Volgens mij is Wereldhave de bekendste vastgoedfonds in Nederland. Ik zou het juist nu niet aandurven aangezien er steeds meer leegstand in de winkelpanden is, en de internetverkoop steeds meer groeit. Hierdoor denk ik dat vastgoedfondsen op de lange termijn juist geen goed aandeel is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:52 schreef ssebass het volgende:
[..]
Heb eigenlijk wel interesse in vastgoedfondsen, maar nooit echt in verdiept. Iemand nog tips? Is voor lange termijn.
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Wat bedoel je met 'dubbele waarde' ?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:46 schreef Niek. het volgende:
Heeft het enig effect als ik bijv. 3 aandelen (van een willekeurig bedrijf) koop tegen dubbele waarde? Is dit te zien in de koers (hoe kort het ook mag duren voor de volgende order gebeurt)?
Iets tegen meer waarde kopen dan de beurswaarde gaat in principe niet, er is één marktwaarde en voor die prijs kun je het op dat moment kopen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:46 schreef Niek. het volgende:
Heeft het enig effect als ik bijv. 3 aandelen (van een willekeurig bedrijf) koop tegen dubbele waarde? Is dit te zien in de koers (hoe kort het ook mag duren voor de volgende order gebeurt)?
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Wat bedoel je met 'dubbele waarde' ?
Volgens mij snap ik nu hoe het werkt...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:55 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Iets tegen meer waarde kopen dan de beurswaarde gaat in principe niet, er is één marktwaarde en voor die prijs kun je het op dat moment kopen.
Als je echter heel veel (30% van alle uitstaande aandelen bijvoorbeeld) aandelen wil kopen en je biedt daar 2x zo veel voor als de koers op dat moment, dan stijgt de koers vanzelf. Je koopt dan eerst alle aandelen op die aangeboden worden en vervolgens zullen mensen hun aandelen voor hogere prijs gaan aanbieden, omdat er een gek is die ze voor die prijs wel wil kopen.
Maar dat is theorie, want met zulke biedingen doe je dat denk ik niet even snel bij je broker.
Ja.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:04 schreef Niek. het volgende:
[..]
Dus stel er is een aandeel dat 15 euro kost, ik voer een koop order in voor 30, dan zal hij worden uitgevoerd tegen de laagst mogelijke prijs en zal ik dus niet daadwerkelijk 30euro per aandeel betalen.
Klopt dit?
Dan is het helemaal duidelijk, bedankt voor je snelle reactie.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja.
Die 30 is eigenlijk een soort limiet, dat je er niet meer dan 30 voor wil betalen.
Volgens mij bedoel je een limiet order. Dit werkt meteen als een soort bescherming dat tijdens het plaatsen van de order de prijs niet ineens veel hoger is geworden en je dus veel meer zou moeten betalen. Of je wilt een aandeel alleen voor een lagere prijs kopen (dus lager dan huidige waarde) en kan de order laten staan (doorlopend) totdat deze dit bedrag bereikt, dan wordt die uitgevoerd.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:08 schreef Niek. het volgende:
[..]
Dan is het helemaal duidelijk, bedankt voor je snelle reactie.
Ok, thanks voor de uitleg.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:15 schreef MrBadGuy het volgende:
Zodra het onder de $15 komt worden de aandelen verkocht tegen de beste prijs, dat is in jouw voorbeeld dus $10.
Weet niet hoe het bij de ING zit, maar meestal kun je een verkooporder instellen bij een bepaalde prijs. Dus verkoop; aandeel x, prijs, aantal, doorlopend. Waar ik zit kun je het instellen bij geavanceerde orders (optie SL, trailing stop, etc).quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:39 schreef Dallas-Green het volgende:
Even doorgaande op de stop-loss order. Hoe stel ik dat in? Ik zit bij de ING en zou het op een bepaald aandeel wel prettig vinden. Ik snap alleen niet helemaal hoe ik dat moet instellen.
Er zijn diverse beursspellen (RTL Z en IEX hebben elk een) en ook veel brokers (waaronder Binck) hebben de mogelijkheid om een schaduwportefeuille aan te maken. Hiermee beleg je met virtueel geld en het is een mooie manier om over beleggen te leren, zonder dat je echt geld op het spel zet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik ben de laatste tijd aan het oriënteren op aandelen. Heb het idee al een paar jaar in mijn hoofd, maar wil er nu echt mee beginnen. Nu weet ik dat er software is die stock markets simuleren en waar je dus eerst kan oefenen en kijken hoe het nu allemaal in z'n werk gaat.
Ik zit er over na te denken om dat eerst uit te proberen, mits er goede software is die ook echt aansluit op de werkelijkheid. Kent iemand hier echt een goede simulator of zeggen jullie niet doen.
Het is ook meer om te zien hoe het in z'n werk gaat en om te leren in plaats van kijken hoeveel ik er aan zou kunnen verdienen of verliezen. Ik doe een economische studie dus ben al redelijk actief in het lezen van jaarrapporten en dergelijke. Beleggen voor dummies heb ik ook al overwogen, wordt daar gewoon goed uitgelegd het hoe en wat, want de zogeheten Jip en Janneke taal hoef ik niet te hebben.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Er zijn diverse beursspellen (RTL Z en IEX hebben elk een) en ook veel brokers (waaronder Binck) hebben de mogelijkheid om een schaduwportefeuille aan te maken. Hiermee beleg je met virtueel geld en het is een mooie manier om over beleggen te leren, zonder dat je echt geld op het spel zet.
Hou er alleen wel rekening mee dat je met dit soort 'spellen' vaak anders handelt dan dat je zou doen met je eigen geld (bijvoorbeeld meer risico's durven te nemen). Het is vaak dus niet zo dat je x% had verdient als je met echt geld was begonnen. Ook kan het je een vals vertrouwen geven in je strategie ("kijk eens hoe goed ik ben, ik versla de markt!"), waarna je later met echt geld risico's gaat nemen die je anders niet had genomen omdat je jezelf aan het overschatten bent.
Maar om kennis te maken met beleggen en ervaring op te doen is er verder naar mijn mening niks mis mee. Daarnaast zou ik iig ook wat boeken lezen (beleggen voor dummies, the intelligent investor, e.d.) en jezelf verdiepen in bedrijven die je interessant vindt (jaarrapporten lezen, kijken wat anderen van een bedrijf vinden (probeer zowel positieve als negatieve meningen over een bedrijf te vinden), sectorontwikkelingen volgen, etc.)
Ik wil het ook kopen, maar zit inderdaad ook te wachten. Wil eigenlijk op of onder 24 kopen. Wacht inderdaad wel 30 jan af. Weet je in ieder geval waar je staat. Verder koop je het aandeel natuurlijk voor dividend, verwacht weinig echte veranderingen in de koers.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:55 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik had veel interesse in RDS, maar laat dat voorlopig maar even links liggen.![]()
Zou het slim zijn om zeg maar na 30 januari (kwartaalcijfers RDS) het aandeel te kopen? Waarschijnlijk hebben ze dan de meeste klappen wel gehad en kunnen ze weer omhoog kijken(?)
Binck heeft 200 euro transactietegoedquote:Op zondag 19 januari 2014 22:22 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik wil van de week dus gaan beginnen met beleggen. Ik ben echter nog niet helemaal uit welke broker ik zou kiezen. Mijnbroker is goedkoop, geen bewaarloon echter bied deze broker alleen maar Nederlandse producten aan. Daarnaast zit ik te twijfelen over Binck en Lynx. Lynx stukje goedkoper, maar wat ik hier Lees dus iets lastigere software. Binck iets duurder maar wel gemakkelijker. Iemand nog advies of ervaringen die hij of zij wil delen?
E: Ik heb rapport van de VEB uit de OP gelezen. Zit dus echt te twijfelen tussen boven genoemde drie brokers.
Oh , zie het nu ook. Dat is inderdaad zeer interessant!quote:Op zondag 19 januari 2014 22:29 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Binck heeft 200 euro transactietegoed
Kijk dan ook even wat je aanvraagt. Ik sta nu op active en dan betaal je iets minder per trade maar weet niet of dit meteen al kan.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:29 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Binck heeft 200 euro transactietegoed
Ik heb basic genomen en dat ging prima van het begin.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:34 schreef ssebass het volgende:
[..]
Kijk dan ook even wat je aanvraagt. Ik sta nu op active en dan betaal je iets minder per trade maar weet niet of dit meteen al kan.
Ja maar is volgens mij per trade wel duurder. Kun je gratis omzetten, gaat alleen niet direct in. Ik baalde een beetje dat ik dat niet wist en heeft mij onnodig geld gekost.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:40 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ik heb basic genomen en dat ging prima van het begin.
Vertel!quote:Op zondag 19 januari 2014 22:45 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja maar is volgens mij per trade wel duurder. Kun je gratis omzetten, gaat alleen niet direct in. Ik baalde een beetje dat ik dat niet wist en heeft mij onnodig geld gekost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |