abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:55:53 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_132437744
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Zullen we een referendum houden?
He ja, goed idee.
En dan zegt de meerderheid dat Zwartepiet moet blijven dus doet men het tegenovergestelde _O- .
pi_132437763
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:55 schreef Letsstaytogether het volgende:
Ik heb 1 neger in mijn lijst die zwarte piet racistisch vindt en praat in 'wij'-'jullie'-termen.
Oprotten naar zijn eigen land.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:56:26 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_132437765
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:55 schreef gelly het volgende:

[..]

De grote voorstanders van Zwarte Piet zijn minstens even grote idioten.
De zwijgende meerderheid?
pi_132437795
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik.

Overigens wel typisch. Nou ook weer een stuk of 4000 reacties zo te zien. Dat is echt idioot veel. Zelfs als de EU honderd miljoen miljard over de balk gooit of Marokkanen tien scheidsrechters doodschoppen dan is de opwinding in de verste verte nog niet zo groot.
4000 op een groep van 16 miljoen is veel?
Laat staan dat die complete groep exact dezelfde mening heeft.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:57:25 #130
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132437796
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets afgeschaft werd omdat er zo hevig protest tegen was eigenlijk.
Nou, dat komt nog wel eens voor. Het gaat er dan voornamelijk om als de voorstanders door hun protest de beschuldiging bevestigen.

Zie je dus terugkomen in de Zwarte Pieten discussie:

"Zwarte Piet is racistisch, ik ervaar het als kwetsend, laten we het hebben over een andere invulling waarin iedereen zich kan vinden"

"Zwarte Piet heeft niets te maken met racisme vuile zwartjoekel opbokken naar je eigen land"

Ja.. Dan is het dus duidelijk dat er bij de voorstanders wel enige racistische gevoelens te bespeuren zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132437823
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou, dat komt nog wel eens voor. Het gaat er dan voornamelijk om als de voorstanders door hun protest de beschuldiging bevestigen.
Noem eens voorbeelden dan.
pi_132437824
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oprotten naar zijn eigen land.
Hij woont hier wel 5 jaar en heeft in nog minder jaar zijn vwo afgerond en studeert nu aan de UvA. Maar hij zegt dat hij 22 is, maar hij ziet eruit als minstens 31. Hij is wel heel erg een moraalridder, ik snap de discussie hier niet zo van.

Maar is zwarte piet nou echt afstammend van de slavernij?
pi_132437852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Letsstaytogether het volgende:
Ja. En van de Holocaust, en van Anne Frank en het is een slaaf en Sint is een slavendrijver.

Nou gr gr.
pi_132437855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onzin. Die bolle heeft zijn huiswerk niet gedaan.

De slaven werden door zwarte of arabische afrikanen gevangen en aan de europeanen verkocht. Slaven die niet werden verkocht werden voor zwarte meesters in Afrika aan het werk gezet waar ze een veel grotere kans hadden het loodje te leggen en het ieder geval veel slechter hadden dan op een kolonie van een europees land.

Je kon als slaaf beter worden verkocht aan een europeaan en worden verscheept naar de West, dan had je veel meer kans en zeker een beter leven.
De blanke slaven werden overmeestert op zee en als buit verkocht in zowel Suriname als ook in Afrika
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel

Maar het is dus niet de bedoeling geweest om zwarte piet als slaaf neer te zetten,maar als knecht...|zijn kleding liet dat weten doordat alleen schildknapen dit soort kledij droegen.

Maar ik stop ermee. tegen een betonnen muur aan praten heeft niet zoveel zin.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132437881
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:46 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Klopt, zou bijzonder onverstandig van je zijn; Al slaat je voorbeeld natuurlijk nergens op. Dat het dom van d'r is ben ik het volledig mee eens want je brengt het onderzoek en je werkgever in diskrediet. Feit blijft heel simpel dat de VN geen uispraak heeft gedaan.
Het is een voorbeeld in het absurde, natururlijk, maar je snapt toch zelf ook wel dat het beginsel hetzelfde is, namelijk een onderzoeker (om precies te zijn: degene die het onderzoek leidt en van wie je dus kunt aannemen dat ze verantwoordelijk en vertegenwoordigend is, of in elk geval het eerste aanspreekpunt) die op haar eigen onderzoeksresultaat vooruitloopt.

Het gebeurt bijna nooit dat iemand openlijk corrupt of vooringenomen is, het gaat om de schijn vermijden. Zelfs een eerstejaarsstudent op de kutste universiteit ter wereld leert dat hij rekening moet houden met zijn eigen aannames, dat hij die moet checken en dat hij de mogelijke zwaktes van zijn methode moet belichten. Anders komt de integriteit van zijn onderzoek in het geding.
pi_132437901
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja. En van de Holocaust, en van Anne Frank en het is een slaaf en Sint is een slavendrijver.

Nou gr gr.
Ja, grappig.

Maar het is dus wel zo. En dan begrijp ik de gekwetste gekleurden wel.
pi_132437912
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Dat is het makkelijk aan iets wat traditie is en niet geheel op feiten is gebaseerd maar ook deels op fictie.
Je zou heel makkelijk kunnen uitleggen dat het totaal niet racistisch is (want schoorsteen geeft roet etc etc etc) maar het is nou ook weer niet heel verbazingwekkend dat er mensen (voornamelijk buitenstaanders) zich verbazen over dit ritueel.

Oftewel ik ben benieuwd wat er in dat MBO rapport van de VN komt te staan.
pi_132437940
Schaffen ze zwarte piet echt af? :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:01:32 #139
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132437952
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Noem eens voorbeelden dan.
Palingoproer is denk ik een van de bekendste. Men vond het een onbeschaafde traditie en het volk bewees vervolgens ook zich onbeschaafd te gedragen. Ja, dan gaat het snel met je volksfeesten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132437954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:01 schreef hafcfan het volgende:
Schaffen ze zwarte piet echt af? :')
Natuurlijk niet.

Ik zit ook met verbazing te kijken naar mensen in mijn facebooklijst. Het lijkt wel alsof ze enkel de misleidende titels lezen en niet eens het artikel zelf.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:01:54 #141
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_132437959
De Verenigde Naties: een anti-westerse, antisemitische leugenfabriek. Voor negentig procent door het Westen gefinancierd, dat wel.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:01:59 #142
242879 Onnoman
The On And Only
pi_132437961
Ik ga 1 jaar lang demonstratief als een zwarte piet naar mijn werk...
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_132437981
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:01 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Ik zit ook met verbazing te kijken naar mensen in mijn facebooklijst. Het lijkt wel alsof ze enkel de misleidende titels lezen en niet eens het artikel zelf.
Ik dacht al ze gaan toch niet zoiets afschaffen, omdat een paar mensen dat willen.
pi_132437986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:53 schreef Dekatria het volgende:
De polarisatie in deze discussie is nog wel het grootste probleem. Voorstanders zijn opeens racisten, tegenstanders moeten opeens terug naar de rimboe.

Er wordt gedacht in absoluten en de VN gaat zich ineens ermee bemoeien, terwijl de beste oplossing zou zijn om elke gemeenschap voor zichzelf te laten beslissen hoe ze al dan niet een andere invulling aan Sinterklaas zouden geven.
De beste optie is te stoppen met te denken dat je het iedereen naar de zin kunt maken. Als iemand zich gekwetst voelt door een figuur die cadeautjes en snoepjes uitdeelt moet men misschien gewoon de schouders ophalen en denken dat het dan jammer is dat die persoon het zo opvat. Sorry hoor, kwistnietdatjekwaadwerd.
En misschien moet die persoon die het zo erg vind een psychiater zoeken met wie hij over zijn probleem kan praten. In plaats van uit te gaan van zijn eigen gelijk zonder het fatsoenlijk onder woorden te kunnen brengen wat nou eigenlijk echt het probleem is voor de klager persoonlijk.
pi_132437991
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:01 schreef Ryon het volgende:
Palingoproer
Dat was een antwoord op een verbod dat al was ingesteld. Dat was geen verbod dat ingesteld werd naar aanleiding van de opstand.
pi_132438012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:55 schreef gelly het volgende:

[..]

De grote voorstanders van Zwarte Piet zijn minstens even grote idioten.
En dank je wel. Waarom ga je flamen?
pi_132438018
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:13 schreef yvonne het volgende:
Verlies deze niet uit het oog:

[..]

Een rotschop mogen ze wat mij betreft krijgen. Hoop ook dat die club geen cent vangt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:03:44 #148
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_132438025
Mensen zijn gewoon kwaad om:

1) Nederlanders moeten zich erg vaak aanpassen aan de allochtonen in ons land, nu weer.
2) Een piepklein groepje heeft het weer eens voor elkaar, media blaast het op, linkse subsidieclubjes luisteren veels te graag.
3) Men kijkt niet naar wat de bevolking wilt maar naar die kleine groepjes die zichzelf enorm belangrijk vinden.

Dit soort acties zorgen juist voor meer racisme, niet minder.
Er zijn genoeg Nederlanders die hier flink kwaad over kunnen worden.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_132438038
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:01 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Ik heb mijzelf voorgenomen om elke idioot die een belachelijke drogreden omtrent Zwarte Piet op Facebook te posten direct uit mijn tijdlijn te verbannen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:04:24 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132438053
Gaan ze La Befana (Italië) ook onderzoeken? Ik voel met namelijk behoorlijk gediscrimineerd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')