat worden als ik hem nog een aantal keer oplaad.quote:
Ah mooizo! Is die in ieder geval niet voor niks weggeweestquote:Op zondag 9 maart 2014 16:33 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Opladen lukt nu weer gewoon, en ik heb het idee dat de accuduur nog wat langer gaat worden als ik hem nog een aantal keer oplaad.
Is anders geworden. Laatste keer zag ik het op dinsdag maar was het maar een beperkt aantal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:57 schreef hmmmz het volgende:
Ik lees in de OP dat op zaterdag betalen met mastercard bij aliexpress 5 dollar korting geeft, klopt dit? Ik kan dit zo 1, 2, 3 nergens anders terugvinden.
lol spelletjes spelen voor kortingquote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:08 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Is anders geworden. Laatste keer zag ik het op dinsdag maar was het maar een beperkt aantal.
Je kan je beter nu even verdiepen op:
http://activities.aliexpress.com/shopping-festival.php
Coupons tot 20 dollar, en via de app kan je krassen tot 100$ coupons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |