abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132508135
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:44 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Het maakt geen einde aan de discussie in de samenleving natuurlijk. Er is blijkbaar een grote groep mensen die bezwaar maakt tegen Zwarte Piet en dat verandert niet als de VN er niet officieel onderzoek naar doet. Het is belangrijk dat signalen vanuit de samenleving serieus worden genomen.
Wat is een "grote groep"?

De Gemeente Amsterdam heeft er onderzoek naar gedaan, het AD heeft een opiniepeiling gehouden, en in beide gevallen blijkt dat hooguit ongeveer 25% van de minderheid in kwestie zich door Zwarte Piet gekwetst voelt. Is een minderheid van een minderheid een grote groep die serieus moet worden genomen?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:48:39 #77
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132508154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Meelopers. Die schreeuwen harder sinds deze faalpiet ten tonele kwam.
Er is geen discussie mogelijk als de tegenstanders niet serieus worden genomen en worden weggezet als meelopers, aanstellers en aandachtszoekers.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:48:39 #78
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132508155
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:46 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Die grote groep is er niet. Het is een klein groepje schreeuwlelijken met wat mediafiguren in de rolodex
Dat is lastig te achterhalen nu, je weet niet wie het voorheen al vonden en wie het nu pas vinden. En eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit, want je mag immers van mening veranderen. Zijn er eigenlijk duidelijke statistieken van voor- en tegenstanders?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Admin donderdag 24 oktober 2013 @ 11:49:03 #79
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132508168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:47 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het geen vergelijking is ;) Maar waar het mij om gaat: zou jij daar persoonlijk aanstoot aan nemen?
zelfs al zou hij dat, zou dat dan een reden moeten zijn om iets te verbieden of af te schaffen?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132508196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:47 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het geen vergelijking is ;) Maar waar het mij om gaat: zou jij daar persoonlijk aanstoot aan nemen?
Is niet van belang, daar het hier verboden is.
  Admin donderdag 24 oktober 2013 @ 11:50:01 #81
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132508200
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Dat is lastig te achterhalen nu, je weet niet wie het voorheen al vonden en wie het nu pas vinden. En eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit, want je mag immers van mening veranderen. Zijn er eigenlijk duidelijke statistieken van voor- en tegenstanders?
https://www.facebook.com/pietitie
bijna 1,9 miljoen in 2 dagen

https://www.facebook.com/zwartepietisblackface
9100 in 2 jaar
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:50:04 #82
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132508204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is een "grote groep"?

De Gemeente Amsterdam heeft er onderzoek naar gedaan, het AD heeft een opiniepeiling gehouden, en in beide gevallen blijkt dat hooguit ongeveer 25% van de minderheid in kwestie zich door Zwarte Piet gekwetst voelt. Is een minderheid van een minderheid een grote groep die serieus moet worden genomen?
AD heeft een opiniepeiling gehouden onder 155 zwarte mensen uit de Randstad, 85% had geen probleem met Zwarte Piet. Vind ik een kleine steekproef, die bovendien in strijd is met de uitkomst van het panel van EénVandaag dinsdag.
And eternity in an hour.
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2013 @ 11:50:59 #83
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_132508228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:48 schreef Heufd het volgende:

[..]

Er is geen discussie mogelijk als de tegenstanders niet serieus worden genomen en worden weggezet als meelopers, aanstellers en aandachtszoekers.
Discussiëren met iedereen die geluid maakt is ook niet zinvol. Daar krijg je crisissen van. Men is dan drukker met brallen dan gewoon eens werken voor brood op de plank.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_132508232
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vond het in andere opzichten ook wel interessant wat hij zei. Bijvoorbeeld, dit is een fragmentje uit Nieuwsuur:

[..]

Is wel een beetje een kort-door-de-bocht-conclusie, lijkt me. De schepen waren van Nederland, dus waren het de Nederlanders die hen de vrijheid ontnamen om gezellig thuis bij huis en haard te blijven. Ik weet niet hoe de vork precies in de steel zit, maar het is ongetwijfeld wel iets genuanceerder dan dat.
Blijkt dus ook gewoon een lichtgewicht te zijn. Misschien eens door zijn C.V. en publicaties fietsen om te zien of hij zich ergens doorheen gediederikstapeld heeft :D
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:52:43 #85
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132508273
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:49 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Is niet van belang, daar het hier verboden is.
Zoals ik al zei: dat maakt niet uit, het gaat om het idee.

Het punt dat ik wil maken, is het volgende:

Veel mensen kunnen zich blijkbaar niet voorstellen dat Zwarte Piet kwetsend is voor zwarte medelanders. Dat kon ik ook niet, tot iemand dus met dat voorbeeld van die swastika kwam. Ik heb de WOII niet meegemaakt, ben er geen familieleden aan verloren, en toch zou ik protesteren tegen die swastikavlag. Mijn argument dat zwarten moeten ophouden te zeuren over hun slavernijverleden, omdat ze zelf geen slaaf zijn geweest, snijdt dus eigenlijk ook geen hout.
And eternity in an hour.
pi_132508289
quote:

[..]

Dat hebben ze dan toch echt aan zichzelf te danken. Het zijn troublemakers, oplichters en afpersers. Ze hebben zichzelf in de voet geschoten en daarmee de goedbedoelende en -willende tegenstanders het woord ontnomen.
pi_132508291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:50 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

AD heeft een opiniepeiling gehouden onder 155 zwarte mensen uit de Randstad, 85% had geen probleem met Zwarte Piet. Vind ik een kleine steekproef, die bovendien in strijd is met de uitkomst van het panel van EénVandaag dinsdag.
De steekproef is groot genoeg: het 95%-betrouwbaarheidsinterval ligt bij + / - 5%-punten. En of nou 90% of 80% geen probleem met Piet heeft lijkt me niet echt relevant.
pi_132508302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:50 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

AD heeft een opiniepeiling gehouden onder 155 zwarte mensen uit de Randstad, 85% had geen probleem met Zwarte Piet. Vind ik een kleine steekproef, die bovendien in strijd is met de uitkomst van het panel van EénVandaag dinsdag..
EenVandaag: onder 19.000 mensen vindt 89% dat het uiterlijk onveranderd moet blijven.
Hallo
pi_132508303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:43 schreef _Dido_ het volgende:
Op Facebook maakte iemand een mooie vergelijking trouwens, die me wel aan het denken heeft gezet:

Stel dat jouw buurman een vlag met daarop een swastika zou ophangen, wat zou je daar dan van vinden? :)
Leuke vergelijking ja. :')

Ligt eraan in welke context. Als het een rode vlag met witte cirkel + swastika is is het wat anders dan gewoon een swastika.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:54:11 #90
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132508312
quote:

[..]

Precies.
And eternity in an hour.
  Admin donderdag 24 oktober 2013 @ 11:55:09 #91
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132508343
Ik geloof alleen nooit dat we er vanaf zijn, het clubje heeft zoveel aandacht gekregen, die gaan nog wel een poos door.Zo'n Quincy verstoorde in Dordrecht al een keer de officiële Klaas-intocht.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:55:14 #92
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132508347
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:53 schreef clavier het volgende:

[..]

EenVandaag: onder 19.000 mensen vindt 89% dat het uiterlijk onveranderd moet blijven.
Ja, dat was de volledige groep deelnemers. Dezelfde vraag stellen aan gekleurde deelnemers leverde een totaal andere uitkomst op.
And eternity in an hour.
pi_132508372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:55 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ja, dat was de volledige groep deelnemers. Dezelfde vraag stellen aan gekleurde deelnemers leverde een totaal andere uitkomst op.
Die tellen ook zwaarder of zo?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132508376
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:52 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: dat maakt niet uit, het gaat om het idee.

Het punt dat ik wil maken, is het volgende:

Veel mensen kunnen zich blijkbaar niet voorstellen dat Zwarte Piet kwetsend is voor zwarte medelanders. Dat kon ik ook niet, tot iemand dus met dat voorbeeld van die swastika kwam. Ik heb de WOII niet meegemaakt, ben er geen familieleden aan verloren, en toch zou ik protesteren tegen die swastikavlag. Mijn argument dat zwarten moeten ophouden te zeuren over hun slavernijverleden, omdat ze zelf geen slaaf zijn geweest, snijdt dus eigenlijk ook geen hout.
Waarom zou je protesteren tegen die swastikavlag? Je weet dat de swastika van origine geen nazi symbool was?
pi_132508377
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:55 schreef yvonne het volgende:
Ik geloof alleen nooit dat we er vanaf zijn, het clubje heeft zoveel aandacht gekregen, die gaan nog wel een poos door.Zo'n Quincy verstoorde in Dordrecht al een keer de officiële Klaas-intocht.
Daar hadden de Hells Angels ook al iets op bedacht, geloof ik :D
pi_132508381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:54 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Precies.
De tegenstanders die zichzelf als gefrustreerden, oplichters en afpersers in een hoek hebben gezet??

Die??
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:57:11 #97
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132508405
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou je protesteren tegen die swastikavlag? Je weet dat de swastika van origine geen nazi symbool was?
Ja dat weet ik, maar het symbool heeft in de WOII een andere betekenis gekregen, dat het oorspronkelijk wat anders betekende, maakt niet zo veel uit.
And eternity in an hour.
pi_132508416
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:55 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Het is ook een heel andere vraag. De meeste mensen die Zwarte Piet veranderd willen hebben, willen dat niet omdat ze zich zelf gekwetst voelen maar omdat anderen zich gekwetst voelen. Maar voordat we vanalles gaan doen omdat we denken dat anderen iets denken, lijkt het me wel zo nuttig om eerst eens te kijken wat die anderen nou eigenlijk daadwerkelijk denken.
pi_132508436
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met die vlag zit ,maar in nederland is de swastika niet verboden, in duitsland wel en die willen dat zelfs europees verbieden , daar lobbyen ze voor in ieder geval
There is only one religion
pi_132508451
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar het symbool heeft in de WOII een andere betekenis gekregen, dat het oorspronkelijk wat anders betekende, maakt niet zo veel uit.
Zwarte Piet heeft ook een andere betekenis gekregen en nu??

Dat ZP in het verleden misschien wat anders betekende, bijvoorbeeld een duivel of een slaaf, maakt dus niet zo veel uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')