abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:42:40 #1
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132507972

Bliksemdetectie - Radar

Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
Severeweatheroutlook Benelux weer (Nederlands)
Meteo-Service.nl
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux

KNMI begrippen (nederlands)
Extreem weer begrippen (nederlands)
Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)

Kanaalrat
Polar Low
Windschering
CAPE + Liftedindex
GFS & Europese weermodel

Waar woont iedereen?

WKN / Weerfoto's 2012

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:58:32 #2
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_132508445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:41 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Meestal is het ZW/WZW dus NW meestal niet volgens mij. Doe maar eens een 10 of 11 bft dan. Schade is jammer maar je doet er niks aan...
En toch komt een noordwester storm ook voor :) deze zorgt dan vooral in het noorden voor de meeste wind + hoge waterstanden.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:43:55 #3
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132509647
Dinsdag, maar vooral gister stond er wel "storm" in de Alpen. Er was een zeer krachtige fohn op hoogte met windsnelheden die boven de 1600 m richting de 100-130 km/h gingen. Het was op veel plekken dan ook 23-26 graden, kort filmpje...

Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:25:46 #4
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132512820
Voorwaarschuwing uit de UK:

24 October 2013 - Unsettled weather is expected to continue over the next few days with further spells of heavy rain and strong winds for most parts, particularly over Saturday and Sunday.

Then as we move into Sunday night and Monday morning there is a risk a significant storm could develop close to the UK which has the potential to bring some exceptionally strong winds to parts of the country.

Currently the storm is most likely to impact the southern half of the UK, with the potential for gusts of more than 80mph - especially on exposed coasts in the south.

Winds of this strength could bring down trees or cause structural damage, potentially causing transport disruption or power cuts.

Eddie Carroll, Chief Forecaster at the Met Office, said: "This storm doesn't exist at the moment, but our forecasts models predict it is likely to develop in the west Atlantic on Saturday. Then it's likely to rapidly intensify just west of the UK late on Sunday before tracking across England and Wales early on Monday.

"There is still a chance this storm may take a more southerly track and miss the UK, bringing impacts elsewhere in northern Europe, but people should be aware there is a risk of severe weather and significant disruption. With that in mind, people should keep up to date with and act on the advice in our forecasts and warnings as the situation develops."

Normally Atlantic storms of this type develop much further to the west of the UK and are waning in strength by the time they reach the UK and Ireland.

This storm is more unusual, developing much closer to the UK and potentially tracking across the country while still in its most powerful phase. A strong jet stream and warm air close to the UK are both contributing to the development and strength of the storm.

If the storm arrives in line with current predictions, some areas could see some of their strongest winds for a number of years.

Never Stop Exploring!
pi_132516044
We zullen zien :)
Zonder wrijving geen glans
pi_132520419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:58 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

En toch komt een noordwester storm ook voor :) deze zorgt dan vooral in het noorden voor de meeste wind + hoge waterstanden.
Noordwesterstorm is ook de gevaarlijkste variant.
pi_132520877
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Noordwesterstorm is ook de gevaarlijkste variant.
Hmz...
pi_132523170
Ben benieuwd waar EC mee gaat komen vanavond.

donderdag 24 oktober 2013 @ 19:56:33 #9
34663 SpeedyGJ
pi_132524097
Ik ben ook erg benieuwd naar :)
Kan al niet wachten tot het zover is en tot die tijd ga ik me haasten om mijn weerstation een ander plek te geven zodat ik de volle bak wind mag mee maken en hopelijk de magische grens van 100km/h eens doorbreek want mijn hoogste stoot staat nog altijd op 98km/h met mijn vorige station en 93km/h met dit station.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:05:26 #10
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132524536
Dat zijn beste windstoten...tot boven de 130

Never Stop Exploring!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:09:44 #11
34663 SpeedyGJ
pi_132524760
Waarom kwam dit nou niet eerder?
Ik wist het dat als ik uit Holwerd zou vertrekken dat er dan mogelijk een zware storm komt opzetten. :(
pi_132528877
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_132529441
Tis bladstil hier, alleen een blaffende hond die al een half uur tekeer gaat, voorbode....
pi_132529984
Deze is beter ;)
pi_132530005
:o
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_132530854
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:46 schreef Adrie072 het volgende:
Tis bladstil hier, alleen een blaffende hond die al een half uur tekeer gaat, voorbode....
Uitdrukking ''stilte voor de storm''
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_132530933
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:57 schreef stan12 het volgende:
Deze is beter ;)
[ afbeelding ]
Fucking zot man , Mijn serre :'(

Ik weet wat ik morgen namiddag mag doen in de tuin (plastieke serre :') )
pi_132530979
quote:
Deze is beter ;)
[ afbeelding ]
Ik woon dan ook toevallig aan de Belgische kust.waar het uiterst roze kleurt. :')
pi_132531074
De straalstroom voor maandag zit tegen de 300 km/u aan...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2013 22:22:21 ]
pi_132531784
Plaatje doet het niet
pi_132532231
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Plaatje doet het niet
welk plaatje.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:02:09 #22
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132533060
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:19 schreef aloa het volgende:
De straalstroom voor maandag zit tegen de 300 km/u aan...

[ afbeelding ]
hm, kunnen er zich lekkere randstoringen met een flink windveld ontwikkelen ^O^
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:04:18 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132533139
Jarlours! :'( Windstil hier en er komt geen verandering in :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132533538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:02 schreef Againzender het volgende:

[..]

hm, kunnen er zich lekkere randstoringen met een flink windveld ontwikkelen ^O^
De storm opzich moet zich nog ontwikkelen. Randstoring idd.
pi_132536524
Ik, als stormliefhebber, vind de voorspellingen nog steeds wel aan de magere kant. Het lijkt weer gewoon op windkracht 9 of zelfs minder uit te draaien zoals we de afgelopen jaren zo vaak gezien hebben. Op uitgebreide schaal een uurgemiddelde van windkracht 10 heb ik tot nu toe pas in een paar modelruns voorbij zien komen.

quote:
Deze is beter ;)
[ afbeelding ]
Die Spitzenboen zijn volgens mij een soort theoretisch maximum. Wat je voor goede windstoten moet hebben is een verticaal onstabiele atmosfeer (daarom zitten de sterkste windstoten ook op het koufront) zodat de wind met grote snelheid naar beneden kan komen. Het hangt daar dus vanaf in hoeverre die Spitzenboen ook echt behaald kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')