abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132455224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:27 schreef Messina het volgende:

[..]

In ieder geval geen PVV of SGP stemster. :W
Dus?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:31:26 #252
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_132455415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:13 schreef 123dudeguys het volgende:

20 jaar geleden bestond de coca cola kerstman niet eens...
jawel
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_132455586
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:13 schreef 123dudeguys het volgende:
Het ergste in deze discussie vind ik nog wel de zwarte of getinte die het opneemt voor zwarte piet... dan pas verloochen je je afkomst.

Het op twee na ergste zijn de mensen die sinterklaas en zwarte piet niet uit elkaar kunnen houden. Zowel de mensen die nu heel sinterklaas willen verbieden als de mensen die zwarte piet willen behouden anders gaat sinterklaas "dood".
Zwarte piet is erbij verzonnen toen sinterklaas al honderden jaren bezig was. Blijkbaar is het heel makkelijk om tradities te veranderen. Dus zwarte piet kan weer vervangen worden, heel makkelijk. Heeft niks te maken met sinterklaas. Je verzint gewoon andere hulpjes.

20 jaar geleden bestond de coca cola kerstman niet eens...
Die is van rond 1930. Lijkt me iets langer geleden dan 20 jaar. :D
pi_132455670
Zometeen de enige echte sinterklaas voor mij dan Bram van der Vlugt bij RTL Late Night, over de zwarte pieten kwestie.
pi_132455721
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:26 schreef De_Coulance het volgende:
Generalisaties over ontwikkelingslanden zijn geen argumenten tegen een persoon. En rare rationaliseringen voor aso-gedrag slaan ook nergens op. Geef gewoon toe dat je ook vrij kinderachtig en emotioneel reageert zou ik zeggen.
De reactie is wel wat emotioneel van aard ja. Maar dit gaat in tegenstelling tot de ophef over Sinterklaas om een serieuze kwestie.

Corruptie, incompetentie en zelfverrijking zijn zaken die zeer schadelijk zijn voor het vertrouwen in overheidsinstanties en internationale organisaties. Er zijn gewoon een hoop ontwikkelingslanden die daar een probleem mee hebben (sterker nog, dat is een belangrijke reden waarom ze ontwikkelingsland zijn) en daarmee tasten ze het gezag aan van overheidsinstanties en internationale organisaties. Verene Shepherd laat in ieder geval al zien incompetent te zijn (voortijdig interview en slecht geïnformeerd) en tast daarmee het gezag van de VN als belangrijke internationale organisatie aan.
pi_132455835
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
=
Niks mis met ontwikkelingslanden een plekje in de wereld geven, maar je moet wel selectief zijn. Er drijft in de internationale organen nu te veel wrakhout uit allerlei corrupte dictaturen rond. Te veel figuren die namens één of andere El Presidente meer ontwikkelingsgeld van de imperialistische duivels eisen om een nieuwe Cadillac van te kopen. Je moet toch het slavernijverleden afkopen...

Of een mevrouw Shepherd, afkomstig uit een land waar praktiserende homo's een celstraf boven het hoofd hangt en waar geweld tegen homo's hoogtij viert.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 23-10-2013 01:36:33 ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:37:52 #257
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132455851
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:32 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Idioot.
Mag een grapje ook al niet meer?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132455866
Ik vind dat negers in het algemeen verboden moeten worden, want ze doen denken aan slavernij. Ik plijt ervoor dat alle negers zich wit schminken voortaan.
pi_132456000
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:35 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De reactie is wel wat emotioneel van aard ja. Maar dit gaat in tegenstelling tot de ophef over Sinterklaas om een serieuze kwestie.

Corruptie, incompetentie en zelfverrijking zijn zaken die zeer schadelijk zijn voor het vertrouwen in overheidsinstanties en internationale organisaties. Er zijn gewoon een hoop ontwikkelingslanden die daar een probleem mee hebben (sterker nog, dat is een belangrijke reden waarom ze ontwikkelingsland zijn) en daarmee tasten ze het gezag aan van overheidsinstanties en internationale organisaties. Verene Shepherd laat in ieder geval al zien incompetent te zijn (voortijdig interview en slecht geïnformeerd) en tast daarmee het gezag van de VN als belangrijke internationale organisatie aan.
Die Shepherd reist toch ook al af naar Suriname om te gaan praten over schadevergoedingen?
pi_132456092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:30 schreef BlaZ het volgende:
=
Niet perse het Westen hoor. In Zuid-Amerika, Afrika, het Midden-Oosten en Azie lopen ook gewoon echt capabele en integere mensen rond. Maar screen die mensen en verwijder de rotte appels uit de internationale politiek.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 23-10-2013 01:38:35 ]
pi_132456132
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:39 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Die Shepherd reist toch ook al af naar Suriname om te gaan praten over schadevergoedingen?
Zou best kunnen dat deze bemoeienis met de Pietdiscussie gewoon onderdeel is van de dossiervorming tegen het racistische Europa om eindelijk die centen los te peuteren.
pi_132456208
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:42 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat deze bemoeienis met de Pietdiscussie gewoon onderdeel is van de dossiervorming tegen het racistische Europa om eindelijk die centen los te peuteren.
Zou me niks verbazen. Als je tevens kijkt naar de publicaties van Shepherd ('Working Slavery, Pricing Freedom', Slavery Without Sugar') etc lijkt het me niet bepaald objectief, maargoed, dat kan aan mij liggen.
pi_132456212
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:39 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Geen idee. :) Dat lijkt mij overigens iets wat al een stuk beter bij haar taak past.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:44:04 #264
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132456217
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:37 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Niks mis met ontwikkelingslanden een plekje in de wereld geven, maar je moet wel selectief zijn. Er drijft in de internationale organen nu te veel wrakhout uit allerlei corrupte dictaturen rond. Te veel figuren die namens één of andere El Presidente meer ontwikkelingsgeld van de imperialistische duivels eisen om een nieuwe Cadillac van te kopen. Je moet toch het slavernijverleden afkopen...

Of een mevrouw Shepherd, afkomstig uit een land waar praktiserende homo's een celstraf boven het hoofd hangt en waar geweld tegen homo's hoogtij viert.
Door dit soort praktijken is een organisatie als de VN eigenlijk niet meer serieus te nemen. Geheel met je eens verder.
Een bijkomend probleem is dat corruptie zich vaak makkelijk verspreid, zeker als de aanpak weinig prioriteit geniet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132456278
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:37 schreef Vasilevski het volgende:
Goed omschreven.
pi_132456498
Moest er aan denken door een verhaal van vandaag: http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/19828

Trouwens, nog een lid van de werkgroep van Verene Shepherd: http://electronicintifada(...)tine-solidarity/9865

Ja ja, de dochter van de man die het terrorisme rechtvaardigde en haar vader blijft eren. Ik weet alleen niet of ze aan het onderzoek naar Zwarte Piet meewerkt. Ze staat niet in de brief uit januari.
pi_132456581
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:29 schreef paddy het volgende:

[..]

Volgens mij was het vroeger de christelijke tak die juist tegen Sinterklaas was
hoe vroeger? Mijn familie vierde het altijd al.
Met kerst wel een kerstboom (niet bij schoonfam), geen cadeaus, en al zeker geen commerciële kerstman.

Maar ik hoorde net bij rtl dat de vrouw die dit aanhangig gemaakt heeft bij de vn vindt dat we op kinderdag als moeder theresa cadeautjes moeten gaan uitdelen bij de kinderen.
pi_132456671
Ik vind het vooral grappig hoe die vrouw, die zich volgensmij uberhaupt nog niet ingelezen heeft, meteen begint te roeptoeteren over wat er mis is en wat er moet gebeuren.

Alsof anders de AIVD binnenvalt.
pi_132456799
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:51 schreef poemojn het volgende:

Maar ik hoorde net bij rtl dat de vrouw die dit aanhangig gemaakt heeft bij de vn vindt dat we op kinderdag als moeder theresa cadeautjes moeten gaan uitdelen bij de kinderen.
Ja, dat was ook zoiets :')
pi_132456810
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:51 schreef poemojn het volgende:

[..]

Ja mooi, niet de Coca Cola-kerstman, maar gewoon één of ander kunstmatig feest dat ergens in de jaren '50 door de VN bedacht is. Iedereen. Moet. In. Het. Keurslijf.
pi_132456902
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:52 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik vind het vooral grappig hoe die vrouw, die zich volgensmij uberhaupt nog niet ingelezen heeft, meteen begint te roeptoeteren over wat er mis is en wat er moet gebeuren.
Het is ook een enorm eigen doelpunt van haar om zo te reageren. Ik vraag me ook af, zou ze zelf met EenVandaag contact opgenomen hebben of heeft EenVandaag haar benaderd.
pi_132456906
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:54 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja mooi, niet de Coca Cola-kerstman, maar gewoon één of ander kunstmatig feest dat ergens in de jaren '50 door de VN bedacht is. Iedereen. Moet. In. Het. Keurslijf.
Strikt genomen is sinterklaas natuurlijk ook een verzonnen feest. Alleen is dat zolang geleden verzonnen dat niemand meer weet hoe en waarom het verzonnen is.
pi_132457039
Alles wordt verzonnen, feesten zijn geen natuurverschijnselen. Alleen is Sinterklaas niet in een commissievergadering of in een glazen boardroom verzonnen.
pi_132457040
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is ook een enorm eigen doelpunt van haar om zo te reageren. Ik vraag me ook af, zou ze zelf met EenVandaag contact opgenomen hebben of heeft EenVandaag haar benaderd?
Ze komt, vind ik, ook ongelofelijk infantiel over. Tenminste, de argumenten die ik tot nu toe heb gelezen zou ik verwachten onder het kopje 'drogredenen' in een Nederlands leerboek. Bovendien lijkt ze enorm bevooroordeeld en lijkt de uitkomst al vast te staan.
pi_132457060
Hoe wordt een dergelijk persoon gekozen voor een dergelijke commissie?
pi_132457081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:59 schreef MrGuma het volgende:
In ieder geval niet op een objectieve manier
pi_132457094
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:58 schreef Vasilevski het volgende:
Alles wordt verzonnen, feesten zijn geen natuurverschijnselen. Alleen is Sinterklaas niet in een commissievergadering of in een glazen boardroom verzonnen.
Elk jaar opnieuw, iig voor de nationale intocht op TV. En die is toch wel leidend.
pi_132457150
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:59 schreef MrGuma het volgende:
pi_132457207
Het belachelijk van de hele discussie is dat een paar medelanders weer eens een keer de racisme kaart moeten trekken aangezien ze zich niet gerespecteerd voelen en meer tolerantie willen.
Maar hoe tolerant is het om het feest waar nagenoeg alle kinderen in NL van genieten te verpesten?
En waarom zien ze niet in dat ze zelf juist elke vorm van respect voor onze tradities missen?

En dit alles in een land waarin iedereen zichzelf mag zijn en voor alles een plek en een mogelijkheid is.
Of gaan we over een paar jaar ook homoseksualiteit verbieden als blijkt dat de moslims zich hier toch wel heel erg aan storen?
pi_132457352
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:29 schreef paddy het volgende:

[..]

Volgens mij was het vroeger de christelijke tak die juist tegen Sinterklaas was
nog een aanvulling, ik bedoelde vooral de orthodox-gereformeerde minderheid in Nederland. Die viert met veel plezier Sinterklaas, zowel op school als thuis met familie, maar de kerstdagen worden christelijk ingevuld en dat is absoluut zonder de kerstman.
pi_132457514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Elk jaar opnieuw, iig voor de nationale intocht op TV. En die is toch wel leidend.
Ja, nu heb je het over één vorm anno nu, niet over de traditie zelf en waar die vandaan komt. Hoe bedoel je 'leidend'? Heb zelf altijd Sinterklaas op school en thuis gevierd en van die nationale intocht alleen maar flitsen gezien in het Jeugdjournaal.

Het punt blijft hetzelfde. Sinterklaas is nu iets van anderhalve eeuw onze traditie. In elk dorpje doen ze er wel iets mee. Als er landelijk niks georganiseerd werd, zou er voor de meeste mensen niks veranderen. De 'Kinderdag' van de VN op 20 november zegt niemand iets, behalve de ambtenaren voor wie het een extra borrel met lekkere hapjes en idealistisch gebabbel is.
pi_132457726
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:07 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja, nu heb je het over één vorm anno nu, niet over de traditie zelf en waar die vandaan komt. Hoe bedoel je 'leidend'? Heb zelf altijd Sinterklaas op school en thuis gevierd en van die nationale intocht alleen maar flitsen gezien in het Jeugdjournaal.

Het punt blijft hetzelfde. Sinterklaas is nu iets van anderhalve eeuw onze traditie. In elk dorpje doen ze er wel iets mee. Als er landelijk niks georganiseerd werd, zou er voor de meeste mensen niks veranderen. De 'Kinderdag' van de VN op 20 november zegt niemand iets, behalve de ambtenaren voor wie het een extra borrel met lekkere hapjes en idealistisch gebabbel is.
De traditie van Sinterklaas zoals we die nu vieren is amper 50 jaar oud. De commerciele variant van nu is nog jonger aangezien er vroeger voor de meeste mensen gewoon geen geld was voor kado's. Kinderen worden niet meer in de zak gestopt of met de roe geslagen omdat ze stout waren. Je kunt wel heel krampachtig vasthouden aan een traditie die eigenlijk geen traditie is, het Sinterklaas is in het verleden aangepast aan de tijd en zal dat in de toekomst ook doen.
pi_132457852
Het is overigens volkomen normaal dat mensen in economisch mindere tijden teruggrijpen op tradities en nationale waarden, dus de heftigheid van de discussie verbaast mij niet. Het past in het rijtje "Rutte is kut" en "de Gulden moet terug" die aanwezig is op social media.
pi_132457923
De pakjesavondvariant dateert sinds het ontstaan van Zwarte Piet, dus zeker rond 1830 al.
Iig Zeventig jaar geleden kon het gebeuren dat je geen cadeaus kreeg zoals de rest vh gezin maar zout, als je stout geweest was.
pi_132457930
Inmiddels bijna 400duizend likes op de facebookpagina van Pietitie.

Dat is wel bizar veel zo op een avond, zeker gezien de doelgroep ook nog alleen Nederlands is.
pi_132457992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:16 schreef -0- het volgende:
Inmiddels bijna 400duizend likes op de facebookpagina van Pietitie.

Dat is wel bizar veel zo op een avond, zeker gezien de doelgroep ook nog alleen Nederlands is.
En aan wie gaan ze die petitie overhandigen ?
pi_132458003
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:16 schreef -0- het volgende:
Inmiddels bijna 40duizend likes op de facebookpagina van Pietitie.

Gecorrigeerd.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_132458054
En de petitie heeft het dubbele aantal ondertekeningen.
pi_132458089
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:17 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Gecorrigeerd.
Nee hoor. Echt bijna 400.000.

Pietitie
pi_132458188
En..... Dan..... ?

Volgens mij het punt ook niet dat de meeste Nederlanders het ok vinden, juist niet lijkt me.
pi_132458190
pi_132458269
quote:
Ons Land Onze Cultuur...

Met andere woorden , negers zijn geen Nederlanders en mogen geen mening hebben over Sinterklaas. Zou Quinsy dan toch een punt hebben ?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:24:25 #293
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_132458345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Ons Land Onze Cultuur...

Met andere woorden , negers zijn geen Nederlanders en mogen geen mening hebben over Sinterklaas. Zou Quinsy dan toch een punt hebben ?
Ga je nu verbaasd lopen doen dat Nederlanders gewoon racistisch zijn?
pi_132458377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat is mooi. Ik dacht dat Verene Shepherd iemand was die niks nuttigs aan deze wereld heeft toegevoegd, maar ze heeft in haar leven in elk geval minstens één échte racistische misstand aan de kaak gesteld. Heeft zij als Jamaicaanse ook wel eens iets gezegd over de extreem homofobe cultuur van haar land? De Russen zijn daarbij vergeleken progressieve homoknuffelaars.

[..]

Oh dear... Kun jij misschien uitleggen waarom zelfs in Amsterdam de meerderheid vindt dat er niks veranderd hoeft te worden? Waarom zwarten niet massaal aan het rellen zijn tegen Zwarte Piet? Verloochenen die allemaal hun afkomst?

De Pietdiscussie is voor het overgrote deel gewoon vermaak in een land waar niks beters te doen is, maar deze argumentatie vind ik echt heel erg. Het idee dat zwarten die niet tegen Piet zijn op de één of andere manier 'nep' of 'wit van binnen' zijn. Oftewel 'rassenverraders'. Pure racistische logica dus.
deze zwarte mensen zijn opgegroeid in nederland en niet in de VS of VK. Ze zijn geindoctrineerd door de nederlandse propaganda. Zelfs ik, en ik ben een heel slim logisch persoon, dacht dat zwarte piet zwart was door de schoorsteen. Zo slim is de propaganda. Ik ging echter voorbij aan de dikke rode lippen, roetzwarte schmink, rare kledij en afro-haar.

Nu ik erachter ben gekomen dat ik zelfs genept ben door deze mensen weet ik dat zwarte mensen die "erbij willen horen" zullen meedoen en zeggen dat het niet racistisch is.
Ik doe hetzelfde in mijn vriendenkring. Ik ben niet gek. Als je zegt dat zwarte piet beter kan worden afgeschaft verlies je de helft van je vrienden.

ik moet helaas "politiek correct" zijn. ;(
pi_132458380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ga je nu verbaasd lopen doen dat Nederlanders gewoon racistisch zijn?
Nee, ik niet hoor. Een groot deel iig.
pi_132458381
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Ons Land Onze Cultuur...

Het draait om de bemoeienis van de VN met ons feestje.
pi_132458495
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:25 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Zouden de Serven dat ook hebben gezegd toen ze Sbrenica binnen vielen ?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:27:24 #298
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_132458508
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:25 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Dat zegt Iran vast ook over de sancties. Het gaat om de bemoeienis met óns feestje
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')