quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Sinterklaas wie kent hem niet. Zou me niet verbazen dat het goede doel weer hoge ogen gaat gooien met dit nummer.
Sinterklaasje kom maar binnen met je gelijkwaardige andersgekleurde compagnon.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:59 schreef theguyver het volgende:
Dus moeten we nu ook alle liedjes etc maar gaan aanpassen?
Dat bedoel ik... nou alle liedjes dan maar goed aanpassen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sinterklaasje kom maar binnen met je gelijkwaardige andersgekleurde compagnon.
Maar dat rijmt niet op recht.
Dat beweer ik niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:25 schreef Heufd het volgende:
[..]
Dat ze overduidelijk in de minderheid zijn betekent niet dat ze een punt hebben en betekent ook niet dat we ze maar moeten negeren.
Loe de Jong dient een uitgebreid onderzoek te doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:43 schreef senesta het volgende:
Hoeveel verschillende versies over de oorsprong van Zwarte Piet hebben we inmiddels al niet gehoord afgelopen dagen
Er gaan al stemmen op om haar te vervangen: http://www.elsevier.nl/Ne(...)warte-Piet-1394947W/quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef richolio het volgende:
Die Shepard zegt: "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien.". Dat is helemaal niet wat we doen![]()
Laten we serieus háár onderzoek doen?
Integratie is je volledig aanpassen aan de wensen en grillen van je gasten en je eigen identiteit ondergeschikt stellen aan alles en iedereen? Weer wat geleerd, dank je wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Friek_ het volgende:
Dat noemen we met een moeilijk woord 'integratie', Danny.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Integratie is je volledig aanpassen aan de wensen en grillen van je gasten en je eigen identiteit ondergeschikt stellen aan alles en iedereen? Weer wat geleerd, dank je wel.
Wanneer is een persoon geen gast meer voor jouquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Integratie is je volledig aanpassen aan de wensen en grillen van je gasten en je eigen identiteit ondergeschikt stellen aan alles en iedereen? Weer wat geleerd, dank je wel.
Dat zegt hij volgens mij niet. Wederom val je in de valkuil van 'argumenten' en 'redenaties' gebruiken die niks met de zaak te maken hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Zodra deze zich niet laat voorstaan op zijn minderheidslidmaatschap en afzetten tegen de Nederlandse volkscultuur. Zolang dat nog wel het geval, is het een gast in een hem vreemd en niet eigen, niet dierbaar land.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:09 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Wanneer is een persoon geen gast meer voor jou
okquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zegt hij volgens mij niet. Wederom val je in de valkuil van 'argumenten' en 'redenaties' gebruiken die niks met de zaak te maken hebben.
Dat is inderdaad het belangrijkste, het voortbestaan van Sinterklaasquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:46 schreef Drugshond het volgende:
Feestje blijft gewoon bestaan hoor. Ergens maar goed ook. Positief of Negatief... Sinterklaas is nu uber-populair. En dat zie ik als een goede ontwikkeling om de kerstman buiten de deur te houden.
zolang hij kritiek heeft blijft hij slechts een gast dusquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:10 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Zodra deze zich niet laat voorstaan op zijn minderheidslidmaatschap en afzetten tegen de Nederlandse volkscultuur. Zolang dat nog wel het geval, is het een gast in een hem vreemd en niet eigen, niet dierbaar land.
Nou nog even wachten tot facebook de site blokkeert wegens racismequote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:10 schreef Danny het volgende:
over een paar minuten streeft https://www.facebook.com/pietitie deze voorbij: https://www.facebook.com/afcajax
Vandaag de 1 miljoen halen gaat ze gewoon lukken. Duidelijk statement van de Nederlandse bevolking. Top.
Inderdaad, een prachtig gebaar, een prachtig initiatief.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:10 schreef Danny het volgende:
over een paar minuten streeft https://www.facebook.com/pietitie deze voorbij: https://www.facebook.com/afcajax
Vandaag de 1 miljoen halen gaat ze gewoon lukken. Duidelijk statement van de Nederlandse bevolking. Top.
Walgelijk wereldvreemd wijf waaruit wrede wartaal waait. Zoveel is duidelijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:12 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hij is al eens geplaats maar dit is wel een goede column van Femke Halsema over het bekritiseren van een cultuur:
https://decorrespondent.nl/184/niet-betreden/16034128-2ddbdaf4
waarom "zelfhaat", je kunt je niet voorstellen dat het gewoon een oprechte mening is van Plasterk? misschien is het voor hem juist wel een vorm van "zelfhaat" als hij zegt dat zwarte piet koste wat kost moet blijven, omdat hij daar niet helemaal achter staat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:13 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Inderdaad, een prachtig gebaar, een prachtig initiatief.
Ik heb me vreselijk geërgerd aan het gekonkel en linkse politiek-correcte gepolder van Ronald Plasterk gisteren bij P&W.
Miljoenen telefoontaps: "Geen probleem, het zijn onze Amerikaanse vrienden." Maar als de VN een oer-Nederlands feest van Sint Nicolaas en de Zwarte Pieten kapot wil maken: "Misschien moeten we toch maar ingrijpen en er gekleurde pieten van maken...." De ruggegraat van een regenworm. En enorme zelfhaat vooral....
Dat is de dodelijke toekomst voor ons Nederland. Zelfhaat en kleine lobbygroeperingen die de Nederlandse volkscultuur nog sneller willen afschaffen en gelijkschakelen.
Er is al zoveel verloren gegaan. En nu moet het Sinterklaasfeest er ook nog aan geloven?![]()
![]()
jij kan snel lezenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:14 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Walgelijk wereldvreemd wijf waaruit wrede wartaal waait. Zoveel is duidelijk.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()