abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132438066
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:03 schreef ZodiaX het volgende:
Mensen zijn gewoon kwaad om:

1) Nederlanders moeten zich erg vaak aanpassen aan de allochtonen in ons land, nu weer.
2) Een piepklein groepje heeft het weer eens voor elkaar, media blaast het op, linkse subsidieclubjes luisteren veels te graag.
3) Men kijkt niet naar wat de bevolking wilt maar naar die kleine groepjes die zichzelf enorm belangrijk vinden.

Dit soort acties zorgen juist voor meer racisme, niet minder.
Er zijn genoeg Nederlanders die hier flink kwaad over kunnen worden.
WTF hebben allochtonen hier nou weer mee te maken?
43% van de tegenstanders van Zwarte Piet zijn GroenLinks stemmers bv.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132438070
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf voorgenomen om elke idioot die een belachelijke drogreden omtrent Zwarte Piet op Facebook te posten direct uit mijn tijdlijn te verbannen.
Hahah, dan blijf je lang bezig denk ik.
pi_132438095
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Letsstaytogether het volgende:

Maar is zwarte piet nou echt afstammend van de slavernij?
Nee, er is geen link met West. De kans dat hij in Ghana zijn stamgenoten aan de blanken verkocht is groter.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:05:36 #154
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132438096
quote:
Eigenlijk moeten we de boel eens omdraaien:

quote:
Prins Faisal van Saoedi-Arabië schafte de slavernij af en compenseerde 1682 eigenaren van slaven.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:06:08 #155
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132438109
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat was een antwoord op een verbod dat al was ingesteld. Dat was geen verbod dat ingesteld werd naar aanleiding van de opstand.
Het ging mij eigenlijk meer om de gebeurtenissen voor de palingoproer. Het 'volk' zag in het spel geen kwaad maar enkel een luchtig tijdverdrijf en een gekoesterde traditie, waarmee zij ironisch genoeg bewezen waarom het nodig was om het verbod in te stellen dat uiteindelijk ook tot het oproer leidde.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:06:23 #156
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_132438121
Tja, Nederland wilt gaan rommelen aan de cultuur van andere mensen dan gaat men sleutelen aan de cultuur van Nederland
pi_132438125
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:04 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Hahah, dan blijf je lang bezig denk ik.
Valt best mee.
Wel postte iemand deze:
http://www.vkmag.com/maga(...)sinterklaasfeest_uit

Maar aangezien ik geen geluid op kantoor wacht, heb ik het oordeel tot vanavond uitgesteld.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:06:48 #158
123170 alors
zlata1234
pi_132438133
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:04 schreef Sjeen het volgende:
Gaan ze La Befana (Italië) ook onderzoeken? Ik voel met namelijk behoorlijk gediscrimineerd...
Echt een goede vergelijking ja, echt.
know'm sayin?
word? word.
pi_132438185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het ging mij eigenlijk meer om de gebeurtenissen voor de palingoproer. Het 'volk' zag in het spel geen kwaad maar enkel een luchtig tijdverdrijf en een gekoesterde traditie, waarmee zij ironisch genoeg bewezen waarom het nodig was om het verbod in te stellen dat uiteindelijk ook tot het oproer leidde.
Nee, want de oproer was niet het gevolg van het palingtrekken maar van het verbod, dus het gelijk van de voorstanders van een verbod werd hierdoor helemaal niet bewezen.

Moeilijk hè, logisch redeneren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2013 17:08:36 ]
pi_132438202
Mijn Facebook begint nu ook met die zwarte piet gedoe :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:09:09 #161
242879 Onnoman
The On And Only
pi_132438218
Moriaantje is niet meer zwart,
want dat maakt de VN hard.
En de zon zal niet meer schijnen,
ons cultuur zal nu verdwijnen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_132438248
Waar iets van afstamt is niet in eerste instantie relevant. Het woord 'besodemieterd' is afgeleid van 'Sodomieten' oftewel homo's. Moeten homo's nu eisen dat dat woord verboden wordt? Woorden veranderen, gebruiken veranderen, cultuur verandert.

Sinterklaas was vroeger anders, Zwarte Piet was vroeger anders, en zal in de toekomst ook anders zijn. Wat dat betreft voeren de voorstanders van 'De Nederlandsche Cultuur' een achterhoedegevecht. Verandering kan echter niet afgedwongen worden door 20 'gekwetste' mensen ten koste van de overige 16 miljoen, die geen enkele hinder ondervinden van het feest zoals het nu wordt gevierd. Maakt niet uit hoeveel VN-bureaucraten er geregeld worden om vooringenomen Diederik Stapel-rapportjes te schrijven.

Dat 'gekwetst zijn' is trouwens ook een typisch stukje verslapping en degeneratie van de westerse maatschappij, dat dat begrip überhaupt bestaat. Dat komt het best tot uitdrukking in de uitdrukking 'aanstoot nemen aan' of het Engelse 'to take offense to'. Aanstoot is iets wat ik geef, als ik jou bewust kwets. 'Gekwetst zijn' is echter het meest onzinnige wat er bestaat. Waarom zou je ergens aanstoot aan nemen als je donders goed weet dat de andere persoon doet wat hij doet uit gewoonte of uit onwetendheid, en het jou in feite absoluut niet deert?

pi_132438260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:08 schreef Skillsy het volgende:
Mijn Facebook begint nu ook met die zwarte piet gedoe :')
Ik heb die posts hier al verborgen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:11:38 #164
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132438327
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef Vasilevski het volgende:
Waar iets van afstamt is niet in eerste instantie relevant. Het woord 'besodemieterd' is afgeleid van 'Sodomieten' oftewel homo's. Moeten homo's nu eisen dat dat woord verboden wordt? Woorden veranderen, gebruiken veranderen, cultuur verandert.

Sinterklaas was vroeger anders, Zwarte Piet was vroeger anders, en zal in de toekomst ook anders zijn. Wat dat betreft voeren de voorstanders van 'De Nederlandsche Cultuur' een achterhoedegevecht. Verandering kan echter niet afgedwongen worden door 20 'gekwetste' mensen ten koste van de overige 16 miljoen, die geen enkele hinder ondervinden van het feest zoals het nu wordt gevierd. Maakt niet uit hoeveel VN-bureaucraten er geregeld worden om vooringenomen Diederik Stapel-rapportjes te schrijven.

Dat 'gekwetst zijn' is trouwens ook een typisch stukje verslapping en degeneratie. Dat komt het best tot uitdrukking in de uitdrukking 'aanstoot nemen aan' of het Engelse 'to take offense to'. Aanstoot is iets wat ik geef, als ik jou bewust kwets. 'Gekwetst zijn' is echter het meest onzinnige wat er bestaat. Waarom zou je ergens aanstoot aan nemen als je donders goed weet dat de andere persoon doet wat hij doet uit gewoonte of uit onwetendheid, en het jou in feite absoluut niet deert?

DAMES EN HEREN? KENT U DIE UITTDRUKKINGGG???
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_132438357
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we de boel eens omdraaien:

[..]

Mmmm...ze werken daar nog steeds met slaven
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:13:33 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_132438417
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja, Nederland wilt gaan rommelen aan de cultuur van andere mensen dan gaat men sleutelen aan de cultuur van Nederland
Valt wel mee. Iedereen mag hier zijn feesten vieren. Dat is juist zo leuk.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:13:56 #167
123170 alors
zlata1234
pi_132438433
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef Onnoman het volgende:
Moriaantje is niet meer zwart,
want dat maakt de VN hard.
En de zon zal niet meer schijnen,
ons cultuur zal nu verdwijnen
Ga je ook strijden dat één Piet terugkomt en de roe terugkomt? Dat was pas de eckte eckte Sinterklaas. Of nog eerder, toen je naar de kerk ging, dan naar de Sinterklaasmarkten en je je vervolgens ging bezatten. Dat waren nog eens tijden! Ze hebben het van ons afgepakt!
know'm sayin?
word? word.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:14:08 #168
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132438443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef paddy het volgende:

[..]

Mmmm...ze werken daar nog steeds met slaven
Ik ga uitzoeken of mijn familie slaven had, zo ja wil ik compensatie van de regering.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_132438451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederland wil gaan rommelen aan de cultuur van andere mensen binnen Nederland? Volgens mij is er op veel scholen juist een feest bijgekomen nl het suikerfeest, en op de chreche van mijn nichtje besteden ze nu ook aandacht aan het offerfeest. Of bedoelde je dat niet?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:14:36 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_132438462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ga uitzoeken of mijn familie slaven had, zo ja wil ik compensatie van de regering.
Vergeet het maar. Not gonna happen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:14:45 #171
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132438473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef Vasilevski het volgende:

Dat 'gekwetst zijn' is trouwens ook een typisch stukje verslapping en degeneratie van de westerse maatschappij, dat dat begrip überhaupt bestaat. Dat komt het best tot uitdrukking in de uitdrukking 'aanstoot nemen aan' of het Engelse 'to take offense to'. Aanstoot is iets wat ik geef, als ik jou bewust kwets. 'Gekwetst zijn' is echter het meest onzinnige wat er bestaat. Waarom zou je ergens aanstoot aan nemen [als je donders goed weet dat de andere persoon doet wat hij doet uit gewoonte of uit onwetendheid, en het jou in feite absoluut niet deert?
Ik denk dat je met die zin het probleem bij de horens gepakt heeft. Men sluit niet bewust, maar onbewust uit en is daar zelf niet van op de hoogte. Dat is wat wellicht het meest pijn kan doen. Jouw gevoelens worden niet eens bewust gekwetst, maar gewoon volledig vergeten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132438480
Als je Nederland al niet tolerant vind heb ik toch wel een beetje medelijden met je.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:15:02 #173
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_132438483
Het valse van de voorgenomen verbiederij is dat geen enkele vierder van Sinterklaas de figuur van Zwarte Piet ooit met lelijke dingen als de slavernij of de vermeende minderwaardigheid van zwarte mensen in verband heeft gebracht. Alleen niet-vierders, buitenstaanders, leggen die link. Het is niets anders dan communisme light: de eeuwige zucht van de "progressieve" mens om andermans vrijheid te beperken, uit naam van de mensenrechten, het milieu of de lange onderbroek van Lenin.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:15:05 #174
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132438484
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:13 schreef alors het volgende:

[..]

Ga je ook strijden dat één Piet terugkomt en de roe terugkomt? Dat was pas de eckte eckte Sinterklaas. Of nog eerder, toen je naar de kerk ging, dan naar de Sinterklaasmarkten en je je vervolgens ging bezatten. Dat waren nog eens tijden! Ze hebben het van ons afgepakt!
Nu ben ik al bejaard maar van een Sinterklaasmarkt heb ik nog nooit gehoord.

dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:15:10 #175
242879 Onnoman
The On And Only
pi_132438489
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:13 schreef alors het volgende:

[..]

wat lul je nou allemaal? :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')