abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 oktober 2013 @ 08:44:35 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_132504220
Tsja, hier zie je hoe zo'n bestuur elkaar intern aansteekt. Als de ene bestuurder de taxi pakt omdat ie het zat is om 2 uur per dag op de fiets te zitten, dan wil de ander het ook. (let op: er zijn genoeg gemeentes waar dit niet speelt omdat mensen een dienstauto hebben. Dan krijg je geen nieuwsberichten, maar kost het wel meer geld). Maar ik weet van andere stadsdelen waar de taxikosten hooguit een paar honderd euro per jaar zijn. Uiteindelijk is het toch de verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf en zijn ze in Noord nogal koppig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_132504539
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 08:25 schreef El_Matador het volgende:

Nee "verreiken" dan.
Zo krijg je inderdaad nooit een taxi onder je reet op kosten van een ander. Of... juist wel, maar dan is het wel een busje... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_132504615
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:21 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Let maar op, over een tijdje blijkt één van de raadsleden banden te hebben met die taxitoko. Dit wordt weer zo'n voorbeeld hoe een van de raadsleden zich verreikt ten koste van de belastingbetaler. Er zal blijken dat er niets terug te halen valt, ivm. Contract wel volgens de wet, maar niet volgens de regels van fatsoenlijk bestuur ofzo.
Ja dat is ook het eerste waar ik aan dacht, is dit niet zo, dan zal dat taxibedrijf wel wat geld toeschuiven naar de beslissende ambtenaar.
  Moderator donderdag 24 oktober 2013 @ 10:34:46 #54
9859 crew  Karina
Woman
pi_132506210
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:21 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Let maar op, over een tijdje blijkt één van de raadsleden banden te hebben met die taxitoko. Dit wordt weer zo'n voorbeeld hoe een van de raadsleden zich verreikt ten koste van de belastingbetaler. Er zal blijken dat er niets terug te halen valt, ivm. Contract wel volgens de wet, maar niet volgens de regels van fatsoenlijk bestuur ofzo.
Dan nog snap ik niet dat er geen ander raadslid is wat denkt: mmm 55 euro is misschien wel heeeel erg veel voor zo een kutritje.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_132507122
quote:
99s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:34 schreef Karina het volgende:

[..]

Dan nog snap ik niet dat er geen ander raadslid is wat denkt: mmm 55 euro is misschien wel heeeel erg veel voor zo een kutritje.
Ik weet niet hoe het contract in elkaar zit, maar ik kan me ook voorstellen dat je betaalt voor beschikbaarheid en stiptheid, en het klaar (blijven) staan, en dat dit uitschieters zijn qua kosten, bijvoorbeeld doordat er een paar keer niet al in het voren gereserveerd was. Zoiets.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132507217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het contract in elkaar zit, maar ik kan me ook voorstellen dat je betaalt voor beschikbaarheid en stiptheid, en het klaar (blijven) staan, en dat dit uitschieters zijn qua kosten, bijvoorbeeld doordat er een paar keer niet al in het voren gereserveerd was. Zoiets.
Het zijn geen uitschieters qua kosten, het is de ritprijs en dat kan niet goedkoper volgens het stadsbestuur.

Maar dat kan dus wel, dus daar kan je op zijn minst je vraagtekens bij zetten.

En in andere stadsdelen kan het wel goedkoper.
pi_132507270
In stadsdeel Zuid maakten ze ook gebruik van OV en eigen vervoer. Het kan dus wel.

Waarom verbaast het mij nu weer niet dat daar geen linkse meerderheid is.
pi_132507352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het zijn geen uitschieters qua kosten, het is de ritprijs en dat kan niet goedkoper volgens het stadsbestuur.
De brond staat in de OP, dus ik hou er rekening mee dat het genuanceerder ligt.

quote:
Maar dat kan dus wel, dus daar kan je op zijn minst je vraagtekens bij zetten.

En in andere stadsdelen kan het wel goedkoper.
Het lijkt me zeker iets waar vraagtekens bij gezet moeten worden, maar dat blijkt een stuk lastiger dan roeptoeteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132507437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De brond staat in de OP, dus ik hou er rekening mee dat het genuanceerder ligt.

[..]

Het lijkt me zeker iets waar vraagtekens bij gezet moeten worden, maar dat blijkt een stuk lastiger dan roeptoeteren.
Het ligt er zoals het ligt, gemeente zegt het, oppositie zegt het.
Waarom wordt er in Zuid dan 2/3 minder gedeclareert aan taxi's ?
pi_132507496
Ik als werkgever moet eens eisen dat mijn personeel op tijd begint, terwijl ik elke dag te laat aan kom. In bepaalde posities heb je nu eenmaal bepaalde verantwoordelijkheid. Helaas eisen onze bestuurders bezuinigingen, maar dat stuk over verantwoordelijkheid nog niet echt begrepen...
60 HRC
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:30:59 #61
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_132507622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:17 schreef macca728 het volgende:
In stadsdeel Zuid maakten ze ook gebruik van OV en eigen vervoer. Het kan dus wel.

Waarom verbaast het mij nu weer niet dat daar geen linkse meerderheid is.
Sorry, maar dat is gemakzuchtige onzin. Als je vandaag de Telegraaf leest, zie je dat Centrum (links+D66) en West (links) ook geen of nauwelijks kosten maken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_132507948
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is gemakzuchtige onzin. Als je vandaag de Telegraaf leest, zie je dat Centrum (links+D66) en West (links) ook geen of nauwelijks kosten maken.
Ok ik keek alleen naar Zuid en Noord, viel me gewoon op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')