quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat het iedereen er dan aan zal herinneren dat het Sinterklaasfeest voor altijd vervuild is geraakt door lafheid en onecht politiek-correct geposeer.
Punt is denk ik dat de VN een aanspreekpunt is voor iedereen die kenbaar wil maken in zijn of haar rechten aangetast te voelen. En dat een uitspraak van een VN afgezant, in dit geval van een vage commissie, nauwelijks invloed heeft op wat landen al dan niet doen. Je kunt je inwoners met gifgas aanvallen zonder verder consequentie en dan zou dit er voor zorgen dat Sinterklaas verboden wordt ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lees je even in in de zaak, dan zul je zien dat bij Iran er sprake is van meerdere resoluties van de VN-Veiligheidsraad. Bij Sinterklaas ontbreken die nog.
Bij wie speelt de buurman nog Zwarte Piet ? Meestal was het niet meer dan een zwarte handschoen door de deuropening die pepernoten strooide.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Herkenbaarheid van de buurman is een stuk groter met alleen maar een paar vegen, was het meermaals gehoorde bezwaar.
Je hoort haar op een gegeven moment ook zeggen: 'De werkgroep vindt...' Pas nadat de journalist doorvraagt zegt ze dat er formeel gezien nog wel de schijn van een serieus onderzoek moet bestaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:35 schreef Grouch het volgende:
[..]
Niet. Het betrof letterlijk de tekst uit een telefoongesprek van 1vandaag. Je kan het terugluisteren via uitzending gemist; het begint na ongeveer 3 minuten.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156
Jij slaat je kinderen nog met de roe en stopt ze in een jutezak als ze stout zijn geweest ? Zo niet, politiek correct hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat het iedereen er dan aan zal herinneren dat het Sinterklaasfeest voor altijd vervuild is geraakt door lafheid en onecht politiek-correct geposeer.
Wij hebben in onze grondwet staan dat wij ons houden aan internationale verdragen, daar zijn wij als Nederland uniek in. (dat is ook één van de redenen waarom drugs als MDMA niet gelegaliseerd kan worden) Ik kan me voorstellen dat die grondwettelijke bepaling daarmee ook impliceert dat we moeten luisteren naar de VN (want we zitten bij de VN).quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Punt is denk ik dat de VN een aanspreekpunt is voor iedereen die kenbaar wil maken in zijn of haar rechten aangetast te voelen. En dat een uitspraak van een VN afgezant, in dit geval van een vage commissie, nauwelijks invloed heeft op wat landen al dan niet doen. Je kunt je inwoners met gifgas aanvallen zonder verder consequentie en dan zou dit er voor zorgen dat Sinterklaas verboden wordt ?
Ik wil niet eens weten waar je dit soort idiote gedachtekronkels vandaan haalt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij slaat je kinderen nog met de roe en stopt ze in een jutezak als ze stout zijn geweest ? Zo niet, politiek correct hoor.
En dit antwoord laat weer zien dat je geen benul hebt waar je over praat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik wil niet eens weten waar je dit soort idiote gedachtekronkels vandaan haalt.
Waar komt dit opeens vandaan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:48 schreef Gia het volgende:
Ik dacht dat we meer moesten besteden om uit de crisis te komen.
Daar zeg je wel wat. Als het Sinterklaasfeest verloren gaat is dat niet goed voor de middenstand.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:48 schreef Gia het volgende:
Ik dacht dat we meer moesten besteden om uit de crisis te komen.
Sinterklaasfeest kan toch gewoon blijven bestaan. Gaat om het moderniseren van de Piet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar zeg je wel wat. Als het Sinterklaasfeest verloren gaat is dat niet goed voor de middenstand.
Zonder Piet geen Sinterklaasfeest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:50 schreef Heufd het volgende:
[..]
Sinterklaasfeest kan toch gewoon blijven bestaat. Gaat om het moderniseren van de Piet.
http://nos.nl/artikel/565(...)met-zwarte-piet.htmlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar zeg je wel wat. Als het Sinterklaasfeest verloren gaat is dat niet goed voor de middenstand.
Piet kan ook blijven, maar niet helemaal zwart zoals het nu is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zonder Piet geen Sinterklaasfeest.
Volgensmij werden die Pieten toen als afwijkende beschouwd. Er waren ook zwarte in beeld overigens toenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:44 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Daar is door de NPS in 2006 mee geëxperimenteerd, de NPS kreeg ongelofelijk veel boze brieven, experiment stopgezet.
Lees de OP. Ze willen het hele Sinterklaasfeest verbieden. We moeten het maar doen met Santa Claus.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:50 schreef Heufd het volgende:
[..]
Sinterklaasfeest kan toch gewoon blijven bestaan. Gaat om het moderniseren van de Piet.
En onze VN dame is overduidelijk op jacht naar vergoedingen voor de slavernij. Dat gaat ook wat centjes kosten; want ze heeft al besloten dan Nederland schuldig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat kan makkelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:52 schreef Heufd het volgende:
[..]
Piet kan ook blijven, maar niet helemaal zwart zoals het nu is.
Zo vanzelf gaat dat niet hoor, de veranderingen van Piet zijn ook door ongeveer dezelfde actiegroepen doorgedrukt. Ik denk dat de felheid van de discussie nu ook voortkomt uit het feit dat we nu vrij weinig meer kunnen veranderen aan Zwarte Piet behalve het zwarte zelf (de roe is al weg, hij is al welbespraakt, etc.).quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:53 schreef Fir3fly het volgende:
Zwarte Piet is al behoorlijk veranderd sinds zijn conceptie. Ging allemaal vanzelf, zonder invloed van VN of andere lobbygroepjes.
Als de tijd rijp is voor Piet om zich weer te evolueren zal dat vanzelf gebeuren. Simpel.
En.... Dan..... ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:54 schreef Individual het volgende:
400.000 likes op de pietitie facebook pagina die nu 9 uur bestaat!![]()
![]()
https://www.facebook.com/pietitie?hc_location=stream
Jammer dat je niet op een andere manier op die pietitie kunt stemmen, ik heb en wil geen facebook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:54 schreef Individual het volgende:
400.000 likes op de pietitie facebook pagina die nu 9 uur bestaat!![]()
![]()
https://www.facebook.com/pietitie?hc_location=stream
Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:55 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Zo vanzelf gaat dat niet hoor, de veranderingen van Piet zijn ook door ongeveer dezelfde actiegroepen doorgedrukt. Ik denk dat de felheid van de discussie nu ook voortkomt uit het feit dat we nu vrij weinig meer kunnen veranderen aan Zwarte Piet behalve het zwarte zelf (de roe is al weg, hij is al welbespraakt, etc.).
Hoe gaat dat in z'n werk dan ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:53 schreef Grouch het volgende:
[..]
En onze VN dame is overduidelijk op jacht naar vergoedingen voor de slavernij. Dat gaat ook wat centjes kosten; want ze heeft al besloten dan Nederland schuldig is.
Die vergoedingen steken ze maar lekker in hun hol. Genoeg vergoeding in de vorm van een leven in West-Europa me dunkt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:53 schreef Grouch het volgende:
[..]
En onze VN dame is overduidelijk op jacht naar vergoedingen voor de slavernij. Dat gaat ook wat centjes kosten; want ze heeft al besloten dan Nederland schuldig is.
http://petities.nl/petitie/zwarte-piet-moet-blijvenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op een andere manier op die pietitie kunt stemmen, ik heb en wil geen facebook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |