haha, ja dat is wat ik zeg inderdaad!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ben ik nou een racist omdat ik over schaatsen en Koninginnedag begin? WTF
Dus nederlanders moeten intergreren in een andere van buitenafkomende cultuur?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat noemen we met een moeilijk woord 'integratie', Danny.
Welk element dan? Is Zwarte Piet een inferieur persoon dan? Nooit geweten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:46 schreef Heufd het volgende:
Wat me het meest het tegenstaat is dat mensen blind lijken te zijn en niet wíllen zien dat Zwarte Piet overduidelijk racistisch elementen bevat. Erg makkelijk om als comfortabele blanke in deze samenleving te roepen dat het onzin is en dat degene die zich beledigd voelen zich maar niet zo aan moeten stellen. Beetje empathie is vaak wel op zijn plaats.
Dat zijn ook maar een paar mensen, Danny. Vooral de hogere echelons die een wit (ha-ha) voetje willen halen bij hogere organisaties en zij die een overdreven schuldgevoel hebben bij alles wat traditioneel Nederlands is. Zien we hier bijna een miljoen posters losgaan op Zwarte Piet? Nee. Je hebt hier op Fok! gewoon een harde kern met mensen die bij alles tegen Nederland is. Dat staat hun vrij natuurlijk maar je moet er niet te zwaar aan wegen. Uiteindelijk zijn zij onderdeel van een proces, waarvan zij denken dat ze aan de zijde van het 'gelijk' staan en daarom nu vast de ondergang van Zwarte Piet voorspellen. Die arrogante houding hebben ze alleen omdat er bijzonder weinig is wat echt in die richting wijst. Het overgrote merendeel van de Nederlanders houdt van Zwarte Piet en Sinterklaas. Buitenlandse media schrijven er nu over bij gebrek aan materiaal maar over een week of wat is 't allemaal weer verdwenen. Of sneller als er ergens weer een aanslag wordt gepleegd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Danny het volgende:
Ik vind het eigenlijk best stuitend hoeveel mensen hier nog gewoon bereid zijn om voor huilebalken te buigen. Teken dat Nederland toch nog behoorlijk aan het afglijden is. Zonde.
En dan zeggen ze hier dat de 'linkse tegenstanders' woorden verdraaien.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
haha, ja dat is wat ik zeg inderdaad!
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jouw idiote gedrag is een teken dat bepaalde lieden een beetje aan het doordraaien zijn.
Precies. We zijn in de afgelopen 30 jaar behoorlijk wat van onze identiteit kwijtgeraakt. Die is ingeruild voor dingen van andere culturen. Prima, maar we moeten niet ALLES maar laten afpakken natuurlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Wie herinnert zich niet, dat Maxima zei dat "de Nederlander" niet bestaat? Nou, zo nu en dan bestaat die heus wel. Bij het WK, bij Koningsdag (alhoewel sommigen liever Carnaval vieren), bij Sinterklaas en bij het schaatsen op natuurijs. Maar dat is maar een kort lijstje en dan is het ook niet gek dat mensen gepikeerd raken als je aan een van die dingen gaat zitten.
Precies. Het is racistisch gemaakt door mensen die overal racisme in willen zien.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:46 schreef senesta het volgende:
Raciscme is er nooit onderdeel van geweest, tot nu dan.
Achterlijke idioot.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
haha, ja dat is wat ik zeg inderdaad!
Zeker.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus nederlanders moeten intergreren in een andere van buitenafkomende cultuur?
ja, want hij is zwart. dus is het racisme. Zwart == racisme nietwaar?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:46 schreef Heufd het volgende:
Wat me het meest het tegenstaat is dat mensen blind lijken te zijn en niet wíllen zien dat Zwarte Piet overduidelijk racistisch elementen bevat. Erg makkelijk om als comfortabele blanke in deze samenleving te roepen dat het onzin is en dat degene die zich beledigd voelen zich maar niet zo aan moeten stellen. Beetje empathie is vaak wel op zijn plaats.
Maar dan ook empathie van de andere kant. Als Quincy de discussie nou netjes was begonnen en niet direct met wij tegen hun waren de loopgraven niet nodig geweest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:46 schreef Heufd het volgende:
Een handjevol blauwe pieten is inderdaad alles laten afpakken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:49 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Precies. We zijn in de afgelopen 30 jaar behoorlijk wat van onze identiteit kwijtgeraakt. Die is ingeruild voor dingen van andere culturen. Prima, maar we moeten niet ALLES maar laten afpakken natuurlijk.
Aha, ik dacht dat het hele gedoe begon omdat er iemand bezwaar maakte tegen de vergunning die de organisatie had aangevraagd bij de gemeente.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Meestal, maar de intocht in Amsterdam bijv wordt door de gemeente geregeld.
quote:Organisatie
Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam zorgt er ieder jaar weer voor dat Sinterklaas met al zijn pieten groots en feestelijk onthaald worden in Amsterdam. De route wordt zorgvuldig uitgezet, sponsoren leveren een bijdrage en de vrijwilligers zijn al vroeg met de voorbereidingen bezig.
De intocht in Amsterdam is een particulier initiatief dat in 1934 startte. Inmiddels is de intocht uitgegroeid tot een groot evenement waar kinderen uit (groot) Amsterdam halsreikend naar toeleven. Langs de Amstel en de route staan elk jaar ruim 300.000 kinderen, ouders en grootouders om Sinterklaas te verwelkomen.
ja, iedereen die voor zwarte piet is is racist. Dat meldde ik net al ergens, maar dat werd afgedaan als onzin. Ome cahedron bewijst mijn punt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ben ik nou een racist omdat ik over schaatsen en Koninginnedag begin? WTF
volgens hun wel ja..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welk element dan? Is Zwarte Piet een inferieur persoon dan? Nooit geweten.
Het feit dat Zwarte Piet simpelweg zwart is is nog een racistisch element dunkt me.
Of wilde je daadwerkelijk gaan zeggen dat Zwarte Piet een slaaf is?
Eenzijdige integratie jaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat noemen we met een moeilijk woord 'integratie', Danny.
het kan me niets schelen wat met die zwarte piet gebeurtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:50 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, iedereen die voor zwarte piet is is racist. Dat meldde ik net al ergens, maar dat werd afgedaan als onzin. Ome cahedron bewijst mijn punt.
okquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Achterlijke idioot.
Je bewijst hiermee wel dat ook bij de tegenstanders van Zwarte Piet echt de meest in- en intrieste figuren zitten.
Dat is het argument helemaal niet. Je laat merken de historische feiten graag te negeren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:49 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, want hij is zwart. dus is het racisme. Zwart == racisme nietwaar?
is het niet vooral dat je veel schreeuwt en met 'argumenten' komt die geen argument zijn voor wat je stelt?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:50 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, iedereen die voor zwarte piet is is racist. Dat meldde ik net al ergens, maar dat werd afgedaan als onzin. Ome cahedron bewijst mijn punt.
Komt niet meer naar voren maar die is er dan wel nog, typische blackface bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
De racistische achtergrond komt tegenwoordig niet direct meer naar voren. Het is niet de bedoeling van het huidige sinterklaasfeest om racistisch over te komen. Dat is ook de idioterie binnen een complete misvatting. Pas een paar verouderde liedjes aan en we kunnen weer verder.
Een keer per jaar schminken blanken zich zwart om het domme hulpje van Sinterklaas te spelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welk element dan? Is Zwarte Piet een inferieur persoon dan? Nooit geweten.
Het feit dat Zwarte Piet simpelweg zwart is is nog een racistisch element dunkt me.
Of wilde je daadwerkelijk gaan zeggen dat Zwarte Piet een slaaf is?
Dat zwarte piet een Moor schoosteen veger of een bevrijde slaaf was?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is het argument helemaal niet. Je laat merken de historische feiten graag te negeren.
Exact: het is accepteren of oprotten wat betreft Zwarte Piet, aldus de genuanceerde, blanke Nederlander.quote:
Ik zie geen directe racistische aantijgingen in het sinterklaasfeest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:52 schreef JanCees het volgende:
[..]
Komt niet meer naar voren maar die is er dan wel nog, typische blackface bijvoorbeeld.
Allemaal zaken die men vermoedelijk achteraf verzonnen heeftquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat zwarte piet een Moor schoosteen veger of een bevrijde slaaf was?
Wat stel jij voor dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Exact: het is accepteren of oprotten wat betreft Zwarte Piet, aldus de genuanceerde, blanke Nederlander.
En andersom?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Exact: het is accepteren of oprotten wat betreft Zwarte Piet, aldus de genuanceerde, blanke Nederlander.
Om het discriminerende karakter uit te bannen. Je kunt het wel gaan bagateliseren dat het 'niet zo is', maar als het een 'groene' piet is is het nog steeds een slaaf en dus onderdeel van de slavernij.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allemaal zaken die men vermoedelijk achteraf verzonnen heeft
Dat denk je echt hequote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:52 schreef Ryon het volgende:
Dat het Grote en Morele Gelijk aan mijn zijde staat weet ik. Dat maakt de discussie ook zo verdraaid makkelijk om te voeren.
Een regenboogpiet, zoals enkele jaren geleden. Simpel en effectief.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan?
Als oplossing?
In een multiculturele samenleving accepteer je elkaars gebruiken voor zover je de ander geen schade toebrengt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een cultuur heeft doorgaans meerdere kenmerken, gebruiken, tradities, etc. Niet iedereen is altijd fan van alle kenmerken, gebruiken, tradities, etc. Ook al wonen persoon en de generaties voor hem/haar altijd al in Nederland.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:00 schreef Danny het volgende:
[..]
De cultuur van hun land dan. Als jij de Nederlandse cultuur overboord wil gooien moet je ergens anders gaan wonen. Vind ik.
Dom?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:53 schreef Heufd het volgende:
[..]
Een keer per jaar schminken blanken zich zwart om het domme hulpje van Sinterklaas te spelen.
Dat is geen oplossing, want ook een regenboogpiet is een slaaf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een regenboogpiet, zoals enkele jaren geleden. Simpel en effectief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |