WTF hebben allochtonen hier nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:03 schreef ZodiaX het volgende:
Mensen zijn gewoon kwaad om:
1) Nederlanders moeten zich erg vaak aanpassen aan de allochtonen in ons land, nu weer.
2) Een piepklein groepje heeft het weer eens voor elkaar, media blaast het op, linkse subsidieclubjes luisteren veels te graag.
3) Men kijkt niet naar wat de bevolking wilt maar naar die kleine groepjes die zichzelf enorm belangrijk vinden.
Dit soort acties zorgen juist voor meer racisme, niet minder.
Er zijn genoeg Nederlanders die hier flink kwaad over kunnen worden.
Hahah, dan blijf je lang bezig denk ik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik heb mijzelf voorgenomen om elke idioot die een belachelijke drogreden omtrent Zwarte Piet op Facebook te posten direct uit mijn tijdlijn te verbannen.
Nee, er is geen link met West. De kans dat hij in Ghana zijn stamgenoten aan de blanken verkocht is groter.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Letsstaytogether het volgende:
Maar is zwarte piet nou echt afstammend van de slavernij?
Eigenlijk moeten we de boel eens omdraaien:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:58 schreef paddy het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel
quote:Prins Faisal van Saoedi-Arabië schafte de slavernij af en compenseerde 1682 eigenaren van slaven.
Het ging mij eigenlijk meer om de gebeurtenissen voor de palingoproer. Het 'volk' zag in het spel geen kwaad maar enkel een luchtig tijdverdrijf en een gekoesterde traditie, waarmee zij ironisch genoeg bewezen waarom het nodig was om het verbod in te stellen dat uiteindelijk ook tot het oproer leidde.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was een antwoord op een verbod dat al was ingesteld. Dat was geen verbod dat ingesteld werd naar aanleiding van de opstand.
Valt best mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:04 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Hahah, dan blijf je lang bezig denk ik.
Echt een goede vergelijking ja, echt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:04 schreef Sjeen het volgende:
Gaan ze La Befana (Italië) ook onderzoeken? Ik voel met namelijk behoorlijk gediscrimineerd...
Nee, want de oproer was niet het gevolg van het palingtrekken maar van het verbod, dus het gelijk van de voorstanders van een verbod werd hierdoor helemaal niet bewezen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het ging mij eigenlijk meer om de gebeurtenissen voor de palingoproer. Het 'volk' zag in het spel geen kwaad maar enkel een luchtig tijdverdrijf en een gekoesterde traditie, waarmee zij ironisch genoeg bewezen waarom het nodig was om het verbod in te stellen dat uiteindelijk ook tot het oproer leidde.
Ik heb die posts hier al verborgen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:08 schreef Skillsy het volgende:
Mijn Facebook begint nu ook met die zwarte piet gedoe
DAMES EN HEREN? KENT U DIE UITTDRUKKINGGG???quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef Vasilevski het volgende:
Waar iets van afstamt is niet in eerste instantie relevant. Het woord 'besodemieterd' is afgeleid van 'Sodomieten' oftewel homo's. Moeten homo's nu eisen dat dat woord verboden wordt? Woorden veranderen, gebruiken veranderen, cultuur verandert.
Sinterklaas was vroeger anders, Zwarte Piet was vroeger anders, en zal in de toekomst ook anders zijn. Wat dat betreft voeren de voorstanders van 'De Nederlandsche Cultuur' een achterhoedegevecht. Verandering kan echter niet afgedwongen worden door 20 'gekwetste' mensen ten koste van de overige 16 miljoen, die geen enkele hinder ondervinden van het feest zoals het nu wordt gevierd. Maakt niet uit hoeveel VN-bureaucraten er geregeld worden om vooringenomen Diederik Stapel-rapportjes te schrijven.
Dat 'gekwetst zijn' is trouwens ook een typisch stukje verslapping en degeneratie. Dat komt het best tot uitdrukking in de uitdrukking 'aanstoot nemen aan' of het Engelse 'to take offense to'. Aanstoot is iets wat ik geef, als ik jou bewust kwets. 'Gekwetst zijn' is echter het meest onzinnige wat er bestaat. Waarom zou je ergens aanstoot aan nemen als je donders goed weet dat de andere persoon doet wat hij doet uit gewoonte of uit onwetendheid, en het jou in feite absoluut niet deert?
Mmmm...ze werken daar nog steeds met slavenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we de boel eens omdraaien:
[..]
Valt wel mee. Iedereen mag hier zijn feesten vieren. Dat is juist zo leuk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja, Nederland wilt gaan rommelen aan de cultuur van andere mensen dan gaat men sleutelen aan de cultuur van Nederland
Ga je ook strijden dat één Piet terugkomt en de roe terugkomt? Dat was pas de eckte eckte Sinterklaas. Of nog eerder, toen je naar de kerk ging, dan naar de Sinterklaasmarkten en je je vervolgens ging bezatten. Dat waren nog eens tijden! Ze hebben het van ons afgepakt!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef Onnoman het volgende:
Moriaantje is niet meer zwart,
want dat maakt de VN hard.
En de zon zal niet meer schijnen,
ons cultuur zal nu verdwijnen
Ik ga uitzoeken of mijn familie slaven had, zo ja wil ik compensatie van de regering.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Mmmm...ze werken daar nog steeds met slaven
Nederland wil gaan rommelen aan de cultuur van andere mensen binnen Nederland? Volgens mij is er op veel scholen juist een feest bijgekomen nl het suikerfeest, en op de chreche van mijn nichtje besteden ze nu ook aandacht aan het offerfeest. Of bedoelde je dat niet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja, Nederland wilt gaan rommelen aan de cultuur van andere mensen dan gaat men sleutelen aan de cultuur van Nederland
Vergeet het maar. Not gonna happen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ga uitzoeken of mijn familie slaven had, zo ja wil ik compensatie van de regering.
Ik denk dat je met die zin het probleem bij de horens gepakt heeft. Men sluit niet bewust, maar onbewust uit en is daar zelf niet van op de hoogte. Dat is wat wellicht het meest pijn kan doen. Jouw gevoelens worden niet eens bewust gekwetst, maar gewoon volledig vergeten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef Vasilevski het volgende:
Waar iets van afstamt is niet in eerste instantie relevant. Het woord 'besodemieterd' is afgeleid van 'Sodomieten' oftewel homo's. Moeten homo's nu eisen dat dat woord verboden wordt? Woorden veranderen, gebruiken veranderen, cultuur verandert.
Sinterklaas was vroeger anders, Zwarte Piet was vroeger anders, en zal in de toekomst ook anders zijn. Wat dat betreft voeren de voorstanders van 'De Nederlandsche Cultuur' een achterhoedegevecht. Verandering kan echter niet afgedwongen worden door 20 'gekwetste' mensen ten koste van de overige 16 miljoen, die geen enkele hinder ondervinden van het feest zoals het nu wordt gevierd. Maakt niet uit hoeveel VN-bureaucraten er geregeld worden om vooringenomen Diederik Stapel-rapportjes te schrijven.
Dat 'gekwetst zijn' is trouwens ook een typisch stukje verslapping en degeneratie van de westerse maatschappij, dat dat begrip überhaupt bestaat. Dat komt het best tot uitdrukking in de uitdrukking 'aanstoot nemen aan' of het Engelse 'to take offense to'. Aanstoot is iets wat ik geef, als ik jou bewust kwets. 'Gekwetst zijn' is echter het meest onzinnige wat er bestaat. Waarom zou je ergens aanstoot aan nemen [als je donders goed weet dat de andere persoon doet wat hij doet uit gewoonte of uit onwetendheid, en het jou in feite absoluut niet deert?
Nu ben ik al bejaard maar van een Sinterklaasmarkt heb ik nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Ga je ook strijden dat één Piet terugkomt en de roe terugkomt? Dat was pas de eckte eckte Sinterklaas. Of nog eerder, toen je naar de kerk ging, dan naar de Sinterklaasmarkten en je je vervolgens ging bezatten. Dat waren nog eens tijden! Ze hebben het van ons afgepakt!
wat lul je nou allemaal?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:13 schreef alors het volgende:
[..]
Ga je ook strijden dat één Piet terugkomt en de roe terugkomt? Dat was pas de eckte eckte Sinterklaas. Of nog eerder, toen je naar de kerk ging, dan naar de Sinterklaasmarkten en je je vervolgens ging bezatten. Dat waren nog eens tijden! Ze hebben het van ons afgepakt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |