http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-Sinterklaas.dhtmlquote:Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.
Echt treurig dit..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:18 schreef yvonne het volgende:
'Verenigde Naties doen niets tegen sinterklaasfeest'
Knip
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-Sinterklaas.dhtml
Gut, zoiets had ik nu echt niet verwacht.
Ja duh:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:49 schreef IntensiveGary het volgende:
Ook mooi: gisteren Alex van Stipriaan (hoogleraar Erasmus Universiteit Rotterdam en conservator Tropen Museum Amsterdam en uiteraard lelieblank) in diverse programma's horen beweren dat Shepherd zo'n topwijf was. Lex valt dus ook keihard door de mand. Wat een afgang
http://www.eshcc.eur.nl/stipriaan/quote:Alex van Stipriaan Luïscius (1954), author's name Alex van Stipriaan, is professor of Caribbean History at the History Department of Erasmus University's School of History, Culture and Communication (ESHCC) at Rotterdam. Since 2005 he combines this with a curatorship of Latin America and the Caribbean at the Tropenmuseum Amsterdam. He teaches courses on Caribbean migrations, diversity and cultural heritage, as well as on Diversity in Dutch History, and teaches also on Slavery in the Black Atlantic as well as on Caribbean arts.
Tsja, als Amsterdammer weet ik dat de UvA en de VU kwalitatief niet heel bijzonder zijn. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat de Erasmus Uni wel best een topper was. Weer een illusie armerquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja duh:
[..]
http://www.eshcc.eur.nl/stipriaan/
Zo, afvoeren dus. Wat zal Quinsy ervan vinden?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:18 schreef yvonne het volgende:
'Verenigde Naties doen niets tegen sinterklaasfeest'
Knip
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-Sinterklaas.dhtml
Gut, zoiets had ik nu echt niet verwacht.
Niet te vroeg jui-chen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:35 schreef 3-voud het volgende:
Nou, dat hebben we dan ook weer gehad.
Die Eva Mabayoje is trouwens ook een afgrijselijk figuurquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Tsja, als Amsterdammer weet ik dat de UvA en de VU kwalitatief niet heel bijzonder zijn. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat de Erasmus Uni wel best een topper was. Weer een illusie armer
Even de storm uitzitten en dan komend jaar - onder subsidie - een toneelstuk/boek/film/schilderij/beeld maken met slavernij en/of hedendaags racisme als onderwerp en daarmee eind komend jaar de gesubsidieerde theaters/toonzalen/omroepen afgaan om het truukje weer te proberen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo, afvoeren dus. Wat zal Quinsy ervan vinden?
Waarom zou het feit dat je Amsterdammer bent daar überhaupt iets over zeggen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Tsja, als Amsterdammer weet ik dat de UvA en de VU kwalitatief niet heel bijzonder zijn. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat de Erasmus Uni wel best een topper was. Weer een illusie armer
Zal vast wel nog een andere instantie zijn die zich dit wil aantrekken...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:35 schreef 3-voud het volgende:
Ik wil nog steeds van je weten hoe je erbij komt / waar/wanneer ik de uitspraak van 1 hoax-piet op heel Nederland betrek. Ik krijg niet graag woorden in de mond gelegd namelijk.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:35 schreef 3-voud het volgende:
Tip: probeer het eens ietsjes luchtiger op te vatten. Niet alles dat ik zeg heel letterlijk nemen. Blijft Fok! natuurlijk, waar chargeren tot kunst is verheven.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou het feit dat je Amsterdammer bent daar überhaupt iets over zeggen?
Is trouwens sowieso niet juist wat je zegt. UvA staat wereldwijd juist heel goed aangeschreven. Is een v/d Nederlandse universiteiten die vrij hoog scoort in diverse wereldwijde rankings. Zowel op gebied van onderzoek als onderwijs. Verschilt natuurlijk wel per faculteit/vakgebied en ik heb verder geen idee hoe het vakgebied van deze hoogleraar heeft gescoord.
Ik vond het in andere opzichten ook wel interessant wat hij zei. Bijvoorbeeld, dit is een fragmentje uit Nieuwsuur:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:49 schreef IntensiveGary het volgende:
Ook mooi: gisteren Alex van Stipriaan (hoogleraar Erasmus Universiteit Rotterdam en conservator Tropen Museum Amsterdam en uiteraard lelieblank) in diverse programma's horen beweren dat Shepherd zo'n topwijf was. Lex valt dus ook keihard door de mand. Wat een afgang
Is wel een beetje een kort-door-de-bocht-conclusie, lijkt me. De schepen waren van Nederland, dus waren het de Nederlanders die hen de vrijheid ontnamen om gezellig thuis bij huis en haard te blijven. Ik weet niet hoe de vork precies in de steel zit, maar het is ongetwijfeld wel iets genuanceerder dan dat.quote:Zelf promoveerde hij op Suriname in de tijd van de slavernij.
"In totaal zijn er - en dat is de meest voorzichtige schatting - zo'n 600.000 Afrikanen gedwongen geweest over te steken van Afrika naar Suriname en de Antillen ..."
Gedwongen door de Nederlanders?
"Gedwongen door de Nederlanders. Allemaal met Nederlandse schepen zijn ze naar de overkant gebracht."
Het maakt geen einde aan de discussie in de samenleving natuurlijk. Er is blijkbaar een grote groep mensen die bezwaar maakt tegen Zwarte Piet en dat verandert niet als de VN er niet officieel onderzoek naar doet. Het is belangrijk dat signalen vanuit de samenleving serieus worden genomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:35 schreef 3-voud het volgende:
Dat is A: geen mooie vergelijking en B: dan bel ik oom agent, daar dat hier gewoon verboden is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:43 schreef _Dido_ het volgende:
Op Facebook maakte iemand een mooie vergelijking trouwens, die me wel aan het denken heeft gezet:
Stel dat jouw buurman een vlag met daarop een swastika zou ophangen, wat zou je daar dan van vinden?
Meelopers. Die schreeuwen harder sinds deze faalpiet ten tonele kwam.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:44 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Het maakt geen einde aan de discussie in de samenleving natuurlijk. Er is blijkbaar een grote groep mensen die bezwaar maakt tegen Zwarte Piet en dat verandert niet als de VN er niet officieel onderzoek naar doet. Het is belangrijk dat signalen vanuit de samenleving serieus worden genomen.
Die grote groep is er niet. Het is een klein groepje schreeuwlelijken met wat mediafiguren in de rolodexquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:44 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Het maakt geen einde aan de discussie in de samenleving natuurlijk. Er is blijkbaar een grote groep mensen die bezwaar maakt tegen Zwarte Piet en dat verandert niet als de VN er niet officieel onderzoek naar doet. Het is belangrijk dat signalen vanuit de samenleving serieus worden genomen.
Je hebt gelijk dat het geen vergelijking isquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is A: geen mooie vergelijking en B: dan bel ik oom agent, daar dat hier gewoon verboden is.
Ze bestaan wel, en het onderzoek zal ook wel bestaan, ze gaan alleen hun boekje een beetje te buiten. Als je doorklikt kun je hier zien wat het mandaat van de werkgroep is. Ze hebben dus een vrijbrief om onderzoekjes te doen, landen te bezoeken en opinies te publiceren over de positie van mensen van Afrikaanse afkomst in de wereld. Door de doelstelling en de samenstelling (Verene Shepherd, maar ook de dochter van Frantz Fanon) kun je het op z'n minst een adviserende en opiniërende club noemen, en in zaken zoals Zwarte Piet en herstelbetalingen een lobby- en actieclub.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:01 schreef Grouch het volgende:
[..]
Yeah. Ik twijfel:
http://www.ohchr.org/EN/I(...)ges/WGEPADIndex.aspx
De commissie bestaat werkelijk. En zij is voorzitter...
Zou ik niet blij mee zijn. In Nederland is dat overigens verboden, maar in principe zou ik er niets aan doen omdat ik vind dat iedereen zijn mening mag uiten. Dat is een van de weinige mooie dingen van Free Speech zoals die in de VS geldt; die kent geen 'je mag alles zeggen zolang niemand zich erdoor gekwetst voelt' kulregeltjes.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:43 schreef _Dido_ het volgende:
Op Facebook maakte iemand een mooie vergelijking trouwens, die me wel aan het denken heeft gezet:
Stel dat jouw buurman een vlag met daarop een swastika zou ophangen, wat zou je daar dan van vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |