quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:44 schreef TLC het volgende:
[..]
Dan krijgt ´hoort wie klopt daar kinderen´ toch ineens een hele andere betekenis![]()
Aufmachen!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:44 schreef TLC het volgende:
[..]
Dan krijgt ´hoort wie klopt daar kinderen´ toch ineens een hele andere betekenis![]()
Uiteraard, maar die komen niet op tv want dat is niet interessant.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:47 schreef _Dido_ het volgende:
Zijn er eigenlijk ook donkere mensen die zich niet gekwetst voelen door Zwarte Piet?
Ja natuurlijk zijn die er.... Niet alle donkere mensen hebben een minderwaardigheidscomplex. Aanstoot nemen aan zwarte pietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:47 schreef _Dido_ het volgende:
Zag ik nou goed dat op EenVandaag dat die hele werkgroep uit donkere mensen bestond?Zijn er eigenlijk ook donkere mensen die zich niet gekwetst voelen door Zwarte Piet?
vind ik wel, dit is lekker makkelijk zo, en gevaarlijk bovendien, want nu is het een discussie tussen blank en zwart en die willen we niet. Lees voor de grap de opmerkingen op Nu.nl eens. Angstaanjagend hoe mensen nu met elkaar omgaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die komen niet op tv want dat is niet interessant.
Mijn hele familie van moederskant, inclusief de aangetrouwden met negerbloedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:47 schreef _Dido_ het volgende:
Zijn er eigenlijk ook donkere mensen die zich niet gekwetst voelen door Zwarte Piet?
En die totaal geen idee heeft van de achtergrond, want als je aankomt met dat 1 Sinterklaasfeest genoeg is en dat Santa net zoiets is...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:47 schreef _Dido_ het volgende:
Zag ik nou goed dat op EenVandaag dat die hele werkgroep uit donkere mensen bestond?
Idd. Dan heb je het echt niet begrepen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:01 schreef OProg het volgende:
[..]
En die totaal geen idee heeft van de achtergrond, want als je aankomt met dat 1 Sinterklaasfeest genoeg is en dat Santa net zoiets is...
De Verenigde Naties is een intergouvernementele organisatie. De mensenrechtencommissie en UNESCO houden zich bezig met culturele kwesties en onderzoek naar mensenrechtenschendingen. Deze twee zijn eigenlijk 'bijzaken' wat betreft de VN. Wat echt telt zijn de Veiligheidsraad en de Algemene Vergadering, maar zelfs het eerste is een wassen neus gebleken de laatste jaren. Vooral een poppetje voor de grootmachten op deze aardkloot en komt verder weinig goeds uit. Alle grote beslissingen worden tegengehouden door de vijf vaste leden van die Raad omdat ze een vetorecht hebben. Nee, de Verenigde Naties wordt door velen als een wassen neus beschouwd, een tandeloze tijger, die zonder de VS nergens is. De VN is als het ware een tool voor de VS die niet serieus wordt genomen door veel landen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:56 schreef Geralt het volgende:
Kunnen die flikkers zich niet met belangrijke zaken bezig houden?
Godsklere man. Kijk om je heen. De wereld staat in brand. Crisis overal. Honger. Oorlog etc etc, maar hey een of ander kinderfesstje verstieren heeft meer prioriteit.
Eigenlijk niet. Hier heb je trouwens in nogal wat streken zelfs op 10 en 11 november eerst nog het Sint-Maartenfeest. Hij wordt vergezeld van de zwarte Duivel "Pietje Pek" die traditioneel op een groot vuur verbrand wordt om middernacht en waarbij de kinderen op bedeltocht met lampionnetjes van deur tot deur gaan zingen ... (het Amerikaanse halloween komt trouwens vanuit deze traditie, West-Vlaamse immigranten brachten die naar Amerika mee)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:41 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hoe zit het met de Belgen eigenlijk? Die vieren toch ook Sinterklaas? Is de discussie daar ook?
Dit idee had ik eigenlijk ook. VN kan vrij weinig toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De Verenigde Naties is een intergouvernementele organisatie. De mensenrechtencommissie en UNESCO houden zich bezig met culturele kwesties en onderzoek naar mensenrechtenschendingen. Deze twee zijn eigenlijk 'bijzaken' wat betreft de VN. Wat echt telt zijn de Veiligheidsraad en de Algemene Vergadering, maar zelfs het eerste is een wassen neus gebleken de laatste jaren. Vooral een poppetje voor de grootmachten op deze aardkloot en komt verder weinig goeds uit. Alle grote beslissingen worden tegengehouden door de vijf vaste leden van die Raad omdat ze een vetorecht hebben. Nee, de Verenigde Naties wordt door velen als een wassen neus beschouwd, een tandeloze tijger, die zonder de VS nergens is. De VN is als het ware een tool voor de VS die niet serieus wordt genomen door veel landen.
Wel moet ik een ding aangeven. In mijn bescheiden ogen geniet UNESCO de meeste aanzien.
Idd. Ze kunnen een resolutie aannemen die het afwijst. En die kan onze regering dan naast zich neerleggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:08 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dit idee had ik eigenlijk ook. VN kan vrij weinig toch?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:57 schreef Wokkel het volgende:
Ik hoor net dat Witte Kerst ook onderzocht gaat worden.
Nee, hier is Tintin au Congo de gebeten hondquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:41 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hoe zit het met de Belgen eigenlijk? Die vieren toch ook Sinterklaas? Is de discussie daar ook?
Volgens gaat het niet zozeer om het afschaffen van Sinterklaas, maar om het afschaffen van Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:10 schreef MakkieR het volgende:
Volgens mij vergeet de VN een klein detail en dat is de economische waarde dat dit feest heeft. Als ik het me goed kan herinneren is Sinterklaas nog steeds een groter feest in Nederland dan Kerstmis. Nederland dat al in een economische malaise zit, kan het extra geld dat op 5 december binnenstroomt wel goed gebruiken. Wil de overheid echt zo ver gaan om Sinterklaas af te schaffen, dan loopt de overheid en de detailhandel (MKB een belangrijke pion in de economie) grote inkomsten mis.
Als het op grote beslissingen aankomt dan gaat de Veiligheidsraad er over, en door het vetorecht van de vijf vaste leden, kunnen Rusland, China, VS en nog twee andere vaste leden dat tegenhouden. Hoewel de VS ook ingrijpt buiten de VN om, maar die nemen vaker een loopje met het internationale recht onder het mom van 'God bless America' and 'War of terrorism'. Ome Bush heeft dat allemaal leven ingeblazen sinds 9/11. Ze hebben een nieuwe doctrine leven ingeblazen. Veel literatuur over geschreven. Best interessant om te lezen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:08 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dit idee had ik eigenlijk ook. VN kan vrij weinig toch?
Hehehe,quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:11 schreef _Dido_ het volgende:
Quote van het Landelijk Platform Slavernijverleden: Volgens de van oorsprong Surinaamse draait het sinterklaasfeest om 'racisme, discriminatie, het niet erkennen van het leed dat de donkere medemens is aangedaan.'
Oh boyIk word er zo moe van dat ze zich voortdurend gediscrimineerd voelen. Afgewezen voor een baan? Discriminatie! Tas openen in de supermarkt? Discriminatie! Boete krijgen voor zwartrijden? Discriminatie! Dit is gewoon het zoveelste geval. Wanneer houden ze eens op het slachtoffer uit te hangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |