Het begon met de VNquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zo heerlijk het internet! Lekker stoken en irritant doen, net zolang tot de politiek er aandacht aan moet besteden
ik hoop dat de eindconclusie wat genuanceerder gaat zijn als ze een bezoek hebben gebracht aan Nederland en het feest hebben bijgewoond.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:19 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik word hier echt boos om. Vooral wegens die laatste zin. Zij wil dat we Sinterklaas gaan inruilen voor die teringkerstman wat niemand ooit viert? Nederlandse cultuur inruilen voor commerciële Amerikaanse onzin? En zij gaat over cultuur bij de VN?
Verdomme zeg
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
Creëert wel een gevoel van eenheid dat gezeik over Zwarte Piet en die rel met Rusland. Moeten we vaker hebben, deze shit.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Snaps93 het volgende:
Hier kan je de Pietitie ondertekenen --> http://pietitie.nl/
Weet niet of de link al geplaatst is maar anders bij deze!
Nu maar hopen op zo veel mogelijk ondertekeningen
Ies koeltoer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar in een Katholieke bisschop die met een mandarijntje kinderen lokt om even op z'n schoot aan z'n staf te komen voelen , daar zien ze geen problemen in ?
Ja, daar dacht ik ook al aan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar in een Katholieke bisschop die met een mandarijntje kinderen lokt om even op z'n schoot aan z'n staf te komen voelen , daar zien ze geen problemen in ?
Pietitiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Snaps93 het volgende:
Hier kan je de Pietitie ondertekenen --> http://pietitie.nl/
Weet niet of de link al geplaatst is maar anders bij deze!
Nu maar hopen op zo veel mogelijk ondertekeningen
Ik kan me er wel best boos om maken als mensen die deel uitmaken van een samenleving en de kennis en nuance hebben om beter te weten richting de buitenwereld de boel gaan lopen verdraaien om hun politieke puntjes van de dag door te kunnen duwen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:11 schreef _Dido_ het volgende:
Quote van het Landelijk Platform Slavernijverleden: Volgens de van oorsprong Surinaamse draait het sinterklaasfeest om 'racisme, discriminatie, het niet erkennen van het leed dat de donkere medemens is aangedaan.'
Vond ik ook opvallend iddquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:47 schreef _Dido_ het volgende:
Zag ik nou goed dat op EenVandaag dat die hele werkgroep uit donkere mensen bestond?![]()
knip
Je kan nog een betere vergelijking trekken. De elfjes die Santa helpen worden vaak gespeeld door kleine mensen en kleine mensen worden het jaar door vaak door kinderen uitgemaakt voor Santa's Elves.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:31 schreef ondeugend het volgende:
Ook maar eeen onderzoek naar rendierenmishandeling kerstman dan
Het vervelende is dat "black face" in de VS en andere delen van de wereld een vorm van entertainment was waarbij negers als domme lelijke mensen werden uitgebeeld op het podium. Vanuit die pijn wordt nu gekeken naar deze traditie. Minimaal begrijpelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als het echt rascistisch zou zijn, hadden we toch geen blanken zwart geschminkt? Nee, dan hadden we negers voor het karretje gespannen.
Maar dan had niemand cadeautjes en pepernoten gekregen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als het echt rascistisch zou zijn, hadden we toch geen blanken zwart geschminkt? Nee, dan hadden we negers voor het karretje gespannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |